» »

[Vse o DSLR]

[Vse o DSLR]

Temo vidijo: vsi
««
38 / 92
»»

fujtajksel ::

Okapi je izjavil:

pa v zelo slabi svetlobi tudi niso enako dobri (se poveča lag).
V zelo slabi svetlobi so ravno boljši. Ker vsaj kaj vidiš, pri optičnih je pa tema. Če hočeš ročno ostriti, pa še toliko bolj.


V nekaj slabši svetlobi so res boljši. Ampak nekje pa prideš do praga kjer se slika izgubi v šum, pa še slika dinamično zaostaja ker povpreči več frejmov. Medtem ko čez optiko takrat še vedno nekej vidiš. Sem imel take razmere pri makru z visokimi povečavami.

Okapi ::

Samo moraš upoštevati, da so razlike med elektronskimi iskali zelo velike. A si imel opravka z najboljšim trenutno dosegljivim? Tehnologija zelo hitro napreduje in elektronska iskala postajajo čedalje boljša, v vseh pogledih.

dj_uro ::

Dokler je lag, je zame se motece... drugace je pa evf super zadeva...
vw-klub.si

Okapi ::

Pri Olympusu M10-II je, vsaj zame, popolnoma nemoteč. Moraš biti prav pozoren, da ga sploh opaziš. Edino slika postane malo neostra med hitrim premikanjem fotoaparata, ampak tudi to ni moteče.

Arctander ::

Tudi Fuji X-T1 in X-T10 imata vrhunski EVF.

korenje3 ::

A kdo ve kako pri nikonu narediti, da se remote flash aktivira zakasnjeno, in da fotkič zajame sliko od remote flasha in ne oba flasha hkrati (integriran, ki je cmd in remote). problem je zaradi prevelikega objektiva in imam probleme pri makro fotkanju...
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

RedDrake ::

Nastavite Flash commanderja - Če daš built in flash na - - način, potem ti ne bo motil glavne ekspozicije. Problem tu je, da če imaš velik objektiv in si blizu (kar sklepam da si, govora je o makru), bodo nastavitve za osvetlitev napačne (preflash ne bo pravilno osvetlil).
Pravi način je verjetno da vržeš vgrajen flash na - - način, remote na manual in se potem igraš, morda tudi z ročnimi nastavitvami zaklopa in zaslonke. Jasno najprej poskusiš auto mode, ampak kot rečeno, dvomim da bo delovalo ok.

fujtajksel ::

korenje3 je izjavil:

A kdo ve kako pri nikonu narediti, da se remote flash aktivira zakasnjeno, in da fotkič zajame sliko od remote flasha in ne oba flasha hkrati (integriran, ki je cmd in remote). problem je zaradi prevelikega objektiva in imam probleme pri makro fotkanju...


Težko, ker je zadnji predfleš od commanderja hkrati z glavnim flešem od remote fleša. SU-800 komandira infrardeče, tako da se ne vidi. Obstaja en nastavek za pred pop-up, če ga uporabljaš za komandiranje, ki je v bistvu IR prepustni filter (ni čist perfekten). Namesto njega lahko uporabljaš staro disketo, če jo kje najdeš. Ali pa kar nepropusten zaslon pred flešem, tako da naprej blokira, ampak vseeno dovolj doseže remote fleš za proženje.
Ali pa radijski trigger, po tanovem obstajajo celo "hišni".

fujtajksel ::

RedDrake je izjavil:

Če daš built in flash na - - način, potem ti ne bo motil glavne ekspozicije.


To ti zmanjša na minimum, vsekakor daj če še nisi, ampak ne bo čisto brez.
TTL fleš bi tudi blizu moral merit pravilno. Ne uporabljaj TTL-BL, ker kadar misli da uporablja direktni flash upošteva predvsem AF razdaljo, kar pri makru ponavadi ni dobro.

korenje3 ::

v navodilih sicer piše kao da se ne aktivira, če tam nastaviš na --, samo da mora biti ven zaradi IR signala... sam vseeno ne pomaga. edini način ki sem ga ugotovil je da sem z roko pokril flash.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

RedDrake ::

