Forum » Loža » Izguba na rabljenih oz. novih avtih
Izguba na rabljenih oz. novih avtih
BlueRunner ::
Razlog je precej enostaven. Letne gume imajo na cesti večjo površino. Zimske imejo bolj "narezan" profil. Površina gume, ki se dotika ceste je manjša, pa še profil se bolj deformira.
Poletna guma pa je hkrati trša in tudi z mrzlim asfaltom ne ustvarja enake vezi, kot jo ustvarja poletna guma. Zaradi tega je že res, da je lahko stična površina kakšnih 5% večja, je pa zato koeficient lepenja manjši in posledično zavorna razdalja vedno daljša, bolj kot se temperatura spušča. Nekaj naključnih referenc: General Motors, kanadčane, še druge kanadčane (res ne vem zakaj so ravno ti obsedeni z zimskimi gumami).
Namenoma sem se izognil proizvajalcem in prodajalcem plaščev, ker so ti itak naštimani v smer tega, da jih prodajo čim več. Verjetno tudi ni potrebno posebej omenjati, da ti še posebej močno navijajo za nakup zimskega kompleta.
Za star vs. nov avto, pa je vedno hudič, če starega kupuješ. Morda je še najboljša varianta, da si kupiš novega takšne znamke, da ima poceni rezervne dela (njih veliko število da veliko delov na odpad) in garancijo, ki bo dosegla vsaj 50.000km normalne vožnje (dve leti ali več). Če crkuje, ga popravljaš v garanciji oziroma se ga znebiš čim prej. Če ne crkuje, ga obdržiš in ga voziš 7, 10, 12 let. Dokler se pač pleh še drži skupaj.
Napredek gre seveda naprej, ampak to je nekako tako kot z digitalnimi fotoaparati. Če za škatlo ustrezno skrbiš, ti ne bo čez 5 let delala nič slabše slike, kot jih je delala prvi dan. Zato brez veze menjati škatlo vsaka 3 ali 4 leta. Če pa nimaš ničesar, pa si kupiš nekaj, kar ima veliko verjetnost, da bo vzdržalo najmanj 10 let. Še vedno se ga lahko zebiš prej, če ga ne rabiš. Težko pa bo, če ti bodo začeli stroški lezti čez glavo še preden si ga "amortiziral".
der_Alte ::
Ko sem leta 1999 kupil novega Daewoo Lanosa,sem vedel,da ga bom imel najmanj 5 let,ker bo izgubil na vrednosti.Imam ga še sedaj-vrednosti nima nobene več,služi mi pa še zmeraj odlično.V 11-ih letih mi je odpovedal edino ventil na kompresorju klime,španar za klimo in počila zadnja vzmet na armotizerju...Prejšnji teden sem kupil vse štiri nove zimske gume (175/70 13 Sava) in sem dal 168 evrov z montažo in centriranjem.Pri moji vožnji mi porabi 7 litrov na 100 km.Zavarovanje in cestnina ter tehnični me pride 325 evrov.Pa mislim,da ga bom še dolgo imel,če hočem jesti....
Veš kaj je še vse odpovedalo? Najmanj amortizerji. Ker imaš zanič amortizerje, imaš tudi zavorno pot precej daljšo, da o čudnih reakcijah avtomobila niti ne govorim. Pa tudi dvomim, da so roke take kot morajo bit.
Umri mlad! Bodi lepo trupelce!
Pyr0Beast ::
Zakaj bi amortizerji kar tako na lepem odpovedali ?
Pravtako roke (oz. puše v njih) ?
Pravtako roke (oz. puše v njih) ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
der_Alte ::
BlueRunner je izjavil:
Razlog je precej enostaven. Letne gume imajo na cesti večjo površino. Zimske imejo bolj "narezan" profil. Površina gume, ki se dotika ceste je manjša, pa še profil se bolj deformira.
Poletna guma pa je hkrati trša in tudi z mrzlim asfaltom ne ustvarja enake vezi, kot jo ustvarja poletna guma. Zaradi tega je že res, da je lahko stična površina kakšnih 5% večja, je pa zato koeficient lepenja manjši in posledično zavorna razdalja vedno daljša, bolj kot se temperatura spušča. Nekaj naključnih referenc: General Motors, kanadčane, še druge kanadčane (res ne vem zakaj so ravno ti obsedeni z zimskimi gumami).
Tukaj so vsepovsod samo primerjave med vsesezonskimi pnevmatikami, za katere že vrabci čivkajo, da so najslabše poleti in najslabše pozimi. Pravzaprav niti primerjave niso. Manjka kakšen test, kaj praviš? Trdiš namreč, da je zimska pnevmatika boljša od poletne.
Lej ga zlomka, tukaj so pa res nekaj testirali in prišli do rahlo drugačnih zaključkov. V mokrem in v suhem, je poletna pnevmatika tudi pri -7 stopinjah boljša. Kar se še posebej lepo vidi pri zavorni poti. Kaj pa zdaj?
Zakaj bi amortizerji kar tako na lepem odpovedali ?
Pravtako roke (oz. puše v njih) ?
Na lepem? Se norca delaš al si samo malo trd? Nič ni na lepem. Stavim pa, da ne opravljajo svoje funkcije kot bi morali. Amortizerji se starajo in ne dušijo več tako dobro. Puše pa dobijo zračnost, kar med drugim pomeni, da kolesa tudi niso več pod pravimi koti. Da vse to vpliva na vožnjo? Neee, seveda, to pa že neee.
