Forum » Na cesti » Obraba avtomobila in servis ??
Obraba avtomobila in servis ??
Netrunner ::
Meni nekaj ne gre v račun pri servisih. Zakaj je treba na servis voziti ALI ko dosežeš določene kilometre ALI ko je eno leto od zadnjega servisa??
Avto se večinoma obrablja ob uporabi in ne po času ali se motim ??
Recimo konkreten primer. Gledal sem nakup malega mestnega avtomobila primarno za vožnjo po mestu. Do službe in nazaj imam 6km kar je 6 km * 5 delovnih dni * 4 tedni v mesecu * 12 mesecev v letu = nanese 1440km / leto ... pa to zaokrožim na 2.000 km
Pri avtomobilu ponavadi imaš recimo servis na 20.000km ali 1 leto kar pride prej... jaz bi teh 20k dosegel šele v 10 letih zato ne vidim razloga zakaj bi moral upoštevati tisto 1 leto. Po občutku bi naredil servis tja 1x na 3 leta za take kilometre in nič več. Kaj se olje pokvari ali kaj ??
Razumem da če avto stoji dalj časa ni ravno najbolje, vendar v mojem primeru bi ga redno uporabljal vsaki delovni dan.
Res ne razumem zakaj sta podana dva pogoja kar seveda pogojujejo z garancijo pri novem avtomobilu. Kaj ni dovolj voziti avto na določeno št. kilometrov ??
Smešno je to da če delaš recimo 50.000 km na leto ga moraš peljat skoraj 3x na servis v enem letu kar je logično, če pa ne delaš dosti km pa ne moreš prišparat pri servisih saj 1x na leto ti ne uide.
Jaz to vidim samo kot monopol servisne mreže.
Avto se večinoma obrablja ob uporabi in ne po času ali se motim ??
Recimo konkreten primer. Gledal sem nakup malega mestnega avtomobila primarno za vožnjo po mestu. Do službe in nazaj imam 6km kar je 6 km * 5 delovnih dni * 4 tedni v mesecu * 12 mesecev v letu = nanese 1440km / leto ... pa to zaokrožim na 2.000 km
Pri avtomobilu ponavadi imaš recimo servis na 20.000km ali 1 leto kar pride prej... jaz bi teh 20k dosegel šele v 10 letih zato ne vidim razloga zakaj bi moral upoštevati tisto 1 leto. Po občutku bi naredil servis tja 1x na 3 leta za take kilometre in nič več. Kaj se olje pokvari ali kaj ??
Razumem da če avto stoji dalj časa ni ravno najbolje, vendar v mojem primeru bi ga redno uporabljal vsaki delovni dan.
Res ne razumem zakaj sta podana dva pogoja kar seveda pogojujejo z garancijo pri novem avtomobilu. Kaj ni dovolj voziti avto na določeno št. kilometrov ??
Smešno je to da če delaš recimo 50.000 km na leto ga moraš peljat skoraj 3x na servis v enem letu kar je logično, če pa ne delaš dosti km pa ne moreš prišparat pri servisih saj 1x na leto ti ne uide.
Jaz to vidim samo kot monopol servisne mreže.
hojnikb ::
Kaj se olje pokvari ali kaj ??
seveda, olje zgubi svoje mazalne lastnosti tudi z casom, ne samo z kilometri. zato 1 leto/x kilometrov ali kar pride prej. Pa sej olje ce ga sam zamenjas (+filter) je strosek glih pol tanka bencina.
#brezpodpisa
SuperVeloce ::
Pol tanka bencina? Mogoče kakšen bencinski mlinček starejše generacije, v katerega vtakneš 3L najcenejšega polsintetičnega olja? Upam, da peljete staro olje na deponijo, kjer hranijo te tekočine...
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SuperVeloce ()
SuperVeloce ::
Zakaj pa je filter v avtu? Da filtrira umazanijo, ki nastaja ob zgorevanju. Krajše (in mestne) relacije so imho za olje in filtre še bolj obremenjujoče. Drugače mogoče bolje, da ga sploh nimaš
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Netrunner ::
Vseeno bi morala biti neka toleranca v stilu servis na 20.000 km ali 1 leto v kolikor narediš manj kot 5.000km pa na leto in pol ... Ne verjamem da se olje po 1 letu obrabi enako kot po 20.000km kilometrih
c3p0 ::
>> Upam, da peljete staro olje na deponijo, kjer hranijo te tekočine...
