Forum » Loža » Cene goriv
Cene goriv
Temo vidijo: vsi
dzinks63 ::
Če smo bili še pred par 100leti v mali ledeni dobi, se sedaj stanje počasi normalizira.
Če bi rad kaj več okoli tega, pa imaš na Slotechu temo o GW.
Če bi rad kaj več okoli tega, pa imaš na Slotechu temo o GW.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()
krneki0001 ::
koyote, so ti že ostali odgovorili. CO2 ni nek bav-bav, ki bi se ga morali bati, kancerogeni delci v zraku pa so nevarni.
Boeing ::
Jaz osebno se veliko bolj sekiram zaradi ostalih pizdarij, ki jih "sodobni dizli" spuščajo čez raufenke, kot pa za CO2. Navsezadnje, CO2 je v zraku prisoten že od vekomaj in je, kakorkoli obrneš, hrana za drevesa. Je pa seveda fino, če ga izpljuvamo čim manj.
Veliko večji problem pri dizlih so saje ki so PASJE kancerogene, žveplovi in dušikovi oksidi - slednje imajo sicer tudi bencinci, a v tako majhnih količinah, da se jih da izmeriti samo laboratorijsko, dizli pa zaradi višje temperature zgorevanja seveda v temu primernih preprosto izmerljivih količinah.
Nadalje, iz nafte (dizla) se da pridelati bencin, obratno pa ne. Zadevi se reče cracking in je krivec za to, da se iz enega sodčka nafte (158 litrov) rafinira cca 130 litrov dizla oz. 170 litrov bencina (številke zaokrožene) - iz tega sledi tudi nižja kurilna vrednost/kg bencina napram dizlu in posledično višja poraba.
Vse zgoraj napisane probleme pa se elegantno obide z uporabo LPG-ja, ki poleg 30% nižjega izpusta CO2-ja (manj kot dizel primerljive moči) proizvaja še manj S in N oksidov (zopet izmerljivo samo v laboratoriju), nič saj in je brez dodatkov za zvišanje oktanskega števila.
Zdej, jaz res ne vem, a sem kje kakšno iber pomembno dejstvo pozabil, ampak dejansko ne vidim prednosti uporabe dizla napram LPG-ju.
Veliko večji problem pri dizlih so saje ki so PASJE kancerogene, žveplovi in dušikovi oksidi - slednje imajo sicer tudi bencinci, a v tako majhnih količinah, da se jih da izmeriti samo laboratorijsko, dizli pa zaradi višje temperature zgorevanja seveda v temu primernih preprosto izmerljivih količinah.
Nadalje, iz nafte (dizla) se da pridelati bencin, obratno pa ne. Zadevi se reče cracking in je krivec za to, da se iz enega sodčka nafte (158 litrov) rafinira cca 130 litrov dizla oz. 170 litrov bencina (številke zaokrožene) - iz tega sledi tudi nižja kurilna vrednost/kg bencina napram dizlu in posledično višja poraba.
Vse zgoraj napisane probleme pa se elegantno obide z uporabo LPG-ja, ki poleg 30% nižjega izpusta CO2-ja (manj kot dizel primerljive moči) proizvaja še manj S in N oksidov (zopet izmerljivo samo v laboratoriju), nič saj in je brez dodatkov za zvišanje oktanskega števila.
Zdej, jaz res ne vem, a sem kje kakšno iber pomembno dejstvo pozabil, ampak dejansko ne vidim prednosti uporabe dizla napram LPG-ju.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
djordjevic ::
Malo še, pa bom resno razmislil o možnosti, da si eden od distributerjev LPG napeljav pri nas. ;)
No grave is deep enough to keep us in chains.
WarpedGone ::
Zdej, jaz res ne vem, a sem kje kakšno iber pomembno dejstvo pozabil, ampak dejansko ne vidim prednosti uporabe dizla napram LPG-ju
- 1300km / tank
- 100.000 km tovarniške garancije brez hude zajebancije in ahtanja komu daš zadevo v roke
- tankaš na čisto vsaki pumpi, ki jo uspeš najt
- prtljažnik velik kot se spodobi
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
djordjevic ::
- 1300km / tank
Z vsem ostalim se sicer strinjam, samo za porabo, kot jo dosegaš ti, morš priznat, da je treba bit malo frika. :P
No grave is deep enough to keep us in chains.
