» »

Oklepnik na avtocesti !?

Oklepnik na avtocesti !?

«
1
2

Netrunner ::

Vozim cca 130km/h po avtocesti in vidim v daljavi po voznem pasu da vozi en vojaški oklepnik. Nevem ali je bil 6 kolesnik ali 8 .. ali je bila to patria ali kaj drugega. No saj nima veze... Počasi se mu približujem in na grobo ocenim da mora voziti cca 100-110km/h in začnem razmišljati koliko ja kaj varna ta zadeva ?

Imajo ti oklepniki kakšne asistenčne sistem kot je ESP ? Imajo airbage noter ? Nevem če bi rad bil v tisti zadevi v primeru nesreče pri veliki hitrosti. Res je da zaradi mase nalet v kak avtomobil ne bi pretirano občutil vendar če ga kaki tovornjak pošteno oplazi po moje tisti oklepnik kaj kmalu odleti iz ceste ali ne?

Kako je kaj t voznikom tam noter? .. ima kakšno zaščito za take primere ali ga samo pobrišejo ven in dajo drugega noter?

Tilen ::

 x

x

413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Netrunner ::

@Tilen => in s tem hočeš povedati kaj? Rad bi videl sliko od znotraj po tem ko se oklepnik parkat zakotali ko zleti iz ceste pri 100km/h

mikhaair ::

Ce si vojak se bolj sekiraš za projektil, ki te obrne na glavo.

Spxy ::

On opisuje določen primer, torej vožnjo oklepnika s 100km/h po avtocesti in morebitno trčenje/bližnje srečanje s tovornjakom.

Za kakšne varnostne blazine dvomim, imaš pa pas. :)) Trčenje pa najbrš tole kar dobro preživi, saj je menda narejen po malo višjih standardih kot osebna vozila. :))

Tilen ::

Glede na to, da ima Patria od 18 do 24 ton, bi rekel, da pri 100 km/h kar dobro radira pred seboj.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

Netrunner ::

@Spxy => Oklepnik verjamem da preživi, kaj pa tisti ki so v njem?
@Tilen => Radira dokler ne pride v steno tunela ali kaj podobnega.

Vsekakor sam oklepnik zdrži marsikaj, vendar mene bolj zanima koliko so varni ljudje v njem ko se kaj takega zgodi.

Tilen ::

Ti želiš morda reči, da ima 20-tonski osemkolesnik manjši oprijem na cestišču kot Dacia z ESP? Samo vprašam.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Spxy ::

Okej, teoretično se zadeva prevrne in se nekajkrat zakotali. Kaj je s potniki? Pasovi kot na sliki bi jih definitivno zadržali v sedežih, pleh bo pa zagotovo ostal cel.

facepalm ::

Si ne predstavljam scenarija, ko bi bil v avtu varnejsi kot v oklepniku.

Netrunner ::

@Tlen: Nerelevantno in nič podobnega nisem omenil.
@Spxy: avtomobili se deformirajo in s tem zmanjšajo g silo na potnike. Oklepnik se ne.

facepalm je izjavil:

Si ne predstavljam scenarija, ko bi bil v avtu varnejsi kot v oklepniku.


Po moje je takih scenarjev zelo dosti. g sila ubija in le te je več pri trdem oklepniku kot avomobilu ki je načrtovan za take primere.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Netrunner ()

Tilen ::

Babylon5, ti pozabljaš, da ta vozila niso primarno narejena za vožnjo po avtocesti. Tudi takrat, ko se vozijo po avtocesti, imajo bistveno manjšo možnost, da zletijo s ceste in se zaletijo v tunel, kot osebna vozila. Skratka, ne boj se osemkolesnika na avtocesti, ker si sam bistveno bolj nevaren.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

facepalm ::

Ok trk pri nizkih hitrostih v recimo odstavno niso predora. Takrat bi bili potniki v oklepniku bolj poskodovani. Ce zvisamo hitrost pa so tudi v avtomobilu kmalu smrtne zrtve.
Ce zleti s ceste in se kotali po dolini, so osebe v oklepniku izpostavljene le G silam, tiste v avtu pa dobijo se plocevino v telo.
Trk v zid (hiso) pri 50kmph+.. avto totalka, potniki v bolnici. oklepnik opraskan, bajta brez zida, osebe v oklepniku o pretresene.
Trk z avtom.. si predstavljamo.. s tovornim vozilom.. bi oboji odnesli slabo.
Ne vem.. razen trka v odstavno niso pri nizkih hitrosti je bolje biti v oklepniku:)

darkolord ::

facepalm je izjavil:

