engadget - Ime Commodore pri mnogih starejših bralcih takoj iz spomina privleče podobe bež tipkovnic, v katerih se je skrival tudi sam računalnik. Commodore 64, sistem, ki je na trg prišel daljnega leta 1982 in ostal v proizvodnji vse do avgusta 1994, je za resno uporabo seveda že dolgo pozabljen, a še vedno živi v srcih nostalgikov. To bi se znalo v kratkem spremeniti, saj bi lahko, vsaj v ZDA, ime Commodore ponovno postalo sinonim za računalnike v tipkovnicah. Slednjih smo v bližnji preteklosti videli kar nekaj, a so bile večinoma to kopije Asusovega Eee Keyboard, ki še vedno uradno ni ugledal luči sveta. Posledično so bile zmogljivosti nekoliko bolj uboge, saj so bile tipkovnice-računalniki v večini primerov zasnovani okrog procesorjev Atom. Commodore USA, kot se imenuje novo ustanovljena družba Barryja Altmana, ki je uspel dobiti pravice za uporabo imena, bo glede na poročanje Engadgeta za osnovo uporabila Cybernetov ZPC-GX31, v katerem se nahajajo celo Intelovi Core 2 štirijedrniki za podnožje LGA-77, do 4 GB delovnega pomnilnika in en 3,5-palčni trdi disk. Sistemom tako zmogljivosti ne bo manjkalo, vse skupaj pa naj bi podprli z osupljivo reklamno kampanjo.
Bodo Commodorji na mizah ponovno nekaj običajnega?
A spet? Ne tako dolgo nazaj je bila na tem ena nizozemska firma, ki je na veliko oglasevala raznorazne netbooke, zepne gadgete (slednji so bili precej pred casom glede na razpolozljivost wifi ipd. zadev naokrog), multimedijske gadgete (npr. tole) ipd. pod Commodorejevo blagovno znamko, pa so menda propadli. Njihov websajt enkrat dela, drugic ne, nekako sem prisel se do azijske kopije(?) - verjetno so celo njim prodali. Ampak nikjer ni bilo podatka, kje za vraga zadeve kupiti in kaksna je cena (edinole za Gravel-e je bila precej visoka).
Erm. Danes nevem ce se je to in. Tipkavnica je za mene potrosni material. Da pa stoji se na toplem Kvadu da mi extra roke svicajo ali jih mogoce susi? Brezveze skratka. Nimajo pogojev vec. Vsej ne na tak nacin.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Erm. Danes nevem ce se je to in. Tipkavnica je za mene potrosni material. Da pa stoji se na toplem Kvadu da mi extra roke svicajo ali jih mogoce susi? Brezveze skratka. Nimajo pogojev vec. Vsej ne na tak nacin.
Ja res tipkovnica je potrosni material, sam recimo pozimi pa terensko delo :D, bi fajn grelo prstke pa magari še 1 GTX 480 not fliknemo
Jaz sem mislil predvsem na format ohišja računalnika. Vseeno pa zaradi slabšega hlajenja v takem formatu ohišja ne morejo biti notri bolj energetsko potrošne (desktop) komponente.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Sistem je temeljil na Motorola procesorjih in ne na Intel, zato upgradanje ni bilo možno. Na enakem procesorju so temeljili jabolčki, vendar so se še pravi čas preusmerli na Intel.
kateri je skrbel za grafiko. NASA jih zaradi trpežnosti in kvalitetne obdelave grafike, uporablja še danes.
Wox - Večina grafičnih učinkov v Holywood-u v 80-ih in 90-ih letih je bila narejena na Amigini grafiki, učinki v igrah, so še za današnje najdražje kartice nedosegljivi......., večina risank v studijih Walt Disney ravno tako......
Aha. Zanimivo. Sem mislil, da je alfa in omega holy filmskih efektov ILM, za katere sem slišal, da so v devetdesetih delali na platformi Silicon Graphics. Imaš kje kakšne linke, kjer piše kaj o tej superiorni grafiki in kje/kdo jo je uporabljal? Kar se pa "nedosegljivosti" vizualnih učinkov tiče, pa bi jaz rekel, da še noben CGI ni dosegel perfekcije vizualnih učinkov v filmu 2001: A Space Odyssey iz daljnega leta 1968.
Jaz se spomnim, da je Amiga 4000 res bila izjemno popularna za video in graficno produkcijo. Ampak ne bi pa trdil, da lahko konkurira danasnjemu hardwaru in softwaru:)
Če računaš napredek v SW in HW, s tem, da je bil Commodore razvojno usmerjen, lahko samo ugibamo, kaj bi bilo danes, če bi se obdržali. Imeli so neko čudno logiko, da je bila skoraj vsa periferija, posebej narejena za njihove izdelke in to jih je pokopalo. Usmerjeni so bili v čim boljšo grafiko, tako kot Atari v zvok. Grafične sposobnosti Amige so bile na tej strani, vendar so linki mrtvi, za kaj več se mi pa ne da iskat, lahko se pa kak amigafan pozabava, če je še kaj razen iger živega http://www.amigau.com/c-graphics/paint.... http://www.amigau.com/c-graphics/cad.htm http://www.amigau.com/c-graphics/c4d/c4...
Solatko nehaj no. ;) Amiga je bila dobra ja. Dandanes pa je katerakoli graficna kartica za nekaj magnitud boljsa od katerega koli Amiginega AGA cipa. Takrat se jim se o 2D pospesevanju ni sanjalo, kaj sele o 3D. :)
Solatko nehaj no. ;) Amiga je bila dobra ja. Dandanes pa je katerakoli graficna kartica za nekaj magnitud boljsa od katerega koli Amiginega AGA cipa. Takrat se jim se o 2D pospesevanju ni sanjalo, kaj sele o 3D. :)
Poleg tega OCS/ECS/AGA arhitektura uporablja VRAM samo v planarni konfiguraciji (bitplanes, bitne ravnine). Sicer izredno praktično za 2D igre, paralax efekte ipd vendar tudi zelo neučinkovito za igre tipa DOOM, ker je teksturiranje zelo drago. Za vsak piksel moraš dostopati do vseh ravnin _posebej_, kar je ogromna cena. To je bilo odločilno za zaton Amiga grafike.
Amiga ima: 640x512 v 16 barvah 320x512 v 4096 barvah Premikanje celih oken namesto je le okvirja. (OK, s 3rd party hackom).
Drugi: neka črno-bela besedila, ali črno-zelene črtice na ekranu, ki jim fanatiki rečejo grafika.
Aja, full screen animacija z 25 ali 50 FPS.
4 kanalni zvok (8-bitni, ampak na kitajskih zvočnikih ni neke razlike napram 16)
Drugi: neko piskanje. (vključno z Atari-ji)
Večopravilni OS. 32-biten
Drugi: neka črno-bela besedila, oz. črno-bele aplikacije, ena laufa naenkrat. Memorije kolko češ. Ne vemo, kaj je to memorijska bariera. Znani so modeli, razširjeni na 512 MB RAM-a. (ne tam takoj leta 1985, takrat je to stalo kot vesoljska raketa)
To je v osemdesetih bilo skoraj znanstveno-fantastično. Danes je na nivoju tega:
nek stari mobitel
(tolko za zdaj)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!