engadget - IBMov podpredsednik Globokega Preračunavanja, David Turek, je potrdil, da je procesor PowerXCell 8i z eno PPE in osmimi SPE enotami, ki je v uporabi v superračunalniku Roadrunner ter Sonyjevem PlayStation 3, zadnji svoje vrste. IBM je sicer razvijal njegovega naslednika, ki bi dvema PPE jedroma dodal kar 32 pomožnih, SPE jeder. Skupaj s prekinitvijo razvoja novega procesorja je končan tudi razvoj, ter bolj ali manj tudi zgodba, arhitekture Cell. Rezultati, izsledki in posledice razvoja se bodo sicer nedvomno pokazale tudi v drugih projektih. Cell je bil ob IBMovi predstavitvi nekaj najboljšega po narezanem kruhu ter zamenjava za zastarelo arhitekturo x86, a se je izkazal za strah in trepet razvijalcev iger prav v obliki PlayStation 3, ki zaradi višjih proizvodnih izkoristkov uporablja procesor PowerXCell 8i z le sedmimi SPE enotami, od katerih je ena rezervirana za operacijski sistem. Novice o počasnem delovanju iger oz. slabem izkoristku strojne opreme so skoraj tako pogoste, kot novice o revolucionarnih baterijah, medtem ko so si programerji enotni, da je razvoj za PC oz. Xbox 360 mnogo enostavnejši. Vseeno bo duh arhitekture Cell živel še naprej, v obliki AMDjevih procesorjev Fusion ter Intelovih naslednikov procesorjev Clarkdale, ki bodo običajno grafično jedro zamenjali za derivat Larrabeeja. Tudi ti bodo uporabljali glavno jedro (oz. več njih - PPE), ki jim bo v pomoč več manjših jeder v obliki stream procesorjev v grafičnem jedru (SPE enote).
Kaj je narobe s Cell arhitekturo že? Ker polega FUDa s strani Valve in "splošnega prepričanja", da je PS3 težek za programiranje, ne najdem nobenih pametnih člankov na to temo.
Recimo tale članek: http://www.blachford.info/computer/Cell... govori o tem, da kdor zna programirati z več threadi, ne bi smel imeti težav s Cell arhitekturo. Več niti pa itak rabiš že na PCju, če želiš več jeder uporabljati. Kolikor vem, XBox360 tudi uporablja nekaj podobnega cell.
Kaj je torej slabo pri PS3? SDK? Malce sem zmeden s tem populističnim nakladanjem glede konzol, ker težko najdem konkretne argumente.
Jha, če nihče noče programirati za neko arhitekturo, ni programov, operacijskih sistemov. To pa, kljub še taki revolucionarnosti, naredi zadevo POPOLNOMA neuporabno. Že dolgo se ve, da bo za odmet arhitekture x86 potreben OGROMEN premik celotne industrije. TOrej sodelovanje Intela, AMDja ter predvsem Microsofta. Linux ima itak tako majhen tržni delež, sploh pa so tako prilagodljivi, da to ni skrb.
A noben ni pomislil da je tisto Sonyevo nabijanje o "superiornosti" Cell arhitekture morda marketinški FUD? :P
Ker če bi res bila dobra bi jo meli vsepovsod in bi tudi stvari na PS3 recimo bile precej boljše kot na 360ki, ki ima samo nekaj, kar je podobno 3x PPE.
Ja ve pa se, da je PS3 raw moč mnogo močnejša od Xbox360, pač spoznal je, da ne bodo samo za njegovo konzolo programirali za drugo arhitekturo, če pa so vsi ostali na x86.
Dokaz, da ti raw moč ne pomaga popolnoma nič, če je ne moreš izkoristiti. Kot 1000 konjev v avtomobilu z 200 mm gumami in pogonom zadaj. Moč je, ampak je niti približno ne moreš spraviti na cesto.
jaz sem ze na zacetku trdil, da je cell slepa ulica. sploh pa, zamenjava za x86? dejte bi resni. bo se mnogo vode preteklo, predno se bo to zgodilo.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Ja ve pa se, da je PS3 raw moč mnogo močnejša od Xbox360, pač spoznal je, da ne bodo samo za njegovo konzolo programirali za drugo arhitekturo, če pa so vsi ostali na x86.
x360 ni x86 based.
v ostalem pa nitkanje je že tako dokaj zajebano , v cell primeru je pa še precej bolj. glede gole računske moči ga pa itak gpu-ji posekajo, ob tem da imajo dandanašnji dolj dodelane apije in razvojna orodja(nvidia nexus na primer).
Ja ve pa se, da je PS3 raw moč mnogo močnejša od Xbox360, pač spoznal je, da ne bodo samo za njegovo konzolo programirali za drugo arhitekturo, če pa so vsi ostali na x86.
Lej, Xbox360 čip je bil razvit v istem laboratorju kot PS3 celli. Dejansko je Xbox360 procesor v bistvu sestavljen iz treh modificiranih PPEjev (še razvijalci so priznali da so kar nekaj pobrali od ekipe ki je delala PS3 celle ;) ). In ja, 360 je PPC arhitektura, ne x86.
Je pa razlika če maš ti 3 polno močne procesorje ali 1 močnega in 6 crappy procesorjev, za kere moreš ročno v assemblyu pisat optimizacije, potem te pa Amdahlov zakon itak v rit brcne.
