Ars Technica - Staro mantro, ki jo kot lajno vrtijo RIAA, MPAA, BSA in kar je še teh cehovskih organizacij, znamo na pamet. Vsak ilegalen prenos avtorsko zaščitene vsebine z interneta je izgubljena prodaja in če uporabniki ne bi kršili zakona, bi prav vsako kopijo tudi legalno kupili. Reductio ad absurdum te premise je mimogrede navrgel ocene, da samo ameriška ekonomija letno zaradi tega izgubi 250 milijard dolarjev in 750.000 delovnih mest. Gre takim enormnim ocenam zaupati? Ameriška vlada meni, da niti slučajno.
Ameriški urad za vladno odgovornost (GAO) je izdal poročilo (PDF) o kvantizaciji ekonomskih učinkov ponarejenih in piratiziranih izdelkov, v katerem ugotavljajo, da težko, če ne nemogoče, kvantitativno oceniti vplive na ekonomijo. Dodajajo, da pogosto citirane ocene izgub industrije ne morejo biti potrjene ali utemeljene s trdnimi podatki in metodologijo. Omenjajo štiri ocene, s katerimi se v javnosti pogosto maha:
FBI je leta 2002 ocenil, da letna izguba spričo ponaredkov in piratstva znaša 200 do 250 milijard dolarjev;
Urad za carinsko in mejno zaščito (CBP) je istega leta ocenil izgube na 200 milijard dolarjev in 750.000 letno izgubljenih delovnih mest;
medtem bo BSA ocenjuje izgubo samo zaradi piratstva na devet milijard dolarjev.
GAO svari, da je treba vse te številke jemati z veliko rezerve, saj ni mogoče ugotoviti, katere predpostavke so uporabili avtorji in kako so svoje podatke ekstrapolirali na celotno prebivalstvo.
GAO se s temi vrednostmi ukvarja zaradi zakona PRO-IP, ki je vzpostavil funkcijo koordinatorja za uveljavljanje intelektualne lastnine, ki jo trenutno zaseda Victoria Espinel. RIAA in MPAA že pritiskata nanjo, da se osredotoči na brzdanje piratstva na spletu. Espinelova tudi zbira podatke o razširjenosti nelegalnih praks in koliko škodo povzročajo. In rezultati trenutno ne kažejo, da bi bil to tako ogromen problem, kot ga želijo prikazati založniki. GAO ne zanika, da je piratstvo problem, ki potrebuje rešitev, a dodaja, da so mnogi izvedenci omenili tudi pozitivne učinke piratstva na ekonomijo in da operiranje s številkami na pamet ni dobro.
O tem, kako bi vsak potencialni prenos z interneta hkrati pomenil kupljen produkt, če izkoreninimo piratstvo, lepo vidimo pri PS3. Prodaja je katastrofalna, najbolj ravno za proizvajalce iger.
Ce bi bilo mozno npr. iPhone (ali katerokoli podobno napravo) downloadati, bi ga gotovo imelo veliko vec uporabnikov. Malokdo da 500EUR in vec za telefon. Marsikdo ga ima samo zato, ker ga je dobil za darilo, sam pa ga ne bi nikoli kupil. Pri softwareu je podobno, sploh danes, ko so napihnjene predvsem cene, ne pa tudi nujno kvaliteta.
"The best portion of a good man's life is his little,
nameless, unremembered acts of kindness and of love."
- William Wordsworth
Pocasi, pocasi se premika... pa samo malo "kriz" rabimo. :D
Se vedno sem mnenja da piratija skodi. Pod piratija pa ne mislimi tisto domace "hordanje sranja kar tako" pa iger, programov. Ampak pravo nacrtno piratstvo kjer se stanca in preprodaja kot originale koncnim kupcem, to je za iztrebit.
Mene osebno nebi motilo ce bi bil tracker.gov.si z "vsem warezom" pa bi dal 10 euro vec za internet narocnino in bi potem od mojih "navad" in raznih "i like" delez denarja sel proizvajalcem, avtorjem, itd.
Vse organizacije samo jokajo ter gledajo na vsakoletni večji dobiček. To je še edino "merilo", ki je pomembno, vse ostalo je poraz. Kaj pa se dogaja z malim človekom, pa jim je vseeno...Zadnjič sem gledal en program. Trda kopija pride okoli 500 EUR, če pa download-aš (spletni nakup) pa pride skoraj 50% manj. Zdaj pa si predstavljajte, da bi vsi to naredili, že iz ekološkega vidika bi se vse spremenilo. Res, da bi eni ostali brez prihodka, pa vendar ....
