Forum » Problemi človeštva » Konec lastništva
Konec lastništva
tikitoki ::
Se strinjam, ljudje so egocentricni, kratkovidni in vbistvu se arogantni.
Kakšni pa bi naj bili ljudje?
V vecini primerov se bodo opisali drugace, torje naj se opisejo in potem razlozijo zakaj je stanje v svetu tako porazno. Verjetno so krivi tisti v nerazvitem svetu, muslimani oz. nekdo drug.
PrihajaNodi ::
Včasih so ljudje kupili 300 kakovostnih izdelkov Made in Germany (ali Slovenija). Nemški (slovenski) proizvajalec je 300 dobrih izdelkov lahko naredil po zmerni ceni.
Pa ti resno mislus da sta mercedez in bmw kvalitetna ker sta draga? Sem videl ze drobovje in to ni Ž od tistega kar so delali včasih. Pravzaprav plačaš brand in ne kakovosti kot to smatraš ti in ostali.
PrihajaNodi ::
Imamo: V šestdesetih letih so ZDA investirale v šolstvo in bistveno spremenile glave cele generacije.
Ki pa še danes temelji na izobrazevanju servilnih kmetov:
http://archive.nevadajournal.com/nj98/0...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: PrihajaNodi ()
bluefish ::
Ja, "everything as a service" se meni recimo zdi super. Nikakor ne bi rad prisilil nikogar v kaj takega, ampak samo pokazal, da je v resnici globalno precej bolj učinkovito.Globalno, morda. Za posameznika pa po vsej verjetnosti dražje. Če sedaj za žarnico (sijalko ali karkoli) in štrom plačam x enot, bi mi to isto firma prodala za x + n. Bi bilo pa marketinško lepo zapakirano kot lux.
ohnowhy ::
Ja, "everything as a service" se meni recimo zdi super. Nikakor ne bi rad prisilil nikogar v kaj takega, ampak samo pokazal, da je v resnici globalno precej bolj učinkovito.Globalno, morda. Za posameznika pa po vsej verjetnosti dražje. Če sedaj za žarnico (sijalko ali karkoli) in štrom plačam x enot, bi mi to isto firma prodala za x + n. Bi bilo pa marketinško lepo zapakirano kot lux.
Ja, se je potrebno osredotočati na majhne zadvice, kot so žarnica in strom, avto je že neka višja kategorija. Vsak normalen človek, preden odkarta tistih 20-30 jurjev za rajnglo, ve, kakšne prevozne navade ima. Da bi si okvirno kalkulacijo naredil, je vedno že preveč za povprečnega Slovenca, če mu ali mu ne znese. Če pa ne, pa je pač izobražen v Ameriki, levičarski Slovenci se navadno norčujejo iz Amerike, ker so sami takšni uspešneži. No, ne vsi.
bluefish ::
Če ti je bližje, lahko vzameš za primer tudi prevoz. Po predstavljenem modelu namreč več ne kupuješ avtomobila, ampak kilometrino, čas,... Firma pa ti nato lahko zaračuna avtobus, avto, helikopter,...
tikitoki ::
Dokler se ne bo spremenilo kaj v glava ljudi, jih tudi tovrstna sprememba ne bo v to prisilila. Marsikdo zamenja stvari zaradi zelje in ne nuje in tudi v tem sistemu bi marsikdo placal vec zato. Ce ne drugega, da vsem pokaze svoj status.
Kako pa boš spremeni kaj ljudem v glavah? Imamo kakšen primer, iz katerega bi se lahko konkretno naučili?
Tezka:). Mas ti resitev?
Brez dvoma pa bi marsikdo lahko zacel pucati pred svojim pragom.
Prenaseljenost: ne stepaj otrok. Kar se mene tice lahko tudi tukaj uvedejo omejitev stevila otrok.
Konc koncev lahko EU uvede obvezno 3+ letno garancijo na elektroniko (nekaj podobnega so ze probali). Ce kitajc ni sposoben narediti telefona, k traja 3 leta. Fuck him!
...
Zal pr egocentrikih, kot smo ljudje, najbolje deluje regulativa.
ohnowhy ::
Tezka:). Mas ti resitev?
Pač navadi se zapravljat za nepremičnine, kuhinje, avte, čolne, potovanja, pa se ne boš več obremenjeval za ceno telefončkov, žarnic in stroma.
Samo drugo perspektivo moraš zavzeti; vse je samo v glavi.
Če ti je bližje, lahko vzameš za primer tudi prevoz. Po predstavljenem modelu namreč več ne kupuješ avtomobila, ampak kilometrino, čas,... Firma pa ti nato lahko zaračuna avtobus, avto, helikopter,...
Ti se kar vozi z avtobusi, če ti je do tega toliko, pa svojo lepo ženičko zraven vzemi, dojenčka tudi; za družinske potrebe boš verjetno najel rent-a-car, pa je. Za poroko ali kaj posebnega pa helikopter... To imaš na voljo že danes, zakaj neke globoke filozofske razprave glede stvari, ki so že okrog tebe?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ohnowhy ()
bluefish ::
Saj ravno to pravim. Mnogi produkti v primeru najema na koncu niso nič cenejši od skupne vrednosti nakupa in stroškov. Obstoječi primeri kažejo, da so lahko celo dražji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bluefish ()
l0g1t3ch ::
Ja, "everything as a service" se meni recimo zdi super. Nikakor ne bi rad prisilil nikogar v kaj takega, ampak samo pokazal, da je v resnici globalno precej bolj učinkovito.
