Forum » Problemi človeštva » Poplave
Poplave
Thomas ::
Zadeva je lepo zgledala z mostu v Čatežu, ob največji vodi, danes popoldne. Pa tudi iz železnega mosta v Brežicah z gradom levo in potem čez oba mosta, čez Savo in Krko.
Odlično.
Baje je bila voda ene 20-40 krat večja kot normalno, po pretoku sodeč.
Samo če je bila leta 1926 pa še trikrat večja, je bilo pa fascinantno.
Odlično.
Baje je bila voda ene 20-40 krat večja kot normalno, po pretoku sodeč.
Samo če je bila leta 1926 pa še trikrat večja, je bilo pa fascinantno.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thomas ()
Gavran ::
gruntfürmich je izjavil:
ima morda kdo podatke ali slike iz krškega oz. vidma?
Pa še gradbišče hidroelektrarne...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: kuglvinkl ()
gruntfürmich ::
thx. torej je videm tudi poplavljen?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
jest10 ::
> nekdo gori je delaj da je v 300 dneh doživel 2x največjo vodo v zadnjih sto letih
> jaz bi se vprašal po njegovem zdravju
a) dejal sem, da sem v zadnjih 300 dnevih doživel 2x padavine s 100-letno povratno dobo, kar je bistvena razlika.
b) hint: ta vikend, božič lani. Kako kratek je naš spomin...
Če še malo bolj gremo v preteklost, lahko rečemo, da smo v zadnjih treh letih doživeli 3x 100-letne padavine. Treba je dodat še Porezen kaki 2 leti nazaj.
Če pa gremo 10 let nazaj, pa lahko rečemo, da smo doživeli 4x 100-letne padavine. Še pomnite Ljubljano nekje konec maja nekaj let nazaj?
Pa najbolje da daš zraven še kakšen Bangladeš ane? Saj ni važno kje je, glavno da je bilo veliko
Yohan del Sud ::
danes opoldne. Po sledovih okrog je bilo včeraj še ene pol metra več. Tu je včeraj okrog osme zjutraj (jez nad pečaričem), takoj za obvoznico, prišel čez val, ki je v eni uri poplavil vse zgornje Vrhovce in se potem akumuliral na viškem jezeru. Je ni kleti, ki bi ostala suha tu okrog.
www.strancar.com
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: hamax ()
Matek ::
Slovenske železnice imajo tudi težave. Danes sem preživel skoraj 8 ur na vlaku Celje-Ljubljana, ker je malo naprej od Kresnic poplavilo progo.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
mihaf ::
Slovenske železnice imajo tudi težave. Danes sem preživel skoraj 8 ur na vlaku Celje-Ljubljana, ker je malo naprej od Kresnic poplavilo progo.
Ja, nekaj težav so imeli tudi na železnicah, je pa vseeno zanimivo, da je bil zelo velik del Slovenije pod vodo, po cesti pa nedostopen. Železnica, zgrajena pred 100 in več leti, pa je delovala. Zakaj le ...
larissa ::
Potem pa so tu še napovedi strokovnjakov, denimo kot tale članek:
http://www.viva.si/Intervju/2206/Interv...
A se resno delaš norca iz sebe s tem člankom iz leta 2004?!
Čemu? Verodostojnost članka pridobi na moči, če se tokom let napovedi uresničujejo. In te se uresničujejo, samo poglej trenutno stanje v Sloveniji! Torej je ta gospa kar zadela v črno in so njene besede ravno v današnjih razmerah več kot zanimive!
donfilipo ::
Denimo, da ima gospa z moje vasi prav. Slovenija je v okviru tega storila maksimalno po doktrini spoštovanja dogovora 'skušajmo ohraniti zemljo'. Spoštujemo vse protokole, vključno s tistimi, ki so še utopija
Medtem pa marjanci in kitajci spoštujejo kapital. In se izmotavajo, kot da ima lučkina skupina privide prisluhe in konstipacijske motnje. In kako potem izpademo mi, s svojim tresenjem novčičev v veliko malho bogatih???? Bumbarji.
Da ne govorim kaj smo, če gospa nima prav!
Medtem pa marjanci in kitajci spoštujejo kapital. In se izmotavajo, kot da ima lučkina skupina privide prisluhe in konstipacijske motnje. In kako potem izpademo mi, s svojim tresenjem novčičev v veliko malho bogatih???? Bumbarji.
Da ne govorim kaj smo, če gospa nima prav!
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell
becomes revolutionary act. Orwell
lexios ::
No gospa je o "topljenju ledenikov", če se ne motim, povedala marsikaj, o tem bi več znal povedati Thomas. Ne vem pa kaj točno se tekom let uresničuje? Poplave in vremenske ujme smo na našem koncu imeli periodično na vsake 2 leti vse do cca. leta 1995, ko je se je nekdo z bagrom malce poigral s strugo reke! Glej, čudež! No more global warming...
PS: Pa nimam nič proti warmerjem, je pa treba biti pazljiv pri definicijah in zgledih! Leta 2045 bo Gradaščica še vedno poplavljala in poplavljenih bo še več objektov, pa to nujno ne pomeni drugega kot to, da so na barju zgradili še par blokov več!
