Forum » Znanost in tehnologija » Najbolj ekonomično pospeševanje
Najbolj ekonomično pospeševanje
echo ::
Še ena intermezzo misel okoli potratnosti pospeševanja.
Lahko da izvira iz tega, da smo pač vajeni, da se odpovemo neki dobri stvari, ko šparamo. Tako se odpovemo vrhunskim avtomobilom, počitniškim hišicam, pijači, hrani, računalniški opremi, potovanju okoli sveta, počitnicam, velikim hitrostim in tako naprej. Vse te stvari so dobre in mamljive, vendar stanejo, zato se jim v imenu šparanja odpovemo.
Če naredimo posplošitev, vse dobre stvari stanejo, kar v veliki večini drži.
Torej mora biti tudi hitro pospeševanje potratno.
Me veseli; nasprotno misleči! Verjetno si svoje zaključke potegnil iz občutka in poslušanja motorja?
Da, po mojem bo poraba manjša, če najprej pospešim do 50km/h (ne ravno v prvi, ker verjetno ni zdravo za podvozje, sklopko ipd) potem pa v četrti cruisam dalje. V četrti so obrati majhni, zato so notranje izgube motorja majhne, izhodna moč za upiranje zraku je pa nekaj kW (A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome air drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW)) pač odmerimo s pedalom za plin.
Nizki obrati so ravno tako neučinkoviti kot visoki, po navadi je motor najbolj učinkovit okoli najvišjega navora, ni pa to univerzalno pravilo.
Zakaj pa potovalni računalnik kaže večjo porabo/100km pri počasnem pospeševanju, pa sam premisli za domačo nalogo, ok?
Moja spoznanja veljajo (pa še to ne 100 %) za bencinarje, številke so za dizle manjše, ker je tudi delovanje drugačno.
Na večjo obrabo gum in sklopke pa po mojem mnenju bistveno ne vpliva čas prestavljanja (višina obratov). Saj ne trdim, da je treba pospeševati do blokade ali da ta režim velja v vseh okoliščinah. Kaj je slabše za sklopko? Večje obremenitve (po tistem, ko prestavimo, sklopka ne drsi, torzijske obremenitve pa je tudi ne bodo požrle) ali večje število prestavljanj?
Zagotovo ta način vožnje ni primeren pri novih avtomobilih in nekaj minut po vžigu, pri dizlih verjetno še dlje.
Še enkrat, s počasnim pospeševanjem ne šparamo, niti ne zapravljamo veliko goriva. Če bi radi zmanjšali porabo, je treba kaj drugega spremenit. Vendar, v laboratorijskih pogojih bi moralo biti pospeševanje z nizkimi obrati v primerjavi s pospeševanjem v višjih obratih (near torque peak) manj učinkovito.
Z veseljem pa preberem, zakaj temu ne bi bilo tako in zakaj so nizki obrati bolj učinkoviti, če le ima kdo prepričljive podatke in ne občutkov.
Lahko da izvira iz tega, da smo pač vajeni, da se odpovemo neki dobri stvari, ko šparamo. Tako se odpovemo vrhunskim avtomobilom, počitniškim hišicam, pijači, hrani, računalniški opremi, potovanju okoli sveta, počitnicam, velikim hitrostim in tako naprej. Vse te stvari so dobre in mamljive, vendar stanejo, zato se jim v imenu šparanja odpovemo.
Če naredimo posplošitev, vse dobre stvari stanejo, kar v veliki večini drži.
Torej mora biti tudi hitro pospeševanje potratno.
Po tvoje bo manjsa poraba, ce prvo stisnem do 50km/h in nato dam direkt v cetrto prestavo, kot pa vsako prestavo do 2000 obratov in nato saltam v visjo?
Ta tvoja logika ima poleg porabe, se druge slabe lastnosti (vecja obraba gum, sklopke, ...).
Me veseli; nasprotno misleči! Verjetno si svoje zaključke potegnil iz občutka in poslušanja motorja?