Predvidevam da imaš v mislih avto. S tem ne bi imel problema če bi ga lahko najemal kot nek pameten servis samo takrat ko ga nucam.
nikakor pa ne bi najemal bolj osnovnih/nujnih stvari.
ohnowhy ::
Saj ravno to pravim. Mnogi produkti v primeru najema na koncu niso nič cenejši od skupne vrednosti nakupa in stroškov. Obstoječi primeri kažejo, da so lahko celo dražji.
Odvisno od konteksta. Če potrebuješ neko reč samo občasno, te bo zelo verjetno najem prišel ceneje kot nakup.
Če pa rabiš sredstvo redno, večkrat na dan, pa če ti ga že firma noče dat v uporabo, pač kupiš in si narediš okvirno kalkulacijo.
Tisti, ki tega naredi, je podoben... ehmm... levičarjem? :)
bluefish ::
ohnowhy ::
Predvidevam da imaš v mislih avto. S tem ne bi imel problema če bi ga lahko najemal kot nek pameten servis samo takrat ko ga nucam.
nikakor pa ne bi najemal bolj osnovnih/nujnih stvari.
Zakaj nimaš pametnega servisa za izposoja avtov? Rent-a-car obstaja vsaj ene 50 let, če ne več.
Aja, v Sloveniji jih ni pametnih? Eh, no, to pa je pač razlika med teorijo in prakso.
Okapi ::
Globalno, morda. Za posameznika pa po vsej verjetnosti dražje.Ne po vsej verjetnosti, ampak 100%. Ker zdaj lahko kot posameznik optimiraš rabo, da te pride najceneje. Lahko kupiš nov avto, star avto, ga uporabljaš 5 let in prodaš, ali 10 let in prodaš, ali 20 let in odpelješ na odpad, ali najameš, ali se voziš s taksijem ... Skratka, imaš veliko možnosti in izbereš tisto, ki se tebi najbolj splača.
Če bi lahko kupil samo storitev vožnje z avtom, bi plačal ceno, ki bi jo lastnik avtomobila določil tako, da bi največji dobiček imel on. Vedno bi plačal enako ceno za prevožen km - tako, ki bi ti jo določil kapitalist. Kar pomeni, da bi ostal brez možnosti, da ti sam vplivaš na strošek prevoženega kilometra (kot lahko sedaj, ko se odločaš, ali boš avto kupil ali najel, ali boš kupil nov ali rabljen avto, kako dolgo ga boš uporabljal, ali si ga boš s kom delil ...).
Oberyn ::
Ne, hvala, nikakor, mi ne pride na misel niti v nočni mori. Z najemom večine (opredmetenih) stvari je vse tako narobe, da niti ne vem, kje začeti. Vendor lock-in tu dobi čisto novo dimenzijo. Drobni tisk v najemni pogodbi tu dobi čisto novo dimenzijo. Najeti predmet ti lahko lastnik kadarkoli odvzame, brez razloga ali zaradi administrativne napake. Tudi če bi bilo to urejeno z zakoni, globalne firme so vedno korak pred zakoni, meddržavni trgovinski sporazumi so vedno bolj nad zakoni, pa se poskusi pravdati na sodišču 7 let, ta čas pa si brez pralnega stroja, avta, bor mašine in hladilnika. Kakršen je svet danes, lahko mirno trdim, da z najemom pridejo tudi omejitve uporabe glede na poslovne, politične in verske usmeritve lastnika. Če je bor mašina izraelskega proizvajalca moja zasebna last, jo lahko vključim tudi v soboto, pa mi tega ne more preprečiti. No z najemom mi to lahko prepreči, če je na primer taka njegova poslovna politika, ker pogodbe se moram držati. Kdor misli, da take stvari z najemom ne bi bile možne, je hudo naiven. Hladilnik arabskega proizvajalca, v katerem je prepovedano hladiti svinjino in vino? Računalnik, na katerem so prepovedani dokumenti z vsebino, ki ne ustreza poslovni politiki proizvajalca?
Čeprav najema ne zavračam čisto iz principa, nekatere stvari je vseeno racionalno najeti. Samo mi jih ne pride na misel prav veliko. Diskovni prostor za (močno šifriran) backup recimo.
V bistvu se spomnim samo ene stvari, kjer je najem mogoče cenejši, manj stresen in enostavnejši za uporabo kot lastništvo. To je sex. Ni čudno, da je na tem področju najem globalno priljubljen in močno razširjen po vsem svetu.
Čeprav najema ne zavračam čisto iz principa, nekatere stvari je vseeno racionalno najeti. Samo mi jih ne pride na misel prav veliko. Diskovni prostor za (močno šifriran) backup recimo.
V bistvu se spomnim samo ene stvari, kjer je najem mogoče cenejši, manj stresen in enostavnejši za uporabo kot lastništvo. To je sex. Ni čudno, da je na tem področju najem globalno priljubljen in močno razširjen po vsem svetu.
ohnowhy ::
Ja, res je.
No, ni čisto tako, kalkulacijo narediš PREDEN kupiš :) Če jo delaš po nakupu, rada glava peče. Povem iz osebnih izkušenj (na tem znanstvenem forumu človeških problemov to ne velja prav veliko, večje račune imamo sicer vse arhivirane), ki pa na tem forumu ne veljajo kaj dosti. Včasih imamo tudi kakšen ščepec sreče pri pogajanjih, če ne gre za blago, ki se prodaja masovno.
