» »

Staro rabljeno vs novo olje

Staro rabljeno vs novo olje

jalovec09 ::

Kolk je na tem, če ima avto po prevoženih 10.000km olje že bolj črne barve, kot pa pri nekaterih ko je olje kot novo.
Ga ta žre, če ima avto za seboj 200.000km. Smo imeli včasih polota pa je spil na interval le kak deci, ampak olje je blo črno, mel pa sem avto kateri je bil olje ves čas kot novo sam ga je žru.

korenje3 ::

organsko olje postane prej črno
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

sinko999 ::

Jalovec , problem je v tem da olje s časom razpada zato so priporočila časovno eno leto , drugače pa če je priporočena količina kilometrov se pa tam menja. Potem odvnisno je način vožne št obratov , koliko tesnijo obročki še , potem vrsta diz ali benc. Pa še kaj bi se našlo.
Ni? ni ve?no !

heero ::

Pozabli ste na opilke zato je tudi olje crno

jalovec09 ::

Bolj sem ciljal pri nakupu 10 leta starega avta je barva olja pokazatelj ali motor pije olje ali ne, z leti se nabirajo obloge in moral bi biti olje ves čas bolj temne barve, kot pa vidt kot iz kante, ker v tem primeru bi jaz rekel, da ga pije.

Ne vem kako naj nekdo preveri, če avto pije olje, tiščanje ni rešitev saj je katalizator vmes, da bi se pa kadilo zadaj bi pa tud motor čudno lanfal.

kixs ::

Ce imas diesla, je olje crno ze po par 100km.

Opilkov verjetno nekaj pride, vendar se ti zadrzijo v oljnem filtru. Zaradi njih olje ni prav nic drugacne barve.

Vsak motor porabi nekaj olja. Nekateri zelo malo, drugi vec. Vec kot ima motor za sabo delovanja, vec ga bo porabil. Kako to ugotoviti? Precej tezko. Pri bencinarju lahko preveris cistost na koncu izpusne cevi (po daljsi voznji mora biti barva notranjosti izpusne cevi siva, ce je crna, potem pije prevec olja oz. gre za slabo izgorevanje) - pri kratkih voznjah bo skoraj vedno bolj temno ali crno. Nekateri gledajo "dihanje" motorja - pri delujoci masini odvijejo pokrovcek, kjer se nalije olje ali pa tisto palcko za preverjanje nivoja olja in preverijo kaj se kadi oz. kaksen je vonj in kolicina izpuha.

korenje3 ::

v poceni avte se ponavadi toči organska olja. v mojem mercedesu je bilo sintetično olje recimo po 40000km še vedno prozorno.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

hojnikb ::

40k KM in nobene menjave olja ? 8-O
#brezpodpisa

korenje3 ::

bolj pogosto se menja pri novih avtomobilih. po 60k km se lahko olje menja na dlje.

pa še to. olje lahko postane črno tudi če so recimo grafitne drsne puše v batnicah.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Prosim za razlago, kaj je mišljeno pod izrazom "organska olja" ?


LP

Jože

korenje3 ::

To so motorna olja iz naftnih derivatov. lahko pa tudi rastlinskih ali živalskih.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Olja, pridelana iz nafte, so mineralna olja. Organskih olj rastlinskega / živalskega izvora se pri motorjih z notranjim izgorevanjem ne uporablja. Sicer imajo mazalne lastnosti načeloma boljše od mineralnih olj, so pa termično premalo stabilna (močno spreminjanje viskoznosti glede na temperaturo) in pri višjih temperaturah razpadejo. Pri tem izgubijo mazalne lastnosti, pri razpadu pa se tvorijo maščobne kisline, ki povzročajo korozijo.... So pa (sorazmerno redko) v uporabi pri kakšnih obdelovalnih postopkih, kjer je potrebno dobro mazanje (rezkanje zobnikov npr...).