Da, po mojem bo poraba manjša, če najprej pospešim do 50km/h (ne ravno v prvi, ker verjetno ni zdravo za podvozje, sklopko ipd) potem pa v četrti cruisam dalje. V četrti so obrati majhni, zato so notranje izgube motorja majhne, izhodna moč za upiranje zraku je pa nekaj kW (A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome air drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW)) pač odmerimo s pedalom za plin.
Nizki obrati so ravno tako neučinkoviti kot visoki, po navadi je motor najbolj učinkovit okoli najvišjega navora, ni pa to univerzalno pravilo.
Zakaj pa potovalni računalnik kaže večjo porabo/100km pri počasnem pospeševanju, pa sam premisli za domačo nalogo, ok?
Moja spoznanja veljajo (pa še to ne 100 %) za bencinarje, številke so za dizle manjše, ker je tudi delovanje drugačno.
Na večjo obrabo gum in sklopke pa po mojem mnenju bistveno ne vpliva čas prestavljanja (višina obratov). Saj ne trdim, da je treba pospeševati do blokade ali da ta režim velja v vseh okoliščinah. Kaj je slabše za sklopko? Večje obremenitve (po tistem, ko prestavimo, sklopka ne drsi, torzijske obremenitve pa je tudi ne bodo požrle) ali večje število prestavljanj?
Zagotovo ta način vožnje ni primeren pri novih avtomobilih in nekaj minut po vžigu, pri dizlih verjetno še dlje.
Še enkrat, s počasnim pospeševanjem ne šparamo, niti ne zapravljamo veliko goriva. Če bi radi zmanjšali porabo, je treba kaj drugega spremenit. Vendar, v laboratorijskih pogojih bi moralo biti pospeševanje z nizkimi obrati v primerjavi s pospeševanjem v višjih obratih (near torque peak) manj učinkovito.
Z veseljem pa preberem, zakaj temu ne bi bilo tako in zakaj so nizki obrati bolj učinkoviti, če le ima kdo prepričljive podatke in ne občutkov.
dzinks63 ::
Zakaj pa potovalni računalnik kaže večjo porabo/100km pri počasnem pospeševanju,
Če ti tako prikazuje, imaš pokvarjen računalnik.
energetik ::
Verjetno ni mislil med samim pospeševanjem ampak povprečna poraba na določeni razdalji, ki vključuje pospeševanje. Med hitrim pospeševanjem boš sicer imel večjo trenutno porabo kot pri počasnem, vendar bo pri hitrem ta večja poraba trajala manj časa.
Torej če resetiraš števec porabe in pospešiš do 130km/h enkrat z malo gasa (počasi, dolgotrajno), drugič pa s skoraj polnim gasom (hitro), boš imel v drugem primeru manjšo povprečno porabo. V obeh primerih lahko pospeševanje tudi parkrat ponoviš, za bolj realen prikaz.
Sicer pa ne gre tukaj za pospeševanje do rdečega polja v vsaki prestavi, bolj je pomembno, da imaš čimdalj čimbolj pohojeno stopalko za plin. Pri obratih pa se držiš recimo območja 2000-4000rpm, nato šaltaš.
Torej če resetiraš števec porabe in pospešiš do 130km/h enkrat z malo gasa (počasi, dolgotrajno), drugič pa s skoraj polnim gasom (hitro), boš imel v drugem primeru manjšo povprečno porabo. V obeh primerih lahko pospeševanje tudi parkrat ponoviš, za bolj realen prikaz.
Sicer pa ne gre tukaj za pospeševanje do rdečega polja v vsaki prestavi, bolj je pomembno, da imaš čimdalj čimbolj pohojeno stopalko za plin. Pri obratih pa se držiš recimo območja 2000-4000rpm, nato šaltaš.
echo ::
Seveda sem se zmotil :)
Ne vem, kaj mi je danes, še dva takšna bolj/manj primerjalna stavka sem moral popravljat, ta je pač ostal.
Pri "gas do daske" bo trenutna poraba večja kot pri "šparaaaam" pospeševanju, vendar bo takšna manj poti (čas ni važen, bo pa tudi manj časa vztrajala).
Ima še kdo kakšno pripombo?
Ne vem, kaj mi je danes, še dva takšna bolj/manj primerjalna stavka sem moral popravljat, ta je pač ostal.
