» »

Vse o agregatih

Vse o agregatih

1
2
»

mirator ::

Upam, da nihče ni in ne bo na takšen način, kot ga je opisal Mikey2, uredil priklopa agregata na obstoječo inštalacijo:
1. je skregano z vsemi predpisi
2. je smrtno nevarno

Mikey02 ::

Itak da je smrtno nevarno. Se strinjam, vsakršen poseg nepooblaščenega strokovnjaka v el.omrežje je tvegan.

Elektronik pripravnik pri strokovnem izpitu obrtne komisije na vprašanje varstva pri delu.


Fave ::

Mikey02 je izjavil:

Jap, fid ven in podaljšek z dvema


Recept za katastrofo...
My mind's a hyper tool that fixes everything.

jebiveter2 ::

Big deal.

A če je tak kabel priklopljen direktno v omarico na eni strani je pa kar naenkrat vse v redu ?

SaXsIm ::

Mislim, sam sem mnenja, da čisto ok ni, sploh zato, ker izgubiš FID, kar pomeni, da imaš lahko na kovinskih ohišjih fazno napetost, ki te lahko ubije. Sploh pa je hec v tem, da kabel z moškima konektorjema na obeh straneh ni nikjer na voljo - kar pomeni, da ga moraš narediti sam, kar se lahko hitro sprevrže v katastrofo, sploh pri trofaznih konektorjih. Ena napaka v vezavi, pa maš 230V na ohišjih vseh 230V naprav. In zaščito, ki te ščiti pred takšno stvarjo si zaradi nasvetov na forumih odklopil.

Ne rečem, če veš kaj delaš, potem so možnosti za katastrofo minimalne. Vendar še vedno obstajajo, ker nikoli pa ne moreš vplivati, kdaj se bo neka naprava pokvarila, in funkcionirala drugače, kot bi bilo pričakovano. Sam bi se v takem primeru najbrž lotil izdelave preklopnika iz dveh različnih virov napajanja ali pa bi vsaj vezal odklopnik pred FID stikalo. Še elektra ne rabiš klicat, da ti pridejo pancerke ven pobrat. Seveda pri tem velja izjemna previdnost (kakšne električarske rokavice, pa dovolj razmaka med kabli), da slučajno elektro ne priklopi elektrike nazaj ravno v času našega dela na inštalaciji.
SaXsIm

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SaXsIm ()

mirator ::

jebiveter2 je izjavil:

Big deal.

A če je tak kabel priklopljen direktno v omarico na eni strani je pa kar naenkrat vse v redu ?

Seveda da ni.
Tile agregati, ki se kupujejo po raznih trgovinah so namenjeni za samostojno obratovanje in ne za način mreža-agregat. Ko takšen agregat priključite tako kot je opisal Mikey02, bo pod napetostjo celotni električni razdelilnik in grozijo nevarnosti:
- če razdelilnik nima glavnega stikala ali fida ali če se tega ne izklopi, potem z agregatom pošljete napetost v javno omrežje, kar je izredno nevarno, če na omrežju kdo dela in ne ve, da je prišla napetost. Poleg tega se iz tega agregata napaja tudi kakšen sosedov porabnik.
- če je kot glavno stikalo FID in se ga izklopi, potem inštalacija v hiši nima več zaščite pred električnim udarom (agregat ima običajno samo varovalke, ki pa ščitijo samo kabel).
Pravilen priklop takšnega agregata na električni razdelilnik se izdela tako, da se pred električni razdelilnik (ali pa v njega, če je prostor) vgradi preklopno stikalo s položajema 1 - 2. Skupna točka kontakta gre na zbiralnice razdelilnika, na priključke v položaju 1 se prikopi kabel iz priključno merilne omarice, na priključke v položaju 2 pa kabel iz agregata. Seveda je potrebno agregat priključiti tudi na ozemljitev, kar pa se lahko naredi ravno tako ali na zaščitni zbiralnici v električnem razdelilniku ali pa v posebni dozi glavnega izenačevanja potencialov (ni torej potrebno kopati in iskati valjanec v zemlji).
Pravzaprav bi na nevarnosti kupca moral opozoriti že prodajalec ter obvezno priložiti navodilo za način priklopa.

poweroff ::

OK, kaj pa "moja" varianta, ko bi naredil takole... Opis omrežja:

- vhod kabla v elektro omarico
- naprej gre na pancerke
-- tukaj vmes bi dal en 3-fazni 5-polni 32V ženski vtikač
-- tukaj pa moški del, ki se priklopi ali na zgornji vtikač, ali pa na agregat
- potem gre naprej na FID stikalo
- nato pa gre naprej na razdelilno omarico/varovalke
- in do končnih porabnikov


"Moja" rešitev tako predvideva navaden kabel, tam kjer je izvor napetosti (omrežje, za pancerkami ali agregat), je ženski del priključka, hišni del (ki ga priklapljamo, in ki vsebuje FID stikalo ter ostale zadeve in ki sam po sebi ni izvor napetosti), pa ima moški del priključka.

Sprašujem, ker v resnici o teh zadevah nimam pojma in bi rad dobil dober nasvet.

Še eno vprašanje... kam na zgornji shemi vezati plinske odvodnike? Trenutno jih namreč nimam, ampak sem mnenja, da bo to treba čimprej zrihtat.
sudo poweroff

jebiveter2 ::

mirator je izjavil:

jebiveter2 je izjavil:

Big deal.

A če je tak kabel priklopljen direktno v omarico na eni strani je pa kar naenkrat vse v redu ?

Seveda da ni.
Tile agregati, ki se kupujejo po raznih trgovinah so namenjeni za samostojno obratovanje in ne za način mreža-agregat. Ko takšen agregat priključite tako kot je opisal Mikey02, bo pod napetostjo celotni električni razdelilnik in grozijo nevarnosti:
- če razdelilnik nima glavnega stikala ali fida ali če se tega ne izklopi, potem z agregatom pošljete napetost v javno omrežje, kar je izredno nevarno, če na omrežju kdo dela in ne ve, da je prišla napetost. Poleg tega se iz tega agregata napaja tudi kakšen sosedov porabnik.
- če je kot glavno stikalo FID in se ga izklopi, potem inštalacija v hiši nima več zaščite pred električnim udarom (agregat ima običajno samo varovalke, ki pa ščitijo samo kabel).
Pravilen priklop takšnega agregata na električni razdelilnik se izdela tako, da se pred električni razdelilnik (ali pa v njega, če je prostor) vgradi preklopno stikalo s položajema 1 - 2. Skupna točka kontakta gre na zbiralnice razdelilnika, na priključke v položaju 1 se prikopi kabel iz priključno merilne omarice, na priključke v položaju 2 pa kabel iz agregata. Seveda je potrebno agregat priključiti tudi na ozemljitev, kar pa se lahko naredi ravno tako ali na zaščitni zbiralnici v električnem razdelilniku ali pa v posebni dozi glavnega izenačevanja potencialov (ni torej potrebno kopati in iskati valjanec v zemlji).
Pravzaprav bi na nevarnosti kupca moral opozoriti že prodajalec ter obvezno priložiti navodilo za način priklopa.


Čakaj, what ?

Imaš preklopno stikalo, ki ti odklopi dovod in preklopi na drug vir. Natanko kje bo tu nastala težava ?

To klobasanje o agregatih si lahko prihraniš, ker v osnovi, tudi ob fazi na ozemljitvi, zadeva ni povezana v zemljo, razen če tako želiš. Je praktično izolirani sistem.



Še eno vprašanje... kam na zgornji shemi vezati plinske odvodnike? Trenutno jih namreč nimam, ampak sem mnenja, da bo to treba čimprej zrihtat.

Čim več, povsod.

Poglej si sisteme varovanja pred prenapetostjo.

Imaš jih na dovodu, v omarici in nato še pri porabnikih. To so trinivojski, edini ki ti kaj pomenijo.

Also
Ne pozabi, da jih moraš menjat redno, drugače niso kaj veliko vredni.


"Moja" rešitev tako predvideva navaden kabel, tam kjer je izvor napetosti (omrežje, za pancerkami ali agregat), je ženski del priključka, hišni del (ki ga priklapljamo, in ki vsebuje FID stikalo ter ostale zadeve in ki sam po sebi ni izvor napetosti), pa ima moški del priključka.

Če narediš sistem tako, da ne odklapljaš ozemljitve bi šlo, še vedno pa je lažja rešitev s preklopnim stikalom.