Umri mlad! Bodi lepo trupelce!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: der_Alte ()
T-h-o-r ::
lanos je bil kul ja
ampak za hitro vožnjo v ovinke ni ravno najboljši :D
ampak za hitro vožnjo v ovinke ni ravno najboljši :D
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Pyr0Beast ::
Na lepem? Se norca delaš al si samo malo trd? Nič ni na lepem. Stavim pa, da ne opravljajo svoje funkcije kot bi morali. Amortizerji se starajo in ne dušijo več tako dobro. Puše pa dobijo zračnost, kar med drugim pomeni, da kolesa tudi niso več pod pravimi koti. Da vse to vpliva na vožnjo? Neee, seveda, to pa že neee.
Če kolesa niso pod pravimi koti se to pokaže na tehničnem. Tam se ti tudi preveri zračnost zadev, katere ne sme biti.
Amortizerji se nimajo kaj starati, saj se v njih nič ne izrablja. Če je olje izpustilo se jih zamenja in to je to.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
der_Alte ::
Na lepem? Se norca delaš al si samo malo trd? Nič ni na lepem. Stavim pa, da ne opravljajo svoje funkcije kot bi morali. Amortizerji se starajo in ne dušijo več tako dobro. Puše pa dobijo zračnost, kar med drugim pomeni, da kolesa tudi niso več pod pravimi koti. Da vse to vpliva na vožnjo? Neee, seveda, to pa že neee.
Če kolesa niso pod pravimi koti se to pokaže na tehničnem. Tam se ti tudi preveri zračnost zadev, katere ne sme biti.
Amortizerji se nimajo kaj starati, saj se v njih nič ne izrablja. Če je olje izpustilo se jih zamenja in to je to.
Hahahaha. Hvala za igro. Lahko sedeš. Potem si pa pojdi nekam pogledat kako so amortizerji narejeni, zato se zadeve tudi starajo.
Lahko pa odpelješ avto na kak test amortizerjev. Ti bo hitro jasno kakšno bedarijo si napisal. Da bi 11 let stari amortizerji delovali dobro, ko so bili dnevno v uporabi.
Kako pa zgleda tehnični pregled pa... tam preverijo, če ni že stvar tako nevarna, da bo razpadla. Ne pa tega, če puše opravljalo svojo funkcijo optimalno.
Umri mlad! Bodi lepo trupelce!
ttommy ::
Ha ha-kakšna debata. Res je-amortizerji so mehkejši in že razmišljam, da jih zamenjam. Saj nisem omenil, da bo vse večno trajalo, sem pa presenečen nad vzdržljivostjo avta, ker sem bil glede tega skeptičen ob nakupu.
Gamer
Zgodovina sprememb…
- polepsal: Mavrik ()
Pyr0Beast ::
Hahahaha. Hvala za igro. Lahko sedeš. Potem si pa pojdi nekam pogledat kako so amortizerji narejeni, zato se zadeve tudi starajo.
Saj niso zelenjava vraga. No povej ko se že tako pametnega delaš, kaj se v njih izrabi.
Lahko pa odpelješ avto na kak test amortizerjev. Ti bo hitro jasno kakšno bedarijo si napisal. Da bi 11 let stari amortizerji delovali dobro, ko so bili dnevno v uporabi.
Če so fuč, jih je treba menjati.
In da, 11 let stari amortizerji delajo dobro. Tudi starejše najdeš, ki opravljajo svojo nalogo brez težav.
Kako pa zgleda tehnični pregled pa... tam preverijo, če ni že stvar tako nevarna, da bo razpadla. Ne pa tega, če puše opravljalo svojo funkcijo optimalno.
Kaj je zate 'optimalno' ?
Tehnični pregled ti da potrdilo, da je avto ustrezen za promet.
Če presegaš emisije ne dobiš potrdila, če imaš v kolesih prevelik luft ga pravtako ne dobiš. Še če imaš luft v volanu ga ne dobiš in še za mnogo drugih, ne uničenih, samo narobe nastavljenih stvari, npr. žarometov ne dobiš potrdila.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
der_Alte ::
Če kolesa niso pod pravimi koti se to pokaže na tehničnem.
Tole je še ena tvoja bedarija. Nisem vedel, da na tehničnem pregledu preverijo nastavitve podvozja (nagib, stekanje koles...). Saj jih tudi ne!
Glede amortizerjev, si lahko ogledaš kako so zgrajeni. Menda imaš toliko v glavi, da boš lahko poiskal. Je precej tesnil v njih, celo kakšni ventili, ki so lahko celo elektronsko krmiljeni v naprednih izvedbah. Seveda se te reči nikoli ne obrabijo.
Umri mlad! Bodi lepo trupelce!
barakus ::
Renault Chamade 1990 120k km ( brez vse elektronike, na karburator )
Proti novim avtom s podobno močjo potegne kot nor (ultra lahek), pije 6,7l(če se ne goni nad 120km/h), sedeži so bolj udobni kot v novih avtih (še posebno ne maram nemcev), placa notri ogromno, včasih živim notri. Bil z njim na smučanju v Dolomitih in Alpah nad 2500m, pri -20°C vžge bp :)
Enkrat na leto približno zamenjam kako preperelo cev od hlajenja (10eur) + kaksna vecja stvar (ampak kosi z odpada so cheap), stroski z registracijo 400eur na leto, dobil sem ga zastonj.
