Forum » Loža » Se avto res matra?
Se avto res matra?
Matek ::
Splošno znano je, da se ne pospešuje v visoki prestavi pri nizkih obratih in da se ne vozi z nizkimi obrati in nizko prestavo v klanec, ker se avto matra.
Stoji za tem kako avtomehanično dejstvo ali gre za urbano legendo?
Stoji za tem kako avtomehanično dejstvo ali gre za urbano legendo?
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
Aston_11 ::
Fizika stoji za tem. Sicer mi pojem matranja ni najbolj jasen, predvidevam, da se s tem misli, da so obremenitve bistveno večje, kot bi bile, če bi se pospeševalo v nižji prestavi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
Ales ::
Seveda je avtomehanično dejstvo. Vsak motor ima določen navor in moč, v odvisnosti z vrtljaji dobiš prav lepe krivulje.
Kolikšni pa so zate "nizki" obrati, kaj je "visoka" prestava in kolikšen je ta imaginarni klanec? Za kateri avto se gre? Z drugimi besedami, preveč na splošno sprašuješ.
Npr. kak sodoben avto z 400 Nm ali več navora v širokem pasu med recimo 1600 in 2400 RPM, lahko voziš čisto drugače kot kak starejši avto, ki ima npr. pol manj navora ter popolnoma drugačno in precej ožjo krivuljo navora z vrhom pri npr. 3000 RPM. Logično, ne?
Jaz pojmujem "matranje" avta kot uporabo pri npr. prenizkih ali previsokih vrtljajih za dane pogoje na cesti. Če gledamo čisto s stališča logike, vedno obstaja neka optimalna uporaba. Je pa pri vožnji toliko hitro spreminjajočih se dejavnikov, da je težko napamet reči, kaj ta optimalna raba v danem trenutku je.
Kolikšni pa so zate "nizki" obrati, kaj je "visoka" prestava in kolikšen je ta imaginarni klanec? Za kateri avto se gre? Z drugimi besedami, preveč na splošno sprašuješ.
Npr. kak sodoben avto z 400 Nm ali več navora v širokem pasu med recimo 1600 in 2400 RPM, lahko voziš čisto drugače kot kak starejši avto, ki ima npr. pol manj navora ter popolnoma drugačno in precej ožjo krivuljo navora z vrhom pri npr. 3000 RPM. Logično, ne?
Jaz pojmujem "matranje" avta kot uporabo pri npr. prenizkih ali previsokih vrtljajih za dane pogoje na cesti. Če gledamo čisto s stališča logike, vedno obstaja neka optimalna uporaba. Je pa pri vožnji toliko hitro spreminjajočih se dejavnikov, da je težko napamet reči, kaj ta optimalna raba v danem trenutku je.
WarpedGone ::
Pojem "matra" je pač mal nategnjen - tu pomeni, da motor deluje v neoptimalnih pogojih in posedično več porabi, bolj onesnažuje, bolj se zapaca, slabše se hladi, slabše se maže, itd, ipd, kot pa bi se, če bi tekel pod drugačnimi vrtljaji.
Zbogom in hvala za vse ribe
zee ::
motor deluje v neoptimalnih pogojih in posedično več porabi, bolj onesnažuje, bolj se zapaca, slabše se hladi, slabše se maže, itd, ipd, kot pa bi se, če bi tekel pod drugačnimi vrtljaji
+ skodi sklopki (preko preobremenitve)
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
WarpedGone ::
Lahko tudi.
Če maš recimo dizla z DPF in redno furaš na čim nižjih obratih in kadar nucaš mal več moči tiščiš pedalo v podn - potem se tvori precej saj, izpuh ni dovolj vroč in DPF se hitro zamaši. Če furaš večino po mestu / kratke ture, ti lahk odpove aktivna regeneracija DPF in pelješ na servis (al te pa celo odšlepajo tja).
Če maš recimo dizla z DPF in redno furaš na čim nižjih obratih in kadar nucaš mal več moči tiščiš pedalo v podn - potem se tvori precej saj, izpuh ni dovolj vroč in DPF se hitro zamaši. Če furaš večino po mestu / kratke ture, ti lahk odpove aktivna regeneracija DPF in pelješ na servis (al te pa celo odšlepajo tja).
Zbogom in hvala za vse ribe
gulfstream ::
'Matranje' sam razumem kot to, da dela motor na meji, ko je recimo na 2000 obratih (od 6000), in ne mora pospešiti do področja večje moči, ampak stagnira ali pa počasi pridobiva/izgublja obrate. Po domače, nima rezerve moči, bi bi jo imel na 4000 obratih. Motor lahko daje od sebe 30 konjev pri 2000 in 4000 obratih, s to razliko da ima pri 4000 še rezervo moči, ki jo lahko proizvede, če spusti v valje več goriva/zraka (če pohodimo gas).
Posledica vožnje na obratih, kjer nimaš rezerve moči, je pač to da ne moreš pospešiti nikamor. Ja, mazanje je tudi slabše, poraba pa večja.