Moraš paziti, ker v primeru, da ti crkne masa in imaš ničlano v omarici za varovalkami in za priključkom dobiš polno napetost na ohišja naprav.

Zgodovina sprememb…

Cervantes ::

Jaz bi se tega invertorskega trofaznika izogibal ko hudič, morda za pogon kakšnega mešalca ali pumpe.
Ostalo enofazno, če se le da. Sploh pa ne priključit kakega compa.

energetik ::

Fave je izjavil:

Mikey02 je izjavil:

Jap, fid ven in podaljšek z dvema


Recept za katastrofo...
Kaj natančno je s tem narobe, če veš kaj počneš? Načeloma ti tole lepo poveže ohišje agregata s hišno ozemljitvijo, faze in nula so tam, kjer morajo biti. Odklopiš glavno stikalo ali FID, vštekaš tole v hišno 3p vtičnico, zaženeš agregat in je vse zrihtano.
OK, zgubiš FID, ampak veste koliko stanovanj in bajt ga itak nima? Če gre za premostitev tistih nekaj dni ob katastrofi, je tveganje sprejemljivo. Jaz že 5 let živim v stanovanju samo z ničenjem, pa se nič ne bojim, da bi kaj bilo narobe. Ohišja naprav so povezana na nulo, faze pa ne bom še tikat. Pa tudi če bi, če stojim na laminatu, se itak nič ne zgodi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

mirator ::

@Matthai,
nisem zasledil sheme, na katero se sklicujete. Se mi pa zdi, da sedaj z moškimi in ženskimi natiči oz. vtičnicami nekoliko komplicirate. Kot sem napisal nekoliko prej, vgradite preklopno stikalo s položajema 1 in 2. Položaj 1 naj bo normalno omrežna napetost, se pravi kabel od pancerk. Skupni kontakt stikala povežite na zbiralnice razdelilnika (elektro omarice). Iz kontaktov položaja 2 pa lahko napeljete kabel do nekega mesta, kjer boste priključevali agregat. Na koncu tega kabla lahko namesto fiksne priključnice, montirate natičnico (moški kontakti). Tako boste imeli pripravljeno možnost priklopa agregata kadarkoli.
Bistvo pri vsem tem je, da na kontaktih natičnice (ali na moških kontaktih) nikoli ne sme biti napetosti, če ni sklopljena z vtičnico.
Kot ste že na začetku omenili, naj bi vam zadevo izvajal bratranec, ki je izšolani električar. Torej ne bi smel biti problem, sicer pa vam toplo priporočam, glede na to, da sami pravite, da se na elektriko ne spoznate najbolje, da se dogovorite s kakšnim električarjem, da vam pomaga.

Mikey02 ::

Morda nisem bil dovolj jasen.
Nekdo brez znanja in prakse tega ne bo delal in bo verjetno raje agregat postavil v dnevno sobo ali garažo in ga poleg TV zalaufal, ker nima podaljška pri roki. ;)
Žal je to resnica, ki smo jo doživeli.

Če agregat laufamo zunaj in s podaljškom pripeljemo štrom v hišo kjer damo razdelilec za porabnike po hiši potem nam pa FID stikalo služi svojemu namenu ali kaj?
Itak ga spet ni!
Še huje ni niti ozemljitve.

Zadeva je bila opisana tako tudi na 24ur zvečer, kjer so ljudi kvečjemu opozorili na obvezen IZKLOP FID stikala.

Kot rečeno je to rešitev za izredne razmere.

Kaj pravijo predpisi je jasno, da ni skladno s tem početjem ampak predpisi pravijo tudi da se skozi naselja vozi 50 km/h in kolikokrat to kršimo?

Ni to forum za strokovnjake, zato se poslavljam. Da ne napravite kakšne škode.

Lepo se imejte, upam da kmalu vsi dobijo štrom v hišo. Tudi v Postojni kjer sicer že imajo elektriko ampak ZAČASNO REŠITEV ki ne omogoča normalne uporabe zaradi preobremenitve.
Je to po predpisih? Kdo je tako rešil zadevo? Iznajdljivi ljudje kot sem jaz!

int47 ::

poweroff je izjavil:

Da, agregat naj bi bil inverterski, ne vem pa kaj točno to pomeni (razen tega, da naj bi bil zato primeren za pogon računalnikov in drugih elektronskih naprav).