Slaba stran je predvsem, da se vozim v krsti to se pač vsak zase odloči, koliko bo tvegal.
Proti novim avtom s podobno močjo potegne kot nor (ultra lahek), pije 6,7l(če se ne goni nad 120km/h), sedeži so bolj udobni kot v novih avtih (še posebno ne maram nemcev), placa notri ogromno, včasih živim notri. Bil z njim na smučanju v Dolomitih in Alpah nad 2500m, pri -20°C vžge bp :)
Enkrat na leto približno zamenjam kako preperelo cev od hlajenja (10eur) + kaksna vecja stvar (ampak kosi z odpada so cheap), stroski z registracijo 400eur na leto, dobil sem ga zastonj.
Slaba stran je predvsem, da se vozim v krsti to se pač vsak zase odloči, koliko bo tvegal.
BlueRunner ::
Tukaj so vsepovsod samo primerjave med vsesezonskimi pnevmatikami, za katere že vrabci čivkajo, da so najslabše poleti in najslabše pozimi. Pravzaprav niti primerjave niso. Manjka kakšen test, kaj praviš? Trdiš namreč, da je zimska pnevmatika boljša od poletne.
Lej ga zlomka, tukaj so pa res nekaj testirali in prišli do rahlo drugačnih zaključkov. V mokrem in v suhem, je poletna pnevmatika tudi pri -7 stopinjah boljša. Kar se še posebej lepo vidi pri zavorni poti. Kaj pa zdaj?
Hvala za opozorilo, da nisem dal povezav na teste. Zmotno sem sklepal, da za objavljenimi rezultati dejansko stojijo neka empirična testiranja na katera se v besedilu namiguje. Bom pa ob priložnosti pobrskal še za neposreden test, kjer se je soočilo poletne z zimskimi na suhi cesti v zimskih pogojih.
Glede testa v Avto magazinu pa se bom raje zjokal. Testirali so Savine Eskimo, kar že pove veliko. Sicer ne vem katerega leta so testirali pri AM, lanski test pri AMZS pa je to gumo v tej dimenziji postavil na predzadnje mesto s častno oceno "ni priporočljivo". Lastnosti na suhi cesti so imele skupno oceno 4,2. Z izjemo zadnje, ki je slavila z oceno 5,0 so imele vse ostale gume oceno na suhi cesti 2,9 ali boljšo. Dobre lastnosti? Samo sneg in led. Skratka dobra guma, če živiš v rovtah, ne pa ravno guma za kraje, kjer sneg leži na cesti manj kot nekaj dni na sezono.
Jp... res dober test. Čigumi guma, ki je bila skoraj najslabša na testu zimskih gum, naj bo merilo za primerjavo med povprečnimi zimskimi in povprečnimi letnimi. Nope. Bom raje pogledal za kakšen bolj relevanten test. Tudi tvoj je za v smetje.
Pyr0Beast ::
Tole je še ena tvoja bedarija. Nisem vedel, da na tehničnem pregledu preverijo nastavitve podvozja (nagib, stekanje koles...). Saj jih tudi ne!
Nagib preverjajo vizualno. Je pa povezan tudi z luftom v zglobih, katerega pa se obvezno pregleduje.
Glede amortizerjev, si lahko ogledaš kako so zgrajeni. Menda imaš toliko v glavi, da boš lahko poiskal. Je precej tesnil v njih, celo kakšni ventili, ki so lahko celo elektronsko krmiljeni v naprednih izvedbah. Seveda se te reči nikoli ne obrabijo.
Hidravličarji imajo drugačno krmljenje, tam je znano da se sfere obrabljajo. Bolj je tehnologija napredna več vzdrževanja potrebuje.
Napaka starih amortizerjev so bila slaba tesnila, kar je povzročilo da je amortizer iztekel in izgubil vse sposobnosti blaženja, sploh pejčki so bili trapasti glede tega.
Samo olje pa ni kritično in se ne obrablja. Tako kot imaš olje v menjalniku za 70kkm ali še več.
Olje v mašini ima pa detergente ki nase vežejo umazanijo in kot tako se tudi hitro obrabi.
Spet ima pa tudi ogromno veze ali se furaš po AC ali po makedamu.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
IceIceBaby ::
Tudi letna guma v AM testu je med slabšimi. Primerjajo gume v podobni kategoriji.
Pa tole ni edini test. V reviji sem večkrat videl podobne teste zimskih in letnih gum. Mogoče se da kaj najti na AM strani. Revij pa žal ne spravljam, da bi lahko skeniral.
Pa tole ni edini test. V reviji sem večkrat videl podobne teste zimskih in letnih gum. Mogoče se da kaj najti na AM strani. Revij pa žal ne spravljam, da bi lahko skeniral.
der_Alte ::
BlueRunner je izjavil:
Tukaj so vsepovsod samo primerjave med vsesezonskimi pnevmatikami, za katere že vrabci čivkajo, da so najslabše poleti in najslabše pozimi. Pravzaprav niti primerjave niso. Manjka kakšen test, kaj praviš? Trdiš namreč, da je zimska pnevmatika boljša od poletne.
Lej ga zlomka, tukaj so pa res nekaj testirali in prišli do rahlo drugačnih zaključkov. V mokrem in v suhem, je poletna pnevmatika tudi pri -7 stopinjah boljša. Kar se še posebej lepo vidi pri zavorni poti. Kaj pa zdaj?