Pa kje imaš specifično problem?
Je slika pretemna, presvetla, ali kaj?
Kot rečeno, TTL meritev se še vedno izvaja z vgrajenim flešom, če ti objektiv zastre tvoj subjekt in ga flash ne doseže, potem bo vse narobe.
Ampak zaenkrat ugibamo.
Daj več info :)

korenje3 ::

Ne, vidi se senca objektiva (imam nikkor 14-24mm). In kot je fujtajksel rekel, dejansko res obstaja neka zaslonka, ki prepusti skozi samo IR svetlobo.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

RedDrake ::

Vsak IR filter bo dober za to uporabo, ali pa če imaš kaj razvitega filma (ja tista reč izpred desetletja in več), tisto deluje še bolje :).
Senca mi da mislit, da pomožni flash premalo "useka". Daj vse na manual, pa naj bo slave flash močan, čas kratek (kolikor pač gre) in zaslonka zaprta. Potem bo tisti prdec od vgrajenega flasha bolj malo vplival (imho).

Ko sem se s tem zafrkaval na SONY sistemu, je manual način rešil te težave, je pa res da nisem nikoli delal povsem makro (vedno je bilo vsaj kak meter do subjekta).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

korenje3 ::

Vsaka senca se vidi, ko se začneš malo igrati s sliko.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

fujtajksel ::

RedDrake je izjavil:

Vsak IR filter bo dober za to uporabo, ali pa če imaš kaj razvitega filma (ja tista reč izpred desetletja in več), tisto deluje še bolje :).
Senca mi da mislit, da pomožni flash premalo "useka". Daj vse na manual, pa naj bo slave flash močan, čas kratek (kolikor pač gre) in zaslonka zaprta. Potem bo tisti prdec od vgrajenega flasha bolj malo vplival (imho).



Res naj bi bil vsak IR filter uporaben; ampak če imaš reflektivnega hrošča se trigger lahko včasih vidi tudi če je IR filter čez. Lahko moti če imaš čez glavni fleš spodoben difuzor, pop-up trigger pa naredi ostro senco.
Tole je oriđinale Nikon: http://www.bhphotovideo.com/c/product/4...
V temnejših prostorih najbrž čist dobro rešiš s koščkom kartona, tako da je senca še vedno ampak izven kadra. Večji problem zna bit zunaj na soncu, kako pripravit remote da dela ampak da trigger ne pokvari slike.
Še en obvoz je da namontiraš še difuzor na konec objektiva in potem uporabiš pop-up kot del osvetlitve, drugi fleš. Ni več ostre sence, ampak tudi ni zelo fleksibilen, če ti položaj ni všeč lahko samo še obračaš aparat.

Okapi ::

Ko že ravno o fleših in makru, pred kratkim sem nabavil tole čudo.


Sicer nima nobene avtomatike, ampak to nadoknadi s prilagodljivostjo, in tudi prav zelo drag ni (280 evrov).
http://www.venuslens.net/product/macro-...

freesty ::

@korenje ni mi jasno kako ti fotkas makro z 14-24 objektivom?

Sem tudi sam dosti sprobaval z remote flashom. Nikon D600/SB900 in cist normalno dela. Vgrajeni flash se niti malo ne pozna na fotki. Sem testiral remote flash na manual in sem ga dal cist na rahlo. Se vedno se ni poznalo svetlobe od vgrajenega.
http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0

fujtajksel ::

freesty je izjavil:

@korenje ni mi jasno kako ti fotkas makro z 14-24 objektivom?

Sem tudi sam dosti sprobaval z remote flashom. Nikon D600/SB900 in cist normalno dela. Vgrajeni flash se niti malo ne pozna na fotki. Sem testiral remote flash na manual in sem ga dal cist na rahlo. Se vedno se ni poznalo svetlobe od vgrajenega.


