» »

Obnašanje voznikov

Obnašanje voznikov

Temo vidijo: vsi
««
18 / 23
»»

facepalm ::

A je sploh se komu prioriteta varnost? Vedno bolj opazam kako kolesarji zagovarjajo varnost v prometu a sami ne prispevajo dovolj. Ko vidim na regionalki 2 kolesarja vstric a zraven kolesarska steza, me ne bo nihce preprical, da tako skrbita za svojo varnost. Ko se strnjena gruca kolesarjev na regionalki, kljub koloni za njimi, ne umakne na prvem primernem mestu, kot bi to morali storiti, tudi ne prispeva k njihovi varnosti.
Potem se najde nekdo, ki bo ta 2 primera zagovarjal ces, da po kolesarski se s specialkami ne da vozit zaradi neravnin, pa da se gruca kolesarjev ne umakne, ker so na treningu..
My ass.. tudi avtomobili ne smejo voziti po plocniku, ce je cesta luknjasta. Ce se s specialko ne mores drzat pravil, kupi gorca. Pa javne ceste niso primerne za treninge ekip brez spremstva.

Sam sem tudi kolesar in pedaliram za uzitek in rekreacijo. V prometu se vedem tako, kot z vsakim drugim vozilom in nimam skoraj nikoli problemov z avtomobilisti. Z drugimi kolesarji pa veckrat. Ampak verjetno je tako, ker pridejo v nase kraje pedalirat prakticno vsi (domacini, slovenci in italijani) pa se vsak pelje, kot da je na lastnem dvoriscu.

ahac ::

Tudi če vozijo v koloni je varnostna razdalja med njimi na nivoju enega metra - da lahko klepetajo.


Isto vidiš na Tour de France... tam tudi skupaj vozijo, da lahko klepetajo. :)):)):))
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Mare2 ::

ahac je izjavil:

Tudi če vozijo v koloni je varnostna razdalja med njimi na nivoju enega metra - da lahko klepetajo.


Isto vidiš na Tour de France... tam tudi skupaj vozijo, da lahko klepetajo. :)):)):))


Saj voznik tudi klepeta s sopotnico. Baje je celo dovoljeno prijeti jo za nogo, kar pa ne velja za mobitel. :) Ljudje smo družabna bitja. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

facepalm ::

@ahac ja ja... pa pri rally-u tudi vidis voznike, ki vozijo po 200kmph po regionakah in naseljih, a tukaj se zgrazajo ce kdo malo prekoraci omejitev (recimo tisti motorist s 150kmph v mestu). Res smo postali delikatni.

/s off

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

r3dkv1c4 ::

Tomas 33 je izjavil:

Mare2 je izjavil:

Recimo v avtu peljem eno prjatlco, pokliče me ena druga in vse sliši, kaj se pogovarjava. Oprosti, glupa rešitev. :)


Sem se zmeraj spraševal, kako da v boljših avtih vsi telefonirajo s telefonom, saj je bluetooth že praktično v vsakem avtu nad 12 k€.
Potem pa ja, se pogovarjam s folkom in je ponavadi takšen odgovor.

Konkretna bt slušalka je pa 13€ z možnostjo povezave 2 telefonov hkrati.

Pa jo vlačiš vsepovsod in nisi omejen na avto.
Vsaka stvar ima svojo mejo.

You can ban me, but you can't shut me down!

globoko grlo ::

Ki jih bodo, če ne vozijo vštric, prehiteli na nevaren način brez ustrezne bočne razdalje.


Ja, glih vsi avtomobilsti nevarno prehitevajo obritonožne egoiste. Sami seb lažete in opravičujete svoje lastno zmotno vedenje in prepričanje.

Če se voziš 40 po regionalki, si ovira. Pika stop. Podjebavat avtomobiliste z izsiljevanjem neke imaginarne pravice/prednosti/varnosti tudi ne prispeva k varnosti.

Najprej sebi nalijte čistega vina, pol se pa usajejte nad avtomobilisti.

Invictus, ti pa kar bodi forumski heroj/troll.

cheers
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB

ahac ::

Zanimivo, da so najbolj "pametni" vedno frajerji, ki nikoli v lajfu niso spravil svoje debele riti na specialko.
Če bi se samo 1x peljal v skupini kolesarjev, bi mogoče še kaj dojel... ampak kaj, ko je lažje pljuvat po kolesarjih iz smrdečega avta.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Malajlo ::

Dva kolesarja vštric za ovinkom sta problem. Traktor ne?

Invictus ::

globoko grlo je izjavil:


Če se voziš 40 po regionalki, si ovira. Pika stop. Podjebavat avtomobiliste z izsiljevanjem neke imaginarne pravice/prednosti/varnosti tudi ne prispeva k varnosti.

Najprej sebi nalijte čistega vina, pol se pa usajejte nad avtomobilisti.

Invictus, ti pa kar bodi forumski heroj/troll.

cheers

Neuporaba zavore v avtu je še večji problem. Da ne govorimo o prehitevanju v škarje. Poleg tega kolesar na cesti ne izsiljuje ničesar, ampak je šibkejši, ampak kljub temu enakovreden, udeleženec v prometu.

