Forum » Pomoč in nasveti » Bitna hitrost zvoka
Bitna hitrost zvoka
Robocop1 ::
Začel sem se ukvarjati z digitalizacijo starejših nosilcev zvoka, torej gramofonske plošče in magnetne audio kasete. Pesmi shranjujem v mp3 formatu. Edina težava je, ker ne vem s kakšno bitno hitrostjo so posneti različni nosilci: kaseta, gramofonska plošča, CD.
Trenutno vse shranjujem pri 320 kbps, vendar dvomim, da so v času kaset in vinil plošč uporabljali takšne bitne hitrosti. Torej, zanimajo me dejanski kbps za različne medije. Kje bi dobil to informacijo?
Trenutno vse shranjujem pri 320 kbps, vendar dvomim, da so v času kaset in vinil plošč uporabljali takšne bitne hitrosti. Torej, zanimajo me dejanski kbps za različne medije. Kje bi dobil to informacijo?
Invictus ::
Tebi pa nekako ni jasen pojem analogno in digitalno...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
codeMonkey ::
Začel sem se ukvarjati z digitalizacijo starejših nosilcev zvoka, torej gramofonske plošče in magnetne audio kasete. Pesmi shranjujem v mp3 formatu. Edina težava je, ker ne vem s kakšno bitno hitrostjo so posneti različni nosilci: kaseta, gramofonska plošča, CD.
Trenutno vse shranjujem pri 320 kbps, vendar dvomim, da so v času kaset in vinil plošč uporabljali takšne bitne hitrosti. Torej, zanimajo me dejanski kbps za različne medije. Kje bi dobil to informacijo?
zacni tukaj:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Compari...
Utk ::
Tudi če bi bile neke kasete posnete z neko bitnostjo, bi moral ti, ko zajemaš to s kabla, analognega, zajemat z dvojno bitnostjo, če bi hotel obdržat originalno kvaliteto. Potem bi bilo 320 komaj dovolj. Ker so pa kasete itak analogne, lahko zmanjšaš. Ne bi se pa spuščal v to na koliko, ker nekateri slišijo razliko med 311 in 312 kbps.
codeMonkey ::
Tebi pa nekako ni jasen pojem analogno in digitalno...
Kaj se cudis, saj je Robocop. :)
Sigurno pa ne tist iz 80ih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Robocop1 ::
Ja malo sem nerazumljivo napisal. Za kasete in gramofonske plošče vem, da so analogni mediji in tu ni govora o kbps. Me je pa zanimalo, katera bitna hitrost je priporočljiva, da se obdrži kvaliteta. Pa še ena stvar je: Če na CD zapečem MP3 posnetek, ki je kodiran z 256 kbps in na radiu ta posnetek posnamem na kaseto, ima posnetek na kaseti kvaliteto 256 kbps (čeprav je kaseta analogni medij). Zato sem sklepal, da tako naredijo vsako original kaseto v založbi. Se pravi v studiu verjetno najprej nastane mp3, ki se ga potem zapeče na CD, posname na kaseto itd.
In še eno vprašanje: Kako je s streamanjem? Recimo odprem neki internet radio, slišim dober komad in ga posnamem z nekim programom, nato pa shranim. Kakšno bitno hitrost ima streamanje?
In še eno vprašanje: Kako je s streamanjem? Recimo odprem neki internet radio, slišim dober komad in ga posnamem z nekim programom, nato pa shranim. Kakšno bitno hitrost ima streamanje?
_Denny_ ::
Vedno največje, torej 320kbit, ker prostor in internetne hitrosti v primeru, da komu pošlješ oz. daš v cloud, več niso problem. Če bi isto vprašal v prejšnjem desetletju, bi ti rekel "lame.exe -V2 --vbr-new" (variabilno vse od 32 do 320kbit, povprečno okoli 192kbit), ker se je to uporabljalo v mp3 sceni za CDM/CDS/CDA/VINYL release. Pri založbah imajo verjetno kar WAV ali pa FLAC za izvirni posnetek, ker ima tudi najboljši MP3 še vedno izgube.
Pri streamanju je odvisno od radia. Naloži playlisto v AIMP oz. Winamp in boš videl kako imajo nastavljeno...postaje, ki jih poslušam imajo 128-192kbit MP3 ali pa 48-128kbit AAC.
Priporočam ti, da ne izgubljaš časa in si raje najdeš že obstoječe mp3/flac fajle...sploh zaradi tega, ker so bili zripani z dosti boljšo opremo, kot jo imaš doma.
Pri streamanju je odvisno od radia. Naloži playlisto v AIMP oz. Winamp in boš videl kako imajo nastavljeno...postaje, ki jih poslušam imajo 128-192kbit MP3 ali pa 48-128kbit AAC.
Priporočam ti, da ne izgubljaš časa in si raje najdeš že obstoječe mp3/flac fajle...sploh zaradi tega, ker so bili zripani z dosti boljšo opremo, kot jo imaš doma.
