» »

Uber in Pipistrel bosta izdelovala električen VTOL letalnik za prevoz potnikov

Uber in Pipistrel bosta izdelovala električen VTOL letalnik za prevoz potnikov

Gaius ::

http://www.sierra5.net/novice-novo/novi...

Uber je podpisal partnersko pogodbo s Pipistrelom za obsežni razvoj električnih letalnikov VTOL (»Vertical Take Off and Landing« – letalniki z navpičnim vzletanjem in pristajanjem) z namenom izpolniti svoje poslanstvo - zagotoviti varen in zanesljiv prevoz vsem svojim strankam, ne glede na to, kje se nahajajo. Cilj partnerstva je uporabnikom bodočega omrežja »Uber Elevate Network« omogočiti, da bodo lahko naročili prevoz s Pipistrelovim VTOL letalnikom.
  • spremenil: Gaius ()

vostok_1 ::

No, eno zadevo sem falu. Leteči avti so res bull...except



You know who won't have a problem using them.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Gaius ::

Zato je moj cilj bit pameten miljarder. Edini način, da bojo moji geni preživeli nekaj tisoč let.

vostok_1 ::

Če želiš da tvoji geni preživijo nekaj tisoč let, pol doniraj spermo.


But please don't.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Gaius ::

vostok_1 je izjavil:

Če želiš da tvoji geni preživijo nekaj tisoč let, pol doniraj spermo.


But please don't.


Bom šel kar po mojem planu. Ko bom na cilju te pokličem.

vostok_1 ::

As you wish.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

vostok_1 ::



Ivo live.

350 miljonska pogodba z kitajci? Zanimivo, nisem vedu, vsaj mislim, da ne. Za indijo ja.

Ni šparal s samopohvalami.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

SambaShare ::

Ne verjamem ravno v individualni prevoz z letali, vsaj ne na kratke razdalje (~100km). Vseeno kapo dol, brez dvoma so v špici pri električnih letalih. Upam da so šli previdno v to španovijo z Uberjem, jih je škoda da fašejo kakšne nizke udarce s strani Uberja.

p.s. Hvala za promocijo Slovenije :)

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

To je trenutno hot topic v aviaciji ... Verjetno ker je trenutna generacija vodilnih kadrov zrasla gor ob flying car risankah ;)

Ivo je imel ljudi, ki so že pred vsaj 5imi leti tiščali v to smer ... A preden je uspel dobit razvojna sredstva, so mu že pobegnili h konkurenci. Druga konkurenca medtem že ima leteče prototipe, tako da ... Bodo morali imeti res neke izvirne rešitve z zadostnim added value, da se bo stvar prijela. Uber mislum da je dovolj ekonomsko agresiven, da zna ratat nekaj res zanimivega.

Kar se tiče smiselnosti ... Je nekje tam tam kot Muskov boring company. Osebno raje letam po zraku kot ždim v tunelih, a razumem, da je mnogim tube ok.

Besna Glista ::

pegasus je izjavil:

Kar se tiče smiselnosti ... Je nekje tam tam kot Muskov boring company. Osebno raje letam po zraku kot ždim v tunelih, a razumem, da je mnogim tube ok.


Karkoli od tega, samo da se nekam premaknemo.

fpbs ::

Nikec3 ::

Moramo ime teme spremeniti v "Zakaj so letalniki prava stvar?"
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

GrX ::

pegasus je izjavil:

To je trenutno hot topic v aviaciji ... Verjetno ker je trenutna generacija vodilnih kadrov zrasla gor ob flying car risankah ;)

Ivo je imel ljudi, ki so že pred vsaj 5imi leti tiščali v to smer ... A preden je uspel dobit razvojna sredstva, so mu že pobegnili h konkurenci. Druga konkurenca medtem že ima leteče prototipe, tako da ... Bodo morali imeti res neke izvirne rešitve z zadostnim added value, da se bo stvar prijela. Uber mislum da je dovolj ekonomsko agresiven, da zna ratat nekaj res zanimivega.

