» »

pi na maturi

pi na maturi

«
1
2

chrispy ::

na splošni maturi iz matematike (osnovna raven) je bila naloga, kjer si mogel vstaviti znak večje/manjše/enako

in podan nam je bil primer:

pi [znak] 3.14
e [znak] 2.7

sam sem dal pri obeh primerih > ker imata pi in e neskončno decimalk in če 3,14 oz. 2,7 odštejemo od teh neskončnih decimalk dobimo številko večjo od nič kar pomeni da je pi večji od 3.14. Na koncu mi je pa večina tistih ki so pisali matematiko reklo, da je pravilni znak, ki bi ga mogel vnesti =
Tudi če sem vnesel narobe se ne sekiram dosti za te 2 piki, me pa vseeno zanima razlaga ter po vašem mnenju pravilen odgovor.

Aston_11 ::

Zakaj pravilen, če je očitno nepravilen?

korenje3 ::

hja... načeloma je pi večji kot 3,14. samo kot si že sam povedal, je to "nižja matematika", zato bi moral dati =.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

hojnikb ::

če je bil pi kje definiran kot 3,14, potem je pač znak =
#brezpodpisa

korenje3 ::

pri nas v srednji šoli je profesor skos pisal in računal s 4 decimalkami ta pi.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Aston_11 ::

Po mojem pa zahtevajo tudi kaj razmišljanja od dijakov in pi je pi ne glede na nivo gluposti.

A120 ::

pi > 3.14 tako kot je tudi npr 1/3 vecja od 0.33
ce pa kdo nezna dati vrednosti v kalkulator inodstet vrednosti in videti da ne dobi 0 je pa to njegov problem.

Unknown_001 ::

Jaz sem dal da je enako, ampak pol na koncu so profesorji rekli da je bilo treba tisto celo vrednost upoštevat ne pa približek. V glavnem zelo debilno/ dvoumno zastavljena naloga glede na to da so večinoma v SŠ vedno zahtevali računanje s približki. In se še zdaj po glavi tolčem da sem dal enako čeprav sem vedel da je nekaj čez tisto cifro, ampak problem je bil ker sem si premislil.

Sem mi pa zdi, da bo dost pritožb glede te naloge.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

lebdim ::

@vsi_obiskovalci,

3.14 je zgolj približek za konstanto pi za lepše računanje. Zato bi tudi sam dal enačaj > .

e > 2.7

Kakšne so ble ostale naloge, @chrispy ali @RaptorF16?

Ne vem pa, zakaj bi bilo toliko pritožb glede te naloge. Glavni cilj te naloge je bil po moje, da maturant ve, da sta 2.7 ali 3.14 le PRIBLIŽKA. Sicer pa pri ploščinah likov, teles in integralih puščamo po navadi vrednosti kar s pi-jem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lebdim ()

Unknown_001 ::

lebdim je izjavil:


Kakšne so ble ostale naloge, @chrispy ali @RaptorF16?



Ostale naloge tudi niso bile tako težke. Bila so neka razmerja za računat, izračun stranice trikotnika (kosinusni izrek), mal je blo iz zaporedij, limite,, kombinatorika... Pač mešano na žaru bi jaz po domače rekel.

Na drugi poli je bilo mal bol za razmišlajt. Jaz sem delal na višji ravni (Kar pomeni tudi, da sem imel za prvo polo 30min manj časa). Druga pola se spomnim da so bile vrtenine iz likov. Morali smo pa ugotavlajti ploščino in volumen. Pač poznavanje geometrijskih teles in pa uporaba integrala za izračun zavrtenega dela funkcije. Pol so ble večinoma naloge iz racionalnih funkcij, pa malo zaporedij, not je blo še odvajanje zapakirano... Pa ena izbirna naloga je bila iz verjetnostnega računa.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

TheKekec ::

Tudi jaz sem pri obeh primerih dal znak =, čeprav sem že napisal >, sem šel popravljat, ker sem si mislil, da na "osnovni" poli ljudje ne razmišljajo toliko o decimalkah ;) Dugače osnovna je bila osnovna pola dokaj enostavna, na 2 poli sem pa doživel blockout možganov in sem narobe odvajal 2^x :D.
Zanimivo mi je tudi bilo, da so bile na osnovi poli limite, ki ji prej nisem srečal.