Glede škode motorja...ne bo mu hudega če to občasno delaš in če ga vsake toliko zlaufaš (recimo avtocesta na višjih obratih). Ampak osebno ne vidim nobenega razloga, zakaj bi bilo dobro voziti na prenizkih obratih. Motor ima optimalno delovno območje kjer ima lep navor in posledično krivuljo moči.
Posledica vožnje na obratih, kjer nimaš rezerve moči, je pač to da ne moreš pospešiti nikamor. Ja, mazanje je tudi slabše, poraba pa večja.
Glede škode motorja...ne bo mu hudega če to občasno delaš in če ga vsake toliko zlaufaš (recimo avtocesta na višjih obratih). Ampak osebno ne vidim nobenega razloga, zakaj bi bilo dobro voziti na prenizkih obratih. Motor ima optimalno delovno območje kjer ima lep navor in posledično krivuljo moči.
Blinder ::
mogoče je to nekoč bolj obstajalo kot danes. Danes imaš elektronski vbrizg, elektronski vžig, senzorji klenkanja
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
ivanuscha ::
Jst pojem matranja razumem kot to, da bi recimo z povprečnim avtom v peti prestavi z 50km rinil v hud klanec in dal do konca gas. V takem primeru se že sliši hudo stokanje motorja, tako da to gotovo ni zdravo.
Gray_Warden ::
če imaš 1500 obratov in greš v nek strm klanec z gasom do podna se ti bo motor po nepotrebnem dodatno grel. Če pa daš lepo v nižjo prestavo in v isti klanec voziš s 3000 obrati pa bo motor deloval čisto normalno, tudi gasa ti ne bo treba nevem koliko pohodit.
matranje motorja je tisto k ljudje ne poznajo menjalnika in ne znajo prestave prilagoditi hitrosti (vožnja s konstantnimi 1500 ali 4000 obrati, s tem da vožnjo s 4000 obrati še razumem saj z višjimi obrati poizkušajo nadomestiti hudo pomanjkanje konjev pod havbo :D )
matranje motorja je tisto k ljudje ne poznajo menjalnika in ne znajo prestave prilagoditi hitrosti (vožnja s konstantnimi 1500 ali 4000 obrati, s tem da vožnjo s 4000 obrati še razumem saj z višjimi obrati poizkušajo nadomestiti hudo pomanjkanje konjev pod havbo :D )
Why so serious?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
mat xxl ::
Stvar je enostavna, usedi se na kolo z prestavami pa daj v 5 o in rini v klanec, saj gre, dokler ti koleno ne odleti, če pa daš v prvo največji zobnik, pa sicer narediš precej obratov, gre počasi naprej matraš se pa ne pretirano !
Matek ::
Jst pojem matranja razumem kot to, da bi recimo z povprečnim avtom v peti prestavi z 50km rinil v hud klanec in dal do konca gas. V takem primeru se že sliši hudo stokanje motorja, tako da to gotovo ni zdravo.No, ravno na to sem ciljal s tem "splošno znano". Samo zato, ker zvok motorja zveni napačno, to še ne pomeni, da je takšna vozniška praksa nujno slaba. Treba je poznati teoretično osnovo in o tem se pogovarjamo.
'Matranje' sam razumem kot to, da dela motor na meji, ko je recimo na 2000 obratih (od 6000), in ne mora pospešiti do področja večje moči, ampak stagnira ali pa počasi pridobiva/izgublja obrate. Po domače, nima rezerve moči, bi bi jo imel na 4000 obratih. Motor lahko daje od sebe 30 konjev pri 2000 in 4000 obratih, s to razliko da ima pri 4000 še rezervo moči, ki jo lahko proizvede, če spusti v valje več goriva/zraka (če pohodimo gas).Če izluščim jedro, gre torej zgolj za to, da je pri neki hitrosti vedno optimalna neka prestava. V previsoki bomo zapravljali bencin z vožnjo pri visokih obratih, v prenizki pa s tem, ko bo motor z več goriva kompenziral za pomanjkanje moči. Bo mazanje slabše zgolj zaradi nižjih obratov ali še iz kakega drugega razloga?
Posledica vožnje na obratih, kjer nimaš rezerve moči, je pač to da ne moreš pospešiti nikamor. Ja, mazanje je tudi slabše, poraba pa večja.
Glede škode motorja...ne bo mu hudega če to občasno delaš in če ga vsake toliko zlaufaš (recimo avtocesta na višjih obratih). Ampak osebno ne vidim nobenega razloga, zakaj bi bilo dobro voziti na prenizkih obratih. Motor ima optimalno delovno območje kjer ima lep navor in posledično krivuljo moči.
