Forum » Loža » Cene goriv
Cene goriv
Temo vidijo: vsi
Oxford ::
enkratno vlado imamo, 1A.
Niti eden tujec ne bo nikoli več tankal v SLO.
BRAVO PAHORČEK!
?????????????????
Kmetek, ti imaš čisto pravi nickname glede na svoje "konstruktivno" razmišljanje.
Na naslednji povezavi: http://www.petrol.si/index.php?sv_path=... lahko vidiš kako se je gibala cena 95-oktanskega bencina. Mislim, da je trenutna cena še precej "pohlevna". Ko je bila cena lani sredi leta 1,21 € te nisem videl pametovati po forumih glede cene.
V tabelah pod grafom lahko vidite, kolikšna je bila trošarina. Očitno je, da se trošarina uporablja za kompenzacijo cene. Tudi, ko je bila cena sky-high, trošarina ni padla pod 0,35900 - kot to predpisuje EU.
Sedaj, v času kislih kumaric, ko dovolj prilivov v proračun pa se trošarino pač uporablja za poljnjenje državne malhe. Ima kdo boljšo idejo?
Država je potratna kot hudič. Že večkrat sem rekel, da bi morali odpustiti vsaj 15 % ljudi v državni upravi. Toda tega žal ne moreš narediti.
Če sem zloben in se spustim na tvoj nivo, Kmetek, potem bi z lahkoto rekel, da je "PAHORČEK" dobil dobro popotnico v obliki Patrij, vinjet, višjih plač zdravnikov (ki sesuva zdravstveno blagajno) ..., pa ne bom.
S polno ritjo je bilo lahko srat.
koyotee ::
Ja, zdravnikov pri nas je res 100000, zato imamo krizo. Se mi je zdel, da nečesa nevem, lol.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
Boeing ::
koyot pejt se mal pozanimat kolk stvar stane ne pa se kr neki bunit pa na pamet govorit. Jaz pokurim 25€/700km, temu ne pride niti približno zraven noben dizel :)
Aja, maš dizla ? Bad luck, drugič pa ne bodi ovca :)
Aja, maš dizla ? Bad luck, drugič pa ne bodi ovca :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Valvoline ::
koyot pejt se mal pozanimat kolk stvar stane ne pa se kr neki bunit pa na pamet govorit. Jaz pokurim 25€/700km, temu ne pride niti približno zraven noben dizel :)
Aja, maš dizla ? Bad luck, drugič pa ne bodi ovca :)
Hehe,a si zihr. Jaz z dizlom naredim 1000km z 25e :)
Avtoplin je sicer cool,vendar je predelava res svinjsko predraga.Država bi mogla predelavo subvencionirat tako k je pr državah beneluxa,Italija tut če se ne motim.
P.S. Dizel se da tudi predelat na avtoplin. Sistem deluje tako da se ustvarja mešanca 30% nafte in 70% plina.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
opeter ::
Kaj se zgodi z avt(plin)om, če ruski medved spet zapre dotok?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Valvoline ::
Kaj se zgodi z avt(plin)om, če ruski medved spet zapre dotok?
Avtoplin z zemelskim plinom nima nič skupnega.
Je popolnoma drugačna sestavina in se pridobiva na drugačn način.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
kixs ::
enkratno vlado imamo, 1A.
Niti eden tujec ne bo nikoli več tankal v SLO.
BRAVO PAHORČEK!
?????????????????
Kmetek, ti imaš čisto pravi nickname glede na svoje "konstruktivno" razmišljanje.
Na naslednji povezavi: http://www.petrol.si/index.php?sv_path=... lahko vidiš kako se je gibala cena 95-oktanskega bencina. Mislim, da je trenutna cena še precej "pohlevna". Ko je bila cena lani sredi leta 1,21 € te nisem videl pametovati po forumih glede cene.
V tabelah pod grafom lahko vidite, kolikšna je bila trošarina. Očitno je, da se trošarina uporablja za kompenzacijo cene. Tudi, ko je bila cena sky-high, trošarina ni padla pod 0,35900 - kot to predpisuje EU.
Sedaj, v času kislih kumaric, ko dovolj prilivov v proračun pa se trošarino pač uporablja za poljnjenje državne malhe. Ima kdo boljšo idejo?
Država je potratna kot hudič. Že večkrat sem rekel, da bi morali odpustiti vsaj 15 % ljudi v državni upravi. Toda tega žal ne moreš narediti.
Če sem zloben in se spustim na tvoj nivo, Kmetek, potem bi z lahkoto rekel, da je "PAHORČEK" dobil dobro popotnico v obliki Patrij, vinjet, višjih plač zdravnikov (ki sesuva zdravstveno blagajno) ..., pa ne bom.
S polno ritjo je bilo lahko srat.
Se se spomnes koliko je bila takrat cena soda nafte? Clovek, pojma nimas!
Beli_Zajcek ::
koyot pejt se mal pozanimat kolk stvar stane ne pa se kr neki bunit pa na pamet govorit. Jaz pokurim 25€/700km, temu ne pride niti približno zraven noben dizel :)
Aja, maš dizla ? Bad luck, drugič pa ne bodi ovca :)
Hehe,a si zihr. Jaz z dizlom naredim 1000km z 25e :)
Avtoplin je sicer cool,vendar je predelava res svinjsko predraga.Država bi mogla predelavo subvencionirat tako k je pr državah beneluxa,Italija tut če se ne motim.
P.S. Dizel se da tudi predelat na avtoplin. Sistem deluje tako da se ustvarja mešanca 30% nafte in 70% plina.