Glede na to, da bom drugo polo pisal bolj slabo, grem zdaj na 20/20 na ustnem :)

Unknown_001 ::

TheKekec je izjavil:

Tudi jaz sem pri obeh primerih dal znak =, čeprav sem že napisal >, sem šel popravljat, ker sem si mislil, da na "osnovni" poli ljudje ne razmišljajo toliko o decimalkah ;) Dugače osnovna je bila osnovna pola dokaj enostavna, na 2 poli sem pa doživel blockout možganov in sem narobe odvajal 2^x :D.
Zanimivo mi je tudi bilo, da so bile na osnovi poli limite, ki ji prej nisem srečal.

Glede na to, da bom drugo polo pisal bolj slabo, grem zdaj na 20/20 na ustnem :)



Tist 2lnx je bil pri drugi nalogi, right? :D Ko si mogu dokazat, da enačba drži. Tam je bla fora, da si krajšal enačbo sprot in si na konc dubu neki v stilu 0=2ln1 ampak itak vemo da logaritem od 1 je zmer nič :D
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

technolog ::

Čak, večina sošolcev ti je rekla, da bi moral postaviti enačaj???

Otroc v osnovni šoli znajo boljše. Res me skrbi, če so na splošni maturi ljudje tako neizobraženi. In ne, naloga ni nič dvoumna, dvoumno je vaše znanje.

Zgodovina sprememb…

Unknown_001 ::

technolog je izjavil:

Čak, večina sošolcev ti je rekla, da bi moral postaviti enačaj???

Otroc v osnovni šoli znajo boljše. Res me skrbi, če so na splošni maturi ljudje tako neizobraženi.


Težke obtožbe so to kolega.

Ne vem kako lahko to obsodiš za neznanje. Velika večina dijakov že od osnovne šole ve da so to približki zaokroženi na dve decimalki navzdol. Problem je bil da smo se očitno prenekateri ujeli na poceni foro, kjer so nas hotli zmesti in jim je tud uspelo. :P

Jebiga, 2 piki gresta v maloro. kar je, je.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

technolog ::

Ne, ne, nč niso težke obtožbe. Jst mam v spominu, da je bila moja matura težja kot to.

Zdele sm nalogo napisal na list, pa jo bom dal bratu, ki je 8 razred osnovne. Pa da vidmo.

TheKekec ::

@Raptor F16
Ja pri drugi izbirni nalogi. Tam sem popušil na polni črti. Dan prej sem gledal tabelo elementarnih funkcij pa sem si rekel, da tega ne bo notri ;)

Glede prve naloge, zdaj je kar je, v najslabšem primeru sem izgubil 2 točki zaradi "over thinkinga"... Važno, da bo pozitivo, vse kar je več kot 5 je pa itak super, glede na trud :)

Unknown_001 ::

technolog je izjavil:

Ne, ne, nč niso težke obtožbe. Jst mam v spominu, da je bila moja matura težja kot to.

Zdele sm nalogo napisal na list, pa jo bom dal bratu, ki je 8 razred osnovne. Pa da vidmo.


A daj ne bit šupak. Če je bla ena naloga taka banalna za povedat kaj je večje in kaj manjše kako lahko tako grdo posplošuješ. S tem da je bila to naloga na prvi poli katero smo pisali vsi, na osnovnem in višjem. Pač jebiga preveč smo razmišljal kjer ni treba zato je pa rezultat tak, kot je bil.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

technolog ::

Njegov response: "Ja itak, da je pi večji".

Mlajši brat, šesti razred osnovne je pa vedel, da ni enako, ampak ni bil ziher v katero smer je treba postavit večje.

Noben od njiju ni vedel, kaj je to e, kar je za pričakovat.

hojnikb ::

Bi prav rad videl stare sable in njihov dosežek na maturi danes :)

Sicer pa ja, naloga je relativno neumno postavljena. Poceni fora, kot so že omenil.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

technolog ::

Težko sprejmem realnost, da nivo izbraževanja pada. Ne sam na v vaši generaciji, ampak tud vse generacije nazaj, se pravi generacije naših očetov.

Men je bil tole zanimiv eksperiment, ki sem ti ga samo predstavil. Ti se pa lahko požreš. Naloga je lahka in sploh ni dvoumna. Pika basta. Pa se sploh ne gre za noben ego. Brzdaj se.

