» »

Ameriška vlada priznala, da so ocene o piratiziranju pretirane

Ameriška vlada priznala, da so ocene o piratiziranju pretirane

Victoria Espinel

Ars Technica - Staro mantro, ki jo kot lajno vrtijo RIAA, MPAA, BSA in kar je še teh cehovskih organizacij, znamo na pamet. Vsak ilegalen prenos avtorsko zaščitene vsebine z interneta je izgubljena prodaja in če uporabniki ne bi kršili zakona, bi prav vsako kopijo tudi legalno kupili. Reductio ad absurdum te premise je mimogrede navrgel ocene, da samo ameriška ekonomija letno zaradi tega izgubi 250 milijard dolarjev in 750.000 delovnih mest. Gre takim enormnim ocenam zaupati? Ameriška vlada meni, da niti slučajno.

Ameriški urad za vladno odgovornost (GAO) je izdal poročilo (PDF) o kvantizaciji ekonomskih učinkov ponarejenih in piratiziranih izdelkov, v katerem ugotavljajo, da težko, če ne nemogoče, kvantitativno oceniti vplive na ekonomijo. Dodajajo, da pogosto citirane ocene izgub industrije ne morejo biti potrjene ali utemeljene s trdnimi podatki in metodologijo. Omenjajo štiri ocene, s katerimi se v javnosti pogosto maha:
  • FBI je leta 2002 ocenil, da letna izguba spričo ponaredkov in piratstva znaša 200 do 250 milijard dolarjev;
  • Urad za carinsko in mejno zaščito (CBP) je istega leta ocenil izgube na 200 milijard dolarjev in 750.000 letno izgubljenih delovnih mest;
  • MEMA je naračunala tri milijarde dolarjev;
  • medtem bo BSA ocenjuje izgubo samo zaradi piratstva na devet milijard dolarjev.
GAO svari, da je treba vse te številke jemati z veliko rezerve, saj ni mogoče ugotoviti, katere predpostavke so uporabili avtorji in kako so svoje podatke ekstrapolirali na celotno prebivalstvo.

GAO se s temi vrednostmi ukvarja zaradi zakona PRO-IP, ki je vzpostavil funkcijo koordinatorja za uveljavljanje intelektualne lastnine, ki jo trenutno zaseda Victoria Espinel. RIAA in MPAA že pritiskata nanjo, da se osredotoči na brzdanje piratstva na spletu. Espinelova tudi zbira podatke o razširjenosti nelegalnih praks in koliko škodo povzročajo. In rezultati trenutno ne kažejo, da bi bil to tako ogromen problem, kot ga želijo prikazati založniki. GAO ne zanika, da je piratstvo problem, ki potrebuje rešitev, a dodaja, da so mnogi izvedenci omenili tudi pozitivne učinke piratstva na ekonomijo in da operiranje s številkami na pamet ni dobro.

25 komentarjev

SkipEU ::

O tem, kako bi vsak potencialni prenos z interneta hkrati pomenil kupljen produkt, če izkoreninimo piratstvo, lepo vidimo pri PS3. Prodaja je katastrofalna, najbolj ravno za proizvajalce iger.

haiku ::

Ce bi bilo mozno npr. iPhone (ali katerokoli podobno napravo) downloadati, bi ga gotovo imelo veliko vec uporabnikov. Malokdo da 500EUR in vec za telefon. Marsikdo ga ima samo zato, ker ga je dobil za darilo, sam pa ga ne bi nikoli kupil. Pri softwareu je podobno, sploh danes, ko so napihnjene predvsem cene, ne pa tudi nujno kvaliteta.
"The best portion of a good man's life is his little,
nameless, unremembered acts of kindness and of love."
- William Wordsworth

BaToCarx ::

Pocasi, pocasi se premika... pa samo malo "kriz" rabimo. :D

Se vedno sem mnenja da piratija skodi. Pod piratija pa ne mislimi tisto domace "hordanje sranja kar tako" pa iger, programov. Ampak pravo nacrtno piratstvo kjer se stanca in preprodaja kot originale koncnim kupcem, to je za iztrebit.