Stvar je enostavna, usedi se na kolo z prestavami pa daj v 5 o in rini v klanec, saj gre, dokler ti koleno ne odleti, če pa daš v prvo največji zobnik, pa sicer narediš precej obratov, gre počasi naprej matraš se pa ne pretirano !Ja, ampak jaz nisem stroj. V avtomobilu ni nekoga, ki bi trpel, ker mora ustvarjati večjo silo. Tudi vsi vpleteni mehanski deli so, predvidevam, dovolj dobri, da brez težav prenesejo obremenitve.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matek ()
Isotropic ::
Fizika stoji za tem. Sicer mi pojem matranja ni najbolj jasen, predvidevam, da se s tem misli, da so obremenitve bistveno večje, kot bi bile, če bi se pospeševalo v nižji prestavi.
vec goriva se mora vbrizgati, da se masina lahko zavrti v visje vrtljaje. kot da bi hotel gnati kolo v klanec v najvisji prestavi.
zdaj neke sile sicer ni, ce pa delas to pogosto, bo pa po 200kkm ze...
Steinkauz ::
Matranje bi jst reku za vožnjo v klanec z obrati, kjer še ni največjega navora
Največji navor pri okoli 2000rpm, vse ostalo (poraba, neodzivnost, etc) je povezano s tem
Največji navor pri okoli 2000rpm, vse ostalo (poraba, neodzivnost, etc) je povezano s tem
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: bluefish ()
Matek ::
Največji navor pri okoli 2000rpm, vse ostalo (poraba, neodzivnost, etc) je povezano s temVečja poraba in neodzivnost sta vsekakor neprijetnosti, ampak prva za tvoj žep, druga pa za tvojo sposobnost manevriranja v prometu. Mene zanima, ali kje udari tudi po motorju.
vec goriva se mora vbrizgati, da se masina lahko zavrti v visje vrtljaje. kot da bi hotel gnati kolo v klanec v najvisji prestavi.Če pustimo porabo ob strani - kaj točno bo po 200.000 km? Kateri del bo v slabšem stanju, kot bi bil sicer?
zdaj neke sile sicer ni, ce pa delas to pogosto, bo pa po 200kkm ze...
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matek ()
Matek ::
Kaj točno pa bo s sklopko? Ugibam, da so vpleteni deli povsem pripravljeni na največjo silo, ki jo lahko sproducira motor, pa še nekaj tolerance imajo. Če ima tvoja pisalna miza nosilnost 200 kg, ne bo bistvene razlike med tem, da nanjo naložiš 50 in 100 kg. Gre v našem primeru gotovo za problematične obremenitve?
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
Relanium ::
Splošno znano je, da se ne pospešuje v visoki prestavi pri nizkih obratih in da se ne vozi z nizkimi obrati in nizko prestavo v klanec, ker se avto matra.
Stoji za tem kako avtomehanično dejstvo ali gre za urbano legendo?
Nisem prebiral vseh odgovorov ker nevem če ima smisel, ampak če pogledamo stvari iz strojniške prespektive je takole:
Nizki in visoki obrati res niso optimalni glede izgorevanja.
Pri visokih je normalno da so obremenitve in s tem napetosti v materialu (tudi lezenje matriala na segretih mestih) pač večje.
Audi R8 bi naj bil dimenzioniran nekje 360.000km pod polno obremenitvijo, ker pa se na polni obremenitvi ne voziš vedno pa se življenjska doba podaljša.
Glede nizkih obratov je pa nemogoče.
Problem je morda sam v tem da motor ne deluje več gladko (trese, ruka) in zaradi tega pride pri nekaterih delih do resonance. Se pač obremenitev poveča, problem nastane še posebej tam kjer je obremenitev izmenična, saj je ta po smithovem diagramu najslabša.
Suma sumarum: Visoki obrati ti tako po kmečki pameti niso preveč zdravi ampak ni pa takojšnja katastrofa če jih avto vidi (če ni predelan)
nizki obrati pa tudi ni nobena kriza sploh. Problem bi se mogoče pojavil če bi v takih pogojih prevozil 200+ kkm.
To je to
harvey ::
Steinkauz je podal odgovor na optimalno vožnjo. Vsak motor ima svojo krivuljo moči in navora, če vozimo v območju največjega navora se nam bo motora najmanj matral. Za dušo pa kdaj tudi malo prepihnemo, da ne bomo kot upokojenci...
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------
------
Scorpia ::
To da se avto slabo maže pri nizkih obrati in škodljivo za motor, je mal tko tko. Koliko je tukaj resnice pa tudi sam ne vem. Lahko pa povem moje izkušnje za dva avta. Eden je letnik 2006, prevoženih nekaj čez 400 tisoč km. DPF filter je še vedno gor oziroma ni bil menjan, egr ventil se je zamašil pri nekaj čez 300 tisoč km. Pa še turbina je še vedno dobra in tudi pritisk je tak kot more biti. Avto se 90% vozi po mestu in tudi večkrat imamo v 5 prestavi, pri 50 na uro (1500 obratov). Se veliko pozna pri porabi. Pa še avto ima 1650 kg, 240-250 navora, 100km. Do zdaj motorja nismo odpirali, niti menjali tesnila. Gre se pa za opel zafiro.
