Novice » Industrijska lastnina » Tesla odpira patentni portfelj
AndY1 ::
Polnilnice, ki jih omenjate, so počasne (3F / do 32A) in polnijo do cca 100km dometa na uro.
Zemljevid kaže Tesline Superchargerje, ki avto napolnijo v pol ure.
Pokritost je res manjša kot z bencinskimi črpalkami, a se je potrebno zavedati, da vsako jutro štartaš s polnim avtom, ker ga pač polniš doma in zato niti ni potrebe po tako gosti mreži. Govorice so, da naj bi Tesla v Sloveniji odprla vsaj 3 polnilnice na osi Koper - MB..
No, to čisto ne drži:
Ampak so pa še vedno dosti hitrejši (do 135kW) kot standardne polnilnice. In ja, SuperCharger bo v Ljubljani postavljen pozimi 2014-2015. Potreben je za pokrivanje koridorja od Trsta do Gradca.
Modelov S je v Sloveniji že kar nekaj. Srečam jih (različnih) na cesti več kot vseh ostalih električnih vozil skupaj. Primer:
Sam se vozim na elektriko od leta 2008 (Vectrix), od Julija 2012 naprej pa z Ampero. Do sedaj imam narejenih 51.000km, od tega 290 litrov bencina, vse ostalo na elektriko. Razmerje je cca. 90% EV, 10% bencin - pač daljše vožnje.
Vsak jutro me čaka 80km električnega dosega, če se avto vmes polni, še toliko več.
Polnilnih postaj je pa v Sloveniji že kaj nekaj in število še raste. Zemljevid postaj se najde tukaj:
http://www.elektro-crpalke.si/
Ja sam nimajo vsi možnosti polniti avta doma ponoči... kaj pa če si sredi mestav bloku? Naj kabel iz n-štuka vlečem dol do avta?
Sam sem v bloku in sem si do garažnega mesta v kleti dal potegniti kabel od stanovanja, pri avtu imam električno omarico. Če pa nimaš svojega garažnega prostora, se pa mogoče lahko zmeniš v službi, pa tam polniš. Vse, kar potrebuješ je navadna Schuko vtičnica.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: AndY1 ()
driver_x ::
zastonj
Tu sem nehal brati. Lep dan želim.
Vsem skeptikom..
Imam Teslo in ni poti nazaj na klasične avtomobile.
Tudi sam razmišljam, da bi bil naslednji avto Tesla S. Kako je pri nas urejena servisna mreža? Ali obstajo kakšni podatki o okvarah? Slišal sem namreč, da je menjava baterij precejšen strošek.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: driver_x ()
stara mama ::
Čas bo povedal, ko bojo baterije teh avtov začele končevat svojo življenjsko dobo, zdaj so pomoje še redki ki so jih menjali.
Vsekakor ne more bit poceni že zarad same kapacitete.
Vsekakor ne more bit poceni že zarad same kapacitete.
AndY1 ::
Na moji Amperi, po 50.000km , sem izgubil cca. 1.5% kapacitete. To berem direktno iz OBD2. Ampak, ker Ampera nikoli ne polni do 100%, le do 85.9%, ko je nova, izgubo kapacitete kompenzira tako, da poveča okno StateOfCharge. Ko je bila baterija nova, je polnilo do 85.9% in praznilo do 22% baterije. Zdaj polni do 87.5%, tako da je uporabne kapacitete baterije še vedno enako in jo bo še vedno enako, dokler ne bo zgornje okno polnjenja doseglo 100%.
stara mama ::
Pa jo prazniš do konca ali samo dopolnjuješ?
Vrjetno ni več tistega spominskega efekta, ki da vedno slab priokus baterijam.
Vrjetno ni več tistega spominskega efekta, ki da vedno slab priokus baterijam.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
hojnikb ::
"Spominski efekt" je značilen samo za NiCd baterije...
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Nummy ::
Ja sam nimajo vsi možnosti polniti avta doma ponoči... kaj pa če si sredi mestav bloku? Naj kabel iz n-štuka vlečem dol do avta?
