Forum » Igre » opis sistemskih zahtev pri igrah
opis sistemskih zahtev pri igrah
M@73Y ::
Lep pozdrav. gledam sistemske zahteve za raznorazne vrste iger za PC in pri nobeni ne najdem zahteve po hitrosti trdega diska. Meni se zdi hitrost trdega diska zelo pomembna, saj se ti ja igra naloži iz njega. in če vsebuje igra veliko scen in tekstur, se morajo v vsakem primeru le te iz hiska 'skopirati' v ram in pri tem lahko pride do zakasnitev. če nekdo igra na ata 33 disku mu bo igra sigurno počasneje delovala kakor tisti ki igra na sata2 disku.
Če se motim in nasploh prosim za kakšno mnenje o tej zadevi.
Lp, matej
Če se motim in nasploh prosim za kakšno mnenje o tej zadevi.
Lp, matej
..jump into psytrance tunnel..
Vesoljc ::
jah trend pocasi leze v asinhrono nalaganje podatkov (sprotno nalaganje podatkov) in TU postaja disk zares ozko grlo. vecina iger namrec prednalozi vecino podatkov v pomnilnik, ter z diska streama recimo samo glaszbo ali video. zdej, ce je kolicina pomnilnika premajhna potem zacenejo "pomagati" windowsi, kar pa ni najbolje :)
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
mojsterleo ::
po mojem je to cist brezveze zato ker tudi za rame ne pise da rabis npr pc3200 za igranje dolocene igre
kar se tice diskov pa defrag dela cudeze
kar se tice diskov pa defrag dela cudeze
Mavrik ::
Do zdaj disk res ni bil pomemben za igre, ker se je vse naložilo pred vstopom in si tako v najslabšem primeru pač malo dlje čakal.
Od zdaj pa itak namerava zahteve Microsoft standardizirati z Vista ratingi, kjer bo sistem dobo oceno med 1 in 5, ter bo na igri pisalo kako dober rating potrebuje za gladko delovanje. K temu ratingu pa tudi prispeva disk.
Od zdaj pa itak namerava zahteve Microsoft standardizirati z Vista ratingi, kjer bo sistem dobo oceno med 1 in 5, ter bo na igri pisalo kako dober rating potrebuje za gladko delovanje. K temu ratingu pa tudi prispeva disk.
The truth is rarely pure and never simple.
Izi ::
Trdi Disk je najpočasnejši del računalnika, to je dejstvo.
Ampak vedno se vse najprej naloži iz diska v RAM in šele na to se zažene.
V tistem času, ko se podatki pretakajo iz diska v RAM se igra ponavadi ustavi in ti gledaš na ekranu črtico, ki kaže koliko časa bo to še trajalo.
Ko je vse potrebno v RAMU se igra zopet nadaljuje. In disk nato počiva in nič ne vpliva na hitrost igre.
Disk je proti RAMU in ostalim komponentam v računalniku tako grozno počasen, da sploh ni omembe vreden. Disk je tako strašansko počasen, da se direkt z njega ne da zagnati popolnoma nič in zato tudi ne pišejo zahtev za njegovo hitrost, ker so tudi najhitrejši diski vsaj 100-krat počasnejši od najpočasnejšega RAMA.
Ali se podatki iz diska berejo z 30 ali 60 MB na sekundo ni nobene razlike proti podatkom, ki na grafični kartici drvijo z hitrostmi ki se merijo že v Gigabajtih na sekundo in ne v Megabajtih na sekundo
Problem z diskom torej nastane šele takrat ko imaš ti premajhen RAM in se ne more vse potrebno prenesti v RAM in tako se podatki zapišejo v Virtualni RAM, ki pa je samo navadna datoteka na disku in takrat je hitrost diska še kako pomembna.
Ampak, ker med zahtevami igre ponavadi piše koliko RAMA ti potrebuješ se ne more zgoditi, da bi igra tekla iz diska, če ti izpolnjuješ zahtevo po dovolj RAMA.
Ker pa novejše igre trenutno zahtevajo med 1,5 in 2 GB RAMA se najde precej ljudi, ki igro poganjajo na sistemu z "samo" 1GB RAMA. Takrat je pa skoraj polovica igre v virtualnem RAMU na disku in tako se bo seveda igra zatikala.
Torej disk pride v računico o hitrosti diska šele če imaš ti premalo RAMA.