LP

Jože

korenje3 ::

aha potem še prilimaš link za "rajo". pri starih motorjih, ampak zelo starih se je dogajalo da se je na stenah nabirala zgoščena snov ipd in tako filter ni mogel opravljati svojega dela. to se je dogajalo predvsem zaradi rastlinskega olja, ki ima lastnosti kot jih je omenil brane, in pa raznih takrat še nekvalitetnih mineralnih olj.

danes imajo nekatera sintentična olja celo dodan nano-feromagnetni prah, ki omogoča, da se olje zadržuje na stenah cilindra in drsnih pušah brez kaknšega posebnega pregrevanja. problem je če se olje na drsnih površinah pregreje, ker potem se mu zniža viskoznost in oljni film izgine. takrat začne motor ribat in se s časom bolj zjebe.

ok dovolj inštrukcij.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Brane22 ::

Saje AFAIK končajo v olju kot posledica nepopolnega dihtanja batnih obročkov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

Hayabusa ::

korenje3 je izjavil:

bolj pogosto se menja pri novih avtomobilih. po 60k km se lahko olje menja na dlje.

pa še to. olje lahko postane črno tudi če so recimo grafitne drsne puše v batnicah.

Ah, če si ti inženir iz naravoslovja vrni diplomo...
Olje se menja vsako leto oz na 10-30 k km, kar pride prej...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Hayabusa ()

first_line ::

Barvo olja gledat je bolj kot ne bedarija (razen če rata rdeče barve, pol ti je verjetno kakšnega mačka potegnilo skozi frgazar).
Menja se na 10-20kkm ali vsako leto (navadni smrtniki ki nismo z Jamajke/Antarktike). Viskoznost in znamko daš tako kot je predpisal proizvajalec in nimaš kaj komplicirat. Olje je predpisal inženir ki je sestavil motor in dobro ve kaj mora bit not, da maže pravilno.

Naši Fiati in WV niso nobene posebnosti ki bi dobile +50HP če dodaš olje za 1k€/l, bojo pa prej problemi če boš dolival najcenejše olje (oznaka npr. 15W40 še ni celoten podatek o primernosti olja. Fora s proizvajalcem je, da dodajajo različne dodatke ki omogočajo motorju zdravo delovanje). Ne bo pa kaj hudega narobe če daš rahlo drugačno olje, razen če v menjalnik naliješ polsintetično namesto polnosintetično olje.

Če hočeš poceni več konjev je edina opcija:

GrimReaper ::

Hayabusa je izjavil:

Ah, če si ti inženir iz naravoslovja vrni diplomo...
Olje se menja vsako leto oz na 10-30 k km, kar pride prej...

Kar pa ne pomeni da bo kaj hudo narobe če ga menjaš na dve leti.
Pri mojem je prejšnji lastnik menjal 4x na dve leti (tako tut piše v navodilih), sam pa zdej na eno leto.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

korenje3 ::

Hayabusa je izjavil:

korenje3 je izjavil:

bolj pogosto se menja pri novih avtomobilih. po 60k km se lahko olje menja na dlje.

pa še to. olje lahko postane črno tudi če so recimo grafitne drsne puše v batnicah.

Ah, če si ti inženir iz naravoslovja vrni diplomo...
Olje se menja vsako leto oz na 10-30 k km, kar pride prej...


inženir iz strojništva. naravoslovnotehniška veda se ukvarja z molekularnimi in atomskimi strukturami snovmi - NTF kjer sem tudi študiral.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

korenje3 ::

recimo olja 0W40 so dobra za boljše motorje, kjer je tolerančno področje izdelave veliko manjše kot pri kakšnih "fiatih". medtem ko se v slabše motorje vliva 15W40. večja kot je razlika viskoznosti olja med hladnim in vročim delovanjem, dražje je olje. Recimo športni avtomobili morajo imeti čim višjo številko 15W60 ipd, to pa zato ker se olje med stičnimi površinami veliko bolj segreva (temperature tam so med 150°C in 200°C) in z višjo temperaturo pada viskoznost olja. Pri športnih avtomobilih - predvsem "rally" motorjih ni posebno natančna izdelava batnic ipd, zato mora biti pri hladnem zagonu tudi bolj viskozno olje.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Kinjorts ::

korenje3 je izjavil:

recimo olja 0W40 so dobra za boljše motorje, kjer je tolerančno področje izdelave veliko manjše kot pri kakšnih "fiatih"

Pojma nimaš kaj je toleranca. Objasni mi kaj je tolerančno področje, sem strojnik pa tega na faxu nismo obravnavali.



korenje3 je izjavil:

Pri športnih avtomobilih - predvsem "rally" motorjih ni posebno natančna izdelava batnic ipd, zato mora biti pri hladnem zagonu tudi bolj viskozno olje.


