» »

Feltne in njihov vpliv na vožnjo

Feltne in njihov vpliv na vožnjo

tabla ::

Velikokrat preberem na kakšnih avtomobilskih forumih, kako se veliko pozna pri pospeških in končni hitrosti, če zamenjaš platišča npr, iz 17 na 18, recimo iz 225/45R17 na 225/40R18.

Če je recimo feltna in guma skupaj težja za 2kg, je to skupaj le 8kg, neke bistvene razlike ne more biti.
  • spremenil: tabla ()

OrkAA ::

Sicer nisem prepričan, da 17/18 pomeni radij gume, a če bi ga, bi to pomenilo, da z enim obratom gume narediš večjo/manjšo pot kot prej.

c00L3r ::

Razlika med tema 2 dimenzijama je v premeru (on posledično v obsegu) za 0,5%. Toliko bo števec kazal pri 100km/h zdaj 100,5 km/h.

Pospeški so ponavadi slabši, če se da gor širša guma, saj je več kotalnega upora (al kak se že temu reče). Lahko je zaradi širine slabša tudi končna hitrost. Seveda pa je zaradi večje širine bolšji oprijem. Nižja kot pa je guma, manj se zvija in gre avto bolj direktno. "kot po tirih" pravijo nekateri temu.
Kalkulator za različne dimenzije pnevmatik

T0RN4D0 ::

Odvisno od motorja, večja guma ima lahko pozitiven učinek al pa negativn tudi. Za končno hitrost. Za pospeške pa ne bi smelo biti razlike sploh. Bistvenih sprememb pa med tema dvema ki si jih ti navedu ne more biti. :)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

IceIceBaby ::

Bistvena razlika je v teži. Nevzmetena teža je prasica :) 2kg na feltno se definitivno pozna. Je pa vprašanje koliko si občutljiv.

Unsprung weight @ Wikipedia

Poleg slabših pospeškov je negativen vpliv nižje gume tudi manj udobna vožnja.

fosil ::

Malo za hec, malo za res, si lahko pogledaš tole epizodo top geara, kjer so ugotavljal tudi vpliv gum na zmogljivost :D
Tako je!

amigo_no1 ::

Seveda pa je zaradi večje širine bolšji oprijem

Rally po snegu ... imajo zelo ozke gume..

DimmniBurek ::

Ampak če da eno colo večje gume/feltne, da obenem nižje gume, iz 45% širine na 40% širine. Najbolje da izračunaš. Končna se ponavadi pozna zaradi upora širše gume. Če pride višina ista, potem imaš le vse skupaj težje. Pomoje se ne pozna dosti.
There Is No Stronger Drug Than Reality

DominusSLO ::

Meni se pozna 15km/h(240->225) na končni in občutno slabši so pospeški. Primerjava je med zimskimi 205/65/15 ter letnimi 235/40/18 spredaj, 265/35/18 zadaj. Obseg gume pa mora bit seveda isti ;)
cpu&nb watercooled, gpu on air at the moment

T0RN4D0 ::

Samo tle si menju širino (zadi za 60mm) pa tri cole. Če obseg gume ni isti pol ti števc še dodatno laže, zimska in letna guma se tudi nasplošno precej razlikujeta...
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

DominusSLO ::

Samo tle si menju širino (zadi za 60mm) pa tri cole. Če obseg gume ni isti pol ti števc še dodatno laže, zimska in letna guma se tudi nasplošno precej razlikujeta...


Seveda je širša, saj sem napisal. Podal sem svoj konkreten primer, ki se ga da ponovit n-krat ;)Hitrosti so merjene z gps-jem. Števec pa mi laže pri letnih 6km/h, zimskih pa 7km/h in to pri vseh hitrostih enako.
cpu&nb watercooled, gpu on air at the moment

kixs ::

Fino bi bilo vedet tudi razlike v tezi gum in feltn (skupna razlika).

Lani sem menjal prakticno znucane zimske 195/50-15 za nove letne 195/55-15 (po homologaciji sta obe dimeziji pravilni, vecja je serijska). Feltne so ostale iste. Ob menjavi je bila zimska guma _obcutno_ lazja. Pri voznji pa se tudi pozna. Pospeski slabsi, poraba goriva za vsaj cca 1/2L na 100km visja.

Skoda, da takrat nisem imel vage pri roki. Na enem prejsem avtu, ko sem kupoval nove, sem jo imel s sabo in pri vulkanizerju izmeri tezo. Vzel sem seveda lazjo. Razlika je bila pri mali dimeziji 155/70-13 za dobre pol kilce.

Skoda, da proizvajalci ne objavijo tudi teze pnevmatik. Tako kot je to skoraj v navadi pri kolesarskih gumah. Pred kar nekaj leti sem menjal na gorcu iz 2.1x26 na enako dimezijo s tem, da je bila nova kevlarska. Razlika v voznji po terenu v hrib je bila kot noc in dan. Razlika v tezi pa "samo" okoli 150g.

Naslednje gume bom definitivno tudi zvagal in ne samo primerjal teste po netu.

lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kixs ()

El Barto ::

No samo informativno:
Guma Goodyear Eagle F1 GSD3 dimenzije 225/45-17" 91Y vaga 10,1 kg
Alu. feltna za Alfa Romeo 166 FL (20 krakov) 7,5Jx17" pa vaga 12,6 kg

Se pravi 22,7 kg (+ še nekaj g dušika) na kolo.


Felten se pa dobi v zelo različnih težah in kdor je navdušen nad dirkanjem in samim obnašanjem avta, bo že našel prave.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

marsovcek ::

Teža gume vpliva ravno toliko kot Turbo nalepka na blatniku. >:D

Pomembna je širina gume, material (vpliva na trenje), tlak v gumi, kvaliteta asfalta, temperatura zraka,... Teža gume se izniči z bolj/manj polnim tankom, gajbo piva v prtljažniku, smetmi pod tepihi in podobnim.

l0g1t3ch ::

Ni res ;)
Kot že napisano je teža gume in feltne nevzmetena teža in to precej bolj vpliva na lego kot bi si mislil. 40kg več v prtljažniku ni primerljivo z 40kg več na oseh avta.

IceIceBaby ::

marsovcek, ni res. Googlaj "unsprung weight" ali "nevzmetena teža".

DimmniBurek ::

Sigurno se teža na delih, ki se vrtijo dosti pozna. Zato mamo pa različno težke vztrajnike. Ali pa recimo če je gred lažja se motor lažje zvrti(vsaj teoretično naj bi se)
There Is No Stronger Drug Than Reality


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pnevmatike R17 vs R18 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16027412 (22555) njyngs
»

letne gume - kombinacija (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15150590 (40389) theBill
»

Optimalne dimenzije zimskih pnevmatik (majhne-velike/tanke-debele) (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7120798 (17062) GrimReaper
»

Zimske gume

Oddelek: Na cesti
286180 (5484) SkIDiver
»

Zakaj ima formula 1 tako visoko presečne gume?

Oddelek: Znanost in tehnologija
354606 (3390) OwcA

Več podobnih tem