Samo butljem, ki bi te kolesarje zbili s plehom, je težko to dopovedati. Ampak na srečo kolesarjev, Slovenci preveč ljubijo in častijo svoj pleh, da bi se le ta dotaknil kakega kolesarja in pridobil kako prasko.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

facepalm ::

@ahac dokler kolesarji spostujejo prometna pravila ni nic spornega, pa naj bodo ti na specialki ali na poniju.
ko berem vas "specijalkarje" se mi dozdeva, da si izmisljujete svoja pravila oz zagovarjate krsenje pravil z izgovorom o vecji varnosti. vam je izpod casti vozit 10kmph pocasneje, kot bi to sicer zmogli? jaz nimam tezav z voznjo po kolesarski, odstopit prednost vozilu, ki zavija na stransko cesto. Nimam tako dobrega casa po trip computerju, skurim pa enako ali vec kalorij, kot konstanto hitra in prepotentna voznja. Cesta ni primerna za trening, oz lahko treniras vendar bi moral bit cpp na prvem mestu.
kako lahko pricakujete, da bodo drugi spostovali cpp, ce ga sami ne? kadar vozite vstric nekako zavarujete sebe (tako se tolazite), spravljate pa v potencialno nevarnost ostale udelezence. sej niso vsi isti. tu pa tam dohitim tudi kaksnega, ki me prijetno preseneti in bi mu dal roko. ampak vecina pa je takih, da so se kmetje na traktorju bolj uvidevni do ostalih udelezencev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

K0l1br1 ::

To, kar opisuješ, niso specialkarji, temveč skupina ljudi, ki si kupi čimdražjo specialko z vso, čimdražjo opremo, nato pa na cestah dajejo vtis, da znajo kolesariti in da so po hitrosti prvi v vasi. Drugače se specialkarji ne razlikujejo od povprečnega uporabnika treking bicikla.

facepalm ::

No, pol pa tej wannabeji:)

s1m0n ::

Skoraj dnevno kolesarim in skupine večino vozijo v več kot eni vrsti!
Ne glede na to ali so družina ali kolesarji PP na specialkah.

Za ta druge lahko rečem, da ne poznajo niti tabel niti prometnih predpisov no, če že jih vsaj v večini ne upoštevajo :)
Prepoved vožnje za kolesa za njih ne velja (videno že 5x na isti lokaciji / podvoz s kolesarsko stezo).

next3steps ::

Za kolesarje CPP ne veljajo. To je dejstvo.

Invictus ::

Boš moral pa to izjavo dokazati....
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

next3steps ::

Ne rabim, nisem PNG. Za kaj več vprašaj Jureta ali pa si poišči kakšen primer iz sodne prakse, kjer veleumneži pravijo, da smo vozniki štirikolesnih smrdulj odgovorni za pešce in kolesarje tudi takrat, ko ti ne upoštevajo CPP.

facepalm ::

Torej, ce s kolesom skocim pred avto, mi njegova zavarovalnica placa skodo?

r3dkv1c4 ::

next3steps je izjavil:

Ne rabim, nisem PNG. Za kaj več vprašaj Jureta ali pa si poišči kakšen primer iz sodne prakse, kjer veleumneži pravijo, da smo vozniki štirikolesnih smrdulj odgovorni za pešce in kolesarje tudi takrat, ko ti ne upoštevajo CPP.

Si pa butelj, da take trosiš.
Vsaka stvar ima svojo mejo.

You can ban me, but you can't shut me down!

_IKE_ ::

r3dkv1c4 je izjavil:


Si pa butelj, da take trosiš.



Preden koga obkladaš z vzdevki, dobro preberi kaj je napisal, malo brskanja zna najti kaj takega:


Sodišče prve stopnje je pravilno ugotovilo, da se je voznica osebnega avtomobila kritičnega dne peljala po prednostni cesti iz smeri Doga vas proti Petišovcem, se približevala križišču in označenemu prehodu za pešce in kolesarje. Tožnik (kolesar) se je s kolesom pripeljal iz nasprotne smeri, po kolesarski stezi. S kolesom se je zapeljal čez vozišče, kar so mu po ugotovitvah izvedenca cestnoprometne stroke dopuščale talne označbe (V-17.1) za prehod kolesarjev. Zavarovanka toženke se je križišču približevala z dovoljeno hitrostjo, ki po oceni izvedenca ni bila višja od 30 k/m. Po oceni prvostopenjskega sodišča je bila (upoštevana je izpovedba voznice in mnenje izvedenca o možnosti preprečitve trčenja, če bi voznica kolesarja pravočasno zaznala) premalo pozorna na dogajanje na prehodu za pešce in kolesarje. Takšni dokazni oceni in zaključku sodišča, da je toženka ravnala v nasprotju s tretjim odstavkom 41. in drugim odstavkom 44. člena ZVCP pritožba toženke izrecno ne ugovarja.

