Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Utk ::
https://www.24ur.com/novice/crna-kronik...
Je ta električni?
Po moje da ne, ampak če je že vsak zagorel avto novica, potem bodimo dosledni.
Je ta električni?
Po moje da ne, ampak če je že vsak zagorel avto novica, potem bodimo dosledni.
codeMonkey ::
Dajmo, ker po tisti "statistiki" od inzenirja bi morali prakticno vsak dan prilimati eno :)
Utk ::
Saj bi lahk, samo če ni na avtocesti, to ne pride v novice niti na najbolj lokalni radio.
Za EV je pa treba lepit požar iz celega sveta, drugače bi težko našli kaj.
Za EV je pa treba lepit požar iz celega sveta, drugače bi težko našli kaj.
bbbbbb2015 ::
https://www.24ur.com/novice/crna-kronik...
Je ta električni?
Po moje da ne, ampak če je že vsak zagorel avto novica, potem bodimo dosledni.
To je verjetno BMW med letnikom 2011 in 2021 in dieselskim motorjem B47. Ti avti imajo znano napako na hladilniku EGR ventila. Če je nivo hladilne tekočine prenizek in ženeš avto in hladilnik EGR ventila pušča hladilno tekočino, potem pride na tistem spoju, kjer pušča, do požara.
BMW je vpoklical avte 2x, prvič so zamenjali EGR ventile s hladilnikom istega proizvajalca, pa se je napaka ponovila. Drugič so vgradili precej masivnejši EGR ventil s hladilnikom, proizvajalca BorgWarner. Dodatno so preprogramirali ECU, da če je nivo hladilne tekočine (glikola) prenizek, ti javi oranžno opozorilo na dashboardu.
Ta lastnik avta je dobil verjetno več opozoril, da je nekaj narobe, pa je ta opozorila ignoriral. Dobil je sigurno napako motnje v motorju, ker ima avto senzor za prenizek nivo hladilne tekočine. vendar samo kot oranžno lučko za motnje v motorju. Avto je tudi s težavo držal temperaturo motorja (v bistvu temperatura hladilne tekočine) in če je avto gnal, se mu je sigurno pojavila napaka "Elevated engine temperature", t.j. "Povišana temperatura motorja". Ta napaka se pojavi, če doseže temperatura hladilne tekočine 120 stopinj.
Nadalje avti od letnika 2016 dalje, ki imajo 4G receiver v avtu, so dobili sigurno tri "kuverte" - da je za ta avto predvidena tehnična akcija in da se naj zglasiš na servisu. Če imaš BMW subscription, to opozorilo javi servisu, ki bi te morali poklicati. V Sloveniji to baje ne deluje.
Zgorel je avto, pač jebiga.
Gregor P ::
Edino kar je pomembno pri tej novici je ...
gasilci so požar hitro pogasili
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
MrStein ::
Firma ti mora za službene poti nakazati dovolj denarja, dati kartico itd. Vse ostalo je neresno.
Ti zgleda živiš v neki vzporedni realnosti.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
redtech ::
MrStein ::
Problem je deloma v nepripravljeni uporabnici avta in službi, ki očitno škartari in nima kake petrolove magme ali efrend kartice s katero lahko plačaš na ogromno polnilnicah. Mislim da te služba pošlje čez pol slovenije in ti reče nafilaj na zastonski polnilnici je tud nekaj posebnega.
Nekoč ko so imeli ICE so zahtevali da ga uporabnik napolni na zastonjski pumpi ?
Ne. Takrat si lahko brez težav (in brez registracij in kartic) tankal kjerkoli. Pa doseg čez 500km si imel.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
grimmir3 ::
Wow. Teslaši vozijo po predpisih...
Itak 110 .. kurčijo se s konji, jaz sem pa na tempomatu 135, kot strela :)
Zdele sm bil parkat lj-kp in če-kp, pa največ vozil na desnem pasu je dizelasov da lahko rečejo da njihov pasat pije 5l.
S teslami mamo tempomat na 140 in piči miško.
MrStein ::
Elektrika pomeni energetsko neodvisnost od raznih kozejebnih bližnjevzodnih režimov.
Huh, največji izvozniki nafte so:
Rusija,ZDA, Kanada, Norveška, Nigerija, Brazil, Kazahstan, Mehika
Med temi 8 se res najde tudi 4 "bližnjevzhodnih" ampak daleč da bi prevladovali.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
grimmir3 ::
Jaz ne pustim 100eur na Petrolu za vsak tak tako da nima nobenega smisla se za kamioni vozim, kot dizelasi.