WarpedGone ::
Mogoče je tole dobra poslovna priložnost: Tečaj varčne vožnje - plačate mi polovico prihranka goriva v prvem letu. :)
Zbogom in hvala za vse ribe
djordjevic ::
Evo, vidiš, se že učim. V Nemčijo sem imel porabo 5,3. ;) (Nazaj pa malo več, ko sem prokužil, da so omejitve bolj na random press).
No grave is deep enough to keep us in chains.
Fizikalko ::
Marsikaj se da z lahko nogo. Sam sem imel pri prejšnjem avtu (P206 diesel) domet preko 1400 km.
djordjevic ::
Pri manjših avtih še toliko laže. Pri cliotu (1.5 dci) se tudi ni treba kaj pretirano truditi za podobno avtonomijo.
No grave is deep enough to keep us in chains.
Boeing ::
djordjevič, par strani nazaj sem napisal, da izdelujem ene strojne dele za določenega proizvajalca za vgradnjo v napeljave. Promet z njimi v zadnje pol leta cca 300€. Da ne bo kdo rekel, da "vlečem vodo na svoj mlin" :)
LPG je pač kul zadeva in meni osebno se blazno dopade. Fair ?
W1: vsi štirje tvoji argumenti so nepomembni, če si _malo_ discipliniran. Malo, ne rabiš bit preveč ;)
LPG je pač kul zadeva in meni osebno se blazno dopade. Fair ?
W1: vsi štirje tvoji argumenti so nepomembni, če si _malo_ discipliniran. Malo, ne rabiš bit preveč ;)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Boeing ()
šernk ::
boeing: sedaj sem preveril najbližja črpalka je od mene oddaljena dobrih 30km (na tej črpalki sem bil le 2x saj je precej iz poti in niti ni med večjimi, ostale so oddaljene 80km in več) in še ta dela le od 6-22ure. za moje redne relacije bi to pomenilo da če že grem mimo ob pravi uri moram narediti 15km velik krog. te redne relacije se pa vsaj 1x tedensko opravljajo ponavadi po 22 uri, kar pomeni da moram oditi 2 uri prej od doma kot je predvideno le zato da bom dotočil potem pa še paziti da s tem plinom sploh pridem nazaj, bog ne daj da grem v drugo stran, praktično bil bi popolnoma odvisen od ene same črpalke v radiju 100km, ki povrhu vsega še ne dela 24/7, 2 uri sam se mi šam ne da čepeti v avtu če sem zmenjen da se dobimo ob polnoči.
oprosti če vse skupaj preračunam...se mi stroški predelave ne pokrijejo nikoli
oprosti če vse skupaj preračunam...se mi stroški predelave ne pokrijejo nikoli
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Valvoline ::
Marsikaj se da z lahko nogo. Sam sem imel pri prejšnjem avtu (P206 diesel) domet preko 1400 km.
Pred leti sem bil na dopust v Grćijo z mojim ex audi80 1.9tdi 90km.Tank je 80l. Štartal iz MB peljal sem skoz 130kmh.Naredo 1300km do grške obale in je še nekaj nafte celo ostalo notr. :)
(cca 1400km za 40e,you know what i mean). Avto je mel že 300tkm prevoženih in motor je še vedno delal k švicarska ura.
krneki0001 ::
Hehehe, kakšne porabe, jst naredim tam od 200 pa do 600km s 60 litrskim tankom, pa mi dol visi kok je poraba, važno da je to moj hobi in da sem jaz zadovoljen.
koyotee ::
hahah, nebivedu ti si res smešen, najprej jokaš o vseh strupih, ki gredo v zrak ob vožnji z avtomobilom, sam pa onesnažuješ za 10 avtov.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
kmetek ::
Hehehe, kakšne porabe, jst naredim tam od 200 pa do 600km s 60 litrskim tankom, pa mi dol visi kok je poraba, važno da je to moj hobi in da sem jaz zadovoljen.
Važno, da se maš ti dober, a ne. Pa če zraven tebe bombe letijo?
In USA we trust........
NOT.
Malo si poglej dokumentarec HOME, odpre ti oči. Začeti moraš pri sebi in sedaj ni čas za pesimizem in pa sebičnost, drugače nam trda prede. Tebi, meni in vsem 6 miliardam+.....