Trk v zid (hiso) pri 50kmph+.. avto totalka, potniki v bolnici. oklepnik opraskan, bajta brez zida, osebe v oklepniku o pretresene.
...
Ne vem.. razen trka v odstavno niso pri nizkih hitrosti je bolje biti v oklepniku:)
Poglej tole. Potniki še opraskani niso. :)

Spxy ::

Tole si dal pa ravno nekaj na nivoju patrije kar se tiče oklepnikov >:D

hator ::

Že dolgo se nisem tako nasmejal,:)) Konzerva si, če te nabaše oklepno vozilo. Že terensko vozilo zdrobi osebni avto, kaj šele oklepnik. Eni ste na res prepričani v varnost novih malčkov.
Vozila nista "kompetentna". Že star terenc te bo tako ruknil(beri: tam ko je avto manj ojačan), da boš imel težave.

krucymucy ::

Pa ravno terenska vozila so problematicna kar se tice varnosti. Starejsi so naravnost obupni.

Novi avtomobili so zelo varni, tudi ce je majhen. Vsi proizvajalci so do neke mere osvojili proces hot forminga.
Zato so avtomobili pocasi, z vsako generacijo spet malo lazji.

Invictus ::

A je bil oklepnik brez spremstva? Namreč naj ne bi bil...

Drugače je 18 tonski oklepnik pelje čez kolono, če hoče...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

krucymucy ::

Dobro da koga ne skrbi kaksno vinjeto rabi.

Magic1 ::

V čem je problem? Eni tudi vozijo 200km/h+ po AC. Dokler ne bo hude štale, je hitrost odvisna le od voznika, neglede na nevarnost.
Magic

K0l1br1 ::

krucymucy je izjavil:

Novi avtomobili so zelo varni, tudi ce je majhen.
Saj kletko imajo menda vsi v redu, vendar telo, na katerega prav tako delujejo sile pri trku in se prav tako zaustavi v 30 cm, če prileti v zid, na take stvari ni navajeno. Plus je, da (p)ostaneš lepo truplo.

Heavy ::

Netrunner je izjavil:

Imajo ti oklepniki kakšne asistenčne sistem kot je ESP ? Imajo airbage noter ? Nevem če bi rad bil v tisti zadevi v primeru nesreče pri veliki hitrosti.


V tolažbo, v povprečnem avtobusu bi precej bolje letel, pa nihče ne odpira tem po forumih kako nevarni so avtobusi.
#TeamFelix

sandmat ::

darkolord je izjavil:

facepalm je izjavil:

Trk v zid (hiso) pri 50kmph+.. avto totalka, potniki v bolnici. oklepnik opraskan, bajta brez zida, osebe v oklepniku o pretresene.
...
Ne vem.. razen trka v odstavno niso pri nizkih hitrosti je bolje biti v oklepniku:)
Poglej tole. Potniki še opraskani niso. :)

sam Volvo je definicija varnosti, predstavljaj si nekega zjahanega passata iz nemčije (uvožen karamboliran, popravil kolega pod kozolcem) :P

Smurf ::

Invictus je izjavil:

A je bil oklepnik brez spremstva? Namreč naj ne bi bil...

Drugače je 18 tonski oklepnik pelje čez kolono, če hoče...

Sem jih srecal ze veckrat na avtocesti (in tudi regionalni cesti), pa mislim, da nikoli niso imeli spremstva.

smacker ::

krucymucy je izjavil:

Dobro da koga ne skrbi kaksno vinjeto rabi.

Ker NMD presega 3,5t itak vinjeta ne pride v poštev + vozila slovenske vojske so oproščena plačila cestnine.

bleem ::

sicer ni povezano z trkom .. ampak če pogledamo da so tukaj bombe nastavljali pod oklepnike ... .. bi človek morda rekel, da so določeni modeli kar primerni za absorbcijo g sile.

mikhaair ::

Tukaj se ne gre za absorbcijo g sile, oz. enrgije... temvec za razprsitev udarnega vala eksplozije stran od potniskega prostora.

Netrunner ::

@Tilen => imaš prav, niso narejena za avtocesto in glede na to koliko jih je je mala moćnost da sploh pride do nesreče. Jaz ne sprašujem koliko moćnosti imajo za nasrečo ampak kako se kaj obnesejo v primeru nesreče.