Sploh veš kaj je batnica? Kaj pomeni "natančna izdelava batnic"?

šernk ::

Eh ste zablodli. Barva olja ne vpliva na popolnoma nobeno stvar. Pomembne so mazalne sposobnosti olja. Doslej edino olje, ki sem ga potegnil iz avta po cca 8k km je bilo svetle barve in skoraj brez mazalnih sposobnosti (eno dražjih na trgu) in takrat tudi motor ni imel pravega zvoka. Trenutno olje (eno cenejših na trgu) rata pa črno po 200km in je nekje med 15 in 20k km (kadar pač dobim voljo za menjavo) praktično na otip še vedno odlično.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

korenje3 ::

Cilindri niso vsi honani. Za mazanje mora biti olje ustrezno viskozno. Oljni se naredi na prav tako dobro polirani kot "hrapavi" površini. Pri poceni avtih cilindri niso honani, zato recimo moraš pazit na vrljaje pri prvih nekaj 30k km, da tesnila na batnici sama spolirajo cilindre ker sicer lahko pride do trajnih poškodb. Sicer mislim da zadnjih 10 let je vedno več motorjev z boljšo strojno obdelavo...

Tolerance so nekaj najbolj enostavnega v strojništvu. V ujem se nisem spuščal, ker pri batnici in cilindru ne igra vloge. Igra pa vloga tolerance na hrapavost površine in s tem strojno obdelavo.

Če se vrnemo na začetek.
Pri boljših motorjih so pač boljše površine in s tem je oljni filter tanjši. To pomeni da so lahko olja bolj viskozna in dražja. Medtem ko če olja pri takih motorjih niso dovolj viskozna, se oljni filter ne ustvari ali pa se začne močno pregrevati, kar pomeni poškodbo površine.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

šernk ::

Pri boljših motorjih so pač boljše površine in s tem je oljni filter tanjši. To pomeni da so lahko olja bolj viskozna in dražja. Medtem ko če olja pri takih motorjih niso dovolj viskozna, se oljni filter ne ustvari ali pa se začne močno pregrevati, kar pomeni poškodbo površine.


imaš kak dokaz zato da ima VW boljše motorje od FIATa, ali je samo naključje da je FIAT pobral kar nekaj nagrad v zadnjih letih na področju motorjev? Pa da VW uporablja tehnologijo razvito v fiatu?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

korenje3 ::

Misliš znamko avta VW ali korporacijo VW? ker znamke VW v tej temi niti nisem omenjal.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

Pro_moted ::

korenje3 je izjavil:

Cilindri niso vsi honani. Za mazanje mora biti olje ustrezno viskozno. Oljni se naredi na prav tako dobro polirani kot "hrapavi" površini. Pri poceni avtih cilindri niso honani, zato recimo moraš pazit na vrljaje pri prvih nekaj 30k km, da tesnila na batnici sama spolirajo cilindre ker sicer lahko pride do trajnih poškodb. Sicer mislim da zadnjih 10 let je vedno več motorjev z boljšo strojno obdelavo...

Tolerance so nekaj najbolj enostavnega v strojništvu. V ujem se nisem spuščal, ker pri batnici in cilindru ne igra vloge. Igra pa vloga tolerance na hrapavost površine in s tem strojno obdelavo.

Če se vrnemo na začetek.
Pri boljših motorjih so pač boljše površine in s tem je oljni filter tanjši. To pomeni da so lahko olja bolj viskozna in dražja. Medtem ko če olja pri takih motorjih niso dovolj viskozna, se oljni filter ne ustvari ali pa se začne močno pregrevati, kar pomeni poškodbo površine.


1.Daj mi en link, kjer si pobral da se cilindri ne honajo, pa bom ti verjel.
2.Tolerance so nekaj najbolj enostavnega ? Napišeš prvo to, potem pa dva stavka bedarij ( pa si inženir). Ujem ne igra vloge pri batu in cilindru ? Potem lahko kar naredimo tesen ujem pa bo OK, po tvoje.Da ne govorim o tolerancah okroglosti samega bata ali cilindra. Nato še pridejo temperaturni raztezki. Na hrapavost površine pa vpliva SAMO vrsta strojne obdelave. Hrapavost površine pa vpliva na tolerance in ne obratno, kot si ti napisal.