T-h-o-r ::
mislim, da je takih dokumentarcev, ki odpirajo oči že povsem dovolj na jewtubu
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
krneki0001 ::
hahah, nebivedu ti si res smešen, najprej jokaš o vseh strupih, ki gredo v zrak ob vožnji z avtomobilom, sam pa onesnažuješ za 10 avtov.
O tem lahko pa razglabljamo kolikor hočeš.
Dopustna meja co2 za avto s frgazerjem in brez katalizatorja je 360g na prevožen kilometer, novi evropski standard za nove avtomobile bo 160g na prevožen kilometer, francozi in italjani so pripravljeni sprejeti 120g, nemci pa pod 160 ne gredo.
Sam pa po merjenju 26.1.2009 na tehničnem pregledu imam 122g CO2 v izpuhu na prevožen kilometer (tok je pokazala mašina v treh merjenjih, ker v prvih dveh primerih delavec na LPP-ju ni verjel, da je to res in je po dveh merjenjih vzel še en avto zraven, ter probal če se ni njegova merilna mašina pokvarila).
Tako da o svinjanju in o strupih, ki jih jaz spuščam v zrak in o onesnaževanju za 10 drugih avtomobilov, lahko debatiramo kolikor hočeš. Res skrbim za motor in delam redne servise sam, ter dajem vedno najboljše olje, ter sam vedno nastavljam frgazer za najbolj optimalne rezultate. Optimalno pa je naštimano da najbolje izgoreva, brez klenkanja in brez zalivanja mašine z bencinom. Pa četudi je treba zato malo več goriva dodajat, samo da je optimalno nastavljeno vse skupaj. Razmerje med zrakom in bencinom mora biti točno določeno, da najbolje izgoreva in ker ne morem z zrakom mešetarit (ta ima pri mojem avtu namreč vedno enak pretok) moram dodajat ali odvzemat gorivo. Lahko bi sicer naštimal manjšo porabo, vendar bi potem imel nepopolno izgorevanje in bi spuščal smeti v zrak, uničeval mašino in imel probleme na tehničnem pregledu.
Sej mogoče ne zgleda, vendar se sam dost zavedam zastrupljevanja okolja. Tudi smetenja okolja se zavedam. Ampak to ni nevarnost za zemljo, ampak nevarnost za nas. Zemlja bo preživela, se sčistila, samo se bo ščistila tudi virusa, ki jo zastrupuje.
krneki0001 ::
koyotee, za primerjavo
peugeot 407 2.2 16V ima v izpuhu 219g izpusta CO2 na prevožen kilometer, peugeot 308 1.4 16V VTi ima v izpuhu 155g, peugeot 308 1.6HDI s filtrom sajastih delcev FAP ima 125g (brez filtra pa 120), moj avto pa ima 122g, pa je moj avto star 19 let.
To o onesnaževanju okolja z moje strani. Prvo počisti pred svojim pragom, potem pa pljuvaj po drugih.
peugeot 407 2.2 16V ima v izpuhu 219g izpusta CO2 na prevožen kilometer, peugeot 308 1.4 16V VTi ima v izpuhu 155g, peugeot 308 1.6HDI s filtrom sajastih delcev FAP ima 125g (brez filtra pa 120), moj avto pa ima 122g, pa je moj avto star 19 let.
To o onesnaževanju okolja z moje strani. Prvo počisti pred svojim pragom, potem pa pljuvaj po drugih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
bond007 ::
To še pa nisem vidu, da bi na tehničnem merili izpust CO2 na kilometer. To bi ja rabili na valje dat avto... To kar oni merijo je pomoje izpust CO2 pri določenih obratih (nizki, srednji, visoki) in ima bolj malo veze z izpusto CO2 na prevožen kilometer. Če tko logično pomisliš vpliva na to še teža, koeficient zračnega upora, prestavna razmerja, itd... In to na tehničnem nič ne upoštevajo! Naj me kdo popravi, če se motim - samo logično razmišljam...
Zheegec ::
izpust CO2 nas na tem forumu sploh ne zanima - če se že gremo te neumnosti (vsaj po mojem mnenju) se raje pogovarjamo o izpustu okolju škodljivih plinov, ne pa CO2.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
dzinks63 ::
Na tehničnem ti ne merijo izpust CO2 (ta test ni sestavni del obveznega tehničnega pregleda), ampak CO.