Hvala za opozorilo, da nisem dal povezav na teste. Zmotno sem sklepal, da za objavljenimi rezultati dejansko stojijo neka empirična testiranja na katera se v besedilu namiguje. Bom pa ob priložnosti pobrskal še za neposreden test, kjer se je soočilo poletne z zimskimi na suhi cesti v zimskih pogojih.
Glede testa v Avto magazinu pa se bom raje zjokal. Testirali so Savine Eskimo, kar že pove veliko. Sicer ne vem katerega leta so testirali pri AM, lanski test pri AMZS pa je to gumo v tej dimenziji postavil na predzadnje mesto s častno oceno "ni priporočljivo". Lastnosti na suhi cesti so imele skupno oceno 4,2. Z izjemo zadnje, ki je slavila z oceno 5,0 so imele vse ostale gume oceno na suhi cesti 2,9 ali boljšo. Dobre lastnosti? Samo sneg in led. Skratka dobra guma, če živiš v rovtah, ne pa ravno guma za kraje, kjer sneg leži na cesti manj kot nekaj dni na sezono.
Jp... res dober test. Čigumi guma, ki je bila skoraj najslabša na testu zimskih gum, naj bo merilo za primerjavo med povprečnimi zimskimi in povprečnimi letnimi. Nope. Bom raje pogledal za kakšen bolj relevanten test. Tudi tvoj je za v smetje.
Sem te čakal. Hehe. Primerjali so šrot s šrotom. Ker moraš bit res malce usekan, da Save natakneš na avto. Obe, Intensa in Eskimo, sta slabi, sploh na mokrem. Lahko pogledaš ADAC teste, kjer si je Sava sploh upala dat na test tudi svoje poletne pnevmatike. Če se ne motim je enkrat celo dosegla oceno »ni priporočljivo«.
Bolj gre za to, da očitno pri primerljivi kvaliteti pnevmatik, pravljice o tem, da poletne pnevmatike ne delujejo dobro pod +7 stopinjami Celzija, res to samo so, pravljice.
Kolikor vem namreč, so ponavadi bolj zmogljive pnevmatike iz mehkejših mešanic. Moje osebne izkušnje so namreč zelo podobne. Na avtu sem namreč imel v tistem času po testih ene najboljših poletnih (Bridgestone Potenza RE-720) in zimskih (Goodyear UG 7) pnevmatik. Tudi ko sem jih precej pozno v zimo parkrat zamenjal, sem takoj (pa nisem super voznik) opazil in občutil, da
a) zimske pnevmatike ogromno podaljšajo zavorno razdaljo v suhem ali mokrem
b) zimske pnevmatike drastično zmanjšajo oprijem v ovinkih (kot da bi imel drug avto) tako v suhem in v mokrem
c) obe zgoraj omenjeni lastnosti sta bili po mojem občutku celo slabši slabši od Pirelli P3000, s katero nisem imel problemov niti prit na zasnežen Vršič ali pa na Roglo.
c) da s Potenzo v globokem snegu nisem prišel niti do glavne ceste (sem šel peš na delo in potem zamenjal kolesa)
Zimske pnevmatike imam na avtu zgolj zato, ker ne želim pozimi kje obstat zaradi snega, da grem lahko čez kakšne prelaze ipd.
Lahko pa tudi ti z nami deliš svoje izkušnje v vožnji istega avtomobila z zimskimi in poletnimi pnevmatikami.
Umri mlad! Bodi lepo trupelce!
Drekcpekc ::
Edino, kar so napredovali v avtomobilski industriji, je varnost.
Včasih so bili avti lepši in bolj zanesljivi, ni bilo toliko nepotrebne elektronike kot zdaj, ko ti more slo-techovec z računalnikom narediti servis na avtu
Predvsem mislim s tem kakšne Mazde, starejše Volvote itd., ki so delali pa delali, do 400.000 km. Ne morem si predstavljat, da bi zdajšnji avti toliko dosegli, naprimer kakšna Kia Ceed ali pa tudi prestižni VW Golf.
Izguba na novem avtu je pa že znana. Najbolj se splača kupiti 3-4 leta star avto srednjega razreda.
Moral sem pač dodat svoj delež k bistroumni debati
Včasih so bili avti lepši in bolj zanesljivi, ni bilo toliko nepotrebne elektronike kot zdaj, ko ti more slo-techovec z računalnikom narediti servis na avtu
Predvsem mislim s tem kakšne Mazde, starejše Volvote itd., ki so delali pa delali, do 400.000 km. Ne morem si predstavljat, da bi zdajšnji avti toliko dosegli, naprimer kakšna Kia Ceed ali pa tudi prestižni VW Golf.
Izguba na novem avtu je pa že znana. Najbolj se splača kupiti 3-4 leta star avto srednjega razreda.
Moral sem pač dodat svoj delež k bistroumni debati
BlueRunner ::
Lahko pa tudi ti z nami deliš svoje izkušnje v vožnji istega avtomobila z zimskimi in poletnimi pnevmatikami.
Misliš z X let starimi zimskimi napram svežimi in iz vrha testov ocenjeni letnimi?
Nope. Ta primerjava bi bila tudi navaden šrot. Pred kratkim pa se je pa še vozilo zamenjalo, tako da letos tudi ne bo nič od osebnega testa "v živo"...
Edino, kar so napredovali v avtomobilski industriji, je varnost.
OK. Recimo, da varnosti ni nikoli preveč. Ali je vzdrževan avto lahko z leti vedno bolj nevaren?
