Forum » Loža » Koliko so krivi počasni vozniki?
Koliko so krivi počasni vozniki?
Temo vidijo: vsi
BlaY0 ::
To smo že ene 100x napisali. Ampak folk še vedno meša varno vožnjo v prometu z "optimalno" rally vožnjo.
kixs ::
Sele, ko imas res dosti kilometrine pod razlicnimi pogoji za sabo, lahko kaj pametujes.
Pred cca 10 leti sem res naredil neumnost in to dvakrat. Prvic pripeljal sem v tunel na AC z dosti preveliko hitrostjo. Drugic pa sem prakticno zmrznil, ko sem opazil, da avto pred mano v tunelu vozi zelo pocasi in enostavno pohodil zavoro do konca kok je slo. Motor je crknil, vse zive lucke so se vklopile na armaturki, js sem pa bremzal in se kar hitro priblizeval tem vozilu. Na koncu sem dosegel njegovo hitrost ravno na njegovi riti - morda je manjkalo 5cm, da bi ga dotaknil. Bilo je mokro, avto pa brez ABS-a. Zavore so kljub crknjenem motorju delovale, saj sem jih drzal v vso mocjo! Pac paaanika! Ko sem spustil zavoro, se je motor nazaj zagnal.
Kar hocem rect je, da marsikdo pametuje kaj vse bi lahko delal v kriticni situaciji, v realnosti je pa to drugace. Se pol ure po tem sem se tresel od adrenalina. Se prav v zivo spominjam situacije.
Ena druga situacija je bila pozimi v LJ. Malo zasnezena cesta, zimske gume in cca 50m pred mano prehod za pesce. Peljem zeeelo pocasi (ne vec kot 30km/h). Vidim, da bo zenska sla cez in zacnem pocasih zavirat. Ni vrag, da je takoj prijel ABS in se nisem prakticno nic ustavljal. Zavijam rahlo levo-desno, da podaljsam pot. V glavnem se do prehoda nisem ustavil. Je pa tudi zenska to opazila in je malo hitreje sla preko.
Nepredviljivih situacij je na cesti toliko, da kljub vsem zivim pripomockom in "znanjem", vcasih, v tistem trenutku, ne mores naredit nic.
Definitivno pojdite na Tecaj varne voznje. Vsaj tisti, ki veste za zelo dobro vozite!
Pred cca 10 leti sem res naredil neumnost in to dvakrat. Prvic pripeljal sem v tunel na AC z dosti preveliko hitrostjo. Drugic pa sem prakticno zmrznil, ko sem opazil, da avto pred mano v tunelu vozi zelo pocasi in enostavno pohodil zavoro do konca kok je slo. Motor je crknil, vse zive lucke so se vklopile na armaturki, js sem pa bremzal in se kar hitro priblizeval tem vozilu. Na koncu sem dosegel njegovo hitrost ravno na njegovi riti - morda je manjkalo 5cm, da bi ga dotaknil. Bilo je mokro, avto pa brez ABS-a. Zavore so kljub crknjenem motorju delovale, saj sem jih drzal v vso mocjo! Pac paaanika! Ko sem spustil zavoro, se je motor nazaj zagnal.
Kar hocem rect je, da marsikdo pametuje kaj vse bi lahko delal v kriticni situaciji, v realnosti je pa to drugace. Se pol ure po tem sem se tresel od adrenalina. Se prav v zivo spominjam situacije.
Ena druga situacija je bila pozimi v LJ. Malo zasnezena cesta, zimske gume in cca 50m pred mano prehod za pesce. Peljem zeeelo pocasi (ne vec kot 30km/h). Vidim, da bo zenska sla cez in zacnem pocasih zavirat. Ni vrag, da je takoj prijel ABS in se nisem prakticno nic ustavljal. Zavijam rahlo levo-desno, da podaljsam pot. V glavnem se do prehoda nisem ustavil. Je pa tudi zenska to opazila in je malo hitreje sla preko.
Nepredviljivih situacij je na cesti toliko, da kljub vsem zivim pripomockom in "znanjem", vcasih, v tistem trenutku, ne mores naredit nic.
Definitivno pojdite na Tecaj varne voznje. Vsaj tisti, ki veste za zelo dobro vozite!
ABX ::
Jasno, v paniki vsak reagira drugače. Nekdo zamrzne, drugi pa hladno krvno odreagira.
Problem je v tem, da ne veš v katero skupino spadaš dokler ni prepozno.
Problem je v tem, da ne veš v katero skupino spadaš dokler ni prepozno.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
kapitan ::
Kar se tiče zaviranja z motorjem, sem temo končal, saj sem jaz moj način preizkusil v praksi (ni moj način, da se ne bo spet kdo ujel za vejico), vi pa niti poizkusit nočete, torej, je tu debate o tem konec in prosim ne omenjajte več.
Kakšne merilne inštrumente si uporabil? Kakšna je bila zavorna pot pri zaviranju z motorjem + zavorami, ter kakšna pri zaviranju samo z zavorami?
Tukaj si poglej primerjavo za motorje: http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=216
Priporočam tudi, da si prebereš: Fundamentals of Vehicle Dynamics (Thomas D. Gillespie)
http://cobiss.si/ tu si poglej pa izposodi
Med drugim boš v knjigi našel kar sem že napisal, največja možna zavorna sila je takrat, ko so kolesa tik pred blokiranjem.
