» »

WEC 2014

WEC 2014

1 2
3
4

Dr_M ::

Eh, ustanem zjutraj in ugotovim, da vodilne toyote ni vec. Nekaj naj bi imeli tezave z elektriko. Sicer se je pa druga toyota kar dobro pobrala po nesreci uceraj.

Btw, a audiji furajo androida, da morajo vsake toliko resetirat avto? :>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dr_M ()

PrimozR ::

Windowse.

Noč je bla nora, ja. Ob 5:00 je odstopil Nakajima s #7 Toyoto, lineup je bil tako #2 Audi, #20 Porš in #1 Audi. #1 je ujel #20, #2 so menjali tubino ob 7:00, vrstni red je bil #1, #20, #2 je pa lovil #20. Do zdaj so prišli na 1:20 zaostanka, #1 so pa pred ~15 minutami zamenjali turbino, tako da je šlo 2 kroga prednosti v franže (dejansko so pridirkali 2 kroga prednosti zjutraj). Vrstni red je #20, 1:20 do #2, 4 kroge do #1. Divja dirka ;)

Dr_M ::

Windowsev ni potrebno tako pogosto rebootat :))

Porsche vodi, na obeh audijih so menjali turbine.

PrimozR ::

Ah ja, divji konec, žal ne do samega konca (se je umirilo uro in pol do konca). No, Dr_M, na koncu ste pobrali dve od treh zmag ;) (GTE-Am je zmagal Aston Martin)

Dr_M ::

Ah ja, bo ze :>
Ja, ima pa AM precej zanimiv izpuh, od zacetka do konca. Izjemno lahek in ni iz titana, ker verjetno nebi zdrzal.

Drugace pa ne morem verjet, da je toyoti odneslo sprednji konec, nadaljevali dirko z velikim zaostankom in so vseeno tretji. To je res dober uspeh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dr_M ()

TribesMan ::

A ni večina tehle high-performance izpuhov narejena iz Inconela?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Dr_M ::

Je tako. Edino za Audija pa ni, je titan, verjetno ne dosega tako visokih temperatur.

BT52 ::

Vau kaka dirka pogledal okoli 1/4 in moram reči, da sem se na začetku ob odstopu razočaranega M Bononomija skoraj razjokal. Predvsem nad njegovim razočaranjem in nezmožnosti nadaljevanja, potem ko je okoli počitil vse karbonske odpadle, zataknjene dele.

Ne vem kaj sta delala Lapierre in Sam Bird tam v oni megli pa pršu, ko sta pridirjala kot zmešana v gnečo. Bird (testni Merc voznik) celo ni zaviral. Škoda mi je Antonya D in Buemija. No vsekakor so zavoljo okvar Audijev celo pridobili 2-3 kroge na koncu dirke.

Bojda so imeli celo bojši pace z "pokrpanim" avtom od vseh na stezi. Mi je pa bil AUDI#2 zjutraj prav strašljiv, ko je LDS (Lucas di grassi) postavljal kvali kroge enega za drugim. In celo podrl Audijev najboljši kvalifikacijski krog. Občutek sem imel, da bi Toyota v tem delu dirke še mogla dodobra pokazat mišice, ker nisem prepričan, če bi zdržali taki tempo.

No če pogledamo tako je bilo tole 1 leto po obsežni prenovi pravil in bilo bi nenavadno, če bi moštva izpeljale dirko brez težav do konca. Če vem prav so imeli vsi prototipi kake težave, katere so mogli odpravljat v garažah.

Dirko je zmagal tisti, ki je imel najbolj preudarno dirkaško zasedbo, vožnjo in sebi najbolj poznan paket. Dirko je odločilo odlično in srečno branje situacije na stezi, ter poznavanje težav s telemetrije. S te strani lahko samo zaploskam Audijevemu Tech oddelku, ko so se odločili, da niso vključili ERS-H v pogonski sklop. Kot kaže letos so raje popili osnove, skratka dodelali že znano tehnologijo. 8-)

Tako se lahko držijo pri Reabellionu za glavo, da niso bolje investirali v sam AERO ali v bolid nasplošno. Ali če celo hipotetiziram: Zakaj ni so malo za rokav pocukali Coswortha in FORD-a, ki bi jim po lastni specifikaciji izdelal mini turbo (ali celo dizel) motor. Letos bi lahko manj zapleteno tehnologijo (ali enostavno že preverjeno) v povezavi z pravilom izravnave "alokacije goriva" zadeli glavico na žebljico. No moje bistvo je, da so kot privatniki zamudili veliko priložnost vsaj za stopničke. No saj so se trudili po svojih močeh, kar jim ni za očitati. Verjetno tole zadnje še šteje največ, več kot 100 zmag ali 2, 3ih mest.

PrimozR ::

Jap, vsi so imeli probleme, še najmanj oba Audija, njima so samo zamenjali turbini. Se mi pa zdi, da je #8 imela problem samo z nesrečo, sicer pa brez nekih okvar. Ali se morda motim?

Audi se je za neuporabo ERS-H odločil, ker na dizlu nima nekega efekta, je v izpušnih plinih premalo energije. Nekaj malega prednosti bi bilo, ampak pač premalo, da bi bilo vredno.

Me zanima, kaj je odletelo na #20. #14 je mislim da ostal brez menjalnika, vsaj jamral je voznik, da nima 4. in da so tudi ostale prestave boge.

Rebellion je pa itak privat ekipa in neverjetno je, da so 4. Okej, ni tako neverjetno, ker so ostali imeli probleme, vseeno je pa to izjemen dosežek. Itak so se šli BOP in načeloma bi morali biti s tega pogleda verjetno bližje.