Ker če ni, potem se lahko 10 let voziš v vozilu, katerega varnosti ti je na prvi dan nakupa načeloma zadoščala in ti samo iz tega razloga stare škatle ni potrebno metati stran. Po isti logiki pa si verjetno lahko izbirčen, ko izbiraš pred nakupom. Če lahko dobiš več varnosti, zakaj pa ne? To pa je običajno čim novejše vozilo, če ne kar novo.
Tudi to nekako na dolgi rok šteje...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
darkolord ::
Hidravličarji imajo drugačno krmljenje, tam je znano da se sfere obrabljajo. Bolj je tehnologija napredna več vzdrževanja potrebuje.Novi hidravličarji imajo pa bolj napreden zaprt sistem, ki potrebuje precej manj vzdrževanja, ...
Fizikalko ::
Po mojem mnennju se najbolj splača kupit 4 leta star avto. Jaz delam tako že nekaj časa - vzamem s sabo še enega mehanika, da preveri zadevo, spogajam in kupim. Tak avto imam potem vsaj 5 let. Do sedaj se je ta taktika zelo dobro obnesla (zadnja 2 primera: Honda Civic 1.4, letnik 2002, kupljen 3 leta nazaj, zdaj ima okrog 150k km in pa Škoda Superb TDI, 2002, kupljen 4 leta nazaj, 185k km --> Obda delata kot se spodobi, nobenih izrednih stroškov).
Nujno pa: potrjena servisna (in pa kupit malce nepopularen avto, da je verjetnost za ponarejeno servisno res majhna), gadget za preverbo laka, pa mehanik. To rabiš imet s sabo ob nakupu. Pa keš, seveda :D
Nujno pa: potrjena servisna (in pa kupit malce nepopularen avto, da je verjetnost za ponarejeno servisno res majhna), gadget za preverbo laka, pa mehanik. To rabiš imet s sabo ob nakupu. Pa keš, seveda :D
Utk ::
Da se novi avti kvarijo bolj kot stari je en mit. Bi kar prosil za kak link za to, če mora bit za vse drugo.
Če danes kupiš najcenejše smetje za 8000 evrov, recimo clio, corsa, itd, si lahko prepričan, da do 150,000 km ne bo nobenega problema. Sama mašina pa ne bo rabila generalke niti do 400,000. Servisni interval je 20-30,000km, vmes nimaš razloga, da bi odpiral haubo. Auti imajo 3-5-7 let garancije, na prerjevenje 10-12. Kaj takega je blo za stoenke science fiction. Tudi za golfe, da ne bo pomote. Seveda so kakšni volvoti in merdžoti prevozili tudi pol milijona, ampak a danes ne? Tudi dosti več. Mislite, da so včasih vsi ljudje iz veselja šraufali avte, in to je res delal skoraj vsak? Ne, so jih kar morali. Danes če kupiš nov avto, se naslednjih 10 let sigurno ne boš naučil šraufat. No, naučil se boš zamenjat olje in kak filter, če se boš res hotel.
Je pa res, da ti zdaj zna (ampak ni nujno) pri 15 let starem avtu crknit neka draga elektronika, in se ga enostavno ne splača več popravit. Pred 30 leti bi ga pa flikali še par let, in kolk bi danes s tem profitiral, 300 evrov? Greš pa kupiš drugega, če že imaš veselje do takih avtov.
Pa tudi ni ravno vsak vozil 15 let...mi smo imeli 15 let staro katrco pa je bla edina tako stara daleč naokoli. Danes imaš 15 let starih cliotov in golfov kolk češ.
Če danes kupiš najcenejše smetje za 8000 evrov, recimo clio, corsa, itd, si lahko prepričan, da do 150,000 km ne bo nobenega problema. Sama mašina pa ne bo rabila generalke niti do 400,000. Servisni interval je 20-30,000km, vmes nimaš razloga, da bi odpiral haubo. Auti imajo 3-5-7 let garancije, na prerjevenje 10-12. Kaj takega je blo za stoenke science fiction. Tudi za golfe, da ne bo pomote. Seveda so kakšni volvoti in merdžoti prevozili tudi pol milijona, ampak a danes ne? Tudi dosti več. Mislite, da so včasih vsi ljudje iz veselja šraufali avte, in to je res delal skoraj vsak? Ne, so jih kar morali. Danes če kupiš nov avto, se naslednjih 10 let sigurno ne boš naučil šraufat. No, naučil se boš zamenjat olje in kak filter, če se boš res hotel.
Je pa res, da ti zdaj zna (ampak ni nujno) pri 15 let starem avtu crknit neka draga elektronika, in se ga enostavno ne splača več popravit. Pred 30 leti bi ga pa flikali še par let, in kolk bi danes s tem profitiral, 300 evrov? Greš pa kupiš drugega, če že imaš veselje do takih avtov.
Pa tudi ni ravno vsak vozil 15 let...mi smo imeli 15 let staro katrco pa je bla edina tako stara daleč naokoli. Danes imaš 15 let starih cliotov in golfov kolk češ.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Valvoline ::
valvoline, ti (po prebranih tvojih izjavah) še 100 km nisi prevozil, kaj šele milijon
Pred leti ko sem fural tovornjaka po 10-15.000km na mesec v službo.
Izpit mam za B,C,E,D. Škoda da nimam shranjeno plačilne liste z opravljenimi km na mesec da skeniram in prlimam tle.Še kaj?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Utk ::
W1 verjel ali ne ti po 1.000.000 in več prevoženih km garantiam da je ABS sam za nesposobne rookie,drugače povsem neuporabna zadeva.