Kar se tiče smiselnosti ... Je nekje tam tam kot Muskov boring company. Osebno raje letam po zraku kot ždim v tunelih, a razumem, da je mnogim tube ok.


Zakaj ste vsi tako patetični, če nekaj pač že obstaja. V vsaki industriji je pač konkurenca potrebna, ker gre le na ta način razvoj naprej in v pravo smer.

PrihajaNodi ::

Ampak kasen je strosek za posemeznika? V tubi imas maso ljudi ki se lahko vozijo poceni. To je bolj in bo bolj za priviligorance. Btw v dubaju ze vozijo.

Besna Glista ::

PrihajaNodi je izjavil:

Ampak kasen je strosek za posemeznika? V tubi imas maso ljudi ki se lahko vozijo poceni. To je bolj in bo bolj za priviligorance. Btw v dubaju ze vozijo.


To so isto rekli za avtomobile 100 let nazaj. Pa danes, se počutiš strašansko privilegiranega, ko voziš svojega 15 let starega peđoja 206? No, napram ubogim črnčkom v Afriki, ko za jest nimajo, ja, kaj pa proti ostalim iz svojega okolja?

GrX ::

PrihajaNodi je izjavil:

Ampak kasen je strosek za posemeznika? V tubi imas maso ljudi ki se lahko vozijo poceni. To je bolj in bo bolj za priviligorance. Btw v dubaju ze vozijo.


Tudi avtomobil je bil pred 60 leti bolj za privilegirane..

pegasus ::

GrX je izjavil:

Zakaj ste vsi tako patetični, če nekaj pač že obstaja. V vsaki industriji je pač konkurenca potrebna, ker gre le na ta način razvoj naprej in v pravo smer.
Nismo ... Ključnega pomena za uveljavitev te oblike transporta ne bo prevozno sredstvo samo ... to je tehnični izziv, rešljiv z dovolj truda in financ. Stvar se bo uveljavila samo, če bo integrirana v vsakdan posameznika in tu je uber že dokazal, da imajo nos za to. Tu se skriva prava dodana vrednost, ki lahko prevesi projekt iz fantazije v realnost. Držim pesti ...

Magic1 ::

Spet bom dežurni skleptik, ki dvomi v smiselnost zadeve.
Elektrika-baterije-slaba energijska vrednost za težo-letenje = error
Seveda se da, vendar je nučinkovito in drago. Brez razvoja neke nove veliko boljše baterijske tehnologije, je ta zadeva popolnoma neuporabna za mase. Če se ne bo zgodila konkretna baterijska revolucija, je to dead end.
Magic

Gaius ::

Magic1 je izjavil:

Spet bom dežurni skleptik, ki dvomi v smiselnost zadeve.
Elektrika-baterije-slaba energijska vrednost za težo-letenje = error
Seveda se da, vendar je nučinkovito in drago. Brez razvoja neke nove veliko boljše baterijske tehnologije, je ta zadeva popolnoma neuporabna za mase. Če se ne bo zgodila konkretna baterijska revolucija, je to dead end.



Zakaj potem Pipistrel že kar nekaj let prodaja dve povsem električni letali?

Magic1 ::

Zakaj se pa Lamborghini, Ferrari in podobni prodajajo?
Magic

mtosev ::

in kdaj bo to zaživelo?
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 3600mhz Gskill
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UP3017
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Invictus ::

Super za Pipistrela.

Vsaj ne bo spet fehtal državnega denarja ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

bjoork ::

Gaius je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Spet bom dežurni skleptik, ki dvomi v smiselnost zadeve.
Elektrika-baterije-slaba energijska vrednost za težo-letenje = error
Seveda se da, vendar je nučinkovito in drago. Brez razvoja neke nove veliko boljše baterijske tehnologije, je ta zadeva popolnoma neuporabna za mase. Če se ne bo zgodila konkretna baterijska revolucija, je to dead end.



Zakaj potem Pipistrel že kar nekaj let prodaja dve povsem električni letali?