Asrock X670E Taichi, Ryzen 9 7950X3D + NH-D14, 96GB Corsair DDR5-6400 CL32
RTX 2070S 8GB, 2TB Kingston KC3000, 2TB ADATA SX8200 Pro, 4TB Micron 5200
Seasonic Focus Plus 850W, Corsair Air 540, Logitech Z-2300, Samsung UE65H6400
RTX 2070S 8GB, 2TB Kingston KC3000, 2TB ADATA SX8200 Pro, 4TB Micron 5200
Seasonic Focus Plus 850W, Corsair Air 540, Logitech Z-2300, Samsung UE65H6400
737 ::
Pri streamanju je pasovna širina običajno navedena kar pri naslovu (in mogoče še kodek, po katerem je zvok skompresiran) in se giblje nekje od 64 do 320 kbps. Vsako ponovno stiskanje kakovost posnetka poslabša, zato je najbolje shraniti kar originalni stream, VLC to zna.
Če se že ubadaš z digitalizacijo starih nosilcev, shrani posnetke v formatu FLAC, kjer ne bo izgube kakovosti zvoka zaradi kompresije. Podpora zanj je zelo razširjena. Če boš uporabljal mp3, moraš vedeti, da vsi kompresorji niso enako dobri. Najboljši (zastonjski) je LAME. Pri konverziji izberi 320 kbps, kvaliteto 0 (najboljšo), če ta možnost obstaja. Nadalje izberi stereo (ne joint-stereo) in VBR.
Če tvoja oprema med tihimi deli skladb zajame brum, cviljenje napajalnikov in podobno, ter ti ni problem zapraviti nekaj deset eur za izboljšanje le-tega, nabavi zunanjo zvočno kartico:
https://www.amazon.de/Behringer-U-Contr...
in USB izolator z Ebaja za 10 eur. Zvočno kartico s čim krajšim kablom priključi na gramofon ali kasetnik.
Sam uporabljam za občasna opravila takega tipa Audacity z LAME pluginom. Deluje bp v linuxu in Windows. Pred 20 leti sem pri digitalizaciji vinilk uporabljal Cool edit pro. Imel je odličen filter za glajenje pokov pri slabše ohranjenih vinilkah in dva filtra za šum kaset. Tudi Audacity ima enega.
Če se že ubadaš z digitalizacijo starih nosilcev, shrani posnetke v formatu FLAC, kjer ne bo izgube kakovosti zvoka zaradi kompresije. Podpora zanj je zelo razširjena. Če boš uporabljal mp3, moraš vedeti, da vsi kompresorji niso enako dobri. Najboljši (zastonjski) je LAME. Pri konverziji izberi 320 kbps, kvaliteto 0 (najboljšo), če ta možnost obstaja. Nadalje izberi stereo (ne joint-stereo) in VBR.
Če tvoja oprema med tihimi deli skladb zajame brum, cviljenje napajalnikov in podobno, ter ti ni problem zapraviti nekaj deset eur za izboljšanje le-tega, nabavi zunanjo zvočno kartico:
https://www.amazon.de/Behringer-U-Contr...
in USB izolator z Ebaja za 10 eur. Zvočno kartico s čim krajšim kablom priključi na gramofon ali kasetnik.
Sam uporabljam za občasna opravila takega tipa Audacity z LAME pluginom. Deluje bp v linuxu in Windows. Pred 20 leti sem pri digitalizaciji vinilk uporabljal Cool edit pro. Imel je odličen filter za glajenje pokov pri slabše ohranjenih vinilkah in dva filtra za šum kaset. Tudi Audacity ima enega.
Wrop ::
Analogni nosilci imajo "neskončno" bitno hitrost. Vsak atom je pomemben. Če se pa greš digitizacijo analognih nosilcev, pa je dovolj, da analogni nosilec vzorčiš s 44,1 KHz po 24 bitov na vzorec, če je pa namenjeno za psa pa vzorčiš z 2x večjo frekvenco. Vzorce pa nato shraniš v format po potrebi. MP3 s 320 kbps je dovolj.
3p ::
Zato sem sklepal, da tako naredijo vsako original kaseto v založbi. Se pravi v studiu verjetno najprej nastane mp3, ki se ga potem zapeče na CD, posname na kaseto itd.
Stari posnetki (odvisno kaj je zate staro), o katerih govoriš, bitov verjetno niti videli niso. Beri tole: Mastering (audio) @ Wikipedia
Danes pa predvidevam med obdelavo, ugibam, tudi ne uporabljajo izgubne kompresije, tako da številke (bitrate), ki jo hočeš, ni mogoče podati.
jype ::
mte ::
Vsekakor bistevno bolj pomembna kot sam bitrate je kvaliteta in vzdrževanost analognega predvajalnika, ohranjenost analognega posnetka in da je zvočna kartica kolikor toliko solidna. Če to ni optimalno, ti ne pomaga ne 320kbps ne flac in je bolje najti že digitaliziran posnetek.
