» »

Prestavljanje in pospešek pri dizlu

Prestavljanje in pospešek pri dizlu

«
1
2

FiReFTW ::

Zanima me kje je najbolj smotrno prestavljat pri ročnem menjalniku pri dizlu da dosežeš najbolši pospešek pri avtu.
Avto ima najvišji navor na določeni točki, na določeni točki najvišje konje... zdaj pa kje je najbolše menjat da pospešiš najhitreje? Baje da maksimalni navor ni tolk pomemben in je dejansko najboljše prestavit nekak tako da prideš potem ko prestaviš na točko kjer imaš največ konjev.

Siddh ::

Odvisno od mašine, najprej povej ali imaš turbo dizla ali navadnega.
Načeloma pa gre tako, da ko greš eno prestavo višje, npr. iz 2. v 3., greš v 2. tako visoko, da boš v 3. padel v območje vrtljajev kjer imaš največji navor. Graf navora in konjskih moči si lahko najdeš za skoraj vsak motor na internetu. Če pa bi rad enostavno varijanto pa enostavno stisni gas do ali skoraj do blokade pa potem prestavi. Nekega vsakodenevnega teranja dizla vsak dan pa nebi ravno priporočal, razen če ga misliš vozit na servis vsake 3 mesece.

Obstaja pa tudi varijanta, da prestavljaš brez stiskanja sklopke, to je zelo hitro, ampak če zajebeš si hitro ob menjalnik.


Blinder ::

Pozabi na navor če hočeš maksimalni pospešek. Za bencinarje se skoraj vedno menja tik pred limitatorjem, še posebej v nižjih prestavah. Pri dizlih rata da na neki točki moč zelo strmo začne padat (primer
). Tako da odgovor bi bil med recimo 4250 in 4500-4750 rpm za večino dieslov.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

FiReFTW ::

Siddh je izjavil:

Odvisno od mašine, najprej povej ali imaš turbo dizla ali navadnega.
Načeloma pa gre tako, da ko greš eno prestavo višje, npr. iz 2. v 3., greš v 2. tako visoko, da boš v 3. padel v območje vrtljajev kjer imaš največji navor. Graf navora in konjskih moči si lahko najdeš za skoraj vsak motor na internetu. Če pa bi rad enostavno varijanto pa enostavno stisni gas do ali skoraj do blokade pa potem prestavi. Nekega vsakodenevnega teranja dizla vsak dan pa nebi ravno priporočal, razen če ga misliš vozit na servis vsake 3 mesece.

Obstaja pa tudi varijanta, da prestavljaš brez stiskanja sklopke, to je zelo hitro, ampak če zajebeš si hitro ob menjalnik.


turbo dizla.
eh kakšno vsakodnevno teranje, hvala za nasvet ampak to nisem jaz, mogoče tu pa tam ( na kakšen mesec ali dva ) se mi zalušta da ga malo nateram, pa še to ne nevem kak.
si prepričan da je tako da ti pade v višji prestavi na maksimalni navor? ker na določenih straneh pravijo da to ni tak in da je najboljše da ti pade na maksimalne konjske moči.

Blinder ::

pa mene poslušaj, kaj sploh poslušaš folk ki nima pojma. navor nima veze, ti rabiš moč. kaj se boš pri stari hondi 1.6 vti jajcal med 4000 in 2800 rpm (največji navor*) za pospešek?

*lokalni maksimum, za malenkost nižji od tistega pri 7000.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

FiReFTW ::

Torej bi bilo najboljše prit v približek maksimalne moči. Torej če ima avto maksimalno 100 konjev na 3500rpm bi bilo nekje za najboljši pospešek najbolje prit nekje v tisto razdaljo 3000-3500rpm ko prestaviš v višjo prestavo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FiReFTW ()

videc ::

FiReFTW je izjavil:

Torej bi bilo najboljše prit v približek maksimalne moči. Torej če ima avto maksimalno 100 konjev na 3500rpm bi bilo nekje za najboljši pospešek najbolje prit nekje v tisto razdaljo 3000-3500rpm ko prestaviš v višjo prestavo.
Niti ne. Še posebej ne pri dizlu.