Če se ti zdi, da je igra počasna in non-stop melje po disku, ni treba kupiti hitrejšega diska ampak dodatni RAM.
Pri novejših igra je zahteva 1,5 GB RAMA ampak ne smeš pozabiti, da je 0,5 GB RAMA ponavadi že porabljena za delovanje samega OS in raznoraznih programčkov, ki tečejo v ozadju, pa tudi izdelovalci igre so ponavadi precej skromni z navajanjem zahtev za normalno igranje.
Tako, da če k zahtevanim 1,5 GB dodaš še 0,5 za sam OS in še 0,5 za rezervo, boš bobil da rabiš 2,5GB RAMA za normalno igranje danes najnovejših iger. Če izpolnjuješ to, potem lahko disk mirno črtaš izmed komponent, ki vplivajo na hitrost igre.
Je pa seveda res, da boš z hitrim diskom čakal na začetku pol manj časa, da se igra zažene in tudi v igri med vmesnim nalaganjem območij boš čakal pol manj časa.
To z nalagalnimi časi je dandanes postalo že resen problem, saj nekateri z zelo počasnimi diski čakajo tudi 5 minut, da se jim igra sploh zažene Potem pa teče normalno, če imajo seveda dosti RAMA.
Ta problem poskušajo rešiti tako, da se tudi med igranjem igre počasi nalagajo podatki iz diska v RAM.
Seveda pa mora to nalaganje podatkov kontrolirati procesor, ki mu tako zmanjka časa za poganjanje igre in spet se igra začne zatikati
To bodo rešili šele v novih igrah, ki bodo nujno rabile večjedrne procesorje.
V novih igrah bo eno jedro procesorja vedno zadolženo samo za nalaganje podatkov iz diska v RAM. To pa bo potekalo brez problemov popolnoma v ozadju in ne bo motilo igre.
In tako hitrost diska tudi v prihodnje ne bo problem, bomo pa seveda nujno rabili večjedrne procesorje
Ampak vedno se vse najprej naloži iz diska v RAM in šele na to se zažene.
V tistem času, ko se podatki pretakajo iz diska v RAM se igra ponavadi ustavi in ti gledaš na ekranu črtico, ki kaže koliko časa bo to še trajalo.
Ko je vse potrebno v RAMU se igra zopet nadaljuje. In disk nato počiva in nič ne vpliva na hitrost igre.
Disk je proti RAMU in ostalim komponentam v računalniku tako grozno počasen, da sploh ni omembe vreden. Disk je tako strašansko počasen, da se direkt z njega ne da zagnati popolnoma nič in zato tudi ne pišejo zahtev za njegovo hitrost, ker so tudi najhitrejši diski vsaj 100-krat počasnejši od najpočasnejšega RAMA.
Ali se podatki iz diska berejo z 30 ali 60 MB na sekundo ni nobene razlike proti podatkom, ki na grafični kartici drvijo z hitrostmi ki se merijo že v Gigabajtih na sekundo in ne v Megabajtih na sekundo
Problem z diskom torej nastane šele takrat ko imaš ti premajhen RAM in se ne more vse potrebno prenesti v RAM in tako se podatki zapišejo v Virtualni RAM, ki pa je samo navadna datoteka na disku in takrat je hitrost diska še kako pomembna.
Ampak, ker med zahtevami igre ponavadi piše koliko RAMA ti potrebuješ se ne more zgoditi, da bi igra tekla iz diska, če ti izpolnjuješ zahtevo po dovolj RAMA.
Ker pa novejše igre trenutno zahtevajo med 1,5 in 2 GB RAMA se najde precej ljudi, ki igro poganjajo na sistemu z "samo" 1GB RAMA. Takrat je pa skoraj polovica igre v virtualnem RAMU na disku in tako se bo seveda igra zatikala.
Torej disk pride v računico o hitrosti diska šele če imaš ti premalo RAMA.
Če se ti zdi, da je igra počasna in non-stop melje po disku, ni treba kupiti hitrejšega diska ampak dodatni RAM.
Pri novejših igra je zahteva 1,5 GB RAMA ampak ne smeš pozabiti, da je 0,5 GB RAMA ponavadi že porabljena za delovanje samega OS in raznoraznih programčkov, ki tečejo v ozadju, pa tudi izdelovalci igre so ponavadi precej skromni z navajanjem zahtev za normalno igranje.