Zgodovina sprememb…

Unknown_001 ::

technolog je izjavil:

Težko sprejmem realnost... bla bla

Men je bil tole zanimiv eksperiment, ki sem ti ga samo predstavil. Ti se pa lahko požreš. Naloga je lahka in sploh ni dvoumna. Pa se sploh ne gre za noben ego. Brzdaj se.


1. Provociraš in izzivaš (glej zadebeljen citat)

2. O težavnosti naloge ti lahko samo rečem, da si toplov vodo odkril in da si se zgolj v glavi zatrmal, da smo vsi ostali razen tvoje ubermensch generacije in bratov zabiti ko točak.

3. A da se ne gre za ego praviš. Kakšen motiv / razlog imaš, da si šel sem kritizirat in obsojat?

4. Ti se sploh zavedaš da nimaš nobene avtoritete, ki bi ti omogočala, da bi lahko drugim zapovedoval? Deluzionalc. (bom še jaz nesramen in dlakocepen, če se že gremo prepucavanje)
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

technolog ::

Začelo se je s tem, da mu je večina sošolcev rekla, da je treba postaviti enačaj. Iskreno sem začuden.

Če se gre za čigav ego, je to tvoj, ker je ranjen. Men je čisto vseeno, jaz se ukvaram s čisto drugim tipom problemov, kot je tale matematični. Moj srčni utrip je še vedno ranga 70. Se mi ne da več ukvarjat s tem.

Zgodovina sprememb…

Shegevara ::

technolog je izjavil:

Začelo se je s tem, da mu je večina sošolcev rekla, da je treba postaviti enačaj. Iskreno sem začuden.

Če se gre za čigav ego, je to tvoj, ker je ranjen. Men je čisto vseeno, jaz se ukvaram s čisto drugim tipom problemov, kot je tale matematični. Moj srčni utrip je še vedno ranga 70. Se mi ne da več ukvarjat s tem.


kolikor vem je bilo takšno, da si postavljal kljunčke in enačaje le vprašanje 1.
Malo lažje je pa zato, da se človek ogreje pred zahtevnejšimi nalogami.

Aston_11 ::

technolog je izjavil:

Začelo se je s tem, da mu je večina sošolcev rekla, da je treba postaviti enačaj. Iskreno sem začuden.
Jaz nisem začuden. Tele stvari so se dogajale od (izpred) OŠ dalje, da so eni vedeli (beri domnevali), drugi pa znali, takih pa je bilo manjšina. In isto se dogaja 20 let kasneje. Eni še vedno domnevajo, drugi pa ne... drugi so jasno v veliki manjšini in pol cajta izgubijo s tem, da debunkajo domneve prvih.

StarMafijec ::

Odgovor je nedvoumen, treba je postaviti >. Lahko bi kvečjemu postavil enačaj s pikico, a ta možnost pri tej nalogi ni na voljo.

Smurf ::

Se strinjam, naloga je cisto jasno zastavljena.

StarMafijec ::

Ideja naloge je kvečjemu to, da ti veš, da sta PI in e iracionalni števili in da se njuna vrednost ne konča pri dveh decimalkah. In da se pri računanju uporablja približke. Nikakor pa ne špekuliranje, da ker pač rešuješ naloge za nek nivo zahtevnosti in tako moraš rešitev temu "prilagoditi".

Oberyn ::

Kot razširitev eksperimenta, ki ga je zasnoval technolog, sem zastavil vprašanje mojemu pamžu, 8. razred. Odgovor: Itak da je pi večji od 3,14, a me zezaš? Za e ni vedel, kaj predstavlja, kar je tudi pričakovano.
Na to sranje s približki pa ne pristanem. Namreč tudi 3,00 je približek pi-ja, samo malo manj približen kot 3,14, še vedno pa bolj točen kot npr. 2,91. Po tej logiki približkov je potem pi manjši od 3,14.

oracle ::

Oberyn je izjavil:

Kot razširitev eksperimenta, ki ga je zasnoval technolog, sem zastavil vprašanje mojemu pamžu, 8. razred. Odgovor: Itak da je pi večji od 3,14, a me zezaš? Za e ni vedel, kaj predstavlja, kar je tudi pričakovano.
Na to sranje s približki pa ne pristanem. Namreč tudi 3,00 je približek pi-ja, samo malo manj približen kot 3,14, še vedno pa bolj točen kot npr. 2,91. Po tej logiki približkov je potem pi manjši od 3,14.


