Forum » Problemi človeštva » Šolanje doma
Šolanje doma
Pyr0Beast ::
Seveda je narobe pretepat otroke. Tudi nisem promotor "vzgojnih udarcev" po zadnjici, niti ne navijanja ušes. Ne bi pa tega prepovedoval. Smo pa ljudje vseeno "samo" malo bolj razvite živali in v najosnovnejšem načinu še vedno furamo osnovne nagone. Da se nečesa ne smeš dotikat, še vedno najbolj učinkovito pove bolečina (sploh če ne zaleže nobena beseda).
Ne rečem da otroku včasih pokažeš mejo.
Samo da to včasih zna priti do 'shaken baby syndrome' in podobnih zadev, ko se starši nočejo ukvarjati z otoki.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
BlueRunner ::
..., ko se starši nočejo ukvarjati z otoki.
IMHO izvor praktično vseh težav pri sicer zdravemu otroku.
Moraj pa IMHO tudi starši sebi postavljati meje. Do kje je ukvarjanje z otrokom zdravo in od kje naprej mu morda že škoduje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
SomethingEls ::
Vrstniki so nedvomno potreben del odraščanja.
Zakaj?
Sicer pa: Otroke čim dlje od zaplankane matere, ker jim prej škodi kakor koristi.
Ker učitelji pa niso zaplankani?
kaj pa je kolektivizem? ljudje že od amtiveka raje delamo s takšnimi, ki jih poznamo, ki jim lažje zaupamo, zakaj sedaj neb smeli?
Nekateri pa raje delamo sami kot s takšnimi, ki jih poznamo.
asocialci pa doma ostante še naprej.
Zmenjeno!
Beg od težav s tem, da se gre v domače šolanje, pa IMHO ni produktiven oziroma ima preveč vgrajenih slabosti.
Sploh to ni beg pred od razne golazni, ki se pojavi(To pomojem sploh ni tak problem) bolj je to beg iz slabših učnih pogojev v boljše.
Sam sem za kombinacijo obojega-> sola + dodatne izobrazevalne dejavnosti doma ali drugje.
No seveda tudi s tem ni nič narobe, ampak če se lažje učiš doma zakaj se ne bi samo "dodatno izobraževal"?
Tvoji koncepti so preveč enodimenzionalni. Kolektivizem (verjetno si mislil na črednost) je eno, individualizem je drugo, skupina je tretje.
Skupina (community, common) ni enako črednosti. V skupini se individualizem ne izgubi.
Če je tista skupina čredna (kot v šolah ponavadi je) nima smisla se družit z njimi. Individualizem se zgubi vsakič, ko na dan pride beseda "skupno dobro" ali "večinsko mnenje" (če ta seveda posega v posameznikove pravice (ki soupadajo s pravicami drugih)).
guest #44 ::
SomethingEls je izjavil:
Vrstniki so nedvomno potreben del odraščanja.
Mogoče sem staromoden...ampak jaz trdim, da človek mora biti vsake tolko postavljen v stresno okolje. Moje odraščanje ni bilo ravno brez težav...daleč od tega. Družil sem se tudi z "golaznijo" in se pošteno opekel. Ampak to je vse prispevalo k učenju socialnih taktik. Če ne drugega, sem se znebil naivnosti in postal bolj samostojen. Ko se ukvarjaš z osebami, čez čas dobiš občutek za prepoznavanje vzorcev in znaš boljše ocenit kaka je oseba.
Šola je kot neka mala džungla...če se v njej znajdeš ti nudi mnogo ugodnosti, če ne pa hitro umreš.
Sicer pa jaz nisem bil attention whore...doma učeni otroci pa zlo vrjetno so, mogoče bodo taki še bolj uspešni ker bodo želeli bit v centru dogajanja. Kot voditelji bodo živ obup, ampak ljudje bodo vseen tupasto k njim strmeli.
Ja ta vzorec mi je dokaj poznan ja. Heh, maybe you got a point after all.