Tako, da če k zahtevanim 1,5 GB dodaš še 0,5 za sam OS in še 0,5 za rezervo, boš bobil da rabiš 2,5GB RAMA za normalno igranje danes najnovejših iger. Če izpolnjuješ to, potem lahko disk mirno črtaš izmed komponent, ki vplivajo na hitrost igre.
Je pa seveda res, da boš z hitrim diskom čakal na začetku pol manj časa, da se igra zažene in tudi v igri med vmesnim nalaganjem območij boš čakal pol manj časa.
To z nalagalnimi časi je dandanes postalo že resen problem, saj nekateri z zelo počasnimi diski čakajo tudi 5 minut, da se jim igra sploh zažene Potem pa teče normalno, če imajo seveda dosti RAMA.
Ta problem poskušajo rešiti tako, da se tudi med igranjem igre počasi nalagajo podatki iz diska v RAM.
Seveda pa mora to nalaganje podatkov kontrolirati procesor, ki mu tako zmanjka časa za poganjanje igre in spet se igra začne zatikati
To bodo rešili šele v novih igrah, ki bodo nujno rabile večjedrne procesorje.
V novih igrah bo eno jedro procesorja vedno zadolženo samo za nalaganje podatkov iz diska v RAM. To pa bo potekalo brez problemov popolnoma v ozadju in ne bo motilo igre.
In tako hitrost diska tudi v prihodnje ne bo problem, bomo pa seveda nujno rabili večjedrne procesorje
Mavrik ::
Okej, nalaganje podatkov z diska pa res ni nikakor procesorsko zahtevna operacija. Drugo jedro se bo uporabljalo za vse kaj drugega kot pa nalaganje podatkov. Recimo fiziko ali AI se da fino ločiti.
The truth is rarely pure and never simple.
Izi ::
Drugo jedro se bo uporabljalo za vse kaj drugega kot pa nalaganje podatkov.
Tisto "vse kaj drugega" pa bodo prevzeli tretje in četrto jedro
OK, resno.
Z podatki ima procesor kar nekaj dela, saj upravlja čisto vse kar je v RAMu, določa kdaj se bo kaj preneslo iz diska v RAM in kaj v RAMU ni več potrebno, določa kam iz RAMA gredo naprej vsi ti podatki in vse te reči lahko porabijo tudi do 10% enega kar močnega procesorja.
Pri Alan Waku, ki bo nujno rabil vsaj dvojedrni procesor je še znano, da bo imel eno nit za nalaganje ogromnih področij v ozadju, drugo nit bo imel za računanje fizike, ki jo bo sedaj prevzel procesor po vzoru tiste dodatne kartice Physix, ki se verjetno ne bo uveljavila in spet svojo nit za sprotno ustvarjanje terena.
Sedaj, katero nit bo prevzelo kakšno jedro je odvisno od števila le teh.
Ko so niti enkrat narejene jih je popolnoma enostavno prestavljati iz enega jedra na drugega. Bodo že preizkusili in videli katera kombinacija se najbolje obnese.
Če boš imel "samo" dvojedrni procesor potem bo verjetno vse te dodatne niti obdelovalo drugo jedro, kar bo še vedno znalo povzročiti kakšno manjše zatikanje.
Če pa boš imel 4-jedrni procesor, ki bo čez eno leto, ko bo ta igra zunaj verjetno že "dokaj običajen", pa bo vsaka nit na svojem jedru.
Vsekakor pravijo, da nalaganje ogromnih ozemelj ne bo na prvem jedru ampak v ozadju na drugem, tretjem ali kateremkoli že jedru.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Izi ()
Shegevara ::
dej izi, malo sem sebičen kje ti vse to izveš?
Kakšna je pa prihodnost diskov?
pomoje sta dve
-stoječi disk (podobno kot RAM)
-na internetu prosto plavajoči podatki.
dej še kaj povej
Kakšna je pa prihodnost diskov?
pomoje sta dve
-stoječi disk (podobno kot RAM)
-na internetu prosto plavajoči podatki.
dej še kaj povej
Izi ::
Kakšna je pa prihodnost diskov?
Kolikor daleč pokaže moja steklena kugla ni videti nobenih večjih sprememb.
Še za kar nekaj naslednjih let lahko zatrdno rečem, da bomo imeli počasne diske za shranjevanje kode in hiter RAM za izvrševanje kode.