Glede na sosednjo temo, ga nekateri kar pokurijo v peči, saj je to del neke vaške folklore in ni ekološki problem.
Glede na sosednjo temo, ga nekateri kar pokurijo v peči, saj je to del neke vaške folklore in ni ekološki problem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: c3p0 ()
pviran3 ::
Sicer pa nikjer ne piše, da moraš avto servisirati.
Propade ti garancija (če je novo vozilo) in pa enkrat ti bo crknil :). Olje se sesiri in potem je treba cel motor razdreti in očistiti. Če ni podmazovanja, pride do mehanskih poškodb.
Propade ti garancija (če je novo vozilo) in pa enkrat ti bo crknil :). Olje se sesiri in potem je treba cel motor razdreti in očistiti. Če ni podmazovanja, pride do mehanskih poškodb.
SuperVeloce ::
Vseeno bi morala biti neka toleranca v stilu servis na 20.000 km ali 1 leto v kolikor narediš manj kot 5.000km pa na leto in pol ... Ne verjamem da se olje po 1 letu obrabi enako kot po 20.000km kilometrih
Tukaj je pač upoštevan worst case scenario. Proizvajalec predvideva življensko dobo olja (z rezervo), ampak pri vsakem vozniku je situacija malo drugačna. Koliko imaš ciklov, vožnje s hladnim motorjem, visokimi vrtljaji ali polnim plinom, kakšna je lokalna klima, kvaliteta olja, ... število kilometrov ti še ne pove, v kakšnem stanju je olje.
Če se ne sekiraš za garancijo ali kupuješ kakšen starejši avtomobil (v katerega se je včasih tankalo slabše olje) in če ne tankaš najcenejše polsintetike (recimo videl sem Elf evo 900nf olje v hofru za nekih smešnih 20eur 4L - in predvidevam, da ni možnosti da bi bil fake, tako da izgovori o visoki ceni sintetično predelanih olj ni), potem si pač podaljšaj interval na 2 leti ali kakorkoli se ti pač zdi. Samo imej v mislih tole: ko smo iz menjalnika hyundai accenta crdi spustili tovarniško olje (pri 290k km), je zgledalo kot novo! Motorno olje po 20k km izgleda kot razredčena godlja od kave. Razlik med temi (novimi) olji skoraj ni, razlika nastane v obremenitvah olja v motorju. Menjalniško olje nima stika niti z vlago in svežim kisikom med svojo življensko dobo, kaj šele s toplotnimi obremenitvami in umazanijo...
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Utk ::
Ce delas 2000 km na leto, ga lahko servisiras kakor zelis, ker garancije na motor sigurno ne bos uveljavljal, na prerjevanje je pa se nihce ni, tako da res nimas skrbi.
bambam20 ::
Še kaj poleg olja? Zakaj bi pa filtre menjeval ?
Oljni filter, ker filtrira. Ne rabiš pa recimo zamenjati zračnega in kabinskega pri tako malo prevoženih kilometrih.
Sam recimo nisem pri zadnjem servisu menjal zračnega filtra, ker ni bil skoraj nič umazan oz. zapacan pa sem z avtom naredil 15.000 km.
Dokler je avto v garanciji pač je potrebno po navodilih proizvajalca. Drugače pa, da bi avtomobilsko olje ravno v 2 letih izgubilo mazalne sposobnosti dvomim.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
xda develope ::
Meni nekaj ne gre v račun pri servisih. Zakaj je treba na servis voziti ALI ko dosežeš določene kilometre ALI ko je eno leto od zadnjega servisa??
Avto se večinoma obrablja ob uporabi in ne po času ali se motim ??
Recimo konkreten primer. Gledal sem nakup malega mestnega avtomobila primarno za vožnjo po mestu. Do službe in nazaj imam 6km kar je 6 km * 5 delovnih dni * 4 tedni v mesecu * 12 mesecev v letu = nanese 1440km / leto ... pa to zaokrožim na 2.000 km
Pri avtomobilu ponavadi imaš recimo servis na 20.000km ali 1 leto kar pride prej... jaz bi teh 20k dosegel šele v 10 letih zato ne vidim razloga zakaj bi moral upoštevati tisto 1 leto. Po občutku bi naredil servis tja 1x na 3 leta za take kilometre in nič več. Kaj se olje pokvari ali kaj ??
