Slo-Tech - V Ljubljani se bo v soboto, 8. in nedeljo 9. septembra odvijalo prvo delovno srečanje kartografskih navdušencev projekta OpenStreetMap.org, katerih glavni cilj bo izdelati podroben cestni zemljevid Ljubljane z uporabnikom prijazno Creative Commons licenco.
OpenStreetMap.org je projekt, kjer uporabniki sami ustvarjajo zemljevid sveta. Podobno kot pri Wikipediji lahko vsebino dodaja in dopolnjuje kdorkoli. S časom tako ustvarjena vsebina zaradi sinergijskih učinkov množice urednikov doseže kvaliteto, ažurnost in izjemne podrobnosti, ki pogosto prekosijo tudi nekoč najboljše vire.
Trenutni zemljevidLjubljane je plod dela peščice navdušencev, ki so na svojih vsakodnevnih poteh vestno snemali svoje poti z GPS sprejemniki. Kasneje so preko teh sledi s pomočjo namenskega programa vrisali ceste, jih poimenovali in kategorizirali. Z množičnejšim pristopom se bo izdelava zemljevida močno pospešila in razširila po vsej Sloveniji. Po svetu ima projekt že prek 11.000 članov. Posneli so prek 100 milijonov GPS točk, s pomočjo katerih je bilo vrisanih že prek 1,3 milijona cest in poti. Pridružite se jim lahko v soboto in nedeljo ob 10:00 v prostorih Ljudmile - laboratorija za digitalne medije in kulturo na Rimski cesti 8 in prispevate svoj delež k dostopnejši in kvalitetnejši kartografiji. Zaželena sta digitalni fotoaparat, GPS sprejemnik z možnostjo snemanja opravljene poti in (prenosni) računalnik za urejanje. Nekaj ustreznih GPS sprejemnikov si bo ob zastavi osebnega dokumenta možno tudi izposoditi. Prav tako bodo na voljo nekaj računalnikov. V soboto bo potekalo snemanje poti z GPS sprejemniki, v nedeljo pa vrisovanje tako posnetih poti, vse pod vodstvom izkušenih članov projekta. Več na spletni strani dogodka.
@stb Dokumenti se lahko predložijo, oziroma dajo na vpogled, da se vzame osebne podatke "najemnikov", ali še lažje, da se jih kar fotokopira (skenira). Seveda je potrebno biti pozoren, da ne gre slučajno za ponaredek ali pa nemara celo za pravi dokument, vendar last povsem nekoga drugega (ukraden). Ker GPS sprejemniki ne rastejo na drevesih, naj previdnost ne bo odveč. Lahko pa se zastavi kaj drugega namesto teh dveh dokumentov, npr. neko vsoto (varščino), vrednejši predmet, mislim, da bi šlo skozi tudi vozniško dovoljenje, ki je sicer prav tako dokument za dokazovanje istovetnosti, vendar ZOIzk prepoveduje zastavljanje izključno osebne izkaznice, poleg tega pa v ZVCP-ju nisem zasledil, da bilo kaj govora o zastavljanju vozniškega. Vendar, ker se bodo te stvari odvijale na "terenu", bo pač potrebno uporabljati vozila, tako da je ta varianta že vnaprej izključena.
Keber: Hoteli in kampi so dolžni zahtevat osebni dokument in podatke posredovati policiji. Če je karkoli narobe s podatki se na vratih hotela oz. kampa kmalu pojavi policaj. In... mimogrede... dokumentov se tudi v hotelih ne "zastavlja"... receptor/ka podatke le vnese v računalnik in dokument vrne.
Pozdravljeni, narava projekta je zelo podobna Geopediji in zato smo seveda nadvse pripravljeni sodelovati. Lahko bi jo uporabili kot eno izmed orodij za pripravo podatkov, ki bi jih potem izvozili v Streetmap. Ce se vam ideja zdi zanimiva, me prosim kontaktirajte (e-mail je na strani portala). Zal cez vikend ne bom doma, da bi se lahko delavnice udelezil, bi pa lahko vnaprej kaj pripravili.
@MregaM Geopedija je pohvale vreden projekt, vendar žal dvomim, da vam zelo omejujoča licenca Geodetske uprave RS dovoljuje posredovanje vektorskih podatkov. Tokrat bi se rad motil.
Prav tako se risanje prek orto foto posnetkov oz obstoječih cestnih zemljevidov lahko smatra za izpeljano delo (derivat), zato je podvrženo pogojem licence originalnih podatkov.