Pri zaviranju z motorjem lahko pogonska kolesa zdrsnejo še prej kot pri običajnem zaviranju. Nekateri avtomobili imajo sistem, ki avtomatično doda plin, da do tega ne pride. NI pa to nadomestilo za zavore ali pa zaviranje v sili, zgolj varnostni mehanizem, da ne bi kdo pri 100km/h sili v 1. prestavo, ker varčuje z zavorami.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kapitan ()
ABX ::
Zanimiv link, res je, v primeru zaviranju v sili je boljše se ne igrat z menjalnikom. In slabši kot je voznik večja je razlika.
Kar se tiče sklopke pa je razlika zanemarljiva.
Kar se tiče sklopke pa je razlika zanemarljiva.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
RejZoR ::
Brez sklopke pa ni zanemarljivo. Meter in pol razdalje te lahko loči med tem, da se ustaviš pred tovornjakom oz. da končaš pod njim. Bi rekel da to nikakor ni zanemarljivo.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Blinder ::
Me prav zanima kaj od elektronskih pomagal ostane aktivnih v primeru če crkne motor (ABS, EBD, ESP itd)...
Motor ti lahko praktično crkne sam ko se ustaviš.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
ABX ::
Brez sklopke pa ni zanemarljivo. Meter in pol razdalje te lahko loči med tem, da se ustaviš pred tovornjakom oz. da končaš pod njim. Bi rekel da to nikakor ni zanemarljivo.
Ne veš kako je bil test narejen, ali niso nikoli spustili sklopko, ali so jo proti koncu, ....
Je preveč 1 / 0.
Tu govorimo o 1.5m na 40m. Vedno upoštevaj ene 5% tolerance.
sicer časi so malo čudni, ampak govorimo o razliki 0.2 sec pri 100km/h. To je povprečen reakcijski čas osebe. Zato, ko voziš, je najbolj pomembno to da si zbran, ker dober voznik "čuti" nevarnost preden pride.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ABX ()
RejZoR ::
Me prav zanima kaj od elektronskih pomagal ostane aktivnih v primeru če crkne motor (ABS, EBD, ESP itd)...
Motor ti lahko praktično crkne sam ko se ustaviš.
Probaj bremzat s 6 ali 5 prestavo pa pol povej kdaj boš doživel engine stall...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
BigWhale ::
Tako je, če nisi sposoben nižat ko zaviraš bi bilo dobro da uporabljaš javni prevoz. Za svojo in tujo varnost.
In ko nižaš in bremzaš to ne počneš naključno, ampak točno na določenih obratih in ja, je možno. Če si pro uporabiš še "Heel-toe shifting".
Dej ne nakladaj no. Ce ti ne razlikujes dirkanja in obicajne voznje potem je bolje, da se sam vozis z avtobusom. Nizanje prestave med samim zaviranjem ne pripomore prav nicesar pri samem zaviranju. NIC. Takrat avtomobil ustavljajo zavore in ne motor. In je prav vseeno a nekdo niza prestave med zaviranje ali ne. Najbolje, da jih ne niza, ce ima s tem tezave.
Med dirko so razmere popolnoma drugacne in tudi menjanje prestav se ne dogaja zaradi zaviranja ampak zaradi pospesevanja, ko peljes ze ven iz zavoja.
Heel-toe shifting? Na navadnih avtomobilih z navadnimi pedali, kjer moras sklopko pritisniti 10cm v globino, da 'prime'? Ah daj no, lepo te prosim. To pocnejo tisti, ki imajo obcutek, da tako sparajo avto in material na avtu. Aja pa da so cool. Zato k babe kr dol padajo, k jim omenis, da brzine menjujes tko k uni k dirkajo!
Pol pa se reces, da bi ti sam tud dirkal, ce neb mel 9.5 dioptrije in si blazno kul!
JanK ::
Me prav zanima kaj od elektronskih pomagal ostane aktivnih v primeru če crkne motor (ABS, EBD, ESP itd)...
Motor ti lahko praktično crkne sam ko se ustaviš.
Ne, finta je v tem, da so zavore mocnejse od motorja. Ce zaviras v paniki in ne stisnes sklopke, se kolesa USTAVIJO, s tem pa tudi motor in vsa pomagala se ugasnejo.
Kot je ze nekdo prej povedal: Na soli varne voznje je prva stvar krasna demonstracija zaviranja pol-pol, t.j., ena stran vozila na asfaltu, druga na "ledu". Ko stisne hkrati sklopko in zavoro, se lepo ustavi pri divjem sklepetanju ABSa. Ce pa samo udari po zavori, se motor takoj ugasne, temu pa sledita dva in pol hitra obrata.
RejZoR ::
Pravzaprav rabiš za pol-pol površine ABS z EBD. Ker ABS sam po sebi sicer bo preprečil blokiranje koles na vsaki podlagi ampak v tem primeru se bojo na eni podlagi kolesa drugače vrtila kot na drugi. EBD pa bo porazdelil zavorno silo tko, da bo na obeh podlagah enaka. Sicer to teoretično gledano lahko pomeni rahlo daljšo zavorno pot ampak bo šel avto naravnost oz kamor ga boš sam hotel usmerit in ne po svoje.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
JanK ::
Brez sklopke pa ni zanemarljivo. Meter in pol razdalje te lahko loči med tem, da se ustaviš pred tovornjakom oz. da končaš pod njim. Bi rekel da to nikakor ni zanemarljivo.
Ne veš kako je bil test narejen, ali niso nikoli spustili sklopko, ali so jo proti koncu, ....