zee ::

Pri mojem turbodieslu (1.5 dci 82 KM) sem tipicno menjaval pri nekje 3000-3500 rpm oz. takoj, ko je motor postal malenkost bolj glasen in je avto vselej prav lepo potegnil. Turbina se je prizgala pri ~3300 rpm. Ko sem avtu nabavil, sem dejansko poslusal, kdaj se je zavrtela. >:D
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

zajovic ::

Vsak avto (dizel, bencin ali kateri koli drug), turbo, neturbo,...pospešuje najbolje v območju največje moči, ne v območju največjega navora.
Torej turbo dizel z ogromno navora in recimo 100hp bo do 100km/h prilezel v istem času (ponavadi pa še kasneje zaradi večje teže) kot atmosferski bencinski agregat z 100hp, pa čeprav občutek pravi, da dizel buta v hrbet...

videc ::

zee je izjavil:

Pri mojem turbodieslu (1.5 dci 82 KM) sem tipicno menjaval pri nekje 3000-3500 rpm oz. takoj, ko je motor postal malenkost bolj glasen in je avto vselej prav lepo potegnil. Turbina se je prizgala pri ~3300 rpm. Ko sem avtu nabavil, sem dejansko poslusal, kdaj se je zavrtela. >:D
Me zanima kateri avto je to, ker je to malo visoko število obratov za tdi-ja, razen, če je še stara tehnologija in imaš ti. "turbo luknjo".
Pri mojem TDCI-ju (1.8, 100KM) se turbina prižge veliko prej, pri 1800rpm.
Če se mi ne da "nabijat" ponavadi prestavim pri 2200rpm, če se mi mudi pa pri cca. 2600-3000. Glede na to, da je število obratov omejeno na 5000.

Malajlo ::

Šaltaš pri max moči, pri dizlih je to malo (10%) pred blokado.
Tebe poganja navor na kolesih, ta je pa v nižji prestavi vedno večji kot v višji. Torej vztrajaš do konca.

https://danielmiessler.com/study/horsep...

krneki0001 ::

Turbina se ne prižge!

Turbino poganjajo izpušni plini, kar pomeni, da se začne vrteti že ob štartu avta.
To da jo slišiš, pa samo pomeni, da se je takrat začela vrteti z višjimi obrati. Se pa turbine vrtijo med 100 in 160 tisoč obrati.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

videc ::

Malajlo je izjavil:

Šaltaš pri max moči, pri dizlih je to malo (10%) pred blokado.
Tebe poganja navor na kolesih, ta je pa v nižji prestavi vedno večji kot v višji. Torej vztrajaš do konca.
https://danielmiessler.com/study/horsep...
Potem se pa, vsaj meni, pojavi vprašanje, koliko se to splača z vidika obremenjevanja motorja (in ostalih delov).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: videc ()

Invictus ::

videc je izjavil:

Potem se pa, vsaj meni, pojavi vprašanje, koliko se to splača z vidika obremenjevanja motorja (in ostalih delov).

Motorji so narejeni za to da se obremenijo.

Večina ljudi ima probleme z motorji in ostalimi komponenetami, ko jih non-stop vrtijo na nizkih obratih. Kao šparajo. Ko ga peljejo na servis, se pa čudijo koliko enih zapacanih zadev je nastalo ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

videc ::

Invictus je izjavil:

videc je izjavil:

Potem se pa, vsaj meni, pojavi vprašanje, koliko se to splača z vidika obremenjevanja motorja (in ostalih delov).