Porabo imaš 2,5 L/100km? Malce neverjetno se mi zdi, razen seveda če ne tankaš cvička, pa imaš dizel, ki porabi 5l/100km. Ampak tukaj govorimo o dovoljenih zadevah. Predelava je draga, jaz sem dal 1350€ skupaj s homologacijo, ampak sem preračunal, da se mi bo izplačalo v 29000km oz. v letu do letu in pol. Zdaj je pa cena bencina šla gor, cena avtoplina pa ostala nespremenjena, tako da se mi bo izplačala še nekaj prej (ob nespremenjenih pogojih seveda). Je pa res, da je vzdrževanje bencinarja cenejše od dizlov, pa ob uporabi plina si bolj eko (če seveda daš kaj na to, moj primarni razlog za predelavo je bil prihranek na strošku goriva).
Oxford ::
Se se spomnes koliko je bila takrat cena soda nafte? Clovek, pojma nimas!
Zato sem pa napisal, da je šla trošarina na minimum, kolikor je šlo. Nižje pač ni šlo. Pred volitvami pa res ne moreš znižati trošarino na 0.
Za enkrat imam še nekaj pojma. Vsaj utemeljim, kar napišem, za razliko od nekaterih ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Oxford ()
imagodei ::
Mir. Nikogar ne bomo nikamor podili.
Razni "pahorčki" in njegove ljubezenske preference ne spadajo v to debato.
Razni "pahorčki" in njegove ljubezenske preference ne spadajo v to debato.
- Hoc est qui sumus -
mtosev ::
Jansa se ze veseli. ni sanse da cez 3,5leti ne bo spet na oblasti ce ne ze prej :D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
kixs ::
Se se spomnes koliko je bila takrat cena soda nafte? Clovek, pojma nimas!
Zato sem pa napisal, da je šla trošarina na minimum, kolikor je šlo. Nižje pač ni šlo. Pred volitvami pa res ne moreš znižati trošarino na 0.
Za enkrat imam še nekaj pojma. Vsaj utemeljim, kar napišem, za razliko od nekaterih ...
Se mi je s takimi, ki, ne vem zakaj, opravicujejo dvig trosarine, brez veze matrat.
Sc0ut ::
Po novem bo raja plačevala trošarine avtoprevoznikov.
So ugotovili, da so tovornjakarji nehali tankat v Sloveniji, pa jim bodo znižali ceno.
Ostali narod pa se naj jebe.
So ugotovili, da so tovornjakarji nehali tankat v Sloveniji, pa jim bodo znižali ceno.
Ostali narod pa se naj jebe.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850
Phil ::
Če bo benz šel gor še za kake 10 centov, mi bo pa še bolj simpatično... za 20 centov bi bil pa že čist zadovoljen, ker bi se začeli bližati realni ceni.
O kateri realni ceni ti to?
ahac ::
btw.
Koliko držav ima enako ceno bencina na vsah črpalkah?
Kaj če bi ukinil to omenitev in dovolil, da vsaka črpalka postavi svojo ceno?
Koliko držav ima enako ceno bencina na vsah črpalkah?
Kaj če bi ukinil to omenitev in dovolil, da vsaka črpalka postavi svojo ceno?
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
mtosev ::
vcerajna tv je bilo da drzava pobere na 1l - 0,5Eur.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
krho ::
@ahac saj jo lahko. Omejena je zgornja cena goriv!
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
Boeing ::
opeter: popolnoma nič, naprej se vozim na benz, tako kot ostale ovčke, dokler putina nekdo ne prime za jajca da začne cvilit, tako kot se je to zgodilo letos, in se potem zopet vozim na plin.
valvoline: ko kupiš nov avto, je bencinc cenejši od dizla za več kot znaša visokokakovostna predelava na plin. Prihranek že v štartu in vsak nadaljni kilometer, tako da ne bluzit - če imaš peneze za dizla, jih zagotovo imaš za benz + plin. Pika.
LPG = 35-45% propan, ostalo butan. Isto kot plin za ogrevanje in isto kot plin iz plinovoda. Kako vem ? Ker doma tankam plin iz plinohrama, ki mi ga pripelje butan plin in stvar laufa tako kot mora.
cman: lani poleti smo bili blizu. Realna cena je tam, 1.4-1.5€. To je ravno toliko, da se raja ne spufa in pazi koliko in kako se vozi in obenem ravno nad tistim pragom, ko množice prisiliš množično razmišljati o čistejših (cenejših) alternativah. Roko na srce, pri razliki med bencinom in plinom 30c ali manj moraš biti entuziast in imeti daljnoročni cilj (večinoma ekološki), da daš avto predelat na plin. Pri razliki 50, 60 centov (ki se ji počasi bližamo), ratuje stvar "profitabilna" tudi ostalim ovcam.
Profitiramo pa vsi, s čistejšim zrakom.
ahac: mislim, da tuš to že počne. Pod določenimi pogoji ti da liter mislim da 5c ceneje. Kolikor vem, so določene maksimalne cene, ki pa se jih seveda vsi brezpogojno držijo.
valvoline: ko kupiš nov avto, je bencinc cenejši od dizla za več kot znaša visokokakovostna predelava na plin. Prihranek že v štartu in vsak nadaljni kilometer, tako da ne bluzit - če imaš peneze za dizla, jih zagotovo imaš za benz + plin. Pika.
LPG = 35-45% propan, ostalo butan. Isto kot plin za ogrevanje in isto kot plin iz plinovoda. Kako vem ? Ker doma tankam plin iz plinohrama, ki mi ga pripelje butan plin in stvar laufa tako kot mora.
cman: lani poleti smo bili blizu. Realna cena je tam, 1.4-1.5€. To je ravno toliko, da se raja ne spufa in pazi koliko in kako se vozi in obenem ravno nad tistim pragom, ko množice prisiliš množično razmišljati o čistejših (cenejših) alternativah. Roko na srce, pri razliki med bencinom in plinom 30c ali manj moraš biti entuziast in imeti daljnoročni cilj (večinoma ekološki), da daš avto predelat na plin. Pri razliki 50, 60 centov (ki se ji počasi bližamo), ratuje stvar "profitabilna" tudi ostalim ovcam.