Cell je za določeno kodo noro hiter, sploh za "čisto" matematiko z zelo malo vejitev in ostalega, sploh se to pozna pri foldingu in sesuvanju gesel in podobnega. Ponekdo je pa noro počasen, počasnejši od 3-jedrnega procesorja v Xbox360, ki je za igre bolj optimiziran.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Sun's Niagara at 1.4GHz was more than 13 times faster than the 3.2GHz Cell at long string pattern matching for example. If the working set is tiny, then the 3.2GHz Cell CPU is roughly 50 percent faster than the 1.4GHz Niagara.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Cell je za določeno kodo noro hiter, sploh za "čisto" matematiko z zelo malo vejitev in ostalega, sploh se to pozna pri foldingu in sesuvanju gesel in podobnega. Ponekdo je pa noro počasen, počasnejši od 3-jedrnega procesorja v Xbox360, ki je za igre bolj optimiziran.
V tem kar opisuješ so vsi GPUji hitri... pa moderne grafične jih nimajo samo 7.
Cell je za določeno kodo noro hiter, sploh za "čisto" matematiko z zelo malo vejitev in ostalega, sploh se to pozna pri foldingu in sesuvanju gesel in podobnega. Ponekdo je pa noro počasen, počasnejši od 3-jedrnega procesorja v Xbox360, ki je za igre bolj optimiziran.
Ja... sam problem pri tem je da so GPUji pri točno teh operacijah še 10x hitrejši. Res je da jih vejitve veliko več stanejo kot Celle, samo za čisto matematiko pa so še vedno precej zmogljivejši od Cellov.
Sj ni prov neki ful slab. Sam je pač arhitektura, ki se je štukal pa dodajal ukaze, neoptimizirana. Ampak očitno ni ič kritičnega, če pa bo IBM opustil razvoj alternative.
Mah, če pa postavimo novo arhitekturo pa bomo vlekli inštrukcije iz stare.
Larrabee je nova arhitektura, v kateri je več deset x86/x64 procesorskih jeder, vsako s 4-kratnim Hyperthreadingom. Za flow control (branching) se uporablja dobri stari x86, za izračune 512-bitni SIMD (podoben AVX, SSE).
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Arhitektura grafičnih kartic je čisto drugačna stvar kot procesor. Procesor direktno izvaja kodo, za grafično kartico se pa nardi vsakič malo drugačne arhitektura, ali pa celo veliko drugačna, pol pa spiše driver, ki DX ukaze prevaja v arhitekturo te grafike.
Tako, da res ne vem zakaj bi Larrabee bil fail, če pa bo DX podpiral in x86, torej to ni nobena nova arhitektura, to je vse isto kot sedaj.
Procesor direktno izvaja kodo, za grafično kartico se pa nardi vsakič malo drugačne arhitektura, ali pa celo veliko drugačna, pol pa spiše driver, ki DX ukaze prevaja v arhitekturo te grafike.
Zamenjaj besede "driver" z "mikrokoda" ter "DX ukaze" z "x86 ukaze" pa boš dobil dejanski stavek.
Arhitekturo definira njen nabor ukazov in nič drugega. x86 čipi se med seboj lahko tudi opazno razlikujejo. Vseeno pa to ne spremeni dejstva da je nabor tako bloated da zahteva velike neučnikovite čipe. Zato je tudi larabee bebav: hočejo narediti kopijo GPUja samo to z veliko slabšo arhitekturo ki sabo vlači ogromno legacy bloata, kar bo pomenilo ogromne čipe ki bodo v končni fazi počasnejši kot GPUji in še vedno ne bodo reševali dejanskega problema pohitritve programske opreme.
In kaj ma to zdej povezavo s tem da je Larrabee enak fail kot Cell? Cell je bil fail, ker je bil nova arhitektura, larrabee pa ni nobena nova arhitektura.
Pač pri eksponentni rasti hitrosti ti tista dodatna optimiziranost ne pomeni dosti, ker tudi, če je ena arhitektura še enkrat hitrejša, je samo za toliko časa, dokler se hitrost ne podvoji hitrejša, zato je vsekakor večji problem compatibilnost softwera, kot pa učinkovistost arhitekture. Bomo videli, kaj bo čez 20 let :)
In kaj ma to zdej povezavo s tem da je Larrabee enak fail kot Cell? Cell je bil fail, ker je bil nova arhitektura, larrabee pa ni nobena nova arhitektura.
Cell ni bil fail zato ker je nova arhitektura. Dokler ne boš razumel zakaj je bil cell fail (masovna paralelizacija za stvari, za katere so ga hoteli porabiti prepreosto ni možna) je brezveze nadaljevati to debato.
Cell ni bil fail zato ker je nova arhitektura. Dokler ne boš razumel zakaj je bil cell fail (masovna paralelizacija za stvari, za katere so ga hoteli porabiti prepreosto ni možna) je brezveze nadaljevati to debato.
Ja, recimo česa, za kar so ga hoteli porabiti, ni možno paralelizirati?
Hja, meni kot programerju se ne dopade, da mi strojna oprema pretirano vsiljuje arhitekturne odločitve. Jaz bi rad stvar napisal in pognal, ne pa zraven mislil na 3 ukazne nabore (PPE, SPE, GPU), 9 pomnilniskih naslovnih prostorov in eksplicitnemu prekladanju podatkov čez vodila ki te špagete povezujejo. Verjetno spadam med onih 99% nesposobnih programerjev, mogoče pa sem preprosto len =)