Mene osebno nebi motilo ce bi bil tracker.gov.si z "vsem warezom" pa bi dal 10 euro vec za internet narocnino in bi potem od mojih "navad" in raznih "i like" delez denarja sel proizvajalcem, avtorjem, itd.

RoSeR ::

Vse organizacije samo jokajo ter gledajo na vsakoletni večji dobiček. To je še edino "merilo", ki je pomembno, vse ostalo je poraz. Kaj pa se dogaja z malim človekom, pa jim je vseeno...Zadnjič sem gledal en program. Trda kopija pride okoli 500 EUR, če pa download-aš (spletni nakup) pa pride skoraj 50% manj. Zdaj pa si predstavljajte, da bi vsi to naredili, že iz ekološkega vidika bi se vse spremenilo. Res, da bi eni ostali brez prihodka, pa vendar ....

Bor H ::

Heh, par dni nazaj sem se odločal za nakup francoskega programa Guitar Pro, v evropi 60EUR, preko proxya zvem da je v ameriki 60$, jih povprašam zakaj je tako in dobim odgovor v smislu "60$ se nam zdi primerna cena za ameriški trg, v evropi pa pod 60EUR ne mormo it ker nas tepe nizek tečaj dolarja"

naj omenim da so s tem zgubili 60EUR/$...

masterpsi ::

nekje sem nekoč prebral:

če bi Microsoftu uspelo izkoreniniti piratiziranje Windowsov, bi najbolj razširjen OS postal Linux...

Bor H ::

sej veš da papir vse prenese ;)

matejdro ::

haiku je izjavil:

Ce bi bilo mozno npr. iPhone (ali katerokoli podobno napravo) downloadati, bi ga gotovo imelo veliko vec uporabnikov. Malokdo da 500EUR in vec za telefon. Marsikdo ga ima samo zato, ker ga je dobil za darilo, sam pa ga ne bi nikoli kupil. Pri softwareu je podobno, sploh danes, ko so napihnjene predvsem cene, ne pa tudi nujno kvaliteta.


Off: Na jailbreakan iPhone lahko downloadaš stvari.

Teh 250 miljard se verjetno šteje, če bi čisto vsaka downloadana vsebina bila dejansko kupljena, kar je daleč od realnega.

Piratstvo pa je gonilna sila zabavne elektronike. Če ne bi mogel downloadati iger, bi si kupil računalnik za 200€ namesto za 1000€, ker ločene grafične kartice in ostale "krame" za brskanje po internetu ne rabiš. Dovolj bi bil najcenejši internet, ker je to samo za internetne strani dovolj. Ne bi rabil dragega Full HD televizije, ker ne bi imel HD filmov. In tako dalje...

Icematxyz ::

Morali bi 2 podobna in velika projekta testirati na malo daljše obdobje.

Pri enem (če bi šlo za na primer multimedijo) bi stimulirali intenzivno "piratiziranje" in omogočali dostopnost praktično povsod. In posle zadaj prilagajali tem zakonitostim.

Drugega pa (v neke vrste dogovoru) popolnoma onemogočali "piratiziranje" in popolnoma onemogočena prosta dostopnost. In posle prilagodili tem zakonitostim.

Potem pa bi morali po izsteku obdobja preprosto primerjati podatke in jih primerjati na različnih področjih.

Pa da vidimo. Kdo ima večjega.

yimi ::

Me prav zanima koliko uporabnikov je pripravljenih dat se 2x tolk denarja za software kot so dali za hardware... Zelo hitro bi 3/4 ljudi zacelo linux uporabljat, ce piratstvo ne bi vec obstajalo. Zdaj si pa predstavljajte da ste pridno kupli licencne office in windows in kolegom, ki hocejo bit legalni in imajo posledicno vsi linux, posljete iz outlooka napredno oblikovan email z doc in xlt priponko In response bi bil ravno obraten kot je sedaj, kaj za hudica mi posiljas cudno oblikovan email in priponko, ki je ne morem pravilno odpreti.... Bi se vedno placeval na stotine evrov za software, ki te spravlja ob pamet in ne zmores koristiti polnega potenciala?
Microsoft: zahvali se piratstvu, ki ti dela brezplacno reklamo in sili ljudi in organizacije, ki morajo imeti licencni software da kupujejo tvoje fancy skatlice