Sam sem v bloku in sem si do garažnega mesta v kleti dal potegniti kabel od stanovanja, pri avtu imam električno omarico. Če pa nimaš svojega garažnega prostora, se pa mogoče lahko zmeniš v službi, pa tam polniš. Vse, kar potrebuješ je navadna Schuko vtičnica.
Sem v bloku in imam do parkirnega mesta najprej ene 20m kabla navzdol, potem bi pa rabil še ene 100m kabla do avta. Garaž nimamo. Punca pa tudi ne more polniti v garaži, če je avto vsak dan na drugem parkirplacu in prav tako več tko 100m stran od stavbe v kateri dela. Ain't that easy boy. Še posebi je problem, ker tole potegne kar precej toka.
Nummy ::
"Spominski efekt" je značilen samo za NiCd baterije...
Spet klanfaš bedarije?
kliky klik
klik klik!
read it!!!
Pa da ne pozabimo na "napihovanje" baterij po določenem času. Been there done that. Samsung telefon, po enem letu se baterija napihnila kot balon in sedaj totalno neuporabna...
hojnikb ::
Pa da ne pozabimo na "napihovanje" baterij po določenem času. Been there done that. Samsung telefon, po enem letu se baterija napihnila kot balon in sedaj totalno neuporabna...
Kaj ima to veze z memory efektom ?
pa še to..
For the future use of lithium-ion batteries in vehicles however, this recent discovery is not the final word. It is indeed absolutely possible that the effect could be detected and taken into account through clever adaptation of the software in battery management systems, Novak pointed out. Should that prove successful, the memory effect would not stand in the way of a reliable and safe use of lithium-ion batteries in electric vehicles. So now, engineers face the challenge of finding the correct way of handling the peculiar memory of batteries.
Ta "efekt" (kolker je sploh viden, ker v večini primerov gre za degradacijo in ne spominski efekt) se še vedno lahko izniči ali vsaj omili.
Še S-T novica
https://slo-tech.com/novice/t564527#crta
Kljub temu novice niso tako zelo tragične, saj je izmerjen spominski efekt zelo šibek (vsega nekaj tisočink) in s časom zbledi (če baterija po praznjenju dovolj dolgo čaka, da se vrne termodinamično ravnotežje, preden jo začnemo ponovno polniti)
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Nummy ::
Pa da ne pozabimo na "napihovanje" baterij po določenem času. Been there done that. Samsung telefon, po enem letu se baterija napihnila kot balon in sedaj totalno neuporabna...
Kaj ima to veze z memory efektom ?
pa še to..
For the future use of lithium-ion batteries in vehicles however, this recent discovery is not the final word. It is indeed absolutely possible that the effect could be detected and taken into account through clever adaptation of the software in battery management systems, Novak pointed out. Should that prove successful, the memory effect would not stand in the way of a reliable and safe use of lithium-ion batteries in electric vehicles. So now, engineers face the challenge of finding the correct way of handling the peculiar memory of batteries.
Ta "efekt" (kolker je sploh viden, ker v večini primerov gre za degradacijo in ne spominski efekt) se še vedno lahko izniči ali vsaj omili.
Še S-T novica
https://slo-tech.com/novice/t564527#crta
Kljub temu novice niso tako zelo tragične, saj je izmerjen spominski efekt zelo šibek (vsega nekaj tisočink) in s časom zbledi (če baterija po praznjenju dovolj dolgo čaka, da se vrne termodinamično ravnotežje, preden jo začnemo ponovno polniti)
Memory effects are well known to users of nickel–cadmium and nickel–metal-hydride batteries. If these batteries are recharged repeatedly after being only partially discharged, they gradually lose usable capacity owing to a reduced working voltage. Lithium-ion batteries, in contrast, are considered to have no memory effect. Here we report a memory effect in LiFePO4—one of the materials used for the positive electrode in Li-ion batteries—that appears already after only one cycle of partial charge and discharge. We characterize this memory effect of LiFePO4 and explain its connection to the particle-by-particle charge/discharge model. This effect is important for most battery uses, as the slight voltage change it causes can lead to substantial miscalculations in estimating the state of charge of batteries.