Ker gre mogoče za jadralna letala?

usoban ::

Ce tukaj prav vidim imajo tudi povsem elektricno vezijo Panthere: http://www.panthera-aircraft.com/techni...

dronyx ::

Invictus je izjavil:

Vsaj ne bo spet fehtal državnega denarja ;).

To je po moje napačno logično sklepanje. Lahko da bosta sedaj za državni denar kot nekakšen "joint venture" skupaj fehtala Uber in Pipistrel. ;)

dronyx ::

Iz te novice nisem razbral kako naj bi to partnerstvo izgledalo? Bo Uber prispeval ali celo v celoti zagotovil sredstva za razvoj tega letalnika? Namerava Uber kasneje kupiti te letalnike ali bo samo ponujal storitev prevoza ter omrežje za delovanje? Če to drži bo potem imel Pipistrel takšen status kot ga imajo sedaj Uberjevi "taksisti" in bo tudi lastnik vseh teh plovil? Bo produkt tega razvoja last Pipistrela, ki ga bo potem lahko tudi sam prosto tržil, ali bo imel nad tem pravice Uber?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

vostok_1 ::

A si je Ivo zadal strel v nogo, ko je podpisal, da bodo proizvajali letalnike na kitajskem?
Možnosti, da mu ne bodo ukradli vse po spisku so 0% IMO.

Ta zgodba je ekvivalent ugrabitve najstnic iz vzhodne evrope ko "premožen" zahodnjak, osvaja neko mladenko, jo zvabi k sebi čez mejo in jo prostituira.
Sam, da tu vabi kitajska k njej domov, skopira vse in pol nastane nov Huawei. Is it not true?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Relanium ::

Pipistrel rad tvega.
Kolikor vem so prvi avion prodali, še preden so ga imeli sploh narejenega.
Živi bli pa vidli ;)

PrihajaNodi ::

Besna Glista je izjavil:

PrihajaNodi je izjavil:

Ampak kasen je strosek za posemeznika? V tubi imas maso ljudi ki se lahko vozijo poceni. To je bolj in bo bolj za priviligorance. Btw v dubaju ze vozijo.


To so isto rekli za avtomobile 100 let nazaj. Pa danes, se počutiš strašansko privilegiranega, ko voziš svojega 15 let starega peđoja 206? No, napram ubogim črnčkom v Afriki, ko za jest nimajo, ja, kaj pa proti ostalim iz svojega okolja?


100 let nazaj so govorili da nam ne bo vec treba delat in bo imel vsak svoj leteci avtomobil. Poleg tega pa je tole z vidika stroskov nevzdrzljivo tako kot so droni. Vsak CEO pa gleda na optimizacijo stroskov.

dronyx je izjavil:

Invictus je izjavil:

Vsaj ne bo spet fehtal državnega denarja ;).

To je po moje napačno logično sklepanje. Lahko da bosta sedaj za državni denar kot nekakšen "joint venture" skupaj fehtala Uber in Pipistrel. ;)


Potem pa fabrko preseli v Italijo ker so davki previsoki.

Zgodovina sprememb…

dronyx ::

Tule piše da je uber podpisal partnerstvo z več firmami, ki izdelujejo letalnike, med katerimi je tudi Pipistrel:

Uber announced its first five VTOL vehicle partners will be Aurora Flight Sciences, Pipistrel Aircraft, Embraer, Mooney, and Bell Helicopter.


Izgleda da so ti električni letalniki postali nekakšen nov trend. Ne vem pa kako se bo ta tehnologija obnesla v slabših vremenskih razmerah, recimo močnem vetru in podobno. Mene osebno bi bilo strah letet s takim letalnikom, ki ga premetava po zraku kot igračko.

pegasus ::

Te je strah tudi, ko plavaš v valovitem morju? :)

dronyx ::

pegasus je izjavil:

Te je strah tudi, ko plavaš v valovitem morju? :)

Strah ne, je pa neprijetno. Ampak na morju imam upanje, da me rešijo če gre kaj hudo narobe in znam plavat. Ko padeš dol iz zraka si ponavadi samo še za v mrtvašnico.

