Daily Tech - GM in Segway sta se odločila skupaj izdelati novo vozilo, namenjeno prevozu v mestih. Projekt P.U.M.A. (Personal Urban Mobility and Accessibility Project oz. projekt za osebno urbano mobilnost in dostopnost) bo na prvi pogled identičen Segwayovim dvokolesnikom, saj prav tako lovi ravnotežje na le eni osi, a bo obenem hitrejši, večji in udobnejši. Sposoben naj bi bil doseči 35 milj na uro (56 km/h)z dometom 35 milj (56 kilometrov).
S trikrat višjo hitrostjo od prvotnega Segwaya (12 milj na uro) je P.U.M.A. sposobna voziti tudi po običajnih cestah, saj ne bo ovirala prometa. Napajala se bo iz LiIon baterij, z brezžično povezavo z drugimi vozili pa bi lahko z deljenjem informacij zmanjševali prenatrpanost cest oz. preprečevali potencialne nesreče teh vozil. Ker je novinec precej velik, omogoča sedeč prevoz dveh oseb naenkrat. Cena še ni točno določena, gibala pa naj bi se med 3500 in 5500 ameriškimi dolarji, kar je približno četrtina običajnega avtomobila.
Še ena igračka več za bogataše. Verjetno bo to kmalu novi Papa-mobile, samo še 10cm neprebojnega stekla okoli naložijo, pa sončne celice ne smejo manjkat.
Me prav zanima, ali gre tule za resen namen inovacije, ali bolj za pihanje na dušo vlade, da bi dobili finančno pomoč (vlada jih je namreč postavila pred dejstvo, da bodo pomoč dobili samo, če bodo temeljito modernizirali podjetje in njegove produkte).
Me prav zanima, ali gre tule za resen namen inovacije, ali bolj za pihanje na dušo vlade, da bi dobili finančno pomoč (vlada jih je namreč postavila pred dejstvo, da bodo pomoč dobili samo, če bodo temeljito modernizirali podjetje in njegove produkte).
Pa so na kanto za smeti namontirali kolesa in vetrobransko steklo. Saj so inovativni kako do denarja ne rečem. Vsaj to je nekaj.
Aja, NITI PRIBLIŽNO si ne predstavljam, kako bi tale reč lahko funkcionirala. Pri Segwayu ta princip lahko funkcionira, ker je namenjen eni osebi, ki z nagibanjem regulira hitrost; in ko se stvar ustavi, enostavno stopiš dol. Tale reč pa naj bi bila namenjena za dve osebi, ki bi, kaj, z nagibanjem skupaj regulirali hitrost (ali pa bi morala biti ena od njih popolnoma negibna)?? Ravno tako si ne predstavljam, kako naj bi se v vozilo vstopalo in izstopalo, da se ne bi prevrnilo...
Bolj ko razmišljam, bolj se mi zdi, da je koncept čisto zgrešen in da gre res samo za to, da bi čim hitreje spravili skupaj neko idejo, ki jo bo vlada "kupila", brez da bi kdorkoli sploh razmislil, ali je izvedljiva. Namreč pred enim tednom, ko so odstavili glavnega direktorja GM, še niso imeli nič (s tem razlogom so ga tudi odstavili). Zdaj pa že kar slike in objave za javnost??
EDIT: Aha, vidim, da ima zadeva spredaj neka mini kolesa. Hm, no ja, kaj pa vem... Upam, da dejansko kaj bo iz tega.
Aja, NITI PRIBLIŽNO si ne predstavljam, kako bi tale reč lahko funkcionirala. Pri Segwayu ta princip lahko funkcionira, ker je namenjen eni osebi, ki z nagibanjem regulira hitrost; in ko se stvar ustavi, enostavno stopiš dol. Tale reč pa naj bi bila namenjena za dve osebi, ki bi, kaj, z nagibanjem skupaj regulirali hitrost (ali pa bi morala biti ena od njih popolnoma negibna)?? Ravno tako si ne predstavljam, kako naj bi se v vozilo vstopalo in izstopalo, da se ne bi prevrnilo...
