» »

Študija Univerze v Oxfordu pojasnjuje nasilno vedenje igričarjev predvsem s slabo narejeno uporabniško izkušnjo

Študija Univerze v Oxfordu pojasnjuje nasilno vedenje igričarjev predvsem s slabo narejeno uporabniško izkušnjo

vir: BBC

So pa tudi igre, ki so napisane prav z namenom pritiskati na živec ..

vir: BBC
BBC - Obstoj povezave med nasilnimi računalniškimi igrami in agresivnostjo je že zelo staro vprašanje, na katero nas politika (obvezno) spomni vsake toliko časa, pa čeprav obstaja precej dokazov tudi v obratno smer.

Sveža študija Univerze v Oxfordu zdaj ugotavlja, da za agresijo niti ni kriva sama nasilna vsebina, ampak bolj izkušnja pri igranju (ali kako naj bi se pač prevedlo gameplay mechanics). Največ jeze naj bi povzročal prav slab, ne-intuitiven in zakompliciran mehanizem kontrole oz. igranja, ker pri igralcu vzbuja občutek nemoči oz. tega, da je pač slab (noob, scrub, idr). Raziskovalci so to hipotezo preverili z eksperimentom, ki je vključeval predelano različico priljubljene igre Half Life 2, v kateri nasprotnikov ni bilo treba postreliti, ampak zgolj "označiti", nakar so kar sami prav ponižno izginili oz. izpareli. Takó predelano igro so dali v roke dvema skupinama igralcev, pri čemer so le eni (kontrolni) skupini vnaprej povedali za spremembo in jih tudi uvedli v nov način igranja. Izkazalo se je, da so ti igralci igro v povprečju zaključili precej mirno, medtem ko je bila druga (eksprerimentalna) skupina bistveno bolj zafrustrirana nad spremembo, pa čeprav ta ni vključevala nobenih zares nasilnih vsebin.

Raziskovalci zaključujejo, da so za nezadovoljstvo in s tem agresijo krive predvsem težave pri obvladovanju kontrolnih mehanizmov oz. napredovanju skozi igro (beri, da je igra slabo narejena), ter iz tega nastala občutka izgube nadzora nad svojimi dejanji oz. nesposobnosti. Vsebina igre je šele sekundarnega pomena in niti ne pogoj za nasilje; navsezadnje nas lahko še kako razjezi tudi slaba izkušnja v Pisarni, Oknih, oz. računalniku (tablici, telefonu, ...). Dodajajo, da bi bilo daleč preuranjeno preprosto kazati s prstom in kriviti vsebino iger za nasilno vedenje.

Svojevrstno poglavje so tudi ekipne online igre, v katerih je uspeh posameznika odvisen predvsem od usklajenosti ekipe kot celote. Dota 2 in LoL imata denimo posebej toksično skupnost, pri čemer pa Valve odgovarja, da tega niti ni toliko in da je večina igralcev zgolj strastnih, ne pa tudi arogantnih in nesramnih. Na nedavni razvijalski konferenci so pokazali tudi nekaj statistik od svojega sistema prijave in blokade nezaželenih igralcev v Doti 2: vsega 1% vseh uporabnikov naj bi bil krivih za debelo tretjino najbolj žaljivih izjav, pri čemer pa se jih je bila velika večina bila pripravljena pomiriti že po prejemu prvega večjega opozorila. Nekateri igralci so se odločili tudi dokazati, da je mogoče z dobrim odnosom in pripravljenostjo do učenja vidno napredovati, pa čeprav se sprva zdi, da je ravno vse drugo ("tvoja ekipa") krivo za neuspeh.