Meni se zdi zadeva sporna, rezultat pa stvar debate. PI zaokrožen na dve decimalki je točno 3,14. Hkrati je dejstvo, da je nezaokrožen PI večji od 3,14. Glede na naravo naloge bi rekel, da zahtevajo odgovor ">", ampak je mal grda fora...

lebdim ::

@maturantje (RaptorF16, Kajles, chrispy),

seveda so naloge na višjem nivoju potem kombinirane. Saj ravno temu je pola višjega nivoja namenjena. Ampak zdaj mi je žal, da nisem tistega leta (2008) tudi sam delal matematike na višjem nivoju, čeprav sem jo šel študirat potem. Ne vem kaj mi je bilo takrat, da se nisem odločil za višji nivo. Ker vidim, da so nalogce prav "luštne".

Sam sem na ustnem izpitu dobil presenetljivo samo 16.67/20, pa čeprav sem pričakoval najmanj 19 točk. Tukaj se mi je moja profesorica za matematiko malo zamerila, ker na ustnem mi je samo kimala in bila ful zadovoljna z mojimi odgovori, pa vem, da nisem nič kiksnil.

Pri vsakem vprašanju imaš teoretično vprašanje in še konkretno računsko nalogo zraven. Imeli boste na voljo 15 minut, da se pripravite.

lebdim ::

@oracle, mogoče je res malce sporno, ampak PI kot število je neskončno, ima neskončno decimalk, kar je bil tudi glavni "catch" naloge. Ampak seveda, srednješolci so verjetno navajeni računati s PI-jem kot 3,14 in zato so "padli na finto".

Kot sem jaz takrat leta 2008 pri nalogi, ko je bilo v množico C treba zapisati praštevila do 20, pa sem zraven po svoji lastni neumnosti napisal še število 1.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lebdim ()

Yacked2 ::

Jaz sem rabil za prvo polo dobrih 30min, za drugo polo pa 45min, sam sem pri prvi zafrknil volumen lika med parabolo, tangento in absciso, ker sem spregledal tole absciso in sem računal kar od 1 do 2,5 :S Ostalo bi moralo biti prav.

Jap PI in e sta oba večja od 3.14 oz 2.7, sem za vsak slučaj v kalkulator utipkov, drugače sem imel občutek da je sošolce presenetila zadnja stran, kjer so bile limite.


edit: evo dokaz :) http://www.wolframalpha.com/input/?i=PI...
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Yacked2 ()

aerie ::

Včasih je bila matematika eksaktna veda. Rezultat je bil pravilen ali pa nepravilen. Zdaj tule berem, da je postala "zadeva" sporna. Tej družbi očitno več ni pomoči.

Lonsarg ::

Da ne boste presenečeni, ko bodo za pravilni rezultat razglasili =. Namreč če me apomin ne vara so na prvi strani pole določene formule in konstante in med njimi tudi to da je pi = 3.14?

lebdim ::

@Yacked2,

pazljiv moraš biti pri teh nalogah, ki se navezujejo na volumen in ploščino lika z integrali. Ampak boš vsaj dobil 70% točk za postopek.

Kar se pa tiče limit, pa me zanima, katere so bile, ker same limite racionalnih funkcij zelo spominjajo na razstavljanje, če jih rešuješ po tej poti. Lahko pa bi se učili tudi L'Hospitalovo pravilo, le da tukaj moraš znati odvajati. Je pa res, da ga lahko uporabiš pri limitah tipa [0/0] in [inf/inf], pri čemer inf pomeni neskončno.

Tako da, limite, zaporedja, funkcije, odvodi, integrali so osnova za matematično analizo ...

@Azgard, na splošni maturi pa ni tega. kar poglej. Je pa na NPZ-jih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lebdim ()

c0dehunter ::

Vsekakor je PI večji od 3.14.
I do not agree with what you have to say,
but I'll defend to the death your right to say it.