Pri "gas do daske" bo trenutna poraba večja kot pri "šparaaaam" pospeševanju, vendar bo takšna manj poti (čas ni važen, bo pa tudi manj časa vztrajala).
Ima še kdo kakšno pripombo?
kixs ::
Govorim za diesel JTD motor. Menjam vedno v visjo prestavo pri 2000 in potem pade na cca 1500 obratov.
Zakaj bi mejal pri najvecjem navoru? Ima kdo tu kako pametno razlago? Najvecji navor je samo en od podatkov motorja in pri normalni voznji nima niti najmanjse veze, ker za normalno voznjo ne potrebujes non-stop max navora. Kot ze receno, se za normalno kruzanje porabi zelo malo moci in posledicno goriva. OK. Za turbo diesel je normalno, da ima zgodaj max navor, zato tu ni neke dileme. Navadni bencinarji pa ga imajo nekje med 3100 in 4000. Res ne vidim poante, da bos menjal pri teh obratih. Ko sem se vozil bencinarja, sem menjal od 2500 do max 3000 obratov. Rezen tistih nekaj redkih izjem pri 7000.
"Hitro VS Pocasi" me malo spominja zakaj vraga potem za sparovno voznjo ne peljemo 200km/h, saj bo cas porabljen veliko krajsi, poraba pa vemo kdaj bo nizja.
Morda osebno nisem najboljsi predstavnik pocasnejega pospesevanja, ker imam na dan samo 3 semaforje in tudi, ce bi hotel probat kje je nizja poraba, se verjetno na cel tank ne bi kaj dosti poznalo.
Zakaj bi mejal pri najvecjem navoru? Ima kdo tu kako pametno razlago? Najvecji navor je samo en od podatkov motorja in pri normalni voznji nima niti najmanjse veze, ker za normalno voznjo ne potrebujes non-stop max navora. Kot ze receno, se za normalno kruzanje porabi zelo malo moci in posledicno goriva. OK. Za turbo diesel je normalno, da ima zgodaj max navor, zato tu ni neke dileme. Navadni bencinarji pa ga imajo nekje med 3100 in 4000. Res ne vidim poante, da bos menjal pri teh obratih. Ko sem se vozil bencinarja, sem menjal od 2500 do max 3000 obratov. Rezen tistih nekaj redkih izjem pri 7000.
"Hitro VS Pocasi" me malo spominja zakaj vraga potem za sparovno voznjo ne peljemo 200km/h, saj bo cas porabljen veliko krajsi, poraba pa vemo kdaj bo nizja.
Morda osebno nisem najboljsi predstavnik pocasnejega pospesevanja, ker imam na dan samo 3 semaforje in tudi, ce bi hotel probat kje je nizja poraba, se verjetno na cel tank ne bi kaj dosti poznalo.
Blinder ::
je tudi logična razlaga zakaj pri največjem navoru ima nekako največji izkoristek. Nekaj navora motor porabi za premagat svoje izgube.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
kixs ::
Ja, ampak to samo v primeru, ko ta max navor potrebujes. Za normalno voznjo in pospesevanje ga ne. In pri max navoru (pri navadnem bencinarju) ni najnizja poraba. Upam, da je to jasno.
echo ::
Tu ni govora o hitrosti vožnje - pri njej nekega dvoma ni.
Upor zraka narašča s kubom hitrosti.
Energija, ki jo bomo oddali za upor pa je enaka F*s.
Pazi POT! ne čas.
Na isti poti bomo pri višji hitrosti oddali več energije za upor zraka, ker bo povprečna sila zraka večja. Čas je irelevanten.
Nisem rekel, da navor vpliva na izkoristek. Ampak očitno v neki povezavi sta (verjetno optimizacija motorja, res mi postaja žal, da nisem na strojnem faksu), ker se pri bencinarjih največji izkoristek pojavi pri istih obratih kot najvišji navor. Ne bom še petič limal istih BSFC grafov.
Pomen navora načeloma razumem, ampak zakaj pa pada z obrati, mi pa nekako ni jasno. Tudi kaj v avtomobilski praksi pomeni, mi ni čisto jasno.