Profitiramo pa vsi, s čistejšim zrakom.
ahac: mislim, da tuš to že počne. Pod določenimi pogoji ti da liter mislim da 5c ceneje. Kolikor vem, so določene maksimalne cene, ki pa se jih seveda vsi brezpogojno držijo.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Phil ::
Realna cena je tam, 1.4-1.5€.
Se mi je zdelo da si nekoliko zmeden. Dejansko je realna cena dizla 39c, avtoplina pa 34c. Če vkalkuliramo kurilno vrednost pri dizlu dobiš mnogo več za €. Po tem ko se vmeša Križanič pa dobimo nerealne cene tj. 1€:0,5€. Tako da to tvojo "poceni" vožnjo dejansko plačujemo drugi, sama po sebi se ne bi investicija nikoli povrnila.
Valvoline ::
@boeing.
So določeni modeli novih avtomobilov ki se jih sploh ne da na plin predelat. Dizel avto k ga hočeš prodat ga prodaš skoraj takoj,še posebej VW in tista razlika v EEE ob nakupu novega ali rabljenega dizelaša v primerjavi z bencincem se spet povrne nazaj. Vožnja na plin je pocen,vendar je spet tam-tam z dizlom. Za primer audi 80 1.9tdi(oz novejši passat 1.9tdi) in passat 1.8 predelan na avtoplin(kolega iz celja ga ma). 1.9tdi porabi povprečno 6-6.5l medtem k 1.8t na plin porabi 10-12l plina. In če pogledamo cenovno je vožnja na avtoplin le par centov cenejša.Pa je z avtoplinom včasih res precej težav z nastavitvami računalnika,crkujejo bencinske črpalke,pozimi zna fejst zajebavat k je mrzlo... kolega se je sprva res pritoževal dokler mu niso plinski sistem pošlihtal v redu. 10x je šu na servis in reklamacijo tam kjer so sistem zmontiral.Sprva je imel porabo več k 15l na 100. Tak da avtoplin ni taki hec k si eni predstavljajo,oz nam hočejo povedat. Splača se kupit novi ali rabljen avto z tovarniško vgrajenim plinskim sistemom. v Italiji in Nizozemskem je velka izbira rabljenih plinašev. Vendar še vedno dizel je bil,sše vedno je in bo najboljša in najbl varčna mašina. Jah avtoplin je pač pocen ker ni trošarin,lahka se tut kaj na tem spremeni.
So določeni modeli novih avtomobilov ki se jih sploh ne da na plin predelat. Dizel avto k ga hočeš prodat ga prodaš skoraj takoj,še posebej VW in tista razlika v EEE ob nakupu novega ali rabljenega dizelaša v primerjavi z bencincem se spet povrne nazaj. Vožnja na plin je pocen,vendar je spet tam-tam z dizlom. Za primer audi 80 1.9tdi(oz novejši passat 1.9tdi) in passat 1.8 predelan na avtoplin(kolega iz celja ga ma). 1.9tdi porabi povprečno 6-6.5l medtem k 1.8t na plin porabi 10-12l plina. In če pogledamo cenovno je vožnja na avtoplin le par centov cenejša.Pa je z avtoplinom včasih res precej težav z nastavitvami računalnika,crkujejo bencinske črpalke,pozimi zna fejst zajebavat k je mrzlo... kolega se je sprva res pritoževal dokler mu niso plinski sistem pošlihtal v redu. 10x je šu na servis in reklamacijo tam kjer so sistem zmontiral.Sprva je imel porabo več k 15l na 100. Tak da avtoplin ni taki hec k si eni predstavljajo,oz nam hočejo povedat. Splača se kupit novi ali rabljen avto z tovarniško vgrajenim plinskim sistemom. v Italiji in Nizozemskem je velka izbira rabljenih plinašev. Vendar še vedno dizel je bil,sše vedno je in bo najboljša in najbl varčna mašina. Jah avtoplin je pač pocen ker ni trošarin,lahka se tut kaj na tem spremeni.
koyotee ::
A mislite da mamo vsi pumpo za plin 5km od doma?
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
Beli_Zajcek ::
@boeing.
So določeni modeli novih avtomobilov ki se jih sploh ne da na plin predelat. Dizel avto k ga hočeš prodat ga prodaš skoraj takoj,še posebej VW in tista razlika v EEE ob nakupu novega ali rabljenega dizelaša v primerjavi z bencincem se spet povrne nazaj. Vožnja na plin je pocen,vendar je spet tam-tam z dizlom. Za primer audi 80 1.9tdi(oz novejši passat 1.9tdi) in passat 1.8 predelan na avtoplin(kolega iz celja ga ma). 1.9tdi porabi povprečno 6-6.5l medtem k 1.8t na plin porabi 10-12l plina. In če pogledamo cenovno je vožnja na avtoplin le par centov cenejša.Pa je z avtoplinom včasih res precej težav z nastavitvami računalnika,crkujejo bencinske črpalke,pozimi zna fejst zajebavat k je mrzlo... kolega se je sprva res pritoževal dokler mu niso plinski sistem pošlihtal v redu. 10x je šu na servis in reklamacijo tam kjer so sistem zmontiral.Sprva je imel porabo več k 15l na 100. Tak da avtoplin ni taki hec k si eni predstavljajo,oz nam hočejo povedat. Splača se kupit novi ali rabljen avto z tovarniško vgrajenim plinskim sistemom. v Italiji in Nizozemskem je velka izbira rabljenih plinašev. Vendar še vedno dizel je bil,sše vedno je in bo najboljša in najbl varčna mašina. Jah avtoplin je pač pocen ker ni trošarin,lahka se tut kaj na tem spremeni.
