Slo-Tech - Ko se je konec tedna iztekla GPS-ova epoha, smo sicer poročali, da se utegne kakšnemu cenenemu sprejemniku GPS zmešati, a večjih težav vendarle nismo pričakovali. A zgodilo se je, da je zaradi te težave obtičalo celo nekaj letal. Po neuradnih podatkih je nekaj deset letal boeing zamujalo ali sploh ni poletelo, ker niso bili pravočasno posodobljeni.
KLM-ov let iz Amsterdama v Bogoto je zaradi težav z datumom zamujal več kot sedem ur. Podobno usodo je imelo še okrog 15 letal Boeing 777 in Boeing 787 na Kitajskem, ki so ta vikend zamujala ali sploh niso letela, poroča China Aviation Review. Kot kaže, vzdrževalci niso posodobili sistemov. Sistem za načrtovanje leta in navigacijo dobavlja Honeywell, ki je marca izdal dve opozorili z navodili, kako ravnati ob prehodu epohe in kako preveriti skladnost sistemov.
Neskladni sistemi so v soboto pokazali datum 21. avgust 1999, ki ustreza soboti pred 1024 tedni. To je posledice omejitve GPS-a, ki datum shranjuje kot število tednov, za kar ima na voljo 10 bitov. V pripravi je modernizacija, po kateri bo za teden na voljo 13 bitov. S tem se bomo za lep čas rešili tovrstnih težav.
Novice » Znanost in tehnologija » Obrat števca tednov v GPS-u prizemljil nekaj letal
s1m0n ::
A se tudi v modernejših letalih kot je 787 uporablja takšen sistem za pozicioniranje kjer je potreben popravek za ta "obrat števca"?
bbf ::
Nekateri GPSi ne znajo hendlat, če je week date 0. Takoj, ko bo 1, naj bi spet normalno deloval. Po informacijah proizvajalca enih naših naprav..
bbf ::
"To je posledice omejitve GPS-a, ki datum shranjuje kot število tednov, za kar ima na voljo 10 bitov. V pripravi je modernizacija, po kateri bo za teden na voljo 13 bitov. S tem se bomo za lep čas rešili tovrstnih težav." Nič se ne bomo rešili, čez 2^10 tednov bo spet isto..
13 bitov je v zraku že od leta 2005.
"V teh novih signalih (CNAV messages) je week koda 13 bitna (157 let). To zmorejo vsi sateliti od bloka IIR-M naprej (L2C dodatek):
https://www.gps.gov/systems/gps/space/ . Ker je CNAV še danes v pre-operational statusu (lack of $$$$), vsi proizvajalci uporabljajo legacy signale. V planu ni ugašanje teh legacy signalov, zato bo teh 10 bitov ostalo."
13 bitov je v zraku že od leta 2005.
"V teh novih signalih (CNAV messages) je week koda 13 bitna (157 let). To zmorejo vsi sateliti od bloka IIR-M naprej (L2C dodatek):
https://www.gps.gov/systems/gps/space/ . Ker je CNAV še danes v pre-operational statusu (lack of $$$$), vsi proizvajalci uporabljajo legacy signale. V planu ni ugašanje teh legacy signalov, zato bo teh 10 bitov ostalo."
tikitoki ::
Ce se ti mudilo, bos pokasiral lepo odskodnino od letalske druzbe. Tud ni slabo. K dvomim, da lahko neposodobljane pripises visji sili.
BFVV ::
Ce se ti mudilo, bos pokasiral lepo odskodnino od letalske druzbe. Tud ni slabo. K dvomim, da lahko neposodobljane pripises visji sili.
Zaradi takih letal pol dol cepajo. Raje z napol sesutim letalom sledit urniku, kot pa da ti tikitoki stoži celo letalsko družbo ker je zamudil domov gledal premiero Kardašian S34E45.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zaradi nove napake se vzlet Boeinga 737 Max spet odmika (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 19936 (14637) | jernejl |
» | Boeing razmišlja o začasni ustavitvi proizvodnje 737 Max (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 13276 (8849) | Fritz |
» | NTSB: Letala vozijo povprečni piloti (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 19556 (14050) | loki0101 |
» | Razvoj Boeinga 737 Max oviralo varčevanje, FAA gledal stran (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 25655 (19160) | pegasus |
» | Pretesno prijateljstvo med Boeingom in FAAOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 12107 (9216) | kotanyi |