Se spomnem ko smo se v osnovni igrali bunkerje (silly name for kids tribal warfare), vodje plemen so vedno zasedli totalni nesposobneži in idjoti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: guest #44 ()
T-h-o-r ::
Problem "socializacije" je, da lahko v nekaterih primerih gre v radikalno napačno smer. V tem primeru bi bil pripravljen svoje otroke izobraževati doma. Nekateri pač v šoli ornk nastradajo. In v tem ni čisto nič dobrega.
ah daj ne serji no
le kdo v šoli "ornk nastrada"??
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
imagodei ::
BlueRunner> "Nekajkrat opazil in malo pogledal. Kolikor vidim se oddaja posveča predvsem saniranju staršev, ki so svoje otroke z raznimi "permisivnimi" pristopi zavozili do konca."
Ja, saj v bistvu je to res. Za praktično vsemi problematičnimi otroci se skrivajo vzgoje nesposobni starši. Sicer ideja "stola za poredne" niti ni napačna - za nekega otroka ki še ni toliko zavožen, da se bo staršem 30 minut histerično upiral. Torej je na nekem nivoju, ko sprejema avtoriteto staršev in je tudi sposoben absorbirat vzgojne prijeme, s tem pa standarde obnašanja, neko osnovno oliko, moralo. Mulc, ki se je pa 30 in več minut sposoben dret in metat v tla, da bi dosegel svoje, si pa - sori, ne zasluži drugega kot navita ušesa ali dve po riti. Seveda pa ne mislim, da mu je treba ušesa odtrgat in da ga je treba s pasom premlatit, da ne bi bil sposoben sedet 14 dni.
BlueRunner> "Kar se tiče psihičnih posledic pa se strinjam s tem, da bi dve po riti verjetno privedle do hitrejše rešitve, hkrati pa bi otrokom potencialno privzgojile vzorec obnašanja, da se lahko problemi rešujejo s silo. Kar pa ni dobra ideja... za dolgoročno propsperiteto otrok, seveda."
Jah, če sklepam iz lastnih izkušenj, se k sreči ne morem strinjat. Sam sem jih do svojega 10 leta dobil po riti kar nekajkrat. Nihče me ni mlatil, da bi imel modrice, bolj kot rit me je bolel ego. Nisem dobil niti ene preveč, kakšna več ne bi škodila. Kljub temu težav ne rešujem s silo. Daleč od tega, da bi bil to moj princip delovanja. Parkrat sem imel konflikte z ljudmi, ki so vsebovali tudi zatekanje k samoobrambi s fizično silo, to je bilo pa to. Deklet ne mlatim, k ostalim oblikam deviantnega obnašanja se tudi ne zatekam...
V moji glavi je bilo že od malih nog jasno, da sta dve po riti kazen za poredne otroke in tega nikoli nisem enačil z reševanjem problemov. V splošnem menim, da je to povezovanje tepežkanja s "pridobitvijo vzorca, da nasilje rešuje probleme", spet ena mnogo preveč posplošena nebuloza modernih psihologov. Doktorate je pač treba iz nečesa narest. Ja, če ima otrok neljubeče starše, nesposobne normalnega čustvovanja, ki bi ga pretepali in klofutali brez pravega vzorca, predvsem iz lastnih frustracij, bi bilo verjetno drugače. Realnost kaže povsem drugačno sliko: generacije, ki so odraščale v 70. in 80. letih, torej ravno preden se je začelo na veliko poudarjati pravice otrok in osveščati glede psihičnih travm, ki jih puščajo zlorabe, imajo danes sami otroke. Odraščali s(m)o torej v klimi, ko s(m)o bili sami še velikokrat tepeni, pa zaradi tega danes ne mlatimo otrok vsepovprek. Prav tako so pretepi na veselicah danes precej bolj redki, kot so bili pred tridesetimi leti, čeprav danes na razne veselice hodijo prav otroci tistih staršev, ki so se pred 30 leti na polno pretepali.
Pyr0Beast> "Samo da to včasih zna priti do 'shaken baby syndrome' in podobnih zadev, ko se starši nočejo ukvarjati z otoki."