Telbanc ::
https://live.finance.si/italijanski-gos...
"Italijanski minister za gospodarski razvoj Adolfo Urso bo v Bruslju predlagal, da bi se v prvi polovici 2025 revidiralo cilje, po katerih bodo v EU prepovedana prodaja novih vozil z motorji na"
Že iz tega je razvidno zakaj se gre. Je pa treba napisat, da trenutno elektrićnim avtom ne majnka dost da postanejo avtek za po mestu, oziroma drugi avto v familiji. Jaz problem vidim predvesem v napihnjeni cena za najmanj 100% in še zmeraj premajhnemu dosegu. K cene so res fuknjene.
"Italijanski minister za gospodarski razvoj Adolfo Urso bo v Bruslju predlagal, da bi se v prvi polovici 2025 revidiralo cilje, po katerih bodo v EU prepovedana prodaja novih vozil z motorji na"
Že iz tega je razvidno zakaj se gre. Je pa treba napisat, da trenutno elektrićnim avtom ne majnka dost da postanejo avtek za po mestu, oziroma drugi avto v familiji. Jaz problem vidim predvesem v napihnjeni cena za najmanj 100% in še zmeraj premajhnemu dosegu. K cene so res fuknjene.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
Utk ::
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Italijani prodajajo električnega fičkota za 35 jurjev, po ceni tesle praktično, in se čudijo da ne gre. To ne bi šlo niti 15 let nazaj. Bencinskega pa za 13.
Italijani prodajajo električnega fičkota za 35 jurjev, po ceni tesle praktično, in se čudijo da ne gre. To ne bi šlo niti 15 let nazaj. Bencinskega pa za 13.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
sejalecx ::
Noro, kako nekonkurenčni so v Stellantisu. Držijo glavo v pesku kot kakšen noj in ne spustijo cen EV niti za malo.
Me ne čudijo potem komentarji CEO kakršen je bil objavljen prejšnji teden, ko je povedal da jim grozi več milijard "kazni" zaradi nezadostnih količin prodanih EV.
Zanimiva pa je tudi Tesla - še kakšno leto nazaj je bil M3 ali MY3 praktično edina racionalna izbira med EV, sedaj pa se vidi, da so jih tekmeci ujeli in spustili cene na oz. pod njihovo raven. Če dodaš še nekvaliteten izdelek, s katerim boš pogosto na servisu, ugotoviš, da Tesla nima nobene prednosti več, marsikje pa že lepo zaostaja npr 400V vs 800V
Me ne čudijo potem komentarji CEO kakršen je bil objavljen prejšnji teden, ko je povedal da jim grozi več milijard "kazni" zaradi nezadostnih količin prodanih EV.
Zanimiva pa je tudi Tesla - še kakšno leto nazaj je bil M3 ali MY3 praktično edina racionalna izbira med EV, sedaj pa se vidi, da so jih tekmeci ujeli in spustili cene na oz. pod njihovo raven. Če dodaš še nekvaliteten izdelek, s katerim boš pogosto na servisu, ugotoviš, da Tesla nima nobene prednosti več, marsikje pa že lepo zaostaja npr 400V vs 800V
Telbanc ::
Bencinski "fičo" z 1.2 mašino ma zlo male stroške vzdrževanja, mašina zasnovana mislim da pred mnogimi leti, se je izjemno dokazala. Dost bolj od konkurence. Mala poraba, ne žre olja...pa super za po mestu. Elektrićni bi moral biti okol 12.000 če mislijo to prodajat raji, za drugi avto. Ali celo prvi avto. 35.000 evrov no, trg jih bo zmlel.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
joez7 ::
Mene pa bega tole. Gledam prospekt od novega nemca. Moč 150kW, potem pa nekje na dnu 75kW v 30min.
Torej plačam boost 150kw, dobim pa trajnih 75kW?
Ali majo jajce in napišejo po pravici, drugi pa to skrivajo?
Torej plačam boost 150kw, dobim pa trajnih 75kW?
Ali majo jajce in napišejo po pravici, drugi pa to skrivajo?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
joez7 ::
https://www.24ur.com/novice/crna-kronik...
Je ta električni?
Po moje da ne, ampak če je že vsak zagorel avto novica, potem bodimo dosledni.
Tle je motor vzdolžno. Audi, star Pasat ali BMW, pa kak star Ford (drugih ne poznam).
Vzdolžen motor je zakon pri prometni. Vse skupaj lepo potegne pod avto, in ne v potniško kabino.
Wow. Teslaši vozijo po predpisih...
