» »

Nižje kazni za manjše prometne prekrške

Nižje kazni za manjše prometne prekrške

dzinks63 ::

Še ne leto dni stara prometna zakonodaja utegne biti v naslednjih mesecih že prenovljena. Ministrstvo za infrastrukturo je namreč pripravilo novelo zakona o varnosti cestnega prometa, katere glavni namen je znižanje zagroženih glob za blažje prometne prekrške.

Tako se denimo kazen za prekoračitev hitrosti na območju umirjenega prometa za 10 kilometrov na uro s 300 evrov niža na 80, ukinja se tudi izrek treh kazenskih točk. Če bo prekoračitev nižja od petih kilometrov na uro, bo kazen le 40 evrov.

Prekoračitev hitrosti v naselju do vključno 10 kilometrov na uro bi voznike namesto sedanjih 100 stala 80 evrov, prekoračitev do petih kilometrov na uro pa bi jih stala 40 evrov. Prekoračitev hitrosti med 10 in 20 kilometri bi bila 50 evrov cenejša, torej bi voznike stala 250 evrov. Ista kazen, vendar ob prekoračitvi hitrosti med 30 in 40 kilometri na uro, bi veljala za vožnjo zunaj naselja.

Z novelo bi se znižale tudi nekatere prekoračitve hitrosti na hitrih cestah in avtocestah. Zdaj za prekoračitev hitrosti do 20 kilometrov na uro velja 60 evrov kazni, za prekoračitev do 30 kilometrov pa 120 evrov kazni. Za prekoračitve do 10 kilometrov na uro se predlaga 40 evrov kazni, od 10 do 30 kilometrov na uro pa bi veljala kazen 80 evrov. Hitrejša vožnja za 40 kilometrov na uro bi se pocenila za 40 evrov, za prekoračitev do 50 kilometrov na uro pa bi plačali 50 evrov manj.

Ena največjih znižanj kazni velja za prekršek pravne osebe pri odgovornosti ob sumu prometne nesreče, če torej pravna oseba sumi, da opravlja storitve na vozilu, ki je bilo udeleženo v prometni nesreči, v kateri je bil nekdo poškodovan ali je umrl, povzročitelj pa je s kraja odpeljal, ne da bi pomagal. Kazen se z osmih tisočakov niža na 2400 evrov.

Če bi pravna oseba uporabljala naprave za onemogočanje delovanja merilnih naprav, bi po novem zakonu morala plačati 1000 evrov kazni, sedanja kazen je 8000 evrov. Za voznike pa bi se kazen z 800 znižala na 120 evrov. Tudi globa za neustrezno zimsko opremo bi se s 120 evrov znižala na 40.


Že velikokrat so se klestila mnenja če višje kazni opravičujejo svojo vlogo? ali ljudje zaradi tega vozijo počasneje? je manj nesreč? je manj mrtvih in hudo poškodovanih? , kot zgleda bomo kmalu imeli odgovor iz prve roke, predlog naj bi stopil v veljavo septembra.

guest #44 ::

Kolikor je meni znano višje kazni so malo vplivale na število prometnih nesreč.

Vsekakor pa se strinjam z večino teh predlogov. Za blažje prometne prekrške ne bi smele biti tako velike kazni. 10 km/h več v naselju tako zlahka dosežeš. Če se zapelješ v nekoga pri 60 ali 50 razlike ni. Sicer pa treba upoštevat, da večino Slovenije ni Ljubljana, ampak kmetavzarska sela, kjer so pogosto poti veči del dneva osamljene, 10 km/h ti pa hitro zbeži na kaki ravnici.

Če želijo ljudje varnost naj se preselijo v mesto pa tam ukinejo motorni promet znotraj peš območij. Omejevat dolge odseke poti na 50 km/h zgolj zaradi tega, ker je v radiju 100 m ena osamljena kmetija je mal kontraproduktivno za mobilnost.

cen1 ::

Hvala bogu da bojo znižali, edino pravlno. Kdorkoli se ne strinja s tem pa upam da ga ustavijo in naj plača polno ceno.

Mipe ::

Smrt je že tako dovolj visoka kazen za objestno vožnjo.

BlueRunner ::

guest #44 je izjavil:

Če se zapelješ v nekoga pri 60 ali 50 razlike ni.


Kar je seveda evidentna, preverljiva in ze desetletja nazaj empiricno preverjena neumnost, ki jo papagajajo samo se skrajni butci in tisti, ki nimajo niti izpita za voznjo cesarkoli.

In Zurich, the urban area speed limit was lowered from 60 to 50 km/h [37 to 31 mph] in 1980 in response to a reduction in the open road speed limit (following political pressure from the Green movement to reduce pollution levels from cars to save the forests). In the year after the change in the urban speed limit there was a reduction of 16 percent in pedestrian accidents and a reduction of 25 percent in pedestrian fatalities (Walz et al, 1983). (The authors of this study observed that, because of those who "don't believe in the influence of driving speed on impact speed" or who "just don't care at all", "it must be proven in every country that the laws of Isaac Newton are true".)