PS: Pa nimam nič proti warmerjem, je pa treba biti pazljiv pri definicijah in zgledih! Leta 2045 bo Gradaščica še vedno poplavljala in poplavljenih bo še več objektov, pa to nujno ne pomeni drugega kot to, da so na barju zgradili še par blokov več!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lexios ()
amigo_no1 ::
Mene čudi samo to, da so tako trobili po radiju/tv da se pričakuje obilno deževje (od petka dalje, za cel vikend), in je seveda deževje vse spet presenetilo.
Tako kot vsako leto sneg cestarje.
Kakor se spomnim so nekaj let nazaj trobili tako bo veriga hidroelektrarn na spodnji Savi preprečila poplave iz leta 1992, vendar kot vidim je vsakič enako.
Te urbaniste, ki dajejo gradbena dovoljenja za zidavo 5 metrov od reke bi bilo treba nekam poslati.Lahko tudi pridejo pogledat na samo območje poplav, za kakšne neumnosti so dali štempelj.
Tako kot vsako leto sneg cestarje.
Kakor se spomnim so nekaj let nazaj trobili tako bo veriga hidroelektrarn na spodnji Savi preprečila poplave iz leta 1992, vendar kot vidim je vsakič enako.
Te urbaniste, ki dajejo gradbena dovoljenja za zidavo 5 metrov od reke bi bilo treba nekam poslati.Lahko tudi pridejo pogledat na samo območje poplav, za kakšne neumnosti so dali štempelj.
Mipe ::
Mene čudi samo to, da so tako trobili po radiju/tv da se pričakuje obilno deževje (od petka dalje, za cel vikend), in je seveda deževje vse spet presenetilo.
Tako kot vsako leto sneg cestarje.
Cestarje sneg ne preseneti, zgolj voznike, ki še decembra niso prešaltali na zimske gume. Cestarji pač ne morejo ukrepati, dokler sneg ne napade. Seveda pa to voznikov ne ustavi, da ne bi cestarje po krivem zmerjali.
AngelOfDeath ::
ali lahko das vir na to kako tocno jih je presenetilo?
Glej poročila. Nimajo ne Hrane ne vode, kljub temu da so vedeli da bodo poplave... Je mar tako težko it v trgovino po par kg kruha in nekaj l vode ?
Zdaj so pa gasilci krivi, da nimajo...
edit: Slovnica
noraguta ::
ali lahko das vir na to kako tocno jih je presenetilo?
recimo tole http://www.delo.si/clanek/121967
kjer mokrišča zaradi rib niso praznili. celo več niso ga praznili dokler ni bilo nevarnosti preliva.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: noraguta ()
amigo_no1 ::
Mene čudi samo to, da so tako trobili po radiju/tv da se pričakuje obilno deževje (od petka dalje, za cel vikend), in je seveda deževje vse spet presenetilo.
Tako kot vsako leto sneg cestarje.
Cestarje sneg ne preseneti, zgolj voznike, ki še decembra niso prešaltali na zimske gume. Cestarji pač ne morejo ukrepati, dokler sneg ne napade. Seveda pa to voznikov ne ustavi, da ne bi cestarje po krivem zmerjali.
Malo morgen
Googlaj za "sneg presenetil voznike" ali kaj podobnega in poglej koga je presenetil ter letnice. Vsako leto je enako.
Par slikc (niso moje) iz Posavja
http://nartabuls-blog.blogspot.com/2010...
Je pa danes cela pizdarija v Kostanjevici in še parih vaseh (Krka ima 1 dan delaya), do koder prideš samo s čolnom, velikim traktorjem ali po zraku
http://www.radiokrka.com/07/Regijskanov...
Btw, kdor je bil na starem mostu čez Krko (BR)je lahko v smeri Krške vasi videl kako izgleda Rumena Reka/ Misisipi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: amigo_no1 ()
Matev ::
Googlaj za "sneg presenetil voznike" ali kaj podobnega in poglej koga je presenetil ter letnice. Vsako leto je enako.
Ljudje mislijo, da bodo zimske službe spucale sneg do nule že sproti ko pada.
Oziroma, da ga bodo cestarji polovili še predno pade na tla.
St235 ::
en zanimiv članek
Se v veliki miri strinjam z ugtovitvami. Tisto kravo z POP TV srčno upam ,da je res voda zalila. Boga reva že 4 ure zamuja na manikuro pa gleda ČE ji bo voda pritekla v stanovanje. Na srečo so vsaj gasilci dovolj pametni, da se raje ukvarjajo s tistimi, ki dejansko imeli vodo v stanovanju ne pa z histeričnimi novinarkami, ki jih je meter vode odrezal od sveta in bodo v 24 urah umrle od lakote žeje in pomanjkanja manikure.
KAr se pa vodnih športov tiče, si pa mislim zakaj pa ne. Vode zaradi tega ni bilo nič več, pa tudi vreč peska ni zato nič manj ljudi prenašalo.
kalko ::
KAr se pa vodnih športov tiče, si pa mislim zakaj pa ne. Vode zaradi tega ni bilo nič več, pa tudi vreč peska ni zato nič manj ljudi prenašalo.