Šele če to štima, se lahko pogovarjamo o bitrate-u. Tu je potem vprašanje kaj s temi posnetki želiš početi. Če je samo poslušanje, je 320kbps vrh glave. Če pa boš to obdeloval naprej, potem pa se splača spravit v brezizguben format kot npr. flac.
lp
Šele če to štima, se lahko pogovarjamo o bitrate-u. Tu je potem vprašanje kaj s temi posnetki želiš početi. Če je samo poslušanje, je 320kbps vrh glave. Če pa boš to obdeloval naprej, potem pa se splača spravit v brezizguben format kot npr. flac.
lp
Miha 333 ::
Najbolj pomemben pri tej stvari ja A/D konverter, se pravi v tvojem primeri zvočna kartica. In vse poceni so crap. Če je možno, raje najdi posnetek, že izdan v digitalni obliki, ker sam se ne boš mogel temu niti približati.
Invictus ::
Mislim, da je travnik najboljše mesto za to.
Kdo se o zafrkaval z digitaliziranjem komercialne muske?
Kdo se o zafrkaval z digitaliziranjem komercialne muske?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
blay44 ::
Če se pa greš digitizacijo analognih nosilcev, pa je dovolj, da analogni nosilec vzorčiš s 44,1 KHz po 24 bitov na vzorec,
[:D]Zdej kako je treba z psom ne vem.
Bi pa za 44kHz in 24 bitno vzorčenje potreboval malo več kot 1Mbps po kanalu. Če hočeš to prenašati v realnem času.
Je pa res, da posnetek malo softversko obdelaš, da dobiš mp3 in to prenašaš.
Tista kombinacija dveh tonov se bo že slišala[:)]
MrStein ::
Če te zanima kvaliteta, ne uporabi MP3. Ampak recimo AAC. Ali OPUS.
Sicer pa je bitrate 320 kbps več kot dovolj.
PS: analogni zapisi seveda nimajo bitne hitrosti, kot že omenjeno
Sicer pa je bitrate 320 kbps več kot dovolj.
PS: analogni zapisi seveda nimajo bitne hitrosti, kot že omenjeno
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
jype ::
Te reči se v FLAC shranjuje predvsem zato, da se ničesar ne izgubi. Mimogrede, digitalno snemanje je zdaj staro že več kot 40 let (Telarc je začel digitalno snemat s 50kHz in 16 biti na kanal konec sedemdesetih), pa več kot 30 let je odkar je prišel ven DAT, ki so si ga lahko privoščili skoraj vsi, ki so se šli glasbeno produkcijo.
MrStein ::
Kar se je dalo izgubiti, se je že izgubilo s časom (starostjo), slabim vzdrževanjem, obrabo, slabim bralnikom in slabim A/D. Edini smisel ima zamenjat MP3 (sploh če je kaki kilavi enkoder) s kakim boljšim kodekom. Že stari AAC bo OK.
Se pa strinjam, da v času terabajtov lahko komot FLAC uporabi.
Se pa strinjam, da v času terabajtov lahko komot FLAC uporabi.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
jype ::
Kar se je dalo izgubiti, se je že izgubilo s časom (starostjo), slabim vzdrževanjem, obrabo, slabim bralnikom in slabim A/D.To sicer drži, ampak pri kompresiji po definiciji izgubiš še več in kot pravilno zapišeš: Nobenega smisla nima shranjevat 320kbps kompresiranega, če za dvakrat več dobiš vse, kar se da dobit.
Grizzly ::
Če vse skupaj dobro premisliš, je malenkost hecno.
Prva stvar: Danes videvam, da so pesmi sedemdesetih shranjene v FLAC formatu, da se ničesar ne bi izgubilo. Ko so bile te pesmi posnete, ni bilo še niti MP3 formata, kaj šele FLAC.
Druga stvar: prej kot slej bo prišel nek novi format, ki bo nadomestil FLAC. A mislite, da bodo šli vsi ponovno digitalizirat v nov format? Večina pesmi bo samo skonvertana iz FLAC-a ali še kakšnega starejšega formata.
Tretja stvar: Poznam folk, ki vzame 128 kbps MP3 in si ga ponovno shrani v 320 kbps MP3, potem pa misli, da ima zato kakovost 320 kbps. Ne! To je tako, kot bi šel fotokopijo nekega lista ponovno skenirat z večjo resolucijo.
Četrta stvar (se nanaša na tretjo stvar): Nekdo bo iz 128 kbps naredil 320 kbps MP3 in ga poslal dalje. Prejemnik tega MP3-ja ne bo vedel kako je datoteka nastala, ampak bo sklepal, da ima kakovosten 320 kbps posnetek, čeprav kakovost ustreza le 128 kbps.