Besna Glista ::

vostok_1 je izjavil:

A si je Ivo zadal strel v nogo, ko je podpisal, da bodo proizvajali letalnike na kitajskem?
Možnosti, da mu ne bodo ukradli vse po spisku so 0% IMO.

Ta zgodba je ekvivalent ugrabitve najstnic iz vzhodne evrope ko "premožen" zahodnjak, osvaja neko mladenko, jo zvabi k sebi čez mejo in jo prostituira.
Sam, da tu vabi kitajska k njej domov, skopira vse in pol nastane nov Huawei. Is it not true?


Boscarol je na isto vprašanje odgovoril, da mu Kitajci tega ne morejo ukrast, ker so to od njega kupili, kar kaže na to, da se očitno tudi sam zaveda, kako stvari stojijo tam. Ampak očitno je šel v prodajo načrtov/patentov, ker potrebuje denar za razvoj novih produktov in projektov (kot je npr. ta z Uberjem, pa letala na gorivne celice, ..) in je imel že pred prodajo izdelan plan kaj in kako v prihodnosti.

bbbbbb2015 ::

dronyx je izjavil:

Invictus je izjavil:

Vsaj ne bo spet fehtal državnega denarja ;).

To je po moje napačno logično sklepanje. Lahko da bosta sedaj za državni denar kot nekakšen "joint venture" skupaj fehtala Uber in Pipistrel. ;)


Ne poznam Pipistrela tako natančno, sem pa z Boscarolom govoril in celo smo enkrat pripravljali projekt skupaj, za unmanned drone. Država je takrat ponujala sredstva (razvojna) in za že skoraj finiširan projektni predlog se je Boscarol odločil, da odstopi od njega. Tudi moja firma se je odločila, da odstopimo.

Takrat je bil problem, da je SV (slovenska vojska) pričakovala, da bo dobila drone za mali denar, čisto nerealna pričakovanja so bila, koliko te stvari stanejo.

Že samo plače razvojnih inženirjev po slovenskih (ne nemških oz. ameriških) standardih so v enem letu stale eno 4x več, kot je pa bilo sploh razvojnega denarja na voljo.

Nihče ni želel obljubiti "virtualnega paper pushinga", realni UAV pa se ni dalo narediti za tisti ponujeni denar.

Kar UBER ima, ima kapital, razvojni denar, česar slovenske firme nimajo. Pri UBER taxiing so prišli, do koder so prišli, saj bodo rinili še naprej, samo realno preboja ne bo večjega, kot že je. Predvsem zaradi domačih zakonodaj, ki ščitijo taksiste.

Ker pa UBER ima pritisk delničarjev (ni samo hudič, če imaš premalo denarja - hudič je tudi, če ga imaš preveč), da zaslužijo na delnico (ki so jo plačali), se zdaj lotevajo vsega, kar je vsaj remote profitabilno in po možnosti disruptivno.
Zato mislim, da se ni bati, da bo Pipistrel tako hitro letal v naročje slovenske birokracije, imajo back-up s strani Uberja.

bbbbbb2015 ::

Besna Glista je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

A si je Ivo zadal strel v nogo, ko je podpisal, da bodo proizvajali letalnike na kitajskem?
Možnosti, da mu ne bodo ukradli vse po spisku so 0% IMO.

Ta zgodba je ekvivalent ugrabitve najstnic iz vzhodne evrope ko "premožen" zahodnjak, osvaja neko mladenko, jo zvabi k sebi čez mejo in jo prostituira.
Sam, da tu vabi kitajska k njej domov, skopira vse in pol nastane nov Huawei. Is it not true?


Boscarol je na isto vprašanje odgovoril, da mu Kitajci tega ne morejo ukrast, ker so to od njega kupili, kar kaže na to, da se očitno tudi sam zaveda, kako stvari stojijo tam. Ampak očitno je šel v prodajo načrtov/patentov, ker potrebuje denar za razvoj novih produktov in projektov (kot je npr. ta z Uberjem, pa letala na gorivne celice, ..) in je imel že pred prodajo izdelan plan kaj in kako v prihodnosti.