Problem so valovi, ki se ustvarjajo in nevarnost, da se kdo poškoduje. Vožnja s čolni na vesla ni problem, če pa nekdo nori s terencem po vodi sredi mesta, lahko pride do velike pi*darije.
hamax ::
en zanimiv članek
Me zanima koliko veder je avtor tega clanka prenesel. Namesto da bi danes zjutraj pomagal prizadetim je raje pisal clanek o tem kako nihce ne pomaga.
imagodei ::
Nisem bral cele teme... Povedal bi samo to, da trdno verjamem v totalni fail Slovenskega/Jugoslovanskega urbanizma in povezanega planiranja. Šit s cestami, npr. vpadnicami ter obvoznico v LJ, pa šit z železnico je samo en odraz popolne nesposobnosti. Drug obraz se pokaže ob poplavah.
Dejstvo je, da so Avstroogerski inženirji pred 100+ leti precej bolj (praktično) razumeli potrebo po urbanističnem planiranju, avstroogersko politično/monarhistično vodstvo pa je imelo ekonomsko računico.
Zanimivo je, da so Gruberjev prekop lahko zgradili v cca 10 letih že pred skoraj 250 leti, ljudem pa danes Slovenija že skoraj 2 desetletji obljublja nasipe. Zanimivo je tudi, kako se že desetletja omogoča gradnjo na poplavnih območjih, brez da bi pred tem ustrezno uredili odvodnjavanje. V petek ali soboto sem poslušal, kako se je v nekem koncu Slovenije (sem žal pozabil kje), zamašila struga hudourniškega potoka in je zato ogroženih nekaj hiš... Ja vraga, včasih so pa staroselci na takšnih področjih vedeli, da je treba hudourniške struge VZDRŽEVAT! Ne pa, da se vanje meče odpadne veje pri podiranju dreves.
It all goes to show, kako smo nesposobni. Železnice nam je zgradil Franc Jožef, še danes se vozimo po njih. Solkanski ost čez Sočo je bil zgrajen 100+ let nazaj, ravno tako Bohinjski predor. Po tem datumu nismo imeli kakšne nove pridobitve. Kako, da je Franc Jožef pred 100 leti praktično z macolo in krampom uspel ekonomsko opravičit izgradnjo Solkanskega mostu in preko 6 km dolgega tunela, v zadnjih 50 letih pa ne zmoremo posodobit infrastrukture, položit drugega tira?
Mimogrede, starejši ljudje vedo povedat, da so inženirji v času Avstroogerske razmišljali tudi o odvodnjavanju Bohinjskega tunela in so kanale izvrstno načrtovali. Tako je bila proga zaprta samo ob največjih nalivih, sedaj pa se že ob vsakem večjem deževju promet prekine. Menda zato, ker SŽ hudo preslabo skrbi za te kanale. Lahko da je to bolj rekla kazala, ampak menda je vlak ob hudih poplavah septembra leta 1926 vozil in je izvir v predoru tako močno brizgnil, da je voda razbila okna in zalila kupe v vlaku. Ob letošnjih poplavah, pa tudi ob tistih leta 2007 vlak ni vozil. Morda bo vseeno nekaj na tem, kar ljudje povedo.
Dejstvo je, da so Avstroogerski inženirji pred 100+ leti precej bolj (praktično) razumeli potrebo po urbanističnem planiranju, avstroogersko politično/monarhistično vodstvo pa je imelo ekonomsko računico.
Zanimivo je, da so Gruberjev prekop lahko zgradili v cca 10 letih že pred skoraj 250 leti, ljudem pa danes Slovenija že skoraj 2 desetletji obljublja nasipe. Zanimivo je tudi, kako se že desetletja omogoča gradnjo na poplavnih območjih, brez da bi pred tem ustrezno uredili odvodnjavanje. V petek ali soboto sem poslušal, kako se je v nekem koncu Slovenije (sem žal pozabil kje), zamašila struga hudourniškega potoka in je zato ogroženih nekaj hiš... Ja vraga, včasih so pa staroselci na takšnih področjih vedeli, da je treba hudourniške struge VZDRŽEVAT! Ne pa, da se vanje meče odpadne veje pri podiranju dreves.
It all goes to show, kako smo nesposobni. Železnice nam je zgradil Franc Jožef, še danes se vozimo po njih. Solkanski ost čez Sočo je bil zgrajen 100+ let nazaj, ravno tako Bohinjski predor. Po tem datumu nismo imeli kakšne nove pridobitve. Kako, da je Franc Jožef pred 100 leti praktično z macolo in krampom uspel ekonomsko opravičit izgradnjo Solkanskega mostu in preko 6 km dolgega tunela, v zadnjih 50 letih pa ne zmoremo posodobit infrastrukture, položit drugega tira?
Mimogrede, starejši ljudje vedo povedat, da so inženirji v času Avstroogerske razmišljali tudi o odvodnjavanju Bohinjskega tunela in so kanale izvrstno načrtovali. Tako je bila proga zaprta samo ob največjih nalivih, sedaj pa se že ob vsakem večjem deževju promet prekine. Menda zato, ker SŽ hudo preslabo skrbi za te kanale. Lahko da je to bolj rekla kazala, ampak menda je vlak ob hudih poplavah septembra leta 1926 vozil in je izvir v predoru tako močno brizgnil, da je voda razbila okna in zalila kupe v vlaku. Ob letošnjih poplavah, pa tudi ob tistih leta 2007 vlak ni vozil. Morda bo vseeno nekaj na tem, kar ljudje povedo.