Porabim 10% več litrov plina kot sem prej bencina. Črpalk je dosti oz. čedalje več, ne rabiš je za vsakim vogalom. V primeru, da ti slučajno zmanjka nekje vmes, pač voziš na bencin tistih nekaj kilometrov. Pri 10% večji porabi je gorivo za 0,550€ na liter cenejše. Vsakih 100 km prišparam 5€ (povprečna poraba mojega avta je 9,8l/100km). Poleg tega se moj motor manj obrabi in teče tišje, v zrak spustim manj škodljivih plinov. Dizel, ki ga toliko promoviraš je dražji za vzdrževat, cena dizelskega goriva je visoka, začetne cene dizlašov pa so večje kot bencinarjev+predelava (toliko ekološki kot jaz ne boš z dizlom nikdar). Je pa res, da moraš pazit kaj vgradiš, če ne imaš ravno take probleme kot si jih opisal zgoraj. Jaz sem dal delat predelavo pri G-1 in je bilo od prevzema avta tako kot sem pričakoval. Vozne lastnosti iste samo poraba do 10% višja, navsezadnje ima avtoplin manjšo energetsko gostoto kot dizel ali bencin.
Valvoline ::
Valvoline pa ti veš da ima Audi 80 tdi 90km pasat 1.8T pa 150 ?
navadni 1.8 ne turbo. navadni ima 120km če se ne motim.Aja sem vidu napako v postu,narobe sem napisal 1.8t,je navadni 1.8.Ok je vseeno več vendar...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Valvoline ::
@beli zajcek...
Dej mi res argumentiraj trditev da je dizel dražji za vzrževat. Prav nasprotno,celo ceneje je. Imel sem v svoji lasti 3 dizelašev,golfa2 1.6d,audi80 1.9tdi,in trenutno golf3 1.9d. Z 2jko naredil čez 200.000km menjal le en termostat,audi naredo 50.000km noben poseg vmes,trenutni golf3 tudi nobena okvara po 70.000km prevoženih. Le redni servisi in menjava olja,katerih si btw sam opravim,strošek mam le materijal :)
Torej ??
Dej mi res argumentiraj trditev da je dizel dražji za vzrževat. Prav nasprotno,celo ceneje je. Imel sem v svoji lasti 3 dizelašev,golfa2 1.6d,audi80 1.9tdi,in trenutno golf3 1.9d. Z 2jko naredil čez 200.000km menjal le en termostat,audi naredo 50.000km noben poseg vmes,trenutni golf3 tudi nobena okvara po 70.000km prevoženih. Le redni servisi in menjava olja,katerih si btw sam opravim,strošek mam le materijal :)
Torej ??
Beli_Zajcek ::
@beli zajcek...
Dej mi res argumentiraj trditev da je dizel dražji za vzrževat. Prav nasprotno,celo ceneje je. Imel sem v svoji lasti 3 dizelašev,golfa2 1.6d,audi80 1.9tdi,in trenutno golf3 1.9d. Z 2jko naredil čez 200.000km menjal le en termostat,audi naredo 50.000km noben poseg vmes,trenutni golf3 tudi nobena okvara po 70.000km prevoženih. Le redni servisi in menjava olja,katerih si btw sam opravim,strošek mam le materijal :)
Torej ??
Vzdrževanje dizla je načeloma dražje (dražji servisi), pa turbina lahko crkne, dizli so bolj občutljivi na kvaliteto goriva kot bencinci. Ne vem zakaj bi bil celo ceneje, kot trdiš ti, ker če gre turbina je zadeva draga. Oz. glede na to, da si, kakor praviš, sam svoj mojster in veliko postoriš sam, zakaj bi tebe prišlo vzdrževanje bencinarja več kot dizla?
Valvoline ::
Hočem povedat da cenovne razlike v vzdrževanju ni. Sej bencinci so tut eni z in eni brez turbine. Pa turbina če se normalno pelješ in ne stiskaš preveč nikol ne crkne. Pr bencincih se dostikrat kvarijo svečke,kabli,luftmeserji,senzorji za vžig,cinšpule... Dizel mašina ima precej manj kvarljivih delov.
O kakovosti goriva.... :)
Za 25e na 1000km že veš na čem se peljem,in mašine prav nič ne moti :)
O kakovosti goriva.... :)
Za 25e na 1000km že veš na čem se peljem,in mašine prav nič ne moti :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
djordjevic ::
Tale krilatica o 'dražjem vzdrževanju dizlov' meni tudi dvigne pritisk ...
No grave is deep enough to keep us in chains.
Phoebus ::
valvoline: to pa lepo bluziš. Razen SDI ima dizel neprimerljivo več zelo dragih komponent ki se lahko pokvarijo v primerjavi z bencincem. Če so cliotom crkovale cinšpule pa to ne pomeni da je to bolezen vseh bencincev. Pa kupi rabljenega diesla od lastnika za katerega ne veš kako je delal z njim in kaj je tankal.
Samo en primer- kolega kupil avto, 130 tisoč km. Po nekaj mesecih mu je "odletel" ventil za uravnavanje tubrine. 400 eur. Zdaj, dve leti kasneje prodaja avto (bliža se 200 tisoč) po nasvetu mehanika ker mu bodo kmalu šli injektorji. Kakšen je strošek, vemo. Pa se ni turbine niti dotaknil oz. ni niti enkrat nagajala. Prav tako mu pumpa ni zaštrajkala zaradi slabe nafte.
Seveda obstajajo dizli ki naredijo ohoholala kilometrov. In seveda ne pravim da se vsi po vrsti kvarijo. Je pa dejstvo da je diesel ob okvari WAY dražji. Pa da ni primeren za kratke mestne vožnje. Tako kot ne turbo bencinarji, seveda.