Če pogledaš tako, Toyota, največji proizvajalec avtomobilov na svetu, kot ekipa ni dobila dovolj denarja, da bi v Le Mans pripeljali še želeni 3. avto, ki bi jim morda pripeljal 2. japonsko zmago. Rebellion je pa prav tako uletel z dvema avtomobiloma. Aerodinamika je tukaj še najmanjši problem. Pa komot pocukaš za rokav Cosworth ali Ford (Cosworth ja, Ford v bistvu bolj ne, ker oni svojega racing oddelka itak nimajo, Rally in Rallycross avtomobile jim pripravlja M Sport s precej lastnega denarja, za Nascar skrbi Roush, itd., oni samo limajo na projekte svoj logo in dajejo nekaj denarja), če se prikažeš s kovčkom denarja tako za motor, kot za testiranje le tega. Lahko pa uporabiš preverjen motor dolgoletnega partnerja (s Toyoto so začeli sodelovati že v 2011, takrat še z Lolo). Pri Rebellionu je pravzaprav novost letos bespoke šasija, ki jo je izdelala Oreca, dirkala pa ekipa Rebelliona. Ekipa Orece pa dirka s Toyotami :)

Glede kompleksnosti motorja (brez hibrida) samo poglej Porschejeve težave. Avto so dali na cesto pred slabim letom pa mislim da po tem spreminjali zaporedje vžiga, ker zadeva ni bila stabilna, je bilo preveč vibracij. Ja, problem je v V4 konfiguraciji, a vseeno. Kakšno konfiguracijo potem izbrati za customer motor, da bo čim manj problemov, stroškov, itd.?

Priložnosti za stopničke pa itak niso imeli, ker niso bili dovolj hitri oz. so bili ostali dovolj vzdržljivi. Prekleto veseli so lahko, da so prišli do konca. To je bil Porschejev cilj za letos, pa jim skorajda ni uspelo (pravzaprav jim bolj ko ne sploh ni). Pa kako bo 4. mesto štelo več od 3., 2. oz. 100 1. mest? o.O

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Jap, vsi so imeli probleme, še najmanj oba Audija, njima so samo zamenjali turbini. Se mi pa zdi, da je #8 imela problem samo z nesrečo, sicer pa brez nekih okvar. Ali se morda motim?


Ja meni se je zdelo, da sta komentatorja omenjala nekaj zjutraj. No zdaj sem šel preverit na LIVE comentaries pa lahko povem, da so jo potegnili nazaj v garažo ampak sodeč po "uradni" izjavi naj bi bilo tresenje zadnje gume posledica udarca od trka. Tako, da ja možno, da niso imeli tehničnih težav. Se delno posujem z pepelom.

Audi se je za neuporabo ERS-H odločil, ker na dizlu nima nekega efekta, je v izpušnih plinih premalo energije. Nekaj malega prednosti bi bilo, ampak pač premalo, da bi bilo vredno.


Če je "vredno" na cestne avte nameščat "regeneracijske" sisteme, ki pobirano energijo iz gibanja vzmetenja, ko pobira energijo iz kopiranja konfiguracije tal. Potem takoj vzamem tole. No šalo na stran. No ja ravno o tem govorim zelo dobra odločitev pa naj bo to iz nepričakovanih rezultatov prvotnih simulacij ali pa zgolj "previdnejšega" pristopa k 24urni dirki.

Kot vedno so pri odločitvi odločili številni faktorji. Razredi, razporeditv teže (potem bi jo mogli manjšat zavoljo dodatnega elektromotorja, vezja, dodatni popravki na vztrajniku), "lean" poganjanje motorja z veliko kubaturo, ki zmanjša kinetično energijo izpušnih plinov...

Po drugi strani pa nisem povsem prepričan, da bodo za drugo leto razvoj tega sistem opustili in bodo raje številne nastavitve, težave 3krat premislili. Še vedno malce sumićavo gledam na zadevo, če vemo imajo plini še vedno v sebi 30% BSCF-ja (ostale izgube so še linijske izgube, hlajenje, intercooler).

http://cdn.intechopen.com/pdfs/12289/In...

Zanimivo electrocoumpouding lahko ponudi kar spodobno izboljšanje BSCF-a. Od 5-9%, kar ni malo.


Me zanima, kaj je odletelo na #20. #14 je mislim da ostal brez menjalnika, vsaj jamral je voznik, da nima 4. in da so tudi ostale prestave boge.


Ja po team radio je Webber rekel nekaj na "***fire" in še "high oil". Potem v intervjuju v garaži je omenil, da je imel motor čuden zvok in da očitno z njim ni bilo vse vredu (lahko gre za PR stunt). Kaj pa je v resnici bilo pa vprašanje. Lahko ali je bil visok pritisk ali temp olja? Ob tej poplavi "zelo vročih" dodatnih rekuperacijskih enot in podsistemov je zelo možno, da je prišlo do kakega pregrevanja ali nekaj podobnega? Kakorkoli, kolikor sem videl z prenosa motor res ni zvenel pravilno in normalno, potem tudi, ko so ga pozkušali v garaži na nosilkah je "kihal". Zdaj za popravilo kake okvare kakega napeljave od vžiga, ter vse motorne senzorike verjamem, da v navkljub "popravljivosti" LM avtov v zglednem času ni mogoča.

Rebellion je pa itak privat ekipa in neverjetno je, da so 4. Okej, ni tako neverjetno, ker so ostali imeli probleme, vseeno je pa to izjemen dosežek. Itak so se šli BOP in načeloma bi morali biti s tega pogleda verjetno bližje.

Če pogledaš tako, Toyota, največji proizvajalec avtomobilov na svetu, kot ekipa ni dobila dovolj denarja, da bi v Le Mans pripeljali še želeni 3. avto, ki bi jim morda pripeljal 2. japonsko zmago. Rebellion je pa prav tako uletel z dvema avtomobiloma. Aerodinamika je tukaj še najmanjši problem. Pa komot pocukaš za rokav Cosworth ali Ford (Cosworth ja, Ford v bistvu bolj ne, ker oni svojega racing oddelka itak nimajo, Rally in Rallycross avtomobile jim pripravlja M Sport s precej lastnega denarja, za Nascar skrbi Roush, itd., oni samo limajo na projekte svoj logo in dajejo nekaj denarja), če se prikažeš s kovčkom denarja tako za motor, kot za testiranje le tega. Lahko pa uporabiš preverjen motor dolgoletnega partnerja (s Toyoto so začeli sodelovati že v 2011, takrat še z Lolo). Pri Rebellionu je pravzaprav novost letos bespoke šasija, ki jo je izdelala Oreca, dirkala pa ekipa Rebelliona. Ekipa Orece pa dirka s Toyotami :)


Se zavedam, da so izbrali zelo dobro možnost motorno gledano.

Glede kompleksnosti motorja (brez hibrida) samo poglej Porschejeve težave. Avto so dali na cesto pred slabim letom pa mislim da po tem spreminjali zaporedje vžiga, ker zadeva ni bila stabilna, je bilo preveč vibracij. Ja, problem je v V4 konfiguraciji, a vseeno.


