» »

Šolanje doma

Šolanje doma

«
1
2

SomethingEls ::

Najprej me zanima, če je to v Sloveniji spoloh legalno.
----
Po mojem mnenju bi to morala biti pravica (če že ni).

Prednosti:
-Manj dodatnega sranja kot je ekologija in ostala sgrešena filozofija.
-Bolj podrobno učenje.
-Ni treba prenašati razne drhali.

Tarzan ::

Ok, recimo, da je možno, čeprav dvomim. Za osebo, ki bi poučevala, bi bilo potrebno opraviti izpite, ki jih morajo opraviti tudi pedagogi, ki poučujejo v šoli. Točka A. In točka B, držati se bi morali učnega načrta.

Manj dodatnega sranja bi si sicer težko privoščil, bi se pa naužil drugih dveh alinej.

krispe ::

Nisem gledala oddaje, zato ne vem, za kaj gre. A šolanje doma je v SLO zakonodaji je itak možno. Sama sem pedagog, tako, da to govorim iz prve roke in za svoje 4 otroke sem celo razmišljala nekaj časa, da bi jih prvo triado doma šolala. Potem pa sem se premislila, ker jim toliko socialnih stikov, kot jih imajo v šoli, v razredu, ne morem nuditi. Gotovo bi napredovali bistveno hitreje, a saj samo znanje ni vse. Tako, da se mi zdi, da je šolanje doma primerno bolj za bolne otroke in take, ki se ne morejo šolati v šoli zaradi kakršnih koli ovir.

VIR: med.over.net
MSI Z97 MPower/i7 4790K + H110/GTX 970/8GB 1866Mhz/SSD 830/760T/LG 34"

black ice ::

Sploh nisem vedel, da je to pri nas tudi dovoljeno.

Drugače (vsaj zame) ima šolanje doma več negativnih plati kot pozitivnih.

SomethingEls ::

Glede pedagoške izobrazbe sem jako skeptičen, ker se mi zdi, da je vsebina veliko pomembnejša kot predstavitev.

Socialni stiki? Pff, to po mojem ni point šolanja. Če lahko žrtvuješ to za več naučenega bi jaz takoj.

JebatGa ::

SomethingEls je izjavil:

Socialni stiki? Pff, to po mojem ni point šolanja. Če lahko žrtvuješ to za več naučenega bi jaz takoj.

V sloveniji nisi skoraj nič, brez prijateljev, ki jih večinoma spoznaš v šolah. Samo poglej politike.
Še moji starši so dobili gradbeno dovoljenje precej prej zaradi mamine sošolke, ki je delal na občini. Oče je lahko v podjetju(samo navadni delavec), ki mu je šlo zelo slabo delal 6 mesecev dlje(občina ali država je dala nekaj denarja in podala pogoje), kar mu je zrihtal sošolec iz osnovne šole, in je zaradi tega lahko šel v pokoj precej prej(nekaj glede let delanja-ali kakor sem jaz razumel). Da ne bo kdo jezen. Je bil 2 leti brez službe ampak je zaradi tega, ker je imel toliko let delovne dobe šel prej v pokoj ali nekaj takega.

SomethingEls ::

To je potem problem Slovenije, če je temu res tako... ampak dvomim. Uspeti se da sem prepičan tudi brez širnih socialnih mrež.

solatko ::

Urby-Kris - V Sloveniji samo če zadaneš na Loto-u.

JebatGa ::

SomethingEls je izjavil:

To je potem problem Slovenije, če je temu res tako... ampak dvomim. Uspeti se da sem prepičan tudi brez širnih socialnih mrež.

V to verjamem tudi jaz, ampak boš precej težje. Sicer pa v življenju ti je precej lažje s prijatelji, kot pa brez njih. Če ne drugega, ti pomagajo nesti omaro ko se seliš.

Tarzan ::

Glej, vsaka oseba ima prav toliko, če ne morda še kaj več koristi od socializacije, kot od samega procesa izobraževanja. Zariti se v svoj brlog in se izobraževati na domu je ena od opcij, si pa na ta način prikrajšan za marsikateri stik z vrstniki. Ni nujno, da ti bodo kasneje pomagali do statusa tajkuna, pomembno je, da se otrok v času odraščanja nauči vzpostaviti stik z vrstniki, da je sposoben normalne komunikacije, da se zna postaviti zase in podobno. Osebno sem dosti bolj naklonjen šolanju v temu namenjenih ustanovah, kot pa domačemu izobraževanju. Že tako so trenutno otroci v veliki meri preveč asocialni in se težko vklapljajo v družbo. Dokler med seboj nimamo nobenih interakcij, ni nobenih problemov, ko pa je potrebno, če ne prej, ob prvi zaposlitvi, shajati s sodelavci, lahko popolnoma nepripravljen, nesocializiran in neprilagojen, se bo težko znašel, ali pa popolnoma pogrnil, ker ga bodo sodelavci požrli za zajtrk. Tudi če Tarzana potegneš iz pragozda direktno v velemesto, bo njegova sposobnost preživetja enaka ribi na suhem.