Sicer bi pa rad videl direktni crash med 30 let staro mečko in kšnega novega mercedesa istega razreda pa da vidmo kej je boljše narejeno :)
Bistvena razlika so erbegi. Torej starejšemu tenku daš 2 erbega not pa je precej bl varn kot današnji trabanti :)
Ti ziher misliš da je tvoj golf 2 al 3 oz. kaj že imaš, razen airbagov ene trikrat bolj varen od novega megana, cliota, ali česarkoli kar ni vsaj pol tone težje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
whatever ::
eh, airbagi sploh ne igrajo skor nobene veze. airbag je zato, da ti z buco direkt ne treščiš v armaturo/volan. če nisi pripet, ti tudi airbag ne pomaga ali te še dodatno poškoduje. ta ideja, da bi v star tank dal 2 airbaga je pa sploh bosa. če je avto naret kot opeka, bojo delovale velike sile pojemka na telo in raztrgale notranje organe pri crashu, airbagi gor ali dol. novi avti majo pa mečkalne cone, ki ublažijo silo pojemka pri crashu.
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
Valvoline ::
W1 verjel ali ne ti po 1.000.000 in več prevoženih km garantiam da je ABS sam za nesposobne rookie,drugače povsem neuporabna zadeva.
Sicer bi pa rad videl direktni crash med 30 let staro mečko in kšnega novega mercedesa istega razreda pa da vidmo kej je boljše narejeno :)
Bistvena razlika so erbegi. Torej starejšemu tenku daš 2 erbega not pa je precej bl varn kot današnji trabanti :)
Ti ziher misliš da je tvoj golf 2 al 3 oz. kaj že imaš, razen airbagov ene trikrat bolj varen od novega megana, cliota, ali česarkoli kar ni vsaj pol tone težje.
Golf3(2 pred tem,šaltam na 4kico v kratkem) :)
Se sploh ne obremenjujem z tem. pač rad mam svojo krsto na 4rih kolesih. Pocen(oz nobeno) vzdrzevanje,poraba 3.5e na 100km,druga me sploh ne zanima.
Še vedno trdim da je un posnetek crasha med modusom in volvotom fejkan,poglej si malo počasni posnetek,se grem stavit da so volvotu pohabil nosilce.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Zheegec ::
Se sploh ne obremenjujem z tem. pač rad mam svojo krsto na 4rih kolesih. Pocen(oz nobeno) vzdrzevanje,poraba 3.5e na 100km,druga me sploh ne zanima.
Če si zadovoljen s svojo krsto, potem ne tukaj govoriti, da so "bombončki" na novejših avtomobilih in vse varnostne izboljšave brezvezne.
Reci, da so dobre, samo jih ne moreš/nočeš/kar koli imeti.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
djordjevic ::
Eh, tu so starega espaca ziher sabotirali prej ... ;)))
No grave is deep enough to keep us in chains.
Utk ::
Ne, to je zato ker je to francosko sranje. Če bi zabili golfa 2 in novega megana bi bla pa čist druga pesem.
Pyr0Beast ::
Kot so na koncu povedali je razlika med konstrukcijo avtomobilov. Tisti s šibkejšim bo naje*
Konec koncev lahko tudi bullbare naštimaš pa se greš zakon močnejšega.
Konec koncev lahko tudi bullbare naštimaš pa se greš zakon močnejšega.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Kinjorts ::
Tomas 33 ::
20 let nazaj je bila plača 400 DEM (cca. 200EUR), 4 leta star Jugo pa 2500 DEM.
Glede na to, da si ga večinoma sam pošravfal, je bilo vzdrževanje relativno poceni.
Danes je povprečna plača 1300EUR, 4 leta star Clio pa 4000EUR, ki pa razen menjave olja in filtra (pa še to redki) vse servisiraš na uradnem servisu.
Zato se danes hireje odločiš za menjavo kot pa servis.
Sem imel 13 let staro R5, ki je bila odlično ohranjena (varnost na nuli a sem vkalkuliral pri načinu vožnje), pa mi je šla vodna pumpa.
Servis 200EUR za 100EUR vreden avto.
Pa greš danes raje kupit novega. Zato danes z avti večina naredi 200 - 300k km.
Glede na to, da si ga večinoma sam pošravfal, je bilo vzdrževanje relativno poceni.
Danes je povprečna plača 1300EUR, 4 leta star Clio pa 4000EUR, ki pa razen menjave olja in filtra (pa še to redki) vse servisiraš na uradnem servisu.
Zato se danes hireje odločiš za menjavo kot pa servis.
Sem imel 13 let staro R5, ki je bila odlično ohranjena (varnost na nuli a sem vkalkuliral pri načinu vožnje), pa mi je šla vodna pumpa.
Servis 200EUR za 100EUR vreden avto.
Pa greš danes raje kupit novega. Zato danes z avti večina naredi 200 - 300k km.
T-h-o-r ::
lol wat? današnji avtomobili brez panike naredijo 400k km
hahaha
Ne, to je zato ker je to francosko sranje. Če bi zabili golfa 2 in novega megana bi bla pa čist druga pesem.
hahaha
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: T-h-o-r ()
djordjevic ::
@T-h-o-r: Sarkazem detektor šel rakom žvižgat?
No grave is deep enough to keep us in chains.
