Forum » Zvok in slika » Audiofili...ali samo mnogo preveč denarja na računu?
Audiofili...ali samo mnogo preveč denarja na računu?
Fizikalko ::
Tudi sam sem bil svoje čas v teh vodah. Dokler me ni srečala zdrava pamet in sem ugotovil, da je 90% stvari totalen bluz. Dokončno prepriča seveda dejstvo, da noben audiofil noče opraviti (ali pa ga ne prestane) double blind testa.
Marsikaj seveda JE res: na zvok daleč najbolj vplivajo kvaliteta posnetka, zvočniki in prostor. Pa tudi stojala za zvočnike. Ojačevalec precej manj, še manj kabli, daleč najmanj oz.
NIČ pa oslarije kot so: zlati CDji, jitter, original CDji, dragi CD bralniki (zgolj playerji, brez konverterja - torej bralci enk in ničel - tu mi res ni jasno, kaj naj bi lahko moj CD-ROM drugače prebral kot nek bralnik za 5k evrov), filtri elektrike (ta je sploh "močna"), itd. Teh debilizmov je celo morje.
Marsikaj seveda JE res: na zvok daleč najbolj vplivajo kvaliteta posnetka, zvočniki in prostor. Pa tudi stojala za zvočnike. Ojačevalec precej manj, še manj kabli, daleč najmanj oz.
NIČ pa oslarije kot so: zlati CDji, jitter, original CDji, dragi CD bralniki (zgolj playerji, brez konverterja - torej bralci enk in ničel - tu mi res ni jasno, kaj naj bi lahko moj CD-ROM drugače prebral kot nek bralnik za 5k evrov), filtri elektrike (ta je sploh "močna"), itd. Teh debilizmov je celo morje.
Fizikalko ::
Interes trgovcev je tu jasen. Se strinjam z njimi: tko voli, samo nek izvoli. Kdor je tako tup, naj kar plačuje za zgoraj navedene blesarije.
BTW: še vedno mi ni nihče (kajne, Glinik) v hi-fi oddelku pojasnil, kako in zakaj so presneti CD-ji slabši od originalnega. Sam se npr. za foro 10x presnel CD oz napravil 10. kopijo (kopijo kopije od kopije od kopije...) audiofilskega CDja, pa na sistemu za 5k EUROV ni bilo IMHo trohice razlike.
Vse, kar ste izdavili v tisti temi je, da nimam dobrih ušes. Razlage pa nobene, seveda. Double blind test seveda tudi ne.
Torej: če bi naredil 1000. kopijo, bi bilo že neposlušljivo?
BTW: še vedno mi ni nihče (kajne, Glinik) v hi-fi oddelku pojasnil, kako in zakaj so presneti CD-ji slabši od originalnega. Sam se npr. za foro 10x presnel CD oz napravil 10. kopijo (kopijo kopije od kopije od kopije...) audiofilskega CDja, pa na sistemu za 5k EUROV ni bilo IMHo trohice razlike.
Vse, kar ste izdavili v tisti temi je, da nimam dobrih ušes. Razlage pa nobene, seveda. Double blind test seveda tudi ne.
Torej: če bi naredil 1000. kopijo, bi bilo že neposlušljivo?
Matev ::
digitalne podatke lahko poljubno krat kopiraš
samo moraš jih točno skopirati in se informacija ne izgubi
kot da svojo telefonsko poveš nekomu in jo ta pove naprej - če jo pove točno se informacija ne zgubi tudi po 10na100 prenosih
samo moraš jih točno skopirati in se informacija ne izgubi
kot da svojo telefonsko poveš nekomu in jo ta pove naprej - če jo pove točno se informacija ne zgubi tudi po 10na100 prenosih
neres ::
Še vedno se mi zdi da so večinoma t.i. audiofili v resnici bolj fetišisti (tudi tevi na posnetku). Zakaj? Ker porabijo gore denarja za nakup komponent, predelava prostora pa jih ne zanima preveč. Kupovanje dragih komponent je bržkone bolj razburljivo in omogoča instanto gratifikacijo - v potrošniškem duhu. Ampak prostor zelo vpliva na zvok. Vsekakor bolj kot neka čista elektrika ali diamantno-zlati kabli.