Razumem da če avto stoji dalj časa ni ravno najbolje, vendar v mojem primeru bi ga redno uporabljal vsaki delovni dan.
Res ne razumem zakaj sta podana dva pogoja kar seveda pogojujejo z garancijo pri novem avtomobilu. Kaj ni dovolj voziti avto na določeno št. kilometrov ??
Smešno je to da če delaš recimo 50.000 km na leto ga moraš peljat skoraj 3x na servis v enem letu kar je logično, če pa ne delaš dosti km pa ne moreš prišparat pri servisih saj 1x na leto ti ne uide.
Jaz to vidim samo kot monopol servisne mreže.
Za 6 km na dan si raje omisli kolo ali pa kak segway ali hoverboard ker je škoda denarja za avto za tako malo razdaljo ki jo peš narediš v eni uri.
kingsix ::
Olje+filter to je strošek 35€...to bi vseeno lahko naredil na 1 leto. Ostalo pač ne rabiš...jermene etc se že vitualno pregleda po 5 letih če so ok in furaš dalje.
Stric je imel pego 406 - bencinarja 6 let in ni nardil enega velikega servisa..menjaval le olje in filter... ostalo samo pogledal kako izgleda..skupno je pa imel avto že 200k km, kupil je pri 100k. V tem času bi naj po knjižici menjal mali jermen že ene ex in rebrastega pri 120k...
Stric je imel pego 406 - bencinarja 6 let in ni nardil enega velikega servisa..menjaval le olje in filter... ostalo samo pogledal kako izgleda..skupno je pa imel avto že 200k km, kupil je pri 100k. V tem času bi naj po knjižici menjal mali jermen že ene ex in rebrastega pri 120k...
bambam20 ::
xda develope je izjavil:
Za 6 km na dan si raje omisli kolo ali pa kak segway ali hoverboard ker je škoda denarja za avto za tako malo razdaljo ki jo peš narediš v eni uri.
Spet malo po svoje, a? Nazaj je tudi potrebno pridet do doma. Se pravi 2 uri dnevno za hojo. S tem, da po službi hodiš počasneje, ker si utrujen. Očitno gre še kam drugam in ne samo v službo.
Eni ste tudi padalci.
NikolormousB ::
Avto se večinoma obrablja ob uporabi in ne po času ali se motim ??
Odvisno od delov. Proizvajalec predvidi servis določenih delov glede na št. prevoženih kilometrov, glede na čas ali glede na oba kriterija, kar pač pride prej.
- Motorno olje se obrablja s kilometri, hkrati pa tudi s časom degradira. Zato je kriterij za menjavo x prevoženih kilometrov ali x mesecev.
- Zavorna tekočina se npr. s kilometri praktično ne obrablja, ampak s časom pa nase pritegne toliko vode, da je v zavornem sistemu neuporabna. Običajno se predvideva menjava na čas.
- Sklopka je npr. del, ki s časom ne degradira bistveno, ampak se obrablja le z delovanjem, zato se menja, ko prevožiš x kilometrov.
bambam20 ::
Recimo konkreten primer. Gledal sem nakup malega mestnega avtomobila primarno za vožnjo po mestu. Do službe in nazaj imam 6km kar je 6 km * 5 delovnih dni * 4 tedni v mesecu * 12 mesecev v letu = nanese 1440km / leto ... pa to zaokrožim na 2.000 km
A drugače se pa ne boš vozil z njim? Tega ti pa ne verjamem, da bo avto uporabljal samo za vožnjo v službo. tega nihče ne počne. Še vsi se vozimo z njim tudi po drugi opravkih.
Netrunner ::
xda develope je izjavil:
Za 6 km na dan si raje omisli kolo ali pa kak segway ali hoverboard ker je škoda denarja za avto za tako malo razdaljo ki jo peš narediš v eni uri.
Če bi bil izključno za hodit v službo potem ja, bi si omislil kakšno kolo ali kaj podobnega, vendar spotoma skočim še po malega v vrtec, katerega ne morem dati kamorkoli.