Test je opisan v temle PDFu - z vsemi casi, zaporedji dogodkov,...
JanK ::
Heel-toe shifting? Na navadnih avtomobilih z navadnimi pedali, kjer moras sklopko pritisniti 10cm v globino, da 'prime'? Ah daj no, lepo te prosim. To pocnejo tisti, ki imajo obcutek, da tako sparajo avto in material na avtu. Aja pa da so cool. Zato k babe kr dol padajo, k jim omenis, da brzine menjujes tko k uni k dirkajo!
Ehm, heel-toe je to, da z desno nogo hkrati upravljas z zavoro in plinom, z levo pa s sklopko. Globina sklopke nima veze, morda pa si mislil globino zavore. In tudi pri mojem bivsem (popolnoma serijskem) avtu je slo to zlahka. Pa nisem tegap pocel zaradi "sparanja" ampak zaradi coolness faktorja - totalen frajer sem se zdel samemu sebi, ce sem vozil pri delovnih obratih svojega avta (4500+) ampak cim bolj mehko, z minimiziranim "jerk"-om. Lazje dosegljivo z majhnim "blip"-om na plin preden spustis sklopko po zaviranju, drugace se prevec poveca pojemek. To vse skupaj seveda ne pride v postev pri zaviranju na polno. Takrat samo zavore in sklopka in to je to.
ABX ::
@BigWhale: O zaviranju v sili sem malo zabluzil. Priznam.
S tem da imam malo rezerve, ker zgornja statistika je za motorje. Če ima kdo za avte bi bil hvaležen.
S tem da imam malo rezerve, ker zgornja statistika je za motorje. Če ima kdo za avte bi bil hvaležen.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ABX ()
BlaY0 ::
@gokky:
Imaš prav, se posipam s pepelom. Velja pravilo zadrge. Vendar to ne spremeni dejstva da se folk malo pred in v križišču (tam je to itak prepovedano) ustrajno "uriva" na levi pas. Eni se celo ustavijo in čakajo na menjavo pasu, namesto da bi se peljali naprej do konca kjer velja (še enkrat se posipam s pepelom) pravilo zadrge.
@ABX:
Pri motorju se mi zdi, je situacija bistveno drugačna, saj imaš prednjo in zadnjo bremozo ločenokar pomeni, da lahko razmerje spredaj/zadaj prilagajaš sam...
Ne nabijaj. Pas se združi šele cca. 100m za križiščem in tam velja pravilo zadrge.
Imaš prav, se posipam s pepelom. Velja pravilo zadrge. Vendar to ne spremeni dejstva da se folk malo pred in v križišču (tam je to itak prepovedano) ustrajno "uriva" na levi pas. Eni se celo ustavijo in čakajo na menjavo pasu, namesto da bi se peljali naprej do konca kjer velja (še enkrat se posipam s pepelom) pravilo zadrge.
@ABX:
@BigWhale: O zaviranju v sili sem malo zabluzil. Priznam.
S tem da imam malo rezerve, ker zgornja statistika je za motorje. Če ima kdo za avte bi bil hvaležen.
Pri motorju se mi zdi, je situacija bistveno drugačna, saj imaš prednjo in zadnjo bremozo ločenokar pomeni, da lahko razmerje spredaj/zadaj prilagajaš sam...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
JanK ::
Vendar to ne spremeni dejstva da se folk malo pred in v križišču (tam je to itak prepovedano) ustrajno "uriva" na levi pas. Eni se celo ustavijo in čakajo na menjavo pasu, namesto da bi se peljali naprej do konca kjer velja (še enkrat se posipam s pepelom) pravilo zadrge.
Tole bo verjetno marsikoga izmed starejsnih voznikov presenetilo (kot je mene): taksno "urivanje" ni niti urivanje niti prepovedano. Pred kratkim sem delal izpit iz CPP in to je eksplicitno dovoljeno. Se pravi: cetudi imas za zavijanje v levo (ali desno) samo en pas, cesta, na katero zavijas, pa je dvopasovna, se lahko med voznjo skozi krizisce razvrstis tako, da zapeljes v en ali drugi pas. Seveda ce s tem ne oviras tistih, ki prihajajo nasproti. Ampak, ce teh ni, je popolnoma pravilno in celo zazeleno, saj s tem povecas pretocnost krizisca.
Ne dam roke v ogenj, da je to res pri zdajsnjih (od 1. julija) CPP, pred tem datumom pa je bilo.
ABX ::
Odvisno od situacije, načeloma če dva pasa gresta v enega velja pravilo zadrge.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
BlaY0 ::
@JanK: To je drugo... to o čemer jaz govorim je cesta z dvema pasovoma, križišče in naprej dva pasova... voziš naravnost skozi križišče. Pred križiščem 100 m ta dva pasova loči polna črta kjer torej ne smeš menjati pasu. V samem križišču pa prav tako ne.
@ABX: Daj še enkrat preberi kaj je JanK napisal. Nima prav nobene zveze s pravilom zadrge.
@ABX: Daj še enkrat preberi kaj je JanK napisal. Nima prav nobene zveze s pravilom zadrge.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
JanK ::
@ABX: Ja, zadrga je many-to-one. Jaz govorim o one-to-many.
@BlaY0: Aha, stekam. In ja, se strinjam, se ne sme menjati pasov. Izjema je samo pri zavijanju na dvo ali vec pasovno.