Peta stvar: Preden posnetek pride v tvoje roke ima lahko za sabo že celo zgodovino kopiranj, presnemavanj, obdelav itd. Nemogoče je vedet kakšna je njegova dejanska kvaliteta. Čeprav pod lastnosti piše, da je vzorčen z 320 kbps, ima lahko slabšo kvaliteto kot neki 128 kbps posnetek.
Dejstvo pa je, da marsikdo sploh nima primerne opreme, da bi lahko poslušal kakovost 320 kbps in zato tudi ne opazi razlike med 128 in 320. Na to temo je bilo opravljenih že kar nekaj testov in tudi sam sem se v to prepričal. Ni potrebe po kompliciranju. Pri 128 kbps bo posnetek še zmeraj dovolj kakovosten za poslušanje, zato imam večino posnetkov v tej kakovosti... pa še več posnetkov lahko spravim na telefon ali player, ker so datoteke manjše. Če res kupim kak original audio CD in vem, da so bile pesmi prvič posnete v zadnjih letih in ne pred nekaj 10 leti, potem ga shranim v 320 kbsp.
Prva stvar: Danes videvam, da so pesmi sedemdesetih shranjene v FLAC formatu, da se ničesar ne bi izgubilo. Ko so bile te pesmi posnete, ni bilo še niti MP3 formata, kaj šele FLAC.
Druga stvar: prej kot slej bo prišel nek novi format, ki bo nadomestil FLAC. A mislite, da bodo šli vsi ponovno digitalizirat v nov format? Večina pesmi bo samo skonvertana iz FLAC-a ali še kakšnega starejšega formata.
Tretja stvar: Poznam folk, ki vzame 128 kbps MP3 in si ga ponovno shrani v 320 kbps MP3, potem pa misli, da ima zato kakovost 320 kbps. Ne! To je tako, kot bi šel fotokopijo nekega lista ponovno skenirat z večjo resolucijo.
Četrta stvar (se nanaša na tretjo stvar): Nekdo bo iz 128 kbps naredil 320 kbps MP3 in ga poslal dalje. Prejemnik tega MP3-ja ne bo vedel kako je datoteka nastala, ampak bo sklepal, da ima kakovosten 320 kbps posnetek, čeprav kakovost ustreza le 128 kbps.
Peta stvar: Preden posnetek pride v tvoje roke ima lahko za sabo že celo zgodovino kopiranj, presnemavanj, obdelav itd. Nemogoče je vedet kakšna je njegova dejanska kvaliteta. Čeprav pod lastnosti piše, da je vzorčen z 320 kbps, ima lahko slabšo kvaliteto kot neki 128 kbps posnetek.
Dejstvo pa je, da marsikdo sploh nima primerne opreme, da bi lahko poslušal kakovost 320 kbps in zato tudi ne opazi razlike med 128 in 320. Na to temo je bilo opravljenih že kar nekaj testov in tudi sam sem se v to prepričal. Ni potrebe po kompliciranju. Pri 128 kbps bo posnetek še zmeraj dovolj kakovosten za poslušanje, zato imam večino posnetkov v tej kakovosti... pa še več posnetkov lahko spravim na telefon ali player, ker so datoteke manjše. Če res kupim kak original audio CD in vem, da so bile pesmi prvič posnete v zadnjih letih in ne pred nekaj 10 leti, potem ga shranim v 320 kbsp.
ST-777 ::
...Trenutno vse shranjujem pri 320 kbps ...Pri zapisu v digitalni format, je pomembna jakost zvoka, če je previsoka, lahko pride do popačenj glasnih delov glasbe, kar je moteče. Zapisujem z jakostjo, ki ni previsoka in nato za vse skladbe naenkrat s free programom MP3Gain naredim track gain, da imajo skladbe približno enako jakost. Ta program tudi opozori, če je v skladbi kakšno popačenje zaradi glasnega dela glasbe (clipping).
Grizzly ::
Ja, to z glasnostjo zvoka poznam. Sam za urejanje zvoka uporabljam program Audacity, ki ima opcijo "normalize" oz. "amplify", s katero lahko glasnost normaliziram oz. zvok ojačam, kolikor gre. Po defaultu ne reže glasnih frekvenc, če pa posebej obljukaš "allow clipping", lahko ojača zvok, vendar s tem tudi odreže previsoke frekvence... to pomeni, da bo na tistem mestu malo zahreščalo.
Grizzly ::
Za potrditev zgoraj navedenih točk pa prilagam še en print screen (saj boste razumeli, za kaj gre):
Mulc (21 let) si je z original audio CD-ja zrippal komade v mp3. Program mu je te mp3-je shranil v različnih bitnih hitrostih, ki jih navaja v pogovoru. Sedaj mi je poba po mailu poslal te mp3 datoteke, da mu jih spravim v 320 kbps, ker pričakuje, da bo potem boljša kvaliteta.