Ma niti nebi nič komentiral, ampak govoriš da si inženir, pa pišeš neumnosti.Pol pa ni čudno da nas inženirje postrani gledajo.

EDIT. Pa toliko v vednost, honanje ima enako kvaliteto hrapavosti površine kot poliranje. Razlika je le v obliki in smeri žlebičev, ki nastanejo, kar pa je pomembno enakomerno vzdrževanje oljnega filma ( honanje daje enakomerne žlebiče , poliranje pa ne) . Za boljšo kvaliteto je pa tu superfiniš.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pro_moted ()

šernk ::

Ker 2.0 TDI v audiju je močno drugačen od tistega 2.0 TDI v passatu ane?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

korenje3 ::

Pro_moted je izjavil:

korenje3 je izjavil:

Cilindri niso vsi honani. Za mazanje mora biti olje ustrezno viskozno. Oljni se naredi na prav tako dobro polirani kot "hrapavi" površini. Pri poceni avtih cilindri niso honani, zato recimo moraš pazit na vrljaje pri prvih nekaj 30k km, da tesnila na batu sama spolirajo cilindre ker sicer lahko pride do trajnih poškodb. Sicer mislim da zadnjih 10 let je vedno več motorjev z boljšo strojno obdelavo...

Tolerance so nekaj najbolj enostavnega v strojništvu. V ujem se nisem spuščal, ker pri batu in cilindru ne igra vloge. Igra pa vloga tolerance na hrapavost površine in s tem strojno obdelavo.

Če se vrnemo na začetek.
Pri boljših motorjih so pač boljše površine in s tem je oljni filter tanjši. To pomeni da so lahko olja bolj viskozna in dražja. Medtem ko če olja pri takih motorjih niso dovolj viskozna, se oljni filter ne ustvari ali pa se začne močno pregrevati, kar pomeni poškodbo površine.


1.Daj mi en link, kjer si pobral da se cilindri ne honajo, pa bom ti verjel.
2.Tolerance so nekaj najbolj enostavnega ? Napišeš prvo to, potem pa dva stavka bedarij ( pa si inženir). Ujem ne igra vloge pri batu in cilindru ? Potem lahko kar naredimo tesen ujem pa bo OK, po tvoje.Da ne govorim o tolerancah okroglosti samega bata ali cilindra. Nato še pridejo temperaturni raztezki. Na hrapavost površine pa vpliva SAMO vrsta strojne obdelave. Hrapavost površine pa vpliva na tolerance in ne obratno, kot si ti napisal.

Ma niti nebi nič komentiral, ampak govoriš da si inženir, pa pišeš neumnosti.Pol pa ni čudno da nas inženirje postrani gledajo.


1. nisem napisal da se vsi ne honajo.
2. sem inženir, in ti nisi. zato ne veš da dihta med batom in cilindrom prožni tesnilni obroček in ne sam bat.
3. vidim da iščete igle v senu, ker ste wannabe vsevedci. na žalost je realnost taka, da vam še wikipedija ne more pomagat.

šernk je izjavil:

Ker 2.0 TDI v audiju je močno drugačen od tistega 2.0 TDI v passatu ane?


joj ujel si me. ful si dobr. se ponižno umikam iz te teme. bravo.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

Pro_moted ::

Sem inženir. Je mi pa žal da se ti to imenuješ. Ja batni obroček, oz. več le teh, tesnijo eno stran za izgorevanje, drugo stran za olje. In kaj misliš da je med cilindrom in batom 1mm zraka vmes? Ne.Je pa narejen prehodni ujem, za lažje drsenje bata. Obročka sta zato da TESNITA ( olje in izgorevanje) ne pa zato da omogočata drsenje batu. Zato je določen tolerančni ujem. Ampak ti vse veš ker si inženir.Na tvojem mestu nebi več pisal na to temo.

