» »

Larrabee postavljen na hladno

Larrabee postavljen na hladno

Realworld Tech - Kot poroča več strani (Real World Technologies, ars technica, cnet,...), je včeraj Intel uradno ukinil projekt Larrabee. Po večih zamudah in posledičnih prestavitvah, je prejšnji mesec na SC09 konferenci postalo jasno, da Intel enostavno ne dosega konkurenčnih GPU rešitev. Larrabee bo zato na razpolago samo kot raziskovalna platforma za zainteresirane HPC razvijalce in razvijalce iger.


Intel sicer ne namerava vreči puške v koruzo in ostaja odločen, da vstopi na trg disktretnih grafičnih rešitev, vendar tega noče narediti z nekonkurenčnim produktom. Ob tem se seveda postavlja vprašanje, kakšen bo naslednji korak Intela. Larrabee 2, ki je bil že v delu, je predvsem pomanjšana in izboljšana različica originalnega Larrabee-ja. Vendar gre ob Larrabee predvsem za povsem programsko rešitev pospeševanja grafike, iz česar izhaja večji del Intel-ovih težav, saj je razvoj gonilnikov bistveno bolj kompleksen, kar pa postavlja vprašaj celoten koncept Intelovega vstopa v GPU svet.


Več informacij o nadaljnih korakih Intel obljublja za prihodnje leto.


Kot je to komentiral uporabnik Beyond3D: "Evergreen killed the Larrabee star?"

46 komentarjev

Brane2 ::

Pričakovano.

Kje je smisel v tlačenju x86 v GPU ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Dr_M ::

Lepo in pricakovano.:) :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Icematxyz ::

Škoda če to pomeni da GPU in CPU v prihodnosti ne bosta znala stopiti bolj skupaj in poprijeti za naloge.

Dobro pa če to pomeni da imajo še kaj boljšega v mislih. Osebno pa me preseneča da so vse skupaj kar opustili. Zanimivo.

Kaj pa tisti njihov čip ki bi znal kar vse po preko kombinirati grafične kartice je še v igri? Ali je tudi bil le PR?

Zgodovina sprememb…

x45 ::

ja itaq - Lepo in pricakovano.

Lonsarg ::

Ne vem če je lih pričakovano, jaz sem pričakoval, da vseeno bodo dali ven ta Labree, čeprav se je vedelo, da ne bo nič kaj dober.

Očitno so ugotovili, da je za njihovo ime bolje, da ne dajo nobenega produkta ven kot pa enega slabega.

magecu ::

ja itaq - Lepo in pricakovano.

Kaj je pri tem tako lepega?

Pričakovano že, saj je dokaj zahteven zalogaj, navsezadnje optimiziran namenski hardware ni lahko premagat.

Ampak mene še vedno nebi nič motilo imet bolj večnamenski SIMD ali mogoče celo MIMD procesor z mnogimi jedri.

Dr_M ::

Preslab za to, za kar so ga oni hotel uporabit in (ocitno) predrag in prezahteven za to, za kar bi ga lahko uporabili (X4500 je pa ze mnogo cenejsi in preprost) :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Shegevara ::

Lepo in pricakovano.:) :)


Pričakovano ja. Lepo pa ne.

pegasus ::

Glavno so dosegli. Nvidia ima resne težave.

Dr_M ::

Kaksne tezave pa ima nvidia in kako resne?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

PrimozR ::

nVIdia, če že, ima težave zaradi drugih stvari, ne zaradi Larrabeeja. Kako naj bo nVIdia imela težave zaradi Larrabeeja, če je pa ukinjen?? Obenem pa tudi Intel nima na trgu že neke dobre grafične kartice (diskretne seveda), ki bi zaradi Larrabee hypea uživala mnogo večjo prodajo...

opeter ::

Pričakovano.

Kje je smisel v tlačenju x86 v GPU ?


Čakaj, saj i3 in i5 je točno to, ne?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

PrimozR ::

Ne? Clarkdale in Arrandale imata običajno grafčno jedro OB procesorskem jedru, popolnoma ločeno. Tukaj ima grafično jedro sicer še nalogo severnega mostu (ker je v 'grafičnem' jedru tudi mem. in PCIe kontroler), naslednja generacija pa bo v celoti na istem jedru.