Z energijo in močjo si lahko veliko bolj pomagam in si predstavljam stvari.
Jao, stvar je očitno veliko bolj zahtevna za razložit, kot sem si sprva predstavljal. Poraba bo najvišja pri 7000obratih, boš pa tu dobil tudi shitload moči. Glej grafe.
Upor zraka narašča s kubom hitrosti.
Energija, ki jo bomo oddali za upor pa je enaka F*s.
Pazi POT! ne čas.
Na isti poti bomo pri višji hitrosti oddali več energije za upor zraka, ker bo povprečna sila zraka večja. Čas je irelevanten.
Nisem rekel, da navor vpliva na izkoristek. Ampak očitno v neki povezavi sta (verjetno optimizacija motorja, res mi postaja žal, da nisem na strojnem faksu), ker se pri bencinarjih največji izkoristek pojavi pri istih obratih kot najvišji navor. Ne bom še petič limal istih BSFC grafov.
Pomen navora načeloma razumem, ampak zakaj pa pada z obrati, mi pa nekako ni jasno. Tudi kaj v avtomobilski praksi pomeni, mi ni čisto jasno.
Z energijo in močjo si lahko veliko bolj pomagam in si predstavljam stvari.
Jao, stvar je očitno veliko bolj zahtevna za razložit, kot sem si sprva predstavljal. Poraba bo najvišja pri 7000obratih, boš pa tu dobil tudi shitload moči. Glej grafe.
Blinder ::
Za pospeševanje ga lahko rabiš ja, če ni nobenga pred tabo. Sej zato ker ga ne potrebuješ imajo močnejši motorji večjo porabo kot tisti bolj švoh, ker pri tistih bolj švoh se v povprečju več stiska motor.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
kixs ::
echo:
sej je cisto logicno zakaj je najvecji izkoristek pri max navoru, ker tu lahko naredi najvec dela.
sej je cisto logicno zakaj je najvecji izkoristek pri max navoru, ker tu lahko naredi najvec dela.
echo ::
Kaj ni moč enaka spremembi dela po času?
Večja moč = večja sprememba dela.
Pri največji moči bo avto najbolj pospeševal, ne pri največjem navoru.
Navor je samo najlažje meriti, izpeljava v moč pa zelo enostavna.
Kakšen je avtomobilski pomen navora?
A ni izkoristek odvisen od izgub in razlike temperatur toplotnega stroja?
Večja moč = večja sprememba dela.
Pri največji moči bo avto najbolj pospeševal, ne pri največjem navoru.
Navor je samo najlažje meriti, izpeljava v moč pa zelo enostavna.
Kakšen je avtomobilski pomen navora?
A ni izkoristek odvisen od izgub in razlike temperatur toplotnega stroja?
energetik ::
Kaj ni moč enaka spremembi dela po času?Ja.
Večja moč = večja sprememba dela.
Pri največji moči bo avto najbolj pospeševal, ne pri največjem navoru.Tako je. Ker potrebno je gledat navor na kolesih, ne na gredi. Na kolesih je pa 3-10x večji, odvisno od prestave. Zato bo avto bolje pospeševal v 2. prestavi na rdečem polju, kot pa v 5. na območju max navora. Seveda je lažje delat z močjo, ker ni treba komplicirat s prestavami.
Navor je samo najlažje meriti, izpeljava v moč pa zelo enostavna.Kako kakšen? Tak kot povsod drugje. Sila*ročica. Eksplozija v valju povzroči silo na bat. Ker je ta z ojnico povezan na kolenčno gred, na njej dela navor.
Kakšen je avtomobilski pomen navora?
Najlaže je razložiti z elektromotorjem, ker ta ima lahko max navor tudi brez obratov - torej recimo lahko avto drži na klancu brez premikanja, hkrati je tudi moč enaka 0.