Smurf ::

Ok gremo razjasniti, PI je zmeraj bil in bo 3.1415... (iracionalno stevilo) in ne more biti 3.14. Ni tukaj nobenega trika, dvoumnosti, zlobnih izprasevalcev.
Upam si staviti, da je tudi v polah, kjer je napisana priblizna vrednost PI-ja oznaceno, da gre za priblizek.

Yacked2 ::

lebdim je izjavil:

@Yacked2,

pazljiv moraš biti pri teh nalogah, ki se navezujejo na volumen in ploščino lika z integrali. Ampak boš vsaj dobil 70% točk za postopek.

Kar se pa tiče limit, pa me zanima, katere so bile, ker same limite racionalnih funkcij zelo spominjajo na razstavljanje, če jih rešuješ po tej poti. Lahko pa bi se učili tudi L'Hospitalovo pravilo, le da tukaj moraš znati odvajati. Je pa res, da ga lahko uporabiš pri limitah tipa [0/0] in [inf/inf], pri čemer inf pomeni neskončno.

Tako da, limite, zaporedja, funkcije, odvodi, integrali so osnova za matematično analizo ...

@Azgard, na splošni maturi pa ni tega. kar poglej. Je pa na NPZ-jih.


Malo preveč sem hitel, a kaj naj, če sem zjutraj premalo jedel in sem postal lačen.

Glede limit so bile 3, pri enem si mogel razstaviti števec in imenovalec, da se je pokrajšalo, pri drugi je bilo potrebno vedeti da je sin(x)/x enak 1, če gre x v 0, pri zadni pa je bilo potrebno racionalizirati ker je bilo neskončno - neskončno. Nekaj takega.
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

Glugy ::

Dejstvo je da pi tehnično gledano ni 3,14 ampak ima neskončno decimalk. Matematika pa tud ni veda o družbenem ugotavljanju kaj se nekomu zdi kaj ampak ima točne zakonitosti. Ko računaš lahko uporabiš približek ker zadostuje da izvršiš nalogo. Ko pa te nekdo vpraša o zakonitostih kot je v tem primeru, kjer približek niti smiselen ni in ga niti ne rabiš za računat potem pa dvoma ni oziroma ga vsaj ne bi smel bit. Enostavno zakonitost je taka da je pi > 3,14 . Če pa ni tko se pa prtož ker to bi pa pomenil da so naši dragi učitelji leni ko f*** in ne odpredavajo snovi tako kot se zagre ampak uporabljajo približke ki škodijo razgledanosti človeka. Ne sme te skrbet da neumno izpadeš pred neumnimi, skrbet te mora da izpadeš razgledan med razgledanimi. Če te nekdo ne razume zarad tega je pa njegov problem da ne zna dojet in vidt situacije tako kot je ker gleda preveč ozko.

zanibani ::

Vidim da ste meli letos kar raznoliko, limite,zaporedja,integral, same analitične teme. sicer pa osebno menim, da je vsa zadnja leta zelo prevelik poudarek na kombinatoriki/verjetnostnemu računu. v srednji šoli jih učijo več tega (mislim da se kombinatorika/verjetnost) jemlje slaba dva meseca, za algebrajske teme, ki je osnova za kakršenkoli študij naravoslovja, pa so v učnem načrtu samo vektorji in še tisto fajn suhoparno...

Yacked2 ::

zanibani je izjavil:

Vidim da ste meli letos kar raznoliko, limite,zaporedja,integral, same analitične teme. sicer pa osebno menim, da je vsa zadnja leta zelo prevelik poudarek na kombinatoriki/verjetnostnemu računu. v srednji šoli jih učijo več tega (mislim da se kombinatorika/verjetnost) jemlje slaba dva meseca, za algebrajske teme, ki je osnova za kakršenkoli študij naravoslovja, pa so v učnem načrtu samo vektorji in še tisto fajn suhoparno...


