Forum » Šola » vizualizacija matematičnih operacij
vizualizacija matematičnih operacij
sm0key ::
hello!
Mlajšo sestro poskušam učiti matematiko, ima zelo velike težave s predstavo števil in povezovanjem operacij, ter iskanjem teh povezav, da jih lahko samozavestno reši. In other words, zmanjkalo mi je idej kako ji v teoretičnem načinu razložiti naprimer ulomke, negativna števila in potence. Rad bi, da _razume_ kaj se s števili dogaja med različnimi operacijami, da bo lahko snov nadgrajevala brez problema. Zelo težko namreč dojame kako ena operacija deluje in zakaj so nekje izjeme; največkrat jo zmede ko se na videz zelo podobne operacije uporabljajo za različne naloge (naprimer krajšanje ulomkov in iskanje istega imenovalca)... Prosil bi vas, če morda poznate kak java ali flash applet, ki bi lepo vizualiziral (če je interaktivno še toliko bolje) različne (bolj osnovne) operacije. Na primer, kot sem že omenil, ulomke (seštevanje, odštevanje, deljenje, množenje, mogoče tudi algebrski ulomki), potence, oklepaji in najbolj osnovno računanje z negativnimi števili (naprimer 3+1-24-7+87)...
Pri razlagah sem poskušal že resnično vse in sem popolnoma obupan, saj nevem kako bi stvar ponazoril karseda enostavno in jasno, da ne pride več do mešanja instanc v njenih možganih. Prosim za vašo pomoč. Hvala!
Mlajšo sestro poskušam učiti matematiko, ima zelo velike težave s predstavo števil in povezovanjem operacij, ter iskanjem teh povezav, da jih lahko samozavestno reši. In other words, zmanjkalo mi je idej kako ji v teoretičnem načinu razložiti naprimer ulomke, negativna števila in potence. Rad bi, da _razume_ kaj se s števili dogaja med različnimi operacijami, da bo lahko snov nadgrajevala brez problema. Zelo težko namreč dojame kako ena operacija deluje in zakaj so nekje izjeme; največkrat jo zmede ko se na videz zelo podobne operacije uporabljajo za različne naloge (naprimer krajšanje ulomkov in iskanje istega imenovalca)... Prosil bi vas, če morda poznate kak java ali flash applet, ki bi lepo vizualiziral (če je interaktivno še toliko bolje) različne (bolj osnovne) operacije. Na primer, kot sem že omenil, ulomke (seštevanje, odštevanje, deljenje, množenje, mogoče tudi algebrski ulomki), potence, oklepaji in najbolj osnovno računanje z negativnimi števili (naprimer 3+1-24-7+87)...
Pri razlagah sem poskušal že resnično vse in sem popolnoma obupan, saj nevem kako bi stvar ponazoril karseda enostavno in jasno, da ne pride več do mešanja instanc v njenih možganih. Prosim za vašo pomoč. Hvala!
sidd ::
huh, jaz se spomnim iz oš, da je profesorca včasih za primerjavo uporabila recimo hruške al pa jabolka v načinu imam 5 jabolk, in če 2 odštejem (vzamemo stran) imamo samo še 3.... samo to si vrjetno že sprobal ane.
no idea for signature
signed
I
signed
I
sm0key ::
seveda. Rad bi da je to nekako v slikah, da to vse miga, skače, smejčka.... u know for kids... :)
Looney ::
Dvomim, da je že kdo jabolkami uspešno ponazoril npr. 2-8=-6
"#define QUESTION ((bb) || !(bb)) - Shakespeare."
Zeberdee ::
mogoče pa poizkušaš na napačnem mestu... jaz sem recimo uspel razumeti minus števila z številsko premico oziroma sistemom
5-6=-1
|***** = kjer je črtica "rob" oziroma nič.
-
******|= 6 manj od nič
ostane |, ker pa je več zvezdic na spodnji (ena več), je *| oziroma = -1
Pa naj še kdo reče da nisem zakompliciran osebek....
5-6=-1
|***** = kjer je črtica "rob" oziroma nič.