Heh, par dni nazaj sem se odločal za nakup francoskega programa Guitar Pro, v evropi 60EUR, preko proxya zvem da je v ameriki 60$, jih povprašam zakaj je tako in dobim odgovor v smislu "60$ se nam zdi primerna cena za ameriški trg, v evropi pa pod 60EUR ne mormo it ker nas tepe nizek tečaj dolarja"
Ce bi bilo mozno npr. iPhone (ali katerokoli podobno napravo) downloadati, bi ga gotovo imelo veliko vec uporabnikov. Malokdo da 500EUR in vec za telefon. Marsikdo ga ima samo zato, ker ga je dobil za darilo, sam pa ga ne bi nikoli kupil. Pri softwareu je podobno, sploh danes, ko so napihnjene predvsem cene, ne pa tudi nujno kvaliteta.
Off: Na jailbreakan iPhone lahko downloadaš stvari.
Teh 250 miljard se verjetno šteje, če bi čisto vsaka downloadana vsebina bila dejansko kupljena, kar je daleč od realnega.
Piratstvo pa je gonilna sila zabavne elektronike. Če ne bi mogel downloadati iger, bi si kupil računalnik za 200€ namesto za 1000€, ker ločene grafične kartice in ostale "krame" za brskanje po internetu ne rabiš. Dovolj bi bil najcenejši internet, ker je to samo za internetne strani dovolj. Ne bi rabil dragega Full HD televizije, ker ne bi imel HD filmov. In tako dalje...
Morali bi 2 podobna in velika projekta testirati na malo daljše obdobje.
Pri enem (če bi šlo za na primer multimedijo) bi stimulirali intenzivno "piratiziranje" in omogočali dostopnost praktično povsod. In posle zadaj prilagajali tem zakonitostim.
Drugega pa (v neke vrste dogovoru) popolnoma onemogočali "piratiziranje" in popolnoma onemogočena prosta dostopnost. In posle prilagodili tem zakonitostim.
Potem pa bi morali po izsteku obdobja preprosto primerjati podatke in jih primerjati na različnih področjih.
Me prav zanima koliko uporabnikov je pripravljenih dat se 2x tolk denarja za software kot so dali za hardware... Zelo hitro bi 3/4 ljudi zacelo linux uporabljat, ce piratstvo ne bi vec obstajalo. Zdaj si pa predstavljajte da ste pridno kupli licencne office in windows in kolegom, ki hocejo bit legalni in imajo posledicno vsi linux, posljete iz outlooka napredno oblikovan email z doc in xlt priponko In response bi bil ravno obraten kot je sedaj, kaj za hudica mi posiljas cudno oblikovan email in priponko, ki je ne morem pravilno odpreti.... Bi se vedno placeval na stotine evrov za software, ki te spravlja ob pamet in ne zmores koristiti polnega potenciala? Microsoft: zahvali se piratstvu, ki ti dela brezplacno reklamo in sili ljudi in organizacije, ki morajo imeti licencni software da kupujejo tvoje fancy skatlice
Po moje je še huje, z leti verjetno celo zelo upada želja po presnemavanju datotek s spleta brez ustreznih licenc; kdo pa ima sploh čas v zrelih letih za vse to? Ne rečem otroci, šolarji in kasneje študenti, ki tako ali tako nimajo denarja za nakup vseh teh datotek, še kako pa so pomembne za njihovo splošno razgledanost in bi morale biti tako ali tako dane njim brezplačno v uporabo oz. posodo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Povsem možno je da ima "piratstvo" več pozitivnega vpliva na gospodarstvo kot negativnega. Koliko ljudi kupi novi računalnik ali TV ravno zato, ker so igre in filmi zastonj? Negativno pa itak vemo da je pretirano preko vseh meja, saj ga ocenjajo ravno tiste organizacije, ki imajo od njega škodo, ali pa proizvajalci zaščit proti kopiranju. Slednje je nakako tako, kot če bi oceno o ogroženosti države od teroristov zaupali proizvajalcu orožja.
