Forum » Na cesti » Katalizator ali premalo ogret avto?
Katalizator ali premalo ogret avto?
hmm23 ::
Na tehničnem so mi rekli, da je vrednost lambda na meji. Baje so emisije previsoke. Je možno le, da je bil avto premalo ogret (11km, cca.20min)?
toro69 ::
hojnikb ::
tester ti nebo kaj veliko povedal, lambda sonda lahk še vedno kaže neke vrednosti, čeprav so čist mim. Stvar je relativno poceni, tako da če je na sumu, se jo menja.
#brezpodpisa
zobnik ::
Še nikol nisem menjal katalizator in ne sonde, sam gas pred tehničnem reši vse.
Pa vozm sam stare kripe vredne 400-700 evrov s 300.000km----+++++
Pa vozm sam stare kripe vredne 400-700 evrov s 300.000km----+++++
2dark ::
tester ti nebo kaj veliko povedal, lambda sonda lahk še vedno kaže neke vrednosti, čeprav so čist mim. Stvar je relativno poceni, tako da če je na sumu, se jo menja.
Jja. AMpak, če sonda ne deluje pravilno bodo vrednosti napačne. Sam ne bi dal na avto kakšne poceni kopije, pač pa samo original, če bi avto imel namen vozit dlje časa.
To je podobno kto nakup najbolj poceni diskov in ploščici.. potem ti pa zelo kmalu začnejo diski trest ker so se pregreli in zvili.
hojnikb ::
odklopi lambdo in pejt na tp (pa tut če ga teraš 200 po ac) in poročaj kako bo šel skos :)
In kako boš vedel, če so vrednosti napačne? Z obd testerjom sigurno ne.
Jja. AMpak, če sonda ne deluje pravilno bodo vrednosti napačne. Sam ne bi dal na avto kakšne poceni kopije, pač pa samo original, če bi avto imel namen vozit dlje časa.
In kako boš vedel, če so vrednosti napačne? Z obd testerjom sigurno ne.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
zk_eu ::
Najprej povej prosim kateri avto imaš in njegov letnik, da sploh vemo, če ima kisikovo sondo. Starejši je namreč niso imeli.
Najverjetneje pa imaš dve kisikovi sondi, saj če je tvoj avto res izmed starejših. Prva pomaga ECUju mešati pravilno mešanico goriva, druga nadzoruje pravilno delovanje katalizatorja.
Če bo odklopil kisikovo sondo (po domače lamdo), mu bo prižgalo MIL. Takrat bo avto deloval po tovarniških parametrih, kar pa vedno deluje, ko je motor obremenjen oziroma preide takrat v "closed loop".
S kvalitetnim ELM 327 testerčkom (ne tistimi poceni s Kitajske), ki nima veliko zakasnitve pri prenosu se da preko Torqua tudi dobro videti kako deluje kisikova sonda in kako se odziva na dodajanje plina oziroma pod obrati motorja. Enako se lahko pogleda delovanje katalizatorja, vendar moraš vedeti kaj gledaš.
Na hitro je tako, da ogretemu motorju v prostem teku dodaš 2.500 RPM in ga držiš pri teh obratih. Pri sprednji kisikovi sondi mora napetost večkrat na sekundo skakati nekje med 0.1 V in 0.9 V. Zadnja kisikova sonda za katalizatorjem, ki torej meri učinkovitost le-tega, pa mora kazati konstatno napetost nekje med 0.4 V in 0.6 V.
Torque Pro ima znotraj aplikacije za testiranje kisikovih sond in katalizatorja čisto v redu urejeno in lahko dostopa do potrebnih podatkov avtomobila. Sem ga tudi jaz uporabljal in z njim zlahka ugotovil, da se katalizator poslavlja.
Na internetu je veliko pisnih in video vodičev za slednje in je to ena redkih stvari kjer ne potrebuješ ravno profesionalnega testerja:
Ti se moraš lotiti po vrsti, ker je možno tudi, da zaradi nepravilne mešanice katalizator ne deluje pravilno. Naprej sprednjo kisikovo sondo očisti (ne uporabljal nobenih čistil, ampak jo samo s čisto krpo obriši. Možno je, da je malo sajasta. Lažje jo boš odvil, če bo izpuh ogret, vendar pazi, je zelo vroče). Zadnjo pa ne rabiš tipati, ker ni potrebno, da je toliko natančna pri merjenju. Pa tudi pojdi malo na avtocesto in pregoni avto, da katalizator malo prečisti.
Sicer to nihče ne dela, vendar Bosch za svoje kisikove sodne priporoča menjavo na 180.000 km.
Pred tehničnim pa avto zelo zelo dobro segrej kot so ti že pred tem predlagali, ker ogret katalizator bolje pretvarja izpušne pline, sploh pa če je že načet malo.