Gregor P ::

Po moje je še huje, z leti verjetno celo zelo upada želja po presnemavanju datotek s spleta brez ustreznih licenc; kdo pa ima sploh čas v zrelih letih za vse to? Ne rečem otroci, šolarji in kasneje študenti, ki tako ali tako nimajo denarja za nakup vseh teh datotek, še kako pa so pomembne za njihovo splošno razgledanost in bi morale biti tako ali tako dane njim brezplačno v uporabo oz. posodo:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

mtosev ::

nic novega oz presenetljivega. pirat odzira dobicek to ja ampak v bankrot bodo zelo tezko koga spravili
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mtosev ()

Doc123 ::

Povsem možno je da ima "piratstvo" več pozitivnega vpliva na gospodarstvo kot negativnega. Koliko ljudi kupi novi računalnik ali TV ravno zato, ker so igre in filmi zastonj? Negativno pa itak vemo da je pretirano preko vseh meja, saj ga ocenjajo ravno tiste organizacije, ki imajo od njega škodo, ali pa proizvajalci zaščit proti kopiranju. Slednje je nakako tako, kot če bi oceno o ogroženosti države od teroristov zaupali proizvajalcu orožja.

Polega tega dodatni denar ki ga ludje "prišparajo" pri pridobivanju glazbe ter filmov definitivno zaparavijo za nekaj drugega. Ob tem se vprašaš zakaj bi sploh ljudje zapravljali denar za digitalne stvari, če ni potrebno? Samo zato, ker živimo v svetu kjer kot indikator bogastva jemljemo samo pretok denarja oz. BDP. Za slednjega je pa itak najbolje da hišo zgradiš, ter jo potem uničiš in tako nadaljuješ v nedogled.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Doc123 ()

ABX ::

PS3 je odličen pokazatelj stanja, trenutno warez free a vseeno razvijalci niso navdušeni nad poslovnimi rezultati.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Dobrawc ::

Bom povedal po pravici, tudi če dobim ban s foruma...Jaz sem pirat...Kupim samo igro, ku mi je ušeč ali bi rad igral multiplayer...Kupil bi mnogo več iger, vendar so cene le teh zelo drage.
Mislim da je problem tolikšnega piratstva v sloveniji v tem,(da so igre predrage...) zato se ljudje raje odločajo za piratstvo...Recimo v Nemčiji je drugače...igre so tam dražje, vendar je osebni dohodek prebivalca tam trikrat višji kot tu...tako da...

Gregor P ::

Vem, da se ponavljam, ampak noben od vas tu ni pirat, ali pa se ukvarja s piratstvom;(( ... mislim kakšni pirati neki:8) ... zaradi česa pa?:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

RoSeR ::

Če hočeš bit pirat, moraš imet ladjo ;) ;) ;)

Utk ::

Ameriška vlada priznala, slo-tech svetniki še zmeraj zanikajo.

ahac ::

Kupim samo igro, ku mi je ušeč ali bi rad igral multiplayer...Kupil bi mnogo več iger, vendar so cene le teh zelo drage.

Sej iger, ki ti niso všeč sploh ni treba igrat... al te mogoče kdo sili?

Koliko ljudi kupi novi računalnik ali TV ravno zato, ker so igre in filmi zastonj?

Kdor zdaj zapravi veliko denarja za PC ampak vse igre warezira sigurno ne bi kar nehal igrat, če ne bi bilo piratstva. Torej bi še vedno rabil PC pa tudi če bi na leto kupil samo 2 igre.
Isto velja za TVje in filme (z tem, da imaš tukaj tudi izposojo, VoD, ...).

PS3 je odličen pokazatelj stanja, trenutno warez free a vseeno razvijalci niso navdušeni nad poslovnimi rezultati.