Inverterski agregat bremena napaja iz elektronskega razsmernika, zaradi česar sta izhodna napetost in frekvenca neodvisni od vrtljajev in vzbujanja generatorja. Nekaj podobnega bi lahko dosegel, če bi bremena napajal preko ON-LINE UPS-a.
Če so vsi izhodi inverterski, agregatu pri manjšem bremenu ni potrebno vzdrževati sinhronih vrtljajev, zato ima takrat manjšo porabo.
Če je npr. 3f izhod preko inverterja, 1f pa ne, se mora generator vrteti s konstantnimi vrtljaji. V tem primeru je edina prednost boljše reguliran 3f izhod.

poweroff je izjavil:

Se pravi na posamezni 220V vtičnici (gor sta dve), je moč, ki se jo lahko priklopi 1,38 kW? Se pravi če imam dva porabnika, ki vsak posebej porabi 1 kW, na eno vtičnico lahko priklopim enega, na drugo pa drugega? Kaj pa 3-fazna vtičnica? Gor lahko priklopim večjo moč ali ne?

Pri klasičnih 3f generatorjih je 1f 220V vtičnica vezana na posamezno fazo 3f vtičnice. V tem primeru lahko vsako fazo obremeniš z 1/3 moči, ki je na voljo na 3f vtičnici. Iz 3f vtičnice lahko dobiš nazivno moč na dva načina.
-Lahko nanjo priključiš ustrezno 3F breme.
-Lahko na vsako od treh faz priključiš (L1-N, L2-N, L3-N) 1f 220V porabnike.

V tvojem primeru imaš agregat brez tehničnih specifikacij. Poglej s kakšno varovalko sta varovani 1f vtičnici. Sta vezani na 3f varovalko? Ima vsaka vtičnica svojo varovalko ? Kakšno ?

Pralni stroj vsebuje grelec. V mojem je moč grelca 2kW.

poweroff je izjavil:

Še eno vprašanje... morda bi lahko dobil nekoga, ki ima osciloskop. Z osciloskopom se da zmeriti obliko krivulje toka in frekvenco.

Je mogoče izmeriti tudi moč v kW (brez da bi poškodoval agregat)?

Osciloskop ima lahko eno sponko vezano na ozemljeno ohišje!
Oblika toka je odvisna od oblike napetosti in (vrste) porabnika. Večinoma je dovolj, če se pomeri oblika napetosti (THDU popačenje) in frekvenca.

Varnost meritve razpoložljive moči je odvisna od kvalitete zaščit v generatorju. Ločljivost pa od moči testnih bremen, ki so na voljo. Obremenitveni test izvedi, dokler ima agregat še garancijo.

Plinski odvodniki so precej groba zaščita. Navadno se jih kombinira z varistorji. Med obema zaščitama mora biti neka minimalna dolžina kabla, ali ustrezen element. Poglej v specifikacije proizvajalca zaščite.

Če bo agregat montiran v prostoru, moraš poskrbeti za:
-Odvod izpušnih plinov iz prostora.
-Prezračevalno odprtino za zajem svežega zraka v agregatski prostor.
-Izpih toplega zraka iz prostora.
Manjši agregati nimajo hladilnika in vetrnice, zato dodaj ventilator za izpih toplega zraka.
Motor z notranjim izgorevanjem je toplotni stroj s precej ubogim izkoristkom. Brez prezračevanja se prostoru hitro pregreje.

Ne uporabljaj ventilatorja za vpih svežega zraka v prostor! Če izpuh pušča, lahko nadtlak potisne izpušne pline v ostale prostore.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: int47 ()

...:TOMI:... ::

O bog! Še dobro, da ne gori vsaka druga hiša v tej državi. Samo "znalci" in "mojstri za vse" z zelo slabimi nasveti.

1. ne glede na vrsto inštalacije 1F ali 3F je najbolje kupiti 1 F agregat. Zakaj? Zato, ker pri 3F agregatu moraš imeti enako obremenjene vse 3 faze, ker drugače je štala.

2. treba je imeti 2 različna povezovalna kabla. Eden, ki ima brikane vse 3 faze (za priklop 1F agregata na 3F inštalacijo) in en kabel, ki ima normalen 3F priklop, če slučajno pride do situacije, ko imaš na razpolago samo 3F agregat.