Vir

Ocitno bi morali na rednih kontrolah prometa policisti poleg preverjanja alkoholiziranosti preverjati tudi znanje o zavornih razdaljah in na licu mesta prepovedati nadaljnjo voznjo tistim, ki jih ne poznajo.

guest #44 ::

Ta študija mi mal smrdi. Me zanima kaj je še vse vplivalo na zmanjšanje.

10 km/h ni toliko hitreje. Koliko pa se spremeni zavorna razdalja?

oemdzi ::

Hmm nekak mi smrdi po skrith motivih ala mnozicno kaznovanje na glupih mestih

BlueRunner ::

guest #44 je izjavil:

Ta študija mi mal smrdi. Me zanima kaj je še vse vplivalo na zmanjšanje.

10 km/h ni toliko hitreje. Koliko pa se spremeni zavorna razdalja?

Pot, ki jo prepeljes v povprecnem reakcijskem casu 1s (to od trenutka, ko zaznas nevarnost do trenutka ko zacnes pritisk na zavoro, vkljucno s tem, da nogo prestavis iz ene stopalke na drugo):
- 50km/h: 13,9m
- 60km/h: 16,7m (+2,2m)

Vir.

Potem na to dodas se zavorno pot, ki se tudi podaljsa. Natancna razdalja je tukaj odvisna tudi od gum in od podlage, se vedno pa narasca eksponentno, ker je odvisna od kineticne energije vozila. Ta energija pa se veca s kvadratom hitrosti (1/2*m*v^2). Vse to sesteto skupaj pomeni, da lahko vozilo pr 60km/h zadane pesca, ki ga pri 50km/h ne bi niti doseglo (najmanj 2m razlike) oziroma ga zadane z visjo hitrostjo (posledicno tudi z vecjo silo), ki je je vec, kot pa 20% vecja, kolikor znasa linearna razlika v hitrosti med 50 in 60 km/h.

Kot so Svicarji cinicno zapisali v tisti studiji: newtonove zakone je zak potrebno vedno znova dokazovati. Ampak stevilke tam, kjer so to storili, nedvoumno korelirajo z zmanjsanjem nesrec s pesci.

Seveda bi bilo 40km/h se bolj varno, in 0km/h najbolj varno. Zato je vprasanje zakaj je ravno 50km/h popolnoma vmesno in terja odgovor. Z raziskavo podatkov (tukaj - tokrat so bili na delu Svedi) se je pokazala krivulja verjetnosti smrti pri trcenju, ki zacne od 40km/h proti 50km/h zelo hitro narascati. 50km/h je tako se neka hitrost pri kateri je v povprecju manj kot 1:10 moznosti, da bo pesec pri trku umrl, nad to hitrostjo pa smrtnost skoraj podivja.

Pri temu pa se uposteva tudi to, da vozniki v veliki vecini primerov dejansko zacno zavirati in tako hitrost pri trku ni dejansko hitrost omejitve, temvec nizja. Nisem pa nasel konkretnih podatkov koliko v povprecju nizja, da bi vedel kje na teh diagramih "smrtonosnosti" pride vecino primerov. Vendar pa tistih v povprecju 2,2 izgubljenih metrov zagotovo poveca stevilo trkov in tudi stevilo trkov kjer je ob samem trku vozilo se vedno hitrejse od 20km/h. Empiricni podatki iz Svice to potrjujejo, saj se je pri znizanju omejitve zmanjsalo tako stevilo nesrec, kot tudi delez smrtnih nesrec.

jype ::

jverne> Če se zapelješ v nekoga pri 60 ali 50 razlike ni.

Ja? Razlika med življenjem in smrtjo torej v resnici ni razlika?

BlueRunner ::

No ja, se ena malenkost v razmislek tistim, ki ne vidijo kaksne posebej hude razlike med 50km/h in 60km/h.

Recimo, da pred tebe skoci pesec. Recimo, da bos uspel zaceti zavirati in ti bo uspelo bistveno zmanjsati hitrost. Recimo, da ga bos dejansko zadel s 20 oziroma s 30 km/h.

Pri 20km/h bo to sila primerljiva s padcem iz 3,5m visine. Nadstropje in pol. Zelo bolece in tudi kaksna kost zna pociti. Pri 30km/h je sila primerljiva s padcem iz nekaj cez 6 metrov visine. Skoraj 3 polna nadstropja. Vecina pritlicje + nadstropje his je visokih nekje 6-7m. Garantirano polomljene kosti, lahko se kaj hujsega.

Sedaj pa razmisljajmo kako 10km/h razlike "ni veliko". V vozilu z varnostno kletko, zracnimi blazinami in conami za meckanje, ki se meckajo namesto mesa in kosti, 10km/h res ni veliko. Za vse ostale je to ogromna razlika.

black ice ::

jype je izjavil:

jverne> Če se zapelješ v nekoga pri 60 ali 50 razlike ni.

Ja? Razlika med življenjem in smrtjo torej v resnici ni razlika?

Če se po smrti uploadaš je itak vseeno.