Kako pa naša zakonodaja podpira tako ravnanje Geodetske uprave, ki svoje podatke varuje kot (domnevam) avtorsko delo? V primerih, ko ne gre za že izdelane karte, ampak za čiste tabelarične podatke (na primer generalizirana kartografska baza), se mi zdi to zelo sporno. V bistvu enako, kot da bi si GU pustila plačati za vsako uporabo imena Slovenija v poslovne namene.
(34. člen) (3) Materialne avtorske pravice in druge pravice avtorja na avtorskih delih, ki jih izdela Geodetski inštitut Slovenije v okviru programa dela iz prvega odstavka 24. člena tega zakona, se z nastankom avtorskega dela prenesejo na Republiko Slovenijo.
ampak kaj je tu lahko avtorsko delo, pa pozabi omeniti.
Jaz mam tisto GPS napravo od Garmina, katera belezi in rise pot kje se vozis za kolesa. Za avto deluje tudi :D. Samo se nebom v ljublano vozo. Ce bo kdo rabo za MB narisem kako cesto pa poslem :D
Vsak se lahko loti svoje vasi, zaselka, kraja, ulice ali četrti v kateri je najbolj domač. Lahko se lotiš vseh faz, lahko pa pomagaš samo pri posameznih (npr samo prispevanje GPS sledi, ali samo risanje cest po sledeh, dopolnjevanje že narisanih zadev....)
In kak so narisali te ceste? Da nekatere kr nasredini sfali? lol
Drugace pa, ce ze rises z GPS trejkerom. Ko sta dva pasa ceste, a se enrkat po levi in enrkat po desni peljes, da dobis tocno sirino in linijo posamezne spure?
In ce se ze vsak loti svojega. Kako je potem zagotovljeno na kvaliteti? Bom jutri pogledal podrobneje, sej dans ni cajta vec pa probal zarisat kaksno cesto, da vidim ce mi gre ok.
Mam pa tudi Garminovega Nuvija. Samo to je verjetno illegalno kr iz njihovih map prerisavat? Adria thats it.
In kak so narisali te ceste? Da nekatere kr nasredini sfali? lol
Kakšni pa misliš, da so bili članki v Wikipediji na njenem začetku? Pač dopolniš če veš kaj več.
Drugace pa, ce ze rises z GPS trejkerom. Ko sta dva pasa ceste, a se enrkat po levi in enrkat po desni peljes, da dobis tocno sirino in linijo posamezne spure?
GPS ima lahko tudi več metrov napake, tako da s tem ne dosežež nujno dosti, pomaga pa več sledi definitivno.
Če pogledaš samo (stare) GPS sledi v Ljubljani na slikci (klikni za povečavo):
se vidi da se "težišče" točk po večih vožnjah precej natančno postavi na sredino ceste - in tam pač narišeš cesto. Posamezne "špure" (sl: prometni pasovi) pa so vidni kjer se dovolj razmakneta - npr razcepa na obvoznici v spodnjih dveh kotih slike.
kar se tice pravic uporabe podatkov GURS, je vse res. Smo pa zato preverili pri Geodetskem institutu, katerega topografsko karto in mestne nacrte uporabljamo, kaksno je njihovo mnenje o tej zadevi in so nam sporocili, da bi lahko uporabljali njihove podlage, v zameno pa bi tudi oni lahko uporabili rezultate projekta za izboljsavo svojih kart. Zaenkrat so nam dovolili uporabo podatkov na obmocju Ljubljane, bi pa verjetno kasneje, ko bi videli, da zadeva lepo tece, razsirili ta spekter.
Jp, civilni GPS ima tako veliko napako, da te zna kakšen navigator kdaj pa kdaj celo ruknit na vzporedno cesto oz. ulico, če je razdalja dovolj majhna.
Zato ti dva pasova v primeru cest ne pomenita veliko. Razlika bi znala biti opazna že pri recimo avtocesti ali kakšni Dolenjki, Celovški, Dunajski, če se voziš na skrajnih zunanjih pasovih. Čisto odvisno od sprejemnika in vremena oz. okolja.
Zanima me po kakšnem času se na mapi pokažejo spremembe, ki si jih vnesel s pomočjo une flash aplikacije.
Sicer ni nobenega GPS trace-a ampak Yahooyeve mape pomagajo :)
EDIT: NAšel odgovor in še eno vprašanje:
Ker pač nimam GPS napravice sem primoran urejati zemljevid preko spletnega vmesnika. Sedaj pa me zanima kako se to sklada s tem, da na eni od help strani piše, da se ne sme uporabljati Google Maps.
Zakaj je nebo modro? Da imamo lahko sladoled Modro Nebo
Ker pač nimam GPS napravice sem primoran urejati zemljevid preko spletnega vmesnika. Sedaj pa me zanima kako se to sklada s tem, da na eni od help strani piše, da se ne sme uporabljati Google Maps.