Forum » Šport » Kolo - Konec uporabe pogonske verige?
Kolo - Konec uporabe pogonske verige?
klemenSLO ::
Zasledil sem nov koncept delovanja prenosa moči na kolesu brez uporabe klasične verige:
ceramicspeed
Zanimivo vse skupaj. Morda pa se pa veriga ne bo več snemala :)
ceramicspeed
Zanimivo vse skupaj. Morda pa se pa veriga ne bo več snemala :)
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...
gendale2018 ::
jype, a je to dobra stvar?
ja sam mali poštar, kurac mi je oštar
čuvajte se žene, bit ćete jebene
čuvajte se žene, bit ćete jebene
McAjvar ::
Kako se kaj primerja s štrikom?
"[...] the advance of civilization is nothing
but an exercise in the limiting of privacy."
- Isaac Asimov
but an exercise in the limiting of privacy."
- Isaac Asimov
jype ::
gendale2018 je izjavil:
jype, a je to dobra stvar?Sejem sem obiskal, a tega bicikla niso pustili vozit, tako da pojma nimam, kakšen je občutek, kaj šele, da bi razumel dolgoročno obnašanje.
Meni je bil precej bolj všeč brezstopenjski menjalnik:
Stara reč, ki sem jo tam prvič imel priložnost peljat.
Vedno več koles na sejmu je tudi opremljenih z jermenom (namesto verige), čemur vsi pravijo "zero maintenance drivetrain", čeprav bi moral reč vozit par sezon, da bi verjel.
starfotr ::
Ha, pri avtih je pa avto s ketno kao za večno, jermen moraš pa menjavat.
Tudi motorji imajo jermen namesro verige. Nekateri pa kardan.
Definitovno je pa res, da če se ti kaj pokvari pri kolesu z verigo, ti bo vsak znal popravit in bo imel kose, medtem, ko pri takem eksotičnem pač ni znanja in tudi kosov ne. Vsaj zaenkrat ne.
Tudi motorji imajo jermen namesro verige. Nekateri pa kardan.
Definitovno je pa res, da če se ti kaj pokvari pri kolesu z verigo, ti bo vsak znal popravit in bo imel kose, medtem, ko pri takem eksotičnem pač ni znanja in tudi kosov ne. Vsaj zaenkrat ne.
šernk ::
Ha, pri avtih je pa avto s ketno kao za večno, jermen moraš pa menjavat.
to za večno pomeni pri večini avtov da moraš verigo menjat na 150k km ker je preveč utegnjena že...ja: dela dokler dela zastopim ampak ne pomeni pa to da je boljša.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
msjr ::
Pri avtih so tudi večje sile, ki delujejo na jermen, tako kot recimo variomat, ki ga nad 600ccm niti ni. Tako da za pecikelj bo po moje jermen kar ok.
LeQuack ::
Plus jermeni in verige v avtih so narejene tako, da čim prej razpadejo oz. se raztegnejo. Trg rezervnih delov je zelo dobičkonosen.
Quack !
vostok_1 ::
I'm not impressed. Mogoče je bolj učinkovito, ni pa robustno za obično uporabo. Mogoče za top športne kolesarje.
Veriga FTW.
Veriga FTW.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Stari maček ::
stara mama ::
Ja na papirju.. V praksi je pa multitronic nezanesljiv piece of shit.
+1, s tem da je že ideja zelo stara in tudi glasna, audi je samo uspel to mal bolj zvočno izolirat.
Na motornih kolesih je ponekod kardan, ponekod tudi jermen, ampak pri športnih zadevah pa veriga že vedno zmaga.
Največja odzivnost in enostavnost servisiranja sta razlog.
Ekologija™ in Trajnost™
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
x4en0n ::
Tudi motorji imajo jermen namesro verige. Nekateri pa kardan.
Zelo malo je na cesti motorjev na jermen :) Eden izmed razlogov so tudi precej večje izgube napram verigi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: x4en0n ()
GizmoX ::
Tale CeramicSpeed izgleda zanimivo.