IceIceBaby ::
lol wat? današnji avtomobili brez panike naredijo 400k km
Zakaj pa ne?
Če nebi pri nas množično vrteli števcev bi pol avtomobilov na avto.net imelo krepko čez 200k.
Blinder ::
rofl russian car
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
kapitan ::
Valvoline, taki kot si ti, so na cesti najbolj nevarni. Na žalost. Ker ti znaš vse, veš vse, ti si najboljši voznik, tvoj avto je najboljši, najmanj pije, je najbolj varen,....
Dejstvo pa ostaja, da na cesti nihče ni sam in ni 2× za rečt, da ti ABS že ni rešil življenje... pa čeprav se je aktiviral na tujem avtomobilu.
In mi, kot drugi udeleženci bi lažje spali, če bi tudi nad tabo bdel pomožni sistem, ki se bo aktiviral ob tvoji napaki in komu rešil življenej. Ampak to se ne more zgodit, ker ti si vozil kamion, ti imaaš več kot 1mio kilometrov. Na žalost so taki podatki brez vrednosti in služijo samo napihovanju ega in net-dicka, v realnosti pa delujejo negativno, ker začneš mislit, da si nekaj več kot drugi in si zaradi tega dovoliš več. Vse dokler se ne konča kot vidimo večkrat na mesec.
Dejstvo pa ostaja, da na cesti nihče ni sam in ni 2× za rečt, da ti ABS že ni rešil življenje... pa čeprav se je aktiviral na tujem avtomobilu.
In mi, kot drugi udeleženci bi lažje spali, če bi tudi nad tabo bdel pomožni sistem, ki se bo aktiviral ob tvoji napaki in komu rešil življenej. Ampak to se ne more zgodit, ker ti si vozil kamion, ti imaaš več kot 1mio kilometrov. Na žalost so taki podatki brez vrednosti in služijo samo napihovanju ega in net-dicka, v realnosti pa delujejo negativno, ker začneš mislit, da si nekaj več kot drugi in si zaradi tega dovoliš več. Vse dokler se ne konča kot vidimo večkrat na mesec.
Pyr0Beast ::
Kapitan: Enako velja za nekatere voznike katere elektronika pogosto rešuje iz dreka in si upajo preveč, dokler enega dne ne zaserjejo dovolj da jih sam elektronski bog ne more rešit.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
kapitan ::
Ja, lahko greš v take in drugačne ekstreme, če hočeš. Lahko pridemo tudi do neuporabnosti servo volana, ker v mestu ti pomaga, pri višji hitrosti je prelahek in pride do nesreče. Lahko tudi gremo o disk zavorah, ker so boljše, ljudje si upajo več in nesreč je več. Pa tudi hrup motorja, nekoč si v kabino slišal motor, danes je skorajda tiho, voznik ne sliši motorja, kar mu zmanjša občutek hitrosti in kar naprej stiska na plin,... pa še tega bi lahko naštel. Dejstvo pa ostaja, da ni bilo govora o teh stvareh.
Relanium ::
Da se novi avti kvarijo bolj kot stari je en mit. Bi kar prosil za kak link za to, če mora bit za vse drugo.
Ni noben mit, jaz ti lahk kar celo knjgo posodim iz faxa,
reče se ji pa: Dimenzioniranje na življenjsko dobo.
Če hočeš si lahko še kak preračun narediš. Stvar je pač teorija,
tehnologija pa to teorijo vedno bolj dohaja.
Gre se namreč v to smer: Avto drži svojo garancijo čisto BP,
še naslednji dan po poteku garancije pa MORA CRKNIT.
(treba je mal na delh še zaslužit, ali pa morda kar na novemm avtu - evo ekonomiste)
IceIceBaby ::
No ja, tudi če je to res so danes garancije večinoma vsaj 3 leta in vsaj 100kkm. Yugoti so pri teh kilometrih imeli za sabo že vsaj eno generalko.
Sicer pa poglej na avto.net, koliko avtomobilov z 200kkm+ se vozi okrog pa boš videl da to sole buče. Res je, da so včasih kakšen model predimenzionirali, ampak v povprečju so danes materiali in proizvodni procesi toliko boljši, da se avtomobili pri 100kkm šele dobro utečejo, življenjska doba pa je od rednem servisiranju z lahkoto 3x, 4x toliko.
Sicer pa poglej na avto.net, koliko avtomobilov z 200kkm+ se vozi okrog pa boš videl da to sole buče. Res je, da so včasih kakšen model predimenzionirali, ampak v povprečju so danes materiali in proizvodni procesi toliko boljši, da se avtomobili pri 100kkm šele dobro utečejo, življenjska doba pa je od rednem servisiranju z lahkoto 3x, 4x toliko.
Valvoline ::
Valvoline, taki kot si ti, so na cesti najbolj nevarni. Na žalost. Ker ti znaš vse, veš vse, ti si najboljši voznik, tvoj avto je najboljši, najmanj pije, je najbolj varen,....
Dejstvo pa ostaja, da na cesti nihče ni sam in ni 2× za rečt, da ti ABS že ni rešil življenje... pa čeprav se je aktiviral na tujem avtomobilu.
In mi, kot drugi udeleženci bi lažje spali, če bi tudi nad tabo bdel pomožni sistem, ki se bo aktiviral ob tvoji napaki in komu rešil življenej. Ampak to se ne more zgodit, ker ti si vozil kamion, ti imaaš več kot 1mio kilometrov. Na žalost so taki podatki brez vrednosti in služijo samo napihovanju ega in net-dicka, v realnosti pa delujejo negativno, ker začneš mislit, da si nekaj več kot drugi in si zaradi tega dovoliš več. Vse dokler se ne konča kot vidimo večkrat na mesec.
