» »

Pet korakov za slab prenos igre s konzole na računalnik

Pet korakov za slab prenos igre s konzole na računalnik

Ars Technica - Pri Ars Technici so za vse razvijalce iger pripravili priročen vodič, ki jim v vsega petih korakih pove, kako sicer odlično igro za konzole popolnoma pokvariti, ko je čas za njeno izdajo na osebnih računalnikih. Vodič so pripravili z neizmerno pomočjo igričarske industrije, saj je dandanes skorajda vsaka igra namenjena za konzole in osebne računalnike. S tolikšnim deležem ne-ekskluzivnih naslovov je slabih prenosov z ene na drugo platformo seveda dovolj.

Pod prvo točko so izpostavili protipiratske zaščite, predvsem izredno drakonske različice. Na konzolah jih igralci zaradi naveze strojne in programske implementacije ne opazijo, a zato še njihov delež težav prejmejo igralci različic za osebne računalnike. Od vtipkavanja unikatnih serijskih številk s škatle ob namestitvi, prek SecuROM-ov, ki zahtevajo, da je vstavljen optični medij, do današnjih še hujših metod. Pri Ars-Technici so npr. izpostavili Spore, ki je sprva imel omejeno število aktivacij z eno serijsko številko, ter Ubisoftove igre, ki imajo sploh nadležen DRM. Ta med igranjem zahteva delujočo internetno povezavo, saj ves čas kliče domov, medtem ko se v primeru izpada internetne povezave stanje igre shrani pri zadnji kontrolni točki, uporabnik pa prejme nadvse prijazno obvestilo, naj preveri internetno povezavo in nato nadaljuje z igranjem.

Seveda je dobro znano dejstvo, da so pirati že kmalu obšli vse te zaščite in na koncu lahko igrajo brez vseh nevšečnosti, ki so jih deležni legitimni igralci z originalnimi kopijami, če se tudi ti ne poslužijo piratskih prijemov zavoljo prisebnosti.

Na drugo mesto vodiča se je uvrstilo zaklepanje nastavitev. To je povsem logična poteza na konzolah, saj imajo popolnoma vse enako zmogljivo strojno opremo (v praksi razlike so, a so popolnoma zanemarljive), torej lahko razvijalci optimizirajo nastavitve za čim bolj gladko delovanje. Prav tako je nabor ločljivosti običajno majhen ter se nedvomno ustavi pri 1920 x 1080 pik, pogosto pa je uporabljena še 1280 x 720, če govorimo o visokih ločljivostih. Na osebnih računalnikih je zgodba spet popolnoma drugačna, saj imamo pri enem monitorju različna razmerja stranic, npr. 4:3, 5:4 (17 in 19-palčni LCD-ji), 16:10 ter vedno bolj razširjene 16:9, ločljivosti gredo v primeru 16:10 LCD-jev do 2560 x 1600, nato pa igralci lahko uporabijo še večje število monitorjev, tudi do šest, brez da bi se morali posluževati posebne strojne opreme (prenos slike z enega na drug računalnik prek mreže) oz. posebne programske opreme.

Ne le da so razlike med velikostmi in številom monitorji različne, prav tako različne so tudi specifikacije osebnih računalnikov. Igričarji lahko uporabljajo vse od grafičnega čipa, integriranega v vezna čipovja oz. v procesorje, do naveze štirih najzmogljivejših grafičnih čipov, ki jih je ta trenutek mogoče kupiti v trgovinah. Poleg grafičnih nastavitev zgodba seveda ponovi pri zvočnih nastavitvah, nastavitvah občutljivosti in obnašanja gumbov na miškah, razporedu gumbov na tipkovnicah, itd.

Tretji način za pripravo slabega prenosa igre s konzole na osebni računalnik so zamude pri pripravi računalniške izdaje, včasih le za nekaj tednov oz. za mesec, v nekaterih primerih pa tudi za četrt oz. pol leta. Pri Ars Technici za demonstracijo tega dogajanja svetujejo le, da na Google opravite iskanje z geslom PC version delayed.

Zelo pogosto se očitno zgodi tudi, da razvijalci pozabijo na najbolj priljubljene igralne pripomočke na osebnih računalnikih - tipkovnico in miško. V vodiču je tako izpostavljeno, da so tukaj najbolj problematični meniji, po katerih se ni mogoče premikati z miško, ter prvo srečanje z igro, ki večinoma vsebuje navodila, a ta še vedno vključujejo gumbe z igralnega ploščka konzole, namesto ekvivalentnih gumbov na miški oz. tipkovnici.