Šolanje na domu je odlična zadeva, vendar, kot je nekdo že omenil, namenjeno je osebam, ki klasičnega šolanja iz nekega razloga niso sposobne opravljati. Ali gre za psihološko motnjo, ali telesno hibo niti ni važno.

Mavrik ::

SomethingEls je izjavil:

To je potem problem Slovenije, če je temu res tako... ampak dvomim. Uspeti se da sem prepičan tudi brez širnih socialnih mrež.


Haha. Ja.

Malo poglej s kerih šol so recimo prišli vodilni v velikih ameriških podjetjih. Boš videl da pogosto nosijo enake prstane ;)
The truth is rarely pure and never simple.

SomethingEls ::

Glej, vsaka oseba ima prav toliko, če ne morda še kaj več koristi od socializacije, kot od samega procesa izobraževanja. Zariti se v svoj brlog in se izobraževati na domu je ena od opcij, si pa na ta način prikrajšan za marsikateri stik z vrstniki. Ni nujno, da ti bodo kasneje pomagali do statusa tajkuna, pomembno je, da se otrok v času odraščanja nauči vzpostaviti stik z vrstniki, da je sposoben normalne komunikacije, da se zna postaviti zase in podobno. Osebno sem dosti bolj naklonjen šolanju v temu namenjenih ustanovah, kot pa domačemu izobraževanju. Že tako so trenutno otroci v veliki meri preveč asocialni in se težko vklapljajo v družbo. Dokler med seboj nimamo nobenih interakcij, ni nobenih problemov, ko pa je potrebno, če ne prej, ob prvi zaposlitvi, shajati s sodelavci, lahko popolnoma nepripravljen, nesocializiran in neprilagojen, se bo težko znašel, ali pa popolnoma pogrnil, ker ga bodo sodelavci požrli za zajtrk. Tudi če Tarzana potegneš iz pragozda direktno v velemesto, bo njegova sposobnost preživetja enaka ribi na suhem.

Šolanje na domu je odlična zadeva, vendar, kot je nekdo že omenil, namenjeno je osebam, ki klasičnega šolanja iz nekega razloga niso sposobne opravljati. Ali gre za psihološko motnjo, ali telesno hibo niti ni važno.


Saj ni edini kraj kjer dobiš prijatelje šola. Sploh pa ne vem od kje ideja, da so najpomembnejše na človeku prijatelji. Nevem morda to izhaja iz kolektivizma?

Imaš prijatelja. Pomembno na tebi je to, da imaš prijatelja. Sepravi je najpomembnejša lastnost tvojega prijatelja to, da si TI njegov prijatelj. Smrdi po logiki kolektivizma.

Vrjamem, da se lahko človek znajde v prvi službi tudi brez "socializacije" v šolah za katero je žrtvoval svoj individualni miselni napredek.

Malo poglej s kerih šol so recimo prišli vodilni v velikih ameriških podjetjih. Boš videl da pogosto nosijo enake prstane ;)


Hm... tudi, če je to res ne pomeni, da je to edina pot in da taisti ljudje ne bi uspeli tudi drugače.

Zgodovina sprememb…

solatko ::

Pokaži pot, pa ukinemo klasično izobraževanje, veš kakšen denar bi se prišparalo.

Matek ::

Podobne argumente (ideološka pristranskost, nepotrebne vsebine, ...) bi lahko apliciral tudi na televizijo in večino ostalih medijev ter v končni fazi pristal tukaj.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

T-h-o-r ::

SomethingEls je izjavil:

Najprej me zanima, če je to v Sloveniji spoloh legalno.
----
Po mojem mnenju bi to morala biti pravica (če že ni).

Prednosti:
-Manj dodatnega sranja kot je ekologija in ostala sgrešena filozofija.
-Bolj podrobno učenje.
-Ni treba prenašati razne drhali.



minusi

zaplankanost

nezmožnost funkcioniranja v večjih skupinah
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

SomethingEls ::

Pokaži pot, pa ukinemo klasično izobraževanje, veš kakšen denar bi se prišparalo.


Če niso vsi uspešni prišli do uspeha po vezah imaš pot.

Podobne argumente (ideološka pristranskost, nepotrebne vsebine, ...) bi lahko apliciral tudi na televizijo in večino ostalih medijev ter v končni fazi pristal tukaj.


Televizija in ostali mediji so plačani s privatnim denarjem in jih lahko uporabljaš samo če hočeš.

Državne medije je pa itak treba ukinit saj silijo ljudi, ki se ne strinjajo z njihovo vsebino ali jih ne uporabljajo v financiranje.


zaplankanost


Zaplankanost? Close-minded? Imaš prav, ker šole so objektivne in nepristranske ane?

nezmožnost funkcioniranja v večjih skupinah


Ni nujno.

T-h-o-r ::

"Zaplankanost? Close-minded? Imaš prav, ker šole so objektivne in nepristranske ane"

ne, ampak nezmožnost sprejemanja drugačnih mnenj, shajati s folkom, ki ne misli tako, kot ti
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

SomethingEls ::

ne, ampak nezmožnost sprejemanja drugačnih mnenj, shajati s folkom, ki ne misli tako, kot ti


To verjetno zato, ker ne soupadaš z večinskim mnenjem.