A ni izkoristek odvisen od izgub in razlike temperatur toplotnega stroja?Ja, nekako v grobem. V valju mora biti čimvečja T in tlak, na drugi strani morajo biti stene valja in izpuh čimhladnejše, pri tem pa smo omejeni z materialom.
kixs ::
Navoru recemo tudi obracalna sila. Pri avtu to pomeni, da bo motor pri max navoru pri dolocenih obratih, lahko premagal max obremenitev. Navor se kaze pri nizkih vrtljajih in visokih obremenitvah. Moc se pa pokaze, ko ta navor obracamo nekajkrat na sekundo.
Lahko si predstavljas tudi drugace. Traktor ima zelo velik navor, a zelo malo moc - nizke obrate. Premika pa lahko zelo tezek tovor. Na drugi strani imas sportni motor, ki ima zelo malo navora in zelo veliko moc pri visokih obratih. Ta bo imel velike pospeske in koncno hitrost, ne bo pa mogel premikat tezkega tovora zaradi nizkega navora.
Lahko si predstavljas tudi drugace. Traktor ima zelo velik navor, a zelo malo moc - nizke obrate. Premika pa lahko zelo tezek tovor. Na drugi strani imas sportni motor, ki ima zelo malo navora in zelo veliko moc pri visokih obratih. Ta bo imel velike pospeske in koncno hitrost, ne bo pa mogel premikat tezkega tovora zaradi nizkega navora.
$%&/() ::
Drži, motorji pri formuli 1 imajo zelo malo navora, okoli 300 Nm, če se prav spomnim, kar je manj od večine sodobnih turbodizelskih motorjev. Je pa treba omeniti, da razvijejo preko 700 konjev.
WarpedGone ::
700 konjev pri 18k RPM pomeni 275 Nm navora.
To je V8 mašina - če jo prerežeš na pol, dobiš ~1500 kubikov v 4 cilindrih v vrsti in 140 Nm navora. Čista klasika.
Cela umetnost F1 motorja je, da tako dobro diha, da se lahko zavrti na 18k rpm.
To je V8 mašina - če jo prerežeš na pol, dobiš ~1500 kubikov v 4 cilindrih v vrsti in 140 Nm navora. Čista klasika.
Cela umetnost F1 motorja je, da tako dobro diha, da se lahko zavrti na 18k rpm.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
TribesMan ::
WarpedGone je izjavil:
700 konjev pri 18k RPM pomeni 275 Nm navora.
To je V8 mašina - če jo prerežeš na pol, dobiš ~1500 kubikov v 4 cilindrih v vrsti in 140 Nm navora. Čista klasika.
Cela umetnost F1 motorja je, da tako dobro diha, da se lahko zavrti na 18k rpm.
ehm... si mal pozabil da že par let furajo z 2.4 litrskimi motorji? :D
Zadeva je precej divja... da drži navor pri peak moči nad 110Nm na liter. To samo kaže da je volumetrična učinkovitost teh motorjev občutno nad 100%.
Pa seveda da se sploh vrti na 18kRPM. Ojnice morajo biti močne in hkrati superlahke. Bati olajšani do zadnjega mikrograma, in vseskupaj zbalansirano v perfekcijo. Raketna znanost.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
echo ::
Torej navor ne pove ničesar pametnega?
Približno enako visok je pri formuli kot pri dizlu srednjega razreda; kaj naj potem s takim podatkom (je razlika v obratih, vem)? To, da pa ima formula 700KM, pa že poda približno primerjavo v zmogljivosti in približno predstavo, česa je zmožna.
Saj je vseeno. Loputa mora biti čim bolj odprta, pa smo zmagal
Približno enako visok je pri formuli kot pri dizlu srednjega razreda; kaj naj potem s takim podatkom (je razlika v obratih, vem)? To, da pa ima formula 700KM, pa že poda približno primerjavo v zmogljivosti in približno predstavo, česa je zmožna.
Saj je vseeno. Loputa mora biti čim bolj odprta, pa smo zmagal
Blinder ::
Ko se govori o navoru se ponavadi ne misli na vrednost največjega navora ampak o tem kako je navor razporejen. Formula 1 ki bo imela največji navor že pri 14.000 rpm bo imela dober navor.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
WarpedGone ::
Torej navor ne pove ničesar pametnega?
Pove zelo veliko zelo pomembnega, a le če si inženir ki mora nek motor vgradit v neko vozilo in pri tem čimbolje izkoristit lastnosti motorja.