- Hoc est qui sumus -
šernk ::
Poplave in vremenske ujme smo na našem koncu imeli periodično na vsake 2 leti vse do cca. leta 1995, ko je se je nekdo z bagrom malce poigral s strugo reke! Glej, čudež! No more global warming...
kako je pa stvar pri sosedih? ker nekomu je tudi stalno poplavljalo, pa se je malce poigral z bagrom...danes je vse ok, vendar čez 15 let ceste do njegove hiše ne bo več v to grem lahko stavit, ker se ne zaveda, da je vodo po novem preusmeril tako, da bo spodjedala cesto 15m naprej.
Googlaj za "sneg presenetil voznike" ali kaj podobnega in poglej koga je presenetil ter letnice. Vsako leto je enako.
sneg vedno preseneti izključno voznike in nikoli cestarjev! 5min prej poslušaš kako ni spluženo na tej in tej cesti po radijotu...ko greš po njej pa cesta praktično kopna in srečaš 4 pluge na dvopasovnici, saj ne morejo vedno pred vami vozit.
evo pravkar slišal...na obali je odneslo 120m pred kratkim narejene ceste. vsi prebivalci so opozarjali da teren ni primeren, tisti z štirimi narejenimi diplomami so pa vseeno šli tam gradit, kdo bo odgovarjal? NIHČE!
pol se pa začnejo ljudje še nad gasilci jezit, ki delajo najbrž že 4 dni brez pravega počitka, in večina od njih prostovoljno! nekateri vozniki so zajadrali v 1m globoko vodo in potožili: "prejle sem klical če je cesta prevozna in so mi rekli da je"...ja 2 uri nazaj je bila, takšni so popolnoma odvečno obremenjevanje gasilcev.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
KandazaR ::
@imagodei. Se stinjam s tabo razen z zadnjim odstavkom. V času AO je bil Bohinjski predor dvotiren. Kar velikokrat ga je zalilo zato so že pred prvo svetovno vojno razmišljali, da bi vzporedno zgradili še predor za odvodnjavanje. Po 2. svetovni vojni so en tir odstranili, namesto njega naredili kanal, ki je zadevo izboljšal. Leta 1926 je vlak lahko vozil ker parne lokomotive poplava tira ne moti. Diezel garniture in pa diesel lokomotive pa imajo z vodo probleme (lokomotive so diesel-električne in voda posledično zalije vlečne motorje).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: KandazaR ()
Mipe ::
Pomenljiv komentar na žurnalu:
Pri nas so naredili novo cesto(Ljubljana-barje),iz prejšnje 1000 mm cevi,ki smo jih financirali sami,so sedaj namestili 360mm,in projektant me je osebno prepričeval,da je to najsodobnejši način odvodnavanja prekticiran iz zda.od takrat (2 leti)nas je poplavilo že 3 krat,,prej 100 let nikoli.....
imagodei ::
@KandazaR,
Saj je še danes dvotiren (oz. vsaj enako širok, le da se en tir ne uporablja).
Drugače malo brskam zdaj tudi za kakšnimi konkretnimi podatki o zalivanju bohinjskega tunela in urejenosti odvodnjavanja od odprtja pa do danes, pa ni nič. Če imaš kakšen link oz. podatke, bi te prosil za objavo.
Saj je še danes dvotiren (oz. vsaj enako širok, le da se en tir ne uporablja).
Drugače malo brskam zdaj tudi za kakšnimi konkretnimi podatki o zalivanju bohinjskega tunela in urejenosti odvodnjavanja od odprtja pa do danes, pa ni nič. Če imaš kakšen link oz. podatke, bi te prosil za objavo.
- Hoc est qui sumus -
Mipe ::
To bi bila res dobra tema za diplomsko nalogo. Žal dandanes raje izbirajo teme, kot so vpliv čokolina na spominske sposobnosti senilnega starčka. Ali pa karkoli je že na Wiki.
imagodei ::
Mipe> "Pomenljiv komentar na žurnalu"
tole sem tudi jaz slišal iz drugega vira. Kot rečeno - tragikomično, da so pred slabimi 250 leti znali izračunat, koliko mora prenesti Gruberjev prekop, danes pa z vsemi silnimi računalniki in najnovejšimi znanji "ne znajo".
V Sloveniji je resen problem pomanjkanja odgovornosti. Se vidi na vseh področjih. Ljudje se pri nas s politiko in gospodarstvom ukvarjajo izključno z idejo v glavi, da bodo zaslužili bajne denarčke. Nič narobe s tem, ampak ena odgovornost mora bit. Saj nas nič ne zanima, če bi se Hilda vozila s privat Falconom, ali pa če bi imela jahto za 5 milijonov EUR v Monacu. Cel hudič nastane, ko ni nobene odgovornosti za delavce.