T-h-o-r ::

ja, ampak če ti npr. živiš z nepoznanimi cimri v nekem stanovanju, se morajo znati drug drugemu prilagajat, ne pa se pretepat :D
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

SomethingEls ::

To pa mislim, da zmoreš tudi, če se ne socializiraš v šoli kjer itak nihče nima kakšnega posebnega mnenja. ;)

Matek ::

Televizija in ostali mediji so plačani s privatnim denarjem in jih lahko uporabljaš samo če hočeš.

Državne medije je pa itak treba ukinit saj silijo ljudi, ki se ne strinjajo z njihovo vsebino ali jih ne uporabljajo v financiranje.
Nisem govoril o svobodi uporabe televizije (tu imaš sicer povsem prav) hotel sem reči zgolj, da lahko odtegneš otrokom uporabo televizije in ostalih medijev z enakimi argumenti, ki si jih ti navedel za šolo. Boš to storil svojim otrokom? Kaj pa druženje z vrstniki? Jim ga boš uravnaval, da se ne bodo družili s tistimi, ki so iz družin napačno mislečih? Kje pa potegnemo črto?
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

guest #44 ::

Problem v domačem šolanju je tudi znanje "domačega učitelja".

Če se ti ne sanja o integralih, kako boš to otroku razlagal? Ustanove načeloma imajo za to ustrezen kader, ki je "dokazal", da so na nivoju.

Sicer pa ja...socialni stiki vrjetno trpijo zarad tega. Socialni stiki so pomembni za psihični razvoj človeka, ne le za biznis.
Tiste barabe v šoli so včasih potrebne, stres je včasih zelo dobro zdravilo. Naučiš se spopadati z problemi, ker v domačem okolju je vse bolj pod kontrolo...ko pa si 8 ur na dan prepuščen v džungli, se moreš marsikaj naučit.

Zgodovina sprememb…

kkk7 ::

Socializacije se v največji meri naučiš doma, od staršev, odnosov med vami. Največji pečat pustijo v tvoji osebnosti stvari, ki se ti zgodijo, dogajajo do nekje 6 leta. Tu se ti najbolj izoblikuje osebnost, vidiš kakšne odnose imajo tvoji starši z okolico, ti jih poskušaš posnemati, preizkušaš meje, kakšno vedenje se odobrava, kakšno pozicijo se ti najbolj "splača" zavzeti do drugih...
Vpliv "organizacij" od rojstva gre nakako takole: starši-bližnja okolica, vrtec-starši-bližnja okolica, šola-starši-bližnja okolica...
Zato bi bilo neumestno reči, da se socializacije naučiš v šoli. Naučiš/prevzameš se je od staršev, vsaj tistih 90%.

V šoli se pa učiš, to kar naj bi bilo potrebno zate, da boš koristil državi, da boš ti in država prosperirala. Da gre napredek naprej, da se ne vračamo nazaj. V teoriji.
Problem šolanja doma je v neusposobljenosti in neznanju starša, če bo on učitelj. Ljudje namreč pozabljamo in starši bi bili slabi in neefektivni učitelji razen, če bi se za vsako uro posebej pripravljal, kar pa dvomim, da je kdo sposoben, razen če bi bil brezposeln, pa še tu bi podvomil s sposobnost povprečnega starša.
Super varianta bi pa bil privatni učitelj, ampak tu pa pride do problema denarja, vsaj za 95% Slovencev.
Ostane še ena varianta, potem ko že znaš brati, pisati, recimo v srednji šoli, da se bi učil sam. Vemo kako bi se pa to končalo:).

SomethingEls ::

Nisem govoril o svobodi uporabe televizije (tu imaš sicer povsem prav) hotel sem reči zgolj, da lahko odtegneš otrokom uporabo televizije in ostalih medijev z enakimi argumenti, ki si jih ti navedel za šolo. Boš to storil svojim otrokom? Kaj pa druženje z vrstniki? Jim ga boš uravnaval, da se ne bodo družili s tistimi, ki so iz družin napačno mislečih? Kje pa potegnemo črto?


Ubistvu, če so sami dovolj er... filozofsko podkovani potem vrstniki in televizija niso problem. S "filozofsko podkovan" ne mislim, da ima oprane možgane in da misli to kar misliš ti samo zato ker mu tako ukažeš. Na prvem mestu so seveda dejstva iz katerih pogled na svet izhaja.

Problem v domačem šolanju je tudi znanje "domačega učitelja".

Če se ti ne sanja o integralih, kako boš to otroku razlagal? Ustanove načeloma imajo za to ustrezen kader, ki je "dokazal", da so na nivoju.

Problem šolanja doma je v neusposobljenosti in neznanju starša, če bo on učitelj. Ljudje namreč pozabljamo in starši bi bili slabi in neefektivni učitelji razen, če bi se za vsako uro posebej pripravljal, kar pa dvomim, da je kdo sposoben, razen če bi bil brezposeln, pa še tu bi podvomil s sposobnost povprečnega starša.


Vzameš knjigo in se učiš. Lahko tudi tisto, ki jih sicer uporabljajo v šolah (vsaj za fiziko, kemijo in matematiko).