Motorji so narejeni za to da se obremenijo.
Večina ljudi ima probleme z motorji in ostalimi komponenetami, ko jih non-stop vrtijo na nizkih obratih. Kao šparajo. Ko ga peljejo na servis, se pa čudijo koliko enih zapacanih zadev je nastalo ...
Se strinjam s tem. Predvsem kakšni EGR-ji se znajo zapacat.
Moj stavek je bil mišljen bolj v stilu, da se ne obremenjuje nonstop 100%. :)

Invictus ::

videc je izjavil:

Se strinjam s tem. Predvsem kakšni EGR-ji se znajo zapacat.
Moj stavek je bil mišljen bolj v stilu, da se ne obremenjuje nonstop 100%. :)

Sicer bo tole zvenelo bolj kot vudu znanost, ampak pri vsakem avtu se naučiš poslušati kdaj avto lepo prede ...

Sicer je to zelo subjektiven občutek, ampak če se pogovoriš še s kakim mehanikom, ki pozna tip avta, ti je počasi jasno ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

videc ::

Jaz osebno vozim kot sem omenil par "postov" nazaj, ker mi ne ustreza, da motor rjovi (4000rpm in več, pa to nima povezave z izolacijo kabine). :)
Če je treba ga, seveda, tudi "pritisnem". Kar se pa pogovora z mehanikom tiče ... Ko sem se pogovarjal z mojim mehanikom (on vozi TDI Golfa) mi je omenil, da nima smisla držati avto v visokih vrtljajih, ker pridobitev ni tako velika, kot če ga voziš normalno.

Zheegec ::

Pri mojem TDCI-ju (1.8, 100KM) se turbina prižge veliko prej, pri 1800rpm.

Edini način, da turbina ni "prižgana", ko deluje motor, je to da jo odklopiš iz motorja (ne priporočam).
V svojem avtu imam turbo števec in ti garantiram, da turbina "deluje" že od prostega teka dalje, glede na to, koliko pritisneš na desni pedal :) Od 3500Rpm dalje pa deluje malo drugače (manj pomaga).
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Scorpia ::

Sam ko sem vozil dizle, je bilo nesmisleno ga preganjat ali pospeševat čez 3500rpm, kajti turbina že takrat deluje na max. Izjema če greš čipat avto in povečaš pritisk tlaka v turbini. Drugače ni smisleno. Je pa spet odvisno od menjalnika ali imaš dolge ali kratke s šest prestav. Avto z dolgimi je še nekak smisleno vozit v višje obrate, ampak spet nikamor ne gre. Drugače navor, še kako pomaga pri pospeševanju, kot eni pravite da ne. Sem vozil dizel čez 500nm in je še bolj bilo, smisleno pospeševat v nižjih obratih, kot do rdečega polja. Pa tudi ne morem primerjat s šibkejšim, ker ta dizel je za šalo dosegal tudi rdeče polje, pa še V6 je bil. Medtem ko se kak 120 konjski dizelaš, matra it v višje obrate. Sem raje presedlal na bencinarje, čeprav ne divjam, sam čez prelaze mi lepše gre bencinar.
////

Zheegec ::

Čisto odvisno od motorja do motorja... V Alfi gre lepo do skoraj 4500rpm, kje drugje spet ne.
Pri 3.0TDI z DSG je tudi v "športnem načinu" prestavljal pri malo čez 4000Rpm če se prav spomnim.

P.s.: 560HP in 540NM navora je super kombinacija, sprobano! :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

m0LN4r ::

Iz prve roke dva dokaj enaka avta in pospeševanje še pred rdečimi številkami:
Polo 1.4 MPI 60KM do 15s
Polo 1.4 TDI 75KM do 20s -> slednjega matra predvsem teža.

V klancu pa se številke obrnejo v prid dizla.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

GTX970 ::

zee je izjavil:

Pri mojem turbodieslu (1.5 dci 82 KM) sem tipicno menjaval pri nekje 3000-3500 rpm oz. takoj, ko je motor postal malenkost bolj glasen in je avto vselej prav lepo potegnil. Turbina se je prizgala pri ~3300 rpm. Ko sem avtu nabavil, sem dejansko poslusal, kdaj se je zavrtela. >:D

Drži se raje farmacije/kemije, o vozilih nimaš pojma.
Turbina se vrti ves čas.