CPU jedro se v tem primeru NE uporablja za grafiko.

WamPIRe- ::

..., naslednja generacija pa bo v celoti na istem jedru.


Če so upostili ta Larrabee, potem temu le ne bo tako. Ali jaz narobe razumem?
Msi Z77 | Intel i7-3770K | Kingston HyperX DDR3 16GB
CM Silent Pro Gold 700W | Asus RTX 2080 | Samsung 850 EVO 250GB
Samsung 850 EVO 500GB | 2x Asus ROG PG279Q

Poldi112 ::

Upam, da mtosev-a to ne bo preveč prizadelo.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

MrStein ::

Brane2:

Kje je smisel v tlačenju x86 v GPU ?

Mogočo so mislil: Če smo ga stlačili vsepovsod drugam, bo mogoče šlo tudi v GPU. ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Pyr0Beast ::

Mene presneča edino to da še vedno gonijo NB/SB/CPU/GPU varianto, ko bi že zdavnaj lahko to zmetali v eno jedro pa potem plata ni nič več kot IO board.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

PrimozR ::

..., naslednja generacija pa bo v celoti na istem jedru.


Če so upostili ta Larrabee, potem temu le ne bo tako. Ali jaz narobe razumem?

Zakaj ne bi bilo? A jim kaj preprečuje v jedro dati X4500 grafo?

Mene presneča edino to da še vedno gonijo NB/SB/CPU/GPU varianto, ko bi že zdavnaj lahko to zmetali v eno jedro pa potem plata ni nič več kot IO board.

Smo že debatirali, to je fail, ker bi moral potem za pokrivanje vseh komibnacij na trgu imetu 1000+ procesorjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

dzinks63 ::

Smo že debatirali, to je fail, ker bi moral potem za pokrivanje vseh komibnacij na trgu imetu 1000+ procesorjev.


Zakaj neki. Tako kot sedaj delajo razlike med procesorji po 100-200MHz nima pomena. Povsem dovolj bi bila iz vsake kategorije po 2 procesorja, najslabši in najboljši primerek, tiste vmesne lahko mirno izpustijo, ker so sama megla.

Dr_M ::

Ni dovolj denarja v tem.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

mtosev ::

Sad news
;((
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 3600mhz Gskill
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UP3017
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

PrimozR ::

Smo že debatirali, to je fail, ker bi moral potem za pokrivanje vseh komibnacij na trgu imetu 1000+ procesorjev.


Zakaj neki. Tako kot sedaj delajo razlike med procesorji po 100-200MHz nima pomena. Povsem dovolj bi bila iz vsake kategorije po 2 procesorja, najslabši in najboljši primerek, tiste vmesne lahko mirno izpustijo, ker so sama megla.

In potem bi imel počasen CPu s počasno grafo za 100€ ter hiter CPu s hitro grafo in RAIDom za 1000 €?

Dr_M ::

Upam, da mtosev-a to ne bo preveč prizadelo.


Sigurno si ze zile reze >:D
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

mtosev ::

me je prizadelo tocno 0%. vazn da so dobri CPUji in chipseti. aja tudi SSDji so jim dobri :D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 3600mhz Gskill
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UP3017
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Dr_M ::

Dobro jim gre tudi opuscanje supporta za mrezne kartice. Zelo dobro.:)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

LordPero ::

Ooo, jaz pa sem sad :(. Larrabee mi je bila full všeč (kot beseda/ime, ne kot ideja -aja, pa da ne bo pomote, ideja ni da ne bi mogla prekosit današnjih graf, samo ekonomsko pač ne gre skozi: še vedno legitimen poskus imho).
LordPero

Riff ::

3dfx Rampage se je tud dobro slisalo :) pa potem zal ni blo nc iz tega

PrimozR ::

me je prizadelo tocno 0%. vazn da so dobri CPUji in chipseti. aja tudi SSDji so jim dobri :D

Od kje veš, da so jim dobri SSDji? Itak je pa totalno irelevantno, kaj je dobro njim. Važno je kaj je všeč tebi. Razen če si brez hrbtenice :P