Pravilnik o tehničnih pregledih vozil so dopolnili z določili o merjenju emisij izpušnih plinov pred letom dni. Za osebna motorna vozila, katerih največja dovoljena masa ne presega 3500 kilogramov (tudi kombinirana, osebna specialna, avtodomi...), meritve izvajajo glede na vrsto motorja. Pri bencinskih motorjih brez katalizatorja merijo vsebnost ogljikovega monoksida (CO) v izpuhu pri prostem teku, pri motorjih s katalizatorjem pa merijo izpušne pline pri prostem teku in povišanih obratih. Pri dizelskih motorjih merijo dejavnik dimnosti izpušnih plinov, drugih dveh nevarnih skupin izpušnih plinov, ogljikovodika in dušikovega oksida, pa pravilnik ne omenja.
krneki0001 ::
alien, vsi govorijo samo o CO2, ker so jim pač oprali glave z global warmingom in CO2.
Kar se pa ostale svinjarije iz bencina ali dizla spušča v zrak pa ponavadi kr vsi raje zamolčijo. Je pa tega kr dosti, če računaš, da je v litru goriva (ni važno dizel ali bencin) od 83 do 87% ogljika in od 11 do 14% vodika, ostalo pa so nečistoče in dodatki, torej v najboljšem slučaju je smeti skoraj nič, v najslabšem pa je smeti tudi do 16%. ampak to je že v samem gorivu in to spuščamo v ozračje.
U bistvu lahko že zelo dobrim bencinom dobiš tudi na starem avtu normalen prikaz izpuha, lahko pa z zelo slabim bencinom in na čisto novem avtu ne boš naredil tehničnega pregelda.
Kar se pa ostale svinjarije iz bencina ali dizla spušča v zrak pa ponavadi kr vsi raje zamolčijo. Je pa tega kr dosti, če računaš, da je v litru goriva (ni važno dizel ali bencin) od 83 do 87% ogljika in od 11 do 14% vodika, ostalo pa so nečistoče in dodatki, torej v najboljšem slučaju je smeti skoraj nič, v najslabšem pa je smeti tudi do 16%. ampak to je že v samem gorivu in to spuščamo v ozračje.
U bistvu lahko že zelo dobrim bencinom dobiš tudi na starem avtu normalen prikaz izpuha, lahko pa z zelo slabim bencinom in na čisto novem avtu ne boš naredil tehničnega pregelda.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
Fizikalko ::
A lahko pojasniš, kako je možno, da so ti (in to kar trirat) merili CO2 na tehničnem, ker to preprosto ni mogoče. Tega NE merijo, sploh pa ne na prevožen km. Merijo pa CO pri določenih obratih.
koyotee ::
ja na prevožen kilometer bi res ne bi blo logično, saj na tehničnem avto miruje
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
krneki0001 ::
Potem je pa na LPP meril CO, vendar je to delal 3x (vmes je še en avto spustil), ker se mu je zdela premala vrednost in potem je na koncu izjavil, da je test pravi in da je izpusta resnično tako malo in povedal, da je dovoljeno 360, jaz pa imam 122 nečesa, predvideval sem da je to CO2 in sem potegnil vzporednico z miligrami na prevožen kilometer.
Tudi če ni CO2, je pa CO in še vedno 3x manj od dovoljene meje, po kateri bi še naredil tehnični pregled. Torej avto spušča manj svinjarije v zrak, kot bi jo lahko.
Tudi če ni CO2, je pa CO in še vedno 3x manj od dovoljene meje, po kateri bi še naredil tehnični pregled. Torej avto spušča manj svinjarije v zrak, kot bi jo lahko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
CoolBits ::
Če pa meriš na kilometer je lahko pri večjem avtu 3x večji izpust, kot v mirovanju... To nima nobene veze.
šernk ::
toliko o avtih na plin... greš parkirat v garažo pod zemljo in piše pri vhodu: "ni dovoljeno vozilom na plin."
očitno se še parkirat ne da povsod kjer želiš
očitno se še parkirat ne da povsod kjer želiš
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
username ::
šernk > toliko o avtih na plin... greš parkirat v garažo pod zemljo in piše pri vhodu: "ni dovoljeno vozilom na plin."Menda je Metternich nekoč dejal, da se Balkan začne v 3. dunajskem bezirku.
očitno se še parkirat ne da povsod kjer želiš
CrniE > Na Balkanu res ne.
