Forum » Loža » Nujna vožnja reševalnega vozila
Nujna vožnja reševalnega vozila
echo ::
Ok, imamo naslednjo situacijo:
Na dolgem mostu, širokem ravno za dva nasproti vozeča pasova nas dohiti reševalno vozilo na nujni vožnji.
Oba pasova sta nekako srednje zasedena, z nekaj vmesnimi luknjami in zgostitvami (prehitevanje je vsake toliko možno).
Kaj bi storili, da rešilec čim prej pride na drugo stran?
Prostora za umik ni, tudi če se vozila na obeh straneh umakneta do ograje, rešilec brez škode ne more mimo.
Bremzamo? Zmanjšamo hitrost? Ohranimo isto hitrost? Pospešimo?
Kaj naj naredi nasprotni pas?
Na dolgem mostu, širokem ravno za dva nasproti vozeča pasova nas dohiti reševalno vozilo na nujni vožnji.
Oba pasova sta nekako srednje zasedena, z nekaj vmesnimi luknjami in zgostitvami (prehitevanje je vsake toliko možno).
Kaj bi storili, da rešilec čim prej pride na drugo stran?
Prostora za umik ni, tudi če se vozila na obeh straneh umakneta do ograje, rešilec brez škode ne more mimo.
Bremzamo? Zmanjšamo hitrost? Ohranimo isto hitrost? Pospešimo?
Kaj naj naredi nasprotni pas?
Yohan del Sud ::
Odvisno od situacije. Predvsem pa brez panike. Upočasniš in se umakneš skrajno desno do roba čez cel kolesarski pas, da ima rešilec prostor na sredi. Cestišče je tam skupno široko za tri kamjone, ali pa za enega vinjenega, tak da ne mi za dve vozili. Tak tudi vidim ljudje ponavadi delajo. Seveda pogledaš prej, da ni kolesarjev. Sam velikokrat kolesarim tam in se podzavestno avtomatično umaknem globoko na pločnik, ko slišim sireno.
www.strancar.com
echo ::
Ja dobr, v realni situaciji.
Jst čist teoretično govorim - most, srednje gost promet, rešilec.
Jst čist teoretično govorim - most, srednje gost promet, rešilec.
echo ::
Ziher ne bi bil rešilec prej na drugi strani, če bi pospešil?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: echo ()
kixs ::
V realnosti je tako, ce resilec ne more v doloceni situaciji vzeti prednosti, bo pac vozil normalno kot ostali. Ostali vozniki pa tudi navadno vec kot 2-3 vozila spredaj in zadaj ne morejo vedet kaj se dogaja, se posebej, ce imas kaksno glasbo. Enako kot za ostala vozila, velja tudi za resilca, bolje malo kasneje in ziher.
lp
lp
echo ::
Še drugič - v realnosti mi je vse jasno.
Jaz sem še vsakič lučke opazil nekaj sto metrov za sabo in probal poiskati primerno mesto za umik. Danes pa je voznik pred mano začel bremzati (kar je bila sicer tudi moja prva misel), še dobro, da nasproti ni bilo nikogar in naju je lahko rešilec neovirano prehitel - v nasprotnem primeru bi moral zmanjšati hitrost tako kot jaz.
To je realnost - mene zanima teorija, simulacija.
A moram narediti drugo analogijo na primer z dirkačem, ki mu moramo pomagati na drugo stran mosta?
Jaz sem še vsakič lučke opazil nekaj sto metrov za sabo in probal poiskati primerno mesto za umik. Danes pa je voznik pred mano začel bremzati (kar je bila sicer tudi moja prva misel), še dobro, da nasproti ni bilo nikogar in naju je lahko rešilec neovirano prehitel - v nasprotnem primeru bi moral zmanjšati hitrost tako kot jaz.
To je realnost - mene zanima teorija, simulacija.