Najbrž dela bolj close-up kot makro. Mogoče uporablja kakšen tanjši makro obroček... Me zanima do kakšne povečave se pride na delovni razdalji ki je še uporabna.
Ali ga je pa mogoče narobe obrnil za kakšen 5:1, gotovo tudi gre, hehe

Trigger se res vidi samo v specifičnih situacijah, npr če slikaš oči, reflektivne žužke itd. Najbolje ga boš videl pri slikanju v zrcalo >:D

korenje3 ::

No ni ravno makro...

i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Pro_moted ::

Ima kdo izkušnje s tem stojalom ? Kakšna stojala v rangu od 150-200 evrov priporočate ? Obvezno mora omogočati tudi makro fotografijo, kot to z linka.

https://www.mimovrste.com/stojala/braun...
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Okapi ::

Jaz imam Sirui (025x, z ogljikovimi vlakni), in sem zelo zadovoljen z njim. Tule stane malo manj kot 200 evrov (enako stojalo iz aluminija - model 005x - je pol cenejše in samo malenkost težje).

http://foto-klik.si/stojala-in-monopodi...

Imajo pa tudi druge modele - jaz sem vzel takega, ki je najprimernejši za potovanja (se pravi lahek, in majhen, ko se zloži, pa vseeno dovolj visok in stabilen, ko se raztegne).
http://toolsandtoys.net/reviews/sirui-t...

Dober je tudi za makro, če s tem misliš, da lahko slikaš nizko pri tleh.



Ne sicer idealen za makro, ker ne moreš osrednje cevi obrnit, ampak vedno je treba sprejeti kakšen kompromis, nobeno stojalo ni idealno za vse namene.

Na splošno Sirui vsi zelo hvalijo, še zlasti razmerje med kakovostjo in ceno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

korenje3 ::

jaz imam pa tega, za 20€, pa ravno tako dobro opravi svoje delo, kljub temu da je 2kg težak fotoaparat gor.

i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

freesty ::

Za v hisi je dobr, zunaj pa ne bi postavljal FF aparata.
http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0

Okapi ::

Saj ta od korenja ni za ven, ampak je namizni model. Največjo višino ima dobrega pol metra.

O.

korenje3 ::

ta je za ven in je zato nizek ker je namenjen za makro fotografije. "namizni" nosilci se privijejo na rob mize.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

Okapi ::

LOL, nizek je zato, ker je "table-top" model. Namizni po slovensko.
Za makro se uporablja velika stabilna stojala, ki jim lahko obrnješ srednji nosilec in lahko prideš poljubno blizu tistemu, kar slikaš. Kar s tem tvojim ni mogoče.




O.

PARTyZAN ::

Stojala v cenovnem rangu ~50€ so ena velika žalost, če imaš gor obešeno kakšno težjo zadevo (recimo FF body z objektivom). Poleg tega, da se radi prevrnejo/glava se povesi pod težo, je problem tudi to, da ne opravljajo svoje funkcije držanja bodyja pri miru. Če se stvar ne prevrne, se pa pač ziba v vetru. Neuporabno. Če imaš keš za FF body se boš tudi skeširal tistih 200€ za solidno stojalo, ki opravlja svojo funkcijo, in ne razpade prvič, ko ga grdo pogledaš.

korenje3 ::

okapi, lepo piše gor makro, tako da ne vem kaj ti ni jasno. to da se fotoaprat lahko pripne od spodaj je samo opcija za visoka stojala, ki omogočajo tudi makro fotografijo, zato ker visoko stojalo ne moreš spustiti na višino 7cm tako kot pri mojem. ta moj nosilec je ekskluzivno samo za makro fotografijo, zato ima višino samo do pol metra.

partyzan, to moje stojalo ima pri višini 10cm razpon nog skoraj pol metra. če tebi matematika tukaj ne špila, potem ne moreš pisati da so taka stojala ena velika žalost. naj omenim da ceno stojalom nabijejo neki ekzotični materiali, vležajenje v zglobih, teža, nosilnost.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

korenje3 ::




ps, da se tudi odklopit tista pripetja spodaj in se spusti nosilec čisto do tal.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

dottor ::

Ima kdo kakšne izkušnje s:
https://www.bigbang.si/objektivi/af-70-...

