Forum » Znanost in tehnologija » Let ptice
Let ptice
dzinks63 ::
O tem so sanjali mnogi, od Ikarja, Leonarda, ... naprej. Sedaj smo očitno prišli do stopnje, ko je to možno. Let ptice se je razvijal milijone let je nekaj fantastičnega, elegantnega, ... Ko bodo tole doterali, se na daleč ne bo moglo prepoznati prave ptice v letu od robotske. Zadeva bo uporabna za vojaške in civilne namene, ptice bodo postale pravi izvidniki ko bodo opremljene z visokokvalitetnimi kamerami in se šunjale povsod tudi v nizkih letih, med zgradbami in drevesi.
guest #44 ::
Zanimivo, sam to ni kolkrtolko uporabno za katerikoli namen. Mislim, da je propeler bolj učinkovit sistem je pa res, da gre "ptica" neopaženo skozi, lažje.
Keyser Soze ::
Jah, glede uporabnosti res ni najbolj vsestranske narave. Za kakšne transportne namene zadeva res verjetno ne bo primerna, enako kar se tiče hitrosti. Je pa zadeva IMO veliko bolje manevribilna, tiha, plus ni tako občutljiva na okvare, kot recimo propeler ali turbina, kar pomeni, da bo idealna za zabavo in vojsko.
OM, F, G!
Pyr0Beast ::
Mene sedaj na polno zanimajo energetske zahteve takega leta.
Kakor jaz vidim ima način letenja 2 možnosti. Normalno letenje in frfotanje.
Prvo je pri ptičih drugo pa pri insektih.
Zanimiva zadeva pri insektih je tale IMO, da zaradi velike hitrosti utripanja kril je ustavljanje in ponovno pospeševanje njih na hitrost izgubno, zato ob vsakem koncu zamaha krili gredo skupaj, s čimer ustvarijo zračno vzmet, ki nato sprosti shranjeno energijo v obratni smeri kakor jo je prejela.
Kakor jaz vidim ima način letenja 2 možnosti. Normalno letenje in frfotanje.
Prvo je pri ptičih drugo pa pri insektih.
Zanimiva zadeva pri insektih je tale IMO, da zaradi velike hitrosti utripanja kril je ustavljanje in ponovno pospeševanje njih na hitrost izgubno, zato ob vsakem koncu zamaha krili gredo skupaj, s čimer ustvarijo zračno vzmet, ki nato sprosti shranjeno energijo v obratni smeri kakor jo je prejela.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
dzinks63 ::
Enako kot pri pravih pticah. Če jadrajo in imajo vzornik ne porabijo nič, lahko počivajo in polnijo baterije. V bolj napornih pogojih, protiveter, dež in sneg, pa bo problem, vse dokler ne bodo na razpolago lahke in dovolj močne baterije, katerih je v zadnjem času razvoj močno pospešen. Vsekakor tole še dolgo ne bo široko uporabno, bo treba še kar nekaj problemov rešit, zadeva je zaenkrat bolj kot ne na stopji bratov Wright ob začetkih letalstva, je pa vseeno zanimivo, da so tole spravili do letenja in obvladovanja spreminjanja smeri.
T0RN4D0 ::
Ornithopters. Stvari so že kar nekaj časa okoli. Tale je sicer že relativno elegantna, ampak še vedno je ta eleganca proti RC letalom svetlobna leta zadaj. Doterali do stopnje ptičev pa po mojem do moje penzije ne bojo. (Pa še službe nimam).
Bolj manevrirna od letal in helikopterjev? Ptiči so, tole niti približno.
Bolj tiha? Ne se hecat. Te zadeve običajno ružijo neprimerno bolj od propelerja. Propelerji so glasni, če hočeš hitrost, če želiš hitrost. Za takšnole hitrost so lahko letala praktično neslišna.
Ni tako občutljiva na okvare? Propeler je občutljiv na okvare? Ne se hecat, tole je _sigurno_ vsaj 10x bolj občutljvo za okvare.
Ptiči so popolnoma fascinantne zadeve z nekaterimi lastnostmi, ki jih še dolgo ne bomo znali poustvariti ali izboljšati. Ampak s tem kar imamo, so konvencionalna letala popolnoma superiorna tem mehanskim mahalicam, ker je to rinjenje z glavo skozi zid. Tako kot bi hotel za zamenjavo avta narediti robotskega konja...
Bolj manevrirna od letal in helikopterjev? Ptiči so, tole niti približno.
Bolj tiha? Ne se hecat. Te zadeve običajno ružijo neprimerno bolj od propelerja. Propelerji so glasni, če hočeš hitrost, če želiš hitrost. Za takšnole hitrost so lahko letala praktično neslišna.
Ni tako občutljiva na okvare? Propeler je občutljiv na okvare? Ne se hecat, tole je _sigurno_ vsaj 10x bolj občutljvo za okvare.
Ptiči so popolnoma fascinantne zadeve z nekaterimi lastnostmi, ki jih še dolgo ne bomo znali poustvariti ali izboljšati. Ampak s tem kar imamo, so konvencionalna letala popolnoma superiorna tem mehanskim mahalicam, ker je to rinjenje z glavo skozi zid. Tako kot bi hotel za zamenjavo avta narediti robotskega konja...
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Keyser Soze ::
Ornithopters. Stvari so že kar nekaj časa okoli. Tale je sicer že relativno elegantna, ampak še vedno je ta eleganca proti RC letalom svetlobna leta zadaj. Doterali do stopnje ptičev pa po mojem do moje penzije ne bojo. (Pa še službe nimam).