Anyway, ko sem se prvic ucil CPP, te izjeme ni bilo in sedaj vem, da sem nekajkrat po krivici bentil na "cepce, k' ne znajo voz't" :)
@BlaY0: Aha, stekam. In ja, se strinjam, se ne sme menjati pasov. Izjema je samo pri zavijanju na dvo ali vec pasovno.
Anyway, ko sem se prvic ucil CPP, te izjeme ni bilo in sedaj vem, da sem nekajkrat po krivici bentil na "cepce, k' ne znajo voz't" :)
solatko ::
Glede zaviranja, ne bom nič več dodajal, jaz sem na polno zaviral samo za trening in to z motorjem brez ABS, motorjem z ABS, razlićnimi avti brez in različnimi avti z ABS sistemom. Trenirali smo pri 50, 60, 70, 90, 100 in 150, na poligonu, na različnih podlagah in različnih vplivih. ABS, je odličen v idealnih razmerah, vendar je razlika v kateri brzini je avto in to cca 10% na brzino. Pri nizkih hitrostih, je vseeno, kaj in kako pritiskaš, vse je odvisno od podlage in stopnje menjalnika v kateri je. Pri brzinah do 70, je bila zavorna pot pri enakem zaviranju, najdaljša, ob stisnjeni sklopki, najkrajša pa v drugi brzini, razlika skoraj 30%. Kaj to pomeni za pešca, je vsakomur jasno.
Pri zaviranju na polno brez ABS, so mojstri popuščanja zavor, le malenkost zaostali za ABS, skoraj vsi pa smo bili boljši, kot zaviranja v 5. ali 6. brzini.
Pri višjih hitrostih, je zaviranje na polno katastrofa, kar se tiče zavornih poti, proti najprej zmanjšanja hitrosti (tisti ki to obvladamo avtomatsko, smo tukaj briljirali), potem pa zaviranje na polno in vmes še enkrat zmanjšanja s prestavo nižje. Pri polnem zaviranju iz 150, je to pomenilo 50%-ov krajšo pot, vendar je od skoraj 100 voznikov različnih znanj in izkušenj, doseglo samo 12 voznikov. Rezultati pri vozilih brez dodatkov, pa so sploh poglavje zase.
Samo energična menjava brzine in rahla pomoč zavore, spravi avto do 80, dvakrat in več hitreje, kot samo pritisk na polno. Vedno pa gororim, da je potrebno te manevre probat, jih natrenirat in potem to dobro naučeno operacijo lahko uporabimo v vsakdanjem prometu.
Zato pravim, fantje, najdite neko prazno, dosti dolgo parkirišče ali kako industrijsko cesto, ki je v nedeljo prazna (morda se je potrebno dogovorit z varnostnikom in tam preizkusite več načinov ustavljanja. Tako smo se učili mi in nekaterim je to uspelo naštudirati, za eventualno vsakodnevno uporabo.
Ker je trening različnega zaviranja, dokaj naporen za vozilo, naj to preizkusijo tisti, ki se jim hebe za vozilo, saj je to samo delovni stroj, ostali pa veselo uporabljajte svoje načine, vendar pazite, na varnostno razdaljo, saj je morda ravno pred vami nekdo, ki ustavi vozilo pol prej, kot ste ga sposobni ustaviti vi.
Kot sem že velikokrat rekel, hvala bogu in mojemu znanju obnašanja v prometu, mi za enkrat v reall life-u, še ni bilo potrebno zavirati na polno, zato vaje vsako leto ponovim, po navadi v jesensko zimskem času, z avtom in motorjem, da bo prišlo prav, če bo potreba. Upam, da nikoli.
Drugače se je pa najbolje držat napisanih, preizkušenih variant, saj tisto drugo je za specialiste in dirkače, res je, vendar nikjer ne piše, da tega navaden človek, kot sem jaz, ne bi smel znati in po potrebi uporabiti in s tem rešiti kakšno življenje.
Enkrat sem to že omenil, pa bom še enkrat, toliko zaupam svojemu znanju, zbranosti in predvidevanju, da avta še nobenega nisem imel kasko zavarovanega in v življenju še nisem dal od sebe kupončka. Na treh vohilih imam vse žive popuste, ki se jih da dobiti, kot izkušen, varen voznik.
Zame, je to zadosten razlog, da lahko v takšenm forumu, zagovarjam svoja stališča.
Pri zaviranju na polno brez ABS, so mojstri popuščanja zavor, le malenkost zaostali za ABS, skoraj vsi pa smo bili boljši, kot zaviranja v 5. ali 6. brzini.
Pri višjih hitrostih, je zaviranje na polno katastrofa, kar se tiče zavornih poti, proti najprej zmanjšanja hitrosti (tisti ki to obvladamo avtomatsko, smo tukaj briljirali), potem pa zaviranje na polno in vmes še enkrat zmanjšanja s prestavo nižje. Pri polnem zaviranju iz 150, je to pomenilo 50%-ov krajšo pot, vendar je od skoraj 100 voznikov različnih znanj in izkušenj, doseglo samo 12 voznikov. Rezultati pri vozilih brez dodatkov, pa so sploh poglavje zase.
Samo energična menjava brzine in rahla pomoč zavore, spravi avto do 80, dvakrat in več hitreje, kot samo pritisk na polno. Vedno pa gororim, da je potrebno te manevre probat, jih natrenirat in potem to dobro naučeno operacijo lahko uporabimo v vsakdanjem prometu.