Ja modifikacija camshaft-a kolikor se spomnim (geometrija, krivulje).

Kakšno konfiguracijo potem izbrati za customer motor, da bo čim manj problemov, stroškov, itd.?


Vprašanje vredno za stopničke.:D

Priložnosti za stopničke pa itak niso imeli, ker niso bili dovolj hitri oz. so bili ostali dovolj vzdržljivi. Prekleto veseli so lahko, da so prišli do konca. To je bil Porschejev cilj za letos, pa jim skorajda ni uspelo (pravzaprav jim bolj ko ne sploh ni).


No roko na srce tale "uspeh" je že šel po gobe že z poznim začetkom testiranj bolida, ki je dobil pravi "shakedown" šele pre slabim mesecem. In če polgedamo tako je prihod vsaj enega bolida v cilj hvale vredno. Še Ligier, ki je prvič dirkal je bil precej blizu uspeha. Mislim da je projekt R-ONE večji uspeh, kot AUDI-jev uspeh podkrepljen z strani WV. Če se prav spomnim tole postane še bolj fascinantno, če vemo da je Audi zgradil in začel neomejeno testirat tale r18 že oktorba v MOnzi. Porsche je pratilčno testiral že celo leto. Toyota je tudi imela načrtne in tehnologijo že pripravljeno dupli MGU že od začetka 2011, ko so tudi vstoli v razred. Ampak so se zavoljo "butastega" pravila 120Km/h odločili, da bodo najučinkoviteje izkoristili celotni sistem na zadnji osi, kjer ni bilo omejitev.

Pa kako bo 4. mesto štelo več od 3., 2. oz. 100 1. mest? o.O


Zavedanje, da so delali z veselje, zanosom, ter s ponosom dali vse od sebe po svojih zmožnostih. Neprecenljivo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Nov camshaft pri drugem zaporedju vžiganja itak potrebuješ. Pomojem je šlo za nekaj v stilu big-bang proti screamerju, kar so se šli v MotoGP (danes so vsi v big bang konfiguraciji, je pa Kawasaki testiral screamerja, čeprav tisto je I4): Big-bang firing order @ Wikipedia

Webber je verjetno rekel misfire, govoril je o visokih temepraturah olja ja. Visok tlak olja nekako ne more biti problem ker, če je črpalka gnana direktno, itak vsebuje bypass, prek katerega odteka odvečno olje v rezeorvar. Bistveno večji problem pri olju je nizek tlak, to te ubije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BT52 ::

1. Aja pa še to glede R-ONE-ja nisem se spomnil, da so imeli že sodelovanje od prej. Tako da je njihova odločitev zelo smotrna.

2. Pri vžigih pa ja itak. Kaj pa so se igrali pa je vprašanje. Tukaj je toliko opcij, da je težko bilokaj špekulirat. Vseekakor pa so poizkušali povečat regeneracijo z bolj "vročimi" ali "agilnimi" pulzi v izpuhu. Tole je še posebej težko predvideti, ker imajo nek bypass z drugo turbino in točna napeljava vsaj meni še vedno ni znana. Pa še znanja ali kakih izkušenj z v4 motorji nimam :D Anyone?

Ja visok tlak pa je res kvečjemu malo možen. Sicer pa 24h ponavadi odpovedo tistile najcenejši deli, kot so objemke, tesnila, kaki dokaj "primitivni" senzorji, kot je tudi recimo bypass. Ampak tudi sam se bolj nagibam k "vročini".


4. Najboljši trenutki po Porsche izbiri:
http://vimeo.com/98272377

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Ne, firing order so menjali, ker so pri prvi izbiri imeli preveč vibracij. Moje mnenje je, da so morda nekoliko preterali z iskanjem optimuma, 4-cyl 2.0 so izbrali zaradi nizkih notranjih izgub, jasno pa izbereš V motor, da dobiš stressed meber z dovolj togosti (vrstni in boxer motorji s tega pogleda pač odpadejo, niso dovolj togi). Verjetno bi bilo z vidika težav z vibracijami bolje iti na recimo V6 konfiguracijo, požreti tistih nekaj izgub in imeti mnogo bolj mirno razvojno obdobje.

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Ne, firing order so menjali, ker so pri prvi izbiri imeli preveč vibracij. Moje mnenje je, da so morda nekoliko preterali z iskanjem optimuma, 4-cyl 2.0 so izbrali zaradi nizkih notranjih izgub, jasno pa izbereš V motor, da dobiš stressed meber z dovolj togosti (vrstni in boxer motorji s tega pogleda pač odpadejo, niso dovolj togi). Verjetno bi bilo z vidika težav z vibracijami bolje iti na recimo V6 konfiguracijo, požreti tistih nekaj izgub in imeti mnogo bolj mirno razvojno obdobje.


Ne jaz govorim, kaj je vodilo v odločitev v urejanje ekstremnega zaporedja vžiga. Pravgotovo je v to odločitev vodila namera boljše "učinkovitosti" celotnega sistema = tunning, kot ti praviš. Razumljiva posredna težava pa je bila odvečna prekomerna vibracija na celotni bolid in njegovo senzoriko (tudi dirkača, katerega senzorje je čisto zmešalo :D).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

A to ti na pamet govoriš o teh senzorjih? Problem vibracij je, da moraš komponente narediti bistveno močnejše, sicer začnejo rasti razpoke, ki vodijo v utrujanje ter zlom. S tem ko jih narediš močnejše (in tudi težje) so večinoma bolj toge, kar premakne lastne frekvence načeloma izven problematičnega območja, a ti pri motorju povzroči druge težave (pač, zgodi se ti plaz, višja teža pomeni višjo vztrajnost in višje obremenitve drugih komponent - težji bat zahteva močnejšo ojnico). Drug način zmanjševanja vibracij je pa sprememba vzbujevalnih frekvenc, da ne vzbujaš več s temi problematičnimi ampak z drugimi, ki ne predstavljajo problemov.

Senzorje magari vibroizoliraš in problem je rešen. Tudi dirkača bi lahko, če bi želel.

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

A to ti na pamet govoriš o teh senzorjih?