Vzporedne stene so najslabše za akustiko. V najboljšem primeru boš imel zelo omejen prostor kjer se bo slišalo "dobro". Če se boš premaknil za pol metra pa bojo basi bobneli ali pa jih bo zmanjkalo.
Tega se ljudje, ki služijo na račun pristne reprodukcije zvoka, dobro zavedajo. Zato kvalitetni studiji izgledajo nekako takole:
(Površina sten verjetno sploh ni iz betona ampak iz bolj akustično primernih materialov. Kvaliteten akustični prostor se ponavadi gradi s tem namenom že od začetka.)
Podobno je tudi v kvalitetnih prostorih za poslušanje glasbe v živo, v gledališčih ipd.
Vzporedne stene so najslabše za akustiko. V najboljšem primeru boš imel zelo omejen prostor kjer se bo slišalo "dobro". Če se boš premaknil za pol metra pa bojo basi bobneli ali pa jih bo zmanjkalo.
Tega se ljudje, ki služijo na račun pristne reprodukcije zvoka, dobro zavedajo. Zato kvalitetni studiji izgledajo nekako takole:
(Površina sten verjetno sploh ni iz betona ampak iz bolj akustično primernih materialov. Kvaliteten akustični prostor se ponavadi gradi s tem namenom že od začetka.)
Podobno je tudi v kvalitetnih prostorih za poslušanje glasbe v živo, v gledališčih ipd.
Matev ::
Zakaj imam občutek, da ima vsak avdiofil povsem svoj pogled na kakovost zvoka in na stvari katere nanj vplivajo?
M323SBA ::
Prava definicija avdiofila pravi, da je avdiofil tisti, ki se navdušuje na high-end predvajalno opremo in high-end posneto glasbo.
Ta korelacija med zadnjima pojmoma je precej ohlapna, ker je prva odvisna od tega, kakšne finančne zmožnosti imaš, druga pa dejansko od tretje osebe (producenta in sound inženira). Če poenostavimo - kupiš si lahko vse, posnetka pa ne moreš spremeniti.
Zapravljanje nekih velikih vsot denarja za takšne stvari je nesmiselno. Lahko povem s svojega stališča (sam se sicer ne štejem med avdiofile, ampak bolj v segment ljudi, ki poslušajo glasbo tehnično, razvedrilno in "s srcem").
Več kot predvajalna oprema (recimo mu hi-fi) je pomembno to, kdo se k posnetku spravi zraven in kako potem to tudi izpelje. Če imaš hi-fi vrhunske kvalitete, le-ta pride do izraza pri zares kolosalni produkciji, kjer so posnetki spucani do maksimuma, vsi lepo zlimitirani, skompresirani dovolj, da je zadosti šusa in čim manj izgub itd. Zadeva se polarizira, saj obdelovanje avdio posnetka ni enako temu, da se vsedeš v fotelj in si zavrtiš nek favorite CD. Produkcija zahteva čas in delo, poslušanje pa samo kako prosto uro.
Jaz osebno sem bolj "reven", kar se tiče high-end opreme (če izvzamemo studijske potrebščine). Za predvajanje mi služi rahlo zmodificiran marantzov hi-fi (čisto običajno stolp), star 11 let. Tega hi-fija sem praktično vajen, saj sem več kot 10 let odraščal z njim. Točno vem, kakšna je njegova specifika zvoka, razpon. Takih specifikacij se ne smemo zavedati po številkah, ampak po ušesu. Jebiga, vsi niso priučeni tega, da bi bili zmožni slišati vsak detalj. Kar samo po sebi sploh ni slabo, saj se nikoli ne obremenjujejo s tem, če je kje kakšna sekvenca šla narobe.
Poleg tega svoji nalogi še pridno služijo malce boljše slušalke Sennheiser, ki so samo monitoring zadeva za clipe.
Kvaliteta predvajanja je v prvi vrsti veliko bolj podrejena produkciji in masterju, ne pa toliko temu, kakšne komponente uporabiš.