BlueRunner ::

black ice je izjavil:

jype je izjavil:

jverne> Če se zapelješ v nekoga pri 60 ali 50 razlike ni.

Ja? Razlika med življenjem in smrtjo torej v resnici ni razlika?

Če se po smrti uploadaš je itak vseeno.

V nobenem izmed prejsnjih zivljenj nisem verjel v reinkarnacijo, zakaj bi v tem. :P

fosil ::

Nižanje kazni do neke mere še razumem, čeprav ga ne podpiram.
Ampak ni pa nobenega pametnega razloga da se ob tem nižajo tudi kazenske točke.
Tako je!

guest #44 ::

Ok, ste me prepričali or ralikah v hitrosti in smrtnosti. Vendar tako 50 km/h kot 60 povzročita hude telesne poškodbe, če že ne smrt. Kar je iz mojega stališča precej primerljivo. Če bi želeli ohranit dobro zdravje pešcev uzakonimo omejitev na 20 km/h v naseljih. 50 ali 60, you're still pretty much fucked.

Jaz bi vsekakor argumentiral za varnost vdeležencev v prometu iz druge perspektive in ne omejevanje hitrosti.
V Sloveniji potrebujemo veliko mobilnost želimo pa veliko varnost, rezultat je da nimamo ne enega ne drugega.

black ice ::

Jaz bi vse pešce (v večjih strnjenih naseljih) spravil v podhode. Tam te lahko kvečjemu zbije kakšen Jure s specialko.

oemdzi ::

Za zacetek bi lahko pesec vsaj levo desno pogledal ko gre cez cesto, eni se to spomnijo sele ko so 1 korak ze na cesti, vecina pa se to ne ...

Kar se pa razlike 60kmh in 50kmh tice pa lahko tud pri 10kmh smrtno povozis pesca ... Veliko je odvisno od tega kako ga "napicis" in popolnoma razumem kaj je hotel tale povedat da med 50 in 60 ni tako velike razlike ....

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: oemdzi ()

jype ::

black ice> Tam te lahko kvečjemu zbije kakšen Jure s specialko.

V podhodu? Tam pa res ne.

oemdzi> Za zacetek bi lahko pesec vsaj levo desno pogledal ko gre cez cesto, eni se to spomnijo sele ko so 1 korak ze na cesti, vecina pa se to ne ...

In naloga voznika je, da varno ustavi pred takim pešcem.

guest #44 ::

black ice je izjavil:

Jaz bi vse pešce (v večjih strnjenih naseljih) spravil v podhode. Tam te lahko kvečjemu zbije kakšen Jure s specialko.


:P

Sicer pa jute potegne tud tam do 50 kmh. Taka hitrost na kolesu pa je grozno prevelika glede na zavorne sposobnosti kolesa. Tudi z diski je nenadno ustavljanje izredno težko zaradi majhne stične površine z cesto.

PS...Sicer teža seveda vpliva na zavorno razdaljo, ampak teža tudi vpliva na trenje z cesto. Šibki člen so seveda zavore, ki ob večji teži proizvedejo isto trenja, hence daljša zavorna razdalja. Pri kolesu so zavore zmogljive ni pa dovolj trenja s cesto.

jype ::

jverne> Taka hitrost na kolesu pa je grozno prevelika glede na zavorne sposobnosti kolesa.

Ne, ni.

- na kolesu je reakcijski čas bistveno krajši, ker imaš roke ves čas na zavorah in ni treba nič balinat, preden jih lahko stisneš,
- na kolesu si bistveno lažji in razen če si na res zanič biciklu geometrijsko bistveno primernejši za hitro zaviranje,
- na kolesu poleg boljšega pregleda nad okolico tudi bistveno bolje slišiš in nenazadnje
- na kolesu nimaš nobenega oklepa, ki bi te varoval pred poškodbami, zato imaš bistveno bolje izražen interes za preprečitev kakršnekoli nesreče.

jverne> ni pa dovolj trenja s cesto.

Če bi bil fizik bi razumel, zakaj je lepenja pri biciklih in motorjih bistveno več in tudi čemu motorji in kolesa lahko počnejo reči, ki jih avtomobili ne morejo, recimo

oemdzi ::

jype je izjavil:

In naloga voznika je, da varno ustavi pred takim pešcem.


Ta ti je pa dobra, sem glihkar pogledal tist tvoj video ko grejo pesci cez rdeco ti pa z biciklom kot na raketni pogon ce ti bo se uspelo kaksnega ujet nepripravljenega ...

Sicer v avtu niti ne gledam ce pesec pogleda ali ne ker vedno upocasnim in ustavim ce je treba. Bolj sem zgrozen ko sem v vlogi pesca(imam vec casa za opazovanje) in vidim osebke ki gledajo v tla/mobitel in grejo cez cesto ... Jaz vedno vsaj 1x pogledam v vsako smer pa cetudi imam zeleno, kaj sele ne kaksnem prehodu brez semaforja, kjer se kar zgrozim ko vidim retarde preckat kot da so sami na tem planetu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: oemdzi ()

Karaya 52 ::

Notranji ministri, ki se na vse pretege hvalijo z boljso statistiko lahko samo posljejo darilni paket avtomobilski industriji in vsem, ki so pripomogli k boljsi cestni infrastrukturi.

jype ::

oemdzi> Ta ti je pa dobra, sem glihkar pogledal tist tvoj video ko grejo pesci cez rdeco ti pa z biciklom kot na raketni pogon ce ti bo se uspelo kaksnega ujet nepripravljenega ...