Osnovni princip segwaya je ta, da se naprava balansira na dveh kolesih. To, da hitrost reguliraš z nagibanjem, je samo en dodaten fensi-šmensi fičr - lahko bi namesto tega imel gumbek za naprej in gumbek za nazaj, pa bi stvar delala popolnoma enako. Pri pumpi ni potrebno nikakršno nagibanje.
Vstopa in izstopa se na enak način, kot se stopa in sestopa na običajen segway. Koleščka (eden spredaj in eden zadaj) pa služita samo za oporo pri parkiranem "vozilu" in da se stvar (zaradi kakršnega koli razloga) ne prevrne nazaj. Med vožnjo sta ta dva koleščka v zraku.
Zadeva deluje, vendar ne vidim bistvene prednosti pred mopedom/skuterjem. Morebitna prednosti, ki jo ima, je obračanje na mestu, kar bi bil pri današnjih prometnih predpisih zaradi samovolje ljudi morda razlog za še več mrtvih. Je pa res, da bi se dalo z ustrezno opremo dokaj enostavno dograditi avtopilota, da bi vozil varno, skladno z drugimi vozili - doseglo bi se optimalno prometno izkoriščenost voznih površin in večjo varnost. Verjetno se da z avtomobilom tole vozilce enostavno "brcniti" in spraviti v poskakujoče kotaleče stanje.
Ne vem, kako je s stabilnostjo vozil Segway, vendar mi dajejo občutek, da se lahko hitro preseže prag njegove stabilnosti, če vozilo zadene ob kakšen malce višji rob, npr. robnik ali v luknjo v cesti. Kako se sploh vede v primeru poledice? Glede na izkušnje z motorji se je še vedno varneje peljati po vseh štirih.
Jaz razumem stvari malo drugače, namreč da je povezava med težiščem (ki ga kontroliramo z nagibom) in hitrostjo Segwaya tisto, kar sploh omogoča njegovo delovanje. To je vsekakor logično, ker se ne moreš peljati naprej (ali nazaj), ne da bi tudi ustrezno premaknil težišče. In obratno, če premakneš težišče, ne da bi ustrezno povečal/zmanjšal hitrost, se prevrneš...
GM se bo moderniziral, bojo končno začeli delat avte ki prebavijo zavoje? Drugač pa tale škatla res ni smislna, hitrost človeka al pa maksimalno konnja... kaj če bi kdo svoje noge uporabljal, predvsem američani bi profitirali od tega, bi mogoč blo malo majn tožb McDonaldsa ker so zavaljeni
Že dolgo dolgo obstajajo boljše in cenejše rešitve, za dejansko smiselno prevozno sredstvo
Tale škatlica mora imeti kar dobro regulacijo na motorjih, da ji uspe obdržati pokončno lego... Kakor vidim, prenaša težišče malo naprej in nazaj. Kaj pa če pride do ornk sunka? Če se recimo oba potnika naenkrat nagneta naprej? Ali pa so sosednji avti tako blizu, da se jih pri regulaciji dotakne? Ne vem no, sicer mi je koncept male električne kište za v službo do 15km zelo všečen, ampak tisto 3. kolo pa res ne bi škodilo oz. ne bi požrlo toliko dodatne energije. Sicer pa bi morali potem za take napravice narediti dodatne steze (razširiti kolesarske steze?) in jim omejiti hitrost na npr. 30 km/h, ker tole nima nobene zmečkljive cone. Že če se 2 takile stvarci zabijeta s 30, se ne bi dobro končalo...
Kako je pa pri zaviranju v sili? Da na polno bremzaš (recimo gume na meji zdrsa na suhi cesti? Po mojm mora biti kar kriza z regulacijo v tem primeru oz. bi se moral ful nagniti nazaj. Še vedno bolj zagovarjam 3 ali 4 kolesnik, ker tista 2 koleščka pa res ne moreta hudo vplivati na skupno porabo.