Pri Trdih diskih in pri RAMu se bo hitrost zelo počasi večala, medtem ko se bo kapaciteta podvajala na vsaki dve leti.
Medtem ko imamo danes v naših kišticah 500 GB Trdega diska in 2GB RAMA, bomo imeli čez dve leti 1TB Trdega diska in 4GB RAMA, hitrost pa bo večja zgolj za malenkost.
Torej pri diskih, zaenkrat nič radikalnih sprememb.
darkolord ::
Pri novejših igra je zahteva 1,5 GB RAMA
Tolko je kvečjemu zahteva za cel sistem, ne pa samo za igro.
Diske bomo drugače meli hibridne in solid-state
Tolko je kvečjemu zahteva za cel sistem, ne pa samo za igro.
Diske bomo drugače meli hibridne in solid-state
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
Mavrik ::
Ali pa ne. Verjetno mo še kar nekaj časa gonili dobre stare steklene plošče. Tudi če bi bila neka bum tehnologija na obzorju (in je ni), bi še vseeno trajalo par let da se uveljavi.
Izi: Tak simpl kot ti razlagaš pa že spet ni. Tebi nič ne pomaga ekstra nit za nalaganje terena, če nimaš pojma kaj boš nalagal, ker ti je to odvisno od glavne niti. Prav tako ti ne moreš tako zlahka ločiti nit za fiziko in grafiko, ker sta si tudi med sabo odvisni in ne moreta laufati asinhrono. Tako ločevanje se v teoriji sliši precej kul, je pa v praksi malo težje izvesti tako, da dobiš neko pospešitev in ne samo brezvezno kompliciranje kode. Tako da sklepam da bodo v eni niti laufali vsi pomembni procesi glavne zanke, torej grafika/fizika, na drugi pa kako nalaganje stopenj (če bo špil premočrten, česar se vsi veselimo), kaki pomožni izračuni AI situacije ipd. Vseeno pa sem še mnenja da se gre za preseravanje, saj keri drugi pogon pokaže več brez takih absurdnih sistemskih zahtev.
Kar se pa porabe rama tiče, pa je (zaradi lenobe avtorjev?) kar nekaj novih špilov tako grozno neoptimiziranih in hroščatih (DMoM&M in Gothic 3 pridejo na misel) da rabiš 2 GB če se nočeš postarati med nalagalnimi časi.
Izi: Tak simpl kot ti razlagaš pa že spet ni. Tebi nič ne pomaga ekstra nit za nalaganje terena, če nimaš pojma kaj boš nalagal, ker ti je to odvisno od glavne niti. Prav tako ti ne moreš tako zlahka ločiti nit za fiziko in grafiko, ker sta si tudi med sabo odvisni in ne moreta laufati asinhrono. Tako ločevanje se v teoriji sliši precej kul, je pa v praksi malo težje izvesti tako, da dobiš neko pospešitev in ne samo brezvezno kompliciranje kode. Tako da sklepam da bodo v eni niti laufali vsi pomembni procesi glavne zanke, torej grafika/fizika, na drugi pa kako nalaganje stopenj (če bo špil premočrten, česar se vsi veselimo), kaki pomožni izračuni AI situacije ipd. Vseeno pa sem še mnenja da se gre za preseravanje, saj keri drugi pogon pokaže več brez takih absurdnih sistemskih zahtev.
Kar se pa porabe rama tiče, pa je (zaradi lenobe avtorjev?) kar nekaj novih špilov tako grozno neoptimiziranih in hroščatih (DMoM&M in Gothic 3 pridejo na misel) da rabiš 2 GB če se nočeš postarati med nalagalnimi časi.
The truth is rarely pure and never simple.
Izi ::
Tolko je kvečjemu zahteva za cel sistem, ne pa samo za igro.
Ja, seveda. Sam Windows OS in še par programčkov, ki jih stalno gonimo v ozadju rabi zase skoraj 0,5 GB RAMA.
Saj so napisane zahteve vedno mišljene za celotni računalnik in ne samo za igro samo.
Diske bomo drugače meli hibridne in solid-state
Verjamem, da bi si to vsi želeli, tudi jaz, ampak razlogi zakaj se to ne bo zgodilo, so precej močni.
Prva stvar je, da bi tudi taki diski, bili še vedno počasnejši kot RAM in bi torej RAM še vedno rabili.