Zvočni posnetek se da lepo obdelati, če imaš znanje, in se tudi lepo sliši na povprečnem avdio setu. S tem pa da nekega posnetka slabše kvalitete (tu seveda ne govorimo o zares slabi kvaliteti; tisti slušni ...) ne moreš slišati bolje, pa naj imaš še tako drag set. Osebno imam raje bolj muddy/dirty posnetke kot pa tiste zares spucane/kompresirane.
Naj povem še nekaj glede studiev. Karakteristike rec-boothov so različne. Za stene se uporabljajo materiali, ki imajo nižji zvočni odboj (beton vsekakor ne), ampak omogočajo, da bo posnetek še vseeno zajel nekaj okolja. Temu se žargonsko reče wet reverb efekt, ki je lahko tudi naknadno dodano (VST-ji podpirajo dokaj dobre realnočasovne simulacije prostorov). Delež okolja je seveda odvisen od žanra in producenta. Je pa res, da se običajni posnetek, ki je bil posnet v prostoru, ki nima velike avdio kompatibilnosti, sliši zelo, ampak res zelo, suho.
Največ je pa odvisno od mikrofonov, ki jih uporabljaš. Namreč, studijska glasba se snema z mikrofoni (in to niso taki, ki jih dobiš zraven k fisher-priceovem otroškem karaoke kitu). Ti mikrofoni imajo različno specifike glede na to, za kaj se uporabljajo. Njihov frekvenčni razpon je ozko omejen, zato se delijo recimo na mikrofone, ki so samo za snare, samo za kitare, samo za kick, samo za tome itd. Na koncu ugotoviš, da če želiš vzpostaviti nek soliden studijski sistem, vrednost mikrofonov in kablov najmanj enkrat preseže vrednost preostale opreme (računalnik, mišpult, monitoring ...).
To, kar je pokazal neres (slika iz studia), je za marsikoga izmed nas nedosegljiv ideal. S slike je razvidno, da je to studio, ki snema na magnetne trakove. Takšen princip je danes že precej velika redkost (ob navalu mackieja, steinberga ...), oprema pa je draga kot žafran. Bi se ga splačalo imeti v lastni režiji? Ne, ker je finačni zalogaj vehementen. Je pa seveda najbolj zanesljiv (ker so magnetni mediji "večni") in ni nobene možnosti za izgovor "disk je crknil".
Just for the record: če imate čas, poslušajte Rage Against the Machine (album: Rage Against the Machine). To je fenomenalna produkcija, kjer se sliši tista prava organskost posnetka. Njihova karakteristika je bila, da so cele albume snemali v živo v ločenih rec-boothih, na koncu pa samo nekaj fines nasneli. Če posnetek poslušaš pazljivo, opaziš raznorazne "napake" (govor, snare mrežica se trese, ojačevalci imajo brum, včasih so zamenjane input faze), ampak vse to je vsebina in ideja. In ja, vse to je bilo posneto leta 1992, ko o kakih digitalnih studijskih principih noben izmed stare klase producentov niti ni hotel slišati. Navsezadnje je bil support še v povojih, oprema pa draga (kar je danes povsem obratno).
Ta korelacija med zadnjima pojmoma je precej ohlapna, ker je prva odvisna od tega, kakšne finančne zmožnosti imaš, druga pa dejansko od tretje osebe (producenta in sound inženira). Če poenostavimo - kupiš si lahko vse, posnetka pa ne moreš spremeniti.
Zapravljanje nekih velikih vsot denarja za takšne stvari je nesmiselno. Lahko povem s svojega stališča (sam se sicer ne štejem med avdiofile, ampak bolj v segment ljudi, ki poslušajo glasbo tehnično, razvedrilno in "s srcem").
Več kot predvajalna oprema (recimo mu hi-fi) je pomembno to, kdo se k posnetku spravi zraven in kako potem to tudi izpelje. Če imaš hi-fi vrhunske kvalitete, le-ta pride do izraza pri zares kolosalni produkciji, kjer so posnetki spucani do maksimuma, vsi lepo zlimitirani, skompresirani dovolj, da je zadosti šusa in čim manj izgub itd. Zadeva se polarizira, saj obdelovanje avdio posnetka ni enako temu, da se vsedeš v fotelj in si zavrtiš nek favorite CD. Produkcija zahteva čas in delo, poslušanje pa samo kako prosto uro.