Blinder je izjavil:

pa mene poslušaj, kaj sploh poslušaš folk ki nima pojma. navor nima veze, ti rabiš moč. kaj se boš pri stari hondi 1.6 vti jajcal med 4000 in 2800 rpm (največji navor*) za pospešek?

*lokalni maksimum, za malenkost nižji od tistega pri 7000.


OP ima turbodizla, ki ima s tvojo bencinsko vtec hondo skupnega natanko volan in 4 gume.
Prestavljaj pri max moči, top je nekje pri 4000 rpm (nekateri imajo 3600, drugi spet 4400 rpm).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GTX970 ()

Rippy ::

Okoli najvišjih konjev. Konji (HP) so pa rezultat navora in obratov (rpm).

(Navor*obrati)/5252=HP
Hipotetično vzamemo avto z 125HP pri 5000 rpm, 200NM navora pri 2500 rpm. Pri 2500 rpm bo imel 95 konjev in pri najvišji moči na 5000 rpm 131NM navora.

To, da ima dizel veliko navora pri nizkih obratih pomeni, da je zmožen generirati presenetljivo veliko moči na tej točki, ker se pa motor načeloma ne vrti tako hitro kot pri bencinarjih ga pa tudi potrebuje, da doseže spodobno moč.

FiReFTW ::

Ok tu je recimo chart za turbodizl 2.0 cruze, torej kje bi bilo optimalno prestavljat za največji pospešek?

m0LN4r ::

Ja po občutku ane, kjer nabolj potegne.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

GrimReaper ::

FiReFTW je izjavil:

Ok tu je recimo chart za turbodizl 2.0 cruze, torej kje bi bilo optimalno prestavljat za največji pospešek?

Jest bi pri 4500, da mi naslednja prestava pade na 3800-4000, kjer je največja moč.
Splošno pravilo je tako, da šaltaš čim bližje blokadi, ampak ne velja v vseh primerih.
Recimo Punto II 1.2 8V ima max moč 60KM že pri 5000, max rpm pa 6500. Imel sem en program, pa se sedaj ne spomnim kateri (screene gledam sedaj, ampak nikjer ni razvidno ime), pa je vse to in še več preračunaval, in je od I. do IV. najbolj optimalno prestavljat pri 6040/5710/5520/5390. Kar sem sam meril, ni bilo neke razlike, če si prestavljal pri 5000 ali pri 6000, oboje okol 15s.
Pri novih turbo bencinarjih, ki imajo max moč že pri 5000, zna bit zgodba podobna.

Zdajšnji 1.6 16V 105 ni dosti boljši, in se tudi matra prit do 6500, čeprav ima max moč pri 6000. Ampak mislim da bi moral bit kakšno desetinko boljši, če šaltaš pri 6400 namesto 6000. Na žalost sem pomeril samo pri 5000 in 6400, pa je bilo razlike 13,1 proti 12,6s.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Malajlo ::

Zdajšnji 1.6 16V 105 ni dosti boljši, in se tudi matra prit do 6500, čeprav ima max moč pri 6000

Imam v drugem avtu isto mašino. Ma, se zavrti. Malo počasneje v visokih prestavah, ampak v tretji pa gre. Takrat si tudi na AC že na cruising speed. In še čez. Po klancu navzdol pa brez problema tudi v višjih prestavah :))
Pri dizlih se res ni treba preveč obremenjevati. Če si po šaltanju v višjo prestavo vsaj ene 500 rpm čez mejo učinka turbine (oz. ko se krivulja navora prestavi na normalno vrednost - velja tudi za neturbince in parne stroje), si na zelenem. Če greš do blokade, si vsaj 500 rpm čez optimum. Torej - do max powah! (me pa malo preseneča čudna krivulja unga amerikanca, ker navor kar dobro pada; tole bi jaz mapo popravil; pa šaltal nekje pri 3500)

AndrejS ::

Kupiš si BMWja z LaunchControl in ne rabiš skrbet kdaj menjavaš in koliko plina dodaš - avto vse naredi sam. Je pa res da moreš hitro sklopko menjat, če dosti uporabljaš LauchControl.