Nope. Včeraj pri prenosu na EUROSPORT-U sta govorila o tem kako je Porsche nevozen. Potem povedala sta zgodbo ozadnja s testiranj, ko je na "shakedown-u" močno treslo celo šasijo in monokok. Bojda so imeli inženirji velike težave z branjem podatkov telemetrije, ker so imeli zraven nepričakovan "šum", katerega niso predvideli in vkalkulirali oz. izolirali. Potem sta govorila še o tem kako je Webbera je premetavalo v sedežu in mu je izbilo vse plombe iz zob (karikirano :)). Tako je nastal "resen" problem, kajti ko je dirkač izgubi zaupanje v mašino si pogranil na celi črti. Namreč, ko pritisneš na limit dirkalnika je zavolčjo vibracij logično izgubiš tisto pravo zaupanje v dirkalni in ne veš kaj se v resnici dogaja.

No da so se tega otresli tega so izbrali najlažjo in hitro kompromisno rešitev, ko so mogli opustiti prvotni mapping z testne mize, ter rekonstruirat nekatere dele. Ta tuning, kot rečeno je pač padel v vodo. Se zgodi važno je da so hitro ukrepali in niso izgubili preveč časa z jajcanjem, ter lahko z zgodnimi popravka začeli nabirat bolj "koristne" podatke.

Senzorje magari vibroizoliraš in problem je rešen. Tudi dirkača bi lahko, če bi želel.


No navkljubtemu, da se v vsakem motorju razen V12 (I6) ne moremo povsem izogniti "večjim" vibracijam so tile primeji verjetno, kar standarni. In verjamem, da bi še dodatni posegi v sam tesen dizajn motorja, kjer je bi se poslužili rekonstrukcije recimo kakega senzorja, ki bi zahteval (hipotetično) večji navoj z v bloku zelo nerodna zadeva. Celotna statika in kot tudi sam praviš vliv recipročnih sil se takoj lahko spremeni, ter imaš kaj hitro del na mizi del ki gre hitro v franže. Še posebaj če imaš več, kot 100 senzorjev se dodana teža sigurno pozna. Zdaj z sofwearom pa pravgotovo delajo številne kalibracije, ki skrivajo oz. berejo-predvidevajo šum v podatkih, ampak tega mora biti čim manj. Problem bi bil manjši, če bi motilo samo tehniko, kaer pa je še tu ODLOČILNO neugodno počutje dirkača, pa niso imeli izbire, kot da problem rešijo čim hitreje in po liniji manjšega odpora spravijo dirkalnik za 1 leto v red.

PrimozR je izjavil:

Problem vibracij je, da moraš komponente narediti bistveno močnejše, sicer začnejo rasti razpoke, ki vodijo v utrujanje ter zlom. S tem ko jih narediš močnejše (in tudi težje) so večinoma bolj toge, kar premakne lastne frekvence načeloma izven problematičnega območja, a ti pri motorju povzroči druge težave (pač, zgodi se ti plaz, višja teža pomeni višjo vztrajnost in višje obremenitve drugih komponent - težji bat zahteva močnejšo ojnico). Drug način zmanjševanja vibracij je pa sprememba vzbujevalnih frekvenc, da ne vzbujaš več s temi problematičnimi ampak z drugimi, ki ne predstavljajo problemov.


Lepo povedano.

Zdaj da pa Porsche ni dosegel skrivaj napovedanih 8MJ pa je nekaj moglo nekaj zatajiti do te mere, da se jim ni splačalo tega na silo popravljat. Mogoče so bili te vibracije res sekundarne težave in nimajo vsaj z vidika njihovega ERS-H sistema nobene resnejše oz. hujše povezave. Kaj pa vem, zadeva z akademskega vidika izjemno zanimiva. Lahko so se ušteli ali precenili sposobnost lastnih Li-po baterij. Sami pravijo, da bi bila 8Mj baterija v trenutnem stanju tehnike veliko pretežka in nebi mogli nikakor v doglednem času zbiti teže ostalih komponent, da bi dosegli pozitivni učinek, ki bi prevesil upravičeno uporabe avtomatsko manjšega pretoka goriva (pravila).

No preveč špekuliranja, ko bom imel čas po izpitih si bom tole pogledal, kako pulzi v izpuhih in fire order vplivajo recimo na turbino, ter na samo kinetiko izpušnih plinov. Zdaj če so šli zelo lean je lahko vsak pulz pomemben na optimalni izkoristek turbine in sledenje je ključni element pri končni učinkovitosti celotnega pretvornega procesa toplote v elektriko. Osnovnih izgub v pretvornikih in izgub v vezjih, ter samem kemičnem procesu v bateriji pa verjamem, da se ne da občutnje izboljšat (razen kako diamantno vezje :D ali?) in zato še lahko v samem toplotnem procesu še največ pridobiš (razpolagaš z 30% toplote plinov).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Aja da še dodam eno misel. Verjetno se dobro zavedamo, da motor ni statična stvar ampak zelo dinamični sistem, ki nenehno "niha" recimo od gasa do zaviranja. Odvisno od dirkačevega občutka in preferiranega okusa se stvar nastavlja po želji. In jaz sipredstavljam, da pride šele tukaj pride do izraza pravo inženirstvo ali za druge "čarovništvo". Kako narediti recimo prehod iz polnega plina v medfazno "coast" vožnjo, ter v downshift čim bolj učinkovit z stališča porabe energije, ter občutka dirkača. Tile ERG, ERS sistemi so prava orodja, ki zadevo dodobra začinijo in ni čudo, če so se v Porsche igrali z ognjem. Namreč če ne razkiraš ne profitiraš.

Sriple Tix ::

Recimo, da je 6 krogov Šlajfe s postankom za WTCC serijo že kar endurance dirka, 2015 :)

PrimozR ::

Niti ne, ena ura cirka. A niso toliko nekje dolge standardne dirke?

Sicer pa, 6h Nordschleife v WEC. Could be fun :D

Sriple Tix ::

V WTCC so dirke dolge okrog 25 minut, brez dolivanja goriva in menjave gum, torej samo sprint. Tole bo za ta razred, v primerjavi s tistim, kar so vajeni, kar "precej da" vzdržljivostna zadeva.

edit:
Da se ne bo zadeva sprevrgla v kakšno prepucavanje, smeško na koncu stavka v prvem postu o tej temi je z razlogom.