Zato pravim, fantje, najdite neko prazno, dosti dolgo parkirišče ali kako industrijsko cesto, ki je v nedeljo prazna (morda se je potrebno dogovorit z varnostnikom in tam preizkusite več načinov ustavljanja. Tako smo se učili mi in nekaterim je to uspelo naštudirati, za eventualno vsakodnevno uporabo.
Ker je trening različnega zaviranja, dokaj naporen za vozilo, naj to preizkusijo tisti, ki se jim hebe za vozilo, saj je to samo delovni stroj, ostali pa veselo uporabljajte svoje načine, vendar pazite, na varnostno razdaljo, saj je morda ravno pred vami nekdo, ki ustavi vozilo pol prej, kot ste ga sposobni ustaviti vi.
Kot sem že velikokrat rekel, hvala bogu in mojemu znanju obnašanja v prometu, mi za enkrat v reall life-u, še ni bilo potrebno zavirati na polno, zato vaje vsako leto ponovim, po navadi v jesensko zimskem času, z avtom in motorjem, da bo prišlo prav, če bo potreba. Upam, da nikoli.
Drugače se je pa najbolje držat napisanih, preizkušenih variant, saj tisto drugo je za specialiste in dirkače, res je, vendar nikjer ne piše, da tega navaden človek, kot sem jaz, ne bi smel znati in po potrebi uporabiti in s tem rešiti kakšno življenje.
Enkrat sem to že omenil, pa bom še enkrat, toliko zaupam svojemu znanju, zbranosti in predvidevanju, da avta še nobenega nisem imel kasko zavarovanega in v življenju še nisem dal od sebe kupončka. Na treh vohilih imam vse žive popuste, ki se jih da dobiti, kot izkušen, varen voznik.
Zame, je to zadosten razlog, da lahko v takšenm forumu, zagovarjam svoja stališča.
Delo krepa človeka
solatko ::
Trenutno na benzu, na testiranjih so bile različne mašine od 70kw - 270+kw. Je pa dejansko dober občutek, ko nekaj uspeš naštudirat bolje od večine.
Znanje vedno daje dober občutek in redko te zahebe, pri slabem znanju, je kot pri lotu, včasih rata, največkrat se zalomi. Drugače pa je vse odvisno od tega, v kakšno situacijo se spraviš, saj je 99,9% odvisno od tebe samega. Vedno je potrebno voziti z rezervo, svoje sposobnosti pa preizkušat na neobljudenih prometnih površinah (včasih smo za to imeli BTC, saj je bilo v nedeljo praktično prazno, prostora pa ogromno.
Testiralo in treniralo pa se je v A in takrat še zahodni Nemčiji. Treninge imajo skoraj vse tovarne avtomobilov, na svojih poligonih, včasih si rabil povabilo, torej nekoga, ki je garantiral zate, da imaš osnovna znanja (to je potekalo v okviru pridobivanja tekmovalnih licenc), danes pa so te zadeve tako drage, da so le za redke. Seveda pa povabilo še vedno velja, vendar je do njega težko priti, saj še novinarske ekipe, ki pišejo za večino svetovnih avtomobilističnih revij, niso vedno vabljene brezplačno.
Za poznejše tekmovalno udejstvovanje, pa ni bilo preveč denarja nikoli (za to, moraš pač imeti denarja, ogromno - preveč), zato tudi razen Štroka in Aleša Pušnika, nismo imeli veliko dobrih tekmovalcev v tovarniških ekipah, če prav so nekateri, na testiranjih dosegli krepko najboljše rezultate, pozneje so tekmovali s predelanimi zastavami in kakšnimi drugimi tovarniškimi vozili, ki so bili samo delno tekmovalno opremljeni (podvozje, školjka in en motor na leto, je stalo okoli 100kDEM, menjalniki pa še po 25kDEM).
Znanje vedno daje dober občutek in redko te zahebe, pri slabem znanju, je kot pri lotu, včasih rata, največkrat se zalomi. Drugače pa je vse odvisno od tega, v kakšno situacijo se spraviš, saj je 99,9% odvisno od tebe samega. Vedno je potrebno voziti z rezervo, svoje sposobnosti pa preizkušat na neobljudenih prometnih površinah (včasih smo za to imeli BTC, saj je bilo v nedeljo praktično prazno, prostora pa ogromno.
Testiralo in treniralo pa se je v A in takrat še zahodni Nemčiji. Treninge imajo skoraj vse tovarne avtomobilov, na svojih poligonih, včasih si rabil povabilo, torej nekoga, ki je garantiral zate, da imaš osnovna znanja (to je potekalo v okviru pridobivanja tekmovalnih licenc), danes pa so te zadeve tako drage, da so le za redke. Seveda pa povabilo še vedno velja, vendar je do njega težko priti, saj še novinarske ekipe, ki pišejo za večino svetovnih avtomobilističnih revij, niso vedno vabljene brezplačno.
Za poznejše tekmovalno udejstvovanje, pa ni bilo preveč denarja nikoli (za to, moraš pač imeti denarja, ogromno - preveč), zato tudi razen Štroka in Aleša Pušnika, nismo imeli veliko dobrih tekmovalcev v tovarniških ekipah, če prav so nekateri, na testiranjih dosegli krepko najboljše rezultate, pozneje so tekmovali s predelanimi zastavami in kakšnimi drugimi tovarniškimi vozili, ki so bili samo delno tekmovalno opremljeni (podvozje, školjka in en motor na leto, je stalo okoli 100kDEM, menjalniki pa še po 25kDEM).