18 komentarjev

iElectric ::

Seprav če si progamer, nisi nasilen od igric? :D

Zgodovina sprememb…

Jerry000 ::

ja pa kaj bojo še nrdil no. Kaj pa filmi pa knjige pa ves drugo sranje na svetu? Niso igre vir jeze, frustracij in nasilja... -.-
Če si v glavi bolan si pač bolan, boš lahko nekoga ubil tudi če bo risanko gledal ali knigo prebral

Mavrik ::

iElectric je izjavil:

Seprav če si progamer, nisi nasilen od igric? :D


Ne, od VIMa :D
The truth is rarely pure and never simple.

jype ::

Sploh, če med tipkanjem vanj ponesreči preklopiš na francosko tipkovnico in preden ugotoviš, kaj dejansko tipkaš, pobrišeš že cel cloud.

Jerry000> Kaj pa filmi pa knjige pa ves drugo sranje na svetu? Niso igre vir jeze, frustracij in nasilja... -.-

K dam svoj "Dead Man, 1995" DVD v DVD enoto in pritisnem "play on tape" me takoj prime, da bi enga ubou.

Namesto filma dobim "Maximum region changes reached." ali en podoben bullshit. JOJ, SM JEZN.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

pegasus ::

Ah, če bi jaz moral vsak dan winse uporabljat, bi tudi izvedel kak strelski pohod na mesec ... Na smrt zafrustriran UI :D

MyotisSI ::

Na RT (Russia Today) sem pred časom gledal zanimiv dokumentarec, žal sem ujel le prvi del: http://www.mediaed.org/cgi-bin/commerce...

Najbolj mi je ostala v spominu izjava, da ni toliko težava v samem nasilju v igrah, kot pa to, da igre primpomorejo k banalizaciji nasilja. Tako se tudi s pomočjo iger nasilje spreminja v nekaj vsakdanjega, v nekaj normalnega. To pa nikakor ni dobro.

Priporočam ogled.


p.s.
Nisem igračar ... na zadnje sem igral half life 1, pred cca 10 - 15 leti :). Prej pa duke nukem :) :)
Ničesar ne želim dokazati, želim pokazati
(Federico Fellini)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MyotisSI ()

Jerry000 ::

jype> K dam svoj "Dead Man, 1995" DVD v DVD enoto in pritisnem "play on tape" me takoj prime, da bi enga ubou.

Upam da še nisi gledu Twilight...

erunno ::

RT je tako zelo podveržen čaščenju njihovega vladarja da so v primerjavi celo naša strankarska glasila popolno uravnotežena.

Igre niso edina stvar ki nasilje spreminja v nekaj normalnega. Filmi in nanizanke delajo popolno isto. Čaščenje pohlepa ("Greed is Good" - Gordon Gecko, Wall Street 1987), kriminalci kot protagonisti, junaki ševedno so pripravljeni klati za dosego ciljev - zakaj so samo igre krive za to?

harmony ::

Me res zanima katere igrice so igrali krizarji, ko so sli klat folk. Alpa Hitler.

MyotisSI ::

erunno je izjavil:

RT je tako zelo podveržen čaščenju njihovega vladarja da so v primerjavi celo naša strankarska glasila popolno uravnotežena.

Igre niso edina stvar ki nasilje spreminja v nekaj normalnega. Filmi in nanizanke delajo popolno isto. Čaščenje pohlepa ("Greed is Good" - Gordon Gecko, Wall Street 1987), kriminalci kot protagonisti, junaki ševedno so pripravljeni klati za dosego ciljev - zakaj so samo igre krive za to?


Prezir do RT je brezpredmeten in nima nikakršne povezave s tem kar sem napisal. Dokumentarec so predvajali pač na RT, lahko pa bi ga tudi na Fox-u ali pa CNN.

p.s.
RT je približno tako uravnotežen kot FOX ali CNN ... samo "umerjen" je za druge gospodarje.

lp
Ničesar ne želim dokazati, želim pokazati
(Federico Fellini)

r3dkv1c4 ::

pegasus je izjavil:

Ah, če bi jaz moral vsak dan winse uporabljat, bi tudi izvedel kak strelski pohod na mesec ... Na smrt zafrustriran UI :D

Killing yourself it might be the best option

;)

Najboljše, da tožimo EA, ker nas netcode dela živčne in lahko koga ubijemo-če nas netcode prej ne zaj... :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: r3dkv1c4 ()

LightBit ::

pegasus je izjavil:

Ah, če bi jaz moral vsak dan winse uporabljat, bi tudi izvedel kak strelski pohod na mesec ... Na smrt zafrustriran UI :D

Saj, če jih ne uporabljaš so čist v redu. :D

wungad ::

...Valve odgovarja, da tega niti ni toliko in da je večina igralcev zgolj strastnih, ne pa tudi arogantnih in nesramnih.