V bistvu se spomnim samo ene stvari, kjer je najem mogoče cenejši, manj stresen in enostavnejši za uporabo kot lastništvo. To je sex. Ni čudno, da je na tem področju najem globalno priljubljen in močno razširjen po vsem svetu.
UPSI, MAŠ PRAV, SEM MALO ČORAV :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ohnowhy ()
gruntfürmich ::
po mojem je itq najemništva več kot si predstavljate, ampak v sloveniji je to postalo popularno ko so v tujini dregnili in še dregajo v sveto slovensko stvar: avto. pa še ostale zadeve ki si jih tako radi lastimo, ker smo bolani.
v tujini zelo lepo shajajo kar se recimo kmetijstva tiče (še ena slovenska sveta krava) s stroji in priključki katere uporablja celotna vas, pa ogrevanje daljinsko itd itd.
v velemestih so javne pralnice, daljinska toplota, ljudje jedo zunaj in ne rabijo kuhinje, javni prevoz da ne rabiš avta, še televizijo lahko greš gledat v bar pod stanovanjem in se družiš, stanovanje je itq najeto vključno z opremo...
to že lep cajt funkcionira, in res ne razumem kdo tu odkriva toplo vodo.
da pa je treba it še en korak naprej pa verjetno nismo niti pripravljeni, niti nam ne ustreza, in najverjetneje so to samo mokre sanje uber komunistov (ali pa kapitalistov:)
v tujini zelo lepo shajajo kar se recimo kmetijstva tiče (še ena slovenska sveta krava) s stroji in priključki katere uporablja celotna vas, pa ogrevanje daljinsko itd itd.
v velemestih so javne pralnice, daljinska toplota, ljudje jedo zunaj in ne rabijo kuhinje, javni prevoz da ne rabiš avta, še televizijo lahko greš gledat v bar pod stanovanjem in se družiš, stanovanje je itq najeto vključno z opremo...
to že lep cajt funkcionira, in res ne razumem kdo tu odkriva toplo vodo.
da pa je treba it še en korak naprej pa verjetno nismo niti pripravljeni, niti nam ne ustreza, in najverjetneje so to samo mokre sanje uber komunistov (ali pa kapitalistov:)
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
ohnowhy ::
gruntfürmich je izjavil:
...
Eno je teorija, o kateri radi levičarji razpravljajo, kot da so v celotni zgodovini človeštva najbolj pametni. Drugo pa je pač praksa oz. izkušnje. Obojega imaš tukaj dovolj napisanega, da si lahko ustvariš neko bolj konkretno mnenje.
Okapi ::
Javne pralnice so, ker v (najetem) stanovanju ni pralnega stroja, oziroma kopalnica (in kuhinja) ni dovolj velika, da bi imel pralni stroj v njej. Pranje v javni pralnici je dražje od rabe kupljenega pralnega stroja, in to celo če ne upoštevamo časa, ki ga zapraviš, da nosiš perilo v pralnico.
Ja, javna pralnica prav pride, če si turist, ali če živiš v stanovanju, kjer ne moreš imeti pralnega stroja, ampak to je izhod za tiste, ki pralnega stroja ne morejo imeti, ne cenejša rešitev za vse. Enako velja za javno kopalnico, ali ja javno stranišče. Če si brezdomec, ali živiš v kletni luknji, ki nima kopalnice, je plačilo kopalnice za vsako umivanje posebej dobra rešitev, sicer pa zelo slaba (oziroma draga).
O.
Ja, javna pralnica prav pride, če si turist, ali če živiš v stanovanju, kjer ne moreš imeti pralnega stroja, ampak to je izhod za tiste, ki pralnega stroja ne morejo imeti, ne cenejša rešitev za vse. Enako velja za javno kopalnico, ali ja javno stranišče. Če si brezdomec, ali živiš v kletni luknji, ki nima kopalnice, je plačilo kopalnice za vsako umivanje posebej dobra rešitev, sicer pa zelo slaba (oziroma draga).
O.
thramos ::
Magic1 ::
V glavnem, storitve čist solidno že delujejo, samo se velikokrat ne izplačajo. Pri kmetijstvu bi lahko pri nas to bolje delovalno, namesto da talajo subvencije vsakemu za stroje s parimi kvadratnimi metri. Subvencionirana posoja bi bila cenejša za večino.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
matobeli ::
Meni se zdi da so naše "super" storitve preveč nepraktične in neoptimizirane da bi lahko bile poceni.
Za avto bi moral obstajat nekaj takega kot je bicikelj, na parkplacu ki ni 3km daleč od stanovanja so parkirani avti, pridem in se vsedem ter grem. Vrnem ga na katerokoli uradni parkplac.
Obračuna se po času in kilometrih.
Lahko bi tudi zakupil mesečno xy enot.
Bi se marsikdo lahko znebil 1 avta pri hiši.
Za avto bi moral obstajat nekaj takega kot je bicikelj, na parkplacu ki ni 3km daleč od stanovanja so parkirani avti, pridem in se vsedem ter grem. Vrnem ga na katerokoli uradni parkplac.
Obračuna se po času in kilometrih.
Lahko bi tudi zakupil mesečno xy enot.