Najverjetneje pa imaš dve kisikovi sondi, saj če je tvoj avto res izmed starejših. Prva pomaga ECUju mešati pravilno mešanico goriva, druga nadzoruje pravilno delovanje katalizatorja.
Če bo odklopil kisikovo sondo (po domače lamdo), mu bo prižgalo MIL. Takrat bo avto deloval po tovarniških parametrih, kar pa vedno deluje, ko je motor obremenjen oziroma preide takrat v "closed loop".
S kvalitetnim ELM 327 testerčkom (ne tistimi poceni s Kitajske), ki nima veliko zakasnitve pri prenosu se da preko Torqua tudi dobro videti kako deluje kisikova sonda in kako se odziva na dodajanje plina oziroma pod obrati motorja. Enako se lahko pogleda delovanje katalizatorja, vendar moraš vedeti kaj gledaš.
Na hitro je tako, da ogretemu motorju v prostem teku dodaš 2.500 RPM in ga držiš pri teh obratih. Pri sprednji kisikovi sondi mora napetost večkrat na sekundo skakati nekje med 0.1 V in 0.9 V. Zadnja kisikova sonda za katalizatorjem, ki torej meri učinkovitost le-tega, pa mora kazati konstatno napetost nekje med 0.4 V in 0.6 V.
Torque Pro ima znotraj aplikacije za testiranje kisikovih sond in katalizatorja čisto v redu urejeno in lahko dostopa do potrebnih podatkov avtomobila. Sem ga tudi jaz uporabljal in z njim zlahka ugotovil, da se katalizator poslavlja.
Na internetu je veliko pisnih in video vodičev za slednje in je to ena redkih stvari kjer ne potrebuješ ravno profesionalnega testerja:
Ti se moraš lotiti po vrsti, ker je možno tudi, da zaradi nepravilne mešanice katalizator ne deluje pravilno. Naprej sprednjo kisikovo sondo očisti (ne uporabljal nobenih čistil, ampak jo samo s čisto krpo obriši. Možno je, da je malo sajasta. Lažje jo boš odvil, če bo izpuh ogret, vendar pazi, je zelo vroče). Zadnjo pa ne rabiš tipati, ker ni potrebno, da je toliko natančna pri merjenju. Pa tudi pojdi malo na avtocesto in pregoni avto, da katalizator malo prečisti.
Sicer to nihče ne dela, vendar Bosch za svoje kisikove sodne priporoča menjavo na 180.000 km.
Pred tehničnim pa avto zelo zelo dobro segrej kot so ti že pred tem predlagali, ker ogret katalizator bolje pretvarja izpušne pline, sploh pa če je že načet malo.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
hojnikb ::
akrat bo avto deloval po tovarniških parametrih, kar pa vedno deluje, ko je motor obremenjen oziroma preide takrat v "closed loop".
Ko motor ne dela fuel trimming na podlagi lambde, je to kvečjemu open loop.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
LeQuack ::
Če so ti na tehničnem izmerili potem uporabljajo svoj merilnik, tako da pozabi te predloge da moraš lambda senzor menjati ali pucati ali kaj podobnega. niso tolk neumni da bodo izvajali meritve z vgrajenim senzorjem. Najverjetneje je katalizator shodil, manj verjetne pa so kakšne druge težave v motorjem in mešanico goriva.
Quack !
zk_eu ::
akrat bo avto deloval po tovarniških parametrih, kar pa vedno deluje, ko je motor obremenjen oziroma preide takrat v "closed loop".
Ko motor ne dela fuel trimming na podlagi lambde, je to kvečjemu open loop.
Pardon. Open loop je ja :). Hvala :)
Če so ti na tehničnem izmerili potem uporabljajo svoj merilnik, tako da pozabi te predloge da moraš lambda senzor menjati ali pucati ali kaj podobnega. niso tolk neumni da bodo izvajali meritve z vgrajenim senzorjem. Najverjetneje je katalizator shodil, manj verjetne pa so kakšne druge težave v motorjem in mešanico goriva.
Izmerili so mu tako kot vsem izmerijo. S sondo, ki jo porinejo v zadnji lonec. Tam pa lahko vidijo kako deluje katalizator oziroma kako pretvarja pretvarja izpušne pline. Če jih ne dovolj, ni nujno vzrok katalizator. Lahko je tudi mešanca goriva ni pravilna.
Znanec je padel na tehničnem zaradi izpustov, na koncu pa se je je ugotovilo, da je crknil EVAP ventil, ki ni deloval pravilno, zaradi česar prva kisikova sonda ni posredovala pravilnih podatkov in je delala napačno mešanco.