Je bila ena od vektorjev na osnovnem nivoju, je bilo treba izračunati par zadev, ena naloga pa iz kompleksnih števil itd.
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

zanibani ::

Kaj pa ste meli na višjem za rotirat in računat integral? Eno funkcijo ali več, pa si moral potem gledat kako se sekajo? kako pa je kombinatorika zgledala? firbec pač :)

Yacked2 ::

zanibani je izjavil:

Kaj pa ste meli na višjem za rotirat in računat integral? Eno funkcijo ali več, pa si moral potem gledat kako se sekajo? kako pa je kombinatorika zgledala? firbec pač :)


Kombinatorika je bila točno taka naloga kot leta 2005 na jesenskem roku na višjem nivoju, si lahko greš pogledat, nič posebno težkega. Druga izbirna so bila neke funkcije pa konvergentne vrste (nevem točno, ker nisem reševal),

za obvezne naloge je bilo pa: imel sem kvadrat, ki sem ga vrtel okrog ene stranice, za izračunat je bilo volumen in površino, nato sem vrtel še trikotnik pa je bilo treba izračunat površino (pač oba plašča stožcev, ki sta nastala), nato si mel pa še parabolo, tangento nanj pa je bilo treba izračunat ploščino med parabolo in tangento.

Druga naloga je bila, da smo mogli narisat (x-1)/(x+1), napisati inverzno ter definicijsko območje inverze. nato je bilo treba dokazat, da presečišča funkcije in neke premice (je bila podana) ustezajo enačbi (je bila podana), si moral samo izenafič f(x) = y in poračunat. Nato je bilo pa treba obkrožit graf katere funkcije je bil narisan (je bil f(|x|), in nato izračunat ploščino med krivuljo in absciso.
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

čuhalev ::

Na začetku starih pol ni nikjer zapisano, koliko je približek za pi oziroma karkoli omenjenega glede tega. Dvomim, da bi na nove dopisali takšne neumnosti.

Meizu ::

Normalno, da je pi in e vecji kot njegova priblizka.

Naloga sploh ni dvoumna in je celo zelo trivialna. Je pa res, da zna zmesti nervoznega dijaka, ko na maturi svica pod casovnim pritiskom.

Matevz96 ::

Tudi meni ni jasno kaj imate nekateri težave z pi in 3.14...

Se je še komu zdela druga pola lažja od prve?

Yacked2 ::

Matevz96 je izjavil:

Tudi meni ni jasno kaj imate nekateri težave z pi in 3.14...

Se je še komu zdela druga pola lažja od prve?


Mogoče ne lažja, temveč manj obširna. Na prvi poli je bilo mešano na žaru, na drugi pa geometrija, funcija in kombinatorika ( oz. vrste), si na predstavljam, da bi drugo polo rešil nekdo, ki je imel težave že s 1., nam, ki smo reševali obe je pa verjetno marsikdo imel občutek ja, da je druga lažja.
Korak naprej ni vedno ustrezen...sploh če si na robu prepada!

lebdim ::

Meni osebno gresta kombinatorika in verjetnost zelo na živce in ju ne znam dobro. Ampak na maturi so pa presenetljivo lahke naloge.

Ja, na tehničnih fakultetah se pri Matematiki 1 ponovi cel 4. letnik, začne se pa z matrikami. Škoda, da jih osnov matrik ne učijo v srednjih šolah ...

A120 ::

Tudi sam sem reseval VR in se mi je zdela 2. pola zelo lahka. roka je kr sama letela. nevem al je bil dober dan al kaj :D edino tisti integral (x+1)/(x-1) me je malo zajbaval ampak je na koncu prisla resitev prav.

drugace pa je zadnjo limito slo rastavit imenovalec tudi in se ti je pokrajsalo. resitev je prisla enaka sqrt(2)/4. mogoce so edino malo zajebali z limitami ker so vsi profesorji govorili da jih nebo in jih tudi nismo ponavljali ampak ok. me ni motilo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: A120 ()

lebdim ::

Če je bil zračunat integral f(x)=(x+1)/(x-1)

potem je treba najprej opraviti deljenje, ker sta stopnji števca in imenovalca enaki.

dobiš (x + 1) / (x - 1) = 1 + (2)/(x-1)

integral = x + 2*ln(x-1)

če je bil določen, pa še meje vstaviš noter.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Geometrija, krog

Oddelek: Šola
251312 (1007) Unknown_001

Koliko decimalk PI veste na pamet?

Oddelek: Loža
243042 (2185) dzinks63
»

PI is wrong! (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17217509 (10813) modicr

Pomoč - razno

Oddelek: Šola
121670 (1469) Mavrik
»

Površina kroga brez pi (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7710964 (9053) CHAOS

Več podobnih tem