Sam svojega 307 tudi vozim po mestu pri 50 na uro v 5. Porabo uspem doseči tudi pod 7l, tja do 6,5. Res pa da ne pospešujem, ampak tudi nimam potrebe, ker drugi so še bolj požji. Če vozim 3-4 po mestu, kot je bilo že omenjeno po drugih forumih, imam porabo 7,5-7,8. Pa tudi pri mojem, ki ima 150 tisoč km, ni videti da bi bil motor utrujen. Seveda pa vsake tok časa oba potegnem na avtocesti skor do blokade, v 3-4 prestavi da se spucata. Seveda ogreta na del. temperaturo.
Sam svojega 307 tudi vozim po mestu pri 50 na uro v 5. Porabo uspem doseči tudi pod 7l, tja do 6,5. Res pa da ne pospešujem, ampak tudi nimam potrebe, ker drugi so še bolj požji. Če vozim 3-4 po mestu, kot je bilo že omenjeno po drugih forumih, imam porabo 7,5-7,8. Pa tudi pri mojem, ki ima 150 tisoč km, ni videti da bi bil motor utrujen. Seveda pa vsake tok časa oba potegnem na avtocesti skor do blokade, v 3-4 prestavi da se spucata. Seveda ogreta na del. temperaturo.
////
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Scorpia ()
zaj_tam ::
echo ::
Motor se ne sekira za pospeške.
On proizvede toliko in toliko moči, ki gre za premagovanje uporov in njegovega lastnega trenja, če kaj ostane, pa pospešujemo oziroma se dvigamo (podobna zadeva v bistvu).
Zakaj je lažje operirati z močjo in ne navorom? Ker moč ni odvisna od prestavnih razmerij, pa še lažje si lahko predstavljamo energije, ki se pretvarjajo.
Podobna tema z mojo dilemo, če se ti bo dalo brati.
Ko pospešuješ oziroma se dvigaš je važno, da motor obratuje v območju največjega izkoristka (odvisno od obratov, pritiska, pedala za plin, verjetno še česa). Da prideš na vrh hriba je hočeš nočeš potrebno XY potencialne energije, lahko jo nabereš hitro ali pa počasi. Motorju je vseeno.
On proizvede toliko in toliko moči, ki gre za premagovanje uporov in njegovega lastnega trenja, če kaj ostane, pa pospešujemo oziroma se dvigamo (podobna zadeva v bistvu).
Zakaj je lažje operirati z močjo in ne navorom? Ker moč ni odvisna od prestavnih razmerij, pa še lažje si lahko predstavljamo energije, ki se pretvarjajo.
Podobna tema z mojo dilemo, če se ti bo dalo brati.
Ko pospešuješ oziroma se dvigaš je važno, da motor obratuje v območju največjega izkoristka (odvisno od obratov, pritiska, pedala za plin, verjetno še česa). Da prideš na vrh hriba je hočeš nočeš potrebno XY potencialne energije, lahko jo nabereš hitro ali pa počasi. Motorju je vseeno.
Rešpetlin ::
Splošno znano je, da se ne pospešuje v visoki prestavi pri nizkih obratih in da se ne vozi z nizkimi obrati in nizko prestavo v klanec, ker se avto matra.
Morda za začetek podaš konkretne številke, o kakšnih obratih je govora? In kaj po tvoje pomeni, da se avto matra? Da se ob močnejšem pritisku na plin komaj zaznavno odzove? Ali zgolj drugačen zvok motorja, ali že tresenje, ki rangira od komaj zaznavnega, pa do poštenega brbotanja in cukanja?
Slednje preverjeno ni dobro za motor, EGR ventil in ECU. Vem za dva primera, kjer so se zaradi vožnje pod izjemno nizkimi obrati oz. kar štandgasom pojavili problemi.
Dokler pa si recimo z dizlom v območju 1100-1400 rpm pa načeloma ni nič narobe, če le ni prehuda obremenitev. Močno pospeševanje ali strm klanec torej v tem režimu odpade. Za take primere je bolj smiselno prestaviti nižje in voziti v območju max. navora, takrat avto najbolj učinkovito kuri gorivo. Skratka ležerno kruzanje je OK, vendar... (pogovor s strokovnjakom iz Roverja na področju izgorevanja)
I know that it is unwise to run at very high load and low speed for a long period of time, for example 800 rpm and 100% throttle (even though that is the most economical condition). I believe - though am not sure - that this is due to low oil pressure risking insufficient oil film on the main and big-end bearings. The situation you describe does not seem that bad (1200-1300 rpm, higher speed, lower load) so I would have thought you would be fine, but I'm not an expert.
Would it be possible to fit an oil pressure gauge to your engine? That way you could find the engine speed below which oil pressure drops off significantly, which in turn could help you know the safest operating condition.
Zaradi omenjenih dejstev + tega, da pri nižjih obratih gorivo manj učinkovito izgoreva (= več odpadkov oz. svinjarije) je pri omenjeni vožnji smiselno 2-3x mesečno avto stisniti v visoke obrate oz. do rdečega polja, ko je seveda primerno ogret.
gulfstream ::
Če izluščim jedro, gre torej zgolj za to, da je pri neki hitrosti vedno optimalna neka prestava. V previsoki bomo zapravljali bencin z vožnjo pri visokih obratih, v prenizki pa s tem, ko bo motor z več goriva kompenziral za pomanjkanje moči. Bo mazanje slabše zgolj zaradi nižjih obratov ali še iz kakega drugega razloga?