Unknown_001 ::

Lanuch control je uporaben sam za idiote ki speljevat ne znajo. Vkolikor imaš dobro izpiljeno dinamiko sklopke in gasa si v skoraj dvosekundni prednosti lahko ko se gremo pospeševanje iz nule.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

dope1337 ::

Unknown_001 je izjavil:

Lanuch control je uporaben sam za idiote ki speljevat ne znajo. Vkolikor imaš dobro izpiljeno dinamiko sklopke in gasa si v skoraj dvosekundni prednosti lahko ko se gremo pospeševanje iz nule.


Ti si me pa nasmejal ves pjeb xD
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein

energetik ::

FiReFTW je izjavil:

Ok tu je recimo chart za turbodizl 2.0 cruze, torej kje bi bilo optimalno prestavljat za največji pospešek?

Še enkrat - pri vseh motorjih (bencin, TDI, TSI...) se za največji pospešek prestavlja tako, da se čimveč časa giblješ okoli max _moči_. Torej prestaviš takrat, da po krivulji _po prestavljanju_ padeš na isto moč, kot si jo imel pred prestavljanjem. To pa ni na točki max moči, ampak še malo čez.

Recimo pri tem Cruzu, ima max moč pri 4200rpm. Če ti po prestavljanju padejo obrati za npr. 500rpm, prestaviš pri 4300rpm, tako padeš na 3800rpm, kjer ima motor cca. isto moč kot pri 4200rpm.
Ker pa je v nižjih prestavah padec obratov večji, je treba iti pri nižjih prestavah bolj v rdeče polje kot pri višjih.
Vse ostalo je manj optimalno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

krneki0001 ::

Unknown_001 je izjavil:

Lanuch control je uporaben sam za idiote ki speljevat ne znajo. Vkolikor imaš dobro izpiljeno dinamiko sklopke in gasa si v skoraj dvosekundni prednosti lahko ko se gremo pospeševanje iz nule.


Si kdaj sprobal lounch control? Si kdaj probal kako dirko v pospeševanju na 402m vozit?

Sej bo kak uradni drag race, pa pridi pokazat svoje znanje.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Olórin ::

Unknown_001 je izjavil:

Lanuch control je uporaben sam za idiote ki speljevat ne znajo. Vkolikor imaš dobro izpiljeno dinamiko sklopke in gasa si v skoraj dvosekundni prednosti lahko ko se gremo pospeševanje iz nule.


Sprobaj kdaj na 500 konjskem stroju, boš videl kako hitro se začnejo kolesa vrtet v prazno, če daš malenkost preveč gasa ob pospeševanju iz 0 kmh. In takrat te bo bilokdo v drag dirki prehitel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

sandmat ::

Unknown_001 je izjavil:

Lanuch control je uporaben sam za idiote ki speljevat ne znajo. Vkolikor imaš dobro izpiljeno dinamiko sklopke in gasa si v skoraj dvosekundni prednosti lahko ko se gremo pospeševanje iz nule.


a to leti na skiroje in manjše variante ponijev? :D

Olórin ::

FiReFTW je izjavil:

Zanima me kje je najbolj smotrno prestavljat pri ročnem menjalniku pri dizlu da dosežeš najbolši pospešek pri avtu.


Če želiš najboljše pospeške se vedno prestavlja tik pod rdečim poljem. Recimo kakšnih 10% pod rdečim poljem. tOčno do rdečega polja ga nima smisla silit saj ponavadi moč začne drastično upadati + prehitro se lahko zgodi da se ti "vklopi" limiter obratov.

Skratka če želiš pospeševati moraš gledat kje imaš max kw. Za vleko bremena pa gledaš kje imaš max nm.


ps.: pomembno opozorilo. Po vožnji s hudim obremenjevanjem turbine vozi nekaj časa avto na lahkoten način in ko zaustaviš avto pusti motor teči še kakšno minuto. Drugače boš slej ko prej menjal turbino.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

Unknown_001 ::

FiReFTW je izjavil:

Zanima me kje je najbolj smotrno prestavljat pri ročnem menjalniku pri dizlu da dosežeš najbolši pospešek pri avtu.
Avto ima najvišji navor na določeni točki, na določeni točki najvišje konje... zdaj pa kje je najbolše menjat da pospešiš najhitreje? Baje da maksimalni navor ni tolk pomemben in je dejansko najboljše prestavit nekak tako da prideš potem ko prestaviš na točko kjer imaš največ konjev.