Bi se marsikdo lahko znebil 1 avta pri hiši.
pegasus ::
Invictus ::
Meni se zdi da so naše "super" storitve preveč nepraktične in neoptimizirane da bi lahko bile poceni.
Za avto bi moral obstajat nekaj takega kot je bicikelj, na parkplacu ki ni 3km daleč od stanovanja so parkirani avti, pridem in se vsedem ter grem. Vrnem ga na katerokoli uradni parkplac.
Obračuna se po času in kilometrih.
Lahko bi tudi zakupil mesečno xy enot.
Bi se marsikdo lahko znebil 1 avta pri hiši.
V Evropi to povsem normalno funkcionira ...
Pri nas ni kritične mase za posel.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Slovenistan ::
Ukineš subvencije, pomoč pri nakupih ipd, naj se sami znajdejo. Kje je problem
Vsaka moja žalost tebi da sijaj, v meni smeh a ti oči rosiš zakaj
Vse prekleto bi na mene zlil in žal, naše sanje in življenje bi prodal
Vse prekleto bi na mene zlil in žal, naše sanje in življenje bi prodal
matobeli ::
V Evropi to povsem normalno funkcionira ...
Pri nas ni kritične mase za posel.
Ja sej to... Sem o podobnih projektih teoretično razmišljal (popoldansko razmišljanje) in gledal kako je v tujini pa je bil zaključek da za konkretno rešitev ni dovolj ljudi. Pa še tako razdrobljeni smo, majhna mesta, veliko "vukojebin"...
Mogoče ko bodo prišli manjši/cenejši električni avtki, po možnosti samovozeči da se ne bodo manj izkušeni vozniki preveč ovirali promet.
Okapi ::
Za avto bi moral obstajat nekaj takega kot je bicikelj, na parkplacu ki ni 3km daleč od stanovanja so parkirani avti, pridem in se vsedem ter grem. Vrnem ga na katerokoli uradni parkplac.Še en, ki odkriva toplo vodo. A za taksi si kdaj slišal? Pokličeš, pride do tebe, te odpelje, kamor hočeš, še šofirati ti ni treba, ampak lahko medtem počneš kaj koristnega. Obračuna se po času in kilometrih.
Obračuna se po času in kilometrih.
O.
Oberyn ::
A za taksi si kdaj slišal? Pokličeš, pride do tebe, te odpelje, kamor hočeš, še šofirati ti ni treba, ampak lahko medtem počneš kaj koristnega. Obračuna se po času in kilometrih.O.
S taksijem najameš tudi voznika, kar ni racionalno, če znaš sam voziti. Najameš lahko tudi samo avto brez voznika, ampak to je povsem drugačna storitev. Predvsem ni več enostavna, moraš nekam iti (s taksijem?), se identificirati z dokumenti, izpolniti obrazce, pozneje avto vrniti. Ne morem si predstavljati take uporabe na dnevni bazi skozi daljše časovno obdobje. Sicer kar se samo prevoza tiče, bi se lahko tudi strinjal s prednostmi najema proti lastništvu, vendar samo v primeru življenja v večjih urbanih središčih in če si brez hobijev, ki zahtevajo veliko prevoza na večje razdalje.
::
Racionalno se lahko obašaš na en, drugi ali oba načina. Firme bolj ali manj že sedaj najemajo določene storitve, kot so varovanje, računovodstvo, IT, tiskalniki, vozni park, ... skrtaka take zadeve, ki niso njihov core business, tukaj nič novega. Tudi za zasebno rabo je že sedaj mogoč najem. Sam poznam vse več ljudi, ki namesto svojih raje uporabljajo najete smuči. Pač oceniš kaj je zate optimalno. Za en teden letne smuke raje najameš najboljše smuči, če pa stanuješ ob progi in smučaš vsak dan pa uporabljaš svoje. Podobno imaš z avtom / taxijem in ostalimi zadevami. Se pa iz tega, kam gredo stvari s SW licencami, ki se le najemajo, vidi, kakšne so želje proizvajalcev. To pa je seveda najem, saj s tem popolnoma nadzirajo potrošnike in maksimizirajo profite.
ohnowhy ::
Okapi ::
S taksijem najameš tudi voznika, kar ni racionalno, če znaš sam voziti.V resnici je najem taksista čisto racionalna stvar, če je dovolj poceni (kar je), ker ti ni treba skrbeti, kje boš parkiral avto, ker ti ni treba iti po avto, ker lahko popiješ en viski več, ker ti ni treba skrbeti, da boš prehitro vozil ali napačno parkiral in plačal kazen ...
Fora je v tem, da si ti ne želiš samo storitve kot take (preprost najem avta), ampak bi rad tudi sam določil ceno zanjo, tako, ki ti ustreza. Ali, kot pravilno ugotavlja Magic1
Ahh ne, stat mora par € na leto!
Taksi je v Ljubljani 0,8 evra na km, ti bi pa rad najem avta, ki bi bil recimo 0,3 evra na km. Kar pa je seveda nerealno pričakovati, ker se tako nobenemu ne bo splačalo oddajati avtomobilov. Če bi bil najem 0,7 evra na km, bi pa kar naenkrat ugotovil, da je taksi racionalnejša rešitev.
matobeli ::
Pa dejte ne tolk smrdet z temi "0EUR" izjavami stalno. A v življenju še nihče ni za nič plačal al kaj?
