Forum » Programiranje » Kako ugotoviti, če si dober
Kako ugotoviti, če si dober
omnimint ::
Večkrat slišimo razne floskule ala "Zaposlimo najboljše kadre", "Lahko uspeš, a le če si najboljši"... dejansko pa vsi vemo, da vsi nikoli ne moremo biti najboljši, imamo omejen potencial, čas in možnosti. Pa tudi ko se javiš k uveljavljeni firmi in prideš v sistem ugotoviš, da stvari ne tečejo na "edge" tehnologijah in delovnih procesih - delodajalci zahtevajo več kot so sami zmožni pokonzumirati.
Kaj je torej objektivno merilo za uspeh pri delu programerja? Inovativnost, razgledanost, analitičnost, hitrost, produktivnost... Kaj največ šteje? Kako veš, kje si?
Kaj je torej objektivno merilo za uspeh pri delu programerja? Inovativnost, razgledanost, analitičnost, hitrost, produktivnost... Kaj največ šteje? Kako veš, kje si?
d4vid ::
Po moje hitrost in kvaliteta kode.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
omnimint ::
Mavrik ::
Večkrat slišimo razne floskule ala "Zaposlimo najboljše kadre", "Lahko uspeš, a le če si najboljši"... dejansko pa vsi vemo, da vsi nikoli ne moremo biti najboljši, imamo omejen potencial, čas in možnosti. Pa tudi ko se javiš k uveljavljeni firmi in prideš v sistem ugotoviš, da stvari ne tečejo na "edge" tehnologijah in delovnih procesih - delodajalci zahtevajo več kot so sami zmožni pokonzumirati.
Kaj je torej objektivno merilo za uspeh pri delu programerja? Inovativnost, razgledanost, analitičnost, hitrost, produktivnost... Kaj največ šteje? Kako veš, kje si?
Tole je dost težko vprašanje, ker nisi povedal čisto na katerem področju si. Ponavadi to pogruntaš tako, da se družiš z drugimi ljudmi z istega področja.
The truth is rarely pure and never simple.
omnimint ::
Tole je dost težko vprašanje, ker nisi povedal čisto na katerem področju si. Ponavadi to pogruntaš tako, da se družiš z drugimi ljudmi z istega področja.
Splet. Obsežna intranet aplikacija s stotinami strani. Nisem posebej navajal tega, ker je po mojem večina problemov skupnih, npr. pri obsežnih projektih obvladovati kodo in delovni proces.
kr?en ::
...:TOMI:... ::
Odgovor na tvoje vprašanje je 10000 ur. Ko opraviš 10 k ur (recimo programiraš ali treniraš atletiko), potem si zares dober. Pri športu bi rekel, da si primeren za OI.
Tomi
omnimint ::
...:TOMI:... je izjavil:
Odgovor na tvoje vprašanje je 10000 ur. Ko opraviš 10 k ur (recimo programiraš ali treniraš atletiko), potem si zares dober. Pri športu bi rekel, da si primeren za OI.
Hočeš reči, da je vsak dovolj dober za OI? Dvomin...
Smurf ::
Potem ne bi bilo zanic programerjev z 20 letnimi izkusnjami pa so.
Pa, ce v kodi potrebujes komentarje, potem se v vecina primerov, da to kodo izboljsati, da le te niso potrebni (pustimo izjeme kot recimo asm koda, kjer optimiziras hitrost itd.).
Pa, ce v kodi potrebujes komentarje, potem se v vecina primerov, da to kodo izboljsati, da le te niso potrebni (pustimo izjeme kot recimo asm koda, kjer optimiziras hitrost itd.).
thramos ::
Trdega dela. 20 let izkušenj je lahko daleč od tega, da bi bile pridobljene s trdim delom.
Smurf ::
In kaksna je tvoja definicija trdega dela :)?
Dejstvo je, da nekateri so bolj nadarjeni za nekatere stvari kot ostali. Nekdo bo potreboval 10ur da nekaj pogrunta, drug ne bo necesa nikoli pogruntal, tretji pa bo to naredil v pol minute.
Dejstvo je, da nekateri so bolj nadarjeni za nekatere stvari kot ostali. Nekdo bo potreboval 10ur da nekaj pogrunta, drug ne bo necesa nikoli pogruntal, tretji pa bo to naredil v pol minute.
thramos ::
Ja, ampak tudi tisti najmanj talentirani bodo po vsaj 10k urah postali zelo dobri. Vsaj tako pravijo.
20 let izkušenj razen tega, da je človek zanje porabil 20 let, ne pove prav veliko. ;)
20 let izkušenj razen tega, da je človek zanje porabil 20 let, ne pove prav veliko. ;)
...:TOMI:... ::
Talentov ni. So samo ljudje, katere neka stvar (npr. programiranje) zelo zanima in te ljudje Z ZANIMANJEM IN VOLJO delajo, preizkušajo, se učijo in so ljudje, ki se ravno tako učijo in delajo, vendar nimajo take volje in ne posvečajo toliko energije v to, kar delajo.
Najboljši so tisti, katerim je to hobi in ta hobi nadgradijo na profi raven z učenjem, zanimanjem, delom, preizkušanjem...
Po 10000 urah so profesionalci.
Najboljši so tisti, katerim je to hobi in ta hobi nadgradijo na profi raven z učenjem, zanimanjem, delom, preizkušanjem...
Po 10000 urah so profesionalci.
Tomi
Smurf ::
Ne. Lahko imas osebo A in B, ki oba veseli neko delo in zapravita za ucenje enako stevilo ur, pa bo kljub temu eden bolj uspesen od drugega.
Z drugimi besedami, dvomim, da je Messi najbolj uspesen nogometas, ker ga je nogomet zanimal bolj kot ostale (ali ker bi bil nogometas, ki je naredil najvec treninga na svetu).
Ali pa zakaj mislis, da je Bolt najhitrejsi? Preprican se, da obstajajo sprinterji, ki jih sprint enako veseli in enako veliko trenirajo kot on, vendar ima on toliko boljse genetske predispozicije.
Podobno vlogo ima inteligenca in talent. Si je Kasparov bolj zelel igrati sah od ostalih, ga je preigral vec od ostalih. I think not ;).
Tudi v programiranju obstajajo mulci, ki imajo 20 let in bolje programirajo od nekoga z 10000 urami za sabo, pa je lahko tisti programer z 10000 urami enako zagret kot oni.
Z drugimi besedami, dvomim, da je Messi najbolj uspesen nogometas, ker ga je nogomet zanimal bolj kot ostale (ali ker bi bil nogometas, ki je naredil najvec treninga na svetu).
Ali pa zakaj mislis, da je Bolt najhitrejsi? Preprican se, da obstajajo sprinterji, ki jih sprint enako veseli in enako veliko trenirajo kot on, vendar ima on toliko boljse genetske predispozicije.
Podobno vlogo ima inteligenca in talent. Si je Kasparov bolj zelel igrati sah od ostalih, ga je preigral vec od ostalih. I think not ;).
Tudi v programiranju obstajajo mulci, ki imajo 20 let in bolje programirajo od nekoga z 10000 urami za sabo, pa je lahko tisti programer z 10000 urami enako zagret kot oni.
thramos ::
Sej ni govora o tem, kdo je boljši od koga ali pa kdo je najboljši, ampak o tem, kdaj nekdo zanesljivo postane zelo dober.
Smurf ::
Sej zadni post je bil namenjen Tomiju
Glede tvojega komentarja pa se zmeraj dvomim, da bi 50 letni tovarniski delavec z 10000 ur ucenja programiranja postal zelo dober programer.
Glede tvojega komentarja pa se zmeraj dvomim, da bi 50 letni tovarniski delavec z 10000 ur ucenja programiranja postal zelo dober programer.
111111111111 ::
To je cca. 5 let 8 ur na dan. Jaz se strinjam z oceno pod pogojem, delaš cca. 10000 ur na realnih projektih ne pa da prebiraš in delaš sample iz knjig. :)
Sicer pa sem začel z učenjem HTML5 in CSS3, ampak samo 4 ure dnevno. Sporočim čez 10 let, če bom profi. :)
Sicer pa sem začel z učenjem HTML5 in CSS3, ampak samo 4 ure dnevno. Sporočim čez 10 let, če bom profi. :)
Smurf ::
tumare ::
111111111111 je izjavil:
Sicer pa sem začel z učenjem HTML5 in CSS3, ampak samo 4 ure dnevno. Sporočim čez 10 let, če bom profi. :)
Ko boš profi ne bo več aktualno
omnimint ::
Od kod teh 10000 ur: Outliers (book) @ Wikipedia
"key to success" še ena floskula za zafrustrirane gospodinje. Še prej moraš seveda kupiti njegovo knjigo.
tumare ::
draciel ::
...:TOMI:... je izjavil:
Talentov ni. So samo ljudje, katere neka stvar (npr. programiranje) zelo zanima in te ljudje Z ZANIMANJEM IN VOLJO delajo, preizkušajo, se učijo in so ljudje, ki se ravno tako učijo in delajo, vendar nimajo take volje in ne posvečajo toliko energije v to, kar delajo.
Najboljši so tisti, katerim je to hobi in ta hobi nadgradijo na profi raven z učenjem, zanimanjem, delom, preizkušanjem...
Po 10000 urah so profesionalci.
Can't agree more.
omnimint ::
V vsaki srednješolskem učbeniku psihologije je navedeno, da je razvitost zmnožek dednosti x aktivnosti x motivacije. Eno lahko deloma kompenziraš z drugim, najboljši so tisti, ki imajo vse troje navito na full.
roba87 ::
111111111111 je izjavil:
To je cca. 5 let 8 ur na dan. Jaz se strinjam z oceno pod pogojem, delaš cca. 10000 ur na realnih projektih ne pa da prebiraš in delaš sample iz knjig. :)
Sicer pa sem začel z učenjem HTML5 in CSS3, ampak samo 4 ure dnevno. Sporočim čez 10 let, če bom profi. :)
To je cca. 3 leta če delaš vsak dan.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: roba87 ()
Isotropic ::
lahko mas vikende frej ane, da se kdaj sprostis.
pa 10k ponavljajocega dela ni enako kot da se nonstop ucis. vecina sihtov je takih, si po par 1000h cist dober.
pa 10k ponavljajocega dela ni enako kot da se nonstop ucis. vecina sihtov je takih, si po par 1000h cist dober.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Isotropic ()
Smurf ::
V vsaki srednješolskem učbeniku psihologije je navedeno, da je razvitost zmnožek dednosti x aktivnosti x motivacije. Eno lahko deloma kompenziraš z drugim, najboljši so tisti, ki imajo vse troje navito na full.
Sam kaj, ko v Sloveniji ze od nekdaj povelicujemo pridnost pa delovnost.
10000h doseze vsak v profesionalnem poklicu (v 5 letih), redki pa so dobri.
driver_x ::
t3hn0 ::
Veliko popravljam nekomentirano kodo za različnimi ljudmi in nikoli nisem imel problemov. Saj koda govori sama zase.
Problem je, da je pri nedokumentirani kodi potrebno iti v globino, da raziščeš kaj točno neka funckija/metoda dela. Seveda se to nanaša na bolj kompleksne funkcije/metode, ne na stil
function add($a, $b) { return $a+$b; }
Ni ravno optimalno če bi rad nekdo nov nekaj na hitro dodal ali popravil.
^.^
dmok ::
*dodaja na seznam nezaposljivih ljudi*
Programer, ki na kodo gleda kot na obliko dokumentacije bo pisal razumljivo kodo, ki bo potrebovala manj ali sploh nič "butastih" komentarjev. Butast komentar je za mene npr. komentiranje spremenljivke int i, namesto ustrezno poimenovanje le-te... V takih primerih je manj dejansko več. Pri šalabajzerju pa je več velikokrat manj. Verjetno nisem edini, ki je zaradi zavajajočih, napačnih oz. zanič komentarjih dostikrat zgubil več časa za razumevanje kode, kot če komentarjev sploh ne bi bilo. Tudi po komentarjih se da ločiti zrno od plev ampak kvantiteta tu ni glavno merilo.
d.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dmok ()
thramos ::
Nekomentirana koda in slabo komentirana koda (pa čeprav je komentarjev veliko) sta približno enako slabi.
Smurf ::
Problem je v tem, da je velik del komentarjev posledica slabo napisane kode (slabo poimenovanje spremenljivk, funkcije, predolge funkcije, ki pocnejo vec stvari hkrati, itd.).
Oz. z drugimi besedami, ko mislis, da moras nekaj komentirati, pomisli ali ne bi ta problem resil tudi z refactoringom kode.
Oz. z drugimi besedami, ko mislis, da moras nekaj komentirati, pomisli ali ne bi ta problem resil tudi z refactoringom kode.
driver_x ::
Smurf ::
Priporocam knjigo, ki govori tudi o problemu komentiranja in pravi, da bi moralo biti komentiranja minimalno.
To da je potrebno vse dobro skomentirati je precej stara sola, ki izhaja iz jezikov kot je c :).
Tudi moje izkusnje na velikih projektih (= nekaj miljonov vrstic) je da je bilo najbolj berljivo tam, kjer je bila dobro napisana kode, ne tam kjer je bilo veliko komentarjev.
Drugace pa smo offtopic.
To da je potrebno vse dobro skomentirati je precej stara sola, ki izhaja iz jezikov kot je c :).
Tudi moje izkusnje na velikih projektih (= nekaj miljonov vrstic) je da je bilo najbolj berljivo tam, kjer je bila dobro napisana kode, ne tam kjer je bilo veliko komentarjev.
Drugace pa smo offtopic.
pegasus ::
"Kako ugotiviti, če si dober" - tako, da se primerjaš z drugimi. Ne razumem, kako je to sploh lahko vprašanje ...
mihor ::
Nekomentirana koda in slabo komentirana koda (pa čeprav je komentarjev veliko) sta približno enako slabi.
To je mit, ki ga učijo v šolah. Kaj dela koda ali del kode je povsem jasno razvidno iz kode same. Dober programer lahko kodo piše in bere!
:D Čisto odvisno. Načeloma drži, da mora programer znat razvozlat tujo kodo. So pa v real-life seveda primeri, ko je koda napisana tako kriptično in brez komentarjev, da lahko porabiš ogromno časa, da jo dekodiraš. Boš že naletel na kako tako cvetko, nič ne skrbi. ;)
Drži pa, da je tisto o nekomentirani kodi mit - če dobro napišeš že samo kodo in se potrudiš pri poimenovanju razredov, metod in spremenljivk, bo to zadostovalo in ni potrebno dolgoveziti s komentarji. Je pa takih dovolj pedantnih koderjev žal bolj malo, vsaj po mojih izkušnjah.
BigWhale ::
Ali pa zakaj mislis, da je Bolt najhitrejsi? Preprican se, da obstajajo sprinterji, ki jih sprint enako veseli in enako veliko trenirajo kot on, vendar ima on toliko boljse genetske predispozicije.
Genetske predispozicije so manj kot 5%. Boltu konkretno dajo tistih nekaj stotink sekunde, da je hitrejsi od prvega zasledovalca. Za to, da si v zgornji tretjini ne rabis genetske predispozicije. V konkretnem primeru so sprinterji zelo razlicnih visin in teze. Od 1.75 do 1.95. Statisticno gledano, pomaga, ce imas afro/ameriske korenine. :>
Isto je pri programerjih. Tisti, ki so boljsi, vec delajo. Vsekakor gre pa za delo ze od malih nog. Mozgane je treba trenirat ze v mladih letih. Kasneje jih je tezje uciti. Otrokom je potrebno kupovati usvarjalne igrace in jih vzpodbujat pri razvoju.
ragezor ::
Veiki projekti brez dokumentacije? What?
Iz mojih izkušenj se komentarji bolj uporabljajo kot dokumentacija kako se uporablja nek class. Ne boš šel valda na tisoče vrstic študirat kaj točno dela katera metoda, ampak lepo prebereš komentarje. A pri librarijih tudi source berete ali raje dokumentacijo preberete? Isto je v večjih projektih se mi zdi.
Seveda paše kakšen komentar tu pa tam, ki na hitro pove _zakaj_, _kako_ pa je ponavadi razvidno iz kode.
Iz mojih izkušenj se komentarji bolj uporabljajo kot dokumentacija kako se uporablja nek class. Ne boš šel valda na tisoče vrstic študirat kaj točno dela katera metoda, ampak lepo prebereš komentarje. A pri librarijih tudi source berete ali raje dokumentacijo preberete? Isto je v večjih projektih se mi zdi.
Seveda paše kakšen komentar tu pa tam, ki na hitro pove _zakaj_, _kako_ pa je ponavadi razvidno iz kode.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Analiza kode: goto rabimo po pametiOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 13853 (10413) | one too many |
» | Svež popravek za od mrtvih obujen Windows XP (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Varnost | 44020 (38678) | MrStein |
» | Incident Knight Capital in slaba programska oprema, ki poganja svetOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 15524 (12431) | Poldi112 |
» | PHP in objektno programiranje (strani: 1 2 )Oddelek: Programiranje | 12153 (10620) | kivi113 |