Sem mu že pred meseci dal lepo primerjavo: Poglej, v 5-litrnem vedru imaš 4 litre vode. Če je pretočiš v 10-litrno vedro, boš imel še zmeraj samo 4 litre vode in nič več. Podobno je pri mp3. V 320 kbps datoteki boš še zmeraj imel samo 128 kbsp kakovost oz. kolikor je bila izvirna.
Žal poba te primerjave ne razume in računa, če mu odprem datoteko in ponovno shranim v 320 kbsp, da bo potem imel boljšo kakovost. Parkrat sem mu še probal razložit, ampak potem sem obupal. Sedaj mu shranim v 320 kbps in je vesel ko radio, čeprav nima zato nič bolj kakovosten posnetek. Osebkov s podobno logiko razmišljanja bi se verjetno še našlo.
Mulc (21 let) si je z original audio CD-ja zrippal komade v mp3. Program mu je te mp3-je shranil v različnih bitnih hitrostih, ki jih navaja v pogovoru. Sedaj mi je poba po mailu poslal te mp3 datoteke, da mu jih spravim v 320 kbps, ker pričakuje, da bo potem boljša kvaliteta.
Sem mu že pred meseci dal lepo primerjavo: Poglej, v 5-litrnem vedru imaš 4 litre vode. Če je pretočiš v 10-litrno vedro, boš imel še zmeraj samo 4 litre vode in nič več. Podobno je pri mp3. V 320 kbps datoteki boš še zmeraj imel samo 128 kbsp kakovost oz. kolikor je bila izvirna.
Žal poba te primerjave ne razume in računa, če mu odprem datoteko in ponovno shranim v 320 kbsp, da bo potem imel boljšo kakovost. Parkrat sem mu še probal razložit, ampak potem sem obupal. Sedaj mu shranim v 320 kbps in je vesel ko radio, čeprav nima zato nič bolj kakovosten posnetek. Osebkov s podobno logiko razmišljanja bi se verjetno še našlo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Grizzly ()
MrStein ::
To ni nič. Čez čas bo pogruntal, kako se ta pretvorba naredi in jo bo izvajal sam, bil ponosen kako visoko kvaliteto posnetkov ima, potem bo začel drugim to svetovati, mogoče celo ponujati kot storitev...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Grizzly ::
To ni nič. Čez čas bo pogruntal, kako se ta pretvorba naredi in jo bo izvajal sam, bil ponosen kako visoko kvaliteto posnetkov ima, potem bo začel drugim to svetovati, mogoče celo ponujati kot storitev...
Saj pravim... beri zgoraj točko 4. Za piko na I se bo čez čas našel nekdo, ki bo dobil njegove "320 kbps" posnetke in enako mislil, kako kakovostne ima. Tak naj jih naloži še na Partis, uporabniki pa kvalitete itak ne ločijo... pa bomo imeli namišljene kvalitetne posnetke.
Arey ::
Tudi če bi bile neke kasete posnete z neko bitnostjo, bi moral ti, ko zajemaš to s kabla, analognega, zajemat z dvojno bitnostjo, če bi hotel obdržat originalno kvaliteto. Potem bi bilo 320 komaj dovolj. Ker so pa kasete itak analogne, lahko zmanjšaš. Ne bi se pa spuščal v to na koliko, ker nekateri slišijo razliko med 311 in 312 kbps.Plz preberi si karkoli o digitalnem vzorčenju preden pišeš neumnosti, tole je bilo kar boleče prebrat.
jype ::
Prva stvar: Danes videvam, da so pesmi sedemdesetih shranjene v FLAC formatu, da se ničesar ne bi izgubilo. Ko so bile te pesmi posnete, ni bilo še niti MP3 formata, kaj šele FLAC.Ja, to ni razlog, da bi zdaj, ko vse shranjujemo digitalno, še vedno stran metali podatke.
Druga stvar: prej kot slej bo prišel nek novi format, ki bo nadomestil FLAC. A mislite, da bodo šli vsi ponovno digitalizirat v nov format? Večina pesmi bo samo skonvertana iz FLAC-a ali še kakšnega starejšega formata.FLAC je lossless, kar pomeni, da se, če ga pravilno shranjuješ, nič ne izgubi in ga lahko kadarkoli spremeniš v nov lossless format in ne izgubiš ničesar. Ni treba pretvarjati v nov format, ker je že ta lossless, lahko pa, recimo zato, ker novi manj zasede, ampak glede na to kako se velikost podatkovnih nosilcev še vedno veča, najbrž nima smisla.
Tretja stvar: Poznam folk, ki vzame 128 kbps MP3 in si ga ponovno shrani v 320 kbps MP3, potem pa misli, da ima zato kakovost 320 kbps. Ne! To je tako, kot bi šel fotokopijo nekega lista ponovno skenirat z večjo resolucijo.Ja, prav imaš z MP3 to nima smisla, ker MP3 ni lossless.