Delo krepa človeka
Blinder ::
Me prav zanima kaj od elektronskih pomagal ostane aktivnih v primeru če crkne motor (ABS, EBD, ESP itd)...
Motor ti lahko praktično crkne sam ko se ustaviš.
Probaj bremzat s 6 ali 5 prestavo pa pol povej kdaj boš doživel engine stall...
avto ki ima 6 brzin valda ima tudi abs Če pa ti blokirajo kolesa itak ne rabiš ne servovolana - ker itak avto ne zavija - ne servozavore - itak jo maš preveč prtisnjeno.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
solatko ::
Ko crkne motor, imaš še vedno vse pod napetostjo, dela pa kolikor je kvalitete. Pri dragih, dela čisto vse, potem pa zneskovno, vedno manj. Že sami sistemi, so od avta do avta različno uporabni (v nekaterih so samo za okras in višjo ceno). Je pa tako, da motor crkne malo prej, predno se avto čisto ustavi in ni prav nobene škode, če vse odpove.
Ni še nobenmu crknil avto pri speljevanju - kaj je ostalo prigano? Kontakt moraš izklopit in ponovno vklopit, počakat da vgasne lučka in motor prižge, kar direkt, po ugasnenju mašine ne gre, ker je vgrajeno varovalo, da ne moreš vžgati že delujočega motorja še enkrat. Ko crkne motor, vse deluje, če pa ga namerno ugasneš, pa moraš obrniti kljuć in takrat vse uporabnike izklopiš, zato je vožnja z ugasnjenim motorjem, kar je eden od S-T strokovnjakov v drugi temi, prodajal za varčevanje z gorivom, sila nevarno početje.
Ni še nobenmu crknil avto pri speljevanju - kaj je ostalo prigano? Kontakt moraš izklopit in ponovno vklopit, počakat da vgasne lučka in motor prižge, kar direkt, po ugasnenju mašine ne gre, ker je vgrajeno varovalo, da ne moreš vžgati že delujočega motorja še enkrat. Ko crkne motor, vse deluje, če pa ga namerno ugasneš, pa moraš obrniti kljuć in takrat vse uporabnike izklopiš, zato je vožnja z ugasnjenim motorjem, kar je eden od S-T strokovnjakov v drugi temi, prodajal za varčevanje z gorivom, sila nevarno početje.
Delo krepa človeka
Rešpetlin ::
Pri vožnji z ugasnjenim motorjem daš praktično takoj ključ nazaj v kontakt oz. v IGN-2, tako da elektronika mirno dela dalje. Pravi majstri si vgradijo še bypass stikalo, da jim ni treba toliko operirati s ključem.
Seveda pa odpovedo servo črpalke in posledično (po par stiskih) tudi zavore otrdijo.
Seveda pa odpovedo servo črpalke in posledično (po par stiskih) tudi zavore otrdijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Rešpetlin ()
Buggy ::
kake cvetke preberes tukaj da te je se bolj strah kaki pacienti se vozijo po cestah...po klancu ugasnit motor ...jezus !!!
jype ::
Buggy> po klancu ugasnit motor ...jezus !!!
To ni nič posebnega. Jaz poznam ljudi, ki pred cestninsko postajo Kozina ugasnejo motor in pripeljejo do koperske obvoznice z ugasnjenim.
Seveda so vsi po vrsti izjemni vozniki, ki so vsi prevozili pet milijonov kilometrov in niso imeli še niti ene nesreče.
To ni nič posebnega. Jaz poznam ljudi, ki pred cestninsko postajo Kozina ugasnejo motor in pripeljejo do koperske obvoznice z ugasnjenim.
Seveda so vsi po vrsti izjemni vozniki, ki so vsi prevozili pet milijonov kilometrov in niso imeli še niti ene nesreče.
Buggy ::
jype ::
Buggy> jah kaj naj recem...gliha v kup striha
Ja, taki kot ti in solatko so. Saj verjetno se iz gostilne poznate.
Ja, taki kot ti in solatko so. Saj verjetno se iz gostilne poznate.
Aston_11 ::
Buggy> po klancu ugasnit motor ...jezus !!!
To ni nič posebnega. Jaz poznam ljudi, ki pred cestninsko postajo Kozina ugasnejo motor in pripeljejo do koperske obvoznice z ugasnjenim.
Seveda so vsi po vrsti izjemni vozniki, ki so vsi prevozili pet milijonov kilometrov in niso imeli še niti ene nesreče.
Ekstremni šparovci s preveč časa.
BlaY0 ::
jype ::
BlaY0> Jaz poznam pa enega, ki ima prevoženih 6,2 milijona kilometrov...
V tem času mu je ziher zevoluirala še ena noga, da loh vsa pedala hkrati prtiska.
V tem času mu je ziher zevoluirala še ena noga, da loh vsa pedala hkrati prtiska.
solatko ::
jype - Kolega je pred leti dobil zlato MercedesBenz značko, za prevoženih 1mio km, brez generalne, tako da ne se preveč čudit, saj so ljudje, ki od začetka delovne dobe do penzije vozijo špedicijo ali kakšno drugo obliko cestnih prevozov, kjer se dela tudi po tisoč km/dnevno (včasih se ni gledalo na počitek in so nekateri extremi vozili tudi po 24+ ur skupaj).
Kolega - serviser kavnih avtomatov ima povprečje 300km/dan.
Sedaj pa vzemi svinčnik in računaj.