Da se stvar splača mora bit cenejša kot trenutna opcija, ki je res okoli 0.3EUR/km, za neke povprečne avte.
avto 18kEUR/10 let
gume 400EUR/3 leta
servis 250EUR/letno
zavarovanje 300EUR/letno
=2483EUR letno BREZ benza. Če recimo vozimo 15kkm letno to pride 0.16EUR/kilometer+bencin ki pa ga lahko zaokrožimo na 0.1EUR, skupaj 0.26EUR/km. Pa notri še ni nobenih skritih stroškov, nesreče, kraja, parkirni prostor...
Zakaj bi si kdorkoli hotel sposojat avto če bi prišlo dražje kot če ima avto pred bajto/blokom?
Pa tudi hud agronom ni treba bit da vidiš da je jabolko črvivo.
P.S. še bolj beden odgovor kot "vsi bi imel vse za 0EUR" je ta da "idejo imaš, samo še nardit moraš". Ker tole je itak gostilniški pogovor kjer so zakonitosti jasne.
Da se stvar splača mora bit cenejša kot trenutna opcija, ki je res okoli 0.3EUR/km, za neke povprečne avte.
avto 18kEUR/10 let
gume 400EUR/3 leta
servis 250EUR/letno
zavarovanje 300EUR/letno
=2483EUR letno BREZ benza. Če recimo vozimo 15kkm letno to pride 0.16EUR/kilometer+bencin ki pa ga lahko zaokrožimo na 0.1EUR, skupaj 0.26EUR/km. Pa notri še ni nobenih skritih stroškov, nesreče, kraja, parkirni prostor...
Zakaj bi si kdorkoli hotel sposojat avto če bi prišlo dražje kot če ima avto pred bajto/blokom?
Pa tudi hud agronom ni treba bit da vidiš da je jabolko črvivo.
P.S. še bolj beden odgovor kot "vsi bi imel vse za 0EUR" je ta da "idejo imaš, samo še nardit moraš". Ker tole je itak gostilniški pogovor kjer so zakonitosti jasne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()
ohnowhy ::
Zakaj bi si kdorkoli hotel sposojat avto če bi prišlo dražje kot če ima avto pred bajto/blokom?
Tisti, ki se selijo in z avionom, verjetno vsaj nekaj časa ne bodo kupovali nekih nepremičnin in trajnih dobrin (ok, špekulativno že). Ko se bodo ustalili, pa bodo verjetno. Zdaj, nomadov je zadnji čas resda dosti, ampak sama Slovenija pa ni prav zanimiva za nikogar, ki nima tu kakšnih korenin. Odvisno je od tvojih navad in računice, nismo vsi enaki (niti enakopravni ne).
Oberyn ::
Taksi je v Ljubljani 0,8 evra na km, ti bi pa rad najem avta, ki bi bil recimo 0,3 evra na km. Kar pa je seveda nerealno pričakovati, ker se tako nobenemu ne bo splačalo oddajati avtomobilov. Če bi bil najem 0,7 evra na km, bi pa kar naenkrat ugotovil, da je taksi racionalnejša rešitev.
Ja, ampak to je v Lj. V Kranju je občutno dražji, v Šmartnem pri Cerkljah na Gorenjskem pa taksi službe ni in pride pote iz Kranja, kar precej stane. Ampak saj je brez zveze preveč teoretizirati. Naredimo eno malo terensko raziskavo: koliko od sodelujočih v tej temi nima svojega avta, temveč za organizacijo družinskega življenja na dnevni osnovi in skozi daljše časovno obdobje uporablja samo najem prevoza? Jaz imam lastni avto (he he, VW dizel), kaj pa vi drugi?
matobeli ::
Vsi ki si ga lahko privoščimo in smo dovolj stari ga imamo. Z taksijem se vozijo tujci in tisti ki planirajo da ne bodo sposobni vozit. Pa Ljubljančani še vedno mislijo da so vedno v središču.
Še jype ima menda nekaj na 4 kolesih v širši lasti.
Me prav zanima kolko sem se zmotil.
Še jype ima menda nekaj na 4 kolesih v širši lasti.
Me prav zanima kolko sem se zmotil.
Slovenistan ::
Da se stvar splača mora bit cenejša kot trenutna opcija, ki je res okoli 0.3EUR/km, za neke povprečne avte.
Pa vozne avte dobiš od 500€ dalje.
Stroški so potem mnogo nižji.
Vsaka moja žalost tebi da sijaj, v meni smeh a ti oči rosiš zakaj
Vse prekleto bi na mene zlil in žal, naše sanje in življenje bi prodal
Vse prekleto bi na mene zlil in žal, naše sanje in življenje bi prodal
Oberyn ::
Evo, sem naredil izračun stroška lastništva avta za svoj primer. Imam zelo natančno osebno računovodstvo, tako da sem samo dodatnih par formul v excel dodal. V odbodbju zadnjih 19 let sem imel vseh lastniških stroškov 0,338 € na prevožen kilometer. To zajema absolutno vse stroške avtomobilov, nakup, vzdrževanje, davki, registracije, gorivo. S tem, da vozim razmeroma luksuzne avtomobile (res pa jih imam dolgo) in da zadnje čase naredim zelo malo kilometrine (letos ne bo niti 7.000 km). Torej z malo dodatne racionalizacije bi lahko še to številko zreduciral, 0,25 €/km verjetno ni nedosegljivo. Torej zdaj smo ugotovili, da je lastništvo avtomobila izdatno cenejše od najema (3-5x?). Gremo naprej.