Super varianta bi pa bil privatni učitelj, ampak tu pa pride do problema denarja, vsaj za 95% Slovencev.


Če državne šole ne bi imele monopola bi bili zasebni učitelji in zasebne šole cenejše.

Shegevara ::

Čeprav se strinjam, da je šola nekako primernejša za učenje kot učenje na domu, je argument socializacije brca v temo.

Socializira se popoldne ali zvečer, na organiziranih prireditvah ali privat, v kinu ali s prijatelji v bife-ju ali druženje v športni dvorani za gradnjo sodelovanja z drugimi itd...

guest #44 ::

Ja ampak če nimaš solidnega predznanja, boš tolko časa zaružil, da se sam naučiš in vprašanje kako se boš naučil.

Jz sm šele na faksu spregledal, zakaj so nam v srednji šoli tupili tisto kar pač so. Rabiš dosti časa, delat na nečem, da ti pride pod kožo. Šele nato, znaš dovolj da lahko učiš.

Kot je kkk7 reku...privat učitelj.


Sicer pa v šoli spozanaš obnašanje ostalih in če si kolk tolk prilagodljiv vidiš keri vzorci so uspešni kateri ne, tudi če ne vpliva dramatično na karakter.

Pa BTW...jz sem spoznal kolege v šoli z katerimi sem kasneje hodu v kino. Vrstniki so nedvomno potreben del odraščanja.

Zgodovina sprememb…

hamax ::

Čeprav se strinjam, da je šola nekako primernejša za učenje kot učenje na domu, je argument socializacije brca v temo.

Socializira se popoldne ali zvečer, na organiziranih prireditvah ali privat, v kinu ali s prijatelji v bife-ju ali druženje v športni dvorani za gradnjo sodelovanja z drugimi itd...

Tole si pa zelo mimo brcnil. S kom si se druzil do sestega leta? S sosedi in sosolci v vrtcu. In s kom si igral fuzbal popoldne? S sosolci in kolegi iz sole. Pa v sredni soli, s kom si hodil na zabave in prireditve? S kolegi iz osnovne in srednje sole. Vsaj jaz.

USS Liberty ::

T-h-o-r je izjavil:

ne, ampak nezmožnost sprejemanja drugačnih mnenj, shajati s folkom, ki ne misli tako, kot ti


Kdaj pa je naš šolski sistem učil sprejemanja drugačnih mnenj in shajati z drugače mislečim folkom??? Ne vem, kateri šolski sistem si ti mislil, mogoče kakšno drugo državo, saj tega pri nas sigurno nikoli ni bilo in še danes ni. Jaz sem moral v OŠ prepevati "računajte na nas" in pa "druže tito mi ti se kunemo" in od takrat pa do danes se ni prav veliko spremenilo, samo metode pranja možganov so v Gabrovem šolskem sistemu malo bolj subtilne. Danes otroke v OŠ naučijo, da je Kapitan Zoki največja faca in da ga morajo voliti, ko bodo postali veliki...
http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_%28AGTR-5%29

Pyr0Beast ::

Tole si pa zelo mimo brcnil. S kom si se druzil do sestega leta? S sosedi in sosolci v vrtcu. In s kom si igral fuzbal popoldne? S sosolci in kolegi iz sole. Pa v sredni soli, s kom si hodil na zabave in prireditve? S kolegi iz osnovne in srednje sole. Vsaj jaz.

Kot da si ne znaš najti prijateljev in si čisto asocialen :)

Poglej otroke na igralih, ni potrebno par minut pa že skupaj tekata.


Sicer pa: Otroke čim dlje od zaplankane matere, ker jim prej škodi kakor koristi.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Mercier ::

Problem "socializacije" je, da lahko v nekaterih primerih gre v radikalno napačno smer. V tem primeru bi bil pripravljen svoje otroke izobraževati doma. Nekateri pač v šoli ornk nastradajo. In v tem ni čisto nič dobrega.

BlueRunner ::

Kaj pa možnost, da nastradajo (so socialno izločeni) ravno zato, ker niso v šoli? Eno je socializacija kot zmožnost delovanja v skupini. Drugo je psihološki faktor v smislu kako se znajti v skupini, kjer nisi implicitno varen, tako kot si varen v krogu družine in družinskih prijateljev. Tretje je odraščanje v smislu raziskovanja neodvisnosti od staršev in družine. Četrto je sposobnost formiranja dlje trajajočih odnosov izven družine. Petič je tudi spoznavanje negativnih plati socializacije in družbe - nasilje, zavračanje, klike, prekinitev odnosov. Šestič je ugotavljanje, da od vsakega položaja (skregal sem se) ne moreš pobegniti (še vedno sva sošolca). Sedmič je nastop pubertete in vseh njenih spremljajočih pojavov pod imenom nazivom "adolescenca". Osmič je sposobnost tvorjenja socialnih omrežij znotraj večjih skupn, kar boš moral znati tvoriti tudi kasneje v življenju.

Pa še kaj se bi našlo....

