Forum » Šola » Kompozitumi
Kompozitumi
Zeberdee ::
Imam asimptoto y=x, krivuljo seka asimptoto v x=0.
Sedaj pa morem iz tega izpeljati koren iz celotne funkcije...
Da bo lažje: Imam funkcijo g(x)= (x^3-4x)/(x^2-1)
Prvotno funkcijo na izy narišem, problem pa nastane pri
kompozitumu kjer je f(x) koren iz g
Definicijsko območje so le pozitivni x + 0. To ni problem, torej se vse skupaj na levi črta. Kam za vraga naj preslikam krivuljo, ki gre skozi koordinatno izhodišče dol proti minus neskončno? Ali naj asimptoto tudi korenim?
Sedaj pa morem iz tega izpeljati koren iz celotne funkcije...
Da bo lažje: Imam funkcijo g(x)= (x^3-4x)/(x^2-1)
Prvotno funkcijo na izy narišem, problem pa nastane pri
kompozitumu kjer je f(x) koren iz g
Definicijsko območje so le pozitivni x + 0. To ni problem, torej se vse skupaj na levi črta. Kam za vraga naj preslikam krivuljo, ki gre skozi koordinatno izhodišče dol proti minus neskončno? Ali naj asimptoto tudi korenim?
Wrop ::
Raztavi funkcijo. V števcu so ničle funkcije, v imenovalcu so poli. Če znaš odvajati izračunaj odvod funkcije in ničle odvoda. Koder je ničla odvoda je tudi verjetno lokalni (min/max - preveri, ker je lahko tudi prevoj). Potem pa še kjer so ničle odvoda vstavi v tiste x-e v prvotno funkcijo, da boš vedel koordinate lok. min/max.
Wrop ::
Aja, sm bolj natančno pogledal.
Ko si narisal funkcijo moraš pogledat(ko daš pod koren), kje je funkcija definirana, tam kjer ni, jo ne narišeš. Funkcijo pa narišeš tako, da vse kar je na grafu g(x) pod y(manjše)1 do 0, malo nad vrednostjo npr. točko, ki je pri g(x)=0,36, se potem preslika f(x)=0,6. Kar je pa nad vrednostjo y(večje)1 pa zmanjšaš, ker si korenil.
Ko si narisal funkcijo moraš pogledat(ko daš pod koren), kje je funkcija definirana, tam kjer ni, jo ne narišeš. Funkcijo pa narišeš tako, da vse kar je na grafu g(x) pod y(manjše)1 do 0, malo nad vrednostjo npr. točko, ki je pri g(x)=0,36, se potem preslika f(x)=0,6. Kar je pa nad vrednostjo y(večje)1 pa zmanjšaš, ker si korenil.
Zeberdee ::
Seveda, to razumem. Ampak ne razumem, če korenim se vse skupaj nahaja v četrtem kvadrantu, torej x je + y je minus, kam za vraga ta pizdarija zdaj gre?
sherman ::
Seveda, to razumem. Ampak ne razumem, če korenim se vse skupaj nahaja v četrtem kvadrantu, torej x je + y je minus, kam za vraga ta pizdarija zdaj gre?
Če bi pravilno določil, kje je lahko \sqrt{g(x)} (napaka se odpravlja) smiselno definirana, teh problemov ne bi imel.
Hint: g(x) \geq 0 (napaka se odpravlja).
Zeberdee ::
to mi je jasno in sem napisal.
Potreboval sem samo potrdilo o prvem kvadrantu.
Hvala
Potreboval sem samo potrdilo o prvem kvadrantu.
Hvala
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Zeberdee ()
Zeberdee ::
No sej bom še kdaj... :)
Dejstvo je, da se mi zdi nivo matematike, ki sem jo prinesel iz SŠ (ek gimnazija kranj) prenizek in prvo leto še slediti nisem mogel. Sedaj, ko zadevo poslušam drugič pa že kar gre. :)
Dejstvo je, da se mi zdi nivo matematike, ki sem jo prinesel iz SŠ (ek gimnazija kranj) prenizek in prvo leto še slediti nisem mogel. Sedaj, ko zadevo poslušam drugič pa že kar gre. :)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Matematika - FMF (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 10363 (8096) | sherman |
» | Matematika, again :)Oddelek: Šola | 2444 (1898) | tinkatinca |
» | Matematika - pomoč (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šola | 26733 (23308) | daisy22 |
» | diferencialne enačbeOddelek: Loža | 3894 (3582) | overlord_tm |
» | E (matematična konstanta) (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Šola | 15737 (10201) | Jst |