Slo-Tech - Skoraj četrtina polnoletnih Američanov je v zadnjih 12 mesecih prodala oziroma zamenjala svoj avtomobil. Vendar vsi niso kupili novega, kar desetina se je vozilu namreč odpovedala, ker ga več ne potrebujejo. Oziroma so našli dobro alternativo: Uber in Lyft. Vsaj tako razkriva anketa Reutersa, v kateri je sodelovalo skoraj 600 polnoletnih Američanov. Desetina sodelujočih v anketi je tudi dejala, da sicer še niso obupali nad lastnim vozilom, vendar ga nameravajo zamenjati za storitve Uberja in Lyfta v naslednjih 12 mesecih. Številke sicer niso velike, vendar nakazujejo trend spreminjanja vrednot v družbi – predvsem v generaciji milenijcev. Kot je razkril Reuters, vse več ljudi posega tudi po drugih konceptih delitvene ekonomije v svetu transporta: od storitev skupnih prevozov (kot je recimo slovenski Prevoz.org) do krakoročne izposoje drugih prevoznih sredstev (kolo …).
Slab prevod original članka. Nič ni sodelovalo 600 Američanov, temveč:
The Reuters/Ipsos U.S. poll was conducted online in English April 5-11. It gathered responses from 584 people who said they disposed of their personal vehicle within the last 12 months and 566 people who said they planned to get rid of their personal vehicles in the next 12 months.
Online ankete. Right. In other news, online polls shows that Putin truly is likely to eat the left foot of Kim Jong-Un within the next 6 months with mac&cheese...
V večjih mestih je bil marsikdo na meji pri odločitvi ali svoj avto ali javni prevoz. Ker je bil slednji dovolj slab, je bil prvi boljša alternativa. Uber+Lyft (pustimo to, da Uber tožarijo po celem svetu) alternativa je takšnim očitno boljša tako od javnega prevoza kot lastnega avta.
Kdor pa na podlagi navedenih posameznikov sklepa na preference cele populacije, ne glede na starostni in geografski profil, pa je dokaj.......naiven. Sploh zato, ker ni nobenega zagotovila o reprezentativnosti vzorca.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Številke sicer niso velike, vendar nakazujejo trend spreminjanja vrednot v družbi - predvsem v generaciji milenijcev.
Milenijci, to so tisti, ki so zapufani s student loan, ali brez službe, ali pa s crappy part ime šihtom? Kaj pa če je razlog v tem, da si avta ne morejo privoščit?
Številke sicer niso velike, vendar nakazujejo trend spreminjanja vrednot v družbi - predvsem v generaciji milenijcev.
Milenijci, to so tisti, ki so zapufani s student loan, ali brez službe, ali pa s crappy part ime šihtom? Kaj pa če je razlog v tem, da si avta ne morejo privoščit?
Bo bolj drugo držalo kot prvo.
Takoj ko melinijci pridejo do denarja, si kupijo isto kot njihovi starši.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
Kar tolazite se, avti so za kmetavzarje (in pa ljubitelje) ;), Uber za americane, ker nimajo javnega transporta, bogati Svicarji pa se vozijo z Mobility Tale Studija pravi (stran 10), da ko odstejes spodnji in zgornji del lestvice, ni posebnosti v financem stanju uporabnikov car sharinga.
Ne, bogati Svicar se vozi s Ferrarijem, ampak se vedno ne vem zakaj si potegnil bogatega Svicarja zraven? A se ti zdi, da so bogati ljudje reprezentativni v car sharingu, uberjeu ali lastništvu osebnih vozil?
nejcek; v velikih mestih so taksiji aktualni, tudi LJ, mogoče še MB. Manjše kot je mesto oz. mestece, slabše so avtobusne, taksi povezave. Bolj aktualen je avto.
Tako se kar sam tolaži, da so/smo lastniki avtov kmetavzarji! Pa še vprašanje, ali imaš avto? Odgovor poznam, seveda ne! Počakaj, da boš imel družino, boš čist "kmetavzar" v SLO!
Takšni trendi kažejo na vse večjo zaplankanost mladih in vse večjo podvrženost nezdravem potrošništvu.
Osebni avto je en največjih dosežkov človeštva. Javni promet (vključno z uberji in lyfti) je kul za vožnjo po dnevnih opravkih, v službo itd. Vseeno pa svoboda uporabe ni niti približno takšna kot pri osebnem avtomobilu.
Enkrat sem se pogovarjal z enim "metrotom" in tip se je moral odločit al avto al iphone. Odločil se je za iphone, ker to več pomeni v družbi njegovih kolegov.
Meni se zdi car sharing zanimiva opcija. Catch je le v stroških. Zame sem izračunal, da me je lastni avto z vsemi stroški brez goriva v 10 letih stal cca. 20c/km. Torej nakup novega avta, zavarovanje (kasko prvih 5 let), servis, vinjeta, parkirna dovolilnica, gume. Ker do sedaj še nisem imel nobene okvare pričakujem, da bo ta povprečen strošek v naslednjih nekaj letih še znižal. Ko pa se bo začel višati, bo avto romal na odpad. Pri nas je menda Avant2Go edina firma, ki se s tem ukvarja, a so njihove cene žal precej višje od mojih stroškov.