Povsem pravilno pa pritožba (ponovno) opozarja na okoliščino, da kolesarja ni mogoče primerjati s pešcem. Zanj veljajo enaka pravila kot za voznike, saj je kolo enosledno ali dvosledno vozilo z najmanj dvema kolesoma, ki ga poganja voznik z lastno močjo (46. točka 19. člena ZVCP). K temu sodišče druge stopnje še dodaja, da je vozilo vsako prevozno sredstvo, namenjeno vožnji po cesti, razen posebnih prevoznih sredstev. Izjeme so določene v 23. točki 19. člena ZVCP. Da se morajo vsi udeleženci v prometu, torej tudi kolesarji, ravnati po prometnih pravilih (na kar opozarja tudi pritožba toženke), pa je izrecno določeno v 20. členu istega zakona. Strinjati se je torej mogoče s pritožbo, da je tožnik, ki je glede na dejanske ugotovitve v postopku na prvi stopnji spremenil smer vožnje in zapeljal na prehod za kolesarje, pri tem pa ni počakal, da bi zavarovanka toženke, ki je peljala naravnost, zapeljala skozi križišče, kršil cestnoprometne predpise (23. člen ZVCP). Na ta način je brez dvoma (so)prispeval k nastanku nevarne situacije v prometu in je za škodne posledice soodgovoren. Ker pa voznik motornega vozila, ki je imetnik nevarne stvari, oziroma zavarovalna ustanova, za škodo odgovarja objektivno, je ob pravilni uporabi materialnega prava (tretji odstavek 153. člena OZ), upoštevana je tudi teža kršitev cestnoprometnih predpisov, sodišče druge stopnje tožnikov delež sokrivde ovrednotilo v obsegu 30 %.


Invictus je izjavil:

Boš moral pa to izjavo dokazati....

Tale sodba tistemu "da CPP pravila za kolesarje ne veljajo" nekako pritrjuje

facepalm je izjavil:

Torej, ce s kolesom skocim pred avto, mi njegova zavarovalnica placa skodo?

Glede na zgornji zapis bo temu tako

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: _IKE_ ()

jype ::

Kar je prav, ker kolesarji pobijemo bistveno premalo drugih udeležencev v prometu, da bi se nas moralo ali smelo obravnavati enako, kot s plehom obdane motodžihadiste.

_IKE_ ::

jype je izjavil:

Kar je prav, ker kolesarji pobijemo bistveno premalo drugih udeležencev v prometu, da bi se nas moralo ali smelo obravnavati enako, kot s plehom obdane motodžihadiste.


iz iste sodbe

http://www.sodisce.si/znanje/sodna_prak...

Tudi izvedenec cestnoprometne stroke je ugotovil, da je bil tožnik nepreviden, da bi nezgodo lahko preprečil, če s kolesom ne bi zapeljal na vozišče, ampak bi pustil, da osebni avtomobil pelje skozi križišče.


Tole pa je itak v skladu pravila cpp ne veljajo a ne ?

jype ::

_IKE_> Tole pa je itak v skladu pravila cpp ne veljajo a ne ?

Še vedno je 70% plačal tisti, ki je vozil nevarno stvar. Prav mu je, baraba, če bi šel z biciklom, ne bi nikogar zbil!

facepalm ::

Torej kolesar je izsilil prednost in tako ogrozil svoje in (vsaj se) voznikovo zivljenje. Baraba pa je voznik avtomobila? Jype upam da si samo trollal, ker tvoja izjava je bolana.

jype ::

epecar> Baraba pa je voznik avtomobila?

Ja, tako je. Če se voznik avtomobila ne bi odločil in svoje smrtno nevarne naprave upravljal na način, ki je privedel do neljubega dogodka, bi bilo vse v najlepšem redu. Dejstvo, da se je voznik odločil uporabljati tako nevarno napravo, namesto manj nevarne naprave, ga naredi odgovornega za posledice uporabe te skrajno nevarne naprave.

Kako vem, da gre za skrajno nevarno napravo?

Pogledam, koliko ljudi vozniki pobijete s takimi napravami.

facepalm ::

To velja tudi v primeru, ce kolesar precka nezavarovan prehod cez zeleznisko progo in ga zbije vlak? Je odgovoren strojevodja?
Ce jaz porinem nekoga pod avtobus, si deliva krivdo za nesreco z voznikom (70%-30%), ker se je on odlocil vozit tako nevarno vozilo?

Mimogrede, avto ni nic bolj nevaren predmet, kot kolo, kamen ali vrvica. Nevaren je clovek, ki ga upravlja.

_IKE_ ::

jype je izjavil:

epecar> Baraba pa je voznik avtomobila?

Ja, tako je. Če se voznik avtomobila ne bi odločil in svoje smrtno nevarne naprave upravljal na način, ki je privedel do neljubega dogodka, bi bilo vse v najlepšem redu. Dejstvo, da se je voznik odločil uporabljati tako nevarno napravo, namesto manj nevarne naprave, ga naredi odgovornega za posledice uporabe te skrajno nevarne naprave.