Prednosti:
+ več prestav, brez dodajanja kompleksnosti (ožanje ketne, preširoka kaseta)
+ učinkovitejši prenos
+ manjši preskoki med prenosnimi razmerji (pri mojem 9-rednem, z 12 razmerji dobim razpon 1-4,28 ; na videu je 13-redni, s katerimi dobijo razpon 1-3,5 )
+ nižja teža
+ elektronsko prestavljanje (ni težav z indeksiranjem prestav, pravilno napetimi kabli, tudi ob prestavljanju v mirovanju se bo prestavilo gladko ob primernem trenutku)
Slabosti/vprašanja:
- elektronsko prestavljanje (polnjenje baterije)
- prestavljanje le v določenih pozicijah ( 4m 45s ) - morda sploh ne bo problem, a zaenkrat delajo ravno na tem (celo Shimano Di2 prestavlja takoj, nič ne čaka, če se ne motim?)
- manjši prestavljalni razpon (za 1-4,28 bi namesto 13 na videu, potrebovali 17 prestav; sicer je veliko lažje dodajati prestave, a vseeno)
- dolgoživost ležajev
- sile se prenašajo prek dveh (1 spredaj, 1 zadaj) ležajev (pri klasičnem sistemu pa preko mnogo ležajev v ketni)
- cena (ni le mehanika, je tudi elektronika)
Prednosti:
+ več prestav, brez dodajanja kompleksnosti (ožanje ketne, preširoka kaseta)
+ učinkovitejši prenos
+ manjši preskoki med prenosnimi razmerji (pri mojem 9-rednem, z 12 razmerji dobim razpon 1-4,28 ; na videu je 13-redni, s katerimi dobijo razpon 1-3,5 )
+ nižja teža
+ elektronsko prestavljanje (ni težav z indeksiranjem prestav, pravilno napetimi kabli, tudi ob prestavljanju v mirovanju se bo prestavilo gladko ob primernem trenutku)
Slabosti/vprašanja:
- elektronsko prestavljanje (polnjenje baterije)
- prestavljanje le v določenih pozicijah ( 4m 45s ) - morda sploh ne bo problem, a zaenkrat delajo ravno na tem (celo Shimano Di2 prestavlja takoj, nič ne čaka, če se ne motim?)
- manjši prestavljalni razpon (za 1-4,28 bi namesto 13 na videu, potrebovali 17 prestav; sicer je veliko lažje dodajati prestave, a vseeno)
- dolgoživost ležajev
- sile se prenašajo prek dveh (1 spredaj, 1 zadaj) ležajev (pri klasičnem sistemu pa preko mnogo ležajev v ketni)
- cena (ni le mehanika, je tudi elektronika)
udirač => uni. dipl. inž. rač.
::
Vprašanje kako se zadeva obnaša pri večjih obremenitvah. Zobniški sistem na zadnjem kolesu mora biti zadosti močan, da pod večjimi obremenitvami ne bo popustil in se zvil, kar bo pomenilo preskok pogonskega sistema.
klemenSLO ::
O kakšnih obremenitvah pa je tu govora?
Zanimiv članek na to temo:
Zanimiv članek na to temo:
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...
::
O kakšnih obremenitvah pa je tu govora?
Zanimiv članek na to temo:
Pod večjimi obremenitvami mislim šprint ali vožnjo stoje navkreber. Kot bivši kolesar vem, da so tukaj v igri zadostne sile, da ukrivljajo okvir kolesa ali trgajo verigo. Zobnik pri verižnem prenosu se nima kam ukriviti, medtem ko se zobnik iz posnetka lahko ukrivi proti notranjosti kolesa in s tem omogoči preskok pogonske gredi.
nsa_ag3nt ::
Kot bivši kolesar bi lahko vedel, da imaš na kolesu verižnike in ne zobnike.
https://gizmodo.com/c/goodbye-big-five
gendale2018 ::
kako maš pleme na kolesu
ja sam mali poštar, kurac mi je oštar
čuvajte se žene, bit ćete jebene
čuvajte se žene, bit ćete jebene
kixs ::
Kot bivši kolesar bi lahko vedel, da imaš na kolesu verižnike in ne zobnike.
