Forum » Na cesti » Kisikova sonda za katalizatorjem
Kisikova sonda za katalizatorjem
zk_eu ::
Zgolj zanima me, če ima lamda sonda za katalizatorjem pri bencinskih motorjih še kakšno drugo funcijo, kot pa da meri učinkovitost katalizatorja?
Jasno mi je, da prva lamda neposredno vpliva na mešanico zrak/gorivo. A ima druga tudi kaj pri tem pri modernih avtih? Načeloma sem o tem našel samo na enih forumih in mi ni čisto jasno.
Će mogoče kdo ve.
Lp.
Jasno mi je, da prva lamda neposredno vpliva na mešanico zrak/gorivo. A ima druga tudi kaj pri tem pri modernih avtih? Načeloma sem o tem našel samo na enih forumih in mi ni čisto jasno.
Će mogoče kdo ve.
Lp.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
2019bosuper ::
Gleda če katalizator dela in pošilja signal CPUju, če bo šlo čez tehnični (uravnava mešanico).
Utk ::
Ne nekaterih avtih vpliva na mesanico, na nekaterih ne, na nekaterih samo ce prva ne dela. V resnici je skoraj nemogoce vedet, ce ne ves za tocno dolocen avto. Moznosti je veliko. Lahko tudi vpliva tako da se mesanica spremeni, ce racunalnik ve da druga sonda ne dela, dokler dela, je pa lahko vseeno kako dela.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
hojnikb ::
lambda sonda ne meri nič druga, kot vsebnost O2ja v izpuhu. Ali dela katalizator učinkovito, je potrebno še kaj druga.
#brezpodpisa
TheBlueOne ::
Praviloma uravnava mesanico sonda pred katalizatorjem, druga pa dela kot kontrola, predvsem katalizatorja. V avtih z OBD sistemom se morda napaka sonde praviloma ponoviti dvakrat ali trikrat, da dobis check engine lucko. Katero napako imas na OBD?
Imas pa razlicne napake, ker sonda ima praviloma tudi grelec, da prej pride na delovno temperaturo.
Na pamet, po spominu so napake:
- Grelec ali sonda ne dela (ECU registrara kratek stik ali nobene upornosti)
- Vrednost izven mej (problem vrednosti)
- Predolgo gretje, prepocasna reakcija
Originalne sonde so brezveze drage in ker pri drugi ni neke sile lahko kupis ponaradek. Meni je na MINIju pojedel eno sondo po katalizatorju na leto (Bosch), ko sem dal ponaredek za 20EUR, je ni vec bilo treba menjat. :)
Poglej tudi kontakte (kjer se steka sonda), ce gredo tesnila se zna v njih nabrati tekocina in ti dela kratek stik v konektorju.
Imas pa razlicne napake, ker sonda ima praviloma tudi grelec, da prej pride na delovno temperaturo.
Na pamet, po spominu so napake:
- Grelec ali sonda ne dela (ECU registrara kratek stik ali nobene upornosti)
- Vrednost izven mej (problem vrednosti)
- Predolgo gretje, prepocasna reakcija
Originalne sonde so brezveze drage in ker pri drugi ni neke sile lahko kupis ponaradek. Meni je na MINIju pojedel eno sondo po katalizatorju na leto (Bosch), ko sem dal ponaredek za 20EUR, je ni vec bilo treba menjat. :)
Poglej tudi kontakte (kjer se steka sonda), ce gredo tesnila se zna v njih nabrati tekocina in ti dela kratek stik v konektorju.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
zk_eu ::
Hvala vsem.
@thetilko, nimam nobene napake. Zgolj zanimalo me je, če ima lamda za katalizatorjem kakšen vpliv na mešanico zrak/gorivo. Prednjo lamdo sem drugače tudi jaz moral že menjati, tako da je skoraj nova. Vendar Opli delajo dobro samo z Bosch (ki je tudi original v GM-movih vozilih) in kisokova sonda za moje vozilo ni bila draga, 40 EUR s poštnino iz Autodoca :). Na pooblaščencu je ista zadeva 170 EUR.
Se, da to nekako kje pogledati? Iščem za svoje vozilo in ne najdem :).