Da pa do neljubega dogodka nebi prišlo pa če:

Tudi izvedenec cestnoprometne stroke je ugotovil, da je bil tožnik nepreviden, da bi nezgodo lahko preprečil, če s kolesom ne bi zapeljal na vozišče, ampak bi pustil, da osebni avtomobil pelje skozi križišče.

pa ni važno ne, pomembno je samo da je motorno vozilo zbilo ubogega kolesarja, kateremu je bilo pod častjo malo zmanjšat hitrost ( beri prepustit drugemu prednost )? Ma ne bognedaj da bi rezulatat na stravi zaradi česa takega trpel....


Iz opisa nesreče je razvidno da v dotičnem primeru, ni šlo nič drugega kot za aroganco kolesarja ki je po vsej verjetnosti na polno vozil po kolesarski stezi, potem pa brez zmanjšanja hitrosti zapeljal čez prehod. Voznica je po ugotovitvah izvedenca peljala pod 30mh/h in ga je na ravni odprti cesti kljub vsemu zadela...

jype ::

_IKE_> pa ni važno ne,

Ne, v resnici ni važno. Bicikel, ki zapelje preko ceste, ne ubije.

_IKE_> aroganco kolesarja

Kolesarji so lahko arogantni, ker ne upravljajo smrtno nevarnih naprav.

_IKE_> Voznica je po ugotovitvah izvedenca peljala pod 30mh/h in ga je na ravni odprti cesti kljub vsemu zadela...

In vseeno nosi pretežen del odgovornosti za posledice trčenja, kar je prav.

_IKE_ ::

jype je izjavil:



Kolesarji so lahko arogantni, ker ne upravljajo smrtno nevarnih naprav.



Zanimivo, drugače znaš bit poln strpnosti, v tem primeru pa ne?

jype ::

_IKE_> Zanimivo, drugače znaš bit poln strpnosti, v tem primeru pa ne?

Da je aroganten kolesar idiot je popolnoma jasno - ni pa odgovoren za to, da nekdo drug uporablja smrtno nevarno napravo.

facepalm ::

Ocitno ni niti odgovoren, da s takim pocetjem ogrozi svoje in tuje zivljenje.
Absurdno je, da se odgovornost prenese na nic krivega voznika "nevarnejsega" vozila.
V primeru, da bi kolesar tako izsilil drugega kolesarja in bi se tadrugi poskodoval, bila odgovornost drugace dolocena. Ni logike

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

jype ::

epecar> Ocitno ni niti odgovoren, da s takim pocetjem ogrozi svoje in tuje zivljenje.

Tuje?

Kdaj je nazadnje kak kolesar umoril kakega voznika motornega vozila?

facepalm ::

Jype ne vem. Mogoce pred 5min?
Ce kolesar tako skoci na cesto, bi lahko voznik v paniki zavil s ceste in poskodoval pesca. Lahko bi tudi oplazil kolesarja, kateri bi zapeljal v otroka in bi ga ubil...

jype ::

epecar> Ce kolesar tako skoci na cesto, bi lahko voznik v paniki zavil s ceste in poskodoval pesca.

Drži. Vozniki to pogosto storite tudi kadar kolesar ne skoči na cesto. Letos ste jih tako pobili že precej.

facepalm ::

Jype zelo si ozkogleden ali pa namenoma poudarjas in vztrajas, da smo vozniki kateregakoli vozila vedno odgovorni za vsako nevsecnost v prometu, tudi ce se drzimo cppja v piko, ostali (pesci, kolesarji), pa ga namerno krsijo in se izpostavljajo nevarnosti. To nekako ne stima. Si ne predstavljam, da bi bil obtozen povzrocitve prometne nesrece s smrtnim izidom, ce bi mi kolesar na AC zavil iz voznega pasa, pred moj avto na prehitevalni pas s hitrostjo 45kmph.
Pri tem bi krsil vec prometnih predpisov, odgovoren pa bi bil jaz? Bullshit

jype ::

epecar> To nekako ne stima.

Seveda štima. Tvoja napaka je precej pogosta in značilna za razmišljanje, ki je lastno voznikom osebnih vozil:

"Če se držim predpisov, potem imam pravico voziti po cesti z nezmanjšano hitrostjo, ne glede na karkoli."

To ne drži. Do uporabe ceste nisi upravičen, zgolj možnost imaš, če cesto uporabljaš tako, da nikomur ne povzročiš škode. Ker motorna vozila degradirajo naše skupne vire (zrak, prostor, tla) bolj kot je nujno potrebno, ste delno krivi že zaradi izvirnega greha onesnaževanja.

epecar> da bi bil obtozen povzrocitve prometne nesrece s smrtnim izidom, ce bi mi kolesar na AC zavil iz voznega pasa, pred moj avto na prehitevalni pas s hitrostjo 45kmph.

Zakon pravi, da moraš pri upravljanju nevarne stvari dokazati (ti, ne kolesar), da si z nevarno napravo ravnal skrajno skrbno. Če to dokažeš, si lahko potencialno prost odgovornosti za škodo, katere nastanek je povzročil nekdo drug. V vseh drugih primerih, tvoja odgovornost izvira iz tvoje odločitve, da boš uporabljal in upravljal nevarno napravo, ki lahko druge ljudi ubije, če ni upravljana skrajno skrbno.

s1m0n ::

V naši okolici smo imeli en primer, ko je kolesar padel na cestišče se pobral (usedel na pločnik) in pustil kolo na cestišču.
Bila je noč! Po cesti je pravilno pripeljal voznik, ki je to kolo povozil!