Če se voziš z golf2 diesel ali SDI, imaš prav (in si nepremičnina), sicer pa se še kako motiš.
Samo en primer- kolega kupil avto, 130 tisoč km. Po nekaj mesecih mu je "odletel" ventil za uravnavanje tubrine. 400 eur. Zdaj, dve leti kasneje prodaja avto (bliža se 200 tisoč) po nasvetu mehanika ker mu bodo kmalu šli injektorji. Kakšen je strošek, vemo. Pa se ni turbine niti dotaknil oz. ni niti enkrat nagajala. Prav tako mu pumpa ni zaštrajkala zaradi slabe nafte.
Seveda obstajajo dizli ki naredijo ohoholala kilometrov. In seveda ne pravim da se vsi po vrsti kvarijo. Je pa dejstvo da je diesel ob okvari WAY dražji. Pa da ni primeren za kratke mestne vožnje. Tako kot ne turbo bencinarji, seveda.
Če se voziš z golf2 diesel ali SDI, imaš prav (in si nepremičnina), sicer pa se še kako motiš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Phoebus ()
Valvoline ::
Poanta je v tem da je pač avtoplin cenejši zato ker ni tolk obdavčen kot je bencin in nafta.
Vendar se vse lahka spremeni. Poznam enega delavca iz Bosne,ima tut neko staro Vektro predelano na avtoplin. Povedal nam je da je pač uporaba avtoplina tam zelo razširjena,in da so skoraj vsi bencinci predelani a avtoplin. In da je predelava 3x cenejša kot je pr nas. Vendar ker se državni proračun največ polni iz trošarin na goriva in podobno,in ker je tam prodaja bencina močno upadla na račun avtoplina,se je Bosanska vlada odločila tut avtoplin močno obdavčit. Sicer je vožnja na plin še tam vedno cenejša,vendar za 20-30% primerjano z bencinom. Tako nam je Bosanček povedal.
Vendar se vse lahka spremeni. Poznam enega delavca iz Bosne,ima tut neko staro Vektro predelano na avtoplin. Povedal nam je da je pač uporaba avtoplina tam zelo razširjena,in da so skoraj vsi bencinci predelani a avtoplin. In da je predelava 3x cenejša kot je pr nas. Vendar ker se državni proračun največ polni iz trošarin na goriva in podobno,in ker je tam prodaja bencina močno upadla na račun avtoplina,se je Bosanska vlada odločila tut avtoplin močno obdavčit. Sicer je vožnja na plin še tam vedno cenejša,vendar za 20-30% primerjano z bencinom. Tako nam je Bosanček povedal.
Valvoline ::
@phoebus :)
Kakšn je ta ventl za 400e ? :=)
A je avto mogoče kšn korejc al pa japanar in se rezervnih delov nikjer ne dobi?
Edina res draga okvara,če si res takšne sreče je da ti crkne bosch črpalka. Novih dizelašev z CR ne bom omenjal. Takega jaz neb imel.
Nepremičnina... :)
Še vedno se lahka peljem 180 na AC,in porabim 25e na 1000km :)
Kakšn je ta ventl za 400e ? :=)
A je avto mogoče kšn korejc al pa japanar in se rezervnih delov nikjer ne dobi?
Edina res draga okvara,če si res takšne sreče je da ti crkne bosch črpalka. Novih dizelašev z CR ne bom omenjal. Takega jaz neb imel.
Nepremičnina... :)
Še vedno se lahka peljem 180 na AC,in porabim 25e na 1000km :)
Phoebus ::
Kakšen je ta ventil za 400eur, vprašaj na ford servisu. Mondeo, 2.0 traktor.
"Novih dizelašov s CR"- a so danes sploh kakšni drugačni (razen SDI)?
SDI je nepremičnina. Ima pospeške in moč crknjenega konja..in če doseže (realnih, ne z 20 zlaganih) 180 na uro, jaz kolesarim 300 .
"Novih dizelašov s CR"- a so danes sploh kakšni drugačni (razen SDI)?
SDI je nepremičnina. Ima pospeške in moč crknjenega konja..in če doseže (realnih, ne z 20 zlaganih) 180 na uro, jaz kolesarim 300 .
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Phoebus ()
username ::
Vzdrževanje dizla je načeloma dražje (dražji servisi), pa turbina lahko crkne, dizli so bolj občutljivi na kvaliteto goriva kot bencinci.Delno je res glede občutljivosti, ampak je že Valvoline povedal, da ima tudi bencinar nekatere dele, ki jih dizel nima. Recimo vžigalne tuljave (po domeče cinšpule). Meni so pred leti crknile na cliotu, k sreči je bil še v garanciji - sicer bi moral plačati vsaj 300 EUR, če se prav spomnim.
Pri turbodizlih je seveda po dodaten šibki člen turbina - a tudi pri bencinarjih je postalo moderno dodajat turbine tudi za 'normalne' avte. Naprimer VW 1.4 TSI ali Renaultov 1.2 TCE, pa tudi drugi jih že imajo. To bo spet pokalo, ko bo vedno več folka imelo turbobencinarje ter jih bodo hladne gonili v obrate in vroče ugašail....
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
username ::
kolega kupil avto, 130 tisoč km. Po nekaj mesecih mu je "odletel" ventil za uravnavanje tubrine. 400 eur. Zdaj, dve leti kasneje prodaja avto (bliža se 200 tisoč) po nasvetu mehanika ker mu bodo kmalu šli injektorji. Kakšen je strošek, vemo.Pa kaj potem. Sicer nisi nič povedal podrobnosti o avtu, ampak verjetno ni plačal astronomskega zneska, če je kupil takega s 130 kkm. Če je imel po 70 kkm le eno okvaro in to za 400 EUR, to tudi skoraj ni omembe vredno. Z 200 kkm je pa večina avtov bolj ali manj za stran.