Zgodovina sprememb…

Mercier ::

Ja, ja, vse je to lepo in prav čisto res ... ampak nismo vsi po reglcih, pavzaprav smo si zelo različni in razmere v katere uletimo ravno tako. Za nekatere se ne izide. Zakaj bi jih mučili, če ne bi bilo treba?

Tear_DR0P ::

sami težki šank sociologi :D

Smrdi po logiki kolektivizma.

kaj pa je kolektivizem? ljudje že od amtiveka raje delamo s takšnimi, ki jih poznamo, ki jim lažje zaupamo, zakaj sedaj neb smeli? asocialci pa doma ostante še naprej.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

BlueRunner ::

Za nekatere se ne izide. Zakaj bi jih mučili, če ne bi bilo treba?

Zato, ker ata in mama nekega dne umreta. Na svetu pa ti potem nihče ne drži roke, ko te življenje muči.

Ne, to ne pomeni, da je potrebno tolerirati nasilje in podobne negativne pojave v šoli. Zadeve morajo imeti mejo in družba mora tiste, ki kršijo norme učinkovito onemogočiti pri njihovem početju. Šola pa se bojim, da je tudi v tem pogledu samo odraz tega, kako tudi v r.l. teh negativnih pojavov kot družba nismo sposobni regulirati. Beg od težav s tem, da se gre v domače šolanje, pa IMHO ni produktiven oziroma ima preveč vgrajenih slabosti. Res pa je, da je v naših šolah doseči spremembe prakitčno utopija, ko enkrat prideš v "neskladje" z mnenjem lokalnih fac in njim podložnih veleučiteljev. To je pa večja težava za katero ni še nihče pri nas našel ustreznega recepta, kako se je sploh lotiti. V primeru takšnih "neskladij" pa potem "mučenje" izgubi svoje narekovaje in postane institucionalno nasilje nad maloletnikom s ciljem maščevanja njegovim staršem.

Bolano...

innerspace ::

SomethingEls je izjavil:

Najprej me zanima, če je to v Sloveniji spoloh legalno.
----
Po mojem mnenju bi to morala biti pravica (če že ni).

Prednosti:
-Manj dodatnega sranja kot je ekologija in ostala sgrešena filozofija.
-Bolj podrobno učenje.
-Ni treba prenašati razne drhali.


Za kaksno solanje to sprasujes? Osnovna, srednja, visja stopnja*?

*primerljivo s solskim sistemom


Namrec je treba vedet o cem se govori, ker eno je ucenje otrok na domu, drugo je nabiranje dodatnega znanja med studijem, ali kasneje.

Sam sem za kombinacijo obojega-> sola + dodatne izobrazevalne dejavnosti doma ali drugje.*

*if not too busy watching porn or something:)
Donate BTC here: 35KR84u3rXN3in1kCw9YHRz4WF3r5kfFF4

Mercier ::

BlueRunner je izjavil:

Za nekatere se ne izide. Zakaj bi jih mučili, če ne bi bilo treba?

Zato, ker ata in mama nekega dne umreta. Na svetu pa ti potem nihče ne drži roke, ko te življenje muči.


Tut fajn je včasih. Brez što ne ubije, jača filozofije, mnogokrat boljše.

Manu ::

SomethingEls je izjavil:

Saj ni edini kraj kjer dobiš prijatelje šola. Sploh pa ne vem od kje ideja, da so najpomembnejše na človeku prijatelji. Nevem morda to izhaja iz kolektivizma?

Imaš prijatelja. Pomembno na tebi je to, da imaš prijatelja. Sepravi je najpomembnejša lastnost tvojega prijatelja to, da si TI njegov prijatelj. Smrdi po logiki kolektivizma.

Tvoji koncepti so preveč enodimenzionalni. Kolektivizem (verjetno si mislil na črednost) je eno, individualizem je drugo, skupina je tretje.
Skupina (community, common) ni enako črednosti. V skupini se individualizem ne izgubi.


SomethingEls je izjavil:


Vrjamem, da se lahko človek znajde v prvi službi tudi brez "socializacije" v šolah za katero je žrtvoval svoj individualni miselni napredek.


Če pa nisi v skupini ljudi sposoben individualnega miselnega napredka, potem si enak tistim, ki jih preziraš.

Se strinjam, da je precej ljudi, ki "ne znajo razmišljat" (se ne razvijajo, ne razgibavajo inteligence) in to zna bit precej utrujajoče in zaradi takih ljudi cela skupina (npr. država) ne napreduje.

Ampak, namesto da gojiš aroganco in izolacionizem, spodbujaj ljudi okoli sebe k večji miselni angažiranosti (tako, kot je to delal Sokrat).



SomethingEls je izjavil:

ne, ampak nezmožnost sprejemanja drugačnih mnenj, shajati s folkom, ki ne misli tako, kot ti


To verjetno zato, ker ne soupadaš z večinskim mnenjem.


To si pa zdaj tako napisal, kot bi bil ti edini inteligenten v 6,5 milijardnem svetu. To, kar je T-h-o-r imel v mislih je, da se boš moral soočat s sebi enakimi in se znat prilagajat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Manu ()

DarwiN ::

Šolanje doma je pretežno samo za fundije v Ameriki in drugod (pri nas gotovo za DeusVulta), ki se bojijo, da bi jih učili o evoluciji ipd.
You don't see faith healers working in hospitals
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!