Pravilno. Ja, nižji obrati pomenijo manjšo hitrost delovanja oljne črpalke, in nižji tlak olja v mazalnem sistemu, torej slabše mazanje.
WarpedGone ::
Ki pa je še vedno povsem zadostno, ker je stvar zdimenzionirana tako da dovolj maže tudi ob prostem teku i.e. minimalnem tlaku črpalke. Večji problem za mazanje so visoki vrtljaji, če imaš že izrabljeno ali mrzlo olje. Na tej strani spektra si izven parametrov normalnega delovanja in je obraba motorja dejansko povečana.
Problem matranja je predvsem slabše izgorevanje in vse posledice, ki sledijo iz tega.
Problem matranja je predvsem slabše izgorevanje in vse posledice, ki sledijo iz tega.
Zbogom in hvala za vse ribe
gulfstream ::
Tudi res. Mazanje je še vedno povsem zadostno. Edino kar se ti lahko zgodi, da motor zaradi slabšega zgorevanja postane 'zamaščen' kot sam rad temu rečem (nabiranje saj na raznih mestih), in izgubi nekaj moči na dolgi rok, ampak če nisi nek dirkač te to nebi smelo motiti.
energetik ::
I know that it is unwise to run at very high load and low speed for a long period of time, for example 800 rpm and 100% throttle (even though that is the most economical condition). I believe - though am not sure - that this is due to low oil pressure risking insufficient oil film on the main and big-end bearings. The situation you describe does not seem that bad (1200-1300 rpm, higher speed, lower load) so I would have thought you would be fine, but I'm not an expert.Mislim da je bilo s tem vse povedano. Mašina se "matra" (dejansko jo boli k... ) takrat, ko se že trese in cuka, ker takrat je že možen prenizek tlak olja, prav tako resonance določenih delov. Samo dejstvo, da pri polnem gasu ne pospešuje več, še ne pomeni matranja. Če pospeška takrat ne potrebuješ, ni s tem nič narobe. Tako je povsem varno in ekonomično vozit 50km/h pri 1300rpm po ravnem, ker takrat rabiš samo par konjev za držat hitrost. Seveda pa ne bo dobro vozit v klanec s polnim gasom pri 800rpm, ko se mašina že trese in cuka.
Would it be possible to fit an oil pressure gauge to your engine? That way you could find the engine speed below which oil pressure drops off significantly, which in turn could help you know the safest operating condition.
Blinder ::
gulfstream je izjavil:
Če izluščim jedro, gre torej zgolj za to, da je pri neki hitrosti vedno optimalna neka prestava. V previsoki bomo zapravljali bencin z vožnjo pri visokih obratih, v prenizki pa s tem, ko bo motor z več goriva kompenziral za pomanjkanje moči. Bo mazanje slabše zgolj zaradi nižjih obratov ali še iz kakega drugega razloga?
Pravilno. Ja, nižji obrati pomenijo manjšo hitrost delovanja oljne črpalke, in nižji tlak olja v mazalnem sistemu, torej slabše mazanje.
Ampak če imaš nižjo prestavo se motor večkrat zavrti. Vprašanje kaj ga manj obrabi, npr. 2000x se zavrtet pri 2000 rpm ali 1000x pri 1000 rpm.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
gulfstream ::
Ampak če imaš nižjo prestavo se motor večkrat zavrti. Vprašanje kaj ga manj obrabi, npr. 2000x se zavrtet pri 2000 rpm ali 1000x pri 1000 rpm.
Obraba motorja med delom je zanemarljiva. Večina obrabe motorja se zgodi med hladnim zagonom, ko imaš trenje kovina-kovina. Ko zadeva laufa, vse več ali manj teče po tankih oljnih filmih.
MadMax ::
Dokler ne cuka in ne trese (takrat naje*e marsikaj, komplet menjalnik, vsi nosilci motorja/menjalnika, dvomasni vztrajnik, kablarija, cevi, ...) je še edini razlog proti tiščanju na nizkih vrtljajih nabiranje saj. Če se po ravnem pelješ 50 v 5. z 1/10 gasa pa tudi tega ni.
Črpalka pa zagotavlja dovolj olja že od ene 600÷700rpm dalje in tlak je itak reguliran. Kot je bilo že rečeno, največ obrabe je ob samem zagonu ter pri bencinarjih še malce izraziteje dokler je motor povsem mrzel zaradi izpiranja olja iz valjev, pa še to je praktično zanemarljivo.