A drugače se pa ne boš vozil z njim? Tega ti pa ne verjamem, da bo avto uporabljal samo za vožnjo v službo. tega nihče ne počne. Še vsi se vozimo z njim tudi po drugi opravkih.
V bistvu to bo drugi avto pri hiši in bo večinoma samo za hodit v službo in občasno malega peljat v ali iz vrteca. Sem pa tja tudi vsekakor tudi za kakšen drugi namen vendar vseeno letno ne bom prekoračil tistih 2000km.
smacker ::
Komot servis na 2-3 leta. Če boš kupil novega, pol poišči znamko ki ma servis na 2 leti (renault?), zarad garancije pač.
bambam20 ::
V bistvu to bo drugi avto pri hiši in bo večinoma samo za hodit v službo in občasno malega peljat v ali iz vrteca. Sem pa tja tudi vsekakor tudi za kakšen drugi namen vendar vseeno letno ne bom prekoračil tistih 2000km.
Tega pa nisi napisal. No, olje je že dobro menjat na 2 leti , čeprav močno dvomim, da izgubi po 2 letih mazivno sposobnost, pri tako nizki kilometrini pa je obraba ničelna.
Zagotovo ti pa ni potrebno menjat zračneha in kabinskega filtra. Skratka. Strošek je res nekje na ravni 50€ z delom vred, če ti to naredi mehanik in 25-35€, če narediš sam.
bambam20 ::
Komot servis na 2-3 leta. Če boš kupil novega, pol poišči znamko ki ma servis na 2 leti (renault?), zarad garancije pač.
Za drugi avto se ne gre kupovat novega. Sploh pa ne za tako malo kilometrino. To bi bilo pa res metanje denarja v zrak.
Dejansko bi se splačalo za tako nizko kilometrino kupit kot drugi avto nekaj, kar je na elektriko. Samo je znova problem, ker je predrago.
Netrunner ::
Saj ne planiram novega, vendar vseeno se vprašaš kako je v takem primeru če imaš novi avtomobil.
D3m ::
Saj ne planiram novega, vendar vseeno se vprašaš kako je v takem primeru če imaš novi avtomobil.
Se držiš pogojev, ki jih določa garancija.
Za 2k km na leto sam osebno ne bi kupil nikoli novega.
|HP EliteBook|R5 6650U|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
bambam20 ::
Saj ne planiram novega, vendar vseeno se vprašaš kako je v takem primeru če imaš novi avtomobil.
Potem pa moraš vzdržaveti vozilo, kot to naroča proizvajalec, da si deležen uveljavlja garancije. Proizvajalcu je vseeno ali ti z avtom narediš samo 10 km letno. Če v navodilih o vzdrževanju piše npr. 2 leti ali 20.000 km se moraš tega držati v primeru, da se kaj na motorju pokvari in želiš uveljavljati garancijo.
NikolormousB ::
Kupi poceni japonski jajček za 2, 3 jurje. Enostavnega bencinarja brez turbine. Mitsubishi Colt, Suzuki Swift, Honda Jazz, Toyota Yaris ali kaj v tem stilu.
Enkrat na leto ga pelji k lokalnemu mehaniku z dobrim ugledom, da ti menja olje in pogleda, če je še kaj drugega zamenjat. Menjava olja in filtra te pri lokalcu stane 50€ (delo + material).
Enkrat na leto ga pelji k lokalnemu mehaniku z dobrim ugledom, da ti menja olje in pogleda, če je še kaj drugega zamenjat. Menjava olja in filtra te pri lokalcu stane 50€ (delo + material).
bambam20 ::
NikolormousB je izjavil:
Enkrat na leto ga pelji k lokalnemu mehaniku z dobrim ugledom, da ti menja olje in pogleda, če je še kaj drugega zamenjat. Menjava olja in filtra te pri lokalcu stane 50€ (delo + material).
Za 2000 km letno ne greš menjat olja.
lp.
Netrunner ::
Pa kaj vsako olje se s časom "pokvari", ali se da kupiti kakšno boljše in imaš vsaj naslednjih 3-5 let mir?