Vpeljevanje motorja pa ni zato ker bi se pač pri FIATU odločli da bodo bosanci s pilami brusili cilindre, ampak zato ker se pri obdelavi pojavijo napake. Ker je napaka na enem strojnem delu, je treba počasi vpeljevat, da se cilinder naprimer prilagodi batu z napako. Pojavijo se odstružki, zato je dobro da se na začetku olje menjava bolj pogosto. Tvoje teorije, pa so seveda za v gostilno.

EDIT, je pa res da inženir tudi ni treba vedet o vseh vejah strojništva. Ampak eni se obnašate tako.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pro_moted ()

korenje3 ::

ps.: premer stisnjenega obročka v batu je večji kot premer bata.
se še enkrat umikam.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Preden se stepete, dajmo razčistiti par zadev.

1. Honanje. Honajo se izvrtine (valjaste luknje po domače). Trdi brusni segmenti so vpeti na kovinske nosilce glave za honanje. Ti segmenti se z določeno silo pritiskajo ob steno obdelovanca. Med obdelavo se glava za honanje sorazmerno počasi vrti v osi luknje, ki se obdeluje in se hkrati oscilirajoče pomika v smeri osi. Hitrosti obdelave so majhne, posledično je termični vliv na površinsko plast obdelovanca zanemarljiv (za razliko od brušenja). Sled, ki ga pušča orodje, je najbolj podobno na valj naviti sinusoidi (odvisno pač od profila hitrosti aksialnih pomikov). Grobost površine je neposredno odvisna od zrnatosti brusnih segmentov (in časa obdelave). Med honanjem se obdelovanec izdatno spira z oljem.

2. Poliranje. Abrazivno sredstvo ni v obliki togega telesa temveč v obliki paste ali tekočine. Orodje je mehko (ne drži oblike - npr klobučevina). Tudi pri poliranju je kvaliteta površine odvisna predvsem od zrnatosti abraziva v pasti/tekočini. Zaradi mehkega nosilca je poliranje v prevelikem obsegu "smrt" za tolerance lege in oblike. Poliramo lahko tudi na stroju za honanje, če zamenjamo orodje in uporabimo pasto, med poliranjem pa ne dovajamo nobene tekočine. Je smiselno samo, da se zmanjša "ostrost" raz od honanja.

3. Superfiniš. Je honanju zelo podoben postopek, ki se uporablja za zunanje valjate površine. Brusni segment se radialno pritiska na površino obdelovanca, hkrati pa niha vzdolž osi obdelovanca. Med obdelavo se površina izdatno spira z oljem. Pri finejših granulacijah to olje tudi na nek način prekine obdelavo, ker, ko so "odnešeni" vsi vrhi na obdelovancu, se med segmentom in obdelovancem naredi oljni film, na katerem segment dobesedno zaplava... Glede kvalitete površine velja isto, kot pri honanju...

To ni inženirsko "znanje", temveč faktografsko "vedenje", ki smo ga strojni tehniki nekoč dobili v srednji šoli... Je pa (v mojem primeru) staro preko 30 let, tako, da me popravite, če se je na tem področju zgodilo kaj novega...

LP

Jože

šernk ::

@korenje3: eno vprašanje: kako boš pri 2.0 literskem motorju zagotovil ustrezne tolerance brez opletanja in vsega ostalega? Tu se na žalost ne gre za luknjo premera 5mm, za katero vem kako je težko vzdrževat toleranco. Frezanje ni vsemogočno...frezanje je pravzaprav dokaj nenatančno v strojniškem pogledu, saj z njim prideš na stotinke, tisočinke je pa že praktično nemogoče držat. Sploh pa ne pri luknjah s premerom 50mm in več. Toleranco pri motorju se meri v 0,01mm in so nekje med 0,04 in 0,06. 2 stotinki ti pa ne bo uspelo držat s frezanjem na noben način, sploh ne na velikosti cilindra. Skratka res me zanima od kje ti to da FIAT recimo zadnjih 20 let ne hona cilindrov oz. od kje ti informacija da jih samo frezajo.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

bluefish ::

Nehajte s spuščanjem na osebni nivo.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Servis avta (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28848019 (20067) blackbfm
»

1.9 TDI 130 KM - začele so se težave... ali pač ne? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
9134370 (17798) cleanac
»

motorna olja (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6819107 (16157) andromedar
»

Rabljen avto do 3k€ (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10413794 (10390) krneki0001

Več podobnih tem