Čisto od avtomobila odvisno vse skupaj. Tiščati je smiselno le toliko dolgo dokler ne dosežeš hitrosti pri kateri imaš v višji prestavi obrate v polju kjer motor po domače rečeno najbolj vleče. Je zelo odvisno od menjalnika kot tudi motorja, torej tudi prestavnih razmerij. Če so le ta kratka ti je brezveze vztrajati do konca, pokneš menjalnik prestavi višje in žuli gas dalje. Jaz osebno zelo malo gledam števec obratov, ker menjam po posluhu in feedbacku ki mi ga avto da med vožnjo. Nekje na pamet pa mislim da ga šaltam kmalu ko števec obratov preseže mejo 4000rpm ko se mi gre da ga poženem v dir v drugi prestavi, v tretji vztrajam do 4500 četrto pa še nisem tiščal do limita ker peljem max 150 po avtocesti če že je treba prehitet pa je razlika hitrosti premajhna, da mi tempo ne pade tak da peto prestavo dokaj kamu uporabim. Prvo prestavo pa itak po občutku čimprej ko začne tulit ker takrat navadno je brzina že zrela da v drugi mašina ponori do konca. Govorim za 1.6 TDI

Tako da bolj pametnega odgovora kot da pridobi občutek na avtomobilu ne morem podati. Ni neke magične meje ki bi veljala za vse avtomobile. Torej poleg motorja malo opazuj kako imaš prestavna razmerja naštimana ko boš sprobaval.

Lp!
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Unknown_001 ::

krneki0001 je izjavil:


Si kdaj sprobal lounch control? Si kdaj probal kako dirko v pospeševanju na 402m vozit?

Sej bo kak uradni drag race, pa pridi pokazat svoje znanje.


Lanuch control je za pi*ke. >:D


Ne vi meni pametovati o 500 konjskih avtih katerih si 90% vas tu gori ne more privoščit. Sem že videl kaj ta lanuch control naredi pa je za avte ki imajo moč v mejah normale totalno sranje za na odpad razen če se ga da nastavljat (ja ni povsod isti asfalt pa gume morajo tudi bit zakaj+še dosti malenkosti). Novih avtov nad 400konjev pa itak brez elektronike sploh vozit ne moreš ampak to je eksotika, ki ni tema te debate. Če je že kaj od te elektronike vredno pri pospeševanju so to avtomatski menjalniki z dvojno sklopko.

ps.
Po ravnem zna vsaka budala vozit.
Res je tuki ful znanja za pokazat ko gre pri drag race-u itak samo zato da se pokaže ker ma več pod havbo. In potem se ljudje smejejo ko pride majster z neko zverino s plehom od jugeca in našiša nek tovarniško delan avtomobil. Pardon ni mi ravno do tega da bi tiča meril, važno da je baba z njim zadovoljna.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

energetik ::

Unknown_001 je izjavil:

FiReFTW je izjavil:

Zanima me kje je najbolj smotrno prestavljat pri ročnem menjalniku pri dizlu da dosežeš najbolši pospešek pri avtu.
Avto ima najvišji navor na določeni točki, na določeni točki najvišje konje... zdaj pa kje je najbolše menjat da pospešiš najhitreje? Baje da maksimalni navor ni tolk pomemben in je dejansko najboljše prestavit nekak tako da prideš potem ko prestaviš na točko kjer imaš največ konjev.


Čisto od avtomobila odvisno vse skupaj. Tiščati je smiselno le toliko dolgo dokler ne dosežeš hitrosti pri kateri imaš v višji prestavi obrate v polju kjer motor po domače rečeno najbolj vleče. Je zelo odvisno od menjalnika kot tudi motorja, torej tudi prestavnih razmerij. Če so le ta kratka ti je brezveze vztrajati do konca, pokneš menjalnik prestavi višje in žuli gas dalje.
Lej, nič ni odvisno. Pri vsakem avtu je treba za max pospešek prestavljati malo kasneje, kot je točka max moči, torej na rdečem polju, pri kakšnih še kasneje.
Ideala je biti ves čas pospeševanja na točki max moči, kar je možno le s CVT menjalnikom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

PandaFlow2 ::

Lej, nič ni odvisno. Pri vsakem avtu je treba za max pospešek prestavljati malo kasneje, kot je točka max moči, torej na rdečem polju, pri kakšnih še kasneje.
Ideala je biti ves čas pospeševanja na točki max moči, kar je možno le s CVT menjalnikom.


Ne boš našel novega avta brez omejevalnika vrtljajev, ki običajno ne pusti motor v rdeče polje - razen če prestaviš navzdol, jasno...

CVT res drži vrtljaje motorja med pospeševanjem na optimimumu, ampak ima pa bistveno večje mehanske izgube, tako da je na koncu tam-tam...

Janac ::

dizla je načeloma lažje speljat kajne?

Unknown_001 ::

Janac je izjavil:

dizla je načeloma lažje speljat kajne?


Če je avto obremenjen seveda, ker ima več navora pri nižjih vrtljajih. Drugače pa z gaspedal bis poden pohoden, kupplung verloren und fast (skoraj) getriebe zerstoren tehniko nimaš kaj zajebat da bi ti crknil motor ampak to počni sam če si sposoben pol avto lovit, maš preveč denarja za gume in servis pa za riskirat, da te policaj mastno oglobi, če je slučajno kje v bližini. :))
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Janac ::

Ne govorim za drag dirkanje ampak za normalno oz. vsakdanjo vožnjo. samo sklopko spustiš ne?

Unknown_001 ::

Janac je izjavil:

Ne govorim za drag dirkanje ampak za normalno oz. vsakdanjo vožnjo. samo sklopko spustiš ne?


To je bilo mal groteskno predstavljeno grobo pospeševanje, ki te prej spravi v težave kot do željene hitrosti.

Da, da se s sklopko speljevat, bencinarja na ravnem prav tako sam ne se navadit tega delat pa raje dodaj gas, da ne boš ko eni, ki po polžje speljujejo iz križišča vmes jim pa po možnost še dvakrat crkne.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Siddh ::

Janac je izjavil:

Ne govorim za drag dirkanje ampak za normalno oz. vsakdanjo vožnjo. samo sklopko spustiš ne?



Ja z dizlom boš bistveno lažje speljal kot z bencinarjem (govorim konkretno za 1.5 dci in 1.6 bencinar od renaulta, zelo pogosta motorja), ampak pri teh povprečnih mašinah še vseeno moraš dodati malo gasa tako na dizlu kot bencinarju, če ne boš naredil kolono pri speljevanju. Pri bencinarju je sicer brez gasa nemogoče speljati na ravnini v nekem normalnem času, z dizlom pa tudi ni dosti hitreje, ker sklopko vseeno spuščaš zelo počasi, da motor ne ugasne. V prometu je speljevanje brez gasa popolnoma nesmiselno, zamudno in ovira druge.

Speljevanje brez gasa je uporabno samo za kako fino, natančno parkiranje. Ampak v tem primeru sploh ne spelješ, ampak samo lezeš z avtom.


krneki0001 ::

Unknown_001 je izjavil:

krneki0001 je izjavil:


Si kdaj sprobal lounch control? Si kdaj probal kako dirko v pospeševanju na 402m vozit?

Sej bo kak uradni drag race, pa pridi pokazat svoje znanje.


Lanuch control je za pi*ke. >:D


Ne vi meni pametovati o 500 konjskih avtih katerih si 90% vas tu gori ne more privoščit. Sem že videl kaj ta lanuch control naredi pa je za avte ki imajo moč v mejah normale totalno sranje za na odpad razen če se ga da nastavljat (ja ni povsod isti asfalt pa gume morajo tudi bit zakaj+še dosti malenkosti). Novih avtov nad 400konjev pa itak brez elektronike sploh vozit ne moreš ampak to je eksotika, ki ni tema te debate. Če je že kaj od te elektronike vredno pri pospeševanju so to avtomatski menjalniki z dvojno sklopko.

ps.
Po ravnem zna vsaka budala vozit.
Res je tuki ful znanja za pokazat ko gre pri drag race-u itak samo zato da se pokaže ker ma več pod havbo. In potem se ljudje smejejo ko pride majster z neko zverino s plehom od jugeca in našiša nek tovarniško delan avtomobil. Pardon ni mi ravno do tega da bi tiča meril, važno da je baba z njim zadovoljna.


Še enkrat te vprašam; Sploh veš, kako lounch control deluje? Recimo na enem normalnem avtu z 160 ali 200KM? Lounch control je ravno za speljevanje na polno odličen. Pa ne samo za drag race, tudi na mokrih in spolzkih križiščih se pozna.

Unknown_001 je izjavil:


Po ravnem zna vsaka budala vozit.


Slej ko prej pride ovinek.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

Siddh ::

Treba ločit med launch control in elektronskim sistemom za pomoč pri speljevanju.
Launch control je namenjen, da avto iz stoječega štarta čim hitreje pospeši, ponavadi je na voljo samo na avtomatskih menjalnikih na športnih avtomobilih.
Medtem pa je pomoč pri speljevanju namenjena stabilnemu in udobnemu speljevanju v težavnih okoliščinah, npr. v klanec, po spolzkih površinah itd., ne pa temu, da bo avto čim hitreje pospešil.


krneki0001 ::

Siddh je izjavil:

Treba ločit med launch control in elektronskim sistemom za pomoč pri speljevanju.
Launch control je namenjen, da avto iz stoječega štarta čim hitreje pospeši, ponavadi je na voljo samo na avtomatskih menjalnikih na športnih avtomobilih.
Medtem pa je pomoč pri speljevanju namenjena stabilnemu in udobnemu speljevanju v težavnih okoliščinah, npr. v klanec, po spolzkih površinah itd., ne pa temu, da bo avto čim hitreje pospešil.


Lounch control je na voljo za vsak avto (tut v jugota bi ga lahko zmontiral). Je pa res namenjeno temu, kar si napisal.

Speljevanje v klanec je pa ponavadi rešeno na drugačen način - recimo subaru ima mehanski hill holder (stopiš v klancu na bremzo in sklopko, pa obdržiš nogo na sklopki, iz bremze jo lahko daš pa na pedal za gas in čakaš, da boš speljal, ko spuščaš sklopko, popušča tudi zavora.). In ta hillholder imajo že tam od leta 1984 skoraj vsi subaruji serijsko.
Zdej je pa recimo citroen začel tako zadevo vgrajevat, pa še par drugih, samo da to enako počne elektronika (na žalost pa ta rada odpove, kar je pri mehaniki dosti težje)
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

Blinder ::

Ma eno ti je kak pameten launch control. Drugo je homemade limitator obratov nastavljen na nižje obrate ki je dober samo za se frajerišit pred kurami.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

vorantz ::

krneki0001 je izjavil:

Lounch control


Dokler ne začneš to reč pravilno pisat, te ne bo noben vzel resno

krneki0001 ::

vorantz je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Lounch control


Dokler ne začneš to reč pravilno pisat, te ne bo noben vzel resno


Mora bit kosilo vmes.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vprašanje glede dizla (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27162320 (42784) blay44
»

Moč motorja in klima (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6710437 (8084) rosomah
»

Kdaj prestaviti v višjo prestavi pri bencinarju/dizlu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5811886 (10071) Blinder
»

efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15030918 (26518) Siddh
»

Najbolj ekonomično pospeševanje (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
12822788 (19885) Pyr0Beast

Več podobnih tem