Četrta stvar (se nanaša na tretjo stvar): Nekdo bo iz 128 kbps naredil 320 kbps MP3 in ga poslal dalje. Prejemnik tega MP3-ja ne bo vedel kako je datoteka nastala, ampak bo sklepal, da ima kakovosten 320 kbps posnetek, čeprav kakovost ustreza le 128 kbps.Nič hudega, če razlike ne slišiš, potem je itak vseeno.
Peta stvar: Preden posnetek pride v tvoje roke ima lahko za sabo že celo zgodovino kopiranj, presnemavanj, obdelav itd. Nemogoče je vedet kakšna je njegova dejanska kvaliteta. Čeprav pod lastnosti piše, da je vzorčen z 320 kbps, ima lahko slabšo kvaliteto kot neki 128 kbps posnetek.Drži, zato se pa reči shrani kot FLAC in se potem to distribuira - in tako je manj možnosti, da pride do težav, ki jih opisuješ.
Pri 128 kbps bo posnetek še zmeraj dovolj kakovosten za poslušanjeSe strinjam. FLAC je namenjen dolgoročnemu shranjevanju brez izgub.
Arey ::
To da se ne da razločiti 128kbps in 320 kbps posnetkov so pa kar buče. Tudi gluh človek lahko to naredi - pogleda kje je algoritem začel rezati visoke frekvence. pri 128 kbps je to 16kHz, pri 320 kbps bistevno višje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Arey ()
Bwaze6 ::
To ni nič. Čez čas bo pogruntal, kako se ta pretvorba naredi in jo bo izvajal sam, bil ponosen kako visoko kvaliteto posnetkov ima, potem bo začel drugim to svetovati, mogoče celo ponujati kot storitev...
In tega ne bi prvi pogruntal!
Sicer ne gre za nizek mp3 bitrate problem, ampak zaključek zgodbe je isti. Založba oz distribucija HDTracks je od leta 2008 prodajalo High Bitrate lossless posnetke - torej posnetke z vzorčenjem nad 44.1 kHz / 16 bit, ki ga ponuja CD (96 kHz/24bit, 192 kHz/24bit).
Posnetke naj bi dobili pri novejših albumih direktno iz studijskih datotek, studiji že lep čas zvok snemajo in obdelujejo v teh formatih. Prav tako naj bi tako zvok obdelovali za remasteringe starih albumov, kjer so izvirne posnetke s trakov na novo digitalizirali in zmiksali.
Seveda pa obstaja dolgo vmesno obdobje, ko so tudi studiji obdelovali zvok v 44.1 kHz / 16 bit, marsikateri albumi pa niso bili nikoli digitalizirani z višjimi ločljivostmi. No, kmalu je prišlo na plano, da je HDTrack ponujal tudi datoteke, ki so bile izvirno očitno v CD kvaliteti in samo upsamplane.
Po veliko temah na raznih forumih in raznih člankih je HDTrack high-res verzijo določenih spornih albumov nehal ponujati, a ni nikoli priznal kakršnihkoli goljufij - takšne datoteke naj bi dobili iz studijev. In v letih od prvih škandalov se ni kaj dosti spremenilo, pogosto pri novih ponujenih albumih jezni kupci lepijo spektrografske dokaze, da gre za upsamplano CD datoteko, ne pravi studijski "master"...
WhiteAngel ::
Začel sem se ukvarjati z digitalizacijo starejših nosilcev zvoka, torej gramofonske plošče in magnetne audio kasete. Pesmi shranjujem v mp3 formatu. Edina težava je, ker ne vem s kakšno bitno hitrostjo so posneti različni nosilci: kaseta, gramofonska plošča, CD.
Trenutno vse shranjujem pri 320 kbps, vendar dvomim, da so v času kaset in vinil plošč uporabljali takšne bitne hitrosti. Torej, zanimajo me dejanski kbps za različne medije. Kje bi dobil to informacijo?
CD audio quality in FLAC. Sploh ne vem, zakaj razmišljaš o mp3, saj je disk zastonj.
Okapi ::
Začel sem se ukvarjati z digitalizacijo starejših nosilcev zvoka, torej gramofonske plošče in magnetne audio kasete. Pesmi shranjujem v mp3 formatu. Edina težava je, ker ne vem s kakšno bitno hitrostjo so posneti različni nosilci: kaseta, gramofonska plošča, CD.Razen kakšne redke ex-yugo plošče boš vse že našel digitalizirano na netu. Tako da si lahko prihraniš trud, pa še rezultati bodo skoraj sigurno boljši, kot če se digitalizacije lotiš sam.
Trenutno vse shranjujem pri 320 kbps, vendar dvomim, da so v času kaset in vinil plošč uporabljali takšne bitne hitrosti. Torej, zanimajo me dejanski kbps za različne medije. Kje bi dobil to informacijo?