A moram narediti drugo analogijo na primer z dirkačem, ki mu moramo pomagati na drugo stran mosta?
fosil ::
Če hočeš teorijo je tako:
Pomen posebnih svetlobnih in zvočnih znakov:
1. modra svetilka: udeleženci cestnega prometa morajo takoj dati prosto pot vozilu, ki daje tak znak. Vozniki se morajo z vozili umakniti k robu vozišča, če je zaradi neovirane vožnje vozila s prednostjo potrebno, morajo ustaviti ob robu ali zunaj vozišča, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo umakniti z vozišča;
2. modra svetilka in svetlobna tabla: voznik mora postopno zmanjšati hitrost in ravnati po odredbi, izpisani na svetlobni tabli;
3. modra svetilka in kratek zvočni znak s sireno: voznik, za katerim vozi policijsko vozilo, ki daje tak znak, mora postopno zmanjšati hitrost in ustaviti ob robu ali zunaj vozišča. Voznik in potniki ne smejo izstopiti iz oziroma z vozila, dokler jim policist tega ne dovoli;
4. rdeča in modra svetilka: vozniki morajo takoj ustaviti vozila, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo takoj umakniti z vozišča, in dati vozilu, ki daje tak znak, in vozilu oziroma vozilom, ki ga spremlja, prosto pot. Vozniki morajo ustaviti vozila ob robu ali zunaj vozišča. Vožnjo smejo nadaljevati šele, ko odpelje mimo vozilo, vozili oziroma vsa vozila v koloni, vključno z zaključnim vozilom, ki daje znake z rdečo in modro svetilko.
Pomen posebnih svetlobnih in zvočnih znakov:
1. modra svetilka: udeleženci cestnega prometa morajo takoj dati prosto pot vozilu, ki daje tak znak. Vozniki se morajo z vozili umakniti k robu vozišča, če je zaradi neovirane vožnje vozila s prednostjo potrebno, morajo ustaviti ob robu ali zunaj vozišča, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo umakniti z vozišča;
2. modra svetilka in svetlobna tabla: voznik mora postopno zmanjšati hitrost in ravnati po odredbi, izpisani na svetlobni tabli;
3. modra svetilka in kratek zvočni znak s sireno: voznik, za katerim vozi policijsko vozilo, ki daje tak znak, mora postopno zmanjšati hitrost in ustaviti ob robu ali zunaj vozišča. Voznik in potniki ne smejo izstopiti iz oziroma z vozila, dokler jim policist tega ne dovoli;
4. rdeča in modra svetilka: vozniki morajo takoj ustaviti vozila, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo takoj umakniti z vozišča, in dati vozilu, ki daje tak znak, in vozilu oziroma vozilom, ki ga spremlja, prosto pot. Vozniki morajo ustaviti vozila ob robu ali zunaj vozišča. Vožnjo smejo nadaljevati šele, ko odpelje mimo vozilo, vozili oziroma vsa vozila v koloni, vključno z zaključnim vozilom, ki daje znake z rdečo in modro svetilko.
Tako je!
echo ::
http://blog.zdravstvena.info/resevalno-...
Peta alineja.
@Fosil, to ni teorija, to so cestno prometni predpisi, za katere smo se pač dogovorili.
Mene zanima čist akademsko, fizikalno - kakšna strategija bi zagotovila najkrajši čas prehoda MOSTU (kjer ni prostora za umikanje)?
Lepo prosim, da preberete nalogico.
Ker se mi zdi, da je tole ena taka dobra zagonetka.
Po mojem je dobra strategija, da avtomobili pred rešilcem pospešujejo do točke, ko jih le-ta lahko prehiti, takrat pa začnejo zavirati, da jih rešilec prehiti čim več. Nasprotna stran pa se mora čim bolj zgostiti in potem mirovati - tako bo med skupki vozil na njihovem pasu na voljo več prostora za prehitevanje.
Ena varjanta je tudi to, da se na obeh pasovih oblikujejo izmenjujoči mirujoči otoki vozil, medtem ko rešilec cikcaka med njimi. To zahteva veliko več sodelovanja in tudi dober prenos informacij v smeri potovanja rešilca.
Na realnem mostu bi jaz ohranil hitrost, pri kateri me je vozilo dohitelo. Ko bi me začel prehitevati, bi upočasnil.
Peta alineja.
@Fosil, to ni teorija, to so cestno prometni predpisi, za katere smo se pač dogovorili.
Mene zanima čist akademsko, fizikalno - kakšna strategija bi zagotovila najkrajši čas prehoda MOSTU (kjer ni prostora za umikanje)?
Lepo prosim, da preberete nalogico.
Ker se mi zdi, da je tole ena taka dobra zagonetka.