Če te zanima kater avto bol potegne je pa navor napačen podatek. Glej krivuljo moči.
Zbogom in hvala za vse ribe
echo ::
Drugi krog:
Skupna poraba goriva: 1.8L
Povprečna poraba: 5.1L/100km
Prevožena pot: 36.4km
Povprečna hitrost: 51.1km/h
Enaka pot, enako hitro pospeševanje s 80-90 % gasa do 4000 obratov, potem pa po mestu iz druge v četrto in z minimalnim gasom naprej.
Bilo pa je obupno vroče (10-15°C več kot prej, bi to povečalo ali zmanjšalo porabo? Klime nisem nažgal, še okno sem priprl in se skoraj pregrel).
En semafor je pordečel 150m preden sem ga dosegel, tako da nisem skoraj nič zaviral z motorjem.
Razlika je še v dodatnem prehitevanju treh traktorjev, ker jih vozilo pred mano ni bilo zmožno enostavno obvoziti brez zaustavljanja na njihovo hitrost.
Naslednjič pa druga skrajnost - po polžje s cirka 20-30 % gasa do 2500rpm.
Se mi zdi, da ne bo opazne razlike.
Upam pa, da bo vsaj povprečna hitrost malo manjša.
WarpedOne, torej je orgazmiranje v gostilniškem pogovoru o maksimalnem navoru pri xy obratih vsaj smešno, če že ne žalostno? Razen če ga pijejo inženirji in si na iPadu kažejo grafe svojih konjičev :)
Skupna poraba goriva: 1.8L
Povprečna poraba: 5.1L/100km
Prevožena pot: 36.4km
Povprečna hitrost: 51.1km/h
Enaka pot, enako hitro pospeševanje s 80-90 % gasa do 4000 obratov, potem pa po mestu iz druge v četrto in z minimalnim gasom naprej.
Bilo pa je obupno vroče (10-15°C več kot prej, bi to povečalo ali zmanjšalo porabo? Klime nisem nažgal, še okno sem priprl in se skoraj pregrel).
En semafor je pordečel 150m preden sem ga dosegel, tako da nisem skoraj nič zaviral z motorjem.
Razlika je še v dodatnem prehitevanju treh traktorjev, ker jih vozilo pred mano ni bilo zmožno enostavno obvoziti brez zaustavljanja na njihovo hitrost.
Naslednjič pa druga skrajnost - po polžje s cirka 20-30 % gasa do 2500rpm.
Se mi zdi, da ne bo opazne razlike.
Upam pa, da bo vsaj povprečna hitrost malo manjša.
WarpedOne, torej je orgazmiranje v gostilniškem pogovoru o maksimalnem navoru pri xy obratih vsaj smešno, če že ne žalostno? Razen če ga pijejo inženirji in si na iPadu kažejo grafe svojih konjičev :)
TESKAn ::
Po mojih izkušnjah (skoraj tri leta pisanja porabe, v tem času prevoženih ~120.000 km, večinoma na isti relaciji) je v poletnih mescih (konec julija, začetek avgusta) najnižja poraba - ca. 0,5 l/100 km glede na zimski čas.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
TribesMan ::
Optimalna temperatura je zelo odvisna od mašine in mapiranja. Moj avto je imel v stock obliki najnižjo porabo ko je bilo zunaj med 15-20°C, s predelavami in drugim mapiranjem je zdaj optimalna temperatura okoli 25°C, ampak se da prilagodit tudi za med zimo, da je razlika minimalna. Samo treba je vsake pol leta čipat avto :P
V splošnem je glavna razlika za višjo zimsko porabo daljše ogrevanje motorja in večji kotalni upor zimskih pnevmatik.
V splošnem je glavna razlika za višjo zimsko porabo daljše ogrevanje motorja in večji kotalni upor zimskih pnevmatik.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Pyr0Beast ::
Hmm. Kako 'varčno' pospeševati z 2L mašino ?
Če speljujem s prvo sploh ne morem prešaltati v drugo tako hitro, kakor, da bi preprosto speljal z drugo. (Gasa do podna pa raje ne)
Je optimum 1-2-3-4-5
Ali 1-3-4-5
Ali 2-4-5 ?