3. agregata se NIKOLI ne priklaplja tako, kot ste opisali. Edini pravilni način je vgradnja 1-0-2 (ne 1-2!!!) preklopnika, ki loči javno omrežje od priklopa agregata. Recimo, 4 polni 32 A preklopnik, Eti, slovenski proizvod (http://eurovolt.sk/index.php?page=prod_...

* 99 % sem, da ta najprej odklopi faze in nato nulo, priklopi na najprej nulo in nato faze. Kar je edino pravilno, ker drugače lahko pride do premika potenciala zvezdišča.


VSE VEZAVE MORA OPRAVITI OSEBA, KI JE KVALIFICIRANA ZA TAKA DELA!!!
Tomi

BorutK-73 ::

...:TOMI:... je izjavil:

Eti, slovenski proizvod (http://eurovolt.sk/index.php?page=prod_...

Ta link ne pokaže izdelka, samo njihovo stran ki je v slovaškem jeziku

...:TOMI:... ::

Ups, evo ti:

http://eurovolt.sk/index.php?page=prod_...


Ni njihova slovaška stran, pač pa slovaška online elektro trgovina, ker nobena slovenska ne objavlja cen takih stvari.

Še uradni slovenski katalog: http://www.eti.si/files/userfiles/PDF/S...

Ni pa to edina firma, teh firm je zelo veliko, najbolje, da poiščete na spletu.
Tomi

jebiveter2 ::


1. ne glede na vrsto inštalacije 1F ali 3F je najbolje kupiti 1 F agregat. Zakaj? Zato, ker pri 3F agregatu moraš imeti enako obremenjene vse 3 faze, ker drugače je štala.

Not since the inverter

...:TOMI:... ::

Seveda je danes vsak agregat inverterski in to velja tudi za najcenejše, ki so jih sedaj prodajali, kot žemlje. Not.

Inverter stane od recimo 1500€ naprej, večina ljudi pa je kupila agreagte do recimo 500€, zato je bolje vzeti 1F. Če pa denar ni ovira, potem pa inverter in 3F.
Tomi

jebiveter2 ::

V sloveniji res, kjer imamo precenjeno robo.

...:TOMI:... ::

Če mi zrihtaš 3F inverterski agregat za 500€ ali manj bom zelo vesel. Pa ne 600 VA ampak malo močnejšega, da bo lahko brez težav poganjal celo hišo (kot, da sem priklopljen na javno omrežje).

Cene takih agregatov so par tisoč eur.

Toliko razlike spet ni med tujino in Slovenijo, pa ne upoštevaj izjemno navitih cen v zadnjem času pri nas in oderuških trgovcev, ki imajo vse cene navite. Takih sem pač izogneš, kupiš pri takem, ki ima cene iste ali podobne, kot v tujini.
Tomi

Hayabusa ::

In kateri ima s cenejšo tujino (AT,DE,IT) primerljive cene ?

...:TOMI:... ::

Ko imam jaz kako investicijo naredim sledeče:

Najprej si izberem izdelek, ki bi ga imel, nato pregledam tujino in domače trgovine, nato pa si vzamem čas in kontaktiram domače trgovine, ter jim povem, kako je s cenami. V najslabšem primeru dobim isto ceno, kot v tujini, v najboljšem pa še kak procent nižjo ceno od najnižje najdene cene ter mogoče še kak bonbonček, kot je recimo dostava. Če si pa tiho, pa samo pogledaš cene doma in v tujini, se pa na prvi pogled zdi, da so cene v tujini nižje. Ni vedno tako, kar potrjujem sam.

Prednosti pri tem so: slovenska navodila in garancija, hitrost prejema pošiljke (naslednji dan), cena. Prve dve stvari so še najmanj pomembne, vendar zame je bolj važna hitrost dobave.
Tomi

Duhec ::

Če bi se lotil predelava kako umestit agregat v obstoječo hišno napeljavo bi jo jaz dal za števcem (da se ne vrti, ko si na dizlu) in pred el. omarico z varovalkami, kot je na spodnji skici.
Obvezno s 4-polnim preklopnim stikalom 1-0-2, kot je bilo že zgoraj povedano.
S tem si ob preklopu na pozicijo 2 zagotovo ločen od el. distributerja, da ti agregat ne pošlje kakšne kozlarije nazaj v omrežje in fenta delavca na štangi.