In če je prevozil 70 tisoč km z njim, ga je očitno uporabljal kar nekaj časa. Ampak avto je pač strošek.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
Phoebus ::
tisti ventil je bil seveda poleg veh ostalih "normalnih" stroškov. Injektorji pred 200k pa...
Očitno voziš avte nižjega razreda, ali pa so te že navadili da je treba avto hitro menjat. Ob rednem vzdrževanju ni razloga da nebi soliden avto dosegel vsaj 2x toliko.
Mali avtočki seveda ne.
Z 200 kkm je pa večina avtov bolj ali manj za stran.
Očitno voziš avte nižjega razreda, ali pa so te že navadili da je treba avto hitro menjat. Ob rednem vzdrževanju ni razloga da nebi soliden avto dosegel vsaj 2x toliko.
Mali avtočki seveda ne.
username ::
vcerajna tv je bilo da drzava pobere na 1l - 0,5Eur.Vse piše tukajle:
Kokr vem na 1eur gre 70c državi.
http://www.mg.gov.si/si/delovna_podrocj...
Za trošarine + DDV gre torej pri bencinu cca 64 centov na liter, pri dizlu pa slabih 62.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
username ::
Očitno voziš avte nižjega razreda, ali pa so te že navadili da je treba avto hitro menjat.Nižjega srednjega :)
Za moj okus pa je pri 200 kkm večina avtov že prestarih (tudi tehnološko) in preveč zmahanih, da bi še imel veselje z njimi. Pri srednjem razredu in boljših je malo drugače (ampak ne kaj dosti IMO), ker take kilometre seveda dosežejo prej.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
djordjevic ::
To bo spet pokalo, ko bo vedno več folka imelo turbobencinarje ter jih bodo hladne gonili v obrate in vroče ugašail....
Jasno. Ampak potem bojo spet turbine krive, ane. (ne bedaki, ki delajo z avtom kot svinja z mehom)
No grave is deep enough to keep us in chains.
AndrejS ::
Važno da imamo super vlado, ki draži bencin, in postajamo policijska država... Ker smo ovce se ne bo nič zgodilo vsi bomo srečni....
Boeing ::
valvoline, jaz se na tvojem mestu nebi hvalil s tem, kako namesto dizla kuriš kurilno olje in se voziš za 25€/1000km, obenem pa cman in podobni meni (in belemu zajčku ter ostalim "plinašem) mečete naprej, kako da vi dizelaši s plačevanjem trošarin subvencionirate mojo poceni vožnjo. Tudi LPG vsebuje trošarino, ki jo plačam tako kot vsi ostali - če je nekajkrat nižja, pač toliko bolje za mene, a ne ?
Očitno so kazni za pizdune, ki se vozite na kurilno olje, še vedno prenizke.
Avtoplin se ne bo podražal do 2020, vsaj iz naslova trošarin ne. Ker se EU zaveda, da je plin precej bolj ekološka zadeva kot smrdljivi sajasti dizli, je trošarino fiksirala na določen znesek do 2020, obenem pa postavila pogoj, da mora biti liter LPG-ja največ pol cene litra bencina - kar smo pri nas začeli izpolnjevati šele pred kratkim.
Bosna in ostale ne-EU države seveda k temu niso zavezane in lahko prosto določajo cene goriv, kot jim paše.
Glede predelave - moj s-max je predelan pri G-1 iz celja in vse kar lahko rečem glede teh fantov je - kapo dol. Dela točno tako kot je treba, pri vgradnji so se resnično maksimalno izkazali in stvar opravili profesionalno. Glede na porabo bencina cca 7-7.5L, mi kuri dobrih 8 litrov LPG-ja, kar je cenovno nadmočno napram vsem oblikam kakršnihkoli dizlov, poleg tega pa, razen takrat ko tankam, sploh ne vem da se ne vozim na bencin.
Če je tvojemu kolegu crkovala inštalacija, potem je problem v monterju/opremi/avtomobilu, ne pa v osnovni ideji predelave na plin.
Pravzaprav sem tako navdušen nad plinom, da, ker v kratkem kupujem novega kombija, resno razmišljam o tem, da bi pripeljal iz amerike novega bencinskega pickupa in ga predelal na plin. Poraba bo sicer res cca 14-16 litrov LPG-ja kar je cenovno primerljivo (a vseeno cenejše) z pri nas dobavljivimi dizli srednjega ranga, da o ekologiji sploh ne govorimo, ker so izpusti CO2-ja po predelavi bistveno pod nivoji dizelašev.
Skratka, ne jamrajte o ceni goriv, ker obstajajo boljše alternative. Če pa ste trmasti in na vsak način vztrajate na vw/renault/other junk dizl traktorjih, pa to plačujte.
Očitno so kazni za pizdune, ki se vozite na kurilno olje, še vedno prenizke.
Avtoplin se ne bo podražal do 2020, vsaj iz naslova trošarin ne. Ker se EU zaveda, da je plin precej bolj ekološka zadeva kot smrdljivi sajasti dizli, je trošarino fiksirala na določen znesek do 2020, obenem pa postavila pogoj, da mora biti liter LPG-ja največ pol cene litra bencina - kar smo pri nas začeli izpolnjevati šele pred kratkim.
Bosna in ostale ne-EU države seveda k temu niso zavezane in lahko prosto določajo cene goriv, kot jim paše.
Glede predelave - moj s-max je predelan pri G-1 iz celja in vse kar lahko rečem glede teh fantov je - kapo dol. Dela točno tako kot je treba, pri vgradnji so se resnično maksimalno izkazali in stvar opravili profesionalno. Glede na porabo bencina cca 7-7.5L, mi kuri dobrih 8 litrov LPG-ja, kar je cenovno nadmočno napram vsem oblikam kakršnihkoli dizlov, poleg tega pa, razen takrat ko tankam, sploh ne vem da se ne vozim na bencin.