ALT ::

verjetno je mislu da delajo dobre SSDje, ne da se njim dopadejo lastni SSDji.. use tha brain man! :)

mtosev ::

verjetno je mislu da delajo dobre SSDje, ne da se njim dopadejo lastni SSDji.. use tha brain man! :)

itak da sem to mislil :D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 3600mhz Gskill
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UP3017
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mtosev ()

Bistri007 ::

Jasno je bilo, da LRB zamuja. Intel se je odločil, da bo dal ven polizdelek in da se v tem času razvije SW ekosistem: DirectX, OpenGL/CL in podpora v Linuxu. Potem bo izdal res hitro verzijo LRB, ki bo konkurenčna tudi na področju grafičnih kartic.

"Our thrust is to maintain the compatibility and familiarity of the Intel architecture as we move to more and more performance," Rattner said. "That's why we could bring up Windows and Linux environments with relatively little effort."

The system [48-core chip] is different in some ways, though, notably in its lack of cache coherency--technology that keeps data stored in each core's high-speed memory bank synchronized with the others on the chip. By contrast, Intel's Larrabee processor, a many-core x86 chip under development for graphics acceleration, is a cache-coherent design that has a large amount of real estate devoted to caching data.
http://news.cnet.com/8301-1001_3-104078...


LRB ima težave s cache coherency med vsemi 24/32 jedri, oziroma hitro implementacijo koherentnosti. Če bi to pobrisali ven, bi dobili hitro rešitev. Zadeva bi bila dobra za grafiko, samo za HPC bi bila pa štala. Cell s svojimi SPE z ločenim pomnilnikom ni bil preveč uspešen pri privabljanju programerjev...
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Senitel ::

Tale 48 jedernik nima veze z Larrabee. Nič ne pišejo, da bi zadeva podpirala LRB ukazne razširitve in je kot taka povsem neprimerna za prototipizirat Larrabee.

Bistri007 ::

Tale 48 jedernik nima veze z Larrabee. Nič ne pišejo, da bi zadeva podpirala LRB ukazne razširitve in je kot taka povsem neprimerna za prototipizirat Larrabee.

Senitel, to je Polaris 2. Prej sem hotel citirati spodnji članek, samo ga nisem našel (sem ga bral na telefonu ;) ):

The prototype single-chip cloud computer, which Santa Clara, Calif.-based Intel has dubbed an SCC, is the second generation of Polaris, a many-core computer chip that Intel introduced at the International Solid State Circuit Conference (ISSCC) two years ago. The experimental 48-core chip shares some attributes of Intel's future-generation GPU microarchitecture, code named Larrabee, Rattner said.

As with Larrabee and unlike the first Polaris chip, the cores that make up Intel's new SCC are compatible with the x86 instruction se
t, or as Intel prefers it to be known, the Intel Architecture (IA).

The experimental 48-core computer chip "rethinks many of the approaches used in today's designs for laptops, PCs and servers," according Intel. One key such "rethinking" is the utilization of software to manage page-level memory coherency, rather than baking that functionality into the silicon as with previous architectures, Rattner said.

Removing such hardware functionality is a silicon space-saver, allowing room for a new, high-speed on-chip information sharing network built onto the processor die. The SCC team also developed new power management techniques that Rattner said allow all 48 cores to operate while drawing as little as 25 watts in power. At peak performance, the prototype chip draws 125 watts, putting it within the power band of Intel's Core 2 and Nehalem-based processors currently on the market.

Vir:http://www.crn.com/hardware/222000357;j...


Torej očitno x86 ni problem, ampak koherentnost predpomnilnika. Tudi za zadnje inkarnacije AMD/nVidia mislim, da nimajo koherentnosti med vsemi jedri. Same SIMD razširitve (SSE,AVX,LRB) ni problem implementirati.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Senitel ::

Koliko je pa koherentnost problem v Larrabee? Saj hardware je bil narejen in deluje in so ga demonstriral. Težava je v tem, ker je Larrabee v bistvu povsem softwareska zadeva. Zato, da so ostali povsem softwareski, so šli gor tlačit x86 kramo, katere naloga bo delat vse te "skrite" dele grafičnega cevovoda (triangle setup, clipping, culling, thread scheduling,...). Larrabee je zamujal najprej zaradi hardware-a potem pa še bolj zaradi software-a. NV in ATI ta čas seveda nista počivala...
Koherentnost predpomnilnika je IMO povsem druga debata.