Bi pa tretja roka včasih prav prišla tistim, ki stalno telefonirajo v avtu.
Pa mimogrede, v gostilne zahajam izredno malo, bolj v bife na kavice in tam se ponavadi pogovarjamo o športu in sexu, ne o prometu.
Kolega - serviser kavnih avtomatov ima povprečje 300km/dan.
Sedaj pa vzemi svinčnik in računaj.
Bi pa tretja roka včasih prav prišla tistim, ki stalno telefonirajo v avtu.
Pa mimogrede, v gostilne zahajam izredno malo, bolj v bife na kavice in tam se ponavadi pogovarjamo o športu in sexu, ne o prometu.
Delo krepa človeka
BlaY0 ::
BlaY0> Jaz poznam pa enega, ki ima prevoženih 6,2 milijona kilometrov...
V tem času mu je ziher zevoluirala še ena noga, da loh vsa pedala hkrati prtiska.
Tega ne vem (nisem preverjal). Vem pa da je enkrat na prehodu za pešče "padel" pod kolesa vozila, ki ga je vozil D.K. s 13.652 prevoženimi kilometri in je tragično preminil. Na pa smo izgubili še enega z "izkušnjami". Na koncu bodo ostali samo še neizkušeni. Ampak med vsemi temi neizkušenimi bo definitivno nekdo, ki bo najbolj izkušen
Kolega - serviser kavnih avtomatov ima povprečje 300km/dan.
Se pravi gre za poklicnega voznika, ki v prostem času (ki mu ostane) popravlja kavne avtomate?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Pyr0Beast ::
Če ti crkne motor med zaviranjem (na snegu se to blazno rado zgodi) spustiš bremzo pa se zalavfa.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
BlaY0 ::
Na snegu obstaja verjetnost da se ti ne bo, ker sta kotalni upor in sila lepenja "lahko" premajhna in se kolo ne bo začelo kotaliti. Bi pa moral bit ta sneg jasno zelo "zlizan" ali celo leden pa verjetno slabe (letne) gume etc.
Matako ::
Zato, ko voziš, je najbolj pomembno to da si zbran, ker dober voznik "čuti" nevarnost preden pride.
Tisto so nindže.
V nefilmskem življenju ni tega čuta.
/\/\.K.
solatko ::
BlaY0 - Zgleda, da imaš res izredno malo izkušenj, se pravi, da si sorazmerno mlad.
Servisiranje kavnih avtomatov pomeni obisk bifeja vsaj enkrat tedensko, dostava kave, čiščenje aparata......, kilometri so odvisni od rajona, ki ga posamezni serviser pokriva, podoben posel in km imajo tudi tisti, ki polnijo razne druge avtomate - hrana, pijača, čokoladice, sendviči......., zato ne trolaj, če poklicev in dejavnosti ne poznaš, tako kot se ne znaš obnašati v prometu.
Matako - ti si pa še eden, ki preveč spramlja filme. Voznik mora predvidevat, kaj se lahko pripeti, ker večina voznikov ni sposobno predvidevat niti tega, da, če prvi v koloni zavira, bo verjetno tudi tisti pred njim, imaš toliko naletov, kar poslušaj radio, ko vsakih nekaj minut, nekje v SLO poči in je zastoj, večina tega so naleti vozil, na tistega pred njim. Ko pelješ ob gozdu, lahko pričakuješ živali na cesti, ko se to zgodi, presenečenja ni, seveda je potrebno potem še pravilno reagirat.
Za to ne rabiš biti ninja, kateri čuti delujejo v realnem življenju, je pa odvisno od posameznika. Mene ne boš presenetil z tihim prihodom od zadaj, če ti to kaj pove. Človek marsikaj začuti prej, predno se zgodi, vendar zavest ne zazna vsega, oziroma teh občutkov ne znamo definirat. Vprašaj kakšnega, ki se ukvarja z jogo ali kakšno drugo vzhodnjaško filozofijo.
Servisiranje kavnih avtomatov pomeni obisk bifeja vsaj enkrat tedensko, dostava kave, čiščenje aparata......, kilometri so odvisni od rajona, ki ga posamezni serviser pokriva, podoben posel in km imajo tudi tisti, ki polnijo razne druge avtomate - hrana, pijača, čokoladice, sendviči......., zato ne trolaj, če poklicev in dejavnosti ne poznaš, tako kot se ne znaš obnašati v prometu.
Matako - ti si pa še eden, ki preveč spramlja filme. Voznik mora predvidevat, kaj se lahko pripeti, ker večina voznikov ni sposobno predvidevat niti tega, da, če prvi v koloni zavira, bo verjetno tudi tisti pred njim, imaš toliko naletov, kar poslušaj radio, ko vsakih nekaj minut, nekje v SLO poči in je zastoj, večina tega so naleti vozil, na tistega pred njim. Ko pelješ ob gozdu, lahko pričakuješ živali na cesti, ko se to zgodi, presenečenja ni, seveda je potrebno potem še pravilno reagirat.
Za to ne rabiš biti ninja, kateri čuti delujejo v realnem življenju, je pa odvisno od posameznika. Mene ne boš presenetil z tihim prihodom od zadaj, če ti to kaj pove. Človek marsikaj začuti prej, predno se zgodi, vendar zavest ne zazna vsega, oziroma teh občutkov ne znamo definirat. Vprašaj kakšnega, ki se ukvarja z jogo ali kakšno drugo vzhodnjaško filozofijo.