V garažni hiši na Czerningasse (ki je v 2. bezirku, torej severno od 3. bezirka, torej izven Balkana) je na vratih prepoved vstopa vozilom na plin.
Tudi severno od Balkana torej s plinom ne smeš v garažne hiše...
CrniE : fail.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
balocom ::
Menda je Metternich nekoč dejal, da se Balkan začne v 3. dunajskem bezirku.
Offtopic: Na Tržaški cesti na Dunaju pa res.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man
username ::
Hja, tukaj piše: "Metternich sagt schon der Balkan fange in der Landstraße (im 3. Wiener Bezirk) an" ("Že Metternich pravi, da se Balkan začne v Landstrasse (3. bezirku)"
Res pa je, da Triesterstrasse ni zelo daleč :)
Res pa je, da Triesterstrasse ni zelo daleč :)
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: username ()
šernk ::
in bencin se ponovno ceni...saj ne morem verjeti. najbolj pomembno je da so spustili ceno za celega 0,1 centa!!! ko podražajo gre pa vsaj za 1 cent gor...
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Phil ::
Po svoje zanimivo da je za vso pocenitev dizla "krivo" znižanje trošarin. Je tranzitnemu prometu končno kapnilo da se pri nas ne splača tankat, pa je prodaja upadla?
koyotee ::
Na obmejnih območjih do 40%
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
Valvoline ::
Na obmejnih območjih do 40%
Še bo padalo brez skrbi. Zej bo boj za tranzitne tovornjakarje,še posebej ker je kriza.
Utk ::
No, zdaj je ta vlada lepo pokazala kaj je njen glavni cilj.
Pametnim nasprotnikom te vlade tega ni treba razlagat, za neumne podpornike pa vseeno moram napisat - izcuzat čim več denarja iz ljudi. Dizel pocenit, da bojo tujci tankali pri nas, bencin pa naj bo drag, Slovenci imajo tako preveč denarja.
Presneti Zagajski nesposobni. Samo da ne bo še kakšen tak se našel.
Pametnim nasprotnikom te vlade tega ni treba razlagat, za neumne podpornike pa vseeno moram napisat - izcuzat čim več denarja iz ljudi. Dizel pocenit, da bojo tujci tankali pri nas, bencin pa naj bo drag, Slovenci imajo tako preveč denarja.
Presneti Zagajski nesposobni. Samo da ne bo še kakšen tak se našel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
jype ::
CrniE> Pametnim nasprotnikom te vlade tega ni treba razlagat, za neumne podpornike pa vseeno moram napisat
Pametnih nasprotnikov te vlade praktično ni.
Neumnih podpornikov je bržkone mnogo, a zagotovo niso vsi taki.
Pametnih nasprotnikov te vlade praktično ni.
Neumnih podpornikov je bržkone mnogo, a zagotovo niso vsi taki.
Utk ::
No, po moje so kar vsi podporniki neumni. Kot skoraj vsi podporniki vsake druge vlade do zdaj.
luli ::
Zgleda, da so prišli do spoznanja, da nimajo pojma. Vsega tega ne bi bilo treba, če butli ne bi dvigovali trošarin. Kot da jih PipiStrel ni že takrat svaril?
Tudi na študentsko delo se bodo spravli.
Če uvedejo še EDS jih pa do smrti volim.
Tudi na študentsko delo se bodo spravli.
Če uvedejo še EDS jih pa do smrti volim.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: luli ()
T-h-o-r ::
sarcasmmmm
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
šernk ::
In zakaj bi to bilo dobro, hrana iz 8,5% na 20% ?
mogoče pa vse ostalo na 8,5%
ne smemo biti črnogledi
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
mtosev ::
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Avtoplin poskočil na 73 centovOddelek: Na cesti | 5341 (2225) | RED_line |
» | Zakaj je dizel (še vedno) cenejši od bencina?Oddelek: Na cesti | 7249 (5597) | LeQuack |
» | Cena nafte (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 19742 (13337) | krneki0001 |
⊘ | avto na plin (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 29509 (18508) | WarpedGone |
» | Še malo pa bomo peš hodil (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 11923 (8262) | jype |