Brane2 ::

Meni ni jasno zakaj so se jajcali z x86. Zakaj niso stlačili gor polja recimo ARMov ?

Sploh pa je očitno imeti gor klasičen CPU kar velik davek.

Meni bi bilo vešč polej CPUjev, ki imajo vsaj majhen lokalni mini cache za kodo in ne samo podatke.

Že parteset instrukcij bi bilo zelo fajn...

Pravzaprav, domnevam da se cela fora x86 vrti okrog patentov.

Domnevali so, da bodo odvečno maoščobo kompenzirali z napredno geometrijo in kljub vsemu potolkli ATI/NVIDIo, potem pa bi imeli spet prednost pred vsemi ostalimi, kot jo že imajo pri CPUjih, patentiran ISA in bi tako obvladovali še trg grafikulj...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Senitel ::

Ampak nevem kako bi jim sam ISA kar koli pomagal v današnjem grafičnem svetu, kjer kraljuje DX. Stvar je povsem neodvisna od tega kaj je spodaj... Razen seveda, če so hotli kar DX zbrisat iz scene.

Brane2 ::

Kaj je "DX" ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Senitel ::

DirectX :)

Lonsarg ::

Ja ravno to je dosti drugačno pri x86. DX ukazi niso na nobeni grafični vopragramirani, pač pa driver pretvarja DX ukaze, v ukaze, ki jih grafična razume. X86 procesor pa direktno izvaja x86 ukaze.

Tule z Larrabee pa kolikor razumem procesor izvaja spet neke tretje ukaze, potem pa so oni napisali driver(pač software), ki prevaja x86 ukaze v Larrabee primerne ukaze? Al so mal kombiniral padela določena ukaze direkt, določene ne?

Kar pa glede Dx razumem pa je, da Larrabee arhitektura ni ravno ptimizirana za DX in ga ne izvaja prav dobro.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Bistri007 ::

Senitel:
Koliko je pa koherentnost problem v Larrabee? Saj hardware je bil narejen in deluje in so ga demonstriral.

Težava je ogromna!

Getting back on Larrabee, at one point in the last 18 months, the engineers saw that the dual 512-bit ring-bus couldn't scale with the number of cores and one of plans was to implement multiple paths, with each ring-bus taking care of 8-16 cores. That was a disastrous idea from day one, and good thing that it didn't take off. But struggle with elementary elements of the chip so late in the process gives you that "this is when the s*** hit the fan" feeling. The 32-core silicon was [and still is] prone to numerous issues, such as cache coherency issues, cores were starving for instructions and overall, Larrabee looked like a mess. Bear in mind, nowhere as near as much of a mess as some GPUs in the past from both ATI and nVidia [starved nVidia NV30 and ATI R600 come to mind].

http://www.brightsideofnews.com/news/20... (12.okt.2009)


Za workloade GPU ne potrebuješ koherentnosti. Ampak pri HPC je pa dobrodošlo imeti tako arhitekturo, še posebej če je x86.
Ring bus je svoje čase imel tudi ATI. Seveda je lepo, če je koherenca. Ampak problem je, da se eksponentno upočasnjuje s količino jeder.

Glede delujočega HW: saj deluje, ampak optimiziran način ima še hrošče. Če hočeš imeti brez napak v koherentnosti, potem deluje samo v počasnem načinu...
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Brane2 ::

A ni tisti ATIjev ring-bus igral drugačno vlogo ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Senitel ::

Ja ravno to je dosti drugačno pri x86. DX ukazi niso na nobeni grafični vopragramirani, pač pa driver pretvarja DX ukaze, v ukaze, ki jih grafična razume. X86 procesor pa direktno izvaja x86 ukaze.

Ampak ker imaš na vrgu verige DX, bo moral Intelov driver seveda spet dekodirat Direct3D token stream in ga prevest v LRBi (ne x86!). To je kar se shaderjev tiče...