_Denny_ ::
@Grizzly: Ta tvoj 21-letnik me spominja na eno zgodbo iz prve polovice prejšnjega desetletja, ko sem še bil aktiven v eni izmed večjih slovenskih MP3 scenskih skupin. Pri vsakem releasu je bil dodan nfo file z emailom za ponudbe (nova glasba, ftp prostor, shell accounti, ipd.) in enkrat se nam javi zaposlen iz ene izmed mariborskih radijskih postaj z "lahko vam zrihtam najnovejšo glasbo v zameno za dostop do vašega 0-day ftp-ja". Ok, mu dam začasen ftp username do upload mape, da pokaže kaj ponuja in človek je res naložil kar nekaj Deejay Time remixov, ki še niso bili uradno izdani. Takoj mi je v oči padla majhna velikost fajlov ~1MB/min, zato sem ga še pred downloadom vprašal wtf ima to in tip reče, da je na lastno pest začel čisto vse komade radijske postaje pretvarjati v 128kbit, ker je tako lažje pošiljanje samemu sebi preko emaila in itak nima veze, ker "128kbit je cd kvaliteta". Seveda je bila po tem njegova prošnja za članstvo zavrnjena
Asrock X670E Taichi, Ryzen 9 7950X3D + NH-D14, 96GB Corsair DDR5-6400 CL32
RTX 2070S 8GB, 2TB Kingston KC3000, 2TB ADATA SX8200 Pro, 4TB Micron 5200
Seasonic Focus Plus 850W, Corsair Air 540, Logitech Z-2300, Samsung UE65H6400
RTX 2070S 8GB, 2TB Kingston KC3000, 2TB ADATA SX8200 Pro, 4TB Micron 5200
Seasonic Focus Plus 850W, Corsair Air 540, Logitech Z-2300, Samsung UE65H6400
Robocop1 ::
@WhiteAngel: CD audio quality in FLAC. Sploh ne vem, zakaj razmišljaš o mp3, saj je disk zastonj.
Ker je mp3 še zmeraj najbolj pogost audio format in ga podpira večina predvajalnikov (tako fizičnih kot programskih).
@Okapi: Razen kakšne redke ex-yugo plošče boš vse že našel digitalizirano na netu. Tako da si lahko prihraniš trud, pa še rezultati bodo skoraj sigurno boljši, kot če se digitalizacije lotiš sam.
Pred leti je znan slovenski zbiratelj iskal pesmi neke manj znane slovenske zasedbe, ki je izdala eno samo kaseto. Na internetu ni našel niti slike ali ovitka te kasete, kaj šele kakšno pesem. Jaz sem slučajno imel to kaseto in mu jo podaril, v zameno pa mi je zdigitaliziral pesmi. Na internetu je res ogromno, ni pa vsega. Recimo naš velikan Avsenik je posnel preko 1000 skladb. Jih je res toliko na internetu?
Ker je mp3 še zmeraj najbolj pogost audio format in ga podpira večina predvajalnikov (tako fizičnih kot programskih).
@Okapi: Razen kakšne redke ex-yugo plošče boš vse že našel digitalizirano na netu. Tako da si lahko prihraniš trud, pa še rezultati bodo skoraj sigurno boljši, kot če se digitalizacije lotiš sam.
Pred leti je znan slovenski zbiratelj iskal pesmi neke manj znane slovenske zasedbe, ki je izdala eno samo kaseto. Na internetu ni našel niti slike ali ovitka te kasete, kaj šele kakšno pesem. Jaz sem slučajno imel to kaseto in mu jo podaril, v zameno pa mi je zdigitaliziral pesmi. Na internetu je res ogromno, ni pa vsega. Recimo naš velikan Avsenik je posnel preko 1000 skladb. Jih je res toliko na internetu?
Bwaze6 ::
Ja, in pod "digitalizirano in na netu" zdaj običajno pomeni youtube, v kvaliteti slabši od iz luže potegnjene kasete, posnete z radija, kjer kanal ni bil dobro nastavljen. Deljenje piratskih datotek je tudi pri nas precej v zatonu - sploh za manj popularne vsebine, čeprav ga za razliko od razvitega zahoda za marsikaj ni nadomestilo nič legalnega.
Ampak koga pa zanimajo zgodnje plošče Ivana Hudnika...
Ampak koga pa zanimajo zgodnje plošče Ivana Hudnika...
Okapi ::
Garažni bendi in njihove kasete v samozaložbi so problem, se strinjam. Teh tudi NUK nima. To sem pač vse zajel v "redke ex-yugo plošče". Vprašanje, koliko tega ima OP.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
ST-777 ::
... pod "digitalizirano in na netu" zdaj običajno pomeni youtube, v kvaliteti slabši od iz luže potegnjene kasete, posnete z radija, kjer kanal ni bil dobro nastavljen ...Google Play Music ima katalog več kot 40 milijonov skladb in 320 kbps, kar se mi zdi dobra kakovost glasbe. Za naročnino 6€ na mesec ni drag.