Če je tvojemu kolegu crkovala inštalacija, potem je problem v monterju/opremi/avtomobilu, ne pa v osnovni ideji predelave na plin.
Pravzaprav sem tako navdušen nad plinom, da, ker v kratkem kupujem novega kombija, resno razmišljam o tem, da bi pripeljal iz amerike novega bencinskega pickupa in ga predelal na plin. Poraba bo sicer res cca 14-16 litrov LPG-ja kar je cenovno primerljivo (a vseeno cenejše) z pri nas dobavljivimi dizli srednjega ranga, da o ekologiji sploh ne govorimo, ker so izpusti CO2-ja po predelavi bistveno pod nivoji dizelašev.
Skratka, ne jamrajte o ceni goriv, ker obstajajo boljše alternative. Če pa ste trmasti in na vsak način vztrajate na vw/renault/other junk dizl traktorjih, pa to plačujte.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
ahac ::
@krho, @Boeing:
Ampak očitno je, da so maksimalne cene tako nizke, da nihče ne more it veliko nižje. Pred leti se je Shell na hitro umaknil ravno zarad tega. Tuš ima nižje cene samo takrat, ko denar itak zapraviš v njihovi trgovini.
Saj ne rečem, da ni dobro imet neke omejitve (ker v dost krajih niti ni konkurence) ampak ne pa tako nizko, da nihče ne more pod njo! To samo omejuje konkurenco.
Zakaj bi npr. nekdo odpru črpalko v kraju, kjer sta že Petrol in OMV, če jima pa ne more cenovno konkurirat? Zdaj lahko konkurira edino tako, da postavi črpalko na boljši lokaciji in ponudi zraven boljši barček. Če bi pa bila max. cena postavljena tako, da bi lahko šli pod njo in še vedno imel dobiček od prodaje bencina, potem bi se pa splačalo postavit tudi nove črpalke... mogoče na malo slabši lokaciji in brez barčka, trgovince in avtopralnice... ampak z cenejšim bencinom. Splačalo bi se tudi postavit črpalko tam, kjer je bolj malo obiska. Bi bile pač malo višje cene kot v mestu. Povsod po svetu je tako!
Ampak očitno je, da so maksimalne cene tako nizke, da nihče ne more it veliko nižje. Pred leti se je Shell na hitro umaknil ravno zarad tega. Tuš ima nižje cene samo takrat, ko denar itak zapraviš v njihovi trgovini.
Saj ne rečem, da ni dobro imet neke omejitve (ker v dost krajih niti ni konkurence) ampak ne pa tako nizko, da nihče ne more pod njo! To samo omejuje konkurenco.
Zakaj bi npr. nekdo odpru črpalko v kraju, kjer sta že Petrol in OMV, če jima pa ne more cenovno konkurirat? Zdaj lahko konkurira edino tako, da postavi črpalko na boljši lokaciji in ponudi zraven boljši barček. Če bi pa bila max. cena postavljena tako, da bi lahko šli pod njo in še vedno imel dobiček od prodaje bencina, potem bi se pa splačalo postavit tudi nove črpalke... mogoče na malo slabši lokaciji in brez barčka, trgovince in avtopralnice... ampak z cenejšim bencinom. Splačalo bi se tudi postavit črpalko tam, kjer je bolj malo obiska. Bi bile pač malo višje cene kot v mestu. Povsod po svetu je tako!
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ahac ()
Valvoline ::
@boeing
Sj bo pršu cajt k se boš tudi ti jokcal glede montaže sistema brez skrbi. K se bojo razni ventilčki,tist uparjalnik in ostalo sranje zapacalo.In ta moj kolega si je plinski sistem dal naredit tudi pr G-1 v celju če se ne motim.
Kar se men tiče je primerjava trošarin za plin in nafto navadna svinjarija.Gorivo je eno in drugo,zakaj bi bila razlika med obeh. Jaz pač nočem imet bombo v avto,k neki terorist. :)
P.S.
Močno dvomim da ti s-max kuri manj k 10l plina. Še sam seb se zavajaš. Tako da praktično cenovne razlike ni za primerljiv režim vožnje med dizelašem in plinašem(če je komunistična nafta pridemo na pol zneska,in ne zmerjat ,em z nekim pizdunom itn,vsak si naj dela kaj mu paše)
Jaz lahk povem da si ti tut prefuken ker si dal 1500e zato da se pelješ z bombo v avto.
Sj bo pršu cajt k se boš tudi ti jokcal glede montaže sistema brez skrbi. K se bojo razni ventilčki,tist uparjalnik in ostalo sranje zapacalo.In ta moj kolega si je plinski sistem dal naredit tudi pr G-1 v celju če se ne motim.
Kar se men tiče je primerjava trošarin za plin in nafto navadna svinjarija.Gorivo je eno in drugo,zakaj bi bila razlika med obeh. Jaz pač nočem imet bombo v avto,k neki terorist. :)
P.S.
Močno dvomim da ti s-max kuri manj k 10l plina. Še sam seb se zavajaš. Tako da praktično cenovne razlike ni za primerljiv režim vožnje med dizelašem in plinašem(če je komunistična nafta pridemo na pol zneska,in ne zmerjat ,em z nekim pizdunom itn,vsak si naj dela kaj mu paše)
Jaz lahk povem da si ti tut prefuken ker si dal 1500e zato da se pelješ z bombo v avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
WarpedGone ::
Skratka, ne jamrajte o ceni goriv, ker obstajajo boljše alternative. Če pa ste trmasti in na vsak način vztrajate na vw/renault/other junk dizl traktorjih, pa to plačujte.