Mašina pa injector + loputa
Če speljujem s prvo sploh ne morem prešaltati v drugo tako hitro, kakor, da bi preprosto speljal z drugo. (Gasa do podna pa raje ne)
Je optimum 1-2-3-4-5
Ali 1-3-4-5
Ali 2-4-5 ?
Mašina pa injector + loputa
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
PINki ::
Vikking ::
Hmm. Kako 'varčno' pospeševati z 2L mašino ?
Če speljujem s prvo sploh ne morem prešaltati v drugo tako hitro, kakor, da bi preprosto speljal z drugo. (Gasa do podna pa raje ne)
Je optimum 1-2-3-4-5
Ali 1-3-4-5
Ali 2-4-5 ?
Mašina pa injector + loputa
Speljevati z drugo in preskakovanje prestav, nekako ni dobro za menjalnik.
echo ::
Vikking, napiši še kak vzročni odvisnik, če že postavljaš vejice :)
Nekako tudi ni dobro hitro pospeševati, ane?
Zakaj ni dobro v drugi pospeševati do 50km/h, potem pa prestaviti v četrto in ohranjati hitrost? Ne rečem, da menjalnik uživa, vendar kje je škoda?
Mu je pomemben vrstni red?
Pyro, težko je to povedati. Pri tako zmogljivem konjičku bi znale obremenitve pri WOT pospeševanju kmalu narediti opazno škodo, niti se ni udobno tako voziti.
Nekako tudi ni dobro hitro pospeševati, ane?
Zakaj ni dobro v drugi pospeševati do 50km/h, potem pa prestaviti v četrto in ohranjati hitrost? Ne rečem, da menjalnik uživa, vendar kje je škoda?
Mu je pomemben vrstni red?
Pyro, težko je to povedati. Pri tako zmogljivem konjičku bi znale obremenitve pri WOT pospeševanju kmalu narediti opazno škodo, niti se ni udobno tako voziti.
Blinder ::
pa sej lahko preskakuješ prestave. Če te že skrbi za menjalnik, pač ko preskočiš prestavo počakaš par momentov več, da padejo obrati. Razlika med 1-2-5 ali 1-2-3-4-5 je 2 menjave prestav vs 4.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Pyr0Beast ::
Menjalnik bo preživel tako ali drugače.
Potegneš do tistih 50km/h nato pa daš v 4-to in tam ohranjaš hitrost
Mašina lepo teče že na 1300 obratih in ni popolnoma nobene potrebe za nižje ali višje brzine, ko se pelješ so pa gume itak glasnejše.
Edino ne vem kako se turbina obnaša in pri katerih obratih dejansko pride v 'boost' način.
WOT ne moreš uporabljati. Resno. Ga tudi ne. Pospešujem s tam 10% polnega gasa, voziš se pa na kake 2%, toliko da se dotikaš pedala. Vrh glave. Poraba cirka ~7L/100 pri AC in dosti mestne vožnje s polno naloženim avtom.
Potegneš do tistih 50km/h nato pa daš v 4-to in tam ohranjaš hitrost
Mašina lepo teče že na 1300 obratih in ni popolnoma nobene potrebe za nižje ali višje brzine, ko se pelješ so pa gume itak glasnejše.
Edino ne vem kako se turbina obnaša in pri katerih obratih dejansko pride v 'boost' način.
WOT ne moreš uporabljati. Resno. Ga tudi ne. Pospešujem s tam 10% polnega gasa, voziš se pa na kake 2%, toliko da se dotikaš pedala. Vrh glave. Poraba cirka ~7L/100 pri AC in dosti mestne vožnje s polno naloženim avtom.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kdaj prestaviti v višjo prestavi pri bencinarju/dizlu (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 13181 (11366) | Blinder |
» | efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 34384 (29984) | Siddh |
» | Vožnja pri visokih obratih (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 16659 (15043) | Blinder |
» | Ibiza in izboljšanje moči (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 6519 (5490) | SplitCookie |
» | Se avto res matra? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 25897 (23630) | energetik |