» »

Vprašanje o klimi v avtu

Vprašanje o klimi v avtu

menjalnik ::

Živjo, imel bi dve vprašanji o klimi v avtu

Je klimo takoj pri hladnem motorju pametno prižigat, ali je bolje da se motor malo segreje in šele potem zagnat(klimo)kompresor?

Če gumb zavrtim v rdeče polje(vroč zrak) in prižgem klimo, kaj se zgodi takrat?

hvala vam za odgovore

msjr ::

1. Teoretično ja, vendar bi ob taki skrbi za motor moral počakati tudi z vožnjo in lepo počakati, da se [motor] ogreje. Torej, če se odpelješ s hladno mašino, ne bo večje razlike, če imaš prižgano klimo.

2. Klima suši zrak, grelec pa ga greje, idealno za odroševanje šip (če se prav spomnim je to pisalo v navodilih od Nubire, ki je bila zadnji avto z ročno klimo, ki sem ga posedoval)

francek1 ::

Večje škode kot to, da ti zamrzne izmenjevalec klime in da te še bolj zebe ni.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

Hayabusa ::

Če gre za dizla, s prižgano klimo se ne bo kabina nič prej ogrela.Potrebuješ webasto/eberspacher grelec v tem primeru.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Hayabusa ()

JanK ::

msjr je izjavil:

1. Teoretično ja, vendar bi ob taki skrbi za motor moral počakati tudi z vožnjo in lepo počakati, da se [motor] ogreje.


Nope. Gretje motorja na mestu je v vseh pogledih slabse od gretja med voznjo (z ne previsokimi obrati). Motor deluje najbolje na delovni temperaturi. Cim hitreje se na to temperaturo ogreje, tem bolje je.

Pri nizkih obratih je tlak olja nizek. v kombinaciji z visjo viskoznostjo pri nizkih temperaturah to povzroci slabse mazanje in vecjo obrabo.

Katalizator ne deluje dokler se ne segreje na precej visoko temperaturo. Pri nizjih temperaturah moderni EFIji dodajo vec goriva. S tem imas bolj bogato mesanico in nekaj nezgorenega bencina pri bogati mesanici uide v katalizator. O2 senzor pri nizkih temperaturah ni vkljucen v kontrolno zanko. Vse to skupaj pomeni, da unicujes katalizator in mu zmanjsujes zivljensko dobo.

Olja v menjalniku, diferencialu,... se morajo seveda tudi segreti. Na mestu se pac ne.

Skratka tudi pri nizkih temperaturah je pametno prizgati motor, pocakati nekaj sekund da olje zakrozi po motorju, potem pa odpeljati in ne pretiravati z obrati.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin

msjr ::

JanK je izjavil:

Nope. Gretje motorja na mestu je v vseh pogledih slabse od gretja med voznjo (z ne previsokimi obrati). Motor deluje najbolje na delovni temperaturi. Cim hitreje se na to temperaturo ogreje, tem bolje je.


Zanimivo... Pri avtu sicer ne ogrevam motorja, ampak pri barki so me pa učili, da naj vsaj 10 minut pustim dizla teči na mestu, da se lepo ogreje. Glede na to, da imam tudi avto dizla, sem bil prepričan, da je isto.

Kje je razlika? Mogoče v tem, da so me pred 20 leti učili staro šolo (nižje tolerance pri izdelavi pa to) ali pa so me učili krivo vero že od vsega začetka?

SkIDiver ::

Če so ti za barko povedali pred 20 leti je razlika z danajšnjim dizlom. Drži kot je napisal JanK. Zaženeš, počakaš nekaj sekund in začneš z vožnjo.

Če vklopiš klimo pri hladnem motorju ne igra nobene bistvene vloge za motor. Nekoliko bolj je obremenjen kot sicer brez klime, vendar nič drastičnega.
Če zunanja temperatura klime pade pod določeno št. stopinj kompresor tako ali tako ne bo deloval (vsaj ne v normalnem režimu-odvisno od zasnove sistema).

Če ne potrebuješ odrosit stekel klima nima nobenega pomena. Če bi rad hitreje ogrel kabino pa si s klimo ne boš nič pomagal.

Sami ::

Jaz osebno pri vseh avtomobilih počakam kakšne pol minute do minuto, da se malo ogreje in olje zakroži (dokler se avtomatični zaug ne spusti, kar je pri novejših bencinarjih kar hitro), klimo pa vklopim po parih kilometrih, saj kompresor obremenjuje motor, torej mi je logično da se hladen motor še malo bolj "matra", pa seveda z obrati tam do 2.5k. Tole mi je svetoval tudi serviser na Oplu.
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

energetik ::

Kompresor obremenjuje motor s par KM, torej precej zanemarljivo. Se pa bolj obremenjen motor prej segreje, kar je dobro.
Ko obrneš knof na vroče in prižgeš klimo se ne zgodi nič pretresljivega, loputa za zrak se prestavi na pozicijo da dovaja vroč zrak in evaporator klime se začne hladiti.

Poleti je pa prva stvar po vžigu avta, ki jo nardim, da stisnem AC knof, še pred lučmi.

Hayabusa ::

Poleti pri 35°C prvo odpreš vsa vrata, vžgeš motor in vklopiš ac.Po 1 minuti vrata zapreš, nastaviš na notranje kroženje in se odpelješ.

;-) ::

1. Teoretično ja, vendar bi ob taki skrbi za motor moral počakati tudi z vožnjo in lepo počakati, da se [motor] ogreje. Torej, če se odpelješ s hladno mašino, ne bo večje razlike, če imaš prižgano klimo.


Bullshit, najpametneje se je takoj ko prižgeš avto odpeljati in dokler avto ni ogret na delovno temperaturo voziti z "čimmanjšimi" obrati. Delovanje oljne pumpe pod 2000rpm ni optimalno.

Engineer_ ::

klima je irelevantna za mrzel motor. Večji problem je v tem, da je treba malo pazit da odtočni kanal klime ne zmrzne


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Optimalna vožnja 1.0TSI (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12621092 (17969) fikus_
»

Nihanje temperature "motorja" (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21341380 (36985) kuvanasarma
»

Temperatura vode pozimi v avtomobilu

Oddelek: Na cesti
3310810 (8951) amigo_no1
»

Poraba avtomobila pri vžigu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
528466 (6817) kekz

Več podobnih tem