Žal mi je, da vozniki ne razumete, kako promet poteka, a ko boš enkrat zares udeležen v njem (in okoli tebe ne bo par deset centimetrov jekla), boš hitro spoznal, kako se izpogajajo poti v gneči, ne glede na prevozno sredstvo.

oemdzi> Sicer v avtu niti ne gledam ce pesec pogleda ali ne ker vedno upocasnim in ustavim ce je treba.

No, vidiš, jaz tudi. Druge možnosti itak nimam, ker če jaz trčim v pešca sem razen čelade na glavi na istem.

oemdzi> Bolj sem zgrozen ko sem v vlogi pesca(imam vec casa za opazovanje) in vidim osebke ki gledajo v tla/mobitel in grejo cez cesto ...

Jah, a tisti na posnetku so očitno gledali na cesto in se odločili, da je semafor okrasno svetilo, ki naj v mestu pričara disko vzdušje.

BlueRunner ::

guest #44 je izjavil:

Ok, ste me prepričali or ralikah v hitrosti in smrtnosti. Vendar tako 50 km/h kot 60 povzročita hude telesne poškodbe, če že ne smrt.

Verjetnost je bistveno drugacna.

guest #44 je izjavil:

Kar je iz mojega stališča precej primerljivo.

Ocitno te ni nihce v nic preprical, ce je iz tvojega razmisljanja sledi, da je vseeno, ce umre 25% manj pescev ali pa ne. To je namrec po tvoje "precej primerljivo".

guest #44 je izjavil:

Če bi želeli ohranit dobro zdravje pešcev uzakonimo omejitev na 20 km/h v naseljih. 50 ali 60, you're still pretty much fucked.

Za zacetek bi bilo dobro, da bi ljudje res vozili po omejitvah in ne +10 samo zato, ker lahko. Se bolje bi bilo, ce bi vsakega mahnili s kolom po betici. Enkrat s 10km/h, drugic pa s 15km/h. Saj 5km/h ni nobena posebna razlike.

guest #44 je izjavil:

Jaz bi vsekakor argumentiral za varnost vdeležencev v prometu iz druge perspektive in ne omejevanje hitrosti.

Omejevanje hitrosti tam, kjer je vecja ali velika verjetnost, da bo nekdo stopil pred vozilo, je primerna. Zakaj je 50 naceloma dobra omejitev in 30 primerna za obmocja, kjer se pricakuje veliko pescev na cestiscu, je zgoraj v viru utemeljeno. Stevilke in dejanski podatki o nesrecah in zrtvah kazajo, da so te omejitve na zgornji meji primernega, ker odrazajo trpeznost cloveskega telesa. Ne pricakujem, da se jih bo se kam nizalo, ker se pod 40km/h vecini nesrec ze lahko izognes.

oemdzi je izjavil:

Za zacetek bi lahko pesec vsaj levo desno pogledal ko gre cez cesto, eni se to spomnijo sele ko so 1 korak ze na cesti, vecina pa se to ne ...

Ce cebela bila bi bela.

oemdzi je izjavil:

Kar se pa razlike 60kmh in 50kmh tice pa lahko tud pri 10kmh smrtno povozis pesca ... Veliko je odvisno od tega kako ga "napicis" in popolnoma razumem kaj je hotel tale povedat da med 50 in 60 ni tako velike razlike ....

Ne razumes, ker ne razumes statistike. Tudi to, da te nekdo zbije s 100km/h se da preziveti in so ljudje tudi ze preziveli. Med 50 in 60 je ogromna razlika. Za zacetek je to 20% hitreje in cca. 25% bolj verjetno, da bos koga pred seboj "pri napicenju" ubil.

Zgodovina sprememb…

49106 ::

Pa ravno sem dobil občutek, da so voznike nekoliko disciplinirali.

guest #44 ::

jype je izjavil:

jverne> Taka hitrost na kolesu pa je grozno prevelika glede na zavorne sposobnosti kolesa.

Ne, ni.

- na kolesu je reakcijski čas bistveno krajši, ker imaš roke ves čas na zavorah in ni treba nič balinat, preden jih lahko stisneš,
- na kolesu si bistveno lažji in razen če si na res zanič biciklu geometrijsko bistveno primernejši za hitro zaviranje,
- na kolesu poleg boljšega pregleda nad okolico tudi bistveno bolje slišiš in nenazadnje
- na kolesu nimaš nobenega oklepa, ki bi te varoval pred poškodbami, zato imaš bistveno bolje izražen interes za preprečitev kakršnekoli nesreče.

jverne> ni pa dovolj trenja s cesto.