Enkrat sem se pogovarjal z enim "metrotom" in tip se je moral odločit al avto al iphone. Odločil se je za iphone, ker to več pomeni v družbi njegovih kolegov.
Ne pomeni vec, ampak si ne more privoscit avta, ki bi kolegom kaj pomenil. 800e zbere vsak student 80.000 pa niti vecina zaposlenih.
Še dobro da je ekonomist delal raziskavo in ne inženir. Se 100% zelo dobro spozna na zadeve. Seveda je smiselno tudi enačiti način življenja v velikih mestih ter izven njih. Saj je praktično isto. Tudi kmet bo prodal avto, še traktor bo delil.
Dizel sicer je na udaru, ker se ga zaradi regulativ praktično ne splača več izdelovati. Renault je npr. že izjavil, da bo kmalu končal s to zgodbo. Po drugi strani pa se stimulira proizvodnja še vedno (pre)dragih (plug-in) hibridov.
V osmih letih bo dizel počasi postajal zgodovina, pojavilo pa se bo vse več bencinarskih hibridov. To je pa tudi vse kar je realno za pričakovati.
Dejansko niti v Sloveniji ni potrebno toliko avtomobilovnkot jih je. Stari dedki komaj zmozni vozit ga rabijo do stacune, mulci ga rabijo za kurcenje pred sosolci pa za na zurke.
V mestih bi lahko zmanjsali stevilo avtomobilov, ce nebi rabli avta boljsega kot ga ma sosed.
Še dobro da je ekonomist delal raziskavo in ne inženir. Se 100% zelo dobro spozna na zadeve. Seveda je smiselno tudi enačiti način življenja v velikih mestih ter izven njih. Saj je praktično isto. Tudi kmet bo prodal avto, še traktor bo delil.
Dizel sicer je na udaru, ker se ga zaradi regulativ praktično ne splača več izdelovati. Renault je npr. že izjavil, da bo kmalu končal s to zgodbo. Po drugi strani pa se stimulira proizvodnja še vedno (pre)dragih (plug-in) hibridov.
V osmih letih bo dizel počasi postajal zgodovina, pojavilo pa se bo vse več bencinarskih hibridov. To je pa tudi vse kar je realno za pričakovati.
*poleg upada prodaje zaradi najemanja vozil v mestih
Saj ne rabiš iti čez lužo v velemesto. Ista situacija je lepo vidna tukaj.
V Ljubljani je veliko ljudi brez avta. In čisto super shajajo brez.
Greš malo ven (kakšen kilometer izven LPP območja) in je situacija obratna. Nepredstavljivo se zdi, da človek z redno službo nima lastnega avta. Če bi imel evro za vsakič, ko me je kak Ljubljančan vprašal: "A to imaš prav lasten avto?"... Jaz si pa v glavi mislim: "Ja itak, pa čevlje mam tud svoje... Si jih pač ne izposojam dnevno..."
Takšni trendi kažejo na vse večjo zaplankanost mladih in vse večjo podvrženost nezdravem potrošništvu.
Osebni avto je en največjih dosežkov človeštva. Javni promet (vključno z uberji in lyfti) je kul za vožnjo po dnevnih opravkih, v službo itd. Vseeno pa svoboda uporabe ni niti približno takšna kot pri osebnem avtomobilu.
LOL. Imetje osebnega avtomobila je znak potrosnistva, si mal zamesal posjme:)?
Zokigrad; kolo je SUPER, ako bi: - ne bilo policajev, ki so inkasanti, ker slučajno voziš po nasprotni smeri ali pločniku (mislim razumljivo sceno, ne objestno dirkanje) - če ti ne bi sredi mesta vsaj enkrat na mesec poskušali ukrasti kolesa, pa še jurja ni bil nov - če bi bilo več BicikeLJ punktov in na obstoječih tudi prostih koles - proge za kolesarje pa... za drugo temo.
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Tukaj je nekaj mladcev, ki nimajo pojma, kakšno je življenje izven LJ! Pridite npr. na Koroško, par km v rovte. Bi rad videl LJ hipsterja, kako pešači v službo, ali se pelje z biciklom. Ja saj 40 - 50 let nazaj so še mnogi pešačili, tudi v LJ.
Spelji se s takimi, avto je mnogim edini način mobilnosti, ti pa bi folk še dodatno kaznoval, ker nimajo omogočenega javnega prevoza.
Seveda, le kako so preziveli pred parimi desetletlji, ko je bilo se vleiko manj plocevine na cesti. Bog ne daj pa se kaksno desetletje prej.
Takrat je bilo na voljo dobit osnovne potrebščine v lokalni trgovini, na voljo je bila celo avtobusna linija, folk pa se ni rabil odpravit na drug konec države na delo.
Seveda, najboljš da spet rabimo 1 teden do Dunaja?
Mobilnost je danes ključnega pomena. Ampak, lahko na vse prste roke in noge naštejem stvari za katere bi raje zapravil denar kot pa da jih trošim za avto.
Če pogledam profil našega "spalnega" naselja, bi lahko vsi imeli vso mobilnost z vsemi možnimi tipi transportov z vsaj -30% v stroškov če bi se šli carpooling.
Ampak ne. V mojem avtu pa res ne bo nihče prdel. Nismo se borili za to.!!!111