Kdo je dobil kazen ni potrebno razlagat (ca 300€)...

Mare2 ::

Kdo?
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

s1m0n ::

Tisti, ki kolesa na cesti ni videl in ga povozil!

Kaj, če bi na cesti kdo ležal? Isto bi bil kriv voznik motornega vozila.

Mare2 ::

s1m0n je izjavil:

Tisti, ki kolesa na cesti ni videl in ga povozil!

Kaj, če bi na cesti kdo ležal? Isto bi bil kriv voznik motornega vozila.


LOL. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

globoko grlo ::

V vseh drugih primerih, tvoja odgovornost izvira iz tvoje odločitve, da boš uporabljal in upravljal nevarno napravo, ki lahko druge ljudi ubije, če ni upravljana skrajno skrbno.

To je pa kronski dokaz, da si navaden troll.

Sej voznica je bila odgovorna, kolesar ni bil. Kle je čist vseen kaj si ti misliš. Kolesar bi moral biti kaznovan.

Zakon pravi, da moraš pri upravljanju nevarne stvari dokazati

Čist tko, mimgrede, a avto je klasificiran kot nevarna stvar? Al kot osebno prevozno sredstvo?

Pa vsem je jasno, da nikoli nihče ne more upravljat "nevarno sredstvo" 100%. Oz. v teoriji lahko, če bi tudi ostali (ja, obritonožneži) upoštevali in se varno udeleževali prometa, ane.

Dokler pa specialkarji ne upoštevajo CPPja, nej jih pa gazijo. Naravna selekcija, al kako že gre to.
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB

St235 ::

Čist tko, mimgrede, a avto je klasificiran kot nevarna stvar? Al kot osebno prevozno sredstvo?

Eno ne izjključuje durgega in da motorno vozilo je nevarna stvar zapade pod objektivno odgovornost uparvljaca po oblikacijskem zakoniku.

Pa vsem je jasno, da nikoli nihče ne more upravljat "nevarno sredstvo" 100%.

In točno zato je nevarna stvar in posledično je upravljalec lahko objektivno odgovoren za nastalo škodo.

Sej voznica je bila odgovorna, kolesar ni bil. Kle je čist vseen kaj si ti misliš. Kolesar bi moral biti kaznovan.

Voznica je odgovorna za škodo ,ki je nastala kot posledica upravljajnja z nevarno stvarjo. To je povsem druga zgodba kot kazenska odgovornost kolesarja za prometni prekršek.

_IKE_ je izjavil:

r3dkv1c4 je izjavil:


Si pa butelj, da take trosiš.



Preden koga obkladaš z vzdevki, dobro preberi kaj je napisal, malo brskanja zna najti kaj takega:


Sodišče prve stopnje je pravilno ugotovilo, da se je voznica osebnega avtomobila kritičnega dne peljala po prednostni cesti iz smeri Doga vas proti Petišovcem, se približevala križišču in označenemu prehodu za pešce in kolesarje. Tožnik (kolesar) se je s kolesom pripeljal iz nasprotne smeri, po kolesarski stezi. S kolesom se je zapeljal čez vozišče, kar so mu po ugotovitvah izvedenca cestnoprometne stroke dopuščale talne označbe (V-17.1) za prehod kolesarjev. Zavarovanka toženke se je križišču približevala z dovoljeno hitrostjo, ki po oceni izvedenca ni bila višja od 30 k/m. Po oceni prvostopenjskega sodišča je bila (upoštevana je izpovedba voznice in mnenje izvedenca o možnosti preprečitve trčenja, če bi voznica kolesarja pravočasno zaznala) premalo pozorna na dogajanje na prehodu za pešce in kolesarje. Takšni dokazni oceni in zaključku sodišča, da je toženka ravnala v nasprotju s tretjim odstavkom 41. in drugim odstavkom 44. člena ZVCP pritožba toženke izrecno ne ugovarja.

Povsem pravilno pa pritožba (ponovno) opozarja na okoliščino, da kolesarja ni mogoče primerjati s pešcem. Zanj veljajo enaka pravila kot za voznike, saj je kolo enosledno ali dvosledno vozilo z najmanj dvema kolesoma, ki ga poganja voznik z lastno močjo (46. točka 19. člena ZVCP). K temu sodišče druge stopnje še dodaja, da je vozilo vsako prevozno sredstvo, namenjeno vožnji po cesti, razen posebnih prevoznih sredstev. Izjeme so določene v 23. točki 19. člena ZVCP. Da se morajo vsi udeleženci v prometu, torej tudi kolesarji, ravnati po prometnih pravilih (na kar opozarja tudi pritožba toženke), pa je izrecno določeno v 20. členu istega zakona. Strinjati se je torej mogoče s pritožbo, da je tožnik, ki je glede na dejanske ugotovitve v postopku na prvi stopnji spremenil smer vožnje in zapeljal na prehod za kolesarje, pri tem pa ni počakal, da bi zavarovanka toženke, ki je peljala naravnost, zapeljala skozi križišče, kršil cestnoprometne predpise (23. člen ZVCP). Na ta način je brez dvoma (so)prispeval k nastanku nevarne situacije v prometu in je za škodne posledice soodgovoren. Ker pa voznik motornega vozila, ki je imetnik nevarne stvari, oziroma zavarovalna ustanova, za škodo odgovarja objektivno, je ob pravilni uporabi materialnega prava (tretji odstavek 153. člena OZ), upoštevana je tudi teža kršitev cestnoprometnih predpisov, sodišče druge stopnje tožnikov delež sokrivde ovrednotilo v obsegu 30 %.