OrkAA ::

BTW, v srednji šoli se brez najmanjšega problema "šolaš doma". Edini minus je, da lahko maturo potem opravljaš šele pri 21. letih.

Mercier ::

Zakaj pa to?

OrkAA ::

Vsak državljan lahko opravlja splošno maturo brez narejene srednje šole. Žal mora prej dočakati 21 let. :)

http://www.ric.si/splosna_matura/splosn...

Izvleček:

Splošno maturo v celoti lahko opravljajo kandidati, ki:

    so uspešno končali četrti letnik gimnazije ali maturitetni tečaj,


    ne izpolnjujejo pogojev iz prejšnje alinee, če so ali bodo v letu, ko opravljajo splošno maturo, dopolnili najmanj 21 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OrkAA ()

Mercier ::

OK, štekam, mlajši morajo domače naloge delat, pa telovadit. Pošteno.

imagodei ::

kkk7 je izjavil:

Socializacije se v največji meri naučiš doma, od staršev, odnosov med vami. Največji pečat pustijo v tvoji osebnosti stvari, ki se ti zgodijo, dogajajo do nekje 6 leta. Tu se ti najbolj izoblikuje osebnost, vidiš kakšne odnose imajo tvoji starši z okolico, ti jih poskušaš posnemati, preizkušaš meje, kakšno vedenje se odobrava, kakšno pozicijo se ti najbolj "splača" zavzeti do drugih...
Vpliv "organizacij" od rojstva gre nakako takole: starši-bližnja okolica, vrtec-starši-bližnja okolica, šola-starši-bližnja okolica...
Zato bi bilo neumestno reči, da se socializacije naučiš v šoli. Naučiš/prevzameš se je od staršev, vsaj tistih 90%.

Precej problemov je v tvoji razlagi. Za začetek ta, da je velika večina otrok do 6. leta že tako ali drugače vključena v neke socialne oblike, ki jih ti tukaj nalašč izpuščaš: veliko jih je že pred 5. letom v vrtcih, nanje pazijo stare mame, sosede ipd. Jasno, da ima normalen otrok kontakte tudi z drugimi otroki - magari na igrišču.

Nadalje ne upoštevaš tega, da je človek zgodovinsko (evolucijsko) družabna žival. Atomarne družine, včasih že skoraj mejno patološko izolirane od sveta, so izjemno moderna pogruntavščina, ki bo družbi prinesla še veliko gorja. Skoraj vse generacije, ki obiskujemo S-T, razen mlajših od 20-25 let se še spomnimo, da nas je kdaj na cesti upravičeno ozmerjal kak gospod, pa kakšna trgovka v štacuni. Starejše generacije bodo povedale, da so jim učitelji v šoli navijali ušesa, jih pretepali z ravnili ipd - ampak pazi zdaj to, ne samo v šoli. Dežurnemu problematičnemu mulcu je ušesa navil tudi kak sosed. Tudi kakšna zaušnica je padla. In otroci/mladina se je takrat zavedala, da bedarijam sledi kazen; zavedala se je, da je treba starejše spoštovat. Danes bi skrbnemu sosedu, ki bi vašemu mulcu navil ušesa zaradi vožnje po cesti brez čelade, poslali za vrat odvetnika.

Point te zastranitve je sledeč: otroke je še do nedavnega vzgajala bližnje socialno okolje. Skozi celo zgodovino. Pred 30, 50, 100 leti so bili to v mestih sosedje iz bloka oz. soseske - gospe in gospodje, ki se jih je spoštovalo, v manj urbanem okolju pa npr. someščani ali sovaščani. Skozi celo zgodovino najdemo takšno ureditev. Že v pradavnini smo ljudje in naši predniki živeli v hordah oz. plemenih, kjer so za vzgojo skrbeli vsi pripadniki. Otrok je bil socializiran od malih nog.

Zato je tole, da se otrok nauči socializacije predvsem v atomarni družini, bolj ali manj nakladanje zaplankanih "strokovnjakov", ki ne znajo pogledati širše. Nekaj desetletij, v skrajnem primeru nekaj stoletij patološkega atomiziranja družbe na "osnovno celico" ne more pretehtati nad milijoni let evolucije. Otroci nujno potrebujejo socializacijo izven družine - od najnežnejše starosti dalje.

Otrok seveda največ odnese od tam, kjer preživi največ časa. Če ga starši (patološko) omejujejo pri stikih in zapirajo v nek namišljen atomarni svet, bo seveda največ pobiral od tam. Problem je pa v tem, da je to zgrešena predpostavka - namreč, da se bo otrok zdravo psihosocialno razvijal, če bo v največji meri omejen na 3-5 ljudi.