Zgodovina sprememb…

Skyman ::

a 24h Nordschleife je ze ta wikend? moram mal pogledat felix baugartnerja :D

Sriple Tix ::

Odštevanje se je že ustavilo :).

http://www.24h-rennen.de/

BT52 ::

Ker je do dirke do COTA še kar nakaj časa (nekje v Sept) dodajam "ocvirke":

1. Leta 2017/18 lahko v Le mansu okviru projekta 56 garaže pričakujemo Nizozemsko študentsko uresničitev dirkalne študje LMP1 hibrida IM01.

 Inmotion 01 hybrid

Inmotion 01 hybrid



Pogon:
Imel bo hibridni 4×4 e-drive z "range" extenderjem v obliki lahkega wankel posebej nalogi optimiziranega motorja.

VIR: -http://www.technologicvehicles.com/en/g...
-http://www.tue.nl/en/research/strategic...

 Ta render je rezultat sodelovanja študentov z 2eh Niz univerz

Ta render je rezultat sodelovanja študentov z 2eh Niz univerz



 Koncept z jasno mislijo na ground effect. Temu primerna hladilna filozofija se lahko iz zgornjega čelnega profila in z te prozorne skice zelo dobro vidi

Koncept z jasno mislijo na ground effect. Temu primerna hladilna filozofija se lahko iz zgornjega čelnega profila in z te prozorne skice zelo dobro vidi



Aero: Kot kaže, da izkoriščajo ground effekt. Zato se tudi nadejajo podreti rekord kroga po Nordschleifi. Potrditev aero razvoja v tej smeri: http://www.tue.nl/publicatie/ep/p/d/ep-...

Zgleda do sprva niso načrtovali ground effekta, ker z uradne univerzitetne strani so ta spodnji posnetek umaknili...

V tem videju se koncept modela malce razlikuje od zgornjega, ker izkoriščajo ustaljene "F1" okvire z "cokebottle" obliko + ravnim dnom. Kakorkoli v videju pač povedo tisti glavni namen projekta - pokazat, kje bi mogla biti f1 tehnologija (AS, TC, GE, E-drive, hybrid regen...) + dokazat, da je avtonomija bližnja prihodnost.



2. Pa ITA grafični oblikovalski "atelje" je Luci di Montezemolu predstavil koncept izgleda Ferrarijega LMP1 dirkalnika. Seveda raziskava ni temeljila na CDF delu ampak je šlo zgolj za neko povezavo z novim butičnim hibridnim modelom La Ferrari.

 Grafika delo Daniele-a Pelligra-e, indistrijski-avto oblikovalec

Grafika delo Daniele-a Pelligra-e, indistrijski-avto oblikovalec



Večino smo videli OGROMNO študij kako naj bi (še posebej zadnje čase) izgledal Ferrarijev LMP1 dirkalnik, toda večina jih je bila milo-rečeno popolnoma skregana z realnostjo in trenutnimi pravili ACO itd. Toda tale dizajan je eden izmed teh, ki so vsaj malce že podobni LMP1 dirkalniku in se dejansko da nekaj "porabit" za inspiracijo... Kakorkoli še vedno je veliko kiča, toda generalno gledano všečen celotni koncept, ki še vključuje vse od različnih barvnih kombinacij grafik in shem GTE dirkalnikov, LM bolidov itd.

Več SLIK tukaj: https://www.behance.net/gallery/1491670...

PrimozR ::

Tisti nizozemski projekt v takšni obliki pomojem nima pogojev, da gre skozi. Kako dobiš iz avta šoferja, če se zadeva prevrne? Je res sicer, da imajo odprti avtomobili podoben problem, ampak itak je želja se od tega oddaljiti.

Kako je koncept hlajenja povezan z ground effectom? Pač klasično zajemanje zraka ob boku, to je to.

Ferrarijev LMP je pa itak samo Audi z drugimi lučmi in par drugimi detajli. Niso prvi, ki so naredili to in so še eni, ki jim ni uspelo skriti podobnosti z Audijem.

EDIT: aja, saj to je ta projekt, ki se ga tako rado meče okrog. Ja, preoblečen Audi pač :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Tisti nizozemski projekt v takšni obliki pomojem nima pogojev, da gre skozi. Kako dobiš iz avta šoferja, če se zadeva prevrne? Je res sicer, da imajo odprti avtomobili podoben problem, ampak itak je želja se od tega oddaljiti.


No WEC nima problemov s tem, ča imaš namreč vrata v kar bo aco IN fia PRAVGOTOVO posegla. Zadeva je pa rešljiva in vsaj trenutno gledano na kateri točki je še projekt (začeteki konceptiranja) niti to ni tak no1 problem. Izdelava monokoka je še daleč, če ne bo primerne zainteresiranosti. Predvsem imam tukaj v mislih finančni smisel.

Kako je koncept hlajenja povezan z ground effectom? Pač klasično zajemanje zraka ob boku, to je to.


No tole je bolj stvar osebne preference, kjer imaš ti mejo za "razliko". Konceptualno in vizualno gledano ta oblika vsaj po mojih kriterij povsem zadovoljuje, da lahko to trdim. Ni undercuta, ter namembnost pobiranja čim manj "umazanega zraka + čiščenje mejne plasti" za dobro izkoriščen "venturi kanal" na straneh. Kakorkoli meni je kar občutna razlika sedanji trikotni koncepti (od nižjih formul, WEC, F1) vs kvadratna oblika zelo podobna nekaterim dirkanlnikom iz zgodnjih 90ih (mislim, da en Ferrari + Bennton), čeprav leti niso imeli z ground effekton kaj skupnega, kot ta koncept.

Ferrarijev LMP je pa itak samo Audi z drugimi lučmi in par drugimi detajli. Niso prvi, ki so naredili to in so še eni, ki jim ni uspelo skriti podobnosti z Audijem.

EDIT: aja, saj to je ta projekt, ki se ga tako rado meče okrog. Ja, preoblečen Audi pač :)


Hja res je. Samo potem lahko za Porshe trdimo dokaj enako (ne pravim, da je temu tako).. He he. Čeprav ja, gre samo za "art-dizajn", ki kvečjemu opozarja samo nase.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Bistvo je, da je z art vidika preoblečen Audi. Porsche Audiju ni podoben oz. mu je podoben toliko, kolikor to velevajo pravila. Pogosto se je pričakovalo, da bodo med seboj celo delili monokok, sestrski družbi pa to, a do tega ni prišlo.