No, no, mal optimizma ti pa tudi ne bi škodilo.
Pri klasičnih letalih gre večinoma za pogone, ki bazirajo na hitro vrtečih se mehanskih delih (bolj ali manj izpostavljenih), edino pri jadralnih ni tega problema, so pa drugi. Tudi sama manevribilnost ni ravno vrhunska, če govori o enem bolj zaprtem prostoru. Boh ne daj, da zapneš rotor ob kakšno reč, ker ti ni spasa, v turbino lahko dobiš tujek, odleti lopatica pa maš katastrofo na dlani. Vse skupaj pa je sigurno izredno hrupno.
Tale zadeva s sintetičnimi mišicami bi bila bomba, sploh za uporabo v vojaške namene. Mimikrija, okretnost, tišina...
OM, F, G!
WarpedGone ::
Zakaj je tole super?
Ker obvlada stabilnost pri nizkih hitrostih. Nizka hitrost je praktično enako kot nizka poraba energije.
Pa se seznam odlik s tem še ne končna. Zanesljivost, hrupnost, manevrabilnost, ...
Ker obvlada stabilnost pri nizkih hitrostih. Nizka hitrost je praktično enako kot nizka poraba energije.
Pa se seznam odlik s tem še ne končna. Zanesljivost, hrupnost, manevrabilnost, ...
Zbogom in hvala za vse ribe
dzinks63 ::
Nekaj podatkov o tej bionični ptici:
Torso length: 1.07 m
Wingspan: 2.00 m
Weight: 0.485 kg
Structure: lightweight carbon fibre structure
Lining: extruded polyurethane foam
Battery: lithium polymer accumulator, 2 cells,
7.4 V, 450 mA
Servo drive: 2x digital servo unit with 3.5 kg actuating
force for control of head and tail sections
2x digital servo units for wing torsion,
with 45 degree travel in 0.03 s
Electrical power
requirement: 23 W
Microcontroller: MCU LM3S811
32-bit microcontroller@50 MHz
64 kByte flash, 8 kByte RAM
Radio transmission: 868 MHz/2.4 GHz two-way radio trans-
mission based on ZigBee Protocol
Motor: Compact 135, brushless
Sensors: Motor positioning 3x TLE4906 Hall sensors
Accelerometer: LIS302DLH
Power management: 2x LiPo accumulator cells with ACS715
voltage and current monitoring
Torso length: 1.07 m
Wingspan: 2.00 m
Weight: 0.485 kg
Structure: lightweight carbon fibre structure
Lining: extruded polyurethane foam
Battery: lithium polymer accumulator, 2 cells,
7.4 V, 450 mA
Servo drive: 2x digital servo unit with 3.5 kg actuating
force for control of head and tail sections
2x digital servo units for wing torsion,
with 45 degree travel in 0.03 s
Electrical power
requirement: 23 W
Microcontroller: MCU LM3S811
32-bit microcontroller@50 MHz
64 kByte flash, 8 kByte RAM
Radio transmission: 868 MHz/2.4 GHz two-way radio trans-
mission based on ZigBee Protocol
Motor: Compact 135, brushless
Sensors: Motor positioning 3x TLE4906 Hall sensors
Accelerometer: LIS302DLH
Power management: 2x LiPo accumulator cells with ACS715
voltage and current monitoring
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
Pyr0Beast ::
Enako kot pri pravih pticah. Če jadrajo in imajo vzornik ne porabijo nič, lahko počivajo in polnijo baterije. V bolj napornih pogojih, protiveter, dež in sneg, pa bo problem, vse dokler ne bodo na razpolago lahke in dovolj močne baterije, katerih je v zadnjem času razvoj močno pospešen. Vsekakor tole še dolgo ne bo široko uporabno, bo treba še kar nekaj problemov rešit, zadeva je zaenkrat bolj kot ne na stopji bratov Wright ob začetkih letalstva, je pa vseeno zanimivo, da so tole spravili do letenja in obvladovanja spreminjanja smeri.
To je res. Samo mene matra firbec kakšna je efektivnost takega pogona, koliko J rabiš da dvigneš 1kg za 1m.
In kakor vidim, ima malenkost drugačne lastnosti kot propelerska letala. Praktično helikoptersko se dviguje ob mahanju s krili.
Ni tako občutljiva na okvare? Propeler je občutljiv na okvare? Ne se hecat, tole je _sigurno_ vsaj 10x bolj občutljvo za okvare.
Hja. Lej. Takega ptiča lahko narediš tako kot ribo, čisto zaprtega pred vodo, brez da bi karkoli sploh pacal s teflonskimi tesnili osi.
Nekaj podatkov o tej bionični ptici:
Kewl. Bornih 23W.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Fave ::
Ja, tale Festo ima en kup zanimivih reči. Tule si lahko pogledate projekte iz preteklih let. Zelo zanimivo.
My mind's a hyper tool that fixes everything.
dzinks63 ::
Pyr0Beast ::
Oh wow.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
snow ::
Tole me malo spominja na epizodo Watchbird iz serije Masters of Science fiction.
Impresivna zadeva!
Impresivna zadeva!
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri dron (strani: 1 2 3 )Oddelek: Kaj kupiti | 27585 (5220) | Nikonja |
» | Dron skoraj sklatil helikopter (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 10081 (7186) | scenic16 |
» | CES: prvi letalnik za potnikeOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 13222 (10814) | TESKAn |
» | Kje so praktična vozila?Oddelek: Znanost in tehnologija | 14067 (3177) | dzinks63 |
» | Zakaj letalo leti (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 73410 (68832) | seminal |