Če bi bil fizik bi razumel, zakaj je lepenja pri biciklih in motorjih bistveno več in tudi čemu motorji in kolesa lahko počnejo reči, ki jih avtomobili ne morejo, recimo



Lepenja je morda več zaradi večjega ugreza v cestno srtukturo. Ko pe se premikaš bolj ali manj letiš nad asfaltnim mikroreliefom. Pri zaviranju pa zaradi manjše mase pride do zdrsov, ki pa so najbolj nevarni na kolesu.

Motorji pri dragrace-u pač nimajo enakih možnosti pri štartu, ker je pemalo teže in trenja za moč, ki se sprosti na kolesu. Podobno velja tudi pri zaviranju bi jaz trdil. Če se komu, da fiziko malo preračunat naj poskusi.
Jaz zaenkrat trdim, da problem v daljši zavorni razdalji je predvsem zaradi nespremenjenega trenja v zavorah. Trenje z asvaltom je vsekakor večje pri večji teži.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: guest #44 ()

49106 ::

Pozabljaš na reakcijski čas ;)

c/p iz nekega foruma(reakcijski čas ni upoštevan):

pri avtomagazinu (2.2.2006) so testiral zavorno pot pri dveh motociklih in pri avtomobilu...sta pa bila oba motocikla opremljena z ABS-om

Rezultati:
Suha podlaga
BMW K1200S (40km/h - 5,34m, 60km/h - 13,00m, 80km/h - 20,00m)
Honda CBF 500 (40km/h - 5,90m, 60km/h - 14,45m, 80km/h - 22,28m)
BMW 320d (40km/h - 3,50m, 60km/h - 8,90m, 80km/h - 16,40m)

Mokra podlaga
BMW K1200S (40km/h - 6,40m, 60km/h - 15,45m, 80km/h - 30,00m)
Honda CBF 500 (40km/h - 6,60m, 60km/h - 15,00m, 80km/h - 32,90m)
BMW 320d (40km/h - 7,41m, 60km/h - 13,95m, 80km/h - 29,10m)


Drugi problem je, da je vsaj po mojih izkušnjah zelo malo starejših vozil tehnično ispravnih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 49106 ()

jype ::

jverne> Jaz zaenkrat trdim, da problem v daljši zavorni razdalji je predvsem zaradi nespremenjenega trenja v zavorah.

Na vsakem spodobnem biciklu prednje kolo komot zablokiraš, torej zavorna moč ne more biti večja.

jverne> Trenje z asvaltom je vsekakor večje pri večji teži.

Ja, ampak trenje se dogaja takrat, ko se kolesa ne vrtijo več. Če zaviraš z ustavljenimi kolesi, potem je zavorna pot bistveno daljša. Lepenje je odvisno predvsem od pritiska pnevmatike na površino, na kateri se ta stika s podlago in seveda njenih lastnosti. Zdi se mi, da si precej slabo predstavljaš, kako to zgleda pri sodobnih biciklih s kvalitetnimi gumami.

Metulj-1 ::

Lepnje je ob hitrosti nič. Kotalno trenje se dogaja takrat ko se kolo vrti (kotali po npr. vozišču)

Reycis ::

Jype: Mislim, da bi se več moral voziti z avtom. Kot so pri Avtomagazinu že stestirali (2.2.2006) je zavorna pot je s kolesom daljša kot pri avtu. Poleg tega je maksimalno zaviranje na kolesu pri visoki hitrosti (ali pa motorju) zelo nevarno početje, ki si ga manj izkušeni vozniki sploh ne smejo privoščiti.

GrimReaper ::

Kazni meni osebno nič ne pomenijo, v naselju se itak držim 50km/h oz. max 60 po števcu. Zunaj naselja pa čakam že 4 leta odkar imam avto, da vidim kakšnega policaja, ampak jih preprosto ni. Vinjete pa nimam, niti je nebi rabil če bi jo imel.
Res pa da tud zunaj naselja sam vem da ni dobro preveč pretiravat (imaš dosti takih ki se vključijo iz stranske ceste brez da bi si vzeli čas da dobro pogledajo, pa še veliko drugih nevarnosti), zadnje čase se kar 100 omejitve držim, mogoče za kratek čas 110. Itak je edini razlog da greš nad 100 to da probaš kompenzirat slabe pospeške v avtu s hitrostjo, ampak vseeno ni niti približno enakega užitka, res pa da sem lahko z 1.2 motorjem nafilal adrenalin le tako da sem šel 140 po kakšni fajni ravnini, od pospeškov tko ni bilo nič.
Sem pa siguren da noben ne vozi hitro s tem da bi prej prišel na cilj.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

RejZoR ::

Kazni sploh ne bi bile nikoli sporne, če jih ne bi talali na enih in istih molznih odcekih oz postavljanju radarjev na deloviščih kjer nihče nič ne dela oz postavljanje radarjev na dvomljiva mesta (recimo 30 metrov pred tablo konec omejitev in te pocahnajo kot da si celo pot do table šel prehitro čeprav si pač mal prej pospešil). Samo zarad tega me motijo kazni, drugače proti njim nimam nič proti. Sploh za dejanska naselja kjer je verjetnost za pešce in kolesarje precej večja kot na neki regionalki...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

toms ::