Invictus je izjavil:

Boš moral pa to izjavo dokazati....

Tale sodba tistemu "da CPP pravila za kolesarje ne veljajo" nekako pritrjuje


Kar je seveda povsem zgrešen zaključek. Zgoraj napisano jasno govori o tem, da tudi za kolesarje veljajo prometni predpisi. Je pa res, da je to težko razumet, če ne ločiš med kazensko odgovornostjo in odgovornostjo za nastalo škodo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

_IKE_ ::

St235 je izjavil:



Kar je seveda povsem zgrešen zaključek. Zgoraj napisano jasno govori o tem, da tudi za kolesarje veljajo prometni predpisi. Je pa res, da je to težko razumet, če ne ločiš med kazensko odgovornostjo in odgovornostjo za nastalo škodo.


http://www.sodisce.si/znanje/sodna_prak...

Ni bilo pozorno na dejstvo, da je kolesar v skladu z zakonom voznik enoslednega vozila in mora v križišču pri zavijanju na levo ali prečkanju vozišča dati prednost vozilom, ki vozijo iz nasprotne smeri in peljejo naravnost. Kolesarja ni mogoče primerjati s pešcem.

Zanj veljajo enaka pravila kot za voznike, saj je kolo enosledno ali dvosledno vozilo z najmanj dvema kolesoma, ki ga poganja voznik z lastno močjo (46. točka 19. člena ZVCP).


V odločbi ni govora o kazenski odgovornosti. Je pa govora o objektivni odgovornosti in odškodninah, kolesar je namreč dobil odškodnino, kljub temu da je bil on tisti ki je povzročil nesrečo.

Zakaj je kljub vsemu dobil odškodnino? Samo zato ker je šibkejši udeleženec.
Slednje, da je kolesar ali pešec šibkejši udeleženec in da imajo zaradi tega imajo šibkejši udeleženci v prometu več pravic je pravilno in tako mora biti. Po domače povedano tisti ki bo povzročil nesrečo v kateri bo poškodoval pešca ali kolesarja naj najebe kolikor se le da.

Problem pa imam z zgornjo zadevo; voznica ni bila povzročitelj nesreče, celo zmanjšala je hitrost, kolesar pa je izsilil prednost na koncu pa za vse skupaj celo dobil odškodnino. Zakaj? Zato ker je ona vozila avto - nevarno stvar.

Da bi po OZ voznica bila popolnoma oproščena odgovornosti bi morala v tem primeru ustaviti vozilo in spustiti kolesarja da bi zavil levo. Zakon o CPP pa pravi da če zavijaš levo, imajo prednost udeleženci ki gredo naravnost ( razen če ni posebne signalizacije).

Kljub temu da ni naredila nobene kršitve, glede na mnenje izvedenca je vozila celo pod dovoljeno hitrostjo a je na koncu zaradi kršitev CPP drugega voznika ( ja kolesar je voznik glede na cpp in zanj veljajo ista pravila kot za druge voznike ) večinsko odgovorna za nastalo nesrečo.

Zanimivo bi bilo tudi videti, kaj v tem primeru storila zavarovalnica glede nastale škode in odškodnine za kolesarja. Če bi moral ugibat bi dejal da je voznica morala kriti sama svojo škodo, oziroma so ji v primeru kaska znižali bonus. Za izplačilo odškodnine pa je zavarovalnica verjetno tožila voznico.


Pravniške formulacije so eno, drugo pa je ko v zgornjem primeru, na koncu dobiš domov račun za škodo na avtu ter plačilo odškodnine kolesarju ki je z kršitvami cpp povzročil nesrečo. Na osnovi tega zna običajen človek kaj hitro dobit občutek/zaključek da pravila CPP ne veljajo za kolesarje....

r3dkv1c4 ::

Lep primer dobrega in slabega odvetnika, nič drugega.
Vsaka stvar ima svojo mejo.