Tule z Larrabee pa kolikor razumem procesor izvaja spet neke tretje ukaze, potem pa so oni napisali driver(pač software), ki prevaja x86 ukaze v Larrabee primerne ukaze? Al so mal kombiniral padela določena ukaze direkt, določene ne?

Kako si ti sploh vse skup predstavljaš? Da imaš en x86 executable, ki se nekaj časa izvaja na CPU in nekaj časa na GPU al kako? Preko DX v osnovi aplikacija pove nižjim nivojem tule imaš teksture, tule imaš trikotnike, takole mi obdelaj pixle (pixel shader), takole mi obdelaj tirkotnike (vertex shader) in to je v grobem to.
Klasični GPU-ji imajo en kup kontrolne/fiksne logike, ki jo programerji ne vidijo samo vedo, da je tam. Ko rečeš v D3D "nariši mi trikotnik" bo GPU pobral od nekje vertexe pognal na njih vertex shader, ugotovil katere pixle mora shade-at in za njih poklical pixel shaderje (zlo simplificirano).
Larrabee take fiksne logike nima. Namesto tega mora imet software, ki na onih x86 jedrih počenja isto.

Za workloade GPU ne potrebuješ koherentnosti. Ampak pri HPC je pa dobrodošlo imeti tako arhitekturo, še posebej če je x86.

Drži, ampak Intel vsaj od začetka ni nameraval tržit Larrabee-ja za HPC. V bistvu so eksplicitno poudarjali, da gre samo za GPU, da nebi po Xeonih pljuval...

Glede delujočega HW: saj deluje, ampak optimiziran način ima še hrošče. Če hočeš imeti brez napak v koherentnosti, potem deluje samo v počasnem načinu...

Stvar je bodisi koherentna ali pa ne. Če imajo software, ki misli, da je hardware koherenten, pa ni, potem imajo seveda problem... Sicer bolj problem v komunikaciji med hardware in software inžinirji ampak ok.

Bistri007 ::

Senitel> Stvar je bodisi koherentna ali pa ne.

Obstajajo hrošči ;((
In če najbolj optimiziran algoritem vsebuje hrošča, potem moraš stvar narediti počasneje...
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

magecu ::

Tale 48 jedernik nima veze z Larrabee. Nič ne pišejo, da bi zadeva podpirala LRB ukazne razširitve in je kot taka povsem neprimerna za prototipizirat Larrabee.

Senitel, to je Polaris 2. Prej sem hotel citirati spodnji članek, samo ga nisem našel (sem ga bral na telefonu ;) ):

Torej očitno x86 ni problem, ampak koherentnost predpomnilnika. Tudi za zadnje inkarnacije AMD/nVidia mislim, da nimajo koherentnosti med vsemi jedri. Same SIMD razširitve (SSE,AVX,LRB) ni problem implementirati.


Ja je tako, tudi nVidia kartice imajo koherenco samo po blokih jeder.
Tipičen problem ki ga opaziš ko se začneš kaj z CUDA ukvarjat in z branjen CUDA namenjenim forumom.
Eden večjih problemov pri pisanju programov za CUDO je sestavit algoritem tako da se paralelizira kodo po sklopih tako da je vsak sklop podatkovno neodvisen. Jasno potem je se problem upoštevat da je arhitektura SIMD kar pomeni da je potrebno da na vseh enote v bloku teče ista koda in jasno da je po možnosti z čim manj zankami in branchi.

Mavrik ::

I told you so.
The truth is rarely pure and never simple.

Bistri007 ::

Programerjeva (ne)produktivnost pa tudi nekaj stane. In ni nujno, da ima arhitektura z najnižjim performance/watt tudi najnižji price/performance :)
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Larrabee še vedno trza

Oddelek: Novice / Grafične kartice
104062 (3629) kihc
»

Larrabee postavljen na hladno

Oddelek: Novice / Procesorji
463370 (1737) Bistri007
»

Larrabee s približno 1,7 milijarde tranzistorjev

Oddelek: Novice / Procesorji
394347 (2964) PrimozR
»

Radeon HD 4890 prihaja aprila (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
536950 (4157) PrimozR
»

Stanje na trgu grafičnih procesorjev

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
395539 (3174) Jst

Več podobnih tem