Na konzolah težav z uporabniškimi računi ni, saj vse igre uporabljajo konzolin račun, ki je dandanes obvezen povsod, pri Sonyjevem PlayStation na PlayStation Network, pri Microsoftovem Xboxu na Xbox Live, na Nintendovem Wii-ju pa prek Nintendo Wi-Fi Connection. Te centraliziranosti na strani osebnih računalnikov ni, kar nas privede do pete točke v vodiču, ustvarjanje svojih servisov, ki so seveda obvezni za uporabo. Glavni izpostavljeni primeri so Games for Windows ter npr. Rockstar Social Club v primeru GTA IV, svojo storitev ima EA, seveda pa nekaj podobnega ponuja tudi Ubisoft z obveznim DRM-jem. Nakup prek spletnih trgovin, npr. Steama, ki bi sicer zlahka prevzela vlogo centralnega servisa za zbiranje dosežkov (kar pravzaprav tudi počne, a na lastno pest), vam ne omogoča neuporabe teh servisov, saj je uporaba obvezna v vsakem primeru.

Na koncu dobimo začaran krog, saj igralci neradi kupujejo igre, ki so izredno nadležne za igranje, razvijalci pa se bojijo piratstva in zaradi slabe prodaje vključujejo še strožje protipiratske ukrepe ter na drugi strani vlagajo še manj truda v izgubljeno platformo. A igranje na osebnih računalnikih je seveda daleč od izgubljenega, kar dokazuje nekaj svetlih izjem v obliki dodelanih naslovov, ki niso zgolj ekskluzive za osebne računalnike.

15 komentarjev

klemenSLO ::

Se strinjam s tisto tezo o tipkovnici in miški:
Probaval sem FIFO11 in sem doktoriral zraven ker je meni za nastavljanje tipk nepregleden - saj kaže slikt tipk iz gamepada al kako se že reče (RT,LT,a,x,yb,...). Tako da sploh ne veš kaj nastavljaš.
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

_Enterprise_ ::

6. pred glavnim menijem mora nujno biti dodaten screen z napisom PRESS START TO BEGIN, kajti človek se more psihično pripravit preden uzre glavni meni
7. naj bo FOV nastavljen na 50 in naj bo zaklenjen. tako se igralec znajde v povsem novem svetu tunnel-visiona
8. naj bo v igri čim več akcijskih momentov kjer je treba pritiskati kombinacijo tipk (QTE) ali tappati eno samo tipko. tako je igra neskončno bolj vzdušna

win64 ::

@klemenSLO: +1
@enterprise: press start to begin je koristen, saj igra zazna z katerim pripomočkom bi želel upravljati glavni meni, in ja so igre kjer je to dobro(npr. FIFA).

Drugače se pa kar strinjam z novico, razen dela o upravljanju menijev z miško. Imam občutek, da je situacija ravno obratna, saj v nekaterih igrah sploh ne moreš upravljati menija z tipkovnico/gamepadom in je tečno, ko igraš z gamepadom in moreš stalno tikat miško.

crobat ::

Ena beseda: Blizzard

naj ga vstali vzamejo a vzgled

PNG ::

win64 je izjavil:

@klemenSLO: +1
@enterprise: press start to begin je koristen, saj igra zazna z katerim pripomočkom bi želel upravljati glavni meni, in ja so igre kjer je to dobro(npr. FIFA).

Drugače se pa kar strinjam z novico, razen dela o upravljanju menijev z miško. Imam občutek, da je situacija ravno obratna, saj v nekaterih igrah sploh ne moreš upravljati menija z tipkovnico/gamepadom in je tečno, ko igraš z gamepadom in moreš stalno tikat miško.


Kateri pa je to start gumb na tipkovnici?

ahac ::

crobat je izjavil:

Ena beseda: Blizzard

naj ga vstali vzamejo a vzgled


Ampak oni ne prenašajo iger s konzol...
Pa tudi pri njih je orenk QQ zdaj, ker bo Diablo 3 možno igrat samo online.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

PARTyZAN ::

Problem je, da dobivamo pre-enostavne igre na PC, ker so pač narejene za upravljanje z kontrolerjem. Tako imaš hudo leseno upravljanje, razne aim assiste in mape, ki so dizajnirane tako, da se ti nikoli ni treba obrnit več kot za 10°.