IL_DIAVOLO ::
Spet ti servisi. Olje se menja na tolko in tolko km, ne pa vsako leto ne glede na km. Za tako malo kilometrino se menja na 5-10k km.
Kaki twingo ali clio bo dober. Tudi lupo ni slab avtek
Kaki twingo ali clio bo dober. Tudi lupo ni slab avtek
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IL_DIAVOLO ()
NikolormousB ::
Pa kaj vsako olje se s časom "pokvari", ali se da kupiti kakšno boljše in imaš vsaj naslednjih 3-5 let mir?
Ne gre toliko za samo olje, ampak za to, da se s časom v olju nabirajo saje in voda. Sploh pri avtomobilih, ki se vozijo na takšne kratke razdalje in se nikoli zares ne ogrejejo dobro na delovno temperaturo.
Kaki twingo ali clio bo dober. Tudi lupo ni slab avtek :)
Če bo vozil okrog otroke je dobro gledati, da ima avto 5 vrat. 2/3 vratni avti so PITA za take stvari.
smacker ::
NikolormousB je izjavil:
Ne gre toliko za samo olje, ampak za to, da se s časom v olju nabirajo saje in voda. Sploh pri avtomobilih, ki se vozijo na takšne kratke razdalje in se nikoli zares ne ogrejejo dobro na delovno temperaturo.
Res je, zato ga namesto na predpisanih 20kkm menjaš na 2-3 leta (manj kot 10kkm). Vsakoletna menjava je pri 2kkm letno je bedarija.
Pa kaj vsako olje se s časom "pokvari", ali se da kupiti kakšno boljše in imaš vsaj naslednjih 3-5 let mir?
V 5 letih moraš nardit 2 servisa, strošek torej cca. 100eur, če nimaš ravno smole pa ti kaj druga crkne. Raje kot da tazmišljaš kako boš prišparal pri servisih, se obremenjuj koliko boš zapravil za registracijo v teh 5 letih
Zgodovina sprememb…
- spremenil: smacker ()
bambam20 ::
smacker ::
Zavarovanje, tehnični in letna dajatev 200eur, za 5 let jurja. Bencin za prevoženih 10000km še dodatnega jurja. Avto bo na vrednosti zgubil še vsaj jurja (če bo vreden 500eur bo pa za jurja servisov v 5 letih). Skupno torej 3000eur neizogibnih stroškov, on se pa sekira za 50eur
PandaFlow2 ::
Tega pa nisi napisal. No, olje je že dobro menjat na 2 leti , čeprav močno dvomim, da izgubi po 2 letih mazivno sposobnost, pri tako nizki kilometrini pa je obraba ničelna.
Najvecja obraba motorjev je pri zagonu, ker razen v primeru, ko je motor opremljen z elektricno oljno crpalko, gre prvih par obratov "na suho", dokler motorno gnana oljna crpalka ne pozene olja po tokokrogu.
Ce prizges motor in se peljes 1000km po avtocesti, je obraba skoraj nicelna, sploh v primerjavi z recimo 200 hladnimi starti in 5km mestne voznje.
Netrunner ::
Zavarovanje, tehnični in letna dajatev 200eur, za 5 let jurja. Bencin za prevoženih 10000km še dodatnega jurja. Avto bo na vrednosti zgubil še vsaj jurja (če bo vreden 500eur bo pa za jurja servisov v 5 letih). Skupno torej 3000eur neizogibnih stroškov, on se pa sekira za 50eur
Nikjer se nisem pritoževal nad stroški. Samo sprašujem zakaj bi bili potrebni letni servisi za tako kilometrino.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Netrunner ()
Netrunner ::
Tilen ::
Nič ne kompliciram samo sprašujem, ker mi ni logično zakaj bi moral delat servis 1x letno. Ne spoznam se dovolj na avtomobilske motorje da bi vedel ta odgovor.
Ljubi bog. Ravno zato imaš servisno knjižico, kjer ti piše, kako ravnaš.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
NikolormousB ::
Res je, zato ga namesto na predpisanih 20kkm menjaš na 2-3 leta (manj kot 10kkm). Vsakoletna menjava je pri 2kkm letno je bedarija.