Skorajda patološko zgrešene so predstave, da se v človeški družbi da v življenju uspeti brez mreženja oz. brez prijateljev. Vse študije človeških odnosov, tako v modernih kot v "primitivnih" družbah ter vse študije primatov in njihovega vedenja, kažejo na to, da je sklepanje zavezništev znotraj družbe nujno za uspeh. Razen, seveda, če vaša definicija uspeha vključuje tudi puščavnike.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

DarwiN> "Šolanje doma je pretežno samo za fundije v Ameriki in drugod (pri nas gotovo za DeusVulta), ki se bojijo, da bi jih učili o evoluciji ipd."

Točno to sem razmišljal jaz. :| Očitno se nisem motil.
- Hoc est qui sumus -

Mercier ::

imagodei:
Razen, seveda, če vaša definicija uspeha vključuje tudi puščavnike.


Seveda jih. Vsekakor prej kot tiste, ki so jih imeli profesorji najraje.

Pyr0Beast ::

Če ga starši (patološko) omejujejo pri stikih in zapirajo v nek namišljen atomarni svet, bo seveda največ pobiral od tam.....


Finta je samo v tem, da je otrok včasih pametnejši od starih, pa mu to ostali nočejo priznati in ga tlačijo v dre* s svojimi idejami, kako mora biti in kako se obnašati.

Če so včasih navijali ušesa to še ne pomeni, da je zadeva pravilna.

Sam furam svojo idejo da otrok mora in hoče biti samostojen, starši pa mu lahko le pomagajo do te samostojnosti.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

black ice ::

Pyr0Beast je izjavil:

Sam furam svojo idejo da otrok mora in hoče biti samostojen, starši pa mu lahko le pomagajo do te samostojnosti.

Preveč samostojnosti tudi ni dobra ideja. Nekje morajo biti meje.

imagodei ::

Saša> "Seveda jih. Vsekakor prej kot tiste, ki so jih imeli profesorji najraje. "

Morda bi pred odgovarjanjem moral dejansko razumeti prebrano? Nisem primerjal puščavnikov z "ljubljenci učiteljev". Prav tako sem s "puščavniki" mislil dobesedno puščavnike.


PyroBeast> "Če so včasih navijali ušesa to še ne pomeni, da je zadeva pravilna."
Jah, če poslušaš novodobne samooklicane zaščitnike otrok (ki sploh v tujini zelo dobro zaslužijo z uro psihoterapije ali pedopsihiatrije), potem res ne. Zdrava pamet v zadnjih desetletjih seveda odpove, ko govorimo o nedolžnih otročičih. Le-ti so seveda zelo krhki in naše največje bogastvo, zato se jih nikakor ne sme vzgajati z vzgojnim udarcem po zadnji plati ali navijanjem ušes. Vsak poskus racionalne debate odpade, ko omenimo tepežkanje in otroke v isti povedi.

Seveda je narobe pretepat otroke. Tudi nisem promotor "vzgojnih udarcev" po zadnjici, niti ne navijanja ušes. Ne bi pa tega prepovedoval. Smo pa ljudje vseeno "samo" malo bolj razvite živali in v najosnovnejšem načinu še vedno furamo osnovne nagone. Da se nečesa ne smeš dotikat, še vedno najbolj učinkovito pove bolečina (sploh če ne zaleže nobena beseda).

Otroci niso kar travmatizirani ob vsaki neprijetnosti, ki se jim pripeti, čeprav moderne psihološke znanosti posiljujejo s tem. Evolucijsko se to ne bi obneslo. Otroci se celo lažje poberejo in gredo naprej, če jim odrasli to dovolimo. Marsikdaj pa otroke ravno starši naredijo za žrtve, ker jih nasilno ufurajo v ta misleni vzorec, ko bi otroci že davno pozabili takšno in drugačno zlorabo.

Sploh pa - gledam včasih "Supernanny" (menda na Kanalu A), kjer se "varuške" (verjetno bolj psihologinje) ukvarjajo s problematičnimi mulci, ki jih starši ne znajo vzgajat. Tam je ena priljubljena metoda kaznovanja npr. mirno sedenje na stolu kake 5 minut. Ko otroka prvič (drugič, tretjič) kaznujejo na ta način, se otrok histerično dere, otepa, joka, prosi... Kot da ga koljejo. Agonija za 5 minutno mirno sedenje na stolu včasih traja tudi več kot pol ure. A to pa ne pušča posledic? Ampak, glavno, da smo otroka brez tepežkanja kaznovali, ane. ;)
Ali pa - trije otroci, ki vsak večer spijo pri očetu samohranilcu v postelji in jih nikakor ne more prepričati, da bi spali sami... Pride "Supernanny", jih zvečer zaprejo v sobo in mularija 2-3 ure zbija po vratih, vrešči, joka, prosi, dokler od utrujenosti ne zaspijo. To ne pušča psiholoških posledic? Adrenalin, razburjenje, občutki nemoči, zapuščenosti... WTF? Kako je to boljše, kot če bi oče vsem trem dal tri večere zapovrstjo dve po riti in - gremo v svojo posteljo spat. V 5. minutah bi bil mir. Kaj pa mentalno zdravje staršev, ki morajo 3 ure poslušati vreščanje in prošnje?