Itak 110 .. kurčijo se s konji, jaz sem pa na tempomatu 135, kot strela :)
Zdele sm bil parkat lj-kp in če-kp, pa največ vozil na desnem pasu je dizelasov da lahko rečejo da njihov pasat pije 5l.
S teslami mamo tempomat na 140 in piči miško.
Me nobena tesla prehiti na banu. Vsi EVji lepo po desni, ga še nisem videl pičit 180.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
grimmir3 ::
Mene pa bega tole. Gledam prospekt od novega nemca. Moč 150kW, potem pa nekje na dnu 75kW v 30min.
Torej plačam boost 150kw, dobim pa trajnih 75kW?
Ali majo jajce in napišejo po pravici, drugi pa to skrivajo?
Drugi to skrivajo.
Zakaj pa mislis da se vsak EV pregreje na nordschleife, ko ga tiščijo na polno.
MrStein ::
A iceji pa se ne?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
grimmir3 ::
A iceji pa se ne?
Seveda se.
Hotel sem samo reči, da noben "ljudski" EV z 200 ali 300 konji ni zares narejen za tako trajno moč.
VW je samo pošten da poda še cifro za trajno moč.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: grimmir3 ()
Utk ::
Mene pa bega tole. Gledam prospekt od novega nemca. Moč 150kW, potem pa nekje na dnu 75kW v 30min.
Torej plačam boost 150kw, dobim pa trajnih 75kW?
Ali majo jajce in napišejo po pravici, drugi pa to skrivajo?
150 kw imaš stalno, 75 kw pa seveda ne moreš vlečt pol ure, čeprav to piše v prospektu, ker to bi pomenilo, da se voziš 200, kar se pa ne moreš, ima omejeno na manj.
Hotel sem samo reči, da noben "ljudski" EV z 200 ali 300 konji ni zares narejen za tako trajno moč.
Danes ima skoraj vsak 150, 180 konjev, pa naj poskusi nekdo dat v zadnjo prestavo in poln gas pa bomo videli ali se mu bo uspelo vozit pol ure na ta način. Jaz ne bom, ker vem, da je to zelo neumna ideja in ne kriterij po katerem bi izbiral avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
N0t0ri0us ::
Ice zdrži brez težav poln gas pol ure.
Z ev pač tega ne boš počel, ker je neumno, pri ice pa je to nič posebnega.
DamijanD ::
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Italijani prodajajo električnega fičkota za 35 jurjev, po ceni tesle praktično, in se čudijo da ne gre. To ne bi šlo niti 15 let nazaj. Bencinskega pa za 13.
Še renojeva 5ka, ki naj bi bila 25 jurjev, bo v tej luči predraga.
Po drugi strani pa recimo novi EV scenic pride dobrih 40 jurjev, kar je nekje tam tam z espacom (novega ice scenica očitno ni več, da bi lahko primerjal prav jabolka z jabolkami)
teslam2 ::
vse kar lahk pri scenicu doplacas ima tesla ze not - razen barve... +ostala oprema, ki je pri renoju sploh ne mors dobit.
KobayashiM ::
Pri tesli pa vsaj povprečno skladnega avta (Y, trojka je ok) ne moreš dobiti. Dobiš lahko le žabasto pokveko...
a_borlak ::
Je pa zato aerodinamičen, ima prostor spredaj/zadaj ... kakorkoli obračaš, začeli so z belim listom in niso šli nadaljevat neke zgodbe z nadgradnjami klasičnega motorja, kot to počno večinoma vsi ostali. Saj so kvazi naredili novo podvozje, a razmišljanje je ostalo enako, kot leta 1910.
KobayashiM ::
Ok zate. Sam avto kupujem tudi z očmi. Sicer mi je notranjost še bolj pomembna, kjer pa Tesla, vsaj zame, tudi ne blesti.
a_borlak ::
Meni je ok, še posebej fore s sedežem, da si zapomni tvoje nastavitve. Pa tudi drugače mi je čista notranjost všeč, ampak vsak ima svoje preference, kar ni čisto nič narobe in še dobro, da je tako. Drugače bi bili obsojeni na Lade, Zastave itd.
Gregor P ::
Jaz zaslona na dotik s komandami spredaj praktično na rabim, med vožnjo pa sploh ne! Zadaj pa se ne branim dveh (v namene zabave).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
integracija telefona, streaming storitev (predvsem glasba) ter navigacija na velikem zaslonu so zagotovo kul stvari. Kaksen 488 GTB ne rabi tega, ampak za druzinski in mestni avto je pa ze fino.