BT52 ::

Da ne pozabimo ta vikend pravtako poteka dirka v COTI (Austin)...

KOnčane kvalifkacije:

relive posnetek (od 38 min LMP1 quali):

Start je jutri ob polnoči (17h po USA čas)...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

V Fujiju je Toyota dominirala, Porsche je bil 3. in 4., Audi pa 5. in 6. Jasno je, da ima Toyota pace in da so Le Mans oni izgubili, ne pa Audi zmagal.

http://www.racecar-engineering.com/blog...

Zanimiv je tist detjal, da so prej 919ko vsakič morali odpreti zadaj in ohladiti turbino s pihalniki.

BT52 ::

1. Glede na to, da je Lapierre (#8Toyota) manjkal in da sta to zvozila sama Buemi in Davidson, res impresivno. Čeprav je teh 6h v primerjavi z 24 ur Satreja nič...
Pogledal štart in zadnji stint dirke. In moram reči, da je bil Toyota povsem v drugi ligi. Davidson je zadnji stint celo par korgov zapored za par desetink zgrešil najhitrejši korg dirke (4 v rangu 1.27). Webber je najbojši čas dirke postavil v 12 krogu, Davidson pa v 222 od 236. Drugače pa je vozil kroge okoli 1.29, medtem, kot sta takrat Porcheja in Audija "lazila" z 1.31-32.

2. Ta novi AER Lotus T129 oz uradno "CLM p1/01" imam monokok od laskega t128 (Lmp2). In glede na videno z slik, kako so ga na "hitro" spacali skup, da ustreza LMP1L pravilom niti ne obeta obetavne (finančne) prihodnosti. Spoji in predvsem pozonost detajlom na izdelavi&obdelavi kompozitnih delov jim je bil na predelih, kjer ta res ni nujno potrebna (je pa zaželjena) tuja vas.

Če sem malo nesramen hvalabogu, da je ta "Frankenstein" (zgleda) šasija doživela klavern konec...



... po drugi strani pa mi je žal za vse tiste inženirje, eutuziaste, ki so stali za tem projektom.



3. Razkrit uraden koledar za naslednjo sezono; Nurburgring zamenjal Sao Paolo, kateri je letos preprastil asfaltno podlago in bo za drugo leto še detajlno posodobil bokse (zahteve Berni in F1 lobija). Zanimivo, da so slednji pripravčljeni priti takoj nazaj v koledar. Ampak nastane problem, da moštva nočejo drastičnih sprememb pri 8ih dirkah na sezono. Poleg tega se še pojavljano pritiski&želje po organizaciji dirk še iz Rusije. ter Kitajske. 10tka pa nebi smela biti problem? Nemčija pa ob velik prisotnosti v WEC dirkanju pa bi skoraj mogla održat Nurburgring.

http://www.fiawec.com/en/news/2015-fia-...

4. Nissan bo, kot je tudi napovedal mesece nazaj testiral Oktobra - ti. "shakedown". Tako, da kake spy slike bi bile dobrodošle)8-)
Tale članek celo špekulira o prednjem motorju V6 bi turbo...
http://sportscar365.com/lemans/wec/repo...

Če je tole res potem WOW. Bold move, back to 50-60s! Implikacij tega bi prinesla številne komblikacije.. Zelo dobra telovadba za razmilek za prose&conse, če štejemo zravem 4 wheel drive in ogromne hibridne možnosti... Dober članek na to temo front engine dirkalniki:
http://jalopnik.com/5291614/panoz-batmo...

5. Aja @PIPI glede Porsche posodobitve zgleda, da so dodobra popravili notranjo aerodinamiko. Kot racecar čalenk namiguje mogoče so res speljali kaki hladilni kanal do turbo MGU enote in okoliškega karboskega ohišja (pokrova in heat shielda). Možno. Čeprav bodo za drugo leto naredili popolno evolucijo letošnjega bolida, kar je razumljivo po dolgem odmoru je bilo to leto za novo nastalo ekipo povsem učno. Za Toyotu, AUDI pa se se pravi, da bodo drobovje održali. Seveda AERO dodatki se konstruiranjo ampak nekih groznik premikov se ne pričakuje razen mogoče, kak prestop v višji energetski razred. Nareč če je AUDI uspel naredit kaj z dodatnimi KJ energije (mgu-h regenracija ipd.) bodo mogoče pretopili vsaj na 4 Mj, medtem, ko se Porsche in Toyota nekako sramežjivo spogledujeta z 8MJ.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Ja, nov 919 bo popolnoma nov, razen splošne konfiguracije, to se je že debatiralo. Ostane torej V4 2.0 turbo, KERS sistem bo očitno ostal enak, itd. Ampak monokok bo skupaj z aerodinamiko popolnoma nov.

Kako so si pri Nissani zamislili tale FR layout mi pa RES ni jasno, za trenutno moderne načine izdelave mi zadeva ne gre skupaj niti približno. Bomo videli.

BT52 ::

Predvsem tale Panoz Hybrid iz leta 1998 je zanimiv:

http://www.racermagazine-digital.com/ra...

 Panoz Esperante GTR-1: Prednjemotorna zverina z 6L V8 Fordovim agregatom

Panoz Esperante GTR-1: Prednjemotorna zverina z 6L V8 Fordovim agregatom



Zgodovina Panoza> niz "ambicijoznih" projektov;
https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q=...

Verjetno pa je govorica bolj povezana preko tega, ker je Panoz bil zelo zaslužen za nastanek "Delatawing" projekta garaže no56. Z katerim se je kasneje še najbolj poistovetil Nissan, predvsem z zadnjo "E-ZERO" verzijo. Pravzaprav je NIssan ukradel...

 He he Panoz je Nissanu ponudil prst, a oni pa so mu vzeli celo roko. Namreč sprva je Nissan dobavljal Deltawingu samo motor

He he Panoz je Nissanu ponudil prst, a oni pa so mu vzeli celo roko. Namreč sprva je Nissan dobavljal Deltawingu samo motor

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Ja, nov 919 bo popolnoma nov, razen splošne konfiguracije, to se je že debatiralo. Ostane torej V4 2.0 turbo, KERS sistem bo očitno ostal enak, itd. Ampak monokok bo skupaj z aerodinamiko popolnoma nov.