Se vid da sploh brat ne znaš...
Poldi112 ::
Glej, v praksi ni primerjave med spominskim efektov nicd in li-x. Pri nicd je to dejansko bil problem, pri litiju pa pač ni.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
hojnikb ::
Li-ion ima glih tolk memory efekta, da lahko tisti raziskovalci uporavičijo svojo raziskavo. V praksi pa vsaj to ni nwm kak problem, kot je bil v časih NiCd (kjer je dejansko tak režim polnjenja/praznjenja uničil kapaciteto).
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
AndY1 ::
Sem v bloku in imam do parkirnega mesta najprej ene 20m kabla navzdol, potem bi pa rabil še ene 100m kabla do avta. Garaž nimamo. Punca pa tudi ne more polniti v garaži, če je avto vsak dan na drugem parkirplacu in prav tako več tko 100m stran od stavbe v kateri dela. Ain't that easy boy. Še posebi je problem, ker tole potegne kar precej toka.
Potem si pač Out of Luck. Edina alternativa zate je hibrid.
AndY1 ::
Pa da ne pozabimo na "napihovanje" baterij po določenem času. Been there done that. Samsung telefon, po enem letu se baterija napihnila kot balon in sedaj totalno neuporabna...
To je zato, ker mobilni telefoni polnijo baterije do polne kapacitete, to je do cca. 4.2V / celico. Tako da če imaš telefon na polnilcu cel dan, se ti zgodi to, kar opisjueš.
Ravno zaradi tega, polnjenje mojega Samsung Galaxy Note 1 prekinem pri cca. 80% in je baterija, po 2.5 letih, kot nova, pa jo vsak dan praznim do skoraj popolnoma prazne.
Enako je pri EV baterijah. Zato pa EV-ji izjemoma pustijo, da baterijo napolniš do 100% (npr. Ampera sploh ne), da do tega ne pride.
Poleg tega je še en faktor, to je temperatura baterije. Če jo imaš pogosto na temperaturi 30°C ali več, se življenska doba pospešeno skrajšuje.
Ampera in Model S imata tudi termalno menedžirano baterijo v hladilni tekočini. Poleti jo hladi preko klime, pozimi pa ogreva preko električnega grelca. Če je v tem času priklopljen na elektiko, hladi/greje z elektriko iz vtičnice, drugače pa z energijo iz baterije.
Npr. kolega, ki ima Nissal Leaf-a, ki nima toplotno menedžirane baterije, je pri 80.000km izgubil 15% kapacitete baterije.
hojnikb ::
To je zato, ker mobilni telefoni polnijo baterije do polne kapacitete, to je do cca. 4.2V / celico. Tako da če imaš telefon na polnilcu cel dan, se ti zgodi to, kar opisjueš.
Hja, ubistvo to ni problem. Tudi če imaš cel dan na polnilcu, nebo nobene panike, ker itk za polnjenje skrbi krmilnik, ki odreže polnjenje, ko doseže določeno napetost/stanje napolnjenosti. Napihne se zaradi zanič celice in nič drugega.
#brezpodpisa
AndY1 ::
To je zato, ker mobilni telefoni polnijo baterije do polne kapacitete, to je do cca. 4.2V / celico. Tako da če imaš telefon na polnilcu cel dan, se ti zgodi to, kar opisjueš.
Hja, ubistvo to ni problem. Tudi če imaš cel dan na polnilcu, nebo nobene panike, ker itk za polnjenje skrbi krmilnik, ki odreže polnjenje, ko doseže določeno napetost/stanje napolnjenosti. Napihne se zaradi zanič celice in nič drugega.
In to je 4.2V/celico, kar pomeni baterijo napolnjeno do 100% (razen, če si mogoče inštaliraš kakšno aplikacijo, ki prekine polnjenje pri 80%-85%). Če je baterija v stanju 100% napolnjenosti dlje časa, ji to skrajšuje življensko dobo.
To sem izkusil tudi sam. Ko sem imel Nokio E71, sem jo imel v službi stalno na polnilcu in kot je bilo rečeno - zdržala je leto, preden se je napihnila - sem zaupal krmilniku.