Drugo še bolj pomembno pa je dejstvo, da bomo v prihodnje rabili vedno več prostora za shranjevanje podatkov. Ena igra danes zasede že okoli 4 GB, en film okoli 1GB, ko bomo prešli na HD bo en film dolg 10 GB, samo Operacijski sistem Vista rabi 20 GB, da ga sploh lahko namestiš in nato rabiš še enkrat toliko, da namestiš vse potrebne programe.
Tako, da je danes vse kar je manj kot 100 GB premalo in neuporabno.
Solid-state diski so zunaj že precej let ampak se niso uveljavili, ker so milorečeno predragi.
Kdo pa misliš, da bo dal milijon, da bo imel isto prostora kot na disku za 20k SIT. Nihče.
Da bi se kaj pocenili pa tudi ni za pričakovati.
Torej mi lahko verjameš, da bomo še precej let v prihodnosti poslušali vrtenje diskov v računalnikih
Izi: Tak simpl kot ti razlagaš pa že spet ni.
Nisem rekel, da je simpl. Jaz samo razlagam na način, da izgleda simpl.
Tiste glavne niti, ki je bistvo igre sploh nisem omenjal, ker je jasna in jo imamo že sedaj. JAz sem omenjal samo tiste dodatne nove niti, ki jih sedaj v igrah še ni, ker do sedaj nismo imeli na razpolago več jeder.
In tako ločevanje vsekakor ni "samo brezvezno kompliciranje kode", ker so začeli programirati čisto od začetka in vsako nit razvijao z namenom, da bo čimbolj neodvisna in bo lahko tekla na tistem jedru, ki bo takrat manj obremenjeno.
Strinjam se samo, da je večnitno programiranje hudo bolj komplicirano od "navadnega" enonitnega. Ko pa je enkrat končano pa vse skupaj postane čisto enostavno ravno tako kot sem tukaj razložil. In pospeški so neverjetni.
Kar se pa porabe rama tiče, pa je (zaradi lenobe avtorjev?)
Z tem se ne strinjam.
Založnik (ne avtorji) so zaradi priganjanja krivi za raznorazne buge v igri, recimo kakšen quest je nerešljiv, igra se na kakšni konfiguraciji sesuje in podobno.
Sama optimizacija pa nastaja sproti z programiranjem motorja igre in tukaj, ko je motor enkrat končan, ni kaj več dosti popravljati. Če je motor igre zanič ga lahko samo napišeš na novo.
Glede RAMA je pa tako, da se zahteve po njem večajo zaradi vizualne lepote.
Kar poglej eno igro izpred 5 let, in čeprav se ti je takrat zdela vredu in jo imaš v lepem spominu, se ti dandanes zdi skrajno grda in dvomim, da bi jo z užitkom preigral še enkrat. Takrat je bilo ponavadi celotno ozadje ena sama bitna slika in mi smo po njej premikali eno samo precej nazobčano in nerazločno figurico možička
Jasno, da za tisto bitno sliko in možička, ki je bil sestavljen iz približno 10 trikotnikov nisi rabil več kot 1 MB RAMA.
Danes v času Obliviona in Gothica 3 pa morajo avtorji delati močne kompromise, ko probavajo vse skupaj stlačiti v 1 GB RAMA.
Take igre bi rabile 4 GB RAMA, da ne bi bilo potrebnega odrekanja ene stvari na račun druge.
Tako, da jaz mislim, da je že to, da igro kot je Oblivion ali Gothic 3 sploh pripravijo na delovanje v sistemu z samo 1,5 GB RAMA je neverjetna optimizacija in velik dosežek programiranja.
Če se spožnaš kaj na programiranje, bi ugotovil, da so današnji programerji skoraj čarovniki, kako lepe in obsežne pokrajine stlačijo v tisti ubogi Gigabayt RAMa. Zato pa morajo vse kompresirati in uporabljati vsemogoče trike, zaradi katerih potem rabimo 10-krat močnejši procesor, ki nato večino časa porabi samo za to, da nekako uspe organizirati podatke, da so v RAMu samo tisti najbolj nujno potrebni podatki.
Kolikor se jaz spoznam na programiranje iger, bi za kakšen Oblivion ali Gothic rabil trenutno okoli 8 GB RAMA, da bi lahko brez skrbi vse potrebne podatke spravil v RAM in nato bi igra lepo tekla iz RAMA.