Če se guma kotali po tleh med zaviranjem, je pojemek odvisen od sile zaviranja zavornega sistema. Med takim zaviranjem je med kolesom in tlemi kotalno trenje. Sila lepenja je pa tista, ki drži gumo, da ne zdrsne po podlagi.
V trenutku, ko guma po podlagi zdrsne je pojemek odvisen le od drsnega trenja med gumo in podlago in ni več odvisen od zavornega sistema.
Koeficient drsnega trenja manjši od koeficient lepenja, zato je največji pojemek možno doseči med zaviranjem, pri katerih se kolesa vrtijo.

gruntfürmich ::

dzinks63 je izjavil:

Že velikokrat so se klestila mnenja če višje kazni opravičujejo svojo vlogo? ali ljudje zaradi tega vozijo počasneje? je manj nesreč? je manj mrtvih in hudo poškodovanih? , kot zgleda bomo kmalu imeli odgovor iz prve roke, predlog naj bi stopil v veljavo septembra.


nič se ne bodo in se niso klestila mnenja.
ministrstvo za notranje zadeve je že zdavnaj naročilo in dobilo študijo, v kateri se črno na belem ugotavlja da samo višje kazni NE pripomorejo k varnosti na cestah.
da je ta sistem učinkovit je med drugim ugotovljeno da je potrebno da je velika verjetnost da si kaznovan če narediš prekršek ter da to dejansko plačaš na koncukoncev.
v banana sloveniji pa je seveda popolnoma drugače; kazni nabite do neba, ulovijo te ko imaš res nesrečo, ogromno glob neizterjanih sploh od bogatejših ljudi ki mislijo da je vso cestrno omrežje njihovo in se tako tudi obnašajo, ter seveda kazni v absolutnih zneskih, tako da revežu zafuraš mesec ali dva, bogatun pa se smeji in še nekega kolega nagažira da mu kazen propade.
skratka sistem, ki že v defoltu ni mišljen kot učinkovit ampak samo kot sredstvo za reveže jebat v glavo in narediti še bolj revne, bogataše pa še bogatejše.
verjetno nekakšen lds-ov bogatunski plan...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

dzinks63 ::

Po vseh zgoraj napisanih postih in predvidevanjih, bodo sedaj vozniki vozili hitreje, največ se piše o spremembi iz 50km/h na 60km/h, fascinante študije iz zraka potegnjene, celo več povoženih bo. Sam zase vem, da ne bo nobene razlike, vozim po omejitvah in tudi v prihodnje bom. Nižanje kazni so predvsem zaradi nesorazmernosti z drugimi državami, ok, nekaj o nižanju kazni za prometne prekrške je pa tudi sedanja vlada obljubila pred volitvami.

Gregor P ::

Mimogrede, ali je že bila narejena kakšna študija, koliko je bilo prometnih nesreč oz. kakšna je bila prometna varnost v času stavke policistov?:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

PaX_MaN ::

Karaya 52 je izjavil:

Notranji ministri, ki se na vse pretege hvalijo z boljso statistiko lahko samo posljejo darilni paket avtomobilski industriji in vsem, ki so pripomogli k boljsi cestni infrastrukturi.

Čaki, čaki, a niso "naše ceste za en drek, k so se tajkunčki izpogajal da jih lahko vsak let obnavljajo; pa 70%+ nesreč da je zarad previsoke/neprilagojene hitrosti? Nigga pliz, kr pejte pogledat kok lukenj/m^2 je!"

GupeM ::

jype je izjavil:

Ja, ampak trenje se dogaja takrat, ko se kolesa ne vrtijo več. Če zaviraš z ustavljenimi kolesi, potem je zavorna pot bistveno daljša. Lepenje je odvisno predvsem od pritiska pnevmatike na površino, na kateri se ta stika s podlago in seveda njenih lastnosti. Zdi se mi, da si precej slabo predstavljaš, kako to zgleda pri sodobnih biciklih s kvalitetnimi gumami.


Verjetno nekako tako?

jype ::

Majk> Kot so pri Avtomagazinu že stestirali (2.2.2006) je zavorna pot je s kolesom daljša kot pri avtu.

Jasno. Moj Rog Turist Luxus ima zavorno pot vsaj 4 metre pri 15km/h (seveda pa se ji lahko izognem tako, da sestopim s kolesa in se ustavim v enem metru). Po drugi strani s cestnim kolesom lahko s 50 do 0 ustavim v petih metrih, česar noben avtomobil ne more, kaj šele ko upoštevaš čas, ki ga potrebuješ za pohodit zavoro v avtomobilu.

GupeM> Verjetno nekako tako?

Priznam, da se pri 80 km/h zavorna pot kolesarja in motorista začne drastično podaljševati, a kljub temu zaradi krajšega reakcijskega časa in časa za pritisk zavore pot ustavljanja praviloma ni daljša.