Polega tega dodatni denar ki ga ludje "prišparajo" pri pridobivanju glazbe ter filmov definitivno zaparavijo za nekaj drugega. Ob tem se vprašaš zakaj bi sploh ljudje zapravljali denar za digitalne stvari, če ni potrebno? Samo zato, ker živimo v svetu kjer kot indikator bogastva jemljemo samo pretok denarja oz. BDP. Za slednjega je pa itak najbolje da hišo zgradiš, ter jo potem uničiš in tako nadaljuješ v nedogled.
Bom povedal po pravici, tudi če dobim ban s foruma...Jaz sem pirat...Kupim samo igro, ku mi je ušeč ali bi rad igral multiplayer...Kupil bi mnogo več iger, vendar so cene le teh zelo drage. Mislim da je problem tolikšnega piratstva v sloveniji v tem,(da so igre predrage...) zato se ljudje raje odločajo za piratstvo...Recimo v Nemčiji je drugače...igre so tam dražje, vendar je osebni dohodek prebivalca tam trikrat višji kot tu...tako da...
Vem, da se ponavljam, ampak noben od vas tu ni pirat, ali pa se ukvarja s piratstvom ... mislim kakšni pirati neki ... zaradi česa pa?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Kupim samo igro, ku mi je ušeč ali bi rad igral multiplayer...Kupil bi mnogo več iger, vendar so cene le teh zelo drage.
Sej iger, ki ti niso všeč sploh ni treba igrat... al te mogoče kdo sili?
Koliko ljudi kupi novi računalnik ali TV ravno zato, ker so igre in filmi zastonj?
Kdor zdaj zapravi veliko denarja za PC ampak vse igre warezira sigurno ne bi kar nehal igrat, če ne bi bilo piratstva. Torej bi še vedno rabil PC pa tudi če bi na leto kupil samo 2 igre. Isto velja za TVje in filme (z tem, da imaš tukaj tudi izposojo, VoD, ...).
PS3 je odličen pokazatelj stanja, trenutno warez free a vseeno razvijalci niso navdušeni nad poslovnimi rezultati.
To bi bil odličen pokazatelj stanja, če bi PS3 bila edina konzola na trgu. Pa ni. Sploh pa warez še zdaleč ni edini razlog, da se PS3 prodaja slabše od Xboxa.
Piratstvo pa je gonilna sila zabavne elektronike. Če ne bi mogel downloadati iger, bi si kupil računalnik za 200EUR namesto za 1000EUR, ker ločene grafične kartice in ostale "krame" za brskanje po internetu ne rabiš. Dovolj bi bil najcenejši internet, ker je to samo za internetne strani dovolj. Ne bi rabil dragega Full HD televizije, ker ne bi imel HD filmov.
Really? Zdaj si pripravljen dat 1000EUR za PC, če bi moral dat zraven še 50EUR za špil bi pa kar nehal igrat?
PS3 je odličen pokazatelj stanja, trenutno warez free a vseeno razvijalci niso navdušeni nad poslovnimi rezultati.
To bi bil odličen pokazatelj stanja, če bi PS3 bila edina konzola na trgu. Pa ni. Sploh pa warez še zdaleč ni edini razlog, da se PS3 prodaja slabše od Xboxa.
PS3 nudi warez free okolje za razvijalce. Zakaj vsi ne zapustijo vse ostale platforme in gredo služit mastne denarje na PS3? In zakaj so igre v ware free okolju v povprečju za 10E dražje kot na PC-ju?
@ahac, ABX, SkipEU nehajte bluzit na pamet, http://vgchartz.com/weekly.php, na tej strani so vsi podatki, in kazejo da razvijalci iger skupno prodajo vec iger na ps3 kot na xboxu.
Sej sem "več" napisal v oklepaju, ker ni nujno, da je tako. BF:BC2 in CoD:MW2 sta se sicer na Xboxu zadnji teden prodajala boljš kot na PS3, Just Cause 2 pa ne. Poleg tega je PS3 najbolj pred Xboxom na Japonskem, ki je pa čisto drugačen trg, kjer se prodajajo drugačne igre kot v ZDA in EU. Ta stran tudi kaže, da so na vrhu Wii igre. Ampak to nikakor ne pomeni, da bi se recimo CoD:MW2 na Wiiju prodajal full boljš kot drugje, če bi ga izdal za to konzolo. Pač... različni trgi, različni gamerji, različne igre... ne moreš vsega v en koš metat. Če bi lahko... potem pa dodajmo še Farmville pa Solitaire notr a ne?