Ravno tako nas boli kita za načrtovalce urbaniste - če je njihovo znanje vredno milijon EUR na leto, naj pa dobijo toliko denarja. Če pa zaradi maloumnega načrtovanja, malomarnosti, šparanja, korupcije in odtekanja denarja po raznih stranskih kanalih do stricev, tet, nečakov itd. nastane več 10 milijonska škoda, potem je pa take ljudi treba stisnit za jajca. Naj odgovarjajo.
tole sem tudi jaz slišal iz drugega vira. Kot rečeno - tragikomično, da so pred slabimi 250 leti znali izračunat, koliko mora prenesti Gruberjev prekop, danes pa z vsemi silnimi računalniki in najnovejšimi znanji "ne znajo".
V Sloveniji je resen problem pomanjkanja odgovornosti. Se vidi na vseh področjih. Ljudje se pri nas s politiko in gospodarstvom ukvarjajo izključno z idejo v glavi, da bodo zaslužili bajne denarčke. Nič narobe s tem, ampak ena odgovornost mora bit. Saj nas nič ne zanima, če bi se Hilda vozila s privat Falconom, ali pa če bi imela jahto za 5 milijonov EUR v Monacu. Cel hudič nastane, ko ni nobene odgovornosti za delavce.
Ravno tako nas boli kita za načrtovalce urbaniste - če je njihovo znanje vredno milijon EUR na leto, naj pa dobijo toliko denarja. Če pa zaradi maloumnega načrtovanja, malomarnosti, šparanja, korupcije in odtekanja denarja po raznih stranskih kanalih do stricev, tet, nečakov itd. nastane več 10 milijonska škoda, potem je pa take ljudi treba stisnit za jajca. Naj odgovarjajo.
- Hoc est qui sumus -
LuiIII ::
Glede na to kje vse se gradi je pač za pričakovati, da bo ob 25 letni vodi tam pač poplavilo. Težava je v tem, da nihče ne ve do kje se lahko gradi glede na dane pogoje. Če pa ena občina dobi dobro narejene polavne študije, se pa te seveda nehajo na njenih mejah. Zato je nujno, da se vse prostorske analize izvajajo izven pristojnosti občin. Drug še bolj pomemben razlog za to pa je korupcija v občinah. Upravljanje s prostorom je na občinah (ki imajo absolutno prevelike pristojnosti glede tega) najbolj podvrženo korupciji.
Drug problem pa je, da nimamo primerljivih analiz oz mehanizma, ki bi graditelje na problematičnih območjih preventivno udaril po žepih. Zavarovalnic ne zanima kje je poplavno območje in kateri objekti so v območju 25, 50 ali 100 letnih voda. Zavarovalnice ne naročajo prostorskih analiz tveganja.
Tretja težava pa je, da nekdo lahko mirno prestavi kakšen potoček ali pa upgrada kakšen zid na poplavnem območju brez, da bi se prej pogledalo kaj tak poseg prinaša. Če smo zmanjšali črne stanovanjske gradnje, teh posegov skoraj nihče ne sankcionira. No narava jih, a to je slaba tolažba.
Pa še nekaj je kar je pa tudi zaskrbljujoče. Hidrologi zaradi ekonomskih razlogov (večji dobiček) izvajajo poplavne študije v urbanih okoljih na preveč generaliziranih podatkih. Tako sem že opazil poplavno študijo, ki je bila izvedena na podlagi DMR 5x5m katerega višinska natančnost znaša 1m,... In to kljub temu, da imajo na voljo veliko boljše podatke o površju (LIDAR) z nekaj centimetersko natančnostjo. Razlog zakaj se taki podatki ne vključijo v analizo so pa: nimamo ustrezno zmogljivih računalnikov, nimamo licence za program ali vezijo, ki bi zmogel toliko podatkov obdelati in nimamo časa saj bi izračun trajal teden ali dva. Seveda ko pa je potrebno imeti na projektu 50% dobička! OK razumem, da se na nezanimivih območjih poplavne študije izvajajo na takih podatkih, nikakor pa ne v urbanem okolju!
Drug problem pa je, da nimamo primerljivih analiz oz mehanizma, ki bi graditelje na problematičnih območjih preventivno udaril po žepih. Zavarovalnic ne zanima kje je poplavno območje in kateri objekti so v območju 25, 50 ali 100 letnih voda. Zavarovalnice ne naročajo prostorskih analiz tveganja.
Tretja težava pa je, da nekdo lahko mirno prestavi kakšen potoček ali pa upgrada kakšen zid na poplavnem območju brez, da bi se prej pogledalo kaj tak poseg prinaša. Če smo zmanjšali črne stanovanjske gradnje, teh posegov skoraj nihče ne sankcionira. No narava jih, a to je slaba tolažba.