You can ban me, but you can't shut me down!

globoko grlo ::

Aja, a res?
Zanimivo, kako je vsem ok, da je Pravica odvisna od dobrega ali slabega odvetnika.
Res kul.

ps. ko bo nehal deževat, grem pred sodišče s transparentom "Pravniki so nam ukradli Pravico".
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB

St235 ::

_IKE_ je izjavil:

St235 je izjavil:



Kar je seveda povsem zgrešen zaključek. Zgoraj napisano jasno govori o tem, da tudi za kolesarje veljajo prometni predpisi. Je pa res, da je to težko razumet, če ne ločiš med kazensko odgovornostjo in odgovornostjo za nastalo škodo.


http://www.sodisce.si/znanje/sodna_prak...

Ni bilo pozorno na dejstvo, da je kolesar v skladu z zakonom voznik enoslednega vozila in mora v križišču pri zavijanju na levo ali prečkanju vozišča dati prednost vozilom, ki vozijo iz nasprotne smeri in peljejo naravnost. Kolesarja ni mogoče primerjati s pešcem.

Zanj veljajo enaka pravila kot za voznike, saj je kolo enosledno ali dvosledno vozilo z najmanj dvema kolesoma, ki ga poganja voznik z lastno močjo (46. točka 19. člena ZVCP).


V odločbi ni govora o kazenski odgovornosti. Je pa govora o objektivni odgovornosti in odškodninah, kolesar je namreč dobil odškodnino, kljub temu da je bil on tisti ki je povzročil nesrečo.

Zakaj je kljub vsemu dobil odškodnino? Samo zato ker je šibkejši udeleženec.
Slednje, da je kolesar ali pešec šibkejši udeleženec in da imajo zaradi tega imajo šibkejši udeleženci v prometu več pravic je pravilno in tako mora biti. Po domače povedano tisti ki bo povzročil nesrečo v kateri bo poškodoval pešca ali kolesarja naj najebe kolikor se le da.

Problem pa imam z zgornjo zadevo; voznica ni bila povzročitelj nesreče, celo zmanjšala je hitrost, kolesar pa je izsilil prednost na koncu pa za vse skupaj celo dobil odškodnino. Zakaj? Zato ker je ona vozila avto - nevarno stvar.

Da bi po OZ voznica bila popolnoma oproščena odgovornosti bi morala v tem primeru ustaviti vozilo in spustiti kolesarja da bi zavil levo. Zakon o CPP pa pravi da če zavijaš levo, imajo prednost udeleženci ki gredo naravnost ( razen če ni posebne signalizacije).

Kljub temu da ni naredila nobene kršitve, glede na mnenje izvedenca je vozila celo pod dovoljeno hitrostjo a je na koncu zaradi kršitev CPP drugega voznika ( ja kolesar je voznik glede na cpp in zanj veljajo ista pravila kot za druge voznike ) večinsko odgovorna za nastalo nesrečo.

Zanimivo bi bilo tudi videti, kaj v tem primeru storila zavarovalnica glede nastale škode in odškodnine za kolesarja. Če bi moral ugibat bi dejal da je voznica morala kriti sama svojo škodo, oziroma so ji v primeru kaska znižali bonus. Za izplačilo odškodnine pa je zavarovalnica verjetno tožila voznico.

Pravniške formulacije so eno, drugo pa je ko v zgornjem primeru, na koncu dobiš domov račun za škodo na avtu ter plačilo odškodnine kolesarju ki je z kršitvami cpp povzročil nesrečo. Na osnovi tega zna običajen človek kaj hitro dobit občutek/zaključek da pravila CPP ne veljajo za kolesarje....


Še vedno mešaš hruške in jabolka. Voznica ni odgovorna za nesrečo, odgovorna je za del škode, ki je nastal ob nesreči. To, da voznica ni naredila prekrška je ne reši (jo pa zmanjša) odgovornosti za škodo, ki nastane zaradi uporabe nevarne stvari. Prav tako jo ni rabila tožit zavarovalnica, ravno zato imamo obvezno zavarovanje, ki pokrije škodo, ki nastane ob uporabi motornega vozila.

Razumem pa zakaj potem potegneš tako glup zaključek, ki nima z zgornjo argumentacijo nič skupne. Pač izhajaš iz povsem zgrešene predpostavke, da so pomembne samo pravice in ne dolžnosti, ter da ti dejstvo, da imaš prednost avtomatično dovoljuje, da jo za vsako ceno uveljavljaš. Tako razmišljanje je sicer povsem napačno, je pa v slovenskem prometu še kako prisotno. Prvo in (v primeru, da udeleženci niso bližje opicam kot ljudem) edino prometno pravilo je, mora udeleženec cestnega prometa ravnati tako, da poteka promet nemoteno, umirjeno in varno ter da ne ovira ali ogroža drugih udeležencev cestnega prometa ali jim ne povzroča škode.

In to velja za popolnoma vse udeležence v prometu. Kjer pa ti bo seveda zmanjkal mentalni preskok, pa je dejstvo, da je vsak to dolžan upoštevati, ne glede na to kako ravnajo ostali v prometu.