Okapi ::
Nedvomno še manj, če kupuješ cenejše avte, mogoče celo rabljene, in z njimi prevoziš več kilometrov.
jype ::
l0g1t3ch> S tem ne bi imel problema če bi ga lahko najemal kot nek pameten servis samo takrat ko ga nucam.
To se imenuje "taksi".
matobeli> Še jype ima menda nekaj na 4 kolesih v širši lasti.
Avtomobil smo ob selitvi pustili doma, ker je tukaj kvalitetno urejen javni prevoz.
To se imenuje "taksi".
matobeli> Še jype ima menda nekaj na 4 kolesih v širši lasti.
Avtomobil smo ob selitvi pustili doma, ker je tukaj kvalitetno urejen javni prevoz.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
jype ::
Oberyn> 0,338 € na prevožen kilometer.
Oberyn> (letos ne bo niti 7.000 km)
Samo letos (ko se skoraj nič ne voziš) te je torej avto stal krepka 2 jurja evrov? Impresivno.
IMO je najem cenejši, seveda pa je daleč najceneje, če si avtomobil izposodiš od kolega, ki ima luksuzen avto, a se z njim praktično ne vozi.
Oberyn> (letos ne bo niti 7.000 km)
Samo letos (ko se skoraj nič ne voziš) te je torej avto stal krepka 2 jurja evrov? Impresivno.
IMO je najem cenejši, seveda pa je daleč najceneje, če si avtomobil izposodiš od kolega, ki ima luksuzen avto, a se z njim praktično ne vozi.
Okapi ::
Iz radovednosti sem pogledal, kako je z najemom fotografske opreme. Recimo Canonov objektiv 300mm f2,8, ki ni ravno nekaj, kar bi uporabljal vsak dan, stane okoli 8000 evrov (uvoz iz ZDA bi prišel 7000 evrov, ampak bi imel težave z garancijo). Najem stane 50 evrov na dan. Se pravi se amortizira po 140-160 dneh. S tem da rabljenega lahko kupiš za recimo 4000 evrov, kar pomeni samo še 80 dni najema (najet objektiv je tudi rabljen, je pa res, da nimaš stroškov, če se pokvari - ko dokažeš, da nisi ti kriv za okvaro).
Pri nas je še dodaten problem, da tak objektiv ni vedno na voljo (v ZDA je manj možnosti, da ni na voljo takrat, ko bi ga ti potreboval).
In sedaj se mora vsak sam odločiti, koliko uporablja tak objektiv. S tem, da so to zadeve, ki jih kupuješ za vsaj 10 let. Dva tedna na leto rabe torej in si nekako na meji. Če prištejemo še stroške financiranja (ob nakupu moraš imeti tistih 8 jurjev, ali pa vzameš posojilo, kar nakup podraži) in mogoče zavarovanja (ali podaljšane garancije), je točka preloma recimo pri 20 dneh ali treh tednih rabe na leto, če kupiš novega, in pri 10 dneh, če kupiš rabljenega.
Če ga misliš uporabljati samo, ko greš enkrat na tri leta za 14 dni na safari, je izposoja cenejša. Če greš z njim vsak mesec dvakrat slikat ptiče, pa je nakup cenejši. Če ga poklicno uporabljaš vsak teden, pa sploh ni računice.
Imaš pa že sedaj obe možnosti (+ leasing).
Pri nas je še dodaten problem, da tak objektiv ni vedno na voljo (v ZDA je manj možnosti, da ni na voljo takrat, ko bi ga ti potreboval).
In sedaj se mora vsak sam odločiti, koliko uporablja tak objektiv. S tem, da so to zadeve, ki jih kupuješ za vsaj 10 let. Dva tedna na leto rabe torej in si nekako na meji. Če prištejemo še stroške financiranja (ob nakupu moraš imeti tistih 8 jurjev, ali pa vzameš posojilo, kar nakup podraži) in mogoče zavarovanja (ali podaljšane garancije), je točka preloma recimo pri 20 dneh ali treh tednih rabe na leto, če kupiš novega, in pri 10 dneh, če kupiš rabljenega.
Če ga misliš uporabljati samo, ko greš enkrat na tri leta za 14 dni na safari, je izposoja cenejša. Če greš z njim vsak mesec dvakrat slikat ptiče, pa je nakup cenejši. Če ga poklicno uporabljaš vsak teden, pa sploh ni računice.
Imaš pa že sedaj obe možnosti (+ leasing).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Oberyn ::
Samo letos (ko se skoraj nič ne voziš) te je torej avto stal krepka 2 jurja evrov? Impresivno.
IMO je najem cenejši, seveda pa je daleč najceneje, če si avtomobil izposodiš od kolega, ki ima luksuzen avto, a se z njim praktično ne vozi.
Hja, tako stvar moraš gledati na daljše časovno odobje, ne na 'letos'. Če obdobje limitiraš proti nuli, lahko prideš do poljubnih ekstremov na obeh straneh. 19 let, kar vodim osebno računovodstvo, je čisto uporabno obdobje. Letos je bilo pač obupno zajebano leto, veliko raje bi manj presedel pred računalnikom in več v kajaku. Sem pa zato dobro zaslužil in mi tista tvoja dva jurja pomenijo en ništrc. Vse ima svoje dobre in svoje slabe strani. Še moja ta stara je včasih uporabna.
gruntfürmich ::
...koliko od sodelujočih v tej temi nima svojega avta, temveč za organizacijo družinskega življenja na dnevni osnovi in skozi daljše časovno obdobje uporablja samo najem prevoza?
sj tale koncept najema prevoza v veliko slovenskih domovih kar uspešno funkcionira, vendar se ne imenuje avto za najem ampak družinski avto.
ker vsak ve, koliko zaupa sosedu/prijatelju/naključnemu na bi si skupaj uspešno delili kakšno stvar... skratka v sloveniji nimamo niti v glavah ustrezne osnove za kaj takega.