Bor H ::

Seveda je dobro znano dejstvo, da so pirati že kmalu obšli vse te zaščite in na koncu lahko igrajo brez vseh nevšečnosti, ki so jih deležni legitimni igralci z originalnimi kopijami, če se tudi ti ne poslužijo piratskih prijemov zavoljo prisebnosti.

Darkspore še ni razbit pa je izšel konec Aprila, podobno je tudi kar nekaj časa trajalo da so rabili Splinter Cell Double Agent (iz glave bi rekel slabo leto), prvi Assassins Creed je tudi cirka mesec krožil neuporaben itd.
Definitivno se pa ne strinjam s trenutnimi tečnostimi always on DRMja, ne kupim enega takega špila, samo tanovga Princa imam takega, ker je pač prišel v paketu.

St235 ::

PARTyZAN je izjavil:

Problem je, da dobivamo pre-enostavne igre na PC, ker so pač narejene za upravljanje z kontrolerjem. Tako imaš hudo leseno upravljanje, razne aim assiste in mape, ki so dizajnirane tako, da se ti nikoli ni treba obrnit več kot za 10°.


Sam to ni problem slabega prenosa, to je preprosto problem slabe igre.

PARTyZAN ::

Lesene kontrole niso problem slabe igre. Gre samo za shitty port.

PrimozR ::

_Enterprise_ je izjavil:

6. pred glavnim menijem mora nujno biti dodaten screen z napisom PRESS START TO BEGIN, kajti človek se more psihično pripravit preden uzre glavni meni
7. naj bo FOV nastavljen na 50 in naj bo zaklenjen. tako se igralec znajde v povsem novem svetu tunnel-visiona
8. naj bo v igri čim več akcijskih momentov kjer je treba pritiskati kombinacijo tipk (QTE) ali tappati eno samo tipko. tako je igra neskončno bolj vzdušna

FOV spada pod zaklenjene nastavitve :)

_Dormage_ ::

Jaz bi dal miško in tipkovnico na prvo mesto.
Dvomim, da bo to izboljšalo PC igre, ampak lepo vedet, da se nekdo s tem ukvarja.

Berserker ::

crobat je izjavil:

Ena beseda: Blizzard

naj ga vstali vzamejo a vzgled


Se sališ ? Stalna povezava ter tečni obvezni updejti četudi hočem igrati samo SP. Za vzgled si vzamem raje BIS, avtorje ofp ter arma 1,2. Nemoteči, redni ter obsežni updejti + razne nadgradnje. DLC so neobvezni ter nepogrešljivi (saj dobiš z udpejtom lite ( slabše teksture ter zvok) verzijo dlc-ja) Zraven igre dobiš spisek vseh komand v igri. Igre vsebujejo obsežni editor. Igra je prosto odprta za mode, pri tem jih spodbujajo tudi avtorji, zagotovo ste opazili da se v teh časih veliki založniki trudijo zatreti možnost modanja iger, zaradi DLC-jev. Za igranje vsekakor ne rabiš bednega steama, ki požre preveč hardwera, kakor tudi ne obveznega medija v pogonu.


Lahko je sram razne razvijalce ter založnike ko z nasmeškom povejo da bo 5 MP map za določeno igro stalo 1200 M$ pik ali kar nekaj € . Očitno je vsem to nekaj normalnega.

lopov ::

Steam sam po sebi ne omejuje modanja -- izpostavil bi Stalker (CoP, SoC & CS) ali X3 (R & TC) -- vse na voljo preko Steama pa vseeno obstajajo (brezplačni) modi.

IMO lahko krivdo v celoti pripišeš založnikom ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lopov ()

Berserker ::

Pa tudi razvijalcem, če bi res hoteli razvijat igro po lasti kreaciji, bi zapustili razvojne oddelke pod poklepnimi založniki ter šli po svoji poti.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Igre za PlayStation 3 prihajajo na osebne računalnike

Oddelek: Novice / Konzole
257794 (4855) Machete
»

PlayStation 4 že v razvoju (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Konzole
7622040 (19678) St235
»

EA stavi na osebne računalnike

Oddelek: Novice / Ostale najave
387926 (6410) Jst
»

V kratkem na PlayStation 3 možno shranjevanje v oblak

Oddelek: Novice / Konzole
103320 (2959) BigFoot
»

Unreal Engine 3 postaja še cenejši

Oddelek: Novice / Igre
165038 (3810) Aggressor

Več podobnih tem