Gavran ::
Zato sem sklepal, da tako naredijo vsako original kaseto v založbi. Se pravi v studiu verjetno najprej nastane mp3, ki se ga potem zapeče na CD, posname na kaseto itd. MP3 in studio pa je enako kot politik in posten...
V casu analognih nosilcev se je v studiih snemalo na 24 stezne magnetofone, iz tega pa so se potem delali mastri. Nikjer nobene digitalizacije. Kvaliteta zvoka pa je bila odvisna od kvalitete nosilcev. Navadne kasete zo zacele visoke tone izgubljati ze po nekaj letih, pri LP pa je problem uporaba recikleta pri izdelavi plosc. Tuje zalozbe so uporabljale le nov material, nase pa so rade uporabljale reciklat, kar je seveda skodilo zvoku. O iglah, glavah in podobnem pa je skoda casa za opisovanje...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
Okapi ::
Plošča, ki si jo poslušal, je bila neka 4. ali 5. generacija analognega kopiranja.
Iz 24 kanalnega traku so naredili stereo master trak. Potem so to urezali v ploščo. Potem so iz te plošče v nekaj korakih naredili matrice za samo tiskanje plošč. Z vsako generacijo kopiranja se je kakovost izgubljala.
Podobno se recimo dogaja z analognim filmom v kinu. Tisto, kar gledaš, je v najboljšem primeru 3. generacija analognega kopiranja. V kameri je negativ. Iz tega naredijo pozitiv, ki ga zmotirajo. Iz zmontiranega pozitiva naredijo negativ, ki ga uporabijo za izdelavo pozitivnih kopij, ki gredo v kinodvorane.
Iz 24 kanalnega traku so naredili stereo master trak. Potem so to urezali v ploščo. Potem so iz te plošče v nekaj korakih naredili matrice za samo tiskanje plošč. Z vsako generacijo kopiranja se je kakovost izgubljala.
Podobno se recimo dogaja z analognim filmom v kinu. Tisto, kar gledaš, je v najboljšem primeru 3. generacija analognega kopiranja. V kameri je negativ. Iz tega naredijo pozitiv, ki ga zmotirajo. Iz zmontiranega pozitiva naredijo negativ, ki ga uporabijo za izdelavo pozitivnih kopij, ki gredo v kinodvorane.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
twom ::
Vsi ki prisegate na analogno, tko by the way,
tudi kasetni trak ima svojo granulacijo (velikost) magnetnih delcev, ki mu omejuje analognost, in preko te fizikalne omejitve ne gre.
tudi kasetni trak ima svojo granulacijo (velikost) magnetnih delcev, ki mu omejuje analognost, in preko te fizikalne omejitve ne gre.
ncc2000 ::
@WhiteAngel: CD audio quality in FLAC. Sploh ne vem, zakaj razmišljaš o mp3, saj je disk zastonj.
Ker je mp3 še zmeraj najbolj pogost audio format in ga podpira večina predvajalnikov (tako fizičnih kot programskih).
Ja, predvajalnikov. Arhiviranje ni isto kot predvajanje.
Za arhiviranje se uporablja najbolj verna metoda, ki je na razpolago. Če ne zate, pa za morebitne prihodnje rodove, če gre za izvirne in redke posnetke.
Za predvajanje pa si potem tak arhivski digitalni posnetek konvertiraš v katerikoli format želiš. Mogoče bo čez 15 let MP3 že hudo vintage, ne bo predvajalnikov recimo. In potem boš izgubni MP3 arhiv konvertiral v nekaj jutrišnjemu času ustreznega...
Za poslušanje je marsikomu MP3 lahko čisto OK, če pa se gradi arhiv, ta metoda ni optimalna.
Sicer Audio kaseta ni nek brezhiben zvočni nosilec, ampak škoda je izgubam, ki bodo tako ali tako nastale ob AD konverziji, dodajati še napake audio zapisovalnega formata.
XLapse ::
ti lepo zberi 320kbps ker je to največ od mp3ja kar lahko iztisneš in je kvaliteta kar snemaš precej večja od 320kbps, recimo .wav file je 1440kbps, pomisli kakšna razlika.
Še nekaj, shranjuj v .WAV , ne pa v .mp3! Bo boljša kvaliteta. Temu se reče lossless quality
Še nekaj, shranjuj v .WAV , ne pa v .mp3! Bo boljša kvaliteta. Temu se reče lossless quality
alien technology
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Pretvorba audio cd v mp3Oddelek: Zvok in slika | 4335 (1146) | SL4FKO |
» | Pretvorba mp3 v cd kvalitetoOddelek: Zvok in slika | 9708 (3915) | kuall |
» | MP3 128 kbps in 320 kbpsOddelek: Zvok in slika | 5855 (3591) | marS |
» | 24bit FLACOddelek: Pomoč in nasveti | 4411 (3638) | popster |
» | Vsak deseti prodani album je gramofonska plošča (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Rezultati | 54714 (43110) | gruntfürmich |