Ah, to je le glupa propaganda taistih pedopsihologov in pedopsihiatrov, ki si želijo (morda tudi podzavestno) ustvarit klientelo. Upam si trdit, da normalen človek, ki so ga v mladosti občasno vzgojno našeškali po riti ali od časa do časa navili ušesa (ne pa pretepali s pasom, metali v zid, brcali ipd.), ne bo nič bolj nagnjen k stresanju dojenčka, kot pa njegov enojajčni dvojček, ki se ga starši niso nikoli dotaknili.
Trdit, da je tepežkanje (spanking) nek pomemben ali celo odločujoč dejavnik pri formaciji agresivne osebnosti, ki ne zna nadzorovati svojih impulzov, je skoraj komično, če ne bi bilo žalostno. V bistvu je podoben šit, kot če govoriš, da gledanje nasilnih filmov in igranje nasilnih iger pripelje do strelskih pohodov najstnikov po šolah... Kar je (upam, da se vsi strinjamo) naravnost huronsko smešno. Takšne igre so lahko le kaplja čez rob v psihosocialnem razvoju že tako motene mlade osebnosti, en kamenček v mozaiku zapletene psihopatologije.
Podobno je pri tepežkanju, s tem pomembnim poudarkom, da je tu treba ločit še nebrzdano mlatenje otroka na eni strani in kontroliran udarec po riti oz. navijanje ušesa. Otroku je hitro dovolj, da ve, da je naredil narobe. Skratka, medtem ko je nebrzdano mlatenje lahko pomemben dejavnik pri nastanku nasilniškega vedenja, kontrolirano tepežkanje ne more biti. Jasno nam pa menda je, da je nebrzdano mlatenje otroka očitno spremljajoč dejavnik človeka, ki ima očitno še druge hude osebnostne probleme - le ti so pa mnogokrat bolj pomembni kot škodljiv vpliv na otroka.
Nekdo, ki se emocionalno ne more povezat z otrokom, nekdo, ki otroka lahko pretepa kot lutko in nekdo, ki ne razume otrokovih osnovnih potreb s celotnim svojem delovanjem močno vpliva na negativni psihosocialni razvoj otroka. In to je tisto, kar je zares pomembno: celoten mozaik. Ne pa samo dejstvo, ali tepeš otroka ali ne.
Ja, saj v bistvu je to res. Za praktično vsemi problematičnimi otroci se skrivajo vzgoje nesposobni starši. Sicer ideja "stola za poredne" niti ni napačna - za nekega otroka ki še ni toliko zavožen, da se bo staršem 30 minut histerično upiral. Torej je na nekem nivoju, ko sprejema avtoriteto staršev in je tudi sposoben absorbirat vzgojne prijeme, s tem pa standarde obnašanja, neko osnovno oliko, moralo. Mulc, ki se je pa 30 in več minut sposoben dret in metat v tla, da bi dosegel svoje, si pa - sori, ne zasluži drugega kot navita ušesa ali dve po riti. Seveda pa ne mislim, da mu je treba ušesa odtrgat in da ga je treba s pasom premlatit, da ne bi bil sposoben sedet 14 dni.
BlueRunner> "Kar se tiče psihičnih posledic pa se strinjam s tem, da bi dve po riti verjetno privedle do hitrejše rešitve, hkrati pa bi otrokom potencialno privzgojile vzorec obnašanja, da se lahko problemi rešujejo s silo. Kar pa ni dobra ideja... za dolgoročno propsperiteto otrok, seveda."
Jah, če sklepam iz lastnih izkušenj, se k sreči ne morem strinjat. Sam sem jih do svojega 10 leta dobil po riti kar nekajkrat. Nihče me ni mlatil, da bi imel modrice, bolj kot rit me je bolel ego. Nisem dobil niti ene preveč, kakšna več ne bi škodila. Kljub temu težav ne rešujem s silo. Daleč od tega, da bi bil to moj princip delovanja. Parkrat sem imel konflikte z ljudmi, ki so vsebovali tudi zatekanje k samoobrambi s fizično silo, to je bilo pa to. Deklet ne mlatim, k ostalim oblikam deviantnega obnašanja se tudi ne zatekam...