Se tem povej:
https://www.velo.si/zobniki.11
http://www.veb-company.si/kategorija/10...
https://www.yogi.si/verige-zobniki
stara mama ::
Verižniki ali zobniki, vsi vemo, da se beseda zobnik v tem primeru uporablja narobe, ampak človek ima point!
Pri tem bojo delovala velika radialna sila na gred!
Pri tem bojo delovala velika radialna sila na gred!
Ekologija™ in Trajnost™
GizmoX ::
je izjavil:
Vprašanje kako se zadeva obnaša pri večjih obremenitvah. Zobniški sistem na zadnjem kolesu mora biti zadosti močan, da pod večjimi obremenitvami ne bo popustil in se zvil, kar bo pomenilo preskok pogonskega sistema.
je izjavil:
Pod večjimi obremenitvami mislim šprint ali vožnjo stoje navkreber. Kot bivši kolesar vem, da so tukaj v igri zadostne sile, da ukrivljajo okvir kolesa ali trgajo verigo. Zobnik pri verižnem prenosu se nima kam ukriviti, medtem ko se zobnik iz posnetka lahko ukrivi proti notranjosti kolesa in s tem omogoči preskok pogonske gredi.
Ja, vprašanje je kar na mestu.
Kolesar v 1. prestavi lahko stisne zadnjo zavoro in skoči na pedal (sila 2.000N), pa ne sme ničesar odtrgati ali kakorkoli preskakovati.
Navor na gonilki je 2000N*0,17m=340Nm, na sprednji verižnik deluje sila 340Nm/0,10m=3400N.
Recimo, da se gonilka in verižnik ne ukrivljata. Recimo, da se tudi gred ne ukrivlja.
Sila, s katero ležaj na zadnjem delu gredi pritiska navzdol na najširši verižnik, znaša 3.400N (kot bi 340kg obesil na ležaj).
Če so zadnji verižniki iz takega materiala, da se pod tako silo na 10cm (polmer verižnika) skrivi/upogne za 5mm (polmer ležaja) navznoter (proti kolesu), potem bi ležaji poskakovali po verižniku.
udirač => uni. dipl. inž. rač.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GizmoX ()
::
Tukaj je še nekaj: pri tem sistemu deluje sila le na majhen del zobnika - le na nekaj utorov. Pri verižnem prenosu pa se sila verige porazdeli vsaj na pol obsega verižnika. Obremenitev je že iz tega naslova večja, kakor pri verižnem prenosu.
GizmoX ::
Seveda, novi sistem ima dejansko prestave. In dejanske probleme, ki jih morajo za to dejansko rešiti.
Ali praviš, da je bila iznajdba prestav na iztirjenje tudi čisto brezveze?
udirač => uni. dipl. inž. rač.
dominuspro ::
Seveda, novi sistem ima dejansko prestave. In dejanske probleme, ki jih morajo za to dejansko rešiti.
Ali praviš, da je bila iznajdba prestav na iztirjenje tudi čisto brezveze?
Nov sistem žal nima prestav. Ima samo nakazan nek sistem... Menjalnika sploh ni zraven. Za ta koncept so sile, po moje, prevelike.
GizmoX ::
dominuspro je izjavil:
Sistem ima 13 prestav. Menjalnik je skrit znotraj gredi, deluje pa s pomikanjem zadnjih ležajev naprej in nazaj, na različne prestave.Nov sistem žal nima prestav. Ima samo nakazan nek sistem... Menjalnika sploh ni zraven. Za ta koncept so sile, po moje, prevelike.Seveda, novi sistem ima dejansko prestave. In dejanske probleme, ki jih morajo za to dejansko rešiti.