V svojih prek 1.000.000km prevoženih še počohal nisem nobenega avta in tovornjaka. Poznam pa ene par pubecov k je vsak od njih že 5x polamal super duper sodobnih avtov z vsem elektronskim sranjem ki se danes ponuja.Edn med njih je pristal na vozičku do konca življenja.
Če pameti ni,vsa tehnika in elektronika na tem svetu ne bo pomagala.
djordjevic ::
Če pameti ni,vsa tehnika in elektronika na tem svetu ne bo pomagala.
No, vsaj tole pa si zadel 100%.
No grave is deep enough to keep us in chains.
Utk ::
Da se novi avti kvarijo bolj kot stari je en mit. Bi kar prosil za kak link za to, če mora bit za vse drugo.
Ni noben mit, jaz ti lahk kar celo knjgo posodim iz faxa,
reče se ji pa: Dimenzioniranje na življenjsko dobo.
Če hočeš si lahko še kak preračun narediš. Stvar je pač teorija,
tehnologija pa to teorijo vedno bolj dohaja.
Gre se namreč v to smer: Avto drži svojo garancijo čisto BP,
še naslednji dan po poteku garancije pa MORA CRKNIT.
(treba je mal na delh še zaslužit, ali pa morda kar na novemm avtu - evo ekonomiste)
Nič novega nisi povedal. To je glih tako držalo pred 30 leti kot danes. Nekje imam avto-magazin iz leta 75 ali nekaj podobnega, v njem je direktor Bosne rekel, da bi komot naredili svečko, ki bi zdržala 100,000km, ampak komu bi jih potem prodajali. Pa brez skrbi, da niso bli bosanci prvi, ki so to izumili. No, ampak danes se svečke menjajo na 60,000, včasih so se pa na kolk, 10-20?
Na novih avtih ne rabi nič crknit po garanciji. Za skoraj vse dele imaš predvideno v servisni knjižici kdaj jih boš menjal. No, ponavadi zdrži tudi kaj dlje, če voziš normalno. Elektronika pa lahko crkne kadarkoli ja, in lahko bi not dali elektroniko, ki ziher ne bi nikdar crknila, samo kolk bi tak avto stal...vsak bi raje kupil drugega, pri katerem imaš 2 procenta šans, da ti crkne čez 12 let.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Valvoline ::
IceIceBaby je izjavil:
No ja, tudi če je to res so danes garancije večinoma vsaj 3 leta in vsaj 100kkm. Yugoti so pri teh kilometrih imeli za sabo že vsaj eno generalko.
Sicer pa poglej na avto.net, koliko avtomobilov z 200kkm+ se vozi okrog pa boš videl da to sole buče. Res je, da so včasih kakšen model predimenzionirali, ampak v povprečju so danes materiali in proizvodni procesi toliko boljši, da se avtomobili pri 100kkm šele dobro utečejo, življenjska doba pa je od rednem servisiranju z lahkoto 3x, 4x toliko.
Jugeci so bli še kar trpežni(no ja 55ka,45ka pa zaen drek),mašine so se kvarile predvsem zarad nevzdrževanja,in uporaba slabših olj.Čeb v jugecih not deval sintetičnih olj tko k danes verjetno noben ne bi zaribal.Takrat so tut zbijal kilometre brez skrbi. Jugeci so itak mel 5 številčne števce :) Kolk je samo golfičev 1 in 2 z prevoženimi po 5x100.000(tko to gre ane) in več km,pa še pridno lavfajo.
V bistvu razlike med mehanskim delom oz blok in glava motorja starih in novih avtov skoraj da ni. Sesalni in izpušni del se vseskozi spreminja,in tu je zraven tista hyper duper elektronika ki jo bo počas več kot je sami motor :)
kapitan ::
Valvoline, tako so govorili tudi za varnostne pasove, pa še za marsi kaj drugega.
EDIT:
Pravzaprav so tako govorili že za motor z notranjim izgorevanjem ;)
EDIT:
Pravzaprav so tako govorili že za motor z notranjim izgorevanjem ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kapitan ()
IceIceBaby ::
V bistvu razlike med mehanskim delom oz blok in glava motorja starih in novih avtov skoraj da ni. Sesalni in izpušni del se vseskozi spreminja,in tu je zraven tista hyper duper elektronika ki jo bo počas več kot je sami motor :)
No ja, bistvenih razlik v zasnovi ni. Malo več ventilov pa mogoče direktev vbrizg pri bencinarjih.
Je pa bistvena razlika v načinih izdelave. V 20, 30 letih so motorji postali neprimerno bolj natančno izdelani. Tolerance so manjše, materiali pa boljši. Vse to pomeni daljšo življenjsko dobo in servise na 20, 25kkm namesto na 5.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Lučka za ABS se občasno prižge (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 25531 (3845) | PrimozR |
» | Fizikalno ozadje zaviranja z in brez zavornega sistema ABSOddelek: Na cesti | 5119 (3913) | K0l1br1 |
» | Razlika med pnevmatiki (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 24498 (22063) | denabiker |
» | O pnevmatikah, zavorni razdalji in oprijemu (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 31551 (29657) | energetik |
» | Stanje bremzOddelek: Loža | 6514 (5540) | KoMar- |