Po mojem je dobra strategija, da avtomobili pred rešilcem pospešujejo do točke, ko jih le-ta lahko prehiti, takrat pa začnejo zavirati, da jih rešilec prehiti čim več. Nasprotna stran pa se mora čim bolj zgostiti in potem mirovati - tako bo med skupki vozil na njihovem pasu na voljo več prostora za prehitevanje.
Ena varjanta je tudi to, da se na obeh pasovih oblikujejo izmenjujoči mirujoči otoki vozil, medtem ko rešilec cikcaka med njimi. To zahteva veliko več sodelovanja in tudi dober prenos informacij v smeri potovanja rešilca.
Na realnem mostu bi jaz ohranil hitrost, pri kateri me je vozilo dohitelo. Ko bi me začel prehitevati, bi upočasnil.
korenje3 ::
čim prej se umaknit. če se ustaviš in s tem blokiraš rešilca potem nisi naredil nič. pač zmanjšat hitrost in se ustavit tako da lahko vozi malo po levem in malo po desnem pasu.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
ToniT ::
V nobenem primeru ne smeš sunkovito reagirati - to je najslabše. Sem se pogovarjal z dečki, ki vozijo reševalna vozila - najbolj se bojijo sunkovitega zaviranja ali pa kakih čudnih manevrov voznikov. Glede tvoje situacije je tako, da odpelješ iz mosta z enako ali malo višjo hitrostjo in se umakneš na desno ob prvi priliki.
MIHAc27 ::
jup... pač umakneš se po zmožnostih. Če je najboljša varjanta pospešit na 150kmh.. pa pospešiš.
Če lahko zapelješ na stran, in gre reševalec lahko mimo tebe neovirano.. je pa to seveda najboljše.
Če lahko zapelješ na stran, in gre reševalec lahko mimo tebe neovirano.. je pa to seveda najboljše.
Relanium ::
Tu ni neke posebne teorije zadaj, pač ravnat moraš po zdravi pameti in reševalnem vozilu omogočit čimprejšnji prehod, ob tem pa ne koga dodatno ogrožat.
Čist popolnoma odvisno od situacije in kako reagirajo ostali udeleženci.
Če pa mimogrede s tem storiš kakšen nenevaren prekršek, pa tud policaji morajo skoz prste pogledat - vsaj po zdravi pameti.
Rešilc pa tud hoče zanesljivo pridit do tja, ne da zraven še sebe in koga drugega poškoduje.
Varnost je pred hitrostjo še vedno na prvem mestu.
Če pa gremo za take primere pisat specifične predpise in v njih iskat luknje, potem pa tud človeštvu ni več rešitve.
Čist popolnoma odvisno od situacije in kako reagirajo ostali udeleženci.
Če pa mimogrede s tem storiš kakšen nenevaren prekršek, pa tud policaji morajo skoz prste pogledat - vsaj po zdravi pameti.
Rešilc pa tud hoče zanesljivo pridit do tja, ne da zraven še sebe in koga drugega poškoduje.
Varnost je pred hitrostjo še vedno na prvem mestu.
Če pa gremo za take primere pisat specifične predpise in v njih iskat luknje, potem pa tud človeštvu ni več rešitve.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Relanium ()
toplakd ::
fosil ::
Daljši mostovi so bolj široki in na njih je dovolj prostora za umaknit se.
Čez krajše mostove si pa itak čez v nekaj sekundah in ne vem zakaj bi v tem primeru kompliciral.
Lepo zapelješ čez in se potem umakneš.
Glede pospeševanja je pa tako, če je rešilec za tabo, ti s tem ne dobiš dovoljenja za prehitro vožnjo.
Če voziš pod omejitvijo, potem pa seveda lahko pospešiš.
Čez krajše mostove si pa itak čez v nekaj sekundah in ne vem zakaj bi v tem primeru kompliciral.
Lepo zapelješ čez in se potem umakneš.
Glede pospeševanja je pa tako, če je rešilec za tabo, ti s tem ne dobiš dovoljenja za prehitro vožnjo.
Če voziš pod omejitvijo, potem pa seveda lahko pospešiš.
Tako je!
St235 ::
Še drugič - v realnosti mi je vse jasno.
Jaz sem še vsakič lučke opazil nekaj sto metrov za sabo in probal poiskati primerno mesto za umik. Danes pa je voznik pred mano začel bremzati (kar je bila sicer tudi moja prva misel), še dobro, da nasproti ni bilo nikogar in naju je lahko rešilec neovirano prehitel - v nasprotnem primeru bi moral zmanjšati hitrost tako kot jaz.
To je realnost - mene zanima teorija, simulacija.
A moram narediti drugo analogijo na primer z dirkačem, ki mu moramo pomagati na drugo stran mosta?
Torej je pravilno od reagiral. Tako teoretično kot praktično.
http://blog.zdravstvena.info/resevalno-...
Peta alineja.
@Fosil, to ni teorija, to so cestno prometni predpisi, za katere smo se pač dogovorili.
Mene zanima čist akademsko, fizikalno - kakšna strategija bi zagotovila najkrajši čas prehoda MOSTU (kjer ni prostora za umikanje)?
Lepo prosim, da preberete nalogico.
Ker se mi zdi, da je tole ena taka dobra zagonetka.
Po mojem je dobra strategija, da avtomobili pred rešilcem pospešujejo do točke, ko jih le-ta lahko prehiti, takrat pa začnejo zavirati, da jih rešilec prehiti čim več. Nasprotna stran pa se mora čim bolj zgostiti in potem mirovati - tako bo med skupki vozil na njihovem pasu na voljo več prostora za prehitevanje.
Ena varjanta je tudi to, da se na obeh pasovih oblikujejo izmenjujoči mirujoči otoki vozil, medtem ko rešilec cikcaka med njimi. To zahteva veliko več sodelovanja in tudi dober prenos informacij v smeri potovanja rešilca.
Na realnem mostu bi jaz ohranil hitrost, pri kateri me je vozilo dohitelo. Ko bi me začel prehitevati, bi upočasnil.
Zgornje teoretične predpostavke imajo eno zelo praktično luknjo: Most, ki bi bil hkrati tako ozek in dolg, da bi zahteval zgornje manevre ne obstaja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
r3dkv1c4 ::
echo ::
Torej je pravilno od reagiral. Tako teoretično kot praktično.
Res je, ker nasproti ni bilo nikogar - tega jaz nisem videl. Na desni je bil sicer visok dolg pločnik, tak da sva s svojimi vozili zasedla več kot polovico cestišča. Ne vem kaj bi bilo, če bi nam takrat nasproti prišlo vozilo in ravnalo enako (zmanjšalo hitrost oz se ustavilo). Na dovolj široki cesti se kombi še zrine vmes.
Sicer je pa še tretjič ponavljam, CPP obvladam, vozila na nujni poti tudi in ne iščem nasvetov, ampak samo odgovor na HIPOTETIČNO vprašanje - tako kot pri srednješolski nalogi z vlakom ipd.
A je to res tako težko razumeti?
Realno in bistveno vprašanje te hipotetične nalogice pa je, če sploh kaj pomagamo rešilcu, če se samo ustavimo na desnem robu, ko nimamo možnosti umika in ali bi bilo mogoče bolje samo nadaljevati z vožnjo ob desnem robu, tako da nas bo vozilo na nujni poti ob priliki prehitelo.
http://blog.zdravstvena.info/resevalno-...
Recimo na posnetku ob 0:49min vozilo v smeri rešilca stoji. Še sreča, da ni nasproti pripeljal avtobus tako kot tri sekunde prej, tako da se je rešilec stisnil mimo.
V nasprotnem primeru bi se moral popolnoma zaustaviti in potem iz nič pospeševati.
bluefish ::
Jao, kako filozofiranje.
Glede na prvotno hipotetično vprašanje, če ni prostora za umik ter rešilec nima možnosti prehitevanja, pelješ dalje v skladu z omejitvami in se ob prvi priliki umakneš. Voznik na intervenciji navsezadnje tudi vidi, da drugih opcij ni.
Glede na prvotno hipotetično vprašanje, če ni prostora za umik ter rešilec nima možnosti prehitevanja, pelješ dalje v skladu z omejitvami in se ob prvi priliki umakneš. Voznik na intervenciji navsezadnje tudi vidi, da drugih opcij ni.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Umikanje vozilom na nujni vožnji (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 39849 (21772) | Mare2 |
» | Nevarna vožnja policijskih in drugih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 31420 (26045) | fujtajksel |
» | Zakaj (spet) napačna razvrstitev ob zastojih? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 14198 (11393) | msjr |