Boscarol je imel možnost povohati Kitajce v omejeni meri. Niso problem Kitajci, ki so kupili. Problem so Kitajci, ki kradejo od Kitajcev.

To isto se je Rusom s Su-34 zgodilo. Eni Kitajci so kupovali, drugi kradli. Končalo se je tako, da so Kitajci avion skopirali, avioniko boljkone niso uspeli detaljno in je avion slabši po zmogljivostih, motorje pa niso uspeli sploh skopirati, ker imajo težave s titanovimi zlitinami, kar v praksi pomeni 3x manj resursov (delovnih ur do servisa), ter nekaj manjšo moč.

Kaj to pomeni za naprej, je težko povedati. Rusi pa potem niso več hoteli prodajati Su-34, ne zato, ker Kitajci ne bi hoteli kupiti, zdelo jim je, da so se nasrali.

Koliko od tega so se res nasrali, je težko povedati.

mikhaair ::

Pipistrel je prodan kitajcem, Panthera in fabrika v Gorici so le se sanje $$$$, razvoj se laufa.

shadeX ::

Leto kasneje, tako naj bi zgledala Pipistrelova zadeva v sodelovanju s slovenskim podjetjem Elan.



Prednosti tega letalnika:

- Lahek
- Hiter
- Prevoz 6 oseb naenkrat
- Navpično pristajanje in vzletanje
- Naj bi znalo iti celo pod vodo oz. Pipistrel razmišlja o tem in pravi da je koncept izvedljiv

Prednosti na okolje:

- Ne onesnažuje
- Tih oz. neslišen v zraku
- Zmanjševanje prometnih konic

Kako naj bi zadeva delovala:

- Podobno kot Uber. Vzameš telefon, zadevi sporočiš vstopno in izstopno točko in čas. To bo javna zadeva in jo ne bo mogoče kupiti.


Celoten prispevek z Boscarolom v oddaji 24ur si lahko ogledate na spletni strani. Samo poskrolajte dol, do videoteke, naslov: 24ur Zvečer: Prihodnost Pipistrela in Elana (ne morem prilimat linka).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()

pegasus ::

shadeX je izjavil:

- Tih oz. neslišen v zraku
Mene tole strašno zanima iz inžinerskega vidika. Če hočeš imet VTOL, moraš porivat količino zraka, enako tvoji masi. Če porivaš zrak, ustvarjaš področja različnega pritiska, kar naša ušesa zaznavajo kot hrup. Torej tako kot jaz razumem zadeve, VTOL in tišina fizikalno ne gresta skupaj. Predvsem hrup teh zadev vidim kot največji problem pri uveljavitvi v urbanih okoljih. Zato me zelo zanima, kakšne bodo rešitve na to temo ...

Vem da je pred leti ameriška mornarica ogromno vložila v zmanjševanje hrupa letal na letalonosilkah, ker jim je to ceneje, kot plačevati slušne aparate za vse bivše posadke na krovih, ki so delale v neposredni bližini letal ;)

pegasus ::

Ok, našel sem eno možno rešitev za hrup ... fascinantno enostavna in spregledana vsaj 85 let. Komaj čakam, da jo implementirajo.

SimplyMiha ::

A silencerje od pištol na vsak krak rotorja?

BivšiUser2 ::

Verjetno štrom
SloTech - če nisi z nami, si persona non grata.

Magic1 ::

Ah ne, samo eno pravlico za lahko noč je prebral.
Magic


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Volkswagen bo zaradi prevare odštel še 4,3 milijarde dolarjev (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Tožbe
13718097 (8546) zmaugy
»

Dron skoraj sklatil helikopter (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
616083 (3188) scenic16
»

Toliko govora o Pipistrelu in boskarol ?

Oddelek: Loža
437079 (3966) ZLOky
»

Pipistrel je - zgleda - poletel do zvezd (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
11322186 (17095) mikhaair
»

Pipistrel zmagal na Nasinem natečaju (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6719365 (14898) FireSnake

Več podobnih tem