@hator => Nerelevantno. Ne primerjamo direkt avtomobilov z oklepniki oz. kaj se zgodi če se zaletita ampak samo kaj se zgodi z potniki v oklepniku v primeru hujšega trka.

@Invictus => spet isto .. ni govora o primerjavi avto vs oklepnik ampak samo o varnost oklepnika v primeru nesreče.

@Heavy => nisem odpru teme da bi govoril kako nevarni so oklepniki ampak zgolj postavil vprašanje kako sekaj obnesejo če mogoče kdo ve, ker jaz tega ne vem. Sklepam pa, da je tisto kovinska truga za večkratno uporabo.


Vedno bolj čudni posti postajajo na enostavno vprašanje... Pa takoj se zavija iz teme kar je itak klasika :)

Pa dajmo primer:

- Enoprostorec vozi 110 km/h po mokri avtocesti in iz strani ga oplazi drugi avto. Avto zanese vendar vsa elektrnika, dobre gume ipd hitro ulovijo avtomobil tako ne pride do nesreče.
- Oklepnik vozi 110 km/h po mokri avtocesti in iz strani ga oplazi tovornjak. Kaj ima v tem primeru oklepnik tudi kakšen ESP ipd. elektorniko da ga zadrži na cesti. In če pogledaš tistih 6 oz. 8 koles katera niso ravno namenjena za asfalt. ??

Drugi primer.
- V enoprostorcu voznik izgubi zavest in recimo da nima sistema za vzrževanje vožnje med pasovi in avtomatskega zaviranja za primer naleta. Zapelje s ceste kjer ga 2x obrne in se ustavi v steni tunela. Težko napovedat kaj bi bilo vozniku saj tujkaj je dosti dejavnikov vendar v času nesreče se avto postopoma deformira in v avtomoblilu se sproči vseh 6-8 airbagov.
- Voznik oklepnika izgubi zavest in se mu enako pripeti kot avtomobilu. Oklepnik bo preživel, kaj pa voznik? Ima kaj več ali manj šans kot oni v avtomobilu?

Dejstvo je, da oklepnik je bojni stroj narejen primarno za terensko vožnjo in z dobro obrambo proti izstrelkom, explozivom ipd. in vožnja po avtocesti z hitrostjo čez 100km/h je zelo redka oz. samo za migracijo iz ene postojanke v drugo. Po mojem občutku se za potnike v oklepniku ne bi dobro končalo v primeru povprečne ali hujše nesreče.

sandmat ::

Netrunner je izjavil:


Drugi primer.
- V enoprostorcu voznik izgubi zavest in recimo da nima sistema za vzrževanje vožnje med pasovi in avtomatskega zaviranja za primer naleta. Zapelje s ceste kjer ga 2x obrne in se ustavi v steni tunela. Težko napovedat kaj bi bilo vozniku saj tujkaj je dosti dejavnikov vendar v času nesreče se avto postopoma deformira in v avtomoblilu se sproči vseh 6-8 airbagov.
- Voznik oklepnika izgubi zavest in se mu enako pripeti kot avtomobilu. Oklepnik bo preživel, kaj pa voznik? Ima kaj več ali manj šans kot oni v avtomobilu?


Voznik v enoprostorcu ne bo preživel, ker se bodo airbagi sprožili pri obračanju in bodo pri trku v steno že prazni. Zelo verjetno se enoprostorec ne bo zaletel v steno s sprednjim delom (ki je precej bolj robusten kot ostali deli avtomobila), temveč bočno ali s streho (3/4 možnosti, 1/4 podvozje), ki bo že krepko deformirana zaradi obračanja. V povprečnem avtomobilu bo že pri obračanju voznik ukleščen v avtomobilu, pri trku ob steno pa bo iz enoprostorca nastal kabrio.

Tilen ::

Netrunner je izjavil:

@Tilen => imaš prav, niso narejena za avtocesto in glede na to koliko jih je je mala moćnost da sploh pride do nesreče. Jaz ne sprašujem koliko moćnosti imajo za nasrečo ampak kako se kaj obnesejo v primeru nesreče.


V primeru nesreče se odlično obnesejo.

- Oklepnik vozi 110 km/h po mokri avtocesti in iz strani ga oplazi tovornjak. Kaj ima v tem primeru oklepnik tudi kakšen ESP ipd. elektorniko da ga zadrži na cesti. In če pogledaš tistih 6 oz. 8 koles katera niso ravno namenjena za asfalt. ??