-
******|= 6 manj od nič
ostane |, ker pa je več zvezdic na spodnji (ena več), je *| oziroma = -1
Pa naj še kdo reče da nisem zakompliciran osebek....
sidd ::
ja za začetek bi bile jabolke čisto dobre. Če bi bilo osvojeno znanje matematike v pozitivnih številih, potem bi tud blo lažje nadaljevat. Otroku razložit zakaj je tam minus je pa malo težje. Nekateri otroci hvalabogu slepo vrjamejo, da tak pač je, eni se to napiflajo kdaj je minus kje, nekateri pa hočejo točno vedeti ZAKAJ. In takšni so ponavadi malo manj prijetni za učenje, ker hočejo včasih vedet stvari, ki jih nikakor ne morejo razumet (mislim na splošno). Resnici na ljubo, ko sem se začel spraševati z besedami zakaj in kako, se mi je zakompliciralo življenje, vendar v dobri smeri :P.
Looney, te pa daj kakšen boljši predlog :P
aja, sm0key, si že probal s številskim trakom? ( ....,-3,-2,-1,0,1,2,3,....) ?
me je že Zeberdee prehitel.
lp
typo
Looney, te pa daj kakšen boljši predlog :P
aja, sm0key, si že probal s številskim trakom? ( ....,-3,-2,-1,0,1,2,3,....) ?
me je že Zeberdee prehitel.
lp
typo
no idea for signature
signed
I
signed
I
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sidd ()
sm0key ::
Ja ok ni treba bit tok ozkogled, lahko pa ta jabolka skačejo po številski premici ane...naprimer....ane...
torej: vizualizirat "čarobni" svet številk lahko so to palčke, ki se lomijo na enake dele, pikice, karkoli, ki ponazarja računanje. Ulomki, potence, negativna števila, algebra (če je to sploh možno)....
torej: vizualizirat "čarobni" svet številk lahko so to palčke, ki se lomijo na enake dele, pikice, karkoli, ki ponazarja računanje. Ulomki, potence, negativna števila, algebra (če je to sploh možno)....
sm0key ::
Nekateri otroci hvalabogu slepo vrjamejo, da tak pač je, eni se to napiflajo kdaj je minus kje, nekateri pa hočejo točno vedeti ZAKAJ. In takšni so ponavadi malo manj prijetni za učenje, ker hočejo včasih vedet stvari, ki jih nikakor ne morejo razumet
Mislim da bi bilo tudi zame enostavneje, da ji enkrat razložim temelj do obisti in potem sama nalaga sestavljanko gor, saj zato pa bi rabil vizualizacijo tako osnovnih operacij, da si bo zahtevnejše morda lahko poskušala (z mojo pomočjo) sama predstavljat. Gre se za to, da nimam časa bit pri vsaki novi snovi z njo 8ur na dan, da bo štekala, rad bi spodbudil njeno razmišljanje, saj bo to lažje za oba - na dolgi rok. Ni panike, če povzame neko analogijo ali se jo napifla, važno da jo enkrat obvlada in razume in razmišlja v spregi z njo. Nekateri imamo mogoče večjo srečo da s(m)o bolj vizuelni tipi in je to lažje, samo ker je problem v tem, ker sem obupan, saj sem "suho" snov (teorija) že izčrpal, nevem kako naj ji še drugače razložim. Zelo težko je.
edit: ja poskušal sem s številskim trakom, logično, ena izmed prvih variant je to bila. Ampak poanta je, da kako ji razložit, kje bo kaka operacija relevantna, ona mora znat _operirat_ s to številsko premico,. ne le, da si jo predstavlja. Recimo: imam račune 3-9= -6 , -2+5= 3 , -4-7= -11 ; zdaj pa bi ji rad olajšal računanje tako, da bo _razumela_ da lahko naredi tudi 9-3=6, ter doda minus. in zakaj ga mora dodat...torej te "bližnjice" fore, ki si jih lahko naprimer "normalni" možgani sami najdejo in so jim hitro privzete in logične, njej to ni, na noben način. To ji je težko razumet.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sm0key ()
whatever ::
Mogoče pa bodisi ne znaš razlagat bodisi se preveč ukvarjaš z njo. Seveda potem ko pride nova snov pri matematiki, se ji ne ljubi kaj dosti razmišljati, ker že ve, da ji bo brat priskočil na pomoč. Naj obiskuje dopolnilni pouk, nato pa sama doma naštudira zadevo - najbolj ji bo stvar ostala v spominu, če jo bo sama zakapirala. Naj se navadi, da se je pri matematiki pač treba matrat če nisi genij in da vaja dela mojstra. Lahko pa seveda naštudiraš univerzitetno matematiko, točneje predmet diskretne strukture, da boš tudi sam razumel teoretične osnove relacij in operacij. Pa poskušaš aplicirat potem to znanje na njo. Ampak dvomim da ji bo to kaj koristilo.