Avti danes so zakomplicirana stvar. Vedno so bili. Danes pa še toliko bolj. :D
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
hojnikb ::
Če so ti na tehničnem izmerili potem uporabljajo svoj merilnik, tako da pozabi te predloge da moraš lambda senzor menjati ali pucati ali kaj podobnega. niso tolk neumni da bodo izvajali meritve z vgrajenim senzorjem. Najverjetneje je katalizator shodil, manj verjetne pa so kakšne druge težave v motorjem in mešanico goriva.
In kaj ima njihov merilnik veze ? informacije za fuel trimming bo da lambda, vgrajena v avto in ce ta ne dela prav, bos mel visje emisije, kot bi sicer mogle bit.
konkretno lahko povem za plinske instalacije; pri konstantem delovanju lahko ze kaksnih 10-20mV mimo pomeni 5-10x visje vrednosti NOxov in COjov.
In potem ena cist fuc lambda nebi mela vpliva....kje se najdete, da vas ne ukradejo
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
zk_eu ::
Točno tako. Če kisikova sonda ne posreduje pravilnih podatkov, razmerje lamda ne bo OK in bodo emisije višje, pa je lahko katalizator nov. Kot je bilo to v zgornjem primeru. Mehanik, ki je takrat vedel kaj gledati na testerju, je bil zlata vreden. Nekdo pa bi prehitro sklepal, da je krivec okvarjen katalizator.
Katalizator ne crkne kar tako. Meni ga je dejansko nesla ena okvara na motorju 2 leti prej, ki ga je načela.
Katalizator ne crkne kar tako. Meni ga je dejansko nesla ena okvara na motorju 2 leti prej, ki ga je načela.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
LeQuack ::
Dosti prej bo katalizator crknil kot sonda. Sondo se ponavadi menja ker je ceneje kot katalizator, ampak v veliko primerih to ni težava. Idealno bi bilo imeti mehanike katerim plačaš popravilo napake in ne posameznih delov, v smislu če ti zamenja sondo in je še vedno težava da potem to ni tvoj strošek. Ampak dvomim da v Sloveniji obstaja kaj podobnega.
Quack !
hojnikb ::
Da katalizator crkne, more bit nekaj hudo narobe (ie mehanski defekt motorja ali okvara katerga izmed senzorjev). Sam po sebi nima kaj crknet, ker to je dost simple stvar.
#brezpodpisa
šernk ::
No to da prej crkne katalizator kot lamda enostavno ni res, da crkne katalizator moraš imet res nesrečo.
Če je lamda fuč jasno pokaže vsak tester. Ker v trenutku ko lamda poda signal izven tolerance zapiše error. Error zbrišeš...se voziš 3 dni, če se error nazaj pojavi je zelo verjetno lamda fuč, če tega errorja ni lamda 99% ni fuč, ker je pač error bil samo naključen.
drugače pa se da na naprednejših testerjih tudi videt točno vrednost, ki jo lamda podaja.
Če je lamda fuč jasno pokaže vsak tester. Ker v trenutku ko lamda poda signal izven tolerance zapiše error. Error zbrišeš...se voziš 3 dni, če se error nazaj pojavi je zelo verjetno lamda fuč, če tega errorja ni lamda 99% ni fuč, ker je pač error bil samo naključen.
drugače pa se da na naprednejših testerjih tudi videt točno vrednost, ki jo lamda podaja.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Spajky ::
Zgoraj sem dodal link za recept za moj "OPA" aditiv za v rezervoar vlit... Potem pa še:
Vzeti manual avta in pogledati katere varovalke so za avto-komp in jih vzeti ven ter počakat vsaj 15 min, da se resetira in ponovno pravilno varovalke vstavit nazaj. Avto bo se postavil z defolt mapo. Nato vozit enih vsaj cca.50km vožnje normalno, da se motor segreje in na novo nastavi "normalna vožnja uporabnika/user del mape avto-kompa".
Potem bi moralo bit OK na tehničnem, če res ni prva sonda slaba. Sicer se da tudi "sondo zeznit hardversko", če je toliko zaruznjena na kolektor, da se je ne da odšraufat kot pri meni. Ma vam ne bom tega pravil, ker ni čisto enostavno električno izvesti.
Probat ni greh... imel podobno izkušnjo in sem po gornjem lastnem poceni nasvetu ... heh, oni na tehničnem (ko prvič nisem šel "skozi" zaradi plinov) je potem vprašal, kaj sem naredil in sem se mu zlagal, da ne vem, kaj je mehanik čaral en dan prej, potem ko je rekel, da neverjetno tako star avto in toliko km, "katalizator pa kot nov" ... LOL ...