Jaz osebno sem bolj "reven", kar se tiče high-end opreme (če izvzamemo studijske potrebščine). Za predvajanje mi služi rahlo zmodificiran marantzov hi-fi (čisto običajno stolp), star 11 let. Tega hi-fija sem praktično vajen, saj sem več kot 10 let odraščal z njim. Točno vem, kakšna je njegova specifika zvoka, razpon. Takih specifikacij se ne smemo zavedati po številkah, ampak po ušesu. Jebiga, vsi niso priučeni tega, da bi bili zmožni slišati vsak detalj. Kar samo po sebi sploh ni slabo, saj se nikoli ne obremenjujejo s tem, če je kje kakšna sekvenca šla narobe.
Poleg tega svoji nalogi še pridno služijo malce boljše slušalke Sennheiser, ki so samo monitoring zadeva za clipe.
Kvaliteta predvajanja je v prvi vrsti veliko bolj podrejena produkciji in masterju, ne pa toliko temu, kakšne komponente uporabiš.
Zvočni posnetek se da lepo obdelati, če imaš znanje, in se tudi lepo sliši na povprečnem avdio setu. S tem pa da nekega posnetka slabše kvalitete (tu seveda ne govorimo o zares slabi kvaliteti; tisti slušni ...) ne moreš slišati bolje, pa naj imaš še tako drag set. Osebno imam raje bolj muddy/dirty posnetke kot pa tiste zares spucane/kompresirane.
Naj povem še nekaj glede studiev. Karakteristike rec-boothov so različne. Za stene se uporabljajo materiali, ki imajo nižji zvočni odboj (beton vsekakor ne), ampak omogočajo, da bo posnetek še vseeno zajel nekaj okolja. Temu se žargonsko reče wet reverb efekt, ki je lahko tudi naknadno dodano (VST-ji podpirajo dokaj dobre realnočasovne simulacije prostorov). Delež okolja je seveda odvisen od žanra in producenta. Je pa res, da se običajni posnetek, ki je bil posnet v prostoru, ki nima velike avdio kompatibilnosti, sliši zelo, ampak res zelo, suho.
Največ je pa odvisno od mikrofonov, ki jih uporabljaš. Namreč, studijska glasba se snema z mikrofoni (in to niso taki, ki jih dobiš zraven k fisher-priceovem otroškem karaoke kitu). Ti mikrofoni imajo različno specifike glede na to, za kaj se uporabljajo. Njihov frekvenčni razpon je ozko omejen, zato se delijo recimo na mikrofone, ki so samo za snare, samo za kitare, samo za kick, samo za tome itd. Na koncu ugotoviš, da če želiš vzpostaviti nek soliden studijski sistem, vrednost mikrofonov in kablov najmanj enkrat preseže vrednost preostale opreme (računalnik, mišpult, monitoring ...).
To, kar je pokazal neres (slika iz studia), je za marsikoga izmed nas nedosegljiv ideal. S slike je razvidno, da je to studio, ki snema na magnetne trakove. Takšen princip je danes že precej velika redkost (ob navalu mackieja, steinberga ...), oprema pa je draga kot žafran. Bi se ga splačalo imeti v lastni režiji? Ne, ker je finačni zalogaj vehementen. Je pa seveda najbolj zanesljiv (ker so magnetni mediji "večni") in ni nobene možnosti za izgovor "disk je crknil".
Just for the record: če imate čas, poslušajte Rage Against the Machine (album: Rage Against the Machine). To je fenomenalna produkcija, kjer se sliši tista prava organskost posnetka. Njihova karakteristika je bila, da so cele albume snemali v živo v ločenih rec-boothih, na koncu pa samo nekaj fines nasneli. Če posnetek poslušaš pazljivo, opaziš raznorazne "napake" (govor, snare mrežica se trese, ojačevalci imajo brum, včasih so zamenjane input faze), ampak vse to je vsebina in ideja. In ja, vse to je bilo posneto leta 1992, ko o kakih digitalnih studijskih principih noben izmed stare klase producentov niti ni hotel slišati. Navsezadnje je bil support še v povojih, oprema pa draga (kar je danes povsem obratno).
jype ::
Ene dobre (sennheiser :) slušalke pa eno dobro zvočno kartico za PC, pa kvaliteten 20bit 96KHz posnetek, pa je zvok boljši in cenejši od vsega, kar so pokazali v filmčku.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
steev ::
Ja, samo nike frekvence je treba obcutit. Ne tisto zbijanje, ampak lepi basi, ki se med seboj razlikujejo.