Ne, ravno zaradi tega se splača menjati olje pri takih mestnih avtomobilih. Proizvajalec ne napiše kar nekaj v tri dni v servisno knjigo.
bambam20 ::
Netrunner ::
Ravno zato imaš servisno knjižico, kjer ti piše, kako ravnaš.
Me prav zanima kaj je navedeno v servisni knjižici glede servica pri tako malo kilometrih in kakšno vezo ima to z servisom 1x na leto.
Zakaj se mora vedno kak pametnjakovič vtaknit v temo? No določeni ste mi dali dovolj dobre odgovore, da sem si ustvaril sliko zakaj je tako.
hvala
bambam20 ::
NikolormousB je izjavil:
Ne, ravno zaradi tega se splača menjati olje pri takih mestnih avtomobilih. Proizvajalec ne napiše kar nekaj v tri dni v servisno knjigo.
Za tako nizko delovanje olja pač ne potrebuje letnega servisa. Sam naredim nekje 5000-6000km na letni ravni pa ga ne delem. Delam ga na 2 leta.
Tilen ::
Zato, ker si odprl temo samo zato, da slišiš, kar želiš slišat.
Navodila proizvajalca so jasna in so zapisana v servisni knjižici za časovni interval in za število kilometrov.
V kolikor si pametnejši od proizvajalca svojega vozila in bolje poznaš vzdrževanje, kot sam proizvajalec, ne potrebuješ niti tega foruma.
Navodila proizvajalca so jasna in so zapisana v servisni knjižici za časovni interval in za število kilometrov.
V kolikor si pametnejši od proizvajalca svojega vozila in bolje poznaš vzdrževanje, kot sam proizvajalec, ne potrebuješ niti tega foruma.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
bambam20 ::
Me prav zanima kaj je navedeno v servisni knjižici glede servica pri tako malo kilometrih in kakšno vezo ima to z servisom 1x na leto.
hvala
Zato, ker tovarna oz. proizvajalec postavi določena pravila, ki morajo biti upoštevana in izpolnjena dokler je avto v garanciji. Po preteku te jih seveda ne zanima, tudi če ti menjavaš olje na 10 let.
;-) ::
Kaj se olje pokvari ali kaj ??
seveda, olje zgubi svoje mazalne lastnosti tudi z casom, ne samo z kilometri. zato 1 leto/x kilometrov ali kar pride prej. Pa sej olje ce ga sam zamenjas (+filter) je strosek glih pol tanka bencina.
Me prav zanima kaj vozis da je tak meni je strosek olja stank in pol bencina. Samo olja.
krneki0001 ::
Zavarovanje, tehnični in letna dajatev 200eur, za 5 let jurja. Bencin za prevoženih 10000km še dodatnega jurja. Avto bo na vrednosti zgubil še vsaj jurja (če bo vreden 500eur bo pa za jurja servisov v 5 letih). Skupno torej 3000eur neizogibnih stroškov, on se pa sekira za 50eur
Nikjer se nisem pritoževal nad stroški. Samo sprašujem zakaj bi bili potrebni letni servisi za tako kilometrino.
Zakaj? Največji problem motorja je mrzel vžig, drugi največji je kratka relacija.
Oboje boš delal vsaj 2x na dan. Avto boš vžgal, se odpeljal 3km do službe in ugasnil avto. Avto se ne bo niti ogrel na delavno temperaturo v tem času, torej boš imel stalno povečano obremenitev motorja. Pri povečani obremenitvni motorja pa se menjava olja (redni servis) vsaj prepolovi.
hojnikb ::
Kaj se olje pokvari ali kaj ??
seveda, olje zgubi svoje mazalne lastnosti tudi z casom, ne samo z kilometri. zato 1 leto/x kilometrov ali kar pride prej. Pa sej olje ce ga sam zamenjas (+filter) je strosek glih pol tanka bencina.
Me prav zanima kaj vozis da je tak meni je strosek olja stank in pol bencina. Samo olja.
rover 214i, 5l olja in filter cca 25EUR. Tudi pri minimalni kilometrini (zadnje leto cca 5kk) ga menjam vsako leto, ker je to res drobiž.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
NikolormousB ::
Zato, ker tovarna oz. proizvajalec postavi določena pravila, ki morajo biti upoštevana in izpolnjena dokler je avto v garanciji. Po preteku te jih seveda ne zanima, tudi če ti menjavaš olje na 10 let.