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
whatever ::
Lahko pa probaš tole. Bolj enostavno tega ni mogoče razložit.
1. Izreži trak iz malo tršega papirja in gor nariši interval [-20, 20]
2. Imamo računčke
a) 8+3
b) 7-9
c) -5+4
d) -2-6
Štiri pravila, ki se jih naj NAJPREJ dobesedno napifla na pamet kot pesmico:
1) Preberi račun na glas
2) Če je na začetku na glas prebranega računa beseda "minus", štej v levo stran od 0, sicer v desno.
3) Če je minus, greš v levo.
4) Če je plus, greš v desno.
8+3:
1)a) osem plus tri
2)a) aha, NI besede "minus", torej gremo v desno
3)a) pridemo do 8 in se tam ustavimo
4)a) aha, plus tri - če je plus greš v desno - en, dva, tri - lej no, 11
1. Izreži trak iz malo tršega papirja in gor nariši interval [-20, 20]
2. Imamo računčke
a) 8+3
b) 7-9
c) -5+4
d) -2-6
Štiri pravila, ki se jih naj NAJPREJ dobesedno napifla na pamet kot pesmico:
1) Preberi račun na glas
2) Če je na začetku na glas prebranega računa beseda "minus", štej v levo stran od 0, sicer v desno.
3) Če je minus, greš v levo.
4) Če je plus, greš v desno.
8+3:
1)a) osem plus tri
2)a) aha, NI besede "minus", torej gremo v desno
3)a) pridemo do 8 in se tam ustavimo
4)a) aha, plus tri - če je plus greš v desno - en, dva, tri - lej no, 11
Veliko jih je notri, še več jih je pa zunaj.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
Bilijarde v šole! - Ivan Kramberger
Abnormal behaviour of abnormal brain makes me normal.
sm0key ::
OK no, lahko opustis sarkazem, ker ni na mestu. Diskretne strukture bodo rabli doktorji matematike, ce bi malo bolj pozorno prebral uvodni post (ok res je da nisem tega explicitno izjavil), bi videl, da ima hude tezave. Kar pomeni rahle disleksicne motnje in motnje koncentracije, ki so bolj "indigo otrok" izvora. Drugace, verjemi se niti ne bi toliko angaziral ali podpiral njeno lenobo. Stvar je pac taka.
Ravno predlog ki si ga podal v drugem postu, je najbolj uspesen. Ampak sem ga ze uporabil. Poskusil sem se, dejansko sem ji narisal na trak smer kam naj "steje" kadar je v doloceni situaciji. Vse do potankosti razlozeno. In to ji tudi najbolj gre (na tak nacin). Malo ste se omejili samo na negativna stevila, tukaj pa so se ulomki, potence....sej sm se napisal
Skusam pa najt odgovor se v kaksni zalozniski hisi, ki izdajajo razne racunalniske ucne igre...bomo vidli kaj se tam najde.
lp,L
Ravno predlog ki si ga podal v drugem postu, je najbolj uspesen. Ampak sem ga ze uporabil. Poskusil sem se, dejansko sem ji narisal na trak smer kam naj "steje" kadar je v doloceni situaciji. Vse do potankosti razlozeno. In to ji tudi najbolj gre (na tak nacin). Malo ste se omejili samo na negativna stevila, tukaj pa so se ulomki, potence....sej sm se napisal
Skusam pa najt odgovor se v kaksni zalozniski hisi, ki izdajajo razne racunalniske ucne igre...bomo vidli kaj se tam najde.
lp,L
Nona ::
Mogoče pa boš kaj uporabnega našel na tej strani - sicer je omejitev pri vsakem "gizmu" 5 min, lahko pa se prijaviš za 30-dnevno brezplačno preiskušnjo.
še stran klik
še stran klik
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Nona ()
Tear_DR0P ::
smokey daj sporoči rezultate
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | LimiteOddelek: Šola | 2799 (2061) | lebdim |
» | Font: matematični simboliOddelek: Pomoč in nasveti | 4355 (4053) | Mavrik |
» | Matematika - FMF (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 10388 (8121) | sherman |
» | Površina kroga brez pi (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 10971 (9060) | CHAOS |
» | [C++] Shift left (strani: 1 2 )Oddelek: Programiranje | 3536 (3039) | Thomas |