:|
mte ::
Ene dobre (sennheiser :) slušalke pa eno dobro zvočno kartico za PC,
Hmnja..večina posnetkov ni posebej prilagojena za slušalke. Slušalke ti v tem primeru sicer dajo detajle, ne pa prostora. Če imaš na posnetku stvari ki se nahajajo samo v levem ali samo v desnem kanalu, je stvar čudna in za uho utrujajoča. Pa tudi če so bile delane malenkostne prilagoditve, je bil mix skoraj definitvno optimiziran za zvočnike, kar se zelo pozna.
lp
Brane2 ::
jype:
Se podpišem pod tole. S senheizercami se mi redno dogaja:
- če v filmu kakemu od junakov zazvoni GSM, se začnem nervozno ozirat po mizi, da pravočasno najdem to čudo
- se mi je že zgodilo, da je pač v filmu med prizorom v stanovanju kdo pozvonil, pa sem snel slušalke in šel odpret.
Ni ga čez dobre slušalke, vsaj zame. Z njimi dobim kakovost, ki jo rabim. Imajo svojo ceno, ki pa je v primerjavi s solidnimi boxi naravnost prdec, kakovostno gledano pa jim vsaj za moje pojme nobeni zvočniki ne pridejo blizu, že zaradi akustike prostorov, če drugega ne.
Kar se ostalih komponent tiče, že davno niso več problematične in ne vidim ravno velikega vzroka za vlaganje velikih denarjev, vsaj za potrebe navadnih smrtnikov, tudi zahtevnih.
Se podpišem pod tole. S senheizercami se mi redno dogaja:
- če v filmu kakemu od junakov zazvoni GSM, se začnem nervozno ozirat po mizi, da pravočasno najdem to čudo
- se mi je že zgodilo, da je pač v filmu med prizorom v stanovanju kdo pozvonil, pa sem snel slušalke in šel odpret.
Ni ga čez dobre slušalke, vsaj zame. Z njimi dobim kakovost, ki jo rabim. Imajo svojo ceno, ki pa je v primerjavi s solidnimi boxi naravnost prdec, kakovostno gledano pa jim vsaj za moje pojme nobeni zvočniki ne pridejo blizu, že zaradi akustike prostorov, če drugega ne.
Kar se ostalih komponent tiče, že davno niso več problematične in ne vidim ravno velikega vzroka za vlaganje velikih denarjev, vsaj za potrebe navadnih smrtnikov, tudi zahtevnih.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Majmune ::
Kar se tice "audiofilskega" posluha, to ni samo logika cim vecjega vlozka v cim vecji produkt, ampak je vizija cloveskega sluha v resnicnem svetu in njenega poustvarjanja v domacem HI-FI sistemu. Zatorej je vsak zavzet audiofil primoran najti najboljse razmeje za svoj denar, kar se pa prostora tice je pa pravtako vstet v ceno elektronskih naprav, kot tudi kablovja.
In z takim razmisljanjem bo zadovoljen vsak, ki mu odgovarja kvaliteta za denar ki ga je potrosil, pa naj bo to gramofon, ojacevalec, cd player... Ce se pa vrne razocaran je pa to slaba izkusnja in naslednjic bo probal preskociti cenovni rang, ki si ga je v dani preteklosti zacrtal. Vendar se vedno ne preko svojega zapufanega trupla. Zatorej je veliko audiofilov takih ljudi ki so nasli svoj mir na svetu in raje preusmerjajo energijo v poslusanje glasbe in pomirjanje dan za dnem. In ta drag sport seveda je veliko cenejsi, kot pa da menjavas vsako leto stanovanje, avto, pocitnisko hiso, ali kako drugo materialno stvar.