Tovornjak, ki bi tako oplazil 20-tonski oklepni osemkolesnik, bi odrezalo.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

darkolord ::

In če pogledaš tistih 6 oz. 8 koles katera niso ravno namenjena za asfalt. ??
Tista kolesa zelo dobro držijo tudi na asfaltu.

s1m0n ::

Večinoma so brez spremstva na cesti, a imajo vsi kar sem jih do sedaj srečal zadaj na veliko "Izredni prevoz" v žareči oranžni barvi.

Vozila so verjetno kar dobro testirana tudi na kakšne trke, nesreče (verjetno ne preveč v prometu ali z drugimi udeleženci prometa). So pa te stvari tajnost in ne bo NCAP testa :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

Netrunner ::

@sandmat => in misliš da v oklepniku imajo potniki boljše šanse?

@Tilen => in to tvojo trditev lahko podkrepiš s kakšnimi dejstvi in dokazi ali pričakuješ da bom verjel enemu tako kratkemu odgovoru nekega posameznika na forumu? Drugače pa podcenjuješ tovornjake, saj tisti oklepnik ni vsemogoč.

@darkolord => Od kod ti ta informacija da tiste gume zelo dobro držijo na cesti?

Tilen ::

Ti imaš problem, ker si naredil neke zaključke in sploh ne dopuščaš, da bi kdo drug imel prav.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Netrunner ::

Tilen je izjavil:

Ti imaš problem, ker si naredil neke zaključke in sploh ne dopuščaš, da bi kdo drug imel prav.


Če bi pozorno prebral moje poste bi razbral, da sprašujem to, ker nimam pojma kakšno so dejstva in moji komentarji niso trditve oz. nasprotovanje drugim ampak samo moja logična sklepanja. Nihče ni podal še nobene pametne informacije oz. nekega relevantnega podatka o tem saj vsi enako kot jaz samo po svoji pameti ugibajo.

s1m0n ::

Težko je podat za nekaj takšnega kakšno informacijo ali relevanten podatek! Skoraj, da nemogoče, če nimaš dostopa do kakšnih primerov kjer so bili ti ali drugačni oklepniki vpleteni v prometne nesreče! Drugo kot ugibanje ne ostane.

Netrunner ::

Sem upal, da se bo na forumu pojavil kdo ki je bil ali je v vojski in ve kaj več o teh vozilih in bo znal dati kakšno informacijo. Saj s tem podatkom si kaj dosti ne bom pomagal v življenju vendar vseeno bi bilo zanimivo vedeti.

Tilen ::

Samo pravim, da 20 ton na osmih kolesih, katera so eno zraven drugega, na avtocesti precej stabilno vozi. Za to ne rabim dati nobenega linka.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Pika na i ::

jizzer ::

Tilen je izjavil:

Samo pravim, da 20 ton na osmih kolesih, katera so eno zraven drugega, na avtocesti precej stabilno vozi. Za to ne rabim dati nobenega linka.

Kaj pa če je profil "zlizan"?

@s1m0n ti je dobro odgovoril. Me pa zanima kak si ti, iz logičnega sklepanja, potegnil ta vprašanja?
Nimaš občutka koliko je 20ton? Tudi jaz ne, ampak vem da je približno 10-15x težji od mojega avta, ki se že sam po sebi kar dobro drži ceste. Zdaj pa pri vsem tem upoštevaj še, da ima 1.5-2x toliko koles (tj. večja površina oprijema), plus večji profil (se ne spoznam, ampak definitivno je) na gumah.
Tudi padec po nekem klancu, bi sigurno preživel brez večjih poškodb. G force pa je druga stvar, nimam občutka kako to vpliva na telo.

Netrunner ::

Pika na i je izjavil:

Poglej si tole


Hvala za tole.. mi sicer ni odgovorilo na moje vprašanje vendar vseeno zanimivo.

blackbfm ::

Novi avtomobili so zelo varni, tudi ce je majhen.


Za tiste ki ne razumejo osnov fizike

stalker ::

Ko bo imela vojska dan odprtih vrat pojdi tja in poglej, kakšen je voznikov prostor. Jaz sem sedel v njem (Valuk) in sem se počutil kot v kakšnem ruskem tanku iz 2 s.v. Železo vse naokoli, ne spomnim se, če je imel sploh pas, vsekakor se z njim ne bi rad zaletel v zid.

Netrunner ::

Ja saj to je, zaščiten si pred izstrelki ipd, masa oklepnika te ščiti samo če zid prebije, v nasprotnem primeru si palačinka katero počistijo in dajo drugega nesrečneža noter.

Utk ::

Ma mislim, kam smo prišli, največja nevarnost za naše vojake je prometna nesreča. Pa še to ko imajo 16 ton železa naokoli. Lepo nam je.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Markus386 ::

Mislim da bi raje bil v oklepniku kot v avtobusu v primeru nesreče, tudi pri direktnem zaletu v zid.

Netrunner ::

@Utk => Nerelevanten komentar
@Markus386 => Jaz osebno pa raje v avtobusu nekje odzadaj v primeru čelnega trka :)

Fritz ::

Takšna vozila morajo imeti varnostne pasove, ker so udeležena v prometu in so varnostni pasovi zakonsko določeni, airbagi in še marsikaj drugega pa ne.

Oklepniki niso neuničljivi, so pa težki in imajo v svojem zunanjem ogrodju bistveno debelejše in močnejše jeklo kot imajo avtomobili pločevino.

V kolikor se takšna vozila ne premikajo v koloni (mislim, da to velja za 3 ali več vozil), ne potrebujejo spremstva. Potrebne so samo ustrezne oznake in rumene rotacijske luči. Oklepnik ima sodoben pogonski agregat, ki izvira iz agregatov za tovorna vozila in zato zlahka doseže 100 km/h in tudi prav je, da vozi tako hitro, da bistveno ne ovira promet na AC. 100km/h je tudi najvišja dovoljena hitrost za to vozilo.

Tudi avtobusi peljejo 100km/h+ in se lahko zaletijo in prevrnejo. Tako v oklepniku kot v avtobusu ali drugem vozilu bo pri močnih silah in hitrih pojemkih prišlo do poškodb, če ne zaradi česa drugega pa zaradi varnostnega pasu.

Kolesniki so, za razliko od goseničarjev, narejeni za premikanje po cestah in ni nič narobe, če jih srečate na AC, dokler njih vozniki spoštujejo vse predpise.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

Utk ::

@Utk => Nerelevanten komentar

Dobro, da si povedal. Cela tema je nerelevantna. Kaj točno je tu not posebnega? Kaj pa ko se 20 vojakov pelje v kamionu zadaj na klopci? Kaj pa ko se kdorkoli pelje v kamionu spredaj? Kolk je mečkljive cone? Stvar je počasna in težka, se mora v nekaj prekleto trdega zaletet, da se bi v trenutku ustavila. Mislim da bi marsikatera hiša prej popustila kot ta stvar. Če se začne kotalet po bregu dol si pa tudi na istem, oz. boljšem, kot v avtu ali kjerkoli drugje.

Netrunner ::

@Fritz => seveda ni nič narobe če se jih sreča. Samo spraševal sem se koliko so kaj vozniki varni v primeru trka z zidom. Avto absorbira precej udarca, oklepnik pa verjetno nič in to posledično lahko ubije voznika čeprav oklepnik navzven ni dosti poškodovan.

@Utk => Cela tema je nerelvantna zaradi takih kometarjev kot si ga ravnokar podal. V primeru kotaljenja se strinjam da si v oklepniku bolj varen, kaj pa če priletiš npr. čelno z hitrostjo cca 30km/h v steno tunela katero oklepnik ne prebije? V avtomobilu ti ne bo nič kaj dosti, saj se bo sprednji del avta deformiral in prevzel precej udarca + airbagi se bodo sprožili. Kaj pa v oklepniku? .. v trenutku boš šel iz 30km/h na 0 km/h ... če nisi privezan te pribije v sprednji del kabine, če pa si zavezan te varnostni pas pošteno zategne in izpahne marsikaj.

Se ne spoznam dovolj da bi rekel kaj točno se zgodi vendar vsekakor avto zmaga v takem primeru. Se strinjaš ?
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Omejitve hitrosti za motoriste (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17334519 (28747) bluefish
»

Nevarna vožnja policijskih in drugih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
20331772 (26397) fujtajksel

Prometna nesreča na enosmerni cesti (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9115034 (12249) Mavrik
»

Policija - kazen (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
20134631 (27798) St235

Več podobnih tem