Delo krepa človeka
RejZoR ::
Zato, ko voziš, je najbolj pomembno to da si zbran, ker dober voznik "čuti" nevarnost preden pride.
Tisto so nindže.
V nefilmskem življenju ni tega čuta.
BS. Temu se reče predvidevanje in ni prav nobena nindžasta vrlina...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Pyr0Beast ::
Na snegu obstaja verjetnost da se ti ne bo, ker sta kotalni upor in sila lepenja "lahko" premajhna in se kolo ne bo začelo kotaliti. Bi pa moral bit ta sneg jasno zelo "zlizan" ali celo leden pa verjetno slabe (letne) gume etc.
Tudi to je res. V prvi zadeva ni zaštartala, v drugih in višjih pa bp (če je bila ok hitrost)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Utk ::
Buggy> po klancu ugasnit motor ...jezus !!!
To ni nič posebnega. Jaz poznam ljudi, ki pred cestninsko postajo Kozina ugasnejo motor in pripeljejo do koperske obvoznice z ugasnjenim.
Seveda so vsi po vrsti izjemni vozniki, ki so vsi prevozili pet milijonov kilometrov in niso imeli še niti ene nesreče.
Nekdo je pri takem manevru po nesreči še malo povlekel ključ ven. Kaj se je zgodilo na prvem ovinku, menda vemo...no, dobro da je bil na dost široki cesti. Je pa res, da ni imel 5 milijonov za sabo, ampak morda kak milijonček. Najbrž zato...
Me prav zanima kaj od elektronskih pomagal ostane aktivnih v primeru če crkne motor (ABS, EBD, ESP itd)...
Motor ti lahko praktično crkne sam ko se ustaviš.
Res al kaj? Če se začneš vrtet pri 70 na uro ti bo, ko te bo poslalo v rikverc, motor nazaj vžgal? Ali šele potem ko boš šel spet naprej?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Pyr0Beast ::
>
Nekdo je pri takem manevru po nesreči še malo povlekel ključ ven. Kaj se je zgodilo na prvem ovinku, menda vemo...no, dobro da je bil na dost široki cesti. Je pa res, da ni imel 5 milijonov za sabo, ampak morda kak milijonček. Najbrž zato...
Nič se ni zgodilo. Model ga je zvozil, ker se volan ni še zaklenil. Poleg tega tega ne delaš s tem da obrneš ključ do kraja ampak samo toliko da crkne mašina.
Nekdo je pri takem manevru po nesreči še malo povlekel ključ ven. Kaj se je zgodilo na prvem ovinku, menda vemo...no, dobro da je bil na dost široki cesti. Je pa res, da ni imel 5 milijonov za sabo, ampak morda kak milijonček. Najbrž zato...
Nič se ni zgodilo. Model ga je zvozil, ker se volan ni še zaklenil. Poleg tega tega ne delaš s tem da obrneš ključ do kraja ampak samo toliko da crkne mašina.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
jype ::
V avtomobilih ki jih vozim jaz tako zastarelih naprav kot so ključi in ključavnice k sreči ni več vgrajenih.
Buggy ::
vi ki po klancu vozite z ugasnjenim motorjem, dajte se luci pogasnit, se bo se malo prisparalo...ehh pa kaj vas briga, ce ne boste toliko vidni...bomo ze ostali na vas pazili...vi ste ekolosko ozavesceni in samo skrbite za dobrobit na nasi zemljici...pa da bo se manjsa teza avta vrzte ven v naravo se kaksen cik in piksno osvezilne pijace...tudi to bo kaksen mililiter bencina prisparal...way-to-go...banana.
Pa se juznakom smejimo?! Tukaj se sele najdejo cvetke :D
Pa se juznakom smejimo?! Tukaj se sele najdejo cvetke :D
T-h-o-r ::
to 60. stran bi lahko imo imenovali kar insanity page
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Utk ::
>
Nekdo je pri takem manevru po nesreči še malo povlekel ključ ven. Kaj se je zgodilo na prvem ovinku, menda vemo...no, dobro da je bil na dost široki cesti. Je pa res, da ni imel 5 milijonov za sabo, ampak morda kak milijonček. Najbrž zato...
Nič se ni zgodilo. Model ga je zvozil, ker se volan ni še zaklenil. Poleg tega tega ne delaš s tem da obrneš ključ do kraja ampak samo toliko da crkne mašina.
Je se zaklenil. Ja če imaš samo milijon za sabo, še ne veš tega, da ne smeš ključa ven povlečt...verjetno ga je obrnil in avtomatsko potegnil vn, kot da bi bil doma pred garažo.
jype, ključi in ključavnice niso zastareli. Imajo svoje prednosti...dvomim, da ti bi avto na knof dovolil, da ga ugasneš pri 100 na uro. Ali ti bi?:)
T-h-o-r ::
samo, ko včasih bereš solatkona, prav vidiš tipsona v dirkalni pozi z dirkalnim sedežem za volanom, pot mu teče s čela in zobe stiska :D
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Buggy ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prehitevanje kolone (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 24373 (20763) | facepalm |
⊘ | Počasni vozniki (strani: 1 2 3 4 … 33 34 35 36 )Oddelek: Na cesti | 270097 (241128) | dzinks63 |
⊘ | Omejitve hitrosti za motoriste (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 34542 (28770) | bluefish |
» | Posnetek prometne nesreče - Pravilna reakcija? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 17753 (14153) | solatko |