Posledično potegneš tudi povsem zgrešen zaključek, da je voznica odgovorna za prometni prekršek kolesarja. Kar je navadna neumnost. Njena odgovornost izhaja zgolj in le iz ugotovljenega dejanskega stanja, da bi (v kolikor bi ravnala v skladu s zgoraj navedenim načelom, ki je zapisan tudi v zakonu) lahko preprečila prometno nesrečo in s tem škodo. Ker tega ni storila je zaradi objektivne odgovornosti, ki izhaja iz uporabe nevarnega predmeta odgovorna za del nastale škode.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

globoko grlo ::

Njena odgovornost izhaja zgolj in le iz ugotovljenega dejanskega stanja, da bi (v kolikor bi ravnala v skladu s zgoraj navedenim načelom, ki je zapisan tudi v zakonu) lahko preprečila prometno nesrečo in s tem škodo. Ker tega ni storila je zaradi objektivne odgovornosti, ki izhaja iz uporabe nevarnega predmeta odgovorna za del nastale škode.


Tistega, ki si je to zmislu, bi blo treba na prvo vejo potegnt.

Po tej logiki bi morali biti vsi doma in hibernirat.
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB

facepalm ::

Ce kdo potrebuje odskodnino in novo kolo, kar pogumno pred avto:))

St235 ::

globoko grlo je izjavil:

Njena odgovornost izhaja zgolj in le iz ugotovljenega dejanskega stanja, da bi (v kolikor bi ravnala v skladu s zgoraj navedenim načelom, ki je zapisan tudi v zakonu) lahko preprečila prometno nesrečo in s tem škodo. Ker tega ni storila je zaradi objektivne odgovornosti, ki izhaja iz uporabe nevarnega predmeta odgovorna za del nastale škode.


Tistega, ki si je to zmislu, bi blo treba na prvo vejo potegnt.

Po tej logiki bi morali biti vsi doma in hibernirat.


Po kaki logiki? A je boljša ureditev, kjer sme uporabnik 2 tonskega kosa pleha sankcionirat prometne prekrške pešcev in kolesarjev s težji telesnimi poškodbami ali smrtjo?

Logika izhaja iz zelo enostavnega dejstva. Upravljanje dvotonske kocke pleha je za okolico lahko izjemno nevarno. Zato se od upravljavcev tako nevarnih stvari zahteva, da naredijo vse kar je v njihovi moči, da do tega ne pride (in samo to, da spoštujejo CPP ni dovolj). Če tega ne storijo, pa je edino pravilno, da sorazmerno odgovarjajo za nastalo škodo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

GizmoX ::

Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP)
II. NAČELA CESTNEGA PROMETA
4. člen
(skrb za varen, umirjen in nemoten potek cestnega prometa)
(1) Udeleženec cestnega prometa mora ravnati tako, da poteka promet nemoteno, umirjeno in varno.
(2) Udeleženec cestnega prometa mora ravnati tako, da ne ovira ali ogroža drugih udeležencev cestnega prometa ali jim ne povzroča škode.

Še nagradno vprašanje: S kakšno hitrostjo bi vi peljali avto v situaciji na sliki?
 Omejitev 50km/h

Omejitev 50km/h

Ker je nek voznik pred 20 leti menil, da je ta hitrost bistveno pod 50km/h, sem danes še živ.
udirač => uni. dipl. inž. rač.

Unknown_001 ::

GizmoX je izjavil:

Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP)
II. NAČELA CESTNEGA PROMETA
4. člen
(skrb za varen, umirjen in nemoten potek cestnega prometa)
(1) Udeleženec cestnega prometa mora ravnati tako, da poteka promet nemoteno, umirjeno in varno.
(2) Udeleženec cestnega prometa mora ravnati tako, da ne ovira ali ogroža drugih udeležencev cestnega prometa ali jim ne povzroča škode.

Še nagradno vprašanje: S kakšno hitrostjo bi vi peljali avto v situaciji na sliki?
 Omejitev 50km/h

Omejitev 50km/h

Ker je nek voznik pred 20 leti menil, da je ta hitrost bistveno pod 50km/h, sem danes še živ.


Lej normalno je da če vidiš frocovje ali živali je treba dat nogo z gasa in po potrebi zmanjšat, odvisno kako pregledno je. Vedno lahko upravičeno pričakuješ da bo nekdo izza avtomobila ali avtobusa skočil na cesto sploh ko je na nasprotnem pasu stoječa kolona in se bližaš prehofu za pešce. Če na pločniku vidim psa ali razposajena deca zmanjšam na 30 in imam nogo pripravljeno na bremzi. S takim ravnanjem sem drugi teden po pridobljenem izpitu preprečil nekomi bližnje srečanje z mojo haubo. Ustavil ravno pol metra pred njim na rajs. Tipson bled ko da bi smrt srečal. Prečkal je čez cesto tam kjer ni bilo prehoda in orišel izza kombija direkt ored moj avto ko so na nasprotnem pasu stali zarafi gužve.

Tist ki tega ni sposben in vozi "kar bo bo jst mam 50 omejitev" ... je pač nesposoben in prezabit da bi vozil.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

««
18 / 23
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Miti, zmote in nepoznavanje predpisov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11740710 (35581) St235
»

Kolesarji in voznja v rdeco luc (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Šport
23340041 (36100) jype
»

se malo o cpp (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Loža
50961591 (54781) jype

Več podobnih tem