Forum » Šport » Zakaj včasih spregledamo motorista ali kolesarja
Zakaj včasih spregledamo motorista ali kolesarja
DamirK ::
Morda kar malce zastrašujoče, zato velja pogledati! Gre za enega glavnih vzrokov, zaradi katerega vozniki v avtomobilu, ki se osredotočajo na neko vozilo v prometu, dejansko NE VIDIJO kolesarja ali motorista.
Nekdanji vojaški pilot imenuje spodnjo simulacijo izredno potrditev tistega, kar so mlade pilote učili v 50ih. Z očmi naj preletijo horizont, za trenutek zastanejo in potem postopek ponovijo. Vedno znova so inštruktorji ponavljali naj se med letom ne osredotočijo na kakršenkoli posamičen objekt ali točko za več kakor par sekund. "Premikajte oči, vrtite glavo! To je najboljši način, da preživite v bitki in se izognete trčenjem v zraku". Dokler jih niso mogli potrditi z izkušnjami, so nasvetom preprosto morali verjeti.
Danes obstaja za potrditev ustrezna tehnologija, ki potrjuje tudi trenutno slepoto za avtomobilskim volanom.
Za demonstracijo kliknite na to povezavo:
http://www.msf-usa.org/motion.html
Pri osredotočenju na zeleno piko, bodo rumene na trenutke izginjale ne glede na to, kakšno velikost teh pik ali ozadje si nastavite. V resnici so rumene pike vedno na istih mestih, le oko ene, dveh ali celo vseh na trenutke ne zazna.
Če pa se koncentriraš le na katerokoli rumeno piko, vidiš, da sploh ne izginja iz vida.****
Nekdanji vojaški pilot imenuje spodnjo simulacijo izredno potrditev tistega, kar so mlade pilote učili v 50ih. Z očmi naj preletijo horizont, za trenutek zastanejo in potem postopek ponovijo. Vedno znova so inštruktorji ponavljali naj se med letom ne osredotočijo na kakršenkoli posamičen objekt ali točko za več kakor par sekund. "Premikajte oči, vrtite glavo! To je najboljši način, da preživite v bitki in se izognete trčenjem v zraku". Dokler jih niso mogli potrditi z izkušnjami, so nasvetom preprosto morali verjeti.
Danes obstaja za potrditev ustrezna tehnologija, ki potrjuje tudi trenutno slepoto za avtomobilskim volanom.
Za demonstracijo kliknite na to povezavo:
http://www.msf-usa.org/motion.html
Pri osredotočenju na zeleno piko, bodo rumene na trenutke izginjale ne glede na to, kakšno velikost teh pik ali ozadje si nastavite. V resnici so rumene pike vedno na istih mestih, le oko ene, dveh ali celo vseh na trenutke ne zazna.
Če pa se koncentriraš le na katerokoli rumeno piko, vidiš, da sploh ne izginja iz vida.****
BALAST ::
Motoristi so pa res vsi rumene/zelene pike na črni podlagi...
Just nother visual trick!
Just nother visual trick!
"You may fool all the people some of the time;
you can even fool some of the people all the time;
but you can't fool all of the people all the time."
you can even fool some of the people all the time;
but you can't fool all of the people all the time."
jype ::
Predvsem moramo kolesarji in motoristi sprejeti obrnjen argument: Vedno se moramo obnašati, kot da nas nihče ne vidi in kot da nihče drug ne upošteva nobenega prometnega predpisa.
Vozniki avtomobilov lahko predvidevajo, da jih kolesarji vedno opazijo, motoristi pa morda malo manj vedno.
Vozniki avtomobilov lahko predvidevajo, da jih kolesarji vedno opazijo, motoristi pa morda malo manj vedno.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: knesz ()
para! ::
Sej v avtošolah tud učijo, da se ne smeš osredotočat na eno točko, ampak konstantno krožit z očmi med ogledali. To tud enforcajo na izpitni vožnji, vsaj naj bi in pri meni je opazoval kam gledam. Zdej napsihirani začetniki bistva mogoče ne opazjo, ker so itak na trnih in opazijo _vse_, ko ti enkrat vožnja postane rutina pa osredotočenost na eno točko pomeni sanjanje med vožnjo. In nesrečo.
lp
lp
Death before dishonor!
msjr ::
Vse kar je povedal jype (se spet enkrat strinjam z njim) + pri motoristih je težava, ker veliko voznikov ne zna oceniti hitrosti motorja (ja tudi 60 po dunajski je že problem) in ti gladko speljejo iz stranske direkt pred kljun.