Pa še nekaj je kar je pa tudi zaskrbljujoče. Hidrologi zaradi ekonomskih razlogov (večji dobiček) izvajajo poplavne študije v urbanih okoljih na preveč generaliziranih podatkih. Tako sem že opazil poplavno študijo, ki je bila izvedena na podlagi DMR 5x5m katerega višinska natančnost znaša 1m,... In to kljub temu, da imajo na voljo veliko boljše podatke o površju (LIDAR) z nekaj centimetersko natančnostjo. Razlog zakaj se taki podatki ne vključijo v analizo so pa: nimamo ustrezno zmogljivih računalnikov, nimamo licence za program ali vezijo, ki bi zmogel toliko podatkov obdelati in nimamo časa saj bi izračun trajal teden ali dva. Seveda ko pa je potrebno imeti na projektu 50% dobička! OK razumem, da se na nezanimivih območjih poplavne študije izvajajo na takih podatkih, nikakor pa ne v urbanem okolju!
mihaf ::
Drugače malo brskam zdaj tudi za kakšnimi konkretnimi podatki o zalivanju bohinjskega tunela in urejenosti odvodnjavanja od odprtja pa do danes, pa ni nič. Če imaš kakšen link oz. podatke, bi te prosil za objavo.
Ti povem iz prve roke, kaj se dogaja z bohinjskim predorom. Načrtovan je bil vzporeden tunel za vodo, seveda ne v času te ali prejšnje države ...
Sedaj je pa krivda šefov v Ljubljani, da vlaki ne vozijo že ob malo večjem dežju. Leta nazaj je bil predor vedno prevozen za potniški promet. Diesel lokomotive se ustavijo prve, ko je že nekaj cm vode nad tirom. Potniški vlaki pa gredo lahko skozi tunel, ko je že precej vode. In ko niti to več ne gre, gre pa drezina, ki ji dodajo potniški vagon. Da niti drezina ne more skozi predor, se ne zgodi praktično nikoli oz. zelo zelo redko.
Pa so se "ta pametni" v Ljubljani odločili in dali elektronski merilec vode v predor, prej so to hodili spremljat delavci z drezino. In ko sedaj pokaže tale novodobna napravica preveč, se promet skozi predor ustavi. "Ta pametni" so ukinili tudi prevoz potnikov z drezino, ki je bil povsem regularen. Sicer ni bil udoben in vožnja je bila zelo počasna, ampak proga je pa le obratovala.
Tako je to pri Slovenskih železnicah - 100 let se je dalo, sedaj se pa ne da več.
Mimogrede - vlak leta 2007 ni vozil zato, ker je progo odneslo. Pa ne v tunelu.
LuiIII ::
Zanimivo bi bilo videti, ko bo nekdo enkrat odgovarjal za slabo izvedeno študijo. Tu se naročniki poplavnih študij obnašajo preveč ekonomsko in premalo upoštevajo reference.
Saj pri polavah se je tudi stoletja vedelo kje se ne sme zidat domačije. Kdor jo je postavil na problematičnem terenu jo je seveda lahko večkrat zidal. Včasih se to vseeno splača. Ampak napredek in posledična eksplotacija prostora izničita izkušnje. Popolnoma varno pa tako ali tako nič ni. Če ni poplave, je pa plaz, namesto tega lahko potres, pa morda požar,... ali pa pijan sosed s kamionom.
Saj pri polavah se je tudi stoletja vedelo kje se ne sme zidat domačije. Kdor jo je postavil na problematičnem terenu jo je seveda lahko večkrat zidal. Včasih se to vseeno splača. Ampak napredek in posledična eksplotacija prostora izničita izkušnje. Popolnoma varno pa tako ali tako nič ni. Če ni poplave, je pa plaz, namesto tega lahko potres, pa morda požar,... ali pa pijan sosed s kamionom.
globoko grlo ::
fantje, pozabljate, da smo v kapitalizmu in vse študije se da priredit končnemu naročniku
občinski fantje po svoje mešetarijo z zemljišči, korupcija do nebes
zadrževalnike, nasipe itd bi morali že zdavnaj narediti na vseh problematičnih vodotokih. Ker pa se pizdarije zgodijo "enkrat an 100 let", se nobenmu kurcu v svojem mandatu ne da s tem ukvarjat
banda na kubik
občinski fantje po svoje mešetarijo z zemljišči, korupcija do nebes
zadrževalnike, nasipe itd bi morali že zdavnaj narediti na vseh problematičnih vodotokih. Ker pa se pizdarije zgodijo "enkrat an 100 let", se nobenmu kurcu v svojem mandatu ne da s tem ukvarjat
banda na kubik
imagodei ::
> "Ker pa se pizdarije zgodijo "enkrat an 100 let""
Le da so se v petih letih pripetile že 3x...
Le da so se v petih letih pripetile že 3x...
- Hoc est qui sumus -
PacificBlue ::
Intervju iz leta 2007..
http://www.gorenjskiglas.si/novice/gg_p...
A še enkrat poudarjam: za naše območje so značilne hudourniške poplave, med padavinami in naraslimi vodami je časa malo. Potrebni so preventivni ukrepi, s katerimi zmanjšamo ranljivost. Prav preventivni ukrepi se mi zdijo najpomembnejši. Potrebni so zelo hiter in učinkovit sistem obveščanja in alarmiranja ter do podrobnosti pripravljeni načrti ukrepanja, ki jih morajo ljudje dobro poznati.
http://www.gorenjskiglas.si/novice/gg_p...
I’m out.
:3
:3
PaX_MaN ::
Le da so se v petih letih pripetile že 3x...