Drži, imaš prav. ECU primerja vrednosti prve in druge kisokove sonde in to meri v točno določenih voznih ciklih. Če zazna preveč O2 za katalizatorjem več ciklov zapored, prižge EML. Vendar nisem hotel komplicirati :).
@thetilko, nimam nobene napake. Zgolj zanimalo me je, če ima lamda za katalizatorjem kakšen vpliv na mešanico zrak/gorivo. Prednjo lamdo sem drugače tudi jaz moral že menjati, tako da je skoraj nova. Vendar Opli delajo dobro samo z Bosch (ki je tudi original v GM-movih vozilih) in kisokova sonda za moje vozilo ni bila draga, 40 EUR s poštnino iz Autodoca :). Na pooblaščencu je ista zadeva 170 EUR.
Ne nekaterih avtih vpliva na mesanico, na nekaterih ne, na nekaterih samo ce prva ne dela. V resnici je skoraj nemogoce vedet, ce ne ves za tocno dolocen avto. Moznosti je veliko. Lahko tudi vpliva tako da se mesanica spremeni, ce racunalnik ve da druga sonda ne dela, dokler dela, je pa lahko vseeno kako dela.
Se, da to nekako kje pogledati? Iščem za svoje vozilo in ne najdem :).
lambda sonda ne meri nič druga, kot vsebnost O2ja v izpuhu. Ali dela katalizator učinkovito, je potrebno še kaj druga.
Drži, imaš prav. ECU primerja vrednosti prve in druge kisokove sonde in to meri v točno določenih voznih ciklih. Če zazna preveč O2 za katalizatorjem več ciklov zapored, prižge EML. Vendar nisem hotel komplicirati :).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
Utk ::
Dvomim da boš kje našel za svoj avto. Če bi hotel bit ziher, bi moral to najti napisano črno na belem, jaz nekemu mehaniku ne bi verjel stoprocentno, vsaj če bi trdil kaj kontroverznega :)
TheBlueOne ::
Vrednosti sonde lahko gledas v zivo, ce imas pravi OBD citalec. Je pa maloverjetno, da ne kaze prav, ker ima kar nekaj varovalk, ki jo preverajjo v smislu, da da napako, ce je izven predvidenega obmocja, kar bi bilo skoraj sugurno kdaj, ce bi bila vse vrednosti povisane ali znizane.
Morda je vredno omenit se, da avto testira tudi odziv sonde, takrat da tudi napako okoli tocnosti. Med konstantno voznjo malenkost spremeni parametre, kar voznik ne obcuti in ce ni ustrezne reakcije na sondi nekaj ciklov, vrze napako.
Ce avto ves cas zenes, se bo ves cas zanasal na tabele (za mesanico) in ne na sondo in napake ne bo.
Morda je vredno omenit se, da avto testira tudi odziv sonde, takrat da tudi napako okoli tocnosti. Med konstantno voznjo malenkost spremeni parametre, kar voznik ne obcuti in ce ni ustrezne reakcije na sondi nekaj ciklov, vrze napako.
Ce avto ves cas zenes, se bo ves cas zanasal na tabele (za mesanico) in ne na sondo in napake ne bo.
ginekk ::
Zgolj zanima me, če ima lamda sonda za katalizatorjem pri bencinskih motorjih še kakšno drugo funcijo, kot pa da meri učinkovitost katalizatorja?
Jasno mi je, da prva lamda neposredno vpliva na mešanico zrak/gorivo. A ima druga tudi kaj pri tem pri modernih avtih? Načeloma sem o tem našel samo na enih forumih in mi ni čisto jasno.
Će mogoče kdo ve.
Lp.
Nima druge funkcije. Prva je za uravnavanje razmerja, druga za učinkovitost katalizatorja. Za uravnavanje mešanice ni potrebe za dve sondi, torej je edina logično da ima tista za katalizatorjem zgolj funkcijo merjenja učinkovitosti.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Katalizator ali premalo ogret avto?Oddelek: Na cesti | 3920 (2983) | šernk |
» | okvara lambda sonde (strani: 1 2 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 17345 (15071) | krneki0001 |
» | Lučka za motor goriOddelek: Na cesti | 11221 (9946) | Spajky |
» | Fiat Punto 1.2 2003 letnik (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 18234 (14341) | Spajky |
» | Fuč katalizator ali??? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 19991 (17790) | Spajky |