Čakam spomladi, da vidim če mi podaljšajo pogodbo bi na obroke uzel tegale tamrona (sigmo imajo žal samo Canon mount) ter še Sigmo 17-70 f/2.8-4 in Nikon 35 f/1.8 in za vse tri še 3 leta kasko, kar bi me prišlo dobre 2 jurja pa 80€ (z odobrotvijo kredita verjetno okoli 2200) kar bi me prišle ene 100€/mesec na 2 leti skupaj z obrestmi.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

korenje3 ::

A kdo ve kako se s photoshopom poveča resolucijo iz več slik, s tem da se poveča detajl? Podobno kot to dela photoacute program.

Želel bi namreč doseči 100mpx z 24mpx fotkičom zaradi printanja slik večjega foramta.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

nodrim ::

Narediš večji canvas in vse posamezne slike prilepiš notri in jih razporediš ter sestaviš .. tako dobiš večjo sliko z več piksli .. pri tiskanju imaš nato na voljo več pik na palec

skyline ::

File > Automate > Photomerge.

Fotke se ti morajo prekrivat najmanj za tretjino, sicer boš imel probleme s sestavljanjem.

Okapi ::

Želel bi namreč doseči 100mpx z 24mpx fotkičom zaradi printanja slik večjega foramta.
Imaš dve možnosti.
Eno bolj preprosto (in boljšo), in eno bolj komplicirano. Izbor je odvisen od tega, kaj fotografiraš in s kakšno opremo. V drugem primeru mora biti scena bolj nepremična kot v prvem.

Najbolj preprosto je, da narediš 2x2 "panoramo" (oziroma 3x3 ali 4x4), da se fotke dovolj prekrivajo). Pokrajino recimo slikaš s teleobjektivom in slike potem sestaviš. V glavnem, narediš več slik z recimo 200 mm goriščno razdaljo, slike sestaviš in dobiš 100 megapik veliko sliko, na kateri je tisto, kar bi sicer videl 100 ali 50 mm objektiv.

Večanje ločljivosti, kot to počne Photoacute, je precej bolj komplicirano, oziroma učinek ni tako dober. Lotiš se ga, če ne gre drugače. Točnega postopka s Photoshopom ne poznam. Guglaš lahko recimo v zvezi z astrofotografijo, kjer se takšno sestavljanje slik pogosto uporablja.

Mimogrede, novi Olympusi znajo to narediti kar v fotoaparatu. Iz 8 zaporednih slik z 20 mp naredijo 50 oziroma 80 mp veliko fotko.

O.

korenje3 ::

Bolj profesionalni fotoparati (hasselblad) delajo to tako kot photoacute, ko narediš ene 4 fotke in ti fotoaprat sam naredi oz 50mpx 200mpx veliko sliko.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Okapi ::

Kot rečeno, to delajo tudi "amaterski" Olympusi, pa novi Pentaxi in mogoče še kdo. S tem da uporabljajo še dodatne trike - Olympus recimo za pol pike premakne tipalo med eno in drugo sliko.
http://www.imaging-resource.com/PRODS/o...

gddr85 ::

korenje3 ::

Torej se s photoshopom tega ne da narest?
edit: aja ok v zgornjem videu je tutorial.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

korenje3 ::

ok zadva funkcionira super.

220mpx pomanjšana

220mpx crop 100% zoom

23mpx crop 300% zoom

Iz 13 fotk naredil 220mpx fotko in jo potem spet reduciral. Zadeva izgleda praktično brez napak pri 200mpx ko gledaš pixle. Linije so ostre ipd.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

Onlyx ::

Zanima me, če bi morala biti fotografija enaka, če z aparatom s c crop senzorjem slikam z iste točke objekt na isti odaljenosti z dx objektivom na 105 mm ali fx objektivom na 70 mm?

Okapi ::

Ne. Goriščna razdalja določa zorni kot, ne vrsta objektiva (dx, fx)

Onlyx ::

aha, potem je zorni kot pri 70 mm na obeh enak? zmedlo me je, ker pravijo, da je npr. fx 70-300 mm objektiv ekvivalenten 105-450 mx na dx aparatu.

Okapi ::

Zorni kot je enak. Tudi dx objektiv 70-300 mm je na dx aparatu ekvivalenten 105-450 mm. Velikost slike je pa različna in če z dx objektivom slikaš na fx aparatu, slika ne bo pokrila celega tipala.