Ja pričakovano. Pravzaprav dandanes težko govorimo o novem dirkalnikih v obeh primerih. Ni to tako, kot nekdaj, ko so inćenirji ročno računali, izrisovali načrte in izdelali resno rekonskrukcijo tehnike na vsako 2 leto. Star model vs. nov? Jup, danes je to zelo relativno in subjektivno.

Kako so si pri Nissani zamislili tale FR layout mi pa RES ni jasno, za trenutno moderne načine izdelave mi zadeva ne gre skupaj niti približno. Bomo videli.


Ja meni tudi ne. Bi bilo potrebno sekati dirkačeve noge... Pa saj ne nameravajo dirkati z "hendikepiranimi". To bi bila senzacija, si prav predstavljam dirkalnike z nelepkami "invalid" na stezi. LOL :))

PrimozR ::

V bistvu ni, nov monokok zahteva nove FEA izračune (njihov obseg je odvisen od nivoja redesigna seveda), načeloma novo konstruiranje layupa, nove crash teste, itd. Posledično je nov monokok ZELO resno delo, ki se ga ekipe nerade lotujejo, če ni nujno (se spomnim presenečenj, ko je Toyota v življenju TS030 objavila, da je monokok nov).

http://www.mulsannescorner.com/JaguarXJ...
Tukaj celo vidiš, da so monokok popravljali in ena izmed prvih stvari v nesreči, ki je pod vprašajem, je, če je monokok okej. To namreč za seboj potegne cel kup težav, če je potrebna menjava (Audi je recimo letos imel probleme zaradi Silverstona in potem mislim da nesreče v SPA-ju, ker jih niso imeli pretirano odveč).

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

V bistvu ni, nov monokok zahteva nove FEA izračune (njihov obseg je odvisen od nivoja redesigna seveda), načeloma novo konstruiranje layupa, nove crash teste, itd. Posledično je nov monokok ZELO resno delo, ki se ga ekipe nerade lotujejo, če ni nujno (se spomnim presenečenj, ko je Toyota v življenju TS030 objavila, da je monokok nov).


Ja če gledaš z strani redesigna monokoka, definitivne ne. Ampak če so na podlagi AERO, ki je gonilna sila resničnega občutnega "gaina" na pram konkurenci ugotovili, da bi jim v določenih primerih obnašanja dirkalnika spremenjena oblika, dinamika prinesla več? Oziroma je potencial spremebe veliko večji od prvotno zamišljene rešitve, zakaj ne? Sreddstva za WV niso problem, še posebaj, ko se gre za imidž znamke PORSCHE, ne. Jaz sem tole sprejel povsem z nekim pričakovanjem, nova ekipa, oddelki... Tekom predsezone se je govorilo o resnih prestrukturiranjih znotraj moštva.

Pač nov kolektiv, ki išče kemijo in sinergijo. In seveda, ko ustvarjaš nekaj takega v tako tekmovalnem okolju, kot je "world-championship" se pozna vsaka napakica, neskladnje. Ker bodo ta pravila stabilna vsaj še 2-3 leta, je potrebno te hrošče odpravit čim prej. Še posebaj če vsamemo v dejstvo omejena testiranje (mislim, da 2 krat pred sezono) je tole smiselno čim prej sprobat, če ti koleracije med simulatorji voćnje&venhile dynamics, CFD, vetrovniki in realno stezo dajejo pričakovane rezulate.

http://www.mulsannescorner.com/JaguarXJ...
Tukaj celo vidiš, da so monokok popravljali in ena izmed prvih stvari v nesreči, ki je pod vprašajem, je, če je monokok okej. To namreč za seboj potegne cel kup težav, če je potrebna menjava (Audi je recimo letos imel probleme zaradi Silverstona in potem mislim da nesreče v SPA-ju, ker jih niso imeli pretirano odveč).


Ravno s pri tem lahko oni pri AER-u oz. "Lotusu" samo upajo, da se ni dovolj zgorel. Glede na obsežnost gorenja in pozicijo gorivne celice.. nimam dobrega občutka. Res je , da gori kvečjemu periferija, ker pravgotovo imajo onboard gasilni aprat, ki zafila celico pri monokoku...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

PrimozR ::

Porsche dela tole na svoje, brez VW-ja. Aero del spreminjati je precej lažje, kot celotno platformo, okrog katere imaš narejene vse simulacije. Še monokok je lažje popraviti tu in tam, da gre aerodinamika bolje skozi (sem prepričan, da bo monokok spremenjen prav zaradi tega razloga), kot pa da na novo postavljaš koncept motorja in KERSa. Sploh ko se jim je očitno letošnji setup obnesel, zadeve potweakajo glede na naučeno in to je to.

Če spreminjaš motor, spreminjaš določene stvari v avtu, medosno, vozno dinamiko, razporeditev teže, vztrajnostne momente, potrebuješ drugo hlajenje, itd. itd. itd. Vse to zdaj že poznajo. Aero delo je po drugi strani igranje s tankim, večinoma nestrukturnim karbonom. Drago, ampak vseeno drobiž v primerjavi z motorjem.

Če jim razne stvari ne bi funkcionirale, bi delali ornk rošade. Tako pa očitno zadeve klapajo, ne zaostajajo tako zelo za konkurenco (so tam-tam z Audijem, Toyota je pa itak Toyota), kar je glede na omenjeno kompletno menjavo razvojnega moštva (tako se govori namreč, da se je za celo ekipo ljudi zamenjalo tekom lanskega leta) in precej pozno spremembo arhitekture motorja (zaporedje vžiga, konstrukcijsko brez sprememb), so letos pravzaprav odlični.

BT52 ::

Na prostih treningih v Šanghaju Toyota spet najhitrejša:
http://sportscar365.com/lemans/wec/toyo...

Nissan potrdil 8 December predstavitve. Dirkači, ki se najbolj omenjajo so Heifeld (Rebelion), Sarazin (toyota #8) in Pla (Lmp2) + njihov Gt-r pomladek. Pa še kak američan...
http://www.motorsport.com/wec/news/new-...

BT52 ::

Porsche potrdil 6 dirkačev, kateri ostajajo nespremenjeni.

http://sportscar365.com/lemans/wec/pors...