...:TOMI:... ::

FID je za preklopnikom 1-0-2, in ne pred števcem, kot je narisano na shemi.

Sem kontaktiral eti, preklopnik ima pravilno zaporedje odklopa in priklopa (omenjenih 99 % je sedaj 100 %).
Tomi

Cervantes ::

No, jaz imam zadevo urejeno s kontaktorjem, ki ob prisotnosti zunanjega napajanja avtomarsko pritegne in tako odklopi agregat od omrežja. Plus še eno avtomatsko varovalko (stkalo, 20A), ki je običajno na off in opravlja enako funkcijo, poleg tega pa zagotavlja, da je agregat ob vklopu neobremenjen. Kar je ugodno tako za tisrega, ki mašino starta:(, kot za potrošnike, ki bi ob zagonu dobili buhvekaj.
Meni se to obnese že cca20let, brez izpada. Honda ec 4000.
Banzai, Honda! 8-O

Zgodovina sprememb…

mirator ::

@cervantes
Že ne kje prej sem omenil, da agregati iz maloprodajnih trgovin niso namenjeni za način mreža - agregat.
Vi ste si pač, verjetno nekoliko obvladate električne inštalacije, izdelali izvedbo s kontaktorjem, ki pa je laiki ne razumejo. Nekdo je omenil, da je priklop agregata pravilno izveden samo preko stikala
1-0-2 z razliko z mojim predlogom s stikalom 1-2. In pravzaprav ima deloma povsem prav in sploh ni nič narobe z vgradnjo takšnih stikal. Ampak na tem forumu se oglašajo ljudje, ki samo mislijo, kako se spoznajo na električne inštalacije in pri tem pozabljajo na zaščito. Nikomur ni jasna razlika med nulo in ozemljitvijo niti ne vedo kako je ozemljitev in še posebej izenačevanje potencialov, pomembna za varnost ljudi in živali. Tudi vi niste napisali, kako ste izdelali ozemljitev, če sploh ste jo. To da vam funkcionira že 20 let je povsem irelevantno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mirator ()

Cervantes ::

Ozemljitve nisem izdelal sploh. Ker v navodilih piše: "no special grounding is required". Izolirano ohišje, Honda pač. Se pa strinjam, da je xtikalo 1-0-2 bolj ziher rešitev, ker kontaktor se lahko tudi "zalima". Imam pa zato še eno dodatno stikalo.
20 let pa ni irelevantno. Me prav zanima, koliko od teh agregatov, ki so jih prodali te dni, bo še laufal čez 20 let...
No mene najbrž ne bo zraven, da bi to videl
:'(

bullet321 ::

Lepo pozdravljeni!

Bom uporabil kar to temo, da ne odpiram nove.

Torej, stvar je sledeča. Imam agregat Einhell Bt-PG/2 2000W, poceni zadeva z sinhronim generatorjem. Je 4takten, z regulacijo napetosti.
Večino časa je uporabljen za glasbo, 2X200W ojačevalec in pa 2 varčni žarnici.

Prejšnji teden sem poskusil priklopit električni radiator, moči 2000W, ima več stopenj in prva je z delovanjem 750W. (Recimo vbodna žaga, ki je okrog 600W sploh ni bilo občutiti kaksne razlike, niti zarnice niso utripnile, pa vem, da imajo te naprave kar velik zacetni tok.)
Zanimivo je, da je agregat "pokleknil", obrati so se zelo znižali. Ne vem ali lahko tako pustim, ima radiator prevelik tok pri 750W?, kaj sele pri 1200W in 2000W!

Sem laik zato prosim kaksen nasvet :)

LP

negotiator ::

bullet321 je izjavil:

Lepo pozdravljeni!

Bom uporabil kar to temo, da ne odpiram nove.

Torej, stvar je sledeča. Imam agregat Einhell Bt-PG/2 2000W, poceni zadeva z sinhronim generatorjem. Je 4takten, z regulacijo napetosti.
Večino časa je uporabljen za glasbo, 2X200W ojačevalec in pa 2 varčni žarnici.