Javne pralnice so, ker v (najetem) stanovanju ni pralnega stroja, oziroma kopalnica (in kuhinja) ni dovolj velika, da bi imel pralni stroj v njej. Pranje v javni pralnici je dražje od rabe kupljenega pralnega stroja, in to celo če ne upoštevamo časa, ki ga zapraviš, da nosiš perilo v pralnico.
R.
lahko pa tudi rečemo da prihraniš pri kvadraturi in udobju v stanovanju, če se znebiš naprav in placa potrebnega za pranje, sušenje in urejanje perila.
tudi to nekaj šteje, ni samo prihranek pri nakupu in štromu...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
thramos ::
Ja, ampak to je v Lj. V Kranju je občutno dražji, v Šmartnem pri Cerkljah na Gorenjskem pa taksi službe ni in pride pote iz Kranja, kar precej stane. Ampak saj je brez zveze preveč teoretizirati. Naredimo eno malo terensko raziskavo: koliko od sodelujočih v tej temi nima svojega avta, temveč za organizacijo družinskega življenja na dnevni osnovi in skozi daljše časovno obdobje uporablja samo najem prevoza? Jaz imam lastni avto (he he, VW dizel), kaj pa vi drugi?
Jaz imam le 0,5 avtomobila v lasti, pa še to ga dostikrat dajem v "najem". Verjtno bi ga bilo dovolj 0,1, bi pa bilo vsekakor težje deljenje tudi izven družinskega kroga.
Redno najemam preostala prevozna sredstva - kolesa in avtomobile, ter nekater usluge povezane z njimi: letala, vlake in avtobuse. Poleg tega še pa cel kup športnih pripomočkov in prostorov, bančne storitve, in še kaj bi se našlo. Pač vse, kar uporabljam dovolj redko oz. je cena lastništva dovolj visoka (ali pa je najem bolj udoben), da se bolj splača najem.
Okapi ::
Tudi za pranje se da lepo izračunati. Pranje 9 kg perila v javni pralnici je 3 evre. Pralni stroj, ne najcenejši, je 300 evrov. Recimo da doma pereš 2x na teden, in to nadomestiš z enim pranjem v pralnici, te pride na leto 150 evrov (zanemarimo stroške za pot do pralnice). Doma porabiš še nekaj praška in elektrike. Razlike v ceni praškov so ogromne, dražji v kapsulah pridejo po pol evra na pranje, najcenejši pa manj kot 10 evrov za 50 pranj. Recimo, da je 10 evrov za 50 pranj, se pravi 20 evrov na leto. Elektrike porabi pralni stroj pri dveh pranjih na teden manj kot 10 evrov na leto, ampak recimo, da jih 10 evrov. Pa recimo, da damo zraven še 10 evrov na leto za mehčalec. Se pravi je stroškov z domačim pranjem 40 evrov na leto + pralni stroj.
V javni pralnici te torej, ko odšteješ ostale stroške, stane najem pralnega stroja 110 evrov na leto. Tri leta, in si domači pralni stroj amortiziral. S tem da stroškov z morebitnimi popravili ni treba upoštevati, ker imajo pralni stroji tudi po 5 let garancije.
Če pereš 1x na teden, se ti domači pralni stroj amortizira v 6 letih, če pereš 6x na teden (družina z malimi otroki), pa v enem letu.
S tem, da bi marsikdo hotel imeti doma lasten pralni stroj, tudi če bi bilo pranje z njim dejansko dražje, ker je pač toliko bolj udobno. Koliko je za koga vredno udobje, da ni treba vozit cunj do javne pralnice, je pa nemogoče ovrednotiti, ker je odvisno od vsakega posameznika (in od tega, kako daleč je pralnica).
V scenariju, da bi imel najet pralni stroj doma, in vanj vgrajen števec pranj, po katerem bi ti lastnik stroja zaračunaval pranje, pa je prav tako jasno, da bi bila cena taka, da bi se lastniku pralnega stroja takšno oddajanje splačalo, in bi bilo zato prav tako dražje, kot če bi bil pralni stroj tvoj.
O.
V javni pralnici te torej, ko odšteješ ostale stroške, stane najem pralnega stroja 110 evrov na leto. Tri leta, in si domači pralni stroj amortiziral. S tem da stroškov z morebitnimi popravili ni treba upoštevati, ker imajo pralni stroji tudi po 5 let garancije.
Če pereš 1x na teden, se ti domači pralni stroj amortizira v 6 letih, če pereš 6x na teden (družina z malimi otroki), pa v enem letu.
S tem, da bi marsikdo hotel imeti doma lasten pralni stroj, tudi če bi bilo pranje z njim dejansko dražje, ker je pač toliko bolj udobno. Koliko je za koga vredno udobje, da ni treba vozit cunj do javne pralnice, je pa nemogoče ovrednotiti, ker je odvisno od vsakega posameznika (in od tega, kako daleč je pralnica).