Gregor P ::
Zakaj bi to spredaj rabil na velikem zaslonu (desno)? Za med vožnjo ni logike
Dobre integracije naprav, ki so v pomoč pri vožnji, se najbrž noben ne brani.
Dobre integracije naprav, ki so v pomoč pri vožnji, se najbrž noben ne brani.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
DamijanD ::
vse kar lahk pri scenicu doplacas ima tesla ze not - razen barve... +ostala oprema, ki je pri renoju sploh ne mors dobit.
Ja vem - ampak tukaj hočem primerjat načeloma podoben avto v ICE in EV verziji (lahko bi npr vzel golfa in id3). Pri tesli ne vem koliko bi stal njihov ICE avto - mogoče bi bil samo 10k€...
mehatronik12 ::
Pa saj to je srž problema verjetno. Večina si pač ne privošči avta za 45k€.
Zato je primerjava ICE za 45k€ in e-avta za 45k€ nima nobenga smisla. Če daš 45k€ za avto ti pa res dol visi 0.5-1k€ na leto več za bencin/diesel.
Si kupis pac tisto kar je "IN" ali pa kaj se ti dopade
Tisti, ki bi pa radi dejansko radi prišparali in kupujejo avte od 10k€-20k€ ali pa še ceneje, pa e-alternative preprosto ni!
Zato se pa kupujejo rabljeni od 10-20k€, večina je voznih vsaj naslednjih 5 let in doseg 700km+.
Primer novih budget avtov.
Skoda Fabia 14k€ z ne tako slabo opremo ==> Podajte mi prosim e -alternativo
Skoda Kamiq (SUV so pac popularni) 17k€ z nekaj opreme ==> Podajte mi prosim e -alternativo
Zato je primerjava ICE za 45k€ in e-avta za 45k€ nima nobenga smisla. Če daš 45k€ za avto ti pa res dol visi 0.5-1k€ na leto več za bencin/diesel.
Si kupis pac tisto kar je "IN" ali pa kaj se ti dopade
Tisti, ki bi pa radi dejansko radi prišparali in kupujejo avte od 10k€-20k€ ali pa še ceneje, pa e-alternative preprosto ni!
Zato se pa kupujejo rabljeni od 10-20k€, večina je voznih vsaj naslednjih 5 let in doseg 700km+.
Primer novih budget avtov.
Skoda Fabia 14k€ z ne tako slabo opremo ==> Podajte mi prosim e -alternativo
Skoda Kamiq (SUV so pac popularni) 17k€ z nekaj opreme ==> Podajte mi prosim e -alternativo
joez7 ::
Tle misliš z subvencijo?
A ni ICe Kamiq 25k€+?
A ni ICe Kamiq 25k€+?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
N0t0ri0us ::
kamiq je 18 jurjov. Brez opreme
ročna klima, nima tipk na volanu, tempomata. nima ničesar.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Evo ti alternativo:
MG MG4
ima MF volan, zadnja stekla se odpirajo na elektriko, električna ročna, "avtomatik"
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
cena po subvenciji je 21 jurjov, kar je čisto primerljivo z zgoraj omenjeno Škodo, če ji dodaš primerljivo opremo.
ročna klima, nima tipk na volanu, tempomata. nima ničesar.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Evo ti alternativo:
MG MG4
ima MF volan, zadnja stekla se odpirajo na elektriko, električna ročna, "avtomatik"
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
cena po subvenciji je 21 jurjov, kar je čisto primerljivo z zgoraj omenjeno Škodo, če ji dodaš primerljivo opremo.
N0t0ri0us ::
Škoda fabia za 14 jurjov je brez opreme. Ima vsaj MF volan, ostalo je isto kot pri kamiq
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
alternativa:
dacia spring. 21 jurjov minus subvencija in si na 14500 €
Ima električna zadnja stekla in pa spet ni ročnega menjalnika. Realen doseg pozimi je verjetno okrog 120km, kar zadostuje 80% prebivalstva. Za prvi avto si pa tega verjetno ne boš šel kupit, tako kot ne fabie :)
Torej alternative so
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
alternativa:
dacia spring. 21 jurjov minus subvencija in si na 14500 €
Ima električna zadnja stekla in pa spet ni ročnega menjalnika. Realen doseg pozimi je verjetno okrog 120km, kar zadostuje 80% prebivalstva. Za prvi avto si pa tega verjetno ne boš šel kupit, tako kot ne fabie :)
Torej alternative so
J.McLane ::
EV se hitro pokaže kot cenovna alternativa, če imaš doma možnost filat in imaš službo ene 40-50 km stran od doma.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
mehatronik12 ::
Pozimi se pač ne voziš :D.