Glavni problem plina pri nas je, da ne dobiš tovarniške predelave s spodobno velikim plinskim rezervoarjem. Tlačit dodatni rezervar v prtljažnik je tako precej kislo. Eden glavnih profitov dizla zame je, da delam po 1300km z enim tankom, to pomeni da morm tankat samo vsak drug teden. Če bi mel primerljivega bencinarja predelanga na plin bi moral tankat plin tut vsak tretji dan. To je, vsak tretji dan fura izven redne smeri - dodatni kilomentri in dodatna zguba časa.
Drug problem je pa tovarniška garancija na motor. Nihče mi še ni zagotovil, da garancija velja tudi po vgradnji plinske naprave.
Zbogom in hvala za vse ribe
Boeing ::
@boeing
Sj bo pršu cajt k se boš tudi ti jokcal glede montaže sistema brez skrbi. K se bojo razni ventilčki,tist uparjalnik in ostalo sranje zapacalo.In ta moj kolega si je plinski sistem dal naredit tudi pr G-1 v celju če se ne motim.
Kar se men tiče je primerjava trošarin za plin in nafto navadna svinjarija.Gorivo je eno in drugo,zakaj bi bila razlika med obeh. Jaz pač nočem imet bombo v avto,k neki terorist. :)
P.S.
Močno dvomim da ti s-max kuri manj k 10l plina. Še sam seb se zavajaš. Tako da praktično cenovne razlike ni za primerljiv režim vožnje med dizelašem in plinašem(če je komunistična nafta pridemo na pol zneska,in ne zmerjat ,em z nekim pizdunom itn,vsak si naj dela kaj mu paše)
Jaz lahk povem da si ti tut prefuken ker si dal 1500e zato da se pelješ z bombo v avto.
Po pol leta in cca 14k prevoženih km bom pa verjetno ja vedel, koliko sem natankal, kaj praviš ?
In ne, razni "ventilčki in uparjalniki in ostalo ti. sranje" se mi ne bo zapackalo, ker ko bo leto okoli, gre na vzdrževalni servis, tako kot vsa ostala mašinerija (vključno z avtomobili) ki jih imam oz. uporabljam.
Se pa po tvojem postu lepo vidi, da ko ti zmanjka tehtnih argumentov, začneš igrat na karto "bombe v avtu", s tem pa nisi dosegel drugega, kot pokazal svoje neznanje in popolno nepoznavanje avtoplinskih sistemov.
Plinski rezervoar je namreč bistveno varnejši od bencinskega, ker je narejen iz 6mm jekla, medtem ko so bencinski rezervoarji iz tanke pločevine oz. v zadnjem času celo samo plastični.
Plin pri morebitnem predrtju in vžigu gori z majhnim usmerjenim plamenom za razliko od bencina, ki se razleze po površini in se je drži in je v primeru vžiga precej bolj eksploziven kot plin.
Argument "bombe v avtu" je približno tako neumen, kot če bi jaz tebi rekel da si "prefuknen", ker imaš doma plinovod oz. kuhaš na plin, ker ti lahko bajto raznese. Nevarnost za incident je v obeh primerih približno enaka - praktično nična.
Uživaj v vožnji na kurilca. Pa, povej kod se kaj voziš, da ti poklčem carinsko kontrolo da ti zaželijo lep dan in srečno vožnjo.
W1: dober monter ti pisno garantira, da garancija na motor velja dalje nemoteno, v slučaju komplikacij na servisu pa krijejo prerekane stroške. Jaz tak papir imam.
Glede mreže črpalk, imaš prav... so še relativno redke, a z malo discipline se da stvar uredit. Jaz se vozim dnevno v CE kjer imam 2 pumpi in je stvar rešena + za doma sem si nabavil črpalko, ki jo imam priključeno na plinohram in se mi tako cenovno še bolj splača. Je investicija,, ki pa jo bom v roku l.5-2 let dobil nazaj... pri zdajšnjih cenah bencina še prej.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Boeing ()
Valvoline ::
Nedavno je v Avstriji razneslo cel stanovanjski blok zarad plinske napeljave. 4 mrtvih. Če je centralno na nafto se kaj takega ne zgodi,oz jaz še nism slišu. Tolk o tem.
Beli_Zajcek ::
Drug problem je pa tovarniška garancija na motor. Nihče mi še ni zagotovil, da garancija velja tudi po vgradnji plinske naprave.
Nekateri proizvajalci ti ohranijo garancijo po predelavi na plin. Moraš pa opraviti predelavo pri določenih firmah. Pozanimaj se po forumih, če te res zanima.
djordjevic ::
Če nimaš sreče, ti tud' lahko pade klavir na glavo, pa nihče ne trdi, da so klavirji smrtno nevarni.
No grave is deep enough to keep us in chains.
Valvoline ::
Drugače pa je proizvodna cena plina in bencina skoraj enaka. In tuki se država dela norca z ljudstvom,z razliko v trošarinah. Zakaj bi ti po zdravi pameti šu predeloval fajna c-maxa bencinca na avtoplin ?? Skregano z pametjo. Ni mi jasno zakaj razlika v trošarinah. Jah kratkoročno država zasluži na drugačn način,pač prek davka na zmontiran sistem in samo storitev vgradnje. pa ne mi nek eko fol referat spet.
Če pa je tovarniško narejen da gre na plin potem ok.
Če pa je tovarniško narejen da gre na plin potem ok.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Avtoplin poskočil na 73 centovOddelek: Na cesti | 5342 (2226) | RED_line |
» | Zakaj je dizel (še vedno) cenejši od bencina?Oddelek: Na cesti | 7249 (5597) | LeQuack |
» | Cena nafte (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 19743 (13338) | krneki0001 |
⊘ | avto na plin (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 29510 (18509) | WarpedGone |
» | Še malo pa bomo peš hodil (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 11923 (8262) | jype |