Vzeti manual avta in pogledati katere varovalke so za avto-komp in jih vzeti ven ter počakat vsaj 15 min, da se resetira in ponovno pravilno varovalke vstavit nazaj. Avto bo se postavil z defolt mapo. Nato vozit enih vsaj cca.50km vožnje normalno, da se motor segreje in na novo nastavi "normalna vožnja uporabnika/user del mape avto-kompa".
Potem bi moralo bit OK na tehničnem, če res ni prva sonda slaba. Sicer se da tudi "sondo zeznit hardversko", če je toliko zaruznjena na kolektor, da se je ne da odšraufat kot pri meni. Ma vam ne bom tega pravil, ker ni čisto enostavno električno izvesti.
Probat ni greh... imel podobno izkušnjo in sem po gornjem lastnem poceni nasvetu ... heh, oni na tehničnem (ko prvič nisem šel "skozi" zaradi plinov) je potem vprašal, kaj sem naredil in sem se mu zlagal, da ne vem, kaj je mehanik čaral en dan prej, potem ko je rekel, da neverjetno tako star avto in toliko km, "katalizator pa kot nov" ... LOL ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
hojnikb ::
to z ecuje vzge na sam res starih avtih. na novodobnih avtih je treba kr lepo na namenski tester preklopit, da zbrises learned values (kot je recimo maf senzor)
#brezpodpisa
hmm23 ::
hojnikb ::
Sam tak btw, "kisikovo sondo" v kombinaciji z katalizatorjem imajo prakticno vsi avtomobili, tudi starejsi.
wideband lambe (torej takse sonde, ki so obcutljive na vec kot 14,7+-0,5 AFR) te so pa pogostejse sele v novejsih avtih..
wideband lambe (torej takse sonde, ki so obcutljive na vec kot 14,7+-0,5 AFR) te so pa pogostejse sele v novejsih avtih..
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
LeQuack ::
Ponavadi imajo itak novejši vsaj dve sondi, eno pred katalizatorjem ki je bolj pametna in se uporabi za mešanico goriva, in za katalizatorjem ki preverja učinkovitost katalizaorja.
Quack !
JeBelaCesta ::
Sem imel pred enim mesecem podoben problem, R.Megan III, l2010 , 1.6b,165500 km.
Pojavi se opozorilo "check anti-pollution system". Serviser izbrisal opozorilo, po 2 dneh se je ponovno pojavilo.
Sledila menjava zadnje Lambda sonde, 114€, (servis Caserman, Vrhnika)
Pojavi se opozorilo "check anti-pollution system". Serviser izbrisal opozorilo, po 2 dneh se je ponovno pojavilo.
Sledila menjava zadnje Lambda sonde, 114€, (servis Caserman, Vrhnika)
lep pozdrav iz višav ;-)
WizzardOfOZ ::
tester ti nebo kaj veliko povedal, lambda sonda lahk še vedno kaže neke vrednosti, čeprav so čist mim. Stvar je relativno poceni, tako da če je na sumu, se jo menja.
Odvisno od testerja. Nekateri testerji imajo notri vrednosti in grafe za različne zadeve že prednastavljene. (V bistvu običajna matrika in iz nje vleče vrednosti pa jih izrisuje) Za lambdo imaš graf že zarisan, pa potem primerjaš graf tvoje lambde in graf, kako mora zgledat pravilno. Takoj vidiš, da je nekaj narobe.
odklopi lambdo in pejt na tp (pa tut če ga teraš 200 po ac) in poročaj kako bo šel skos :)
Pol mora še CE lučko izklopit, ker avto ne sme imet "check engine" lučke prižgane, ko ga vžgeš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
zobnik ::
Tak mimgrede ta sonda ena in druga je sam prvita na izpušni in jo lahko sam menjaš, greš na odpad po drugo pa je al pa neorginalno daš.
WizzardOfOZ ::
Pa če pri menjavi uničiš navoj v izpuhu, potem menjaš še kompleten izpuh, ter na koncu kupiš še novo lambdo in ne boš imel nekaj časa problemov na tehničnih.
šernk ::
tista iz odpada je tolk vredna kot tista, ki jo imaš notri. Neoriginal pa da ne govorimo, polovica motorjev z neoriginal lamdo sploh ne dela pravilno.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | CO meritev tehnični pregled - neuspešnoOddelek: Na cesti | 4677 (4207) | DePalmo |
» | Kisikova sonda za katalizatorjemOddelek: Na cesti | 2425 (2211) | ginekk |
» | okvara lambda sonde (strani: 1 2 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 17520 (15246) | krneki0001 |
» | Lučka za motor goriOddelek: Na cesti | 11293 (10018) | Spajky |
» | Fuč katalizator ali??? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 20047 (17846) | Spajky |