V scenariju, da bi imel najet pralni stroj doma, in vanj vgrajen števec pranj, po katerem bi ti lastnik stroja zaračunaval pranje, pa je prav tako jasno, da bi bila cena taka, da bi se lastniku pralnega stroja takšno oddajanje splačalo, in bi bilo zato prav tako dražje, kot če bi bil pralni stroj tvoj.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
tikitoki ::
Tezka:). Mas ti resitev?
Pač navadi se zapravljat za nepremičnine, kuhinje, avte, čolne, potovanja, pa se ne boš več obremenjeval za ceno telefončkov, žarnic in stroma.
Samo drugo perspektivo moraš zavzeti; vse je samo v glavi.
Če ti je bližje, lahko vzameš za primer tudi prevoz. Po predstavljenem modelu namreč več ne kupuješ avtomobila, ampak kilometrino, čas,... Firma pa ti nato lahko zaračuna avtobus, avto, helikopter,...
Ti se kar vozi z avtobusi, če ti je do tega toliko, pa svojo lepo ženičko zraven vzemi, dojenčka tudi; za družinske potrebe boš verjetno najel rent-a-car, pa je. Za poroko ali kaj posebnega pa helikopter... To imaš na voljo že danes, zakaj neke globoke filozofske razprave glede stvari, ki so že okrog tebe?
Ne ves kaj je v moji glavi, in potovanja ze sedaj predstavljajo meni vecjo vrednost, kot cote. ceprav me potem kdo, ki zapravi za cote gleda, kot razcapanca.
Vsi pa imamo svoje hobije, sibkosti,... pred nekaj dnevi sem zmetal proc vec sto DVDjev in CDjev. Iz casov hordanja iger, filmov,... Sedaj so drugi casi in tega ne pocnem vec. Ce pomislim na popolnoma nesmiselno ustvarjanje smeti, je pa res, da dandanes je hiter internet, vleiki diski, USB kljucki,...
Sploh pa ne gre za obremenjevanje s ceno stroma, gre bolj za zavedanje, da je planet en sam, da nismo sami in da se mi zdi bolano, da sme prisliljne v delanje smeti, ker to nekomu prinasa dobicek. Npr. prekomerna embalaza zelenjave in se cesa, namesnko netrajni izdelki,...
Jaz ne potrebujem luksuza, je pa problem, ce nekdo porabi miljarde dolarjev, da me prepricuje, da je to nekaj, kar si zelim, za kar bom garal.
thramos ::
Okapi ::
Kakovost bivanja se ti, če moraš nositi cunje prat nekam drugam, zmanjša bistveno bolj, kot se ti zmanjša zaradi hrupa (in vlage), ki je v resnici zanemarljivo. Tistega četrt kvadratnega metra, kolikor zaseda prostora pralni stroj, pa ima smisel ovrednotiti samo v primeru, da imaš površino stanovanja do zadnjega centimetra racionalizirano. Česar nimaš praktično nikoli.
Če imaš pa samo eno sobo v samskem domu, in v njej pralnega stroja niti ne moreš imeti, pa pač pereš v javni pralnici. Ampak je to dražje, kot če bi lahko imel svoj pralni stroj.
Če imaš pa samo eno sobo v samskem domu, in v njej pralnega stroja niti ne moreš imeti, pa pač pereš v javni pralnici. Ampak je to dražje, kot če bi lahko imel svoj pralni stroj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
thramos ::
Kakovost bivanja se ti, če moraš nositi cunje prat nekam drugam, zmanjša bistveno bolj, kot se ti zmanjša zaradi hrupa (in vlage), ki je v resnici zanemarljivo. Tistega četrt kvadratnega metra, kolikor zaseda prostora pralni stroj, pa ima smisel ovrednotiti samo v primeru, da imaš površino stanovanja do zadnjega centimetra racionalizirano. Česar nimaš praktično nikoli.
Če imaš pa samo eno sobo v samskem domu, in v njej pralnega stroja niti ne moreš imeti, pa pač pereš v javni pralnici. Ampak je to dražje, kot če bi lahko imel svoj pralni stroj.
Ker tako pere cel blok, je v slabše izoliranih pogost hrup seveda zelo moteč dejavnik. Prostor pa je prav tako seveda potrebno vrednotit v vsakem primeru, še posebej v prostorsko omejenih mestih, kjer skupne pralnice sploh pridejo v poštev.
Zaradi teh faktorjev recimo v nekaterih soseskah bolj urejenih držav malo bolj severno od nas ne dovoljujejo lastnih pralnih strojev, ampak imajo skupne pralnice in sušilnice v temu namenjenih prostorih. Skupen denar od posameznih pranj pa je namenjen za nakup in vzdrževanje strojev.
Poleg že naštetih prednosti, je en faktor še hitrejše z več perila in bolj kvalitetno pranje industrijskih pralnih strojev.
Skratka, cena pranja ni le aparat in prašek.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: thramos ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Oddajanje stanovanja v najem je bajno dobičkonosen posel! (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 64204 (45737) | Mato989 |
» | Prevelika poraba električne energije (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 13853 (12171) | feryz |
» | Nakup stanovanja kot naložba (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Loža | 117597 (70570) | tommy300 |
» | Dokazovanje krivde (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 11192 (9469) | St235 |
» | elektrika v stanovanjskem vikenduOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 13632 (12704) | Bias |