Olje menjaš, ker želiš čim bolj optimalno delovanje motoja in čim manj možnosti za okvaro. S tvojim režimom menjave precej povečuješ obrabo in s tem možnost okvare. Sicer je to tvoja stvar, nihče ti ne brani, ni pa optimalno.
1b0r ::
Na 2 leti lahko komot servisiraš, če voziš normalno in delaš 2-5k km na leto. Fotr je svojo Astro 1.6 2005 na 2 leti, pač ker je bilo tako napisano v manualu, pa je delal 10k km na leto.
Sam sem potem po 6 letih dobil ta avto in ga do 10-ega leta dobesedno zlorabljal, pa ni bilo enega problema. Seveda sem menjal olje na 1 leto, za tako vožnjo pa ni priporočljivo na 2 leti, saj vidiš kdaj postane rjavo, oz. pri meni je bilo že skoraj črno.
Sem pa enkrat na servisu čakal v vrsti in je en model prevzel avto, pomoje je menjal olje na več kot 2 leti, ker se spomnim da mu je serviser rekel, da za majhne km (ene 5k km, če se prav spomnim) je vseeno pametno na 2 leti menjat.
Kar pa OP-ju vidim da ni jasno, obraba motorja je največja pri zagonu. Tako da če avto uporabljaš vsakodnevno, je 3km v eno smer še slabše kot 10km, ker motor ni nikoli segret na delovno temperaturo, na 10km poti je vsaj proti koncu. Sam bi rekel da je idealno nekje med 10 in 20km v eno smer, kar je več avtu ne bo nič bolj koristilo in je samo še nepotrebna obraba.
Sam imam možnost izbirat med 10,5 km in 18km. Sem en teden probal drugo opcijo, pa tud če bi mi bilo več do avta, ne vem če je boljša opcija. Je bolj prometna pot in sem enkrat enega že po 2km prehitel, tako da z daljšo potjo nisem naredil nič. Pa vleče se tud že mal, men je okol 10km ravno idealno. Da ne govorim, da bi delal 9.000km namesto 5000km letno, za kar je že škoda denarja za bencin.
Glede izračuna, sicer ti pride precej podobno kot če bi pravilno izračunal, ampak za vožnjo v službo se računa kilometri v obe smeri (BC v avtu ali Google maps) * 21 delovnih dni na mesec * 11 mesecev (vsak ima namreč vsaj 20 dni dopusta, potem so pa še prazniki, noben ne dela celih 12 mesecev), to pride potem 1.386km. Res da se enako lahko zaokroži na 2.000 in je oboje bolj na približno, samo hotel sem prikazati bolj pravilen izračun. Ker tudi mesec nima samo 4 tedne, ampak v povprečju 4,35, bolje je gledat delovne dni.
Za še bolj natančen izračuna greš gledat koliko delovnih dni je na leto in odšteješ koliko dni imaš dopusta.
Jaz počnem. Najbolje da se grem drenjat pred nakupovalni center, po možnosti še čim bližje, da mi loputajo vrata v avto. Tja greš lahko peš, vsaj tukaj v Lescah je dovolj blizu, Hofer, Lidl in Eurospin pa res že ne več tolk, ampak tja grem 2x na leto.
Drugače pa res velja to, da ne gre noben nikamor peš. Tukaj pred mojim stanovanjem cel dan poslušam razbijanje vrat, najbolj smotano je, ko jih mora eden pri enoprostorcu zapret 4 naenkrat, in to ne dela enkrat na dan, ampak vsaj 3x. Folk je res dosadan s temi avti.
EDIT:
Sem prebral še post od nebivedu, v bistvu je napisal dost podobno, ampak je naredil boljši zaključek. Pri taki vožnji je res pametno menjat olje na 1 leto.
2 leti je bilo pri fotru mogoče ok za 20km v eno smer, pa še to za prvih 6 let, sam se tega ne bi šel pri večji starosti avta.
Sam sem potem po 6 letih dobil ta avto in ga do 10-ega leta dobesedno zlorabljal, pa ni bilo enega problema. Seveda sem menjal olje na 1 leto, za tako vožnjo pa ni priporočljivo na 2 leti, saj vidiš kdaj postane rjavo, oz. pri meni je bilo že skoraj črno.
