Forum » Znanost in tehnologija » Električni avtomobili in ogrevanje
Električni avtomobili in ogrevanje
Temo vidijo: vsi
smash ::
Zanima me, če mogoče kdo ve, kako imajo električni avtomobili rešeno ogrevanje avtomobila pozimi.
Vem, da se hvalijo z raznimi dosežki kot je doseg v kilometrih, hitro polnjenje, zadnje čase super hitrosti, itd itd,
nikoli pa nisem zasledil nič o tem, koliko energije gre za to, da se pozimi poledeneli avto segreje, se odrosijo šipe, brisalci pobršejo mokre šipe ob dežju in lučke v avtu osvetlijo prostor, radio igra muziko itd itd.
Verjetno je potem doseg avtomobila pol manjši, če ne še več.
Vem, da se hvalijo z raznimi dosežki kot je doseg v kilometrih, hitro polnjenje, zadnje čase super hitrosti, itd itd,
nikoli pa nisem zasledil nič o tem, koliko energije gre za to, da se pozimi poledeneli avto segreje, se odrosijo šipe, brisalci pobršejo mokre šipe ob dežju in lučke v avtu osvetlijo prostor, radio igra muziko itd itd.
Verjetno je potem doseg avtomobila pol manjši, če ne še več.
vostok_1 ::
Ogrevanje je IMO kar pošten energy hog. Ni čudno, da je večina posnetkov EVjev v toplih krajih
Magic1 ::
Upam da imajo vsaj klimo za gretje, četudi pri poštenemu mrazu ne dela in takrat pač vsaj 2kw greta v gretje.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
korenje3 ::
za ogrevanje avta rabiš 2÷4kW toplotne energije... to niti ni tako velik zalogaj, če je električni avto nad 100kW.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
pegasus ::
1. energije ne proizvede, ker je nič na tem svetu ne more
2. zrak ogreva na isti način kot tvoj fen za lase
2. zrak ogreva na isti način kot tvoj fen za lase
T0RN4D0 ::
Ja štrom napelješ skozi kos žice in imaš gretje. Ker je energija precej omejena si predstavljam da bi znalo ogrevanje laufat s pomočjo klime in malo višjim cop.
Brisalci, radio in osvetlitev ne požrejo vsi skupaj 100w.
Verjetno so bolj kritične zelo nizke temperature, ko znajo baterije zelo počepnit, sploh če še kdo uporablja NiMh, potem gre verjetno še nekaj v gretje battery packa.
Brisalci, radio in osvetlitev ne požrejo vsi skupaj 100w.
Verjetno so bolj kritične zelo nizke temperature, ko znajo baterije zelo počepnit, sploh če še kdo uporablja NiMh, potem gre verjetno še nekaj v gretje battery packa.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
WarpedGone ::
Povprečna vožnja s povprečnimi hitrostmi okrog 60km/h zahteva okrog 10kW povprečne moči. Višjo povprečno hitrost (na cel "tank") je v praksi težko dosečt in je precejšnja izjema. Avtomobilski grelci imajo moč tja do 4kW ampak to dela le kadar laufa na polno in dokler se avto vsaj mal ne segreje. Neka povprečna moč gretja pozimi med vožnjo dalšo od 5 minut je okrog 3kW. Torej se pozimi povprečna poraba energije baterije poveča iz 10kW na 13 kW oz za 30%, doseg z enim polnjenjem tako update za cca četrtino. Ker pa je pozimi tipično več dreka na cesti potrebuje avto več moči za isto hitrost kot poleti, tut zimske gume imajo običajno nekaj več kotalnega upora kar skupno doseg zbije za kako tretjino. Bol natačne cifre lahk dobiš samo z bol natančno opredeljenimi pogoji - točno kak avto, točno kakšna vožnja, točno kakšne ceste, točno kakšne temperature, točno kakšne "zahteve" po temperaturi in udobju potniškega prostora in hitrosti itd.
Nekaj se da prihranit, če se klasični uporovni grelec (fen princip) zamenja s toplotno črpalko (inverterska klima) ampak profit v praksi ni tako izrazit kot bi človek sodil na prvo žogo, plus taka reč je dražja, se raje kvari in ne deluje sploh če je preveč mrzlo.
Ima pa to prednost da greti začne takoj ko stisneš knof (ali pa še prej) in ne šele čez 5 do 10 minut kot je praksa v ICE avtomobilih (brez webasta).
Nekaj se da prihranit, če se klasični uporovni grelec (fen princip) zamenja s toplotno črpalko (inverterska klima) ampak profit v praksi ni tako izrazit kot bi človek sodil na prvo žogo, plus taka reč je dražja, se raje kvari in ne deluje sploh če je preveč mrzlo.
Ima pa to prednost da greti začne takoj ko stisneš knof (ali pa še prej) in ne šele čez 5 do 10 minut kot je praksa v ICE avtomobilih (brez webasta).
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane22 ::
ZAto pa bi bilo fajn imeti majhen LPG tank, iz katerega bi se napajal mini grelec s katalizatorjem. Ta bi lahko grel malo vode, ki bi se distribuirala do grelnega satja na grelcih za noge, šajbe itd.
30% večja poraba ne pomeni samo 30% manjši doseg, ker baterije pri večji porabi dajo manj od sebe, pa tudi življenjska doba je krajša.
Pravzaprav ne bi smelo biti problema s kombinacjjo grelcev glede na kompaktnost.
Če bi tkao pozabil tankat LPG, bi ti še vedno grelo recimo vsaj zrak za šajbe če ne že kompletno vseega na štrom in bi pač takrat porabil več...
30% večja poraba ne pomeni samo 30% manjši doseg, ker baterije pri večji porabi dajo manj od sebe, pa tudi življenjska doba je krajša.
Pravzaprav ne bi smelo biti problema s kombinacjjo grelcev glede na kompaktnost.
Če bi tkao pozabil tankat LPG, bi ti še vedno grelo recimo vsaj zrak za šajbe če ne že kompletno vseega na štrom in bi pač takrat porabil več...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Brane22 ()
WarpedGone ::
Ja, webasto bo sigurn stuhtal neki tut za EVje, bi bil pa presenečen če bi kdo to vgrajeval serijsko.
Zbogom in hvala za vse ribe
Aston_11 ::
Morda bi bilo kot pri motorjih, da bi imel električne škornje, hlače itd., ki bi jih priklopil na vtikač, da ne bi bilo potrebno greti celega vozila temveč samo kakšne šipe-
SplitCookie ::
Rešitev za EL avto je en dober ICE očitno.
Ranga 5kW, pri katerem je za pravtako 5kW izgub
Ranga 5kW, pri katerem je za pravtako 5kW izgub
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Brane22 ::
Niti ne nujno. Če bi imel pametno urejene zadeve in izolacijo, bi rabil veliko moč samo kratek čas.
Rošenje šajb bi bilo veliko manši problem, če bi imel recimo dvojna stekla.
Rošenje šajb bi bilo veliko manši problem, če bi imel recimo dvojna stekla.
SplitCookie ::
Dvojna stekla so med 1x in 2x težja od običajnih
Tista moč za kratek čas pa je trapasta, ker izdihan zrak nekam mora iti, pravtako mora biti vzpostavljen nek minimum pretoka svežega zraka, da se ne zagiftaš.
Tista moč za kratek čas pa je trapasta, ker izdihan zrak nekam mora iti, pravtako mora biti vzpostavljen nek minimum pretoka svežega zraka, da se ne zagiftaš.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
WarpedGone ::
Morda bi bilo kot pri motorjih, da bi imel električne škornje, hlače itd., ki bi jih priklopil na vtikač, da ne bi bilo potrebno greti celega vozila temveč samo kakšne šipe-
Električno ogrevani sedeži so že standard, vsaj pri lederzicih.
Ne vem zakaj je ogrevan volan še vedno huda redkost. Šalthebla pa EVji itak nimajo, tko da je to že to. Še direktno pihanje toplega zraka na šipe, tolk da so suhe pa si dobr.
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane22 ::
ista moč za kratek čas pa je trapasta, ker izdihan zrak nekam mora iti, pravtako mora biti vzpostavljen nek minimum pretoka svežega zraka, da se ne zagiftaš.
Ampak ne potrebuješ za vsak dih avtomatično svež zrak.
Poleg tega lahko izstopni zrak greje vstopnega in zmanjša potrebe po gretju.
Tudi masa dodatnega stekla ne bi smela biti kritična. Tudi ni nujno da uporabiš steklo, sploh na notranji strani.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Brane22 ()
SplitCookie ::
Na koncu lahko rečeš, da si boš v avto pač namontiral 100L bojler in se z njim fural naokoli ...
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
dzinks63 ::
V drugi temi se je govorilo, kako se pregrevajo električna vozila, motorji, baterije, nekateri imajo celo vodno hlajenje, torej potencial je, samo izkoristiti ga je potrebno. Sicer je pa problem samo v baterijah, ko bodo le te imele zmogljivosti kot si jih želimo, bo vse to pase. Lahko vidimo kakšen razvoj je v 100letih naredil motor z notranjim izgorevanjem, tako da ni problema, vse se bo rešilo, samo vprašanje časa je to.
Brane22 ::
Na koncu lahko rečeš, da si boš v avto pač namontiral 100L bojler in se z njim fural naokoli ...
Ne branim kaj posebej elektroavta ampak ne vidim kaj ti je tu tako problematično.
Če bi ti nekdo naštel kaj vse gre v ICE in če tega ne bi že prej videl, b te tudi čisto komot srat pritisnilo.
Vsaj zaenkrat je očitno, da elektroavti nosijo s seboj cenovni premium.
Problem je, če ne vidim kaj dobim za to.
Če pa dobim za to neuničljiv avtoček, kateremu je treba menjat občasno bolj ali manj samo akuje, je pa to mogoče kje za koga lahko smiselno.
WarpedGone ::
Sicer je pa problem samo v baterijah, ko bodo le te imele zmogljivosti kot si jih želimo, bo vse to pase
Hja, ja in ne.
Ne glede na kapaciteto baterij bo vedno veljalo da bo v mrazu/slabi cesti doseg z enim polnjenjem za ~1/3 manjši od dosega na suhi cesti, brez ogrevanja kabine. Fizika to zahteva. Enako je z ICE pogonom, razlika je le da so ti v zimskem času bistveno bolj učinkoviti kot poleti in se ta razlika ne pozna tako izrazito.
Zbogom in hvala za vse ribe
T0RN4D0 ::
No, saj tudi pri ICE gre poraba kakšnih 10% gor, ampak če imaš dosega več kot zadosti pol se ne sekiraš. Dokler pa firme neki palamudijo s kombiniranjem klasike in EV in delajo neumnosti tipa fokus, prtlažnk eliminiran zaradi baterij in doseg 100km je pa itak skoraj škoda debate.
Kar se tiče ogrevanja bi bilo vsekakor smiselno sedež+volan+šipe, kabina s časom kar bo naneslo od regulatorja in motorja, naprimer. Če se mene vpraša zaenkrat kaj več kot dvosed v EV ne spada.
Ogrevani škornji in hlače? Potem je že ceneje da kupcem avta višjega cenovnega razreda v božični akciji podariš komplet snuggijev, kap, rokavic in tega. Ker nisi uspel rešiti problema ogrevanja, ki deluje v vsaki kripi za 500€.
Kar se tiče ogrevanja bi bilo vsekakor smiselno sedež+volan+šipe, kabina s časom kar bo naneslo od regulatorja in motorja, naprimer. Če se mene vpraša zaenkrat kaj več kot dvosed v EV ne spada.
Ogrevani škornji in hlače? Potem je že ceneje da kupcem avta višjega cenovnega razreda v božični akciji podariš komplet snuggijev, kap, rokavic in tega. Ker nisi uspel rešiti problema ogrevanja, ki deluje v vsaki kripi za 500€.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
WarpedGone ::
No, saj tudi pri ICE gre poraba kakšnih 10% gor, ampak če imaš dosega več kot zadosti pol se ne sekiraš
Ja, gre za ~10%, ne gre pa gor še za dodatnih 30% zarad ogrevanja kabine in razlika ni tolk fejst zaznavna.
Če bi ICE mašina pozimi kurila 8, poleti pa 5 bi folk tut o tem več govoru/jamral.
Kar se tiče ogrevanja bi bilo vsekakor smiselno sedež+volan+šipe
In še topel zrak pod noge.
Itak je ogrevanje zraka s pametno recirkulacijo energetsko precej nezahtevno. Če maš direkt ogrevan notranji sloj dvoslojnih šip, si rešu tut rosenje.
Ampak spet, precejšnji delež teh rešitev so razmeroma drage zadeve, še vedno pa iz noči ne naredijo dneva, le mal olajšajo osnovni problem. Če gre dnevni doseg iz 600km spomladi/poleti/jeseni na 400km pozimi, to ne bo bolelo več praktično nikogar.
Zbogom in hvala za vse ribe
smash ::
WarpedGone je izjavil:
No, saj tudi pri ICE gre poraba kakšnih 10% gor, ampak če imaš dosega več kot zadosti pol se ne sekiraš
Ja, gre za ~10%, ne gre pa gor še za dodatnih 30% zarad ogrevanja kabine in razlika ni tolk fejst zaznavna.
Če bi ICE mašina pozimi kurila 8, poleti pa 5 bi folk tut o tem več govoru/jamral.
Kar se tiče ogrevanja bi bilo vsekakor smiselno sedež+volan+šipe
In še topel zrak pod noge.
Itak je ogrevanje zraka s pametno recirkulacijo energetsko precej nezahtevno. Če maš direkt ogrevan notranji sloj dvoslojnih šip, si rešu tut rosenje.
Ampak spet, precejšnji delež teh rešitev so razmeroma drage zadeve, še vedno pa iz noči ne naredijo dneva, le mal olajšajo osnovni problem. Če gre dnevni doseg iz 600km spomladi/poleti/jeseni na 400km pozimi, to ne bo bolelo več praktično nikogar.
v bistvu bo boleno, če boš moral dat 100€ samo za 400km, namesto za 600km
energetik ::
WarpedGone je izjavil:
Nekaj se da prihranit, če se klasični uporovni grelec (fen princip) zamenja s toplotno črpalko (inverterska klima) ampak profit v praksi ni tako izrazit kot bi človek sodil na prvo žogo, plus taka reč je dražja, se raje kvari in ne deluje sploh če je preveč mrzlo.Ker ima itak vsak avto že klimo, ne bi bila stvar prav nič težja ali dražja. Samo obrne se smer kroženja hladilnega sredstva, tako kot pri hišnih klimah. Že prenosna klima ki sem jo nabavil 7 let nazaj za 60.000SIT je imela možnost gretja - samo dodaten ventil za obrnitev smeri kroženja.
Je pa res, da bi pozimi imela COP lahko zelo majhen, še vedno pa skoraj 2. Kar je vsekakor prihranek pri trajanju baterij. Za defroste se pa lahko uporabi še odpadna toplota EM in elektronike.
Jah, ICE je pač odlična peč, zato je gretje v takem avtu "zastonj".
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
einstein :P ::
ko že vsi govorite o grelcih v avtu... ja kaj pa toplota od motorja?
pardon, sem šele zdajle videl, da gre za elektro avte ampak ti se tudi malo grejejo...
pardon, sem šele zdajle videl, da gre za elektro avte ampak ti se tudi malo grejejo...
STAY OUT OF MY TERRITORY!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: einstein :P ()
Brane22 ::
gretje s klimo na COP 2 je losing proposition.
če vračunaš vse izkoristke in energijske gostote, se ti 10L LPG tank _veliko_ bolj splača.
Keramični grelec od par kW je lahko zelo majhen, toliko da ne predstavlja nek bistven problem.
In če bi že šel na to, bi lahko koneckoncev tudi kompresor na klimo uredil z majhnim ICE motorčkom, ki bi bil hkrati tudi kompresor za hladilni medij. Če pa bi plina zmanjkalo, bi lahko vklopil koneckoncev interni elektromotor v kompresorju za hlajenje klime oziroma uporovno žico v grelcu.
Dodatni benefit bi bil,d a bi lahko uporabil interni ICE motorček za zasilno polnjenje baterij ali vzdrževanje dela sistemov.
Ostaneš nekje v 3PM brez štroma, odkorakaš po plinsko bombo na bližnjo črpalko in plin pretočiš/prečrpaš v tank. štartaš polnjenje in odkorakaš v bližnji ho/s/m/otel. Prespiš in ko se zbudiš, so baterije deloma polne, LPG tank pa prazen.
če vračunaš vse izkoristke in energijske gostote, se ti 10L LPG tank _veliko_ bolj splača.
Keramični grelec od par kW je lahko zelo majhen, toliko da ne predstavlja nek bistven problem.
In če bi že šel na to, bi lahko koneckoncev tudi kompresor na klimo uredil z majhnim ICE motorčkom, ki bi bil hkrati tudi kompresor za hladilni medij. Če pa bi plina zmanjkalo, bi lahko vklopil koneckoncev interni elektromotor v kompresorju za hlajenje klime oziroma uporovno žico v grelcu.
Dodatni benefit bi bil,d a bi lahko uporabil interni ICE motorček za zasilno polnjenje baterij ali vzdrževanje dela sistemov.
Ostaneš nekje v 3PM brez štroma, odkorakaš po plinsko bombo na bližnjo črpalko in plin pretočiš/prečrpaš v tank. štartaš polnjenje in odkorakaš v bližnji ho/s/m/otel. Prespiš in ko se zbudiš, so baterije deloma polne, LPG tank pa prazen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Brane22 ()
SplitCookie ::
Ker ima itak vsak avto že klimo, ne bi bila stvar prav nič težja ali dražja. Samo obrne se smer kroženja hladilnega sredstva, tako kot pri hišnih klimah. Že prenosna klima ki sem jo nabavil 7 let nazaj za 60.000SIT je imela možnost gretja - samo dodaten ventil za obrnitev smeri kroženja.
Ne, ni tako preprosto, niti približno ni preprosto. V bistvu se ti sanja ne kako je zadeva komplicirana. Že to, da se kompresor izklopi pri polnem gasu ti zajebe celo sceno gretja.
Poleg tega imaš pri gretju tam do 2x večje tlake, vse kar skupaj drži današnje klime pa je en kup o-ringov. Go figure !
Hkrati, dokler se vzpostavijo pravilni tlaki in začne klima sploh greti, mine 5min+, da ne upoštevamo še morebitnega potrebnega defrostanja.
Precej bolj simpel je pač zakuhati baterije, ko so na polnilcu in se potem greti z njimi. Tam jih je za cirka 200kg+motor+krmilnik, tak da je vse skupaj za cirka 300kg materiala, ki se lahko ohlaja za 10K ali še več
Je pa res, da bi pozimi imela COP lahko zelo majhen, še vedno pa skoraj 2
Ne, ni.
COP 2 je že skoraj nemogoče dosegat z avto klimami ob optimalnih pogojih. Kaj šele takrat, ko so taki pogoji sub-optimalni. Kompresor v avtu je narejen tako, da se lahko vrti pri bajno različnih obratih, na račun večjih izgub in kar se da manjših vibracij.
Ne vem če je že kdo v zgodovini obstoja človeštva izjavil večjo neumnost
Ne, ti si prvi
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
A. Smith ::
Koliko si lahko pomagamo pri ogrevanju zraka v kabini z izkoriščanjem odpadne toplote pogonskega elektromotorja? Predpostavimo, da avto poganja en asinhronc, pritrjen na karoseriji, zračno hlajen.
Ne bi smelo bit tehnično neizvedljivo, da se ves ta zrak spelje od motorja proti kabini in se potem z loputo določa, koliko svežega zraka se zraven primeša (kot je to ozvedeno v ICE avtomobilih).
Če je pri normalni vožnji poraba motorja 10 kW, potem bi morale biti izgube ~1kW.
Problem je, da se ta toplota ne odvaja samo skozi zrak. Ampak, če bi spravili do kabie vsaj 750W, bi se moralo to že nekako poznati. Mnenja?
Ne bi smelo bit tehnično neizvedljivo, da se ves ta zrak spelje od motorja proti kabini in se potem z loputo določa, koliko svežega zraka se zraven primeša (kot je to ozvedeno v ICE avtomobilih).
Če je pri normalni vožnji poraba motorja 10 kW, potem bi morale biti izgube ~1kW.
Problem je, da se ta toplota ne odvaja samo skozi zrak. Ampak, če bi spravili do kabie vsaj 750W, bi se moralo to že nekako poznati. Mnenja?
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
SplitCookie ::
Ne dela, ko stojiš, kar je spet neuporabno.
Poleg tega se mora prvo segreti.
Poleg tega je zelo koristno, da so ogreti tudi ležaji, tako da motorja niti ni priporočljivo hladit v takem mrazu.
Poleg tega se mora prvo segreti.
Poleg tega je zelo koristno, da so ogreti tudi ležaji, tako da motorja niti ni priporočljivo hladit v takem mrazu.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
energetik ::
Pa kaj je zdj to, se je zbrala tolpa trolov in raznih person?
Nardite si svojo temo in jo smetite.
ICE vedno dovaja tekočino z enako temperaturo v pečko, ker ima za regulacijo na voljo še hladilnik, zato je gretje praktično neodvisno od pogojev vožnje.
Nardite si svojo temo in jo smetite.
Koliko si lahko pomagamo pri ogrevanju zraka v kabini z izkoriščanjem odpadne toplote pogonskega elektromotorja? Predpostavimo, da avto poganja en asinhronc, pritrjen na karoseriji, zračno hlajen.Problem je, da je poraba EM pri okoli 50km/h le še par kW, pri stanju v koloni je pa sploh ni. V tem primeru bi bile izgube premajhne za učinkovito gretje, poleg tega bi divje nihale, kar bi občutil pri gretju.
Ne bi smelo bit tehnično neizvedljivo, da se ves ta zrak spelje od motorja proti kabini in se potem z loputo določa, koliko svežega zraka se zraven primeša (kot je to ozvedeno v ICE avtomobilih).
Če je pri normalni vožnji poraba motorja 10 kW, potem bi morale biti izgube ~1kW.
ICE vedno dovaja tekočino z enako temperaturo v pečko, ker ima za regulacijo na voljo še hladilnik, zato je gretje praktično neodvisno od pogojev vožnje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Brane22 ::
Problem je, da je poraba EM pri okoli 50km/h le še par kW, pri stanju v koloni je pa sploh ni. V tem primeru bi bile izgube premajhne za učinkovito gretje, poleg tega bi divje nihale, kar bi občutil pri gretju.
Ne nujno. narediš lahko toplotno vodilo, kamor pač vežeš različne generatorje in porabnike.
Elektromotor je komot toplotno izoliran in se pač njegova toplota usmerja glede na okoliščine.
Če dela malo in je mraz, je izoliran od vodila in greje sam sebe. Ko/če njegova temperatura doseže potrebno, se ventil odpre in se motor hladi na račun gretja kabine. Ko/če je te toplote premalo, se vklopi drugi generator.
Če je okrog vroče, motor pa obremenjen, vodilo stakne motor na satje, ki ga hladi zunanji zrak.
Vse to je lahko narejeno kompaktno.
SplitCookie ::
ICE vedno dovaja tekočino z enako temperaturo v pečko, ker ima za regulacijo na voljo še hladilnik, zato je gretje praktično neodvisno od pogojev vožnje.
Nope, sodobna pečka ima lasten regulator pretoka, le ta je povezan direktno v hladilni krog mašine, mimo termostata.
In ja, divje niha.
Poleg tega
Večina zadev ima narejeno tko, da se pečka ne more pregreti - svoje vrste termična zaščita.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
energetik ::
Ne, nimajo vse pečke tako. Ene imajo ventil, druge ne. In pri teh, ki nimajo ventila, je temperatura v pečki praktično enaka temepraturi hladilne tekočine v mašini in nikakor divje ne niha. Termostat pa samo aktivira dodatni krog preko hladilnika.
Sploh pa ni to point. Zapisal sem samo, da bi se pri gretju na izgube EM razpoložljiva moč za gretje spreminjala od 0 - ~8kW, odvisno od hitrosti vožnje. Pri ICE avtu pa je zadostna razpoložljiva moč praktično ves časa na voljo, če je le motor ogret na delovno temperaturo. Tudi v prostem teku je poraba okoli 1L/h, kar je ~10kWh/h ali 10kW povprečne moči. Ker gre v prostem teku velika večina kemične energije bencina v hladilno tekočino, imamo zato tudi v leru vsaj ene 5kW na voljo za gretje.
Sploh pa ni to point. Zapisal sem samo, da bi se pri gretju na izgube EM razpoložljiva moč za gretje spreminjala od 0 - ~8kW, odvisno od hitrosti vožnje. Pri ICE avtu pa je zadostna razpoložljiva moč praktično ves časa na voljo, če je le motor ogret na delovno temperaturo. Tudi v prostem teku je poraba okoli 1L/h, kar je ~10kWh/h ali 10kW povprečne moči. Ker gre v prostem teku velika večina kemične energije bencina v hladilno tekočino, imamo zato tudi v leru vsaj ene 5kW na voljo za gretje.
SplitCookie ::
Ker gre v prostem teku velika večina kemične energije bencina v hladilno tekočino, imamo zato tudi v leru vsaj ene 5kW na voljo za gretje.
Ne, ne gre. Gre samo ~30%, pri dizlu, še manj, ostalo gre v avspuh.
In pri teh, ki nimajo ventila, je temperatura v pečki praktično enaka temepraturi hladilne tekočine v mašini in nikakor divje ne niha
Temp mašine niha tam za okoli 30°C, pri manjših dizlih brez egr, pa lahko s direktnim pretokom skozi pečko od zunaj, podhladiš mašino, nikoli se dejansko ne ogreje na delovno temperaturo in vedno bo le mlačna.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TESKAn ::
Če imaš čisti EV in ga čez noč polniš, je mala malca dat zadevo na timer, da se ti cel avto pred odhodom ogreje na prijetno temperaturo, z energijo, ki jo potegne iz vtičnice. Nobenih problemov z zamrznjenim čemerkoli.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Brane22 ::
Samo ob eni "drobnariji" - da je skrajno neekonomično pretvarjat elektriko v toploto v znatnih količinah, sploh v rešitvi, ki jo prodajaš kot zeleno. Zato se mi zdi LPG tank za take zadeve povsem solidna rešitev. Gorivo uporabljaš več ali manj samo za gorenje, pa še to v zeleni izvedenki.
Koneckoncev pa ga tako ali tako rabiš, ker nimaš ekstra energije na vsakem parkingu. Če se s takim avtom odpelješ v službo in potegneš nadure, bo spet potrebno gretje, sploh če je vmes zapadel sneg in je zaledenel.
Koneckoncev pa ga tako ali tako rabiš, ker nimaš ekstra energije na vsakem parkingu. Če se s takim avtom odpelješ v službo in potegneš nadure, bo spet potrebno gretje, sploh če je vmes zapadel sneg in je zaledenel.
energetik ::
Samo ob eni "drobnariji" - da je skrajno neekonomično pretvarjat elektriko v toploto v znatnih količinah, sploh v rešitvi, ki jo prodajaš kot zeleno. Zato se mi zdi LPG tank za take zadeve povsem solidna rešitev. Gorivo uporabljaš več ali manj samo za gorenje, pa še to v zeleni izvedenki.Zakaj pa bi potem sploh delal električarja? Narediš hibrida in je to to.
Brane22 ::
ZAto ker je hibridni del _bistveno_ manjši.
Imaš en miniaturni LPG tank za recimo 5-10kg plina, ki bi lahko tehtal ene tolk kot prazen bencinski tank.
Ob njem rabiš več ali manj majhen plinski grelec in to je to.
Pa še ta plin kuriš samo v delu sezone pa še to v relativno majhnih količinah. VSe skupaj ne bi smelo biti toliko, da bi se na mehaniki avta bistveno poznalo.
Imaš en miniaturni LPG tank za recimo 5-10kg plina, ki bi lahko tehtal ene tolk kot prazen bencinski tank.
Ob njem rabiš več ali manj majhen plinski grelec in to je to.
Pa še ta plin kuriš samo v delu sezone pa še to v relativno majhnih količinah. VSe skupaj ne bi smelo biti toliko, da bi se na mehaniki avta bistveno poznalo.
dzinks63 ::
Sicer malo oftopic, pa vseeno ker je nekaj govora o LPG, Dacia bo imela serijsko v proizvodnji Sanderota Stepway na LPG (malo bolj privzdignjena kot kao terenska izvedba) že od 8500€ dalje.
fosil ::
ZAto ker je hibridni del _bistveno_ manjši.
Imaš en miniaturni LPG tank za recimo 5-10kg plina, ki bi lahko tehtal ene tolk kot prazen bencinski tank.
Ob njem rabiš več ali manj majhen plinski grelec in to je to.
Pa še ta plin kuriš samo v delu sezone pa še to v relativno majhnih količinah. VSe skupaj ne bi smelo biti toliko, da bi se na mehaniki avta bistveno poznalo.
Če tole teorijo še malo naprej razviješ, prideš do polen in gašperčka. Lesna biomasa je najbolj eko zadeva.
Tako je!
WarpedGone ::
Bolš izraz je avto "na" baterijo.
Recimo Volt/Ampera se od Teslinega S razlikujeta po tem, od kje črpata vso elektriko, ki gre preko elektromotorja v kolesa.
Dejmno raje narest oceno kolk litrov bencina (zato da dobavljivost ni sploh vprašanje) bi nucal za recimo 1.000 km "ogrevane" vožnje.
Pri povprečnih 50km/h (ker je pač zima in več počasne vožnje oz. stanja v kolonah) je to cca 20 ur vožnje. 20 ur delovanja z 3kW pomeni 60kWh energije. Grelec na bencin pomeni čist navadni plinski gorilnik ki segreva zrak, pomeni da recimo cca polovica energije ogreva kabino, polovica pa izgine skozi auspuh.
Torej bi nucal cca 100kWh energije za ogrevanje avtomobila na 1000 zimskih km. Pri 10kWh/l je to 10 l bencina.
10 litrski tankec ni noben problem skrit v nek relativno varen del vozila in ga uporabljat izključno za ogrevanje. Ko bencina zmanjka, ostane itak baterija.
Men se tak 'hibrid' sploh ne zdi smešen ampak čist smiseln. In bi bil zimski doseg mogoče za 10% nižji od letnega, namesto za tretjino.
Recimo Volt/Ampera se od Teslinega S razlikujeta po tem, od kje črpata vso elektriko, ki gre preko elektromotorja v kolesa.
Dejmno raje narest oceno kolk litrov bencina (zato da dobavljivost ni sploh vprašanje) bi nucal za recimo 1.000 km "ogrevane" vožnje.
Pri povprečnih 50km/h (ker je pač zima in več počasne vožnje oz. stanja v kolonah) je to cca 20 ur vožnje. 20 ur delovanja z 3kW pomeni 60kWh energije. Grelec na bencin pomeni čist navadni plinski gorilnik ki segreva zrak, pomeni da recimo cca polovica energije ogreva kabino, polovica pa izgine skozi auspuh.
Torej bi nucal cca 100kWh energije za ogrevanje avtomobila na 1000 zimskih km. Pri 10kWh/l je to 10 l bencina.
10 litrski tankec ni noben problem skrit v nek relativno varen del vozila in ga uporabljat izključno za ogrevanje. Ko bencina zmanjka, ostane itak baterija.
Men se tak 'hibrid' sploh ne zdi smešen ampak čist smiseln. In bi bil zimski doseg mogoče za 10% nižji od letnega, namesto za tretjino.
Zbogom in hvala za vse ribe
telexdell ::
No ja, slišal sem že veliko neumnosti a da bi moral elektromotor greti, da bi deloval pa še ne.
PS- osnovno pravilo elektrotehnike je, da lahko električne naprave obremenimo toliko, kot smo jih sposobni hladiti.
PS- osnovno pravilo elektrotehnike je, da lahko električne naprave obremenimo toliko, kot smo jih sposobni hladiti.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
T0RN4D0 ::
Nihče ne govori o gretju elektromotorja ampak o gretju potnikov.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
SplitCookie ::
No ja, slišal sem že veliko neumnosti a da bi moral elektromotor greti, da bi deloval pa še ne.
PS- osnovno pravilo elektrotehnike je, da lahko električne naprave obremenimo toliko, kot smo jih sposobni hladiti.
Reaktor NEK se ogreva 3 dni z izključno vodnimi črpalkami, preden se ga zažene.
In ja, elektromotor je precej bolj trdoživa zadeva, če ga imaš na neki stalni temperaturi, kakor pa da niha za po 50-100°C
Probleme imaš v toleranci ležajev, natezanja zaradi krčenja in širjenja materialov etc
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
SplitCookie ::
A je kdo rekel, da mu mrzli zagoni koristijo ?
In mrzlo delovanje ?
Saj ima interni termostat, ki mu drži temperaturo, le zakaj
In mrzlo delovanje ?
Saj ima interni termostat, ki mu drži temperaturo, le zakaj
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Ogrevanje na Elektriko (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 62695 (32144) | konspirator |
» | Nihanje temperature "motorja" (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 41211 (36816) | kuvanasarma |
» | Infrardeče ogrevanje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 37599 (22322) | energetik |
» | Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 78486 (67181) | PredatorX |
» | Climastar Avant radiatorjiOddelek: Loža | 5656 (5272) | Moharsan |