Majk> Poleg tega je maksimalno zaviranje na kolesu pri visoki hitrosti (ali pa motorju) zelo nevarno početje, ki si ga manj izkušeni vozniki sploh ne smejo privoščiti.

Pri kolesu visokih hitrosti neizkušenim ni mogoče doseči, ne da bi pri tem bistveno ogrožali lastno varnost, zato je to razmeroma redek pojav.

jverne> Pri zaviranju pa zaradi manjše mase pride do zdrsov, ki pa so najbolj nevarni na kolesu.

Jaz sem že drsel po prednjem kolesu, pa ni bilo nič strašnega - pač toliko popustiš zavoro, da se kolo spet zavrti. Povratna informacija o hitrosti vrtenja koles je na biciklu vsekakor bistveno direktnejša kot pri motorjih in avtomobilih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

BlueRunner ::

dzinks63 je izjavil:

Po vseh zgoraj napisanih postih in predvidevanjih, bodo sedaj vozniki vozili hitreje, največ se piše o spremembi iz 50km/h na 60km/h, fascinante študije iz zraka potegnjene, celo več povoženih bo. Sam zase vem, da ne bo nobene razlike, vozim po omejitvah in tudi v prihodnje bom. Nižanje kazni so predvsem zaradi nesorazmernosti z drugimi državami, ok, nekaj o nižanju kazni za prometne prekrške je pa tudi sedanja vlada obljubila pred volitvami.

1) Studije niso "iz zraka potegnjene", temvec so jih naredili resnicni ljudje, v resnicnih drzavah na podlagi resnicnih podatkov.
2) Pisal sem o razliki 10km/h, ki se nekaterim ne zdi omembe vredna, ceprav ti bo znal vsak mulc z nekaj znanja matematike povedati zakaj je razlika bistvena.
3) Podpiram to, da se vozi po omejitvah, sploh pa, ce imajo omejitve smisel. V tem pogledu podpiram tudi tebe, ker ravnas pravilno iz pravilnega razloga.
4) Za samo nizanje bomo ugotovili kaj bo naredilo na "splosni populaciji". Ta vkljucuje taksne kot sva midva, pa tudi taksne, ki so morda vozili po omejitvi, ker so se morda bali sankcij.

oracle ::

guest #44 je izjavil:

Ok, ste me prepričali or ralikah v hitrosti in smrtnosti. Vendar tako 50 km/h kot 60 povzročita hude telesne poškodbe, če že ne smrt. Kar je iz mojega stališča precej primerljivo. Če bi želeli ohranit dobro zdravje pešcev uzakonimo omejitev na 20 km/h v naseljih. 50 ali 60, you're still pretty much fucked.

Jaz bi vsekakor argumentiral za varnost vdeležencev v prometu iz druge perspektive in ne omejevanje hitrosti.
V Sloveniji potrebujemo veliko mobilnost želimo pa veliko varnost, rezultat je da nimamo ne enega ne drugega.

Pa kere mamile si ti jedu da ne dojameš;((

Sej se ne gre za razliko med tem, a je nekdo povožen pri 60 ali 50 km/h. Oboje je kr huda zadeva, čeprav s hitrostjo sila udarca narašča s kvadratom hitrosti. Poanta je v temu, da pri višji hitrosti KASNEJE in SLABŠE reagiraš na nepričakovano situacijo in težje spremljaš vse okoliščine. In je lahko recimo razlika med tem da OBVOZIŠ pešca in da ga POVOZIŠ (gre za centimetre).

Tako da ko upoštevaš vse parametre, nevarnost vožnje v naselju s hitrostjo zelo strmo narašča.

That said, kar se kazni tiče... če jih bojo znižal, bom js hitrej vozu:D

EDIT: preden me kdo križa, v naseljih skoraj pretirano (si upam trdit da mnogo mnogo več od povprečnega voznika) spremljam vse okoli sebe, posebej pešče in kolesarje, tudi pazim na morebitne voznike, ki prevozijo rumeno/rdečo ipd. in si pridržujem pravico do malo hitrejše vožnje na ulicah, ki jih dobro poznam in ko okoliščine dopuščajo. Kar pa še vedno znese majhen procent vožnje in običajno po števcu ne več kot 10 (realno 5) čez omejitev. Čeprav odkar so visoke kazni sem se kar navadil voziti točno po omejitvi in me sploh ne moti več malo počasnejša vožnja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: oracle ()

Reycis ::

jype je izjavil:

Po drugi strani s cestnim kolesom lahko s 50 do 0 ustavim v petih metrih, česar noben avtomobil ne more,

Dej bodi realen. To bi pomenilo, da se ustaviš v 0.7s z pospeškom -2G. Glede na to, da večino dela opravi prednja zavora, težišče kolesarja pa je dober meter nad cesto in manj kot meter za sprednjim kolesom si lahko hitro zračunaš kaj se zgodi.