DOTA2 ima daleč najbolj neprijazne in sovražno nastrojene ljudi kar sem jih videl odkar sem leta 1997 vstopil v internet. Ja. Res. Slabo. Kolega prav, da LOL ni nič boljšega.
.

Jerry000 ::

wungad je izjavil:

...Valve odgovarja, da tega niti ni toliko in da je večina igralcev zgolj strastnih, ne pa tudi arogantnih in nesramnih.

DOTA2 ima daleč najbolj neprijazne in sovražno nastrojene ljudi kar sem jih videl odkar sem leta 1997 vstopil v internet. Ja. Res. Slabo. Kolega prav, da LOL ni nič boljšega.

Hah...pol na LOL niti ne it, ker to ma najslabši community od vseh špilov...še CoD ma bolš

kuall ::

Če pogledaš npr. profesionalne teniške igralce boš videl da se tudi znajo precej razpidziti ko kaj narobe naredijo. To počenjo zavestno, ker potem bolje igrajo.

Isto je pri igricah, lahko igraš na vse in jezno in se boš bolj razpizdil, če ti ne bo šlo, al pa na flegma in ne bo nobene jeze.

Jst ::

pegasus je izjavil:

Ah, če bi jaz moral vsak dan winse uporabljat, bi tudi izvedel kak strelski pohod na mesec ... Na smrt zafrustriran UI :D


Zakaj pa misliš, da imam orožni list in mesečno vsaj dvakrat hodim na strelišče. :) Pa noži, mačete so tudi uporabni. Mačeta za plevel, ko si jezen,... priceless.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Phantomeye ::

Jerry000 je izjavil:

ja pa kaj bojo še nrdil no. Kaj pa filmi pa knjige pa ves drugo sranje na svetu? Niso igre vir jeze, frustracij in nasilja... -.-
Če si v glavi bolan si pač bolan, boš lahko nekoga ubil tudi če bo risanko gledal ali knigo prebral


Sploh nisi prebral, kaj piše?

Agresivno vedenje MED igro. Torej ljudje, ki ti 'jebejo mater', ker si jih ubil. In nikjer ni govora o viru jeze, ampak o sprožiteljih.

Jerry000 ::

Phantomeye je izjavil:

Jerry000 je izjavil:

ja pa kaj bojo še nrdil no. Kaj pa filmi pa knjige pa ves drugo sranje na svetu? Niso igre vir jeze, frustracij in nasilja... -.-
Če si v glavi bolan si pač bolan, boš lahko nekoga ubil tudi če bo risanko gledal ali knigo prebral


Sploh nisi prebral, kaj piše?

Agresivno vedenje MED igro. Torej ljudje, ki ti 'jebejo mater', ker si jih ubil. In nikjer ni govora o viru jeze, ampak o sprožiteljih.


Enako je za filme in ostale vsakodnevne stvari. Tudi vožnja povzroča jezo, branje knjige, gledanje TV, šport...nvem zakaj samo igre izpostavljajo. Lej kako se je Zoran Predin razjezil med tekmo...pol pa igre kurcajo



Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Študija: vpliv nasilnih iger na agresijo izjemno šibek

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
258620 (7161) Markoff
»

Študija Univerze v Oxfordu pojasnjuje nasilno vedenje igričarjev predvsem s slabo nar

Oddelek: Novice / Igre
188624 (7005) Jerry000
»

Izšla Dota 2

Oddelek: Novice / Igre
3912294 (9936) Tr0n
»

Boj proti raziskavam, ki obsojajo igre

Oddelek: Novice / Igre
374469 (2276) MrStein

Več podobnih tem