A so/je kje kakšni diffi med pozidanostjo -5(50) let in danes za poplavno ogrožena območja?
imagodei ::
Podatkov nimam, ampak kot pravijo starejši ljudje, se na raznih poplavno ali plazovno ogroženih področjih zida zadnje 50 let.
Prav tako starejši ljudje pomnijo, da so bile hudourniške struge v hribovitih delih Slovenije svoj čas (40+ let nazaj) urejene, danes pa se ob nalivih mašijo, voda spremeni tok za več 10m, teče po travnikih namesto po gozdu (kjer korenine, kot je znano, zadržujejo zdrsevanje zemlje) in posredno zaliva oz. s plazovi zemlje ogroža stanovanjske objekte v dolini.
Prav tako starejši ljudje pomnijo, da so bile hudourniške struge v hribovitih delih Slovenije svoj čas (40+ let nazaj) urejene, danes pa se ob nalivih mašijo, voda spremeni tok za več 10m, teče po travnikih namesto po gozdu (kjer korenine, kot je znano, zadržujejo zdrsevanje zemlje) in posredno zaliva oz. s plazovi zemlje ogroža stanovanjske objekte v dolini.
- Hoc est qui sumus -
PaX_MaN ::
Mnja no, čisto ob vsaki naravni nesreči pravijo tudi, da "takih padavin/poplav/snega/itd ne pomnimo odkar žvimo".
Al' je pa to samo dimna zavesa udbo-mafijsko-levičarskih medijev, da bi prekrili nesposobnost svojih političnih botrov zadnjih 20 let.
(Now there's a thought.)
Al' je pa to samo dimna zavesa udbo-mafijsko-levičarskih medijev, da bi prekrili nesposobnost svojih političnih botrov zadnjih 20 let.
(Now there's a thought.)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: PaX_MaN ()
imagodei ::
V primeru hudourniških potokov se kar nagibam, da bi verjel povedanemu. Včeraj sem nabiral gobe in sem naletel na par hudourniških strug, ki so bila dobesedno zasmetena s starimi akumulatorji, avtomobilskimi vrati, da listja in vej ne omenjam. Ako bi na tistem koncu padlo toliko dežja, da ga hudournik ne bi mogel požreti zaradi zasvinjanosti, bi verjetno voda ubrala kakšno povsem drugačno pot.
In verjamem, da so za hudourniške struge včasih precej bolj skrbeli, kot danes. Morda kar sami prebivalci objektov na ogroženih področjih. Precej boljše je ob nalivu vedeti, kje bo tekla voda, kot pa upati, da te bo obšla.
In verjamem, da so za hudourniške struge včasih precej bolj skrbeli, kot danes. Morda kar sami prebivalci objektov na ogroženih področjih. Precej boljše je ob nalivu vedeti, kje bo tekla voda, kot pa upati, da te bo obšla.
- Hoc est qui sumus -
Pyr0Beast ::
sneg vedno preseneti izključno voznike in nikoli cestarjev! 5min prej poslušaš kako ni spluženo na tej in tej cesti po radijotu...ko greš po njej pa cesta praktično kopna in srečaš 4 pluge na dvopasovnici, saj ne morejo vedno pred vami vozit.
Ne, ni res. Cesterji se mnogokrat začno odpravljati na pluženje že ko je na cesti 10 cm snega. Dokler se odpravijo ga je tam že 15cm če ne še več.
Na avtocesti sicer eni modeli so res pritegnjeni ko jamrajo kaj ni spluženo, enkrat je poklical voznik pluga na radio malo potem ko se je babnica nad tem pritoževala in je povedal da so ravnokar šli preko in da je snega za 2cm in nič več.
Ampak tam v okolici MB se spomnim da je bilo med pasovi na AC kar kake 20cm snega in te je fajn drajsalo če si prehiteval, sploh ko je pa kakšen bus prehiteval pred teboj pa si na sprednje steklo dobil polen odmerek plojdre s peskom, tako da nisi videl nič. Sneg je pa padal že kar nekaj dni.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
lexios ::
kako je pa stvar pri sosedih? ker nekomu je tudi stalno poplavljalo, pa se je malce poigral z bagrom...danes je vse ok, vendar čez 15 let ceste do njegove hiše ne bo več v to grem lahko stavit, ker se ne zaveda, da je vodo po novem preusmeril tako, da bo spodjedala cesto 15m naprej.
No, tko je če se ne znaš poigrati z bagrom oz. se igraš tam kjer se ne bi smel... Sicer pa, da ne bom lagal. Nazadnje je na tem območju poplavilo lani za božič, a po cca 15-20 letih!
Struga je na tem področju precej široka in rešitev dokaj enostavna (konkretna poglobitev in razširitev), glavni problem je seveda predstavljala država/občina (birokratski mlini, razne je***e ekološke in druge študije, dovoljenja na vseh upravnih nivojih ter financiranje), kot marsikje, in dejstvno, da gre za redkeje poseljeno področje! Pa je vzel zadevo nekdo malce v svoje roke, na več ali manj lastno pest (in predvsem za lasten profit; in iz tega razloga tudi ne bom javno objavljal konkretnih podatkov)! Rezultat je na dlani...