Črpalka pa zagotavlja dovolj olja že od ene 600÷700rpm dalje in tlak je itak reguliran. Kot je bilo že rečeno, največ obrabe je ob samem zagonu ter pri bencinarjih še malce izraziteje dokler je motor povsem mrzel zaradi izpiranja olja iz valjev, pa še to je praktično zanemarljivo.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
energetik ::
Gray_Warden je izjavil:
če imaš 1500 obratov in greš v nek strm klanec z gasom do podna se ti bo motor po nepotrebnem dodatno grel.Še ob tole se bom obregnil. Ne bo se kaj dosti grel, ker toplotna obremenitev hladilnega sistema je odvisna od moči, ki jo takrat proizvaja motor. Pri 1500rpm pa lahko dosežeš (pri polnem gasu) le nekih 15-20kW pri recimo 70kW močnem avtu, kar pomeni okrog 25% nazivne obremenitve. Tako je tudi največja možna toplotna obremenitev hladilnega sistema pri 1500rpm le 25% nazivne. Jasno, da je motor načrtovan tako, da ne bo zakuhal takoj, ko boš vozil 5% izven optimalnega območja.
Veliko bolj verjetno je, da se bo pregrel, ko boš vozil v zelo strm klanec 30km/h pri 6000rpm in polnem gasu, ker ne bo dovolj pretoka zraka skozi hladilnik.
matjaz000 ::
Pa še nekaj je, če voziš v "previsoki" prestavi.
Obremenitve (klanec, pospeševanje, trenje) določajo kakšen navor je potreben na kolesih. Če bi imel v direktni prestavi (1:1) bi bil navor na glavni motorni gredi enak kot na kolesih. To pomeni, če pa vozimo v visoki prestavi je moment na glavni motorni gredi večji. Torej bolj obremenjujemo na torzijo gred in posledično tudi na upogib. Pa tudi obremenitev v ležajih gredi je večja.
Obremenitve (klanec, pospeševanje, trenje) določajo kakšen navor je potreben na kolesih. Če bi imel v direktni prestavi (1:1) bi bil navor na glavni motorni gredi enak kot na kolesih. To pomeni, če pa vozimo v visoki prestavi je moment na glavni motorni gredi večji. Torej bolj obremenjujemo na torzijo gred in posledično tudi na upogib. Pa tudi obremenitev v ležajih gredi je večja.
MadMax ::
No tale zadnji sestavek je pa brez glave, repa in vsega vmes...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
dzinks63 ::
Večina od tega kar ste zapisali velja za oldschool motorje. Sodobni motorji z računalniško vodenim vbrizgom se večini slabostim izogne. Takšen motor ne moreš predozirazi z gorivom, da bi zapacal izpušne pline. Vbrizg takšnega motorja je detaljno preračunan za optimalno delovanje. Tudi če boš tiščal pedalo za plin do podna in se vozil v klanec ali po ravnini pri nizkih obratih v visoki prestavi, bo motor dobil le toliko goriva, kot ga lahko optimalno izkoristi pri takšnem režimu vožnje, to pomeni da bo goriva dobil zelo malo in avtomobil bo pospeševal zelo slabo, če sploh , oziroma bo bolj kot ne vzdrževal neko hitrost avtomobila, oziroma mu bo hitrost celo padala. Za motor in sklopko vse to sploh ni pomebno, avtomobilski motor mora optimalno delovati pri vseh režimih vožnje pri -50 ali +50°C je popolnoma vseeno.
Avtomobilske tovarne pretestirajo motorje v vseh mogočih in nemogočih razmerah, katere običajen motor pri normalni vožnji praktično ne bo nikoli doživel. Ko ti motor avtomobila začne jamrati, avtomobil mogoče že celo cuka in bi motor rad že prisilno ugasnil, to pa že res ni več dobro, tako se ne vozi, to se ne dela, to je pa že res trpinčenje motorja in se je temu potrebno zelo resno izogibati. Vsa ostala še normalna tekoča vožnja pri nizkih obratih pa je popolnoma ok. Seveda je poraba avtomobila pri nizkih obratih minimalna in se da na ta račun veliko privarčevati. Vse tole velja za nove moderne motorne agregate, za starejšo oldschool tehniko pa je potrebno imeti precej več občutka in je potrebno prevzeti vso odgovornost za pravilno delovanje motorja nase.
Avtomobilske tovarne pretestirajo motorje v vseh mogočih in nemogočih razmerah, katere običajen motor pri normalni vožnji praktično ne bo nikoli doživel. Ko ti motor avtomobila začne jamrati, avtomobil mogoče že celo cuka in bi motor rad že prisilno ugasnil, to pa že res ni več dobro, tako se ne vozi, to se ne dela, to je pa že res trpinčenje motorja in se je temu potrebno zelo resno izogibati. Vsa ostala še normalna tekoča vožnja pri nizkih obratih pa je popolnoma ok. Seveda je poraba avtomobila pri nizkih obratih minimalna in se da na ta račun veliko privarčevati. Vse tole velja za nove moderne motorne agregate, za starejšo oldschool tehniko pa je potrebno imeti precej več občutka in je potrebno prevzeti vso odgovornost za pravilno delovanje motorja nase.
energetik ::
Imaš prav.