Limit-sky ::
Predvsem moramo kolesarji in motoristi sprejeti obrnjen argument: Vedno se moramo obnašati, kot da nas nihče ne vidi in kot da nihče drug ne upošteva nobenega prometnega predpisa.
Vozniki avtomobilov lahko predvidevajo, da jih kolesarji vedno opazijo, motoristi pa morda malo manj vedno.
Nekateri tudi sklepajo, da kolesarji vsaj ločijo rdeče in belo, ki se tu pa tam pojavijo na kakšni zapornici.
My name is mufti. Jype mufti.
And I am extremist.
And I am extremist.
s1m0n ::
Danes kot kolesar moraš bolj na avte pazit kot na kar koli drugo :)
Tudi na kolesarskih stezah ti hitro kak avto pripelje iz svojega dovoza katerega včasih prepozno opaziš.
Tudi na kolesarskih stezah ti hitro kak avto pripelje iz svojega dovoza katerega včasih prepozno opaziš.
_IKE_ ::
Sej v avtošolah tud učijo, da se ne smeš osredotočat na eno točko, ampak konstantno krožit z očmi med ogledali. To tud enforcajo na izpitni vožnji, vsaj naj bi in pri meni je opazoval kam gledam. Zdej napsihirani začetniki bistva mogoče ne opazjo, ker so itak na trnih in opazijo _vse_, ko ti enkrat vožnja postane rutina pa osredotočenost na eno točko pomeni sanjanje med vožnjo. In nesrečo.
lp
tole....
jype ::
Limit-sky> Nekateri tudi sklepajo, da kolesarji vsaj ločijo rdeče in belo, ki se tu pa tam pojavijo na kakšni zapornici.
Premalo rdeče in preveč belo, pa je nesreča tu!
Premalo rdeče in preveč belo, pa je nesreča tu!
tpleko ::
vorantz ::
zakaj ga ne vidim?
kr mi gre vozit brez zadnje luči sredi noči jebemu sunce
lih včeri sm enga skor zbil tko sred ovinka...samo sprednjo luč je mel
dobro da ni blo kakega avta nasproti
kr mi gre vozit brez zadnje luči sredi noči jebemu sunce
lih včeri sm enga skor zbil tko sred ovinka...samo sprednjo luč je mel
dobro da ni blo kakega avta nasproti
first_line ::
1: avto mora imeti non stop prižgane luči. Če jih nimaš sledi kazen. Beciklist pa?
2: avto se v koloni ustavi. Beciklisti in motoristi ne spoštujejo principa vrste in zato sa pač pri speljevanju kdaj kakšnega stisne.
3: Za to da lahko voziš avto moraš dokazati svojo sposobnost. Barvna slepote, slab vid in slabi refleksi so domena kolesarjev, ker jim zakoni ne dovoljijo da bi vozili avto.
4: Aroganten voznik v 50.000 € vrednem BMVju bo fino plačal vsako praskico na svojem avtu. Beciklistom dol visi če te malo zadanejo.
2: avto se v koloni ustavi. Beciklisti in motoristi ne spoštujejo principa vrste in zato sa pač pri speljevanju kdaj kakšnega stisne.
3: Za to da lahko voziš avto moraš dokazati svojo sposobnost. Barvna slepote, slab vid in slabi refleksi so domena kolesarjev, ker jim zakoni ne dovoljijo da bi vozili avto.
4: Aroganten voznik v 50.000 € vrednem BMVju bo fino plačal vsako praskico na svojem avtu. Beciklistom dol visi če te malo zadanejo.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: thramos ()
hobbit ::
Kar se tiče motoristov...