Prejšnji teden sem poskusil priklopit električni radiator, moči 2000W, ima več stopenj in prva je z delovanjem 750W. (Recimo vbodna žaga, ki je okrog 600W sploh ni bilo občutiti kaksne razlike, niti zarnice niso utripnile, pa vem, da imajo te naprave kar velik zacetni tok.)
Zanimivo je, da je agregat "pokleknil", obrati so se zelo znižali. Ne vem ali lahko tako pustim, ima radiator prevelik tok pri 750W?, kaj sele pri 1200W in 2000W!

Sem laik zato prosim kaksen nasvet :)

LP


Ja, glede na to, da ima trajno moč 2kW, potem ga lahko pustiš priklopljenega na največji moči. Pri taki obremenitvi je seveda normalno, da obrati padejo, saj motor, ki poganja generator, nima največjega navora pri obratih v prostem teku, temveč pri malo nižjih obratih. Predstavljaj si to, kot da se voziš na kolesu, po ravnem, kar na enkrat pa prideš do klanca - obrati ti seveda padejo. Enako je z generatorjem in bremenom. Zakaj ni imel težav z vbodno žago? - mogoče pa jih je imel, pa nisi toliko slišal spremembe obratov, zaradi ropotanja žage. Lahko tudi, da žaga ni bila nastavljena na najvišjo hitrost (če ima regulacijo). Skratka, če je v specifikacijah zmogljivost 2kW trajno, potem se ne sekiraj. Max. moč naj bi imel 2200W, če sem gledal za tapravega - ker pa radiator že ima 2kW moči, ob vklopu požre še nekaj več, kar bi mogoče lahko bilo preveč, zato ti priporočam, da kakšno minuto pustiš na manjši moči, da se grelci segrejejo, ker imajo večjo upornost, ko so vroči, nato lahko daš na polno moč. Sicer pa največ, kar se pri preobremenitvi lahko zgodi je, da ti motor zabremza in se ugasne, ali pa da varovalka pregori.

LP
All easy problems have already been solved.

int47 ::

Z neobremenjenim ročnim orodjem je tako, kot z avtomobilom v prostem teku: Ne deluje niti blizu nazivne moči.
Sinhroni agregat ima (mehanski) regulator vrtljajev, ki navadno drži frekvenco v območju 53 - 50Hz.
Pri nazivni obremenitvi ne bi smel opaziti velikega zmanjšanja vrtljajev, bo pa slišati, da motor deluje "bolj na trdo".
Skok obremenitve 0 - 100% lahko tudi za večje agregate predstavlja problem. Še posebno, takoj po zagonu.

Največ problemov z bencinskimi agregati je zaradi (starega) bencina. Preveri tudi svečko.

bullet321 ::

Hvala za odgovora.
Svecka bi morala biti ok, ker tudi vzge vedno "iz prve", v tem mrazu vcasih skoraj brez "zauga". Bencin pa ni nikoli starejsi od meseca dni,se ga redno porabi. Bom poskusil pustiti prizgano na 750w da se malo segreje. Res je, da sem navajen da agregat vecino casa deluje skoraj v prostem teku(zarnici in glasba),tako da sem se malo ustrasil ko so mu znatno padli obrati. Ko pa nabivamo glasbo do konca, pa utripajo zarnice malo ;)

negotiator ::

PS: pozabil sem napisat točno to, kar je omenil int47; če je bila žaga neobremenjena (se pravi, nisi nič žagal), potem je bila daleč od 750W.

LP
All easy problems have already been solved.

int47 ::

Če je agregat večkrat v uporabi: Kako je z menjavo olja in filtri?
Pri malih agregatih brez oljnega filtra je potrebna precej pogosta menjava olja na 20 - 50h.
Občasno je potrebno očistiti in naoljiti zračni filter - gobico.
Verjetno ima agregat tudi filter goriva - mrežico na pipici v rezervarju.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

POMOC: Električni Agregat (generator)

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
3824605 (4771) DeeCoy
»

Vprašanje elektrika

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
326376 (4884) avian2
»

Elektro motor in agregat

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
417015 (5797) marjan_h
»

vprašanje glede nule (N) (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7920566 (18742) lovro535v2
»

Dizel agregat za centralno

Oddelek: Loža
339969 (4619) energetik

Več podobnih tem