To bi bil odličen pokazatelj stanja, če bi PS3 bila edina konzola na trgu. Pa ni.
Sploh pa warez še zdaleč ni edini razlog, da se PS3 prodaja slabše od Xboxa.


Piratstvo pa je gonilna sila zabavne elektronike. Če ne bi mogel downloadati iger, bi si kupil računalnik za 200EUR namesto za 1000EUR, ker ločene grafične kartice in ostale "krame" za brskanje po internetu ne rabiš. Dovolj bi bil najcenejši internet, ker je to samo za internetne strani dovolj. Ne bi rabil dragega Full HD televizije, ker ne bi imel HD filmov.

Really? Zdaj si pripravljen dat 1000EUR za PC, če bi moral dat zraven še 50EUR za špil bi pa kar nehal igrat?
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

ABX ::

ahac je izjavil:


PS3 je odličen pokazatelj stanja, trenutno warez free a vseeno razvijalci niso navdušeni nad poslovnimi rezultati.

To bi bil odličen pokazatelj stanja, če bi PS3 bila edina konzola na trgu. Pa ni.
Sploh pa warez še zdaleč ni edini razlog, da se PS3 prodaja slabše od Xboxa.


PS3 nudi warez free okolje za razvijalce. Zakaj vsi ne zapustijo vse ostale platforme in gredo služit mastne denarje na PS3?
In zakaj so igre v ware free okolju v povprečju za 10E dražje kot na PC-ju?
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ABX ()

ahac ::

Zakaj vsi ne zapustijo vse ostale platforme in gredo služit mastne denarje na PS3?

Ker se na Xboxu vseeno dost (oz. več) proda. Ampak to nikakor ne pomen, da se bi brez wareza kaj manj.

In zakaj so igre v ware free okolju v povprečju za 10E dražje kot na PC-ju?

Ker Sony zahteva svoj delež.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

ABX ::

Potem se strinjava. Ampak to še vedno ni vsem jasno.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

zdravcc ::

@ahac, ABX, SkipEU
nehajte bluzit na pamet, http://vgchartz.com/weekly.php, na tej strani so vsi podatki, in kazejo da razvijalci iger skupno prodajo vec iger na ps3 kot na xboxu.

to pisem izven debate o piratstvu BTW.

ahac ::

Sej sem "več" napisal v oklepaju, ker ni nujno, da je tako.
BF:BC2 in CoD:MW2 sta se sicer na Xboxu zadnji teden prodajala boljš kot na PS3, Just Cause 2 pa ne.
Poleg tega je PS3 najbolj pred Xboxom na Japonskem, ki je pa čisto drugačen trg, kjer se prodajajo drugačne igre kot v ZDA in EU. Ta stran tudi kaže, da so na vrhu Wii igre. Ampak to nikakor ne pomeni, da bi se recimo CoD:MW2 na Wiiju prodajal full boljš kot drugje, če bi ga izdal za to konzolo.
Pač... različni trgi, različni gamerji, različne igre... ne moreš vsega v en koš metat. Če bi lahko... potem pa dodajmo še Farmville pa Solitaire notr a ne?
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Dobrawc ::

ahac: se opravičujem, mislil sem igre, ki so me zelo ušeč, sicer pa kako naj vem, da je igra slaba/dobra, če je ne poskusim...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Koliko je vreden algoritem? Učinek AES-a 250 milijard dolarjev

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
95067 (4165) darkolord
»

BSA: stopnja piratstva lani zrasla na več kot polovico

Oddelek: Novice / Ostale najave
296561 (4286) Dr_M
»

Patentne tožbe letno stanejo več deset milijard dolarjev

Oddelek: Novice / Industrijska lastnina
248672 (7674) Icematxyz
»

Šokantno: zaradi ponaredkov in piratskih kopij v državah G20 letno 125 milijard dolar (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Industrijska lastnina
10023429 (20920) techfreak :)
»

BSA izdala letno poročilo (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
12713452 (10470) opeter

Več podobnih tem