Seveda bi v tem primeri rabil dobrih 10 minut, da bi se igra sploh zagnala, ampak potem ne bi bilo več nobenega ustavljanja ali zatikanja do konca igre.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Izi ()
opeter ::
Seveda bi v tem primeri rabil dobrih 10 minut, da bi se igra sploh zagnala, ampak potem ne bi bilo več nobenega ustavljanja ali zatikanja do konca igre.
Kaj pa v primeru, da ti računalnik zmrzne? Spet deset minut čakanja?
Sicer zelo lepo napisano, kapo dol!
Ja, seveda. Sam Windows OS in še par programčkov, ki jih stalno gonimo v ozadju rabi zase skoraj 0,5 GB RAMA.
To je res! Sam sistem se mi ob postavitvi (ponovno formatiranje) požre cca. 260 MB RAM-a. Brez dodatkov. Po instalaciji servisnih paketov in popravkih dobim šest-sedem komadov svchosta, ki pa že sama po sebi pojedo cca. 50-60 MB RAM-a.
Kaj pa v primeru, da ti računalnik zmrzne? Spet deset minut čakanja?
Sicer zelo lepo napisano, kapo dol!
Ja, seveda. Sam Windows OS in še par programčkov, ki jih stalno gonimo v ozadju rabi zase skoraj 0,5 GB RAMA.
To je res! Sam sistem se mi ob postavitvi (ponovno formatiranje) požre cca. 260 MB RAM-a. Brez dodatkov. Po instalaciji servisnih paketov in popravkih dobim šest-sedem komadov svchosta, ki pa že sama po sebi pojedo cca. 50-60 MB RAM-a.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Orbit89 ::
Res je!
Jaz furam Win SP2, Ad-Aware, Fraps, Daemon Tools, AntiVir 7, Ati Tray, Emule, razni gnilniki in kakšen trojanec, skupaj pride=305 MB
LP
Jaz furam Win SP2, Ad-Aware, Fraps, Daemon Tools, AntiVir 7, Ati Tray, Emule, razni gnilniki in kakšen trojanec, skupaj pride=305 MB
LP
BigWhale ::
> Če se spožnaš kaj na programiranje, bi ugotovil, da so današnji
> programerji skoraj čarovniki, kako lepe in obsežne pokrajine
> stlačijo v tisti ubogi Gigabayt RAMa.
Ce se dejansko kaj spoznas, potem ves, da to v bistvu ni res. 1GB je ogromno prostora! Resnicno ogromno.
> Kolikor se jaz spoznam na programiranje iger, bi za kakšen
> Oblivion ali Gothic rabil trenutno okoli 8 GB RAMA, da bi lahko
> brez skrbi vse potrebne podatke spravil v RAM in nato bi igra
> lepo tekla iz RAMA.
Pa se samo spoznas ali tudi programiras? :) Vse potrebne podatke za kaj? Za trenutno sceno? Za celo igro?
Dandanes nobena stvar ni tako dobro napisana, da se je ne bi dalo bolj optimizirati. Problem je v tem, da je zadaj marketing, ki izvaja pritiske na razvijalce, kot si ze omenil. Drug problem je pa v tem, da je ceneje nekaj narediti tako, da porabi vec RAMa, kot pa se ukvarjati z neko tezko optimizacijo in profilingom. Za slednje porabis vec casa. To pa stane.
> programerji skoraj čarovniki, kako lepe in obsežne pokrajine
> stlačijo v tisti ubogi Gigabayt RAMa.
Ce se dejansko kaj spoznas, potem ves, da to v bistvu ni res. 1GB je ogromno prostora! Resnicno ogromno.
> Kolikor se jaz spoznam na programiranje iger, bi za kakšen
> Oblivion ali Gothic rabil trenutno okoli 8 GB RAMA, da bi lahko
> brez skrbi vse potrebne podatke spravil v RAM in nato bi igra
> lepo tekla iz RAMA.
Pa se samo spoznas ali tudi programiras? :) Vse potrebne podatke za kaj? Za trenutno sceno? Za celo igro?