Onlyx ::

aha sedaj razumem. ta ekvivalentnost velja samo, ce prehajas s full frame objektivom iz dx na fx aparat, torej 70 mm na dx aparatu pomeni 105 na fx aparatu.

korenje3 ::



kot je na fx in dx objektivih enak. razlika je samo da je dx objektiv narejen za dx senzor in pri maksimalno odprti zaslonki na dx senzorju svetloba ne pokrije celega fx senzorja, zato vidiš črn obroč. kot in se ostalo je pa enako. je pa razlika če daš fx objektiv na dx senzor, takrat svetloba pokrije več kot sam senzor, zato vidiš povečavo za razmerje diagonal (fx/dx). torej 50mm fx objektiv bi imel povečavo na dx senzorju - 50*fx/dx. ker pade samo del svetlobe na senzor je podobno kot da bi imel zaslonko, zato rabiš daljši čas ekspozicije. je pa res da nekateri dx objektivi pri popolnoma odprti zaslonki pokrijejo cel fx senzor, samo so napake oz. popačenja ob robovih zelo velike.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

no comment ::

Sem že skoraj začel pisat kje vse se moti korenček... pa se spomnim, da je 1. april.

Good one!

korenje3 ::

sem zagledal sranje, pa sem že mislil da je 1. aprilska šala...
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

gddr85 ::

kako lahko dx leča pokrije cel fx senzor, če je narejena za dx senzor?

korenje3 ::

Lepo. Če je narejena za dx, še ne pomeni da je omejeno.
sicer pa 10 sekund googlanja: https://photographylife.com/using-nikon...

pač določeni dx objektivi pri polno odprti zaslonki pokrijejo tudi fx senzorje.

pa na shemi sem narobe narisal zaslonko :) moral bi jo narisat za sečiščnico... bolj levo.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

schurda ::

Onlyx je izjavil:

Zanima me, če bi morala biti fotografija enaka, če z aparatom s c crop senzorjem slikam z iste točke objekt na isti odaljenosti z dx objektivom na 105 mm ali fx objektivom na 70 mm?


Uh, tule in par postov naprej je kar veliko zmede! Dejmo to počasi razvozlat.
1. dx ali fx pomeni, da je optika korigirana za ta tip senzorja. Vinjeta, koma, itd.
2. Samo goriščna razdalja objektiva in oddaljenost objekta določata POZOR! FIZIČNO velikost slike. Zaslonka nima pri tem nobene veze.
3. S senzorjem del te slike zajamemo (del polja), če je senzor večji, slike zajamemo fizično več.
4. Sliko nato prenesemo na ekran ali papir enake velikosti. Sliko z dx senzorja moramo bolj povečati, kot sliko z fx senzorja, zato je rezultat VEČJA povečava originalnega objekta. To pomeni, da s crop senzorjem dobimo z istim objektivom 1.5x večji objekt na KONČNI sliki. Tudi v iskalu je slika, ki jo gledamo z DX kamero in istim objektivom 1.5x bolj povečana kot z FX.
5. Ekvivalentna goriščna razdalja torej pomeni, da s formatom, ki je N-krat manjši ali večji in objektivom, goriščnice, ki je N-krat krajša ali daljša, dobimo KONČNO sliko enako veliko.

Tvoje vprašanje bi obrnil. Ali dobimo z FX kamero in objektivom 105mm enako sliko kot z DX kamero z objektivom 70mm? Če odmislimo kvaliteto, piksle, bokeh, itd, je odgovor DA.
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: schurda ()
««
38 / 92
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nov D-SLR (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
8825348 (13613) BigWhale
»

Fotoaparat dober nakup? (strani: 1 2 )

Oddelek: Zvok in slika
6624509 (18561) schurda
»

Sigma je najavila (svetlobno) hiter zoom objektiv 18-35mm f/1.8

Oddelek: Novice / Grafične kartice
3811956 (9408) CaqKa
»

zrcalno-refleksni fotoaparat (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Kaj kupiti
14023893 (18744) schurda

kateri 4\3 fotaparat do 500evrov (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Zvok in slika
20425825 (22667) bluefish

Več podobnih tem