Eno je kontrolirano fizično kaznovanje otrok, drugo je pa brezčutno mlatenje. Vmes je nekaj sivega področja, priznam, ampak ne mešat ene čez rit s fizičnim nasiljem.
- Hoc est qui sumus -

zee ::

Sploh pa - gledam včasih "Supernanny" (menda na Kanalu A), kjer se "varuške" (verjetno bolj psihologinje) ukvarjajo s problematičnimi mulci, ki jih starši ne znajo vzgajat. Tam je ena priljubljena metoda kaznovanja npr. mirno sedenje na stolu kake 5 minut. Ko otroka prvič (drugič, tretjič) kaznujejo na ta način, se otrok histerično dere, otepa, joka, prosi... Kot da ga koljejo. Agonija za 5 minutno mirno sedenje na stolu včasih traja tudi več kot pol ure. A to pa ne pušča posledic? Ampak, glavno, da smo otroka brez tepežkanja kaznovali, ane.
Ali pa - trije otroci, ki vsak večer spijo pri očetu samohranilcu v postelji in jih nikakor ne more prepričati, da bi spali sami... Pride "Supernanny", jih zvečer zaprejo v sobo in mularija 2-3 ure zbija po vratih, vrešči, joka, prosi, dokler od utrujenosti ne zaspijo. To ne pušča psiholoških posledic? Adrenalin, razburjenje, občutki nemoči, zapuščenosti... WTF? Kako je to boljše, kot če bi oče vsem trem dal tri večere zapovrstjo dve po riti in - gremo v svojo posteljo spat. V 5. minutah bi bil mir. Kaj pa mentalno zdravje staršev, ki morajo 3 ure poslušati vreščanje in prošnje?


Eno je kontrolirano fizično kaznovanje otrok, drugo je pa brezčutno mlatenje. Vmes je nekaj sivega področja, priznam, ampak ne mešat ene čez rit s fizičnim nasiljem.


Podpis!

O solanju doma resno razmisljam, kajti to, kar se danes uci na OS je "podn od podna". Tri leta (!?) se vsako leto bolj inteligentni osnovnosolci (tako je pred casom dejalo ministrstvo) ucijo brati in pisati. Prosim lepo. Kaksni genialci smo bili sele tisti, ki smo se v enem letu naucili branja, pisanja (velike in male tiskane crke, pisane) in racunanja do deset oz. dvajset.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

BlueRunner ::

Mercier je izjavil:

BlueRunner je izjavil:

Za nekatere se ne izide. Zakaj bi jih mučili, če ne bi bilo treba?

Zato, ker ata in mama nekega dne umreta. Na svetu pa ti potem nihče ne drži roke, ko te življenje muči.


Tut fajn je včasih. Brez što ne ubije, jača filozofije, mnogokrat boljše.

Sicer ne vem, če sem to dobro razumel, vendar upam, da si prebral tudi preostanek tega, kar sem napisal.

Kratek povzetek pa se glasi: življenje pač ni med in mleko, otroku zagotovo koristi, da se sreča tudi s pojavi in obnašanjem drugih, ki mu ne vzbuja(jo) ugodja. Nikakor in na noben način pa ne zagovarjam nasilja ali celo trpinčenja otrok.

Na žalost pa je tega v naših šolah še vedno preveč, to pa največkrat zaradi patetičnih poskusov, da se učitelji maščujejo otrokom, kadar starši, ki jih dejansko skrbi za prihodnost njihovih otrok, izkoristijo priložnost za kakšen predlog ali bog ne daj celo kakšno konstruktivno kritiko.

Sploh pa - gledam včasih "Supernanny" (menda na Kanalu A), kjer se "varuške" (verjetno bolj psihologinje) ukvarjajo s problematičnimi mulci, ki jih starši ne znajo vzgajat.

Nekajkrat opazil in malo pogledal. Kolikor vidim se oddaja posveča predvsem saniranju staršev, ki so svoje otroke z raznimi "permisivnimi" pristopi zavozili do konca.

Sicer pa moram reči, da je za starša verjetno najbolj kruto to, da pride v hišo nekdo tretji in mu pokaže, kako je zavozil in uničil lastne otroke. Z najboljšimi željami seveda. Kar se tiče psihičnih posledic pa se strinjam s tem, da bi dve po riti verjetno privedle do hitrejše rešitve, hkrati pa bi otrokom potencialno privzgojile vzorec obnašanja, da se lahko problemi rešujejo s silo. Kar pa ni dobra ideja... za dolgoročno propsperiteto otrok, seveda.

Oh... Sam samo upam, da bom s svojimi znal, ko bodo prišli in, da jih ne bom zavozil. Vsekakor pa jih ne bom pustil "permisivno" same in brez strukture. To je IMHO največ in najpomembnejše kar jim lahko dam.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Starši, ki uničujejo svoje otroke (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Problemi človeštva
11919632 (15115) solatko
»

Otroka na rit. Kje je meja? (strani: 1 2 3 49 10 11 12 )

Oddelek: Loža
59672810 (58012) mailer

Moj sošolec pretepen, učiteljica se norčuje iz njega pred razredom (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
889333 (6931) Gandalfar
»

Ne pošiljanje otroka v osnovno šolo?

Oddelek: Šola
152981 (2471) kekz

Več podobnih tem