Glej sej men je tut inštruktor reku, da rabim za motorjem večjo varnostno razdaljo, ker se on lahko hitreje ustavi. Ampak internet je poln testov, ki dokazujejo drugače. Pa ima motor težišče napram kolesu pomaknjeno bistveno nižje in dlje za sprednjim kolesom in tehnologije, ki jih kolesa nimajo. Get over it.

Utk ::

Zakaj se mora vsaka tema o prometu (ali čemu drugem) spremenit v jypeve kolesarske podvige. On se ustavi 5 metrov pred točko na kateri je začel zavirat, get over it, nehajmo s tem.
Kazni so previsoke. Tudi zato se dogaja vse več hit&runov, neustavljanje policiji itd. Ljudje umirajo zarad tega. Če nekdo že naredi sranje pač raje pobegne kot pomaga. Tudi če ga potem dobijo (in ponavadi ga), kazen dost večja več ne more bit, ker niti za manjšo, če ne bi pobegnil, nima.

Daedalus ::

Ok, ste me prepričali or ralikah v hitrosti in smrtnosti. Vendar tako 50 km/h kot 60 povzročita hude telesne poškodbe, če že ne smrt. Kar je iz mojega stališča precej primerljivo. Če bi želeli ohranit dobro zdravje pešcev uzakonimo omejitev na 20 km/h v naseljih. 50 ali 60, you're still pretty much fucked.


Jao. Razlika med 50 in 60 km/h ni samo v omejitvi končne hitrosti. Gre se za poleg tega še za razliko v zavorni poti in poti, ki jo doda razlika v reakcijskem času. Poenostavljeno povedano - če privzameš situacijo, pri kateri te recimo preseneti nepazljiv pešec in bi pri zaviranju s 50 km/h ravno še uspel ustaviti, bo v primeru, da si začel zavirat s 60 km/h, tisti pešec končal pod zadnjo osjo avtomobila. Če je vse idealno. To je razlika. Druga napaka, ki jo večina ljudi dela pa je, da se zanaša zgolj na podatek o zavorni poti vozila... najbolj variabilen del enačbe (voznika) pa kr odmislijo.

Malo poglej na youtube... je dosti primerjalnega materiala o razliki, ki jo povzroči na videz zanemarljiva razlika v hitrosti vozila. Recimo tale
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Gregor P ::

Ta prvi komentar o opazovanju ceste, je kar posrečen:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

jype ::

Utk> Zakaj se mora vsaka tema o prometu (ali čemu drugem) spremenit v jypeve kolesarske podvige.

Ker ljudje tako radi zanemarijo bistveno razliko med težjimi in lažjimi prometnimi sredstvi, kot tudi med višjo in nižjo hitrostjo.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: s51as ()

Gandalfar ::

> Zakaj se mora vsaka tema o prometu (ali čemu drugem) spremenit v jypeve kolesarske podvige

Well, ocitno je relevanten za vaso debato, sicer bi ga ignorirali.

Daedalus ::

Ta prvi komentar o opazovanju ceste, je kar posrečen


Je ja. Ne pokrije pa čisto vsakdanje situacije na cesti. Recimo ob ulici, kjer stanjem, je kup hiš z izvozi. Marsikak ovinek je še malo skrit za kako živo mejo. In v taki situaciji se ti komot zgodi, da te nekdo spregleda, ali pa si pač skrit za ovinek in te ne vidi. Pa pač "skoči" pred tebe. Tu se pol dogaja razlika med uspešno ustavil vs. se konkretno zaletel. Tisti video je preprosta simulacija take situacije. In v tem smislu je on prvi komentar malo brezveze, ker avtor očitno ni dojel namena videa. Niso vse situacije tako preproste. Še ena podobna je recimo preprosto "cincanje" - ko se nekdo par sekund prepozno odloči, da bo pa vseeno speljal. Si ga videl, je stal na mestu, pol ti pa na lepem zapre vozni pas.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

zuz3k ::

dzinks63 je izjavil:


Prekoračitev hitrosti v naselju do vključno 10 kilometrov na uro bi voznike namesto sedanjih 100 stala 80 evrov, prekoračitev do petih kilometrov na uro pa bi jih stala 40 evrov. Prekoračitev hitrosti med 10 in 20 kilometri bi bila 50 evrov cenejša, torej bi voznike stala 250 evrov. Ista kazen, vendar ob prekoračitvi hitrosti med 30 in 40 kilometri na uro, bi veljala za vožnjo zunaj naselja.



uglavnem, po mestu:
sedaj
10 kmh .. 100€
5 kmh .. 50€

kaj naj bi to pomenilo:
Prekoračitev hitrosti med 10 in 20 kilometri bi bila 50 evrov cenejša, torej bi voznike stala 250 evrov

po mestu se bo spremenilo na:
10 kmh .. 80€
5 kmh .. 40€

če ni prav naj me kdo popravi

kdaj naj bi veljale nove kazni?


lp
Life is a psychological game.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Zakaj ni hitrost novih avtomobilov omejena Na 130km/h (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
23836335 (30532) dzinks63
»

perverzna lopovščina (1000 eur) (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Loža
119487411 (60164) BlueRunner

Več podobnih tem