Bojda še razmišlajo o 3 dirkalniku.

BT52 ::

No že pred časom se je potrdil 3 dirkalnik za Porsche. Spodbudno. Zdaj ostane na Toyoti, da še drugo leto spušijo podobno, kot so letos. :D

+ za 6h Spa in Le mans se jim bo pridružil Nico HUlkenberg.

https://twitter.com/tgruener/status/537...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Končana zadnja dirka sezone 6H Sao Paola.

Bojda je šlo za daleč najbolj napeto dirko med celotnim LMP1 razredom v zgolj 1 krogu.
Toyota tokrat zaradi nove podlage in narave proge ni imela prednosti v race stintih, kot je to bilo običajno. Sao Paolo ni stop&Go proga, kar njihovemu v teh primerih omejenem "agresivnem" sistemu regeneracije in dobave moči najbolj ne ustreza.
http://www.autosport.com/news/report.ph...

Rezultati zadnje dirke.
http://www.fiawec.com/races/6-hours-of-...

In sicer Porsche zaključil z zmago. Webber spektakularno trčil v zaključku dirke. Mrs Le Mans kot zadnjo dirko v karieri končal na 3 mestu.

Sodeč po izjavah in prikazanem letos se pri LM-P1 razredu obeta se zelo zanimivo razvojno obdobje. No razen Toyote za katero ne pričakujem veliko tehničnih sprememb razen, par elektronike, softwera, ter dela na zanesljivosti. Bv #3 avto se definitivno ponuja sam od sebe.

Medsezono bo vse skupaj še dodatno popestril "gobezdavi" Nissanov Nismo oddelek. Nestrpno čakam tole NIssanovo "čudo" (predstavitev čez 8 dni). Pa da vidimo, koliko jih je v hlačash in v glavi. PR pddelek je naredil svoje, kaj pa ostali... :D

Skyman ::


BT52 ::

Verjetno ga je hotel prehitet z notranje pa mu je Ferrari preveč zaprl "vrata" in sta trčila.

http://blackflag.jalopnik.com/huge-cras...

Tukaj na tem linku je še povzetek dogajanja. Webbo je pokazal palec. Držimo pesti, da ni dobil prehudega pretresa.

 Porsche twitter_Webber is OK.

Porsche twitter_Webber is OK.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Sriple Tix ::

Sem gledal skoraj vseh šest ur in moram priznati, tole je bila morda celo dirka letošnjega leta, kajti ne doživiš mnogokrat neprestano šesturno obračunavanje bolidov na nož, morda le še v kakšnem avstralskem V8 prvenstvu. Zanimivo, da sta komentatorja, pa se ne spomnim ali na MotorsTV oziroma Eurosportu, nekajkrat omenila prihod Buttona in Alonsa v WEC.

MaterVola ::

Super Sonic ::

Eurosportu, nekajkrat omenila prihod Buttona in Alonsa v WEC.

Nico Hulkenberg bo dirkal v Lemanu 2015.
http://www.24h-lemans.com/en/news/porsc...

Lahko da bo še kdo od rednih F1 voznikov skočil v LeMan med sezono, redni voznik WEC bi pa drugo leto res lahko bil Button. Bomo videli.

Pri nesreči izgleda vse tako, kot da je Webber izgubil oblast nad vozilom.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

Sriple Tix ::

Tako sta menila tudi komentatorja na dirki. Voznik ferrarija naj ne bi bil nič kriv, le Webber je bil malce preveč neučakan s prehitevanjem GT avtomobila in pri tem je storil napako.

PrimozR ::

Sriple Tix je izjavil:

Sem gledal skoraj vseh šest ur in moram priznati, tole je bila morda celo dirka letošnjega leta, kajti ne doživiš mnogokrat neprestano šesturno obračunavanje bolidov na nož, morda le še v kakšnem avstralskem V8 prvenstvu. Zanimivo, da sta komentatorja, pa se ne spomnim ali na MotorsTV oziroma Eurosportu, nekajkrat omenila prihod Buttona in Alonsa v WEC.

MotorsTV je itak prenašal uraden WEC stream, verjetno tudi Eurosport (itak so imeli samo uro pa pol).

Ma jaz še vedno mislim, da Alonso ostaja v F1, morda gre le vzporedno odpeljat Le Mans, v 2015 se datumi ne pokrivajo, kar omogoča to Hulkenbergu, ki bo vozil Porša.

Super Sonic je izjavil:

Eurosportu, nekajkrat omenila prihod Buttona in Alonsa v WEC.

Nico Hulkenberg bo dirkal v Lemanu 2015.
http://www.24h-lemans.com/en/news/porsc...

Lahko da bo še kdo od rednih F1 voznikov skočil v LeMan med sezono, redni voznik WEC bi pa drugo leto res lahko bil Button. Bomo videli.

Pri nesreči izgleda vse tako, kot da je Webber izgubil oblast nad vozilom.

A se že kaj ve na to temo? Kar sem gledal posnetke samega začetka ni videti, a preden je z levo stranjo priletel v desni zid avto še ni bil zlomljen, je pa mahal engine cover na desni strani. Povsem možno je, da je bila situacija enaka, kot pri Rockenfellerju v Le Mansu (kjer je z levim delom avta pobral Ferrarija), lahko mu je pa tudi počila guma, Ferrari je bil pa samo žrtev. Zlomil se je pa zaradi udarca v zid.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Sriple Tix ::

Jep, isti stream je bil in na Eurosportu sem gledal zadnjo uro in pol ker je, za razliko od MotorsTV, v HD, prej je bilo vse dogajanje na MotorsTV.

MaterVola ::

Skyman ::

Webrove razbitine
http://imgur.com/56mHWLN

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Skyman ()

PrimozR ::

Ah, na facebooku že letijo teorije da imajo dve ročični gredi. Je ljudem težko povedati da gre za zobniški prenos za odmične gredi :-)
1 2
3
4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

LeMans in WEC super season 2018/19

Oddelek: Na cesti
281789 (814) J.McLane
»

WEC 2017 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
504048 (2400) J.McLane
»

WEC 2016 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
584546 (2260) J.McLane
»

Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 466 67 68 69 )

Oddelek: Na cesti
3430361583 (217178) BT52
»

WEC 2015 (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10614331 (9382) PrimozR

Več podobnih tem