Jao. Če na polno bremzaš, potem se bo pač sprednji kolešček morda dotaknil tal. Nikakor ne bo cela stvar pričela delati "prevalov", kot si nekateri predstavljajo.
Če se bo zadeva pri bremzanju že toliko nagnila naprej, da se bo sprednji kolešček dotaknil tal, se bo prevrnila. Da bi pri takem pojemku lahko bila zbalansirana, mora biti težišče ornk nazaj oz. zadeva nagnjena ornk nazaj.
Zavore sigurno niso izvedene neposredno. Polno zaviranje se sigurno izvaja preko sistema za regulacijo ravnotežja. IMO, vozilo za zelo kratek trenutek zelo pospeši ter os koles premika naprej, ko se že nekoliko nagne, že prične z rahlim zaviranjem, vendar še dopušča, da se še nagiba nazaj. Potem zvezno zavira še bolj, dokler se naklon ne stabilizira in se kasneje vozilo skoraj ne ustavi, ko nekoliko popusti zaviranje in premakne kolesa v srednjo lego. Malo spominja na lovljenje ravnotežja na biciklu ali mopedu, vendar v prečni legi, vendar se tam regulacijo ravnotežja opravlja z nagibom in s centrifugalno silo zavoja. Ni neka umetnost, čeprav se marsikomu zdi lovljenje ravnotežja v vzdolžni smeri skoraj cirkuška atrakcija.
In tako kot se lahko na ledu zložiš z biciklom, se tudi s tole rečjo lahko - ima vsaj dodatna koleščka, v primeru, da se vozilo preveč nagne. Vendar pa zna kakšen močnejši sunek povzročiti kotaljenje - še avtomobil se da zakotaliti, kaj se ne bi dalo tega pirha.
Matr, kolk neumnih komentarjev. Bom samo ta dva komentiral: - Kaj pa če pride do ornk sunka? Najbrž isto, kot če pride do ornk sunka pri skuterju. Ali biciklu. Ali mopedu. Ali motornem kolesu. Ali fičku. A so torej ta našteta vozila zanič ? Metanje denarja skozi okno ? Nikolu ne bodo uspela ?
- Če se recimo oba potnika naenkrat nagneta naprej? Uh, in kaj če se na motornem kolesu oba nagneta naprej (ali vstran) ? Maš prav. Motorna kolesa so bedasta ideja. Nikoli ne bodo zaživela v praksi.
(pa glede lukenj v cesti, na videu se vidi, kak z enim kolesom zapelje v eni luknjo ala Slovenske ceste, pa se mu pozna enako kot bi se kakemu Clio-tu)
Ampak če ste vi pametnejši....
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Tisti, ki ste že testirali tale Segway, ali ga celo vsakodnevno uporabljate.
Kakšna pa je zavorna pot tega gizmota pri maks hitrosti? Si kar težko predstavljam zaviranje v sili.
Glede na to, da je pri velikih hitrostih težišče pomaknjeno naprej... Je pri zaviranju nenadno pomaknjeno "čisto naprej". Na nosu. Da bi pa pred zavirnajem pospešil, tako da težičše prestavi kar se da močno nazaj? Je pa tud malenkost katastrofalno.
Zadeva bo res uporabna, ko bojo po mestih namenske proge, kot je v zadnjih minutah videa. Da bi tole ljudje lastnoročno upravljali po običajnih cestah s 60kmph bi bil pa masakr
Tale zadeva je popolnoma neuporabna za vožnjo v normalnem prometu. Zamislite si samo kakšen crash test, katastofa. Ne rečem za neke kolesarske steze ali namenske cone, mogoče kar za zabavo v luna parkih. Zadeva je v povojih, kot Karl Benzov prvi avtomobil. Čez kakšnih 20 ali 50let bo pa mogoče dozorelo in bi znalo kaj pametnega iz tega ratat.