Odkar imam Note-a 1, je baterija še vedno kot nova.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: AndY1 ()
hojnikb ::
Sn meu že dosti li-ion based naprav in še nobena ni šla rakom žvigat zaradi napihnjene baterije. Pa jih polnim čez noč niti približno ne pazim (edino vsake tolko naredim en deep charge/discharge cycle, da krmilnik spet dobi točno kapaciteto).
#brezpodpisa
Invictus ::
Meni je že šla baterija, ker sem imel telefon na avtu napajanju. Seveda baterija na 100%. Nekaj ur.
Ampak baterije so danes poceni potrošna roba, pač že vnaprej kupiš rezervo če jo lahko menjaš.
Ampak baterije so danes poceni potrošna roba, pač že vnaprej kupiš rezervo če jo lahko menjaš.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
stara mama ::
Meni je že šla baterija, ker sem imel telefon na avtu napajanju. Seveda baterija na 100%. Nekaj ur.
Ampak baterije so danes poceni potrošna roba, pač že vnaprej kupiš rezervo če jo lahko menjaš.
Tukaj je govora o avtih, in ko bo lastniku električnega avta šla baterija, si ne bo tako zlahka rekel: ehh, baterija je potrošna roba....
hojnikb ::
Zato pa imajo avti precej bolj napredno krmiljenje baterij, hlajenje/ogrevanje (vsaj tesla) in bolj konzervativen način polnjenja.
#brezpodpisa
driver_x ::
To zna biti pri avtih problem. Za Mitshubishija Colta sem slišal, da je pride nov okoli 30K€, če pa moraš menjati baterijo (za katero je garancije 2 leti), pa te pride čez 20K€. Prav dosti tudi hlajenje in ogrevanje ne pomagata, kadar imaš avto več dni na soncu ali mrazu, brez da bi ga priključil na polnilno postajo.
Fritz ::
Ko bo v raziskovanje boljših tipov baterij vloženih več resursov, bodo te vedno boljše in manj občutljive na vplive okolja. Verjetno bi bili še kak korak naprej, če tisti, katerim napredek in manjša odvisnost od nafte nista po godu, tega ne bi ovirali.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
WarpedGone ::
Tukaj je govora o avtih, in ko bo lastniku električnega avta šla baterija, si ne bo tako zlahka rekel: ehh, baterija je potrošna roba....
V električnem avtu ni ena baterija ampak več ali manj baterijskih modulov. Ni potrebe da zaradi enega problematičnega modula menjaš komplet vse.
Pa še posamezen modul se da razstavit na še manjše enote/celice in zato zamenjat konkretno fuč enoto/celico, vse ostalo deluje naprej.
Baterije imajo ornk garancijsko dobo znotraj katere je za lastnika strošek menjave baterije ničen.
Izven garancije (po ~6 do 10 letih odvisno od avtomobila) pa noben zdrav v glavi zaradi iztrošenosti drugih delov avtomobila ne bo šel kupovat nove baterije ampak bo "na odpadu" kupu rabljeno za tretjino ali kjvečjemu pol cene nove.
Plus okvarjena baterija ima precejšnjo odkupno vrednost, ki skompenzira znaten delež nabavne cene nove.
Sem v bloku in imam do parkirnega mesta najprej ene 20m kabla navzdol, potem bi pa rabil še ene 100m kabla do avta. Garaž nimamo.
Ornk električni avto je +60k EUR, garaža pa ~6k EUR. In problem je da ni garaže?
Zbogom in hvala za vse ribe
stara mama ::
Ja no se strinjam sam recimo da maš večino celic že na 70-80% življenjske dobe in zraven flikaš nove, boš itak postopoma menjal vse.
Nikjer ne piše da boš kadarkoli primoran se vozit izključno na elektriko, če pa bo slučajno kdaj tako daleč bo pa itak infrastruktura prilagojena.
Zdaj se pač v tej smeri ni nikoli razmišljalo nič.
Tud načina ogrevanja si vrjetno ne moreš kar izbirat v bloku.