Le da tudi pri motorjih z vplinjačem (seveda 100% delujočim) motorja nisi mogel kaj dosti predozirati. Uplinjač dozira bencin glede na vakuum v venturijevi cevi, ki pa je odvisen od položaja lopute in obratov, torej se vedno dovaja bencin glede na stohiometrično razmerje. Le da doziranje ni bilo tako zelo natančno kot sedaj z ECU in lambdo. Še vedno pa nisi mogel zaliti motorja z 2x preveč goriva, kot ga je lahko prebavil.
Le da tudi pri motorjih z vplinjačem (seveda 100% delujočim) motorja nisi mogel kaj dosti predozirati. Uplinjač dozira bencin glede na vakuum v venturijevi cevi, ki pa je odvisen od položaja lopute in obratov, torej se vedno dovaja bencin glede na stohiometrično razmerje. Le da doziranje ni bilo tako zelo natančno kot sedaj z ECU in lambdo. Še vedno pa nisi mogel zaliti motorja z 2x preveč goriva, kot ga je lahko prebavil.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
matjaz000 ::
Madmax,
daj še enkrat preberi in RAZMISLI kaj sem napisal. Res, da tega ni še nihče tu omenil, vendar drži. To je čista mehanika oz. srednješolska fizika. Tu ni nič mojega osebnega razmišljanja.
Še enkrat:
Kakšna je razlika če voziš npr. v 4. ali pa 5. prestavi? (ob isti hitrosti, po isti cesti)
Razlika je v navoru s katerim je obremenjena glavna motorna gred. Ta razlika pa je točno takšna kot je prestavno razmerje med 4. in 5. prestavo. V 5. prestavi je za ta faktor večja torzijska obremenitev motorne gredi.
Najprej povej, če to razumeš, potem pa lahko gremo še naprej.
daj še enkrat preberi in RAZMISLI kaj sem napisal. Res, da tega ni še nihče tu omenil, vendar drži. To je čista mehanika oz. srednješolska fizika. Tu ni nič mojega osebnega razmišljanja.
Še enkrat:
Kakšna je razlika če voziš npr. v 4. ali pa 5. prestavi? (ob isti hitrosti, po isti cesti)
Razlika je v navoru s katerim je obremenjena glavna motorna gred. Ta razlika pa je točno takšna kot je prestavno razmerje med 4. in 5. prestavo. V 5. prestavi je za ta faktor večja torzijska obremenitev motorne gredi.
Najprej povej, če to razumeš, potem pa lahko gremo še naprej.
MadMax ::
Glavna motorna gred je dimenzionirana za maksimalno moč motorja + vse ustrezne varnostne faktorje.
Če ne dojameš, da to potem nima nič s prestavo v kateri voziš pa mi je prav žal.
Pa mimogrede, za koliko lomov/zvinov, kateri so izključno posledica načina vožnje (in ne nevzdrževanja motorja ali tovarniške napake) veš?
Nič.
Torej sva zaključila.
Lp.
Če ne dojameš, da to potem nima nič s prestavo v kateri voziš pa mi je prav žal.
Pa mimogrede, za koliko lomov/zvinov, kateri so izključno posledica načina vožnje (in ne nevzdrževanja motorja ali tovarniške napake) veš?
Nič.
Torej sva zaključila.
Lp.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
energetik ::
Matjaž, saj imaš prav. Če ti voziš v nek klanec enakomerno s 50km/h, bo navor od koles do diferenciala in 1 gredi v menjalniku konstanten, ne glede na izbrano prestavo. Le da pri vožnji v 5. prestavi, bo motorna gred+sklopka bolj obremenjena kot pri vožnji v 3. prestavi.
Ima pa MadMax prav, da mora katerokoli od teh obremenitev sodobni avto zdržat.
Ima pa MadMax prav, da mora katerokoli od teh obremenitev sodobni avto zdržat.
MadMax ::
No ja, neprestano se govori o obremenitvi sklopke, pa naj mi še tole nekdo razloži.
Ker po moje je sklopka obremenjena le pri speljevanju/prestavljanju, med vožnjo pa dokler je brezhibna in ne zdrsuje ni prav nič bolj obremenjena kot pri ugasnjenem motorju.
Ker po moje je sklopka obremenjena le pri speljevanju/prestavljanju, med vožnjo pa dokler je brezhibna in ne zdrsuje ni prav nič bolj obremenjena kot pri ugasnjenem motorju.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
matjaz000 ::
Navedel sem samo, zgolj fizikalno dejstvo, da je v višji prestavi motorna gred bolj obremenjena s torzijskim momentom.
To pa vsekakor ne pomeni, da bo počila oz. se kakor koli poškodovala.
A se strinjaš MadMax?
To pa vsekakor ne pomeni, da bo počila oz. se kakor koli poškodovala.
A se strinjaš MadMax?
energetik ::
Seveda ne zdrsuje med vožnjo, še vedno pa je na njej večji ali manjši navor. Kot obremenitev je mišljen navor, ki povzroča torzijo gredi.
matjaz000 ::
MadMax, močno se motiš glede obremenjenosti sklopke. Tudi pri konst. hitrosti je obremenjena s torzijskim momentom.