Dandanes nobena stvar ni tako dobro napisana, da se je ne bi dalo bolj optimizirati. Problem je v tem, da je zadaj marketing, ki izvaja pritiske na razvijalce, kot si ze omenil. Drug problem je pa v tem, da je ceneje nekaj narediti tako, da porabi vec RAMa, kot pa se ukvarjati z neko tezko optimizacijo in profilingom. Za slednje porabis vec casa. To pa stane.
Izi ::
Pa se samo spoznas ali tudi programiras? :)
Trenutno se samo spoznam oz. si vsaj domišljam, da se spoznam
Že precej let se ne ukvarjam z programiranjem ampak spremljam zadeve na dotičnem področju.
1 GB se samo zdi veliko prostora.
Danes to pomeni manj kot 5 minut digitalnega videa, ko bomo prešli na HD bo to manj kot minuto.
Pri igrah so dandanes problem podrobne pokrajine.
Igra je sestavljena iz motorja, ki ga je sicer najtežje narediti ampak na koncu zavzame komaj nekaj procentov vse kode.
Drug del pa se komaj imenuje programiranje, gre za izdelovanje obsežnih pokrajin, na desetine različnih pošasti in podobne zadeve, kjer imajo delo predvsem grafični oblikovalci, se pravi bolj umetniki, ki o programiranju nimajo pojma.
To na začetku zavzame na desetine Gigabaytov prostora, potem pa se začne kompresiranje, optimiziranje in izpuščanje nepotrebnih stvari.
1GB je ravno toliko, da se v najnaprednejših igrah lahko zavrtiš okoli sebe, brez, da bi se ti na pol obrata vse skupaj ustavilo, da bi se naložile manjkajoče teksture.
Ko si v puščavi gre vse brez problema, sredi gozda med 50 drevesi in ko te hkrati napadejo še trije medvedi pa se že vse zatika, če se preveč vrtiš okoli, ko pa prideš v mesto, kjer niso več vse hišice kopija ena druge, kot nekoč, pa se vse skupaj dokončno ustavi.
Teksture zahtevajo svoj prostor in se lahko skompresirajo samo toliko, kot to dovoljujejo trenutno najnaprednejši algoritmi za kompresijo. Seveda ne smemo pozabiti, da bolj kot kompresiramo, več dela bo imel procesor, ko bo moral sproti vse to spravljati v normalno obliko preden to pošlje v grafični RAM.
Ali si opazil, da se že prodajajo grafične kartice z 1GB RAMA ? Le zakaj neki?
In če hočeš da vse deluje optimalno izkoriščeno rabiš RAMA na matični plošči vedno okoli 4-krat več kot na grafični kartici.
Ljudje kupujejo grafične z pol Giga RAMA na matični ima pa samo 1 GB RAMA. To je neumnost. Če boš uporabil 256MB teksture bo grafična neizkoriščena, če boš pa uporabil 512MB teksture pa bo računalnik pokleknil zaradi premalo RAMA.
Torej tukaj ne gre za pomanjkanje optimizacije ampak za prezahtevne pokrajine za trenutne računalnike oz. preškrte uporabnike, ki kupujejo astronomsko drage grafične kartice in šparajo pri RAMU, ki je že od nekdaj bil bistvo računalnika.
Pri vseh ostalih stvareh v računalniku lahko vedno pretiravaš in kupiš stvar, ki ne bo izkoriščena, medtem ko nikoli ne moreš imeti v računalniku preveč RAMA !!!
V igričarskem računalniku z samo 1GB RAMA sta neizkoriščena tako procesor kot tudi grafična, ne glede na to, če sta že generacijo ali celo dve zadaj.
Prav smešno se mi zdi, ko se ljudje prerekajo v rubriki "Kaj kupiti" ali bo neka huda grafična izkoriščena z ne najhujšim procesorjem, potem pa v nameravani konfiguraciji izbere 1G RAMA. Neizkoriščena bosta in grafična in procesor !
OK, dost sem nakladal za danes
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | AMD-jeve kartice spet cenejše (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Grafične kartice | 26379 (22473) | Shkorc |
» | Gothic 3 (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Igre | 43737 (22985) | Lonsarg |
» | Nove napovedi iz AMDja (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Grafične kartice | 10311 (7606) | RejZoR |
» | RAM Sprememba "preformance" računalnika z DDR 1GB na DDR 2 GBOddelek: Strojna oprema | 1579 (1325) | Poldy |
» | Vistin Aero ne vpliva na delovanje sistema (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostala programska oprema | 9595 (6119) | Matevžk |