Sem pa enkrat na servisu čakal v vrsti in je en model prevzel avto, pomoje je menjal olje na več kot 2 leti, ker se spomnim da mu je serviser rekel, da za majhne km (ene 5k km, če se prav spomnim) je vseeno pametno na 2 leti menjat.
Kar pa OP-ju vidim da ni jasno, obraba motorja je največja pri zagonu. Tako da če avto uporabljaš vsakodnevno, je 3km v eno smer še slabše kot 10km, ker motor ni nikoli segret na delovno temperaturo, na 10km poti je vsaj proti koncu. Sam bi rekel da je idealno nekje med 10 in 20km v eno smer, kar je več avtu ne bo nič bolj koristilo in je samo še nepotrebna obraba.
Sam imam možnost izbirat med 10,5 km in 18km. Sem en teden probal drugo opcijo, pa tud če bi mi bilo več do avta, ne vem če je boljša opcija. Je bolj prometna pot in sem enkrat enega že po 2km prehitel, tako da z daljšo potjo nisem naredil nič. Pa vleče se tud že mal, men je okol 10km ravno idealno. Da ne govorim, da bi delal 9.000km namesto 5000km letno, za kar je že škoda denarja za bencin.
Glede izračuna, sicer ti pride precej podobno kot če bi pravilno izračunal, ampak za vožnjo v službo se računa kilometri v obe smeri (BC v avtu ali Google maps) * 21 delovnih dni na mesec * 11 mesecev (vsak ima namreč vsaj 20 dni dopusta, potem so pa še prazniki, noben ne dela celih 12 mesecev), to pride potem 1.386km. Res da se enako lahko zaokroži na 2.000 in je oboje bolj na približno, samo hotel sem prikazati bolj pravilen izračun. Ker tudi mesec nima samo 4 tedne, ampak v povprečju 4,35, bolje je gledat delovne dni.
Za še bolj natančen izračuna greš gledat koliko delovnih dni je na leto in odšteješ koliko dni imaš dopusta.
A drugače se pa ne boš vozil z njim? Tega ti pa ne verjamem, da bo avto uporabljal samo za vožnjo v službo. tega nihče ne počne. Še vsi se vozimo z njim tudi po drugi opravkih.
Jaz počnem. Najbolje da se grem drenjat pred nakupovalni center, po možnosti še čim bližje, da mi loputajo vrata v avto. Tja greš lahko peš, vsaj tukaj v Lescah je dovolj blizu, Hofer, Lidl in Eurospin pa res že ne več tolk, ampak tja grem 2x na leto.
Drugače pa res velja to, da ne gre noben nikamor peš. Tukaj pred mojim stanovanjem cel dan poslušam razbijanje vrat, najbolj smotano je, ko jih mora eden pri enoprostorcu zapret 4 naenkrat, in to ne dela enkrat na dan, ampak vsaj 3x. Folk je res dosadan s temi avti.
EDIT:
Sem prebral še post od nebivedu, v bistvu je napisal dost podobno, ampak je naredil boljši zaključek. Pri taki vožnji je res pametno menjat olje na 1 leto.
2 leti je bilo pri fotru mogoče ok za 20km v eno smer, pa še to za prvih 6 let, sam se tega ne bi šel pri večji starosti avta.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 1b0r ()
bambam20 ::
Tukaj pred mojim stanovanjem cel dan poslušam razbijanje vrat, najbolj smotano je, ko jih mora eden pri enoprostorcu zapret 4 naenkrat, in to ne dela enkrat na dan, ampak vsaj 3x. Folk je res dosadan s temi avti.
Dejansko si tudi eden redkih , ki poslušaš kako zapirajo vrata na avtih. Čudo ljudi na tem svetu.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Servis avta (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Na cesti | 51934 (23982) | blackbfm |
» | Motorno olje za avtomobil (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 15893 (13523) | jest10 |
» | Prilivanje motornega olja ali menjava? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 12182 (10764) | bbbbbb2015 |
» | Menjava olja Kia Ceed (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 15000 (13432) | fikus_ |
» | Menjava olja ob vožnji na kratke razdalje (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 13555 (11354) | krneki0001 |