Povezava osebnega duha z lastnim audio sistemom je velik dosezek, in tako so ljudje bol razumevajoci in pomirjeni. To pa je bistvo zivljenja, da se ne vmesavajo v zadeve drugih ljudi in jih kaksna novica ali kriza ne spravita v obup, saj imajo dovolj karizmaticno pomirjene energije da to prenesejo mirno, v svojem zvocnem svetiscu. Pa blagor in hvala audiofilom, ker so umetniki tako kot Picasso, Bethoven, Schumacher, Ronaldinho... vsak v svojem svetu, ki drugim ne vliva sovrastva na oci ampak vzpodbuja zivljenje v tekmi na boljsi jutri ter socasno pomirja strastva. Vsakemu svojo pipo miru, ter najboljse melodije za HI-FI navdusence.
In z takim razmisljanjem bo zadovoljen vsak, ki mu odgovarja kvaliteta za denar ki ga je potrosil, pa naj bo to gramofon, ojacevalec, cd player... Ce se pa vrne razocaran je pa to slaba izkusnja in naslednjic bo probal preskociti cenovni rang, ki si ga je v dani preteklosti zacrtal. Vendar se vedno ne preko svojega zapufanega trupla. Zatorej je veliko audiofilov takih ljudi ki so nasli svoj mir na svetu in raje preusmerjajo energijo v poslusanje glasbe in pomirjanje dan za dnem. In ta drag sport seveda je veliko cenejsi, kot pa da menjavas vsako leto stanovanje, avto, pocitnisko hiso, ali kako drugo materialno stvar.
Povezava osebnega duha z lastnim audio sistemom je velik dosezek, in tako so ljudje bol razumevajoci in pomirjeni. To pa je bistvo zivljenja, da se ne vmesavajo v zadeve drugih ljudi in jih kaksna novica ali kriza ne spravita v obup, saj imajo dovolj karizmaticno pomirjene energije da to prenesejo mirno, v svojem zvocnem svetiscu. Pa blagor in hvala audiofilom, ker so umetniki tako kot Picasso, Bethoven, Schumacher, Ronaldinho... vsak v svojem svetu, ki drugim ne vliva sovrastva na oci ampak vzpodbuja zivljenje v tekmi na boljsi jutri ter socasno pomirja strastva. Vsakemu svojo pipo miru, ter najboljse melodije za HI-FI navdusence.
Lp
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Majmune ()
jype ::
mte> Hmnja..večina posnetkov ni posebej prilagojena za slušalke. Slušalke ti v tem primeru sicer dajo detajle, ne pa prostora.
To je res. Za "realistično reprodukcijo zvoka" je treba pravilno posneti. Za slušalke običajno zadostuje kvaliteten stereo mikrofon (spet bom navijal za sennheiser, ker so edini, ki sem jih uporabljal, drugih ne poznam).
Imam tudi 5.1 čudo s kvalitetnimi zvočniki, ko mora film/muziko slišati še kdo poleg mene, ki se super obnese, ampak zadeva je v primerjavi s slušalkami slabša (predvsem zaradi akustike prostora).
To je res. Za "realistično reprodukcijo zvoka" je treba pravilno posneti. Za slušalke običajno zadostuje kvaliteten stereo mikrofon (spet bom navijal za sennheiser, ker so edini, ki sem jih uporabljal, drugih ne poznam).
Imam tudi 5.1 čudo s kvalitetnimi zvočniki, ko mora film/muziko slišati še kdo poleg mene, ki se super obnese, ampak zadeva je v primerjavi s slušalkami slabša (predvsem zaradi akustike prostora).
angello ::
slušalke znajo biti vredu izbira, saj niso odvisne od akustike prostora. Drugače pa v pro snemalni opremi(zvočniki, konverterji), so višji standardi za isti pare od hifi mašinerije.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | prvi hi-fi sistem (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 44544 (15652) | Ales |
» | Domači snemalni studioOddelek: Loža | 3543 (997) | midiboss |
» | Zvočniki za zahtevnega audiofila (strani: 1 2 )Oddelek: Zvok in slika | 26512 (23541) | podtalje |
» | [Hi-Fi] - Vpliv prostora na zvok... (strani: 1 2 )Oddelek: Zvok in slika | 12829 (9978) | miko 55 |
» | Audiofilstvo izumira?Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 5672 (4451) | Stepni Volk |