Ali praviš, da je bila iznajdba prestav na iztirjenje tudi čisto brezveze?
Sile... so res velike.
udirač => uni. dipl. inž. rač.
gusto ::
Mi je pa zanimiva zadeva to, da samo gred zamenjaš (15 sekund dela) in že imaš drugačno prestavno razmerje.
Tole ne vem kako si mislil... je kar nekaj dejavnikov se mi zdi, ki ti to preprečujejo.
Citiram iz teme "Katero kolo", kjer je že bila debata o tem sistemu. Takrat nisem našel videa, ni pa se mi dalo pisati. Če se bo uporabnik @BlaYo znašel v tej temi, je razloženo v zgornjem videu na 5:55.
Drugače pa vsi razlagajo, kako prestave delujejo, nihče pa ne pokaže v praksi. Hočemo videti!
BlaY0 ::
Kot rečeno, čakamo na "tretjo gradbeno fazo". Tudi SRAM je imel pri Eagle 12 težave na začetku pa poglej zdaj Eagle zobnike kako so pofrezani, da zadeva funkcionira kot so si zamislili. Skratka, možno je, da modelu ne bo zneslo. Lahko da bo predrago, preobčutljivo ali kaj tretjega...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
dominuspro ::
dominuspro je izjavil:
Sistem ima 13 prestav. Menjalnik je skrit znotraj gredi, deluje pa s pomikanjem zadnjih ležajev naprej in nazaj, na različne prestave.Nov sistem žal nima prestav. Ima samo nakazan nek sistem... Menjalnika sploh ni zraven. Za ta koncept so sile, po moje, prevelike.Seveda, novi sistem ima dejansko prestave. In dejanske probleme, ki jih morajo za to dejansko rešiti.
Ali praviš, da je bila iznajdba prestav na iztirjenje tudi čisto brezveze?
Sile... so res velike.
Kje imaš kak dokaz?
Menjalnika ni in zadeva ni sposobna prestavljat. Zato tudi ni nobenega video ali foto materiala. Samo nek showcase polizdelek.
jype ::
dominuspro je izjavil:
Menjalnika ni in zadeva ni sposobna prestavljat. Zato tudi ni nobenega video ali foto materiala. Samo nek showcase polizdelek.Seveda je sposobna.
dominuspro ::
dominuspro je izjavil:
Menjalnika ni in zadeva ni sposobna prestavljat. Zato tudi ni nobenega video ali foto materiala. Samo nek showcase polizdelek.Seveda je sposobna.
Lahko bi pogledal video...
1:30
Pravi da je prototip in nnima menjalnika.
gusto ::
dominuspro je izjavil:
dominuspro je izjavil:
Menjalnika ni in zadeva ni sposobna prestavljat. Zato tudi ni nobenega video ali foto materiala. Samo nek showcase polizdelek.Seveda je sposobna.
Lahko bi pogledal video...
1:30
Pravi da je prototip in nnima menjalnika.
@jype, hočem 4 minute življenja nazaj.
GizmoX ::
dominuspro je izjavil:
Kje imaš kak dokaz?Pa menda je jasno, da se pogovarjamo o konceptu. Menda je jasno tudi, da je produkt še v fazi razvoja, in da imajo prototipe, ter vsekakor demonstracijske, na pol prežagane, primerke.
Menjalnika ni in zadeva ni sposobna prestavljat. Zato tudi ni nobenega video ali foto materiala. Samo nek showcase polizdelek.
Javno so razkrili idejo, kako nameravajo menjalnik realizirati. In ta ideja (meni osebno) deluje čisto OK. Čez eno leto bi že morali imeti nekaj za pokazati.