Kljub temu, od treh objektov v direktni bližini struge (ki jih je v preteklosti frekventno poplavljalo) se le eden še uporablja 50% v gospodarske namene, druga 2 pa sta izseljena. Kljub uspešni "sanaciji" struge so ljudje tudi sami le premogli kanček pameti...
In mislim, da je imagodei kr zadel point! Malce več samoiniciative, pa Mali graben in Gradaščica ne bi tako silovito poplavila! Dokler pa se bo gospoda pred računalniki spraševala: "kje hudiča je vojska?", gospa iz Ljubljane pa počutila ujeto na lastnem balkonu (ob 30 cm vode) in tožila: "Nič nimamo, ni elektrike...! Bog pomagej! Gasilcev pa od nikoder! Pa en kup otrok je tule veste!" nam vsem bog pomagaj...
mihaf ::
@imagodei
Dodaj k nevzdrževanju strug tudi posege vaških pomembnežev, ki so na občini dobili vse papirje na tak ali drugačen način (beri: a) poznanstvo/sorodstvo, b)grožnje, c)podkupnine). Vse je sedaj legalno! Posegi v struge za to, da ima nekdo malo več prostora pred hišo, sosedu pa hudournik sedaj priteče v hišo, gradnja mostičkov, ki potem zadržijo material, ki ga hudournik prinese iz hribov dol .... Da o gradnji malih hidroelektrarn in jezov na neprimernih mestih sploh ne govorim.
Dodaj k nevzdrževanju strug tudi posege vaških pomembnežev, ki so na občini dobili vse papirje na tak ali drugačen način (beri: a) poznanstvo/sorodstvo, b)grožnje, c)podkupnine). Vse je sedaj legalno! Posegi v struge za to, da ima nekdo malo več prostora pred hišo, sosedu pa hudournik sedaj priteče v hišo, gradnja mostičkov, ki potem zadržijo material, ki ga hudournik prinese iz hribov dol .... Da o gradnji malih hidroelektrarn in jezov na neprimernih mestih sploh ne govorim.
Matev ::
Tehnologija nas je razvadila. Namesto, da bi zavihal rokave in poprijel za vedro, marsikdo raje vzame v roke mobilnik in že tretjič v istem popoldnevu kliče na številko 112 ter nadira operaterja, kje so gasilci.
jest10 ::
@KandazaR,
Saj je še danes dvotiren (oz. vsaj enako širok, le da se en tir ne uporablja).
Drugače malo brskam zdaj tudi za kakšnimi konkretnimi podatki o zalivanju bohinjskega tunela in urejenosti odvodnjavanja od odprtja pa do danes, pa ni nič. Če imaš kakšen link oz. podatke, bi te prosil za objavo.
No dvotiren nikakor ni več(tiste 50m tira, kar ga je ostalo pri Podbrdu za parkirišče vagonov se nekako ne more šteti za tir skozi predor). Širina je pa jasno enaka
guest #44 ::
Jaz sicer vrjamem v slovenske projektante (ne sam slovenske), investitorjem pa ne zaupam. Razlika med 360mm in 1000mm je za investitorja "finančno prevelika". Vsak butec zna kako bi moralo biti, sam takoj ko se vmeša denar in/ali profit, pa vse zaškriplje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: guest #44 ()
Vajenc ::
Ko prestopi reka, noben kanal ne pomaga, še zadrževalni bazeni v Horjulu vprašanje, če bi vse zadržali oz. bi pač poplavilo polhograjsko dolino. Takšne količine vode so zmeraj presenečenje.
Not only is there no God, but try finding a plumber on Sunday.
Woody Allen
Woody Allen
BALAST ::
@jverne ni pravega zakona, ki bi preprečil vse.
Samo za info povem, da so v Komendi Šmidov Log začeli graditi na poplavnem območju, tako rekoč naravno-zadrževalnem bazenu, pa je bil projekt še vseeno sprejet, kljub večinskem glasu nestrinjajočih domačinov. In kaj je bilo? Še isto leto ko so zgradili več kot polovico temeljev jih je presenetila poplava. Zato so morali spremeniti gradbene načrte in za 1m dvigniti temelje in nasuti celotno področje. Se vidi da denar piše zakone in jih sprejema.
Samo za info povem, da so v Komendi Šmidov Log začeli graditi na poplavnem območju, tako rekoč naravno-zadrževalnem bazenu, pa je bil projekt še vseeno sprejet, kljub večinskem glasu nestrinjajočih domačinov. In kaj je bilo? Še isto leto ko so zgradili več kot polovico temeljev jih je presenetila poplava. Zato so morali spremeniti gradbene načrte in za 1m dvigniti temelje in nasuti celotno področje. Se vidi da denar piše zakone in jih sprejema.
Pyr0Beast ::
Še tako dober zakon 'ne drži' vode :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Čiščenje vodotokov - rešitev za poplave (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 23079 (19349) | dronyx |
» | Ogrevanje, kurilno olje vs. plin (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 21168 (19289) | zrataj4201 |
» | Etična banka (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 12630 (11159) | Okapi |
» | Voda po Sloveniji-slikee :( (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 21551 (15240) | menjalnik |
» | Mura groziOddelek: Loža | 2951 (1811) | sid911 |