V moji glavi je bilo že od malih nog jasno, da sta dve po riti kazen za poredne otroke in tega nikoli nisem enačil z reševanjem problemov. V splošnem menim, da je to povezovanje tepežkanja s "pridobitvijo vzorca, da nasilje rešuje probleme", spet ena mnogo preveč posplošena nebuloza modernih psihologov. Doktorate je pač treba iz nečesa narest. Ja, če ima otrok neljubeče starše, nesposobne normalnega čustvovanja, ki bi ga pretepali in klofutali brez pravega vzorca, predvsem iz lastnih frustracij, bi bilo verjetno drugače. Realnost kaže povsem drugačno sliko: generacije, ki so odraščale v 70. in 80. letih, torej ravno preden se je začelo na veliko poudarjati pravice otrok in osveščati glede psihičnih travm, ki jih puščajo zlorabe, imajo danes sami otroke. Odraščali s(m)o torej v klimi, ko s(m)o bili sami še velikokrat tepeni, pa zaradi tega danes ne mlatimo otrok vsepovprek. Prav tako so pretepi na veselicah danes precej bolj redki, kot so bili pred tridesetimi leti, čeprav danes na razne veselice hodijo prav otroci tistih staršev, ki so se pred 30 leti na polno pretepali.
Pyr0Beast> "Samo da to včasih zna priti do 'shaken baby syndrome' in podobnih zadev, ko se starši nočejo ukvarjati z otoki."
Ah, to je le glupa propaganda taistih pedopsihologov in pedopsihiatrov, ki si želijo (morda tudi podzavestno) ustvarit klientelo. Upam si trdit, da normalen človek, ki so ga v mladosti občasno vzgojno našeškali po riti ali od časa do časa navili ušesa (ne pa pretepali s pasom, metali v zid, brcali ipd.), ne bo nič bolj nagnjen k stresanju dojenčka, kot pa njegov enojajčni dvojček, ki se ga starši niso nikoli dotaknili.
Trdit, da je tepežkanje (spanking) nek pomemben ali celo odločujoč dejavnik pri formaciji agresivne osebnosti, ki ne zna nadzorovati svojih impulzov, je skoraj komično, če ne bi bilo žalostno. V bistvu je podoben šit, kot če govoriš, da gledanje nasilnih filmov in igranje nasilnih iger pripelje do strelskih pohodov najstnikov po šolah... Kar je (upam, da se vsi strinjamo) naravnost huronsko smešno. Takšne igre so lahko le kaplja čez rob v psihosocialnem razvoju že tako motene mlade osebnosti, en kamenček v mozaiku zapletene psihopatologije.
Podobno je pri tepežkanju, s tem pomembnim poudarkom, da je tu treba ločit še nebrzdano mlatenje otroka na eni strani in kontroliran udarec po riti oz. navijanje ušesa. Otroku je hitro dovolj, da ve, da je naredil narobe. Skratka, medtem ko je nebrzdano mlatenje lahko pomemben dejavnik pri nastanku nasilniškega vedenja, kontrolirano tepežkanje ne more biti. Jasno nam pa menda je, da je nebrzdano mlatenje otroka očitno spremljajoč dejavnik človeka, ki ima očitno še druge hude osebnostne probleme - le ti so pa mnogokrat bolj pomembni kot škodljiv vpliv na otroka.
Nekdo, ki se emocionalno ne more povezat z otrokom, nekdo, ki otroka lahko pretepa kot lutko in nekdo, ki ne razume otrokovih osnovnih potreb s celotnim svojem delovanjem močno vpliva na negativni psihosocialni razvoj otroka. In to je tisto, kar je zares pomembno: celoten mozaik. Ne pa samo dejstvo, ali tepeš otroka ali ne.
- Hoc est qui sumus -
Pyr0Beast ::
V bistvu je podoben šit, kot če govoriš, da gledanje nasilnih filmov in igranje nasilnih iger pripelje do strelskih pohodov najstnikov po šolah... Kar je (upam, da se vsi strinjamo) naravnost huronsko smešno.
Ni smešno. Nima veze s pohodi.
Ima pa veze s 'kondicioniranjem' ljudi na nasilje.