MadMax ::
Pa bo zaradi tega momenta po par miljonih km odpovedala? Ne bo. Se bo obrabila? Ne bo. Pod predpostavko seveda da dejansko sploh ne bo opravljala svojega dela, torej vklapljala/izklapljala. Obrabila se bo pri speljevanju, če ne bo prej odpovedal potisni ležaj (pri novejših vozilih bo pri normalnem speljevanju prej odpovedal ležaj kot pa se bo izrabila lamela sklopke).
Po tejle vaši teoriji bi morali iz avtomobilov eliminirat 1. prestavo.
V tej se namreč doseže največjo torzijsko obremenitev polosi, diferenciala, podvozja...
Torej še enkrat: ne mešat predvidenih obremenitev z ekstremnimi. S tistimi, ki presegajo več kot en varnostni faktor.
Po tejle vaši teoriji bi morali iz avtomobilov eliminirat 1. prestavo.
V tej se namreč doseže največjo torzijsko obremenitev polosi, diferenciala, podvozja...
Torej še enkrat: ne mešat predvidenih obremenitev z ekstremnimi. S tistimi, ki presegajo več kot en varnostni faktor.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MadMax ()
Dr_M ::
WarpedGone je izjavil:
Ki pa je še vedno povsem zadostno, ker je stvar zdimenzionirana tako da dovolj maže tudi ob prostem teku i.e. minimalnem tlaku črpalke. Večji problem za mazanje so visoki vrtljaji, če imaš že izrabljeno ali mrzlo olje. Na tej strani spektra si izven parametrov normalnega delovanja in je obraba motorja dejansko povečana.
Problem matranja je predvsem slabše izgorevanje in vse posledice, ki sledijo iz tega.
Mazanje je ze, ampak olje obenem predstavlja tudi dodatno hlajenje, ce dela crpalka z nizjim pritiskom se ob veliki obremenitvi z gorivom olje bolj segreje. To pa verjetno ves kaj pomeni. Sej ce je to nekaj km ni panike, ce pa tko dlje casa gonis, pa ne bo uredu.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
RejZoR ::
Matranje motorja je poenostavljeno rečeno vožnja s prenizkimi obrati (na točki, ko avto opazno spemeni zvok motorja in začne cukat in trzat).
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Pyr0Beast ::
Avto se načeloma hladi preko hladilne tekočine in ne preko olja.
Oljni pritisk je še v prostem teku lahko preko 5 bar ob hladni mašini.
Hladne mašne se ne goni, ker takrat gre vse preko bypass ventila, da ne raztrga oljnega filtra - poenostavljeno, filtriranja olja ni
Mučenje motorja je takrat, ko so obrati prenizki, da bi vztrajnik zmogel zadrževati lasten moment in motor ropota in se pretirano trese, ves višek energije, katerega vztrajnik ne zadrži se prenese na obrabo mehanskih delov - mernjalnika in sklopke
Zakaj mašina odpove - zaradi nevzdrževanja. Šparovni folk bo uničil vse, ker noče dati niti tolarja za vzdrževanje. To da je mašina zmatrana je samo side-effect.
Zelenci ki so se peljali po avtocesti 30 v peti brzini so lepo uničili mašino - torej se jo da. Eko vožnja pač ni eko.
Naj bi bil to že drugi avto ki so ga tako zjebali.
Oljni pritisk je še v prostem teku lahko preko 5 bar ob hladni mašini.
Hladne mašne se ne goni, ker takrat gre vse preko bypass ventila, da ne raztrga oljnega filtra - poenostavljeno, filtriranja olja ni
Mučenje motorja je takrat, ko so obrati prenizki, da bi vztrajnik zmogel zadrževati lasten moment in motor ropota in se pretirano trese, ves višek energije, katerega vztrajnik ne zadrži se prenese na obrabo mehanskih delov - mernjalnika in sklopke
Zakaj mašina odpove - zaradi nevzdrževanja. Šparovni folk bo uničil vse, ker noče dati niti tolarja za vzdrževanje. To da je mašina zmatrana je samo side-effect.
Zelenci ki so se peljali po avtocesti 30 v peti brzini so lepo uničili mašino - torej se jo da. Eko vožnja pač ni eko.
Naj bi bil to že drugi avto ki so ga tako zjebali.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Blinder ::
js še nisem videl brezhibnega avta da bi pri bilokaterih obratih cukal. no cukat začne pod 500 rpm ko crkuje
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Dr_M ::
Avto se načeloma hladi preko hladilne tekočine in ne preko olja.
Naceloma ja, ampak ce se olje pregreje, mas velik problem.
Sicer pritisk olja je bolj pomemben pri zracno hlajenih motorjih, ampak tudi pri vodno ni nezanemarljiv.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 34365 (29965) | Siddh |
» | Avto dolgi klanec (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 24316 (22185) | Zheegec |
» | Najbolj ekonomično pospeševanje (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24597 (21694) | Pyr0Beast |
» | Poraba avtomobila. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 23207 (19954) | Zheegec |
» | Poraba sodobnega vozila pri vožnji po klancu navzdol (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 12971 (10824) | darkolord |