So pa veliki pomisleki drugje - pri sami obrabi zobnikov in ležajev.
udirač => uni. dipl. inž. rač.
dominuspro ::
Se strinjam, da je končno jasno, da se pogovarjamo o imaginarnem bullshitu. Za v izložbo oz. sejme je pa super. Morda bi lahko dali kromirano kaseto zadaj, namesto aluminijaste, da se vsaj sveti :) Aluminijaste - joke? Ni joke in se bojim, da priča o resnosti projekta.
GizmoX ::
15 let nazaj so bili tudi električni avtomobili "imaginarni bullshit"
udirač => uni. dipl. inž. rač.
MadMen ::
jype ::
@jype, hočem 4 minute življenja nazaj.:))Jaz nisem pogledal :)
dominuspro je izjavil:
Lahko bi pogledal video...Joj, ne, hvala.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
vostok_1 ::
Mogoče sem an old fart, ampak ostajam na verigi.
Kaj kurac fali kvalitetnemu verižnemu sistemu...
Ta zadeva zgoraj zgleda, da ob najmanjšem vetru se vse polomi in servisiranje na terenu, nemogoče.
Kaj kurac fali kvalitetnemu verižnemu sistemu...
Ta zadeva zgoraj zgleda, da ob najmanjšem vetru se vse polomi in servisiranje na terenu, nemogoče.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
s1m0n ::
Ne vem, če je tudi potreben kvaliteten verižni sistem...
Že cenejši od priznanih proizvajalcev držijo, če se jih redno vzdržuje. Pa še deli so cenejši kot pri ta dražjih variantah...
To bo potrebno videt kako se bo odneslo v praksi trenutno še je vedno v fazi razvoja/prototipa.
Že cenejši od priznanih proizvajalcev držijo, če se jih redno vzdržuje. Pa še deli so cenejši kot pri ta dražjih variantah...
To bo potrebno videt kako se bo odneslo v praksi trenutno še je vedno v fazi razvoja/prototipa.
vostok_1 ::
To bo mogoče uporabno za top atlete, ki iščejo vsak procent prednosti.
Običnjaki kot jype tega ne bodo uporabljali, ker je zelo občutljivo na zapornice.
Definitivno pa nima tak sistem kaj početi v off-roadu. To se polomi še isti dan.
Običnjaki kot jype tega ne bodo uporabljali, ker je zelo občutljivo na zapornice.
Definitivno pa nima tak sistem kaj početi v off-roadu. To se polomi še isti dan.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
::
Tudi meni se zdi, da ne prinaša nobene revolucije. Ni nekaj, kar bi v trenutku predstavitve hoteli vsi imeti.
joggi79 ::
Realno po moje vsaj kar se samih navorov tice po moje ne bi smelo biti problemov. Je pa seveda vprasanje kako bi stvar delovala v praksi, kjer je "malce" vec umazanije kot v cistem laboratoriju oz. se bolj verjetno, v racunalniski simulaciji. Definitivno za mtb se lep cas ne bo opcija, razen ce bodo res naredili eno ogromno zatesnjeno skatlo okoli vsega, kar pa prinese par drugi stvari. Glede vsega ostalega hypa o manjsem trenju itd. pa nisem lih 100% preprican da je to res. Cena pa tako kot vse Ceramicspeedove stvari 96x drazja od realne cene za to. Ampak ko bo prislo ven, sem preprican, da bo kar nekaj hobby kolesarjev imelo pogon za 10.000eur (ce bo 10k eur zadosti za to), ker jih je neka marketing sluzba nategnila in prepricala da to da za 0.02% vecjo moc kot veriga in zobniki na 500eur vrednem drivetrainu :D
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Katero kolo (strani: 1 2 3 4 … 106 107 108 109 )Oddelek: Šport | 830134 (8529) | nokken |
» | A naj kupim gravel bike ali ne? (strani: 1 2 3 4 … 11 12 13 14 )Oddelek: Šport | 132311 (23479) | issak |
» | Avto dolgi klanec (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 24028 (21897) | Zheegec |
» | Uravnavanje prestavOddelek: Na cesti | 1965 (1701) | Map |