Če se streljajo to ni problem a če gre zadeva vsaj rahlo na sex bo to otroke popolnoma pohabilo :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
imagodei ::
Tole zdajle si pa jako kriptično napisal. Od tega, da se ne strinjaš, pa do tega da se strinjaš - vse to razberem iz zgornjega.
Please, elaborate.
Please, elaborate.
- Hoc est qui sumus -
Pyr0Beast ::
Prvo je referenca na Strelske pohode po šolah ki se navezuje na 'shaken baby' in 'strelske pohode'. Ne paše skupaj.
2. Kondicioniranje ljudi se kaže v tem da toleriramo nasilje nad drugimi in se ne zgražamo nad njim
3. Pa splošna opazka.
2. Kondicioniranje ljudi se kaže v tem da toleriramo nasilje nad drugimi in se ne zgražamo nad njim
3. Pa splošna opazka.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
BlueRunner ::
Jah, če sklepam iz lastnih izkušenj, se k sreči ne morem strinjat. Sam sem jih do svojega 10 leta dobil po riti kar nekajkrat. Nihče me ni mlatil, da bi imel modrice, bolj kot rit me je bolel ego.
Heh. Napisal sem potencialno, nič absolutnega. Sicer pa ni nikoli samo en faktor, ki človeka porine v eno stran ali v drugo. Vedno mora biti njihov splet...
Sam pa moram (srečno) pripomniti, da sem bil vzgojen z eno samo samcato klofuto. Pa še takrat je bolj bolela tistega, ki jo je dal, kot pa mene. Na koncu pa sem se naučil tudi to, da lahko človek naredi napako, se za napako lastnem otroku opraviči, hkrati pa ne da potuhe za "izvoren greh", ki ga je otrok storil. Sorazmerna kazen je še vedno sledila.
Jp. Tudi za opravičiti se svojem otroku in ne vedno vsega početi na silo iz položaja avtoritete mora biti človek velik in močan. V mojem otroštvu je tako bila fizična prisila prepovedana, pa čeprav je 49% domače vzgoje opravljalo "vojno lice". Pa nisem bil zaradi tega zapuščen, kaj šele zanemarjen ali brez ustrezne pozornosti. Niso me pa ravno za vsako malenkost držali za roko. Velikokrat so me pustili tudi pasti, da sem se lahko naučil pobirati. Hudo tistim, ki tega še odrasli ne zmorejo.
guest #44 ::
Bi se strinjal...rahlo nasilna metoda, če je v kontekstu lahko pomaga. Tudi kdaj treba oprostiti otroku, če si neupravičeno ravnal. Se strinjam, da avtoritete ne smeš izkoriščati oz svoje fizične premoči ne smeš indiskriminantno uporabljat, ker tako naučiš otroka le tega da se bo znašal nad šibkejšimi.
Če otroku npr nekaj dopoveš, da ne sme delat/itkat/... ampak da vseen to naredi in zajebe stvar...ga napizdiš, mogoče simbolična klofuta, pustiš par urc da se zjoče, nato pa se ga usmiliš in mu ponudiš prijazno roko.
Nikakor ga ne smeš oklofutati in ga pustiti brez nekega epiloga.
Če otroku npr nekaj dopoveš, da ne sme delat/itkat/... ampak da vseen to naredi in zajebe stvar...ga napizdiš, mogoče simbolična klofuta, pustiš par urc da se zjoče, nato pa se ga usmiliš in mu ponudiš prijazno roko.
Nikakor ga ne smeš oklofutati in ga pustiti brez nekega epiloga.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: guest #44 ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Starši, ki uničujejo svoje otroke (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 30938 (26421) | solatko |
» | Otroka na rit. Kje je meja? (strani: 1 2 3 4 … 9 10 11 12 )Oddelek: Loža | 114196 (99398) | mailer |
⊘ | Moj sošolec pretepen, učiteljica se norčuje iz njega pred razredom (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 15554 (13152) | Gandalfar |
» | Ne pošiljanje otroka v osnovno šolo?Oddelek: Šola | 3689 (3179) | kekz |