Zanimivo podajanje podatkov , še pri Daciji niso tak optimistični ;).
https://www.dacia.de/hybrid-und-elektro...
Pozimi pri -5C, povprečna hitrost 90km/h ==> Njihov naveden doseg 85km . Vsi vemo da do 0 preprosto nemoreš vozit, pa vsak dan ga naj nebi polnil do 100%% tak da realnih 40-50km/h
Tak da ziher idealen za vsakdanje vožnje 40-50km stran od doma :D :D.
Če je pa -15¨C, pa v avtu zmrzneš, ker si ne upaš vklopit gretja.
Pa zelo uživaš na AC ko te avtodomarji z 120km/h prehitevajo
Kaj se zgodi če voziš 130km/h, aja nemoreš :D.
Upam da res ni kdo resn ko primerja fabijo in Dacio Spring.
==> Zato pa je prodanih Springov pa Fabij v sloveniji isto :D
==> Kak vam to ni jasno, država ti krije 1/3 avta pa še kljub temu ni konkurenčen
Drugače pa cene , ki sem jih podal so na njihovi uradni strani. Valda , kdo na avtonet prodaja dražje....
Zanimivo podajanje podatkov , še pri Daciji niso tak optimistični ;).
https://www.dacia.de/hybrid-und-elektro...
Pozimi pri -5C, povprečna hitrost 90km/h ==> Njihov naveden doseg 85km . Vsi vemo da do 0 preprosto nemoreš vozit, pa vsak dan ga naj nebi polnil do 100%% tak da realnih 40-50km/h
Tak da ziher idealen za vsakdanje vožnje 40-50km stran od doma :D :D.
Če je pa -15¨C, pa v avtu zmrzneš, ker si ne upaš vklopit gretja.
Pa zelo uživaš na AC ko te avtodomarji z 120km/h prehitevajo
Kaj se zgodi če voziš 130km/h, aja nemoreš :D.
Upam da res ni kdo resn ko primerja fabijo in Dacio Spring.
==> Zato pa je prodanih Springov pa Fabij v sloveniji isto :D
==> Kak vam to ni jasno, država ti krije 1/3 avta pa še kljub temu ni konkurenčen
Drugače pa cene , ki sem jih podal so na njihovi uradni strani. Valda , kdo na avtonet prodaja dražje....
J.McLane ::
Elektrika doma stane 0,15 €/kWh, nek majhen varčen EV porabi 16 kWh/100 km = 2,4 €/100 km.
Fabia 1.0 tsi porabi 5,6 l/100 km ali 8,4 €/100 km
20k km letno je 1200 € letno prihranka z EV
Menjava olja na 15k km razlika v servisu 150 € letno prihranka z EV
Letna dajatev 62 € letno prihranka z EV
Kredit Eko sklada z 2,8 % fiksno obrestno mero
Višje kasko zavarovanje za EV
...
Vse to so faktorji, ki vplivajo na nakup in izračun TCO. To vse daš na mizo pri točno določeni ponudbi, ki se ti zdi zaniamiva in bi jo sprejel pa gledaš tistih 5k € več za EV, pa ne veš če je to stroškovno isto kot ICE ali ne... Osnovnošolski izračuni.
Fabia 1.0 tsi porabi 5,6 l/100 km ali 8,4 €/100 km
20k km letno je 1200 € letno prihranka z EV
Menjava olja na 15k km razlika v servisu 150 € letno prihranka z EV
Letna dajatev 62 € letno prihranka z EV
Kredit Eko sklada z 2,8 % fiksno obrestno mero
Višje kasko zavarovanje za EV
...
Vse to so faktorji, ki vplivajo na nakup in izračun TCO. To vse daš na mizo pri točno določeni ponudbi, ki se ti zdi zaniamiva in bi jo sprejel pa gledaš tistih 5k € več za EV, pa ne veš če je to stroškovno isto kot ICE ali ne... Osnovnošolski izračuni.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Mato989 ::
Elektrika doma stane 0,15 EUR/kWh, nek majhen varčen EV porabi 16 kWh/100 km = 2,4 EUR/100 km.
Fabia 1.0 tsi porabi 5,6 l/100 km ali 8,4 EUR/100 km
20k km letno je 1200 EUR letno prihranka z EV
Menjava olja na 15k km razlika v servisu 150 EUR letno prihranka z EV
Letna dajatev 62 EUR letno prihranka z EV
Kredit Eko sklada z 2,8 % fiksno obrestno mero
Višje kasko zavarovanje za EV
...
Vse to so faktorji, ki vplivajo na nