Novice » Znanost in tehnologija » Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake
xmetallic ::
Vidim, da ne razumeš osnovnega delovanja strojnega učenja. Za prepoznavanje objektov ne rabiš velike procesorske moči. Zadostoval bi že mobitel. Učenje je druga stvar in kot sem že rekel se ta izvaja v podatkovnih centrih.
oxyuranus ::
Res? Kaj pa prepoznavanje objektov v megli, snegu, nalivih, ledenem dezju? Z zapacanimi senzorji, z kamni, ki jih otroci vrzejo z nadvoza, s sibrovko prestreljenimi znaki, zogo na cesti ali skoku pesca/kolesarja/psa/jelena na cesto. V real timu se razume, latenca do data centra je ze prevec. Kaj pa ko smrkavec navije alu folijo okrog repetitorja, ko mu je zabavno laser uporabit za motnje lidarja? Kdor pametuje o zanemarljivi racunski moci (zanimivo, da v isti sapi uporablja captcho), mu cisto nic ni jasno in spet samo navija za ljubljen mu brand. Cesta ni kontrolirano laboratorijsko okolje, zgodi se lahko vse, tudi ptic, ki se odloci vsrati med letom ravno na senzor. Ljudje to "handlajo", racunalnik? Ne ga srat, se majhna, skoraj neopazna packa na znaku namede nevronsko mrezo. Prisli smo do 90% natancnosti, vse sranje, ki se pa lahko zgodi pa bo rabilo se 30 let izboljsav.
Zanimivo, da danes niso strokovnjaki tisti, ki se jim verjame, ampak marketingarji.
Zanimivo, da danes niso strokovnjaki tisti, ki se jim verjame, ampak marketingarji.
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oxyuranus ()
xmetallic ::
Res? Kaj pa prepoznavanje objektov v megli, snegu, nalivih, ledenem dezju? Z zapacanimi senzorji, z kamni, ki jih otroci vrzejo z nadvoza, z sibrovko prestreljenimi znaki, zogo na cesti ali skoku pesca/kolesarja/psa/jelena na cesto. V real timu se razume, latenca do data centra je ze prevec. Kaj pa ko smrkavec navije alu folijo okrog repetitorja, ko mu je zabavno laser uporabit za motnje lidarja? Kdor pametuje o zanemarljivi racunski moci, mu cisto nic ni jasno in spet samo navija za ljubljen mu brand.
Še en, ki ne ve kako strojno učenje deluje. Prepoznavanje je za procesor popolnoma identično ne glede na to ali je slika v megli, snegu, viharju ali soncu. Z vidika procesorja je to vse isto. Slika MxN velikosti. Kako natančne podatke bo avto dobil iz slike je odvisno od naučenega modela. Avto na licu mesta ne izvaja strojnega učenja ampak zgolj uporablja že naučene modele. Za to ni potrebna pretirana procesorska moč.
Zanimivo, da danes niso strokovnjaki tisti, ki se jim verjame ampak marketingarji.
Za najbolj pametne se imajo pa tisti, ki niti ne vedo kako ti algoritmi delujejo. Če bi prebral eno samo knjigo na temo strojnega učenja, in spisal en sam algoritem bi vsaj približno vedel kako stvari delujejo.
Ne ga srat, se majhna, skoraj neopazna packa na znaku namede nevronsko mrezo. Prisli smo do 90% natancnosti, vse sranje, ki se pa lahko zgodi pa bo rabilo se 30 let izboljsav.
Wrong.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
oxyuranus ::
Zgleda, da bo ravno obratno :) Ne samo, da nimas pojma o AI (ki je v osnovi statistika, pa na kakrsnekoli marketinske natege ze padas), ampak niti slo techa ne spremljas, imas nekaj tednov nazaj clanek o tem, kako zbluzijo nevronske mreze ob napakah na znakih. Ne da se mi iskat, poisci si sam. Ali pa si kaj o nalepkah preberi:
https://blog.caranddriver.com/researche...
Problem AI in prepoznavanja okolja je identicen captchi, ki ocitno in se vedno deluje. Le zakaj?
https://blog.caranddriver.com/researche...
Problem AI in prepoznavanja okolja je identicen captchi, ki ocitno in se vedno deluje. Le zakaj?
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oxyuranus ()
xmetallic ::
Zgleda, da bo ravno obratno :) Ne samo, da nimas pojma o AI (ki je v osnovi statistika, pa na kakrsnekoli marketinske natege ze padas),
Pravi nekdo, ki trdi da za apliciranje slike na model rabiš superračunalnik Raje vzemi v roke knjigo in se izobrazi na tem področju, ker očitno nimaš pojma. Ne ločiš med učenjem in uporabo modela.
ampak niti slo techa ne spremljas, imas nekaj tednov nazaj clanek o tem, kako zbluzijo nevronske mreze ob napakah na znakih. Ne da se mi iskat, poisci si sam.
Napaka in skoraj neopazna napaka, kot si ti napisal, ni isto. Če boš na znak zalimal čigumi bo nevronska mreža to brez težav "prebavila". Če boš spremenil/prekril pol znaka se pa zna zgoditi, da ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
oxyuranus ::
Zgleda, da bo ravno obratno :) Ne samo, da nimas pojma o AI (ki je v osnovi statistika, pa na kakrsnekoli marketinske natege ze padas),
Pravi nekdo, ki trdi da za apliciranje slike na model rabiš superračunalnik Raje vzemi v roke knjigo in se izobrazi na tem področju, ker očitno nimaš pojma. Ne ločiš med učenjem in uporabo modela.
ampak niti slo techa ne spremljas, imas nekaj tednov nazaj clanek o tem, kako zbluzijo nevronske mreze ob napakah na znakih. Ne da se mi iskat, poisci si sam.
Napaka in skoraj neopazna napaka, kot si ti napisal, ni isto. Če boš na znak zalimal čigumi bo nevronska mreža to brez težav "prebavila". Če boš spremenil pol znaka se pa zna zgoditi, da ne.
Prvi del pove, da ne znas brati, ali pa ne razumes napisanega. Drugi del pa pove, da se ti niti linka ne da odpreti. Noben AI ti ne bo pomagal, intelekta ne mores nadomestiti z racunsko mocjo, vsaj v blizji prihodnosti ne, sicer bi to ze spisal, ze samo zato, da se clovestvo otrese taksnih veleumov kot je tvoj.
Razumes? Seveda ne.
Pa sva tudi kar zakljucila, me ne zanima kaj si mislis, naj te zastonj uci kdo drug. Prosi jypa.
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oxyuranus ()
xmetallic ::
Prvi del pove, da ne znas brati, ali pa ne razumes napisanega. Drugi del pa pove, da se ti niti linka ne da odpreti.
Seveda se mi ga ne da. Ker poznam te algoritme dovolj dobro, in sem jih uporabljal, da vem da pišeš nebuloze. Sprememba stotih pikslov ne bo zmedla nevronske mreže pa če se ti na trepalnice postaviš.
Noben AI ti ne bo pomagal, intelekta ne mores nadomestiti z racunsko mocjo, vsaj v blizji prihodnosti ne, sicer bi to ze spisal, ze samo zato, da se clovestvo otrese taksnih veleumov kot je tvoj.
Intelekta ti sploh nimaš tako da navijam zate, da bo čimprej razvita tudi ta tehnologija. Do takrat pa lahko bereš strokovno literaturo, morda se česa naučiš.
Pa sva tudi kar zakljucila, me ne zanima kaj si mislis, naj te zastonj uci kdo drug. Prosi jypa.
Bo tako bolje. Z nekom, ki ne loči med učenjem in uporabo modela je res brezveze debatirati. Jype bi pa tebi lahko razložil ravno ta dva koncepta, ki ju kot je razvidno iz tvojih komentarjev ne razumeš. Amapk si prebral dva članka in veš da je strojno učenje raketna znanost. Novodobni "strokovnjaki".
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
Tody ::
Ej če ljudje ne gledajo znakov zakaj bi jih računalnik?? Glede na to da zna predvidit kako se bodo vozila obnašala vnaprej in to kar na veliko razdaljo, ne rabi prebrat stop znaka, zato da ugotovi da nima prednosti in tudi ne rabi prebrat znaka 90 da ve da ni več v naselju.Prav tako mu lahko vse infote o prometu pošljejo še preden pride do zamaška in bog ne daj obvoza.
Modeli so pogruntal kako bo taksi pobral stranko sam od sebe, vi ste pa še zmeri pri znakih in ptičjih drekih. Kot da bodo ptičji dreki čez 30 let bolj prozorni in potem bo težava rešena.
Modeli so pogruntal kako bo taksi pobral stranko sam od sebe, vi ste pa še zmeri pri znakih in ptičjih drekih. Kot da bodo ptičji dreki čez 30 let bolj prozorni in potem bo težava rešena.
oxyuranus ::
Ej če ljudje ne gledajo znakov zakaj bi jih računalnik?? Glede na to da zna predvidit kako se bodo vozila obnašala vnaprej in to kar na veliko razdaljo, ne rabi prebrat stop znaka, zato da ugotovi da nima prednosti in tudi ne rabi prebrat znaka 90 da ve da ni več v naselju.Prav tako mu lahko vse infote o prometu pošljejo še preden pride do zamaška in bog ne daj obvoza.
Modeli so pogruntal kako bo taksi pobral stranko sam od sebe, vi ste pa še zmeri pri znakih in ptičjih drekih. Kot da bodo ptičji dreki čez 30 let bolj prozorni in potem bo težava rešena.
Ves zakaj? Ker je clovesko vedenje nedeterministicno in so napake cisto sprejemljivo obnasanje, pri racunalnikih pa tega ni. Znaki in zakoni so edina zadeva, ki bo nudila proizvajalcu.programerju neko varnost, da ne bodo nosili odgovornost za mnozicni pokol na ulici, kar je sicer znan filozofski problem in prekleto zaheban za resit, permutacija tega: Trolley problem @ Wikipedia . Predstavljaj si, da avto pride v skusnjavo, ubiti nekaj pescev ali ubiti voznika. V prvem primeru avta drzava/zavarovalnice ne bodo spustile na cesto, pri drugem ga nihce (razen fanboyi - kar sploh ni tako slabo ;) ) ne bo kupil, ampak programer bo moral to zapeci v kodo (ali model, odgovornost mu ne uide) Na prvo zogo so vse zadeve pri AI hudo preproste (kot nam razlaga one zgoraj), ce se pa malo poglobis, pa ugotovis, da so precej bolj zahebane kot pri cloveskem vozniku.
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oxyuranus ()
Tody ::
vse kar si povedal je blo bl bla bla bla, za kaj se boš pa ti odločil ko boš vozil avto, boš ubil svojo družino al boš ubil 3 random ljudi na cesti? Ljude pridemo v take situacije, zaradi nepazljivosti, zaspimo za volanom ali pa prehitro vozimo ne upoštevamo ledu in mokrih tal, precenimo svoje zmožnosti.
To se izdatno zamnjša in tudi pri ljudeh ni vse črno belo. Primer Maček na slovenskih cestah še zdaj ni končan in za nekatere nikoli ne bo pa se točno ve kdo je kaj naredil
Tko da o morali ne prosim razlagat, prav tako se nisi v nč poglobil ampak samo trolaš tukaj
To se izdatno zamnjša in tudi pri ljudeh ni vse črno belo. Primer Maček na slovenskih cestah še zdaj ni končan in za nekatere nikoli ne bo pa se točno ve kdo je kaj naredil
Tko da o morali ne prosim razlagat, prav tako se nisi v nč poglobil ampak samo trolaš tukaj
xmetallic ::
Ves zakaj? Ker je clovesko vedenje nedeterministicno in so napake cisto sprejemljivo obnasanje, pri racunalnikih pa tega ni. Znaki in zakoni so edina zadeva, ki bo nudila proizvajalcu.programerju neko varnost, da ne bodo nosili odgovornost za mnozicni pokol na ulici, kar je sicer znan filozofski problem in prekleto zaheban za resit, permutacija tega: Trolley problem @ Wikipedia . Predstavljaj si, da avto pride v skusnjavo, ubiti nekaj pescev ali ubiti voznika.
Algoritem ni živo bitje, da bi prišlo v skušnjavo in nalašč zapeljalo v človeka. Avti so v nakaterih aspektih že danes avtonomni. Novejši avti so zmožni zaznavanja pešcev in preprečevanja trka. Sposobni so krmiljenja koles in ohranjanja vozila znotraj vozišča. Sposobni so samostojnega pospeševanja, zaviranja. Kaj preprečuje "avtu" že danes, da svoje sposobnosti zaznavanja pešcev ne izkoristi za zaletavanje v le te?
V prvem primeru avta drzava/zavarovalnice ne bodo spustile na cesto, pri drugem ga nihce (razen fanboyi - kar sploh ni tako slabo ;) ) ne bo kupil, ampak programer bo moral to zapeci v kodo (ali model, odgovornost mu ne uide) Na prvo zogo so vse zadeve pri AI hudo preproste (kot nam razlaga one zgoraj), ce se pa malo poglobis, pa ugotovis, da so precej bolj zahebane kot pri cloveskem vozniku.
Kdo krije stroške nesreče ko ti na autobahnu nastaviš tempomat in si prižgeš pornič? Tehnično gledano avto pelje sam. Ohranja avto znotraj vozišča, sposoben je zaviranja v sili, prilagajanja hitrosti glede na vozilo pred teboj, zaznavanja pešcev. Do skynet stopnje umetne inteligence smo še stoletja daleč. Preveč gledaš filme.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
Ales888 ::
Brez LIDAR-ja ne bo avtonomne vožnje / AL5 še kar nekaj časa. Vsi delajo na njih, sodobni so že res majhni; glede na njihovo velikost izpred 5 let, ko je bil sistem velik kot škatla čevljev in precej občutljiv, je v novem A8 lidar velik kot dve škatlici cigaret ;)
Kdor želi, naj malo pogleda na tubo, je nekaj impresivnih novih zadev #lidar
Kdor želi, naj malo pogleda na tubo, je nekaj impresivnih novih zadev #lidar
oxyuranus ::
vse kar si povedal je blo bl bla bla bla, za kaj se boš pa ti odločil ko boš vozil avto, boš ubil svojo družino al boš ubil 3 random ljudi na cesti? Ljude pridemo v take situacije, zaradi nepazljivosti, zaspimo za volanom ali pa prehitro vozimo ne upoštevamo ledu in mokrih tal, precenimo svoje zmožnosti.
To se izdatno zamnjša in tudi pri ljudeh ni vse črno belo. Primer Maček na slovenskih cestah še zdaj ni končan in za nekatere nikoli ne bo pa se točno ve kdo je kaj naredil
Tko da o morali ne prosim razlagat, prav tako se nisi v nč poglobil ampak samo trolaš tukaj
Saj pravim, tako razmisljanje je neresno. Racunalniki so deterministicni stroji, ljudje pa ne. V enaki situaciji bo clovek odreagiral refleksno, racunalnika pa tega ne more. Nekdo ga mora to "nauciti" oz, mu ukazati, da v dani situaciji naredi X.
Ampak ja, adolescentni mozgani delujejo na prvo zogo, ce so pa se intelektualni dojencki, potem se ob plitvem ali nedoraslem razmisljanju na podlagi premalo zivljenskih izkusenj ostane samo obtozevanju drugih, da "trolajo". Ampak ze to je danes za mularijo na zavidljivi ravni.
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oxyuranus ()
Tody ::
Lih to je problem, ker ne razumes koncepta ucenja masine, ne rabi bit zadaj programer ki bo rekel ce so na cesti 3 ljudje in v avtu sam en potem raje ubij enega. To je samo fikcija, ki izhaja iz prevec tv in ponavljanja zblojenih postov drugih ljudi.
oxyuranus ::
Lih to je problem, ker ne razumes koncepta ucenja masine, ne rabi bit zadaj programer ki bo rekel ce so na cesti 3 ljudje in v avtu sam en potem raje ubij enega. To je samo fikcija, ki izhaja iz prevec tv in ponavljanja zblojenih postov drugih ljudi.
Le zataknil si se ob algoritem in tam ostal (in kot se veliko drugih sanjas o cudeznem algoritmu, ki je dalec od tega, kot sem ze rekel, je statisticna obdelava podatkov in uporaba rezultatov. Nobene magije, nic posebnega, vse ostalo so marketing in PR, uau, rezultate stlacis v novo nevronsko mrezo in je potem to "deep learning" :D :D :D). Tudi ce je rezultat posledica krmljenja z neskoncnimi kolicinami podatkov je se vedno deterministicen, vseeno je ali naredi programer v tej situaciji if ali je posledica treniranja nevronske mreze. To ne odveze proizvajalca odgovornosti. Oz. se huje, lahko se ga celo obtozi neprimerne izbire algoritma. V primeru cloveka je kriv voznik, ce ne gre za napako v vozilu. V primeru AI pa je napaka vedno v vozilu, torej ne sme delati napak (branja znakov!). Do tega je pa se dalec. ;)
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oxyuranus ()
Tody ::
Kot je napisano par postov gor tudi ti sanjaš neuresničene sanje, miljon mašin je po svetu, ki delajo napake, lahko zelo velike lahko zelo male, lahko so posledica slabega materijala, lahko so posledica slabega vzdrževanja ali pa napake programerjev, pa se še vedno prodajajo in še vedno se proizvajajo. Ko bodo dokazal da je avto ubil človeka ali pa ga pač naredil invalida in da bi mogoče lahko bilo kako drugače, bo pač proizvajalec dal par mio in to je to. Tako kot delajo zdej avio družbe, kjer že desetletja imajo sistem da razisščejo skoraj vse nesreče, tisto malezijsko letalo jih je stalo že 100+ mio.
Nismo še prfetktni ampak tudi nikoli ne bomo bili, dokler ne bodo mašine programirale mašin ampak to zna za sabo potegnil veliko drugega dreka.
Nismo še prfetktni ampak tudi nikoli ne bomo bili, dokler ne bodo mašine programirale mašin ampak to zna za sabo potegnil veliko drugega dreka.
oxyuranus ::
Vse lepo in prav ampak letal je v zraku malo napram avtomobilom, nepredvidenega pa se ti lahko zgodi malo. Da potem vseh netehnoloskih problemov niti ne omenjamo (recimo tovornjakarjev, saj veste tistih bucmanov, ki zaprejo ceste, ce jim kaj ni vsec ;) )
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Tody ::
Kaj majo zapore z samovoznimi avtomobili? Google zna dones te preusmerit na manj prometno cesto če zazna zamašek. Poleg tega bodo kamioni 10x prej bili avtonomni kot avtomobili in se bo potreba po voznik zmanjšala ker bo itak samo prodajalci al pa skladiščniki v avtomobilih.
BigWhale ::
Ne testirani pa niso, ko bi le imeli tebe da bi jim to povedal, zdaj ko so že 1000 avtov naročili je pa vrjetno prepozno...
A ves kako deluje 50 Wireless routerjev na majhnem prostoru? Precej slabo.
Ce pa mogoce vas kako deluje 300 avtomobilov z vso prizgano elektroniko v gneci in ce ves za kak tak narejen test, bom pa vesel kaksnega linka. Ker me res zanima kaj se zgodi, ko 300 lidarjev in radarjev in ultrazvocnih senzorjev, ki so relativno blizu skupaj farba okolico in kako zgledajo odboji in kako sprejemniki te reci pohandlajo.
Ja ker v 6 urah se spremenijo cele ulice.
Ja, v bistvu se. V dveh urah se ti lahko spremenijo. Zaprejo en del avtoceste zaradi nesrece ali pa cestnih del. Ali pa iz desne polovice cestisca prestavijo oznake za na novo pobarvane talne oznacbe na levo. Asfaltiranje in urejanje ceste se iz desne strani preseli na levo stran in ustrezno se spremeni obvoz.
Ja, ulice se spreminjajo, dobesedno iz ure v uro. Ni pogosto in gre za izredne dogodke ampak te dogodke bo moral samovozeci avto obvladati in jih razumeti.
Ampak saj vem, zdaj boste privleki na dan lojzeta, ki maha z zastavico v kateri je vgrajen oddajnik. Je ze v redu. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Tody ::
Ne bom podpiral vasih lenih riti ampak ce mislite da pri googlu v 10 letih niso na to pomislil in se na 200.000 drugih stvari. Vrjamem da so dost pametni da ne pripeljejo v mesto 300 avtov in recejo, fantje start your engines let's see what happens!
BigWhale ::
Ja, ker bi se prvic v zgodovini clovestva zgodilo, da bi nekdo nekaj izumil in razvil in pozabil na kaksno tako 'malenkost'. :)
Tody ::
Hey, vrjetno bodo pozabili na x scenarijev ki se bodo zgodil ampak pomoje so pokril vsaj osnove :) Če 10 let to delajo...
BigWhale ::
Za narest self driving car, lahko problem zasicenosti raznih EM spektrov in mnozice self driving cars prelozis na kasneje. Ce ze v startu reces: 'tega ne bomo delal dokler ne resmo vseh problemov' pol te konkurenca prehiti.
Radarji so kr obcutljivi na motnje in frekvencni spekter se lahko hitro zasici in takrat imas lahko probleme. Kljub vsemu lahko nardis avtonomno vozilo, ki deluje dokler je teh motenj relativno malo. Problemi nastanejo, ko jih je vec, ampak vnaprej se ukvarjat s tem ni produktivno.
Radarji so kr obcutljivi na motnje in frekvencni spekter se lahko hitro zasici in takrat imas lahko probleme. Kljub vsemu lahko nardis avtonomno vozilo, ki deluje dokler je teh motenj relativno malo. Problemi nastanejo, ko jih je vec, ampak vnaprej se ukvarjat s tem ni produktivno.
xmetallic ::
Ampak ja, adolescentni mozgani delujejo na prvo zogo, ce so pa se intelektualni dojencki, potem se ob plitvem ali nedoraslem razmisljanju na podlagi premalo zivljenskih izkusenj ostane samo obtozevanju drugih, da "trolajo". Ampak ze to je danes za mularijo na zavidljivi ravni.
Lepo si opisal svoje možgane. A si že ugovotil kaj je razlika med učenjem in uporabo modela?
Le zataknil si se ob algoritem in tam ostal (in kot se veliko drugih sanjas o cudeznem algoritmu, ki je dalec od tega, kot sem ze rekel, je statisticna obdelava podatkov in uporaba rezultatov. Nobene magije, nic posebnega, vse ostalo so marketing in PR, uau, rezultate stlacis v novo nevronsko mrezo in je potem to "deep learning" :D :D :D). Tudi ce je rezultat posledica krmljenja z neskoncnimi kolicinami podatkov je se vedno deterministicen, vseeno je ali naredi programer v tej situaciji if ali je posledica treniranja nevronske mreze. To ne odveze proizvajalca odgovornosti. Oz. se huje, lahko se ga celo obtozi neprimerne izbire algoritma. V primeru cloveka je kriv voznik, ce ne gre za napako v vozilu. V primeru AI pa je napaka vedno v vozilu, torej ne sme delati napak (branja znakov!). Do tega je pa se dalec. ;)
Pa še potrdil si da ne veš kako deluje strojno učenje. Taki so potem glasni kako bo skynet začel pobijat ljudi na pločniku. In ne, ni samo statistična obdelava podatkov. Ampak sej integralov in odvodov se še niste učili v šoli? Potem ti je oproščeno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
xmetallic ::
Ja, v bistvu se. V dveh urah se ti lahko spremenijo. Zaprejo en del avtoceste zaradi nesrece ali pa cestnih del. Ali pa iz desne polovice cestisca prestavijo oznake za na novo pobarvane talne oznacbe na levo. Asfaltiranje in urejanje ceste se iz desne strani preseli na levo stran in ustrezno se spremeni obvoz.
Ja, ulice se spreminjajo, dobesedno iz ure v uro. Ni pogosto in gre za izredne dogodke ampak te dogodke bo moral samovozeci avto obvladati in jih razumeti.
Ampak saj vem, zdaj boste privleki na dan lojzeta, ki maha z zastavico v kateri je vgrajen oddajnik. Je ze v redu. :)
Zakaj samovozeči avto ne more normalno delovati v takšnih okoliščinah? Saj na cesti ni ravno milijon kombnacij, kjer je potrebno drugačno delovanje. Proizvajalci bodo dodali dva, tri, deset posebnih primerov, kjer bo avto preklopil na drugačen način vožnje. Bo spremljal avto pred seboj (če bo v le tem voznik človek), bo zaznaval spremenjeno regulacijo prometa. Navsezadnje se lahko uzakoni posebna regulacija. Namesto trenutnih storžcev, ki stojijo ob cestah se bo uporabljala signalizacija, ki jo bodo razumela tudi avtonomna vozila. Ko bodo samovozeči avti postali dovolj popularni se bo tudi zakonodaja spremenila.
Za živali tudi nimajo pokrito čisto vsako možno žival, ki lahko skoči na cesto. Vse to spada pod "rubriko" ovira na cesti, kateri se avto skuša izogniti. Čisto vsakega scenarija ne bo možno pokriti ampak te, ki se dogajajo vsak dan bodo pokrili brez težav.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
primar ::
Kak brezvezen svet oblikujemo s tem.... Pa še nekaj sem razmišljal - zadnjič sem obtičal v snegu. Pol ure sem motal in kopal sem in tja,podlagal neke veje, pesek, šoder. Seveda z izklopljenimi vsemi elektronskimi pripomočki, ker ne pomagajo nič v tem primeru. Kako se bo izkopal avtonomen avto?
LP
LP
primar ::
thramos...na mislim kakega mestnega obtičanja, v mislih imam, ko smo doma bogu za hrbtom, ko nam sneg splužijo proti večeru. Fizika velja, pa če avto ima volan ali ne. In že zdaj, če se hočeš rešiti, moraš izklopiti vse, kar si drago plačal ko si kupil avto. In res me zanimam kako imajo rešeno tole.
Okapi ::
Nimajo, in zakaj bi sploh imeli? Nekaj izjemnih reči bo še vedno lastnik naredil.
Vsaj dokler ne bodo dovolj pametnih robotov naredili.
Vsaj dokler ne bodo dovolj pametnih robotov naredili.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Tody ::
Obtičal si pa v snegu zakaj? Se ti ni dal kidat? Nisi mogel v klanec? Prevelika hitrost pa potem v jarek?
thramos ::
thramos...na mislim kakega mestnega obtičanja, v mislih imam, ko smo doma bogu za hrbtom, ko nam sneg splužijo proti večeru. Fizika velja, pa če avto ima volan ali ne. In že zdaj, če se hočeš rešiti, moraš izklopiti vse, kar si drago plačal ko si kupil avto. In res me zanimam kako imajo rešeno tole.
Itak da fizika velja. Zato dovolj pameten avto ne bo rinil v situacijo, v kateri bo obtičal.
VaeVictis ::
Me prav zanima, kakšni rezultati bodo, ko bodo t.i. avtonomna vozila, ki bodo lahko vozila samo v več ali manj idealnih primerih, bolj pogosta in ali bo potem več nesreč v situacijah, ki jih avtonomna vozila ne bodo zmogla in bo moral človek poseči in aktivno voziti!
karafeka ::
Baje da je uberjevo avtonomno vozilo do smrti povozilo človeka. Ve kdo kaj več o tem?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: karafeka ()
oxyuranus ::
No, AI apologeti, gladko se speljite v k***c. Tesla, google ali kateri tretji...
https://www.wcpo.com/news/arizona-polic...
Ce ne bi vladal kapital, bi pricakoval, da CEOta zaprejo zaradi umora iz malomarnosti, kakor tudi voznika.
https://www.wcpo.com/news/arizona-polic...
Ce ne bi vladal kapital, bi pricakoval, da CEOta zaprejo zaradi umora iz malomarnosti, kakor tudi voznika.
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oxyuranus ()
jype ::
oxyuranus ::
A kr tko? Brez preiskave? :) Super!
Mhm, dejansko ni pomembno. Ce bi zakotalil 5 tonsko kroglo po cesti, po hribu navzdol (in za joke trdil, da je samovozece vozilo - saj je, mar ne?), bi se pogovarjali o CPP? O nakljucni krsitvi CPP neke osebe, ki je ravno precila cesto pred spremembo agregatnega stanja? Ali o tem kateri idiot je zakotalil 5 tonsko kroglo po hribu?
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oxyuranus ()
jype ::
oxyuranus ::
Mhm, dejansko ni pomembno. Ce bi zakotalil 5 tonsko kroglo po cesti, po hribu navzdol, bi se pogovarjali o CPP? O nakljucni krsitvi cpp neke osebe?Mene zanima, zakaj ne zapiramo voznikov osebnih vozil, ki storijo nevarne napake.
Saj jih. Ampak tule je slo za cloveku nevarno 5 tonsko kroglo, ki jo je zavoljo profita nekdo zakotalil po hribu. To je nekaj cisto drugega. Na zalost apologetov, stroji niso izenaceni z ljudmi (ali naj se enkrat pastam link na clanek o razlogih za zagovarjanje brandov s strani "ljudi"? """ljudi"""?)
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oxyuranus ()
xmetallic ::
No, AI apologeti, gladko se speljite v k***c. Tesla, google ali kateri tretji...
https://www.wcpo.com/news/arizona-polic...
Ce ne bi vladal kapital, bi pricakoval, da CEOta zaprejo zaradi umora iz malomarnosti, kakor tudi voznika.
U mad? Si prebral novico ali samo naslov?
"The vehicle was travelling northbound ... when a female walking outside of the crosswalk crossed the road from west to east when she was struck by the Uber vehicle," police said in a statement.
Case closed.
Če kura leta po cesti jo bo zbil tudi človek. Medtem pa je že znano, da je za nesrečo kriv človeški faktor. Prehod za pešce obstaja z razlogom.
Saj jih. Ampak tule je slo za cloveku nevarno 5 tonsko kroglo, ki jo je zavoljo profita nekdo zakotalil po hribu. To je nekaj cisto drugega. Na zalost apologetov, stroji niso izenaceni z ljudmi (ali naj se enkrat pastam link na clanek o razlogih za zagovarjanje brandov s strani "ljudi"? """ljudi"""?)
A ti pa s svojo 2 tonsko kroglo nisi nevaren ko gledaš v telefon avto pa sam pelje naprej? Sprehodi se po Ljubljani v času prometne konice. Vsak drugi gleda v mobitel.
Za volanom je bil tudi človek, ki ni mogel narediti nič. Kar pomeni, da tudi če bi on upravljal avto bi peška šla rakom žvižgat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
xmetallic ::
Če pešec stopi na cesto 5 metrov stran od avta ga ni človeškega refleksa, ali računalnika, ki bi preprečil trk. Naravna selekcija.
oxyuranus ::
Če pešec stopi na cesto 5 metrov stran od avta ga ni človeškega refleksa, ali računalnika, ki bi preprečil trk. Naravna selekcija.
Se na tisto zgoraj ti odgovarjam. Clovek =/= stroj in za cloveka ne velja enaka zakonodaja kot za masino. Ni pomembno ali je pesec krsil CPP, ubil ga je stroj, ki ga je nekdo dizajniral z premalo varovalkami oz ga za svoj profit poslal ubijati ljudi. Ni tukaj sploh debate, pa ne glede kaksen fanboy si (saj imas iPhone ne?).
Sicer, jaz bom placal z nesreco s svojo vestjo. Masina pa? Aja... ves, pri the samovozecih masinah, je vec kot lahko tehnoloski fachidiot razume, zato so pa vedno prisotna kreganja na to temo, pac ste prevec ozkogledni ("u lej, na masino bom lahko navesil kup elektronike, 200km kabla, dal notri xbox in bom ful car")
Mi pa tudi tole pade na misel: Laws of robotics @ Wikipedia
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oxyuranus ()
Tody ::
okymoron dej ti poglej kake zakone fizike, mogoče ti bo potem jasno zakaj se kaka stvar ne more ustavit v trenutku ko je zaznana... Tole mogoče sploh ni bil problem programerja, pojdi kake dash kamere pogledat od rusov, kjer se folk pod avto meče zaradi zavarovalnin, šele v počasnem posnetku boš opazil človeka pri belem dnevu da se ti vrže pod avto. Večino slišiš samo TUMB...
oxyuranus ::
okymoron dej ti poglej kake zakone fizike, mogoče ti bo potem jasno zakaj se kaka stvar ne more ustavit v trenutku ko je zaznana... Tole mogoče sploh ni bil problem programerja, pojdi kake dash kamere pogledat od rusov, kjer se folk pod avto meče zaradi zavarovalnin, šele v počasnem posnetku boš opazil človeka pri belem dnevu da se ti vrže pod avto. Večino slišiš samo TUMB...
Todbrainlessgay, nimam ti nic novega za povedat :p
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
(hint: linux)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oxyuranus ()
xmetallic ::
Se na tisto zgoraj ti odgovarjam. Clovek =/= stroj in za cloveka ne velja enaka zakonodaja kot za masino. Ni pomembno ali je pesec krsil CPP, ubil ga je stroj, ki ga je nekdo dizajniral z premalo varovalkami oz ga za svoj profit poslal ubijati ljudi. Ni tukaj sploh debate, pa ne glede kaksen fanboy si (saj imas iPhone ne?).
Kakšna je razlika, če ubije stroj ali človek, ki upravlja stroj? Nobena. Profit v teh avtomobilih pa vidiš zgolj ti. Uber posluje z izgubo, ne vem od kje tebi profit.
Fanboyizem si nekam vtakni.
Sicer, jaz bom placal z nesreco s svojo vestjo. Masina pa? Aja... ves, pri the samovozecih masinah, je vec kot lahko tehnoloski fachidiot razume, zato so pa vedno prisotna kreganja na to temo, pac ste prevec ozkogledni ("u lej, na masino bom lahko navesil kup elektronike, 200km kabla, dal notri xbox in bom ful car")
Ker za žrtev je res pomembno kdo bo plačal za nesrečo. Se strinjam, pri samovozečih vozilih je več kot lahko fachidiot, ki ne pozna razlike med učenjem in aplikacijo naučenega modela, razume. Ozkogleden si v tej tem zgolj ti, ki misliš, da veš kako deluje strojno učenje, v resnici pa ne znaš iz glave napisat enačbe za regresijo. Verjetno sploh ne veš kaj to je. Ampak si "strokovnjak" za strojno učenje in veš česa je (ne)zmožna, ker si enkrat prebral v tabloidu . Koliko si sploh star, če ti je biti "car" "ful" pomembno? S tem se ponavadi ukvarjajo najstniki.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kamionisti (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 15871 (6716) | lepmakaron |
» | Uber opustil razvoj samovozečih tovornjakovOddelek: Novice / Ostale najave | 5363 (4217) | Unknown_001 |
» | Arizona prepovedala Uberjeva avtonomna vozilaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 9780 (7856) | joze67 |
» | Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 27342 (23214) | xmetallic |
» | Samovozeči tovornjaki prepotovali pol Evrope (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 24780 (21396) | noraguta |