Sem v bloku in imam do parkirnega mesta najprej ene 20m kabla navzdol, potem bi pa rabil še ene 100m kabla do avta. Garaž nimamo.
Nikjer ne piše da boš kadarkoli primoran se vozit izključno na elektriko, če pa bo slučajno kdaj tako daleč bo pa itak infrastruktura prilagojena.
Zdaj se pač v tej smeri ni nikoli razmišljalo nič.
Tud načina ogrevanja si vrjetno ne moreš kar izbirat v bloku.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
WarpedGone ::
Ja no se strinjam sam recimo da maš večino celic že na 70-80% življenjske dobe in zraven flikaš nove, boš itak postopoma menjal vse.
Zraven ne flikaš novih ampak celice ki so podobno stare in "izrabljene" kot tvoje preostale ki še delujejo OK.
Me resno zanima od kje prihajajo te govorice:
Also, I chatted with a Slovenian owner at the Vienna SC last week. He said 3 SC's would be built in Slovenia within the next couple months. He mentioned Ljubljana, Maribor and a city by the see. I searched the web for any kind of confirmation or news over the weekend, but couldn't find any info.
Trije superchargerji pri nas se sliši kr preveč lepo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nummy ::
To je zato, ker mobilni telefoni polnijo baterije do polne kapacitete, to je do cca. 4.2V / celico. Tako da če imaš telefon na polnilcu cel dan, se ti zgodi to, kar opisjueš.
Hja, ubistvo to ni problem. Tudi če imaš cel dan na polnilcu, nebo nobene panike, ker itk za polnjenje skrbi krmilnik, ki odreže polnjenje, ko doseže določeno napetost/stanje napolnjenosti. Napihne se zaradi zanič celice in nič drugega.
In to je 4.2V/celico, kar pomeni baterijo napolnjeno do 100% (razen, če si mogoče inštaliraš kakšno aplikacijo, ki prekine polnjenje pri 80%-85%). Če je baterija v stanju 100% napolnjenosti dlje časa, ji to skrajšuje življensko dobo.
To sem izkusil tudi sam. Ko sem imel Nokio E71, sem jo imel v službi stalno na polnilcu in kot je bilo rečeno - zdržala je leto, preden se je napihnila - sem zaupal krmilniku.
Odkar imam Note-a 1, je baterija še vedno kot nova.
Motiš se, meni se je napihnila baterija, ko je bila prazna. Zmanjkalo soka enkrat, in potem ko sem prišel domov sem pozabu filat telefon in čez 2 dni je bil balonček. Drgač ta samsung uporabljam samo še za navigacjo za v avto, zdej pa še za to ni več uporabn. Jajca pač...
mihec87 ::
lixx ne mara biti preveč izpraznjen ter preveč napolnjen-mislim da tu najdes vzrok zakaj se ti je napihnila...
Nummy ::
mihec87 ::
očitno ne tako dobre ali pa enostavno crap baterija.. sicer pa who gives a f.. za eno napihnjeno baterijo v samsungu oz keremkoli telefonu že-ni prvič in zadnjič..
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mihec87 ()
iosox ::
gnilojabolko je izjavil:
Vsaka reklama je dobrodošla - v tem primeru je stil: mi imamo ne vem kakšno oh in sploh tehnologijo pa naj vam bo; "plebejci" uporabljajte tudi naše patente/tehnologije da bomo popularni. Ključno vprašanje: Koliko njihovih vozil ste kdaj videli in kje?
Predlani sva bila s kolegom v Milanu in ko sva parkirala v garažni hiši so bile notri štiri tesle...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Citigroup: Apple bi lahko prevzel Teslo, Netflix ali Walt DisneyOddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 13756 (11415) | VaeVictis |
» | Tesla predstavila baterije za napajanje hiše (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 45424 (31490) | Spajky |
» | Musk in Wyler bi s 700 sateliti zagotavljala internetOddelek: Novice / Omrežja / internet | 9202 (7309) | TESKAn |
» | Začetek proizvodnje Tesla Roadsterja (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 10701 (7426) | WarpedGone |