So kar opazni, ne da ne. Težko ga spregledaš. Večji problem je ta, da voznik avtomobila ponavadi ne upošteva, da motoristi več ali manj vozijo dosti hitreje, kot pa avtomobili. Posledično se zgodi, da ko avtomobil prehiteva vozilo pred sabo, se kar naenkrat znajde v "škarjah", kljub temu, da je na začetku motorist zgledal da je še zelo daleč....
pa nimam popolnoma nič proti motoristom, samo nekateri se res malo preveč igrajo po cesti....sicer pa z avtomobilisti ni nič drugače.
So kar opazni, ne da ne. Težko ga spregledaš. Večji problem je ta, da voznik avtomobila ponavadi ne upošteva, da motoristi več ali manj vozijo dosti hitreje, kot pa avtomobili. Posledično se zgodi, da ko avtomobil prehiteva vozilo pred sabo, se kar naenkrat znajde v "škarjah", kljub temu, da je na začetku motorist zgledal da je še zelo daleč....
pa nimam popolnoma nič proti motoristom, samo nekateri se res malo preveč igrajo po cesti....sicer pa z avtomobilisti ni nič drugače.
jype ::
first_line> 1: avto mora imeti non stop prižgane luči. Če jih nimaš sledi kazen. Beciklist pa?
Death.
first_line> 2: avto se v koloni ustavi. Beciklisti in motoristi ne spoštujejo principa vrste in zato sa pač pri speljevanju kdaj kakšnega stisne.
Filtering.
first_line> 3: Za to da lahko voziš avto moraš dokazati svojo sposobnost. Barvna slepote, slab vid in slabi refleksi so domena kolesarjev, ker jim zakoni ne dovoljijo da bi vozili avto.
Tako je. Ker s kolesom nisi nevaren okolici (razen sem in tja kakšni rampi), lahko kolo voziš tudi če si na različne načine hendikepiran.
first_line> 4: Aroganten voznik v 50.000 € vrednem BMVju bo fino plačal vsako praskico na svojem avtu. Beciklistom dol visi če te malo zadanejo.
Jih pa močno zaboli, ko te malo zadanejo - arogantnega voznika pa tistih par sto evrov ne prizadane.
Death.
first_line> 2: avto se v koloni ustavi. Beciklisti in motoristi ne spoštujejo principa vrste in zato sa pač pri speljevanju kdaj kakšnega stisne.
Filtering.
first_line> 3: Za to da lahko voziš avto moraš dokazati svojo sposobnost. Barvna slepote, slab vid in slabi refleksi so domena kolesarjev, ker jim zakoni ne dovoljijo da bi vozili avto.
Tako je. Ker s kolesom nisi nevaren okolici (razen sem in tja kakšni rampi), lahko kolo voziš tudi če si na različne načine hendikepiran.
first_line> 4: Aroganten voznik v 50.000 € vrednem BMVju bo fino plačal vsako praskico na svojem avtu. Beciklistom dol visi če te malo zadanejo.
Jih pa močno zaboli, ko te malo zadanejo - arogantnega voznika pa tistih par sto evrov ne prizadane.
fr4nc ::
first_line je izjavil:
3: Za to da lahko voziš avto moraš dokazati svojo sposobnost. Barvna slepote, slab vid in slabi refleksi so domena kolesarjev, ker jim zakoni ne dovoljijo da bi vozili avto.
Jaz sem kolesar z izpitom za avto... in verjamem, da nisem edini .
Kolesarji brez izpita za avto ali motor, ki so starejši od 18 let so tako redki, da dejansko niso omembe vredni IMO.
Lp
"Rad pomagam, če je le možno" by Fr4nc; blog(2): http://cpuwars.wordpress.com/
"I just love to share the truth!!" by Fr4nc; http://intelvsamd.wordpress.com/
"I just love to share the truth!!" by Fr4nc; http://intelvsamd.wordpress.com/
joze67 ::
Pred par leti - ko križišče med Kavčičevo in Kajuhovo (pri Bauhausu oz. vulkanizerju poleg) še ni bilo semaforizirano, me je prav tam nežno zbila voznica, ki je pripeljala po neprednostni Kavčičevi. Zavijala je desno in seveda gledala levo; od koder sem po prednostni cesti vozil proti Mostam. In me je videla - vem, ker sem jo pozorno gledal in srečal njen pogled - a me je enostavno odmislila. Ker je iskala avto. Par metrov kasneje se je zavedla, da pa je nekaj vseeno bilo, in zaustavila dovolj, da me je prekucnila, ne pa tudi resno poškodovala.
Torej ne gre samo za kroženje pogleda, ampak tudi za filter, ki išče "pravo" grožnjo in odmisli one male.
Torej ne gre samo za kroženje pogleda, ampak tudi za filter, ki išče "pravo" grožnjo in odmisli one male.
first_line ::
Pred par leti - ko križišče med Kavčičevo in Kajuhovo (pri Bauhausu oz. vulkanizerju poleg) še ni bilo semaforizirano, me je prav tam nežno zbila voznica, ki je pripeljala po neprednostni Kavčičevi. Zavijala je desno in seveda gledala levo; od koder sem po prednostni cesti vozil proti Mostam. In me je videla - vem, ker sem jo pozorno gledal in srečal njen pogled - a me je enostavno odmislila. Ker je iskala avto. Par metrov kasneje se je zavedla, da pa je nekaj vseeno bilo, in zaustavila dovolj, da me je prekucnila, ne pa tudi resno poškodovala.
Torej ne gre samo za kroženje pogleda, ampak tudi za filter, ki išče "pravo" grožnjo in odmisli one male.
Da te je videla je tvoje mnenje. Isto kot zakaj je do nesreče prišlo.
Drugega mnenja kolesarji niti ne premorete.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jype ()
joze67 ::
Da me je videla, je tudi povedala.
In seveda ne premorem drugega mnenja, kot svojega. Point being?
In seveda ne premorem drugega mnenja, kot svojega. Point being?
francek1 ::
Sam se zavedam, da avtomobilisti večinoma pazijo na večje objekte(velikosti osebnega avtomobila). Zato imam na motorju montirana dodatna 1800 lm reflektorja, ki sta motor spremenila v svetlečo kroglo. Obnašanje avtomobilistov se je drastično popravilo...
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...
JanK ::
Obstaja se en razlog zakaj je lahko spregledati motorista/biciklista, t.i. motion camouflage. V postev pride takrat, ko opazovani predmet (motorist/biciklist), s perspektive opazovalca, ne premika na ozadju. S tem je zelo otezeno ocenjevanje razdalje in hitrosti. Vse, kar se za opazovalca spremeni je namrec samo velikost. Pri opazovanju avtomobila to ni tak problem, imas dve luci, razdalja med katerima se povecuje. Pri motorju pa je samo ena luc (pri biciklu se tega ni), pa itak je zelo ozek. Zlahka se zgodi, da vidis premikanje sele ko je motor zelo blizu tebe, oziroma takrat, ko zapeljes v krizisce, in s tem spreminjas tudi ozadje za motoristom.
Vec na http://www.motorcycleinfo.co.uk/index.c...
In to je vec kot dobra razlaga za tocno to, kar se je zgodilo joze67-tu.
Vec na http://www.motorcycleinfo.co.uk/index.c...
In to je vec kot dobra razlaga za tocno to, kar se je zgodilo joze67-tu.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
jype ::
francek1> Sam se zavedam, da avtomobilisti večinoma pazijo na večje objekte(velikosti osebnega avtomobila). Zato imam na motorju montirana dodatna 1800 lm reflektorja, ki sta motor spremenila v svetlečo kroglo. Obnašanje avtomobilistov se je drastično popravilo...
Ja, jaz mam to na biciklu. Trobijo mi.
Ja, jaz mam to na biciklu. Trobijo mi.
francek1 ::
Boljše to ,kot pa da končaš pod kolesi kakšnega slepca.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...
blackbfm ::
Splača se pogledat dokumentarec "test your brain" od national geographic, prikazuje (sicer bolj na splošno) kako je naše dojemanje okolice omejeno. Sploh ko zasanjan furaš gre večina stvari kar mimo.
fr4nc ::
francek1> Sam se zavedam, da avtomobilisti večinoma pazijo na večje objekte(velikosti osebnega avtomobila). Zato imam na motorju montirana dodatna 1800 lm reflektorja, ki sta motor spremenila v svetlečo kroglo. Obnašanje avtomobilistov se je drastično popravilo...
Ja, jaz mam to na biciklu. Trobijo mi.
To maš ti na kolesu: http://ledboom.sk/led-reflektor-reflekt... ?
Kako pa imaš to zmontirano ? Lahk daš slikco kako zgleda kolo?
Lp
"Rad pomagam, če je le možno" by Fr4nc; blog(2): http://cpuwars.wordpress.com/
"I just love to share the truth!!" by Fr4nc; http://intelvsamd.wordpress.com/
"I just love to share the truth!!" by Fr4nc; http://intelvsamd.wordpress.com/
jype ::
fr4nc> To maš ti na kolesu: http://ledboom.sk/led-reflektor-reflekt... ?
Tkole zgleda: http://www.youtube.com/watch?v=wgqTRA0KAOM
Tudi podnevi se jo opazi: http://www.youtube.com/watch?v=Tn-ziqv41gQ
Tkole zgleda: http://www.youtube.com/watch?v=wgqTRA0KAOM
Tudi podnevi se jo opazi: http://www.youtube.com/watch?v=Tn-ziqv41gQ
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
fr4nc ::
Aha... daš link - jaz bi to tudi mel/kupil .
Kaj pa imaš za zadnjo "luč"?
Lp
Kaj pa imaš za zadnjo "luč"?
Lp
"Rad pomagam, če je le možno" by Fr4nc; blog(2): http://cpuwars.wordpress.com/
"I just love to share the truth!!" by Fr4nc; http://intelvsamd.wordpress.com/
"I just love to share the truth!!" by Fr4nc; http://intelvsamd.wordpress.com/
Mesar ::
Sej v avtošolah tud učijo, da se ne smeš osredotočat na eno točko, ampak konstantno krožit z očmi med ogledali. To tud enforcajo na izpitni vožnji, vsaj naj bi in pri meni je opazoval kam gledam. Zdej napsihirani začetniki bistva mogoče ne opazjo, ker so itak na trnih in opazijo _vse_, ko ti enkrat vožnja postane rutina pa osredotočenost na eno točko pomeni sanjanje med vožnjo. In nesrečo.
lp
Ne povsod, je pa čisto pravilno, jaz sem že bil na sovoznikovem sedežu ko je nekdo tako "sanjal" in ni videl prvih semaforov ampak šele naslednje, ker so bili dvojni na par metrov, in če takrat nebi jaz reagiral bi šli skozi rdečo... povrh tega lahko marsikaj preprečiš, mogoče samo nerodno situacijo, če že ne nesrečo, če veš kaj se dogaja za tabo in opazuješ stranska ogledala, v končni fazi zato tudi so le ta.
Your turn to burn!
jest10 ::
solatko ::
jype - najprej se navadi vozit po pravi strani. Najraje imam, ko mi kolear ala ti, pripelje s kontra smeri, po možnosti preko 30km/h, tako lepo poleti čez havbo, pol pa še ene dve brce v rit.
Kolesarski kreteni se sploh ne zavedate, da so prometni predpisi tudi za vas, ne samo za voznike.
Ravno včeraj je na križišču Slovenske in Vilharjeve, tak kolear, brez luči, nakazal lep polet preko havbe, voznika pred menoj.
Ko se je pobral, je dobil pa še par krepkih okoli ušes.
Seveda je sledil buren aplavz firbcev, en pajac, ki se je nekaj oglašal v korist kolesarja, bi pa kmalu dobil svojo porcijo od firbcev.
Seveda je vaša stvar, kaj počnete s svojo figuro, samo nehajte potem pljuvat po voznikih.
Stvar je taka, da polovico voznikov ne vidi kolesarja v križišču, ko zavijajo desno, tudi če kolesar vozi pravilno, z leve strani ga pa razen res dobrih voznikov, ne pričakuje noben.
Pešec gre po navadi počasi čez prehod in ga večina voznikov slej ko prej opazi, razen takih, ki v avtu počnejo vse mogoče, kolesarja, ki pripelje iz nepravilne smeri, pa po defaultu ne opazi skoraj nihče, saj mora pazit na dogajanje z desne strani, kjer naj bi praviloma pripeljal kolesar ali voznik skuterja (neregistriranega - do 25km/h), bedaka s 30km/h iz nasprotne smeri pa tudi pod slučajno, ne pričakuje noben normalen udeleženec v prometu.
Seveda boš imel zopet svoje mnenje, ampak vseeno najprej počisti v svoji glavi.
Kolesarski kreteni se sploh ne zavedate, da so prometni predpisi tudi za vas, ne samo za voznike.
Ravno včeraj je na križišču Slovenske in Vilharjeve, tak kolear, brez luči, nakazal lep polet preko havbe, voznika pred menoj.
Ko se je pobral, je dobil pa še par krepkih okoli ušes.
Seveda je sledil buren aplavz firbcev, en pajac, ki se je nekaj oglašal v korist kolesarja, bi pa kmalu dobil svojo porcijo od firbcev.
Seveda je vaša stvar, kaj počnete s svojo figuro, samo nehajte potem pljuvat po voznikih.
Stvar je taka, da polovico voznikov ne vidi kolesarja v križišču, ko zavijajo desno, tudi če kolesar vozi pravilno, z leve strani ga pa razen res dobrih voznikov, ne pričakuje noben.
Pešec gre po navadi počasi čez prehod in ga večina voznikov slej ko prej opazi, razen takih, ki v avtu počnejo vse mogoče, kolesarja, ki pripelje iz nepravilne smeri, pa po defaultu ne opazi skoraj nihče, saj mora pazit na dogajanje z desne strani, kjer naj bi praviloma pripeljal kolesar ali voznik skuterja (neregistriranega - do 25km/h), bedaka s 30km/h iz nasprotne smeri pa tudi pod slučajno, ne pričakuje noben normalen udeleženec v prometu.
Seveda boš imel zopet svoje mnenje, ampak vseeno najprej počisti v svoji glavi.
Delo krepa človeka
jype ::
solatko> jype - najprej se navadi vozit po pravi strani. Najraje imam, ko mi kolear ala ti, pripelje s kontra smeri, po možnosti preko 30km/h, tako lepo poleti čez havbo, pol pa še ene dve brce v rit.
Kje pa vozim po napačni strani? Če misliš počasno vožnjo do prvega prehoda čez križišče, potem ne, ne bom, mi ni treba.
solatko> Seveda boš imel zopet svoje mnenje, ampak vseeno najprej počisti v svoji glavi.
Predvsem se ne mislim pustit prepričat, da bi se moral obnašati tako, da ogrožam sebe.
Kje pa vozim po napačni strani? Če misliš počasno vožnjo do prvega prehoda čez križišče, potem ne, ne bom, mi ni treba.
solatko> Seveda boš imel zopet svoje mnenje, ampak vseeno najprej počisti v svoji glavi.
Predvsem se ne mislim pustit prepričat, da bi se moral obnašati tako, da ogrožam sebe.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
solatko ::
Tudi na križišču je kolesarska steza za kontra smer.
Pravim samo da ne jokaj, ko te ob taki vožnji, kot jo prikazuješ v posnetkih, kak voznik prične učit letenja (ali pa si se te veščine že naučil).
Pravim samo da ne jokaj, ko te ob taki vožnji, kot jo prikazuješ v posnetkih, kak voznik prične učit letenja (ali pa si se te veščine že naučil).
Delo krepa človeka
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | Odprto pismo neznanim kolesarjem in kolesarki (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Šport | 36293 (30491) | bluefish |
» | Loviti ali ne loviti motoriste? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 13288 (11459) | strup121 |
» | Prometna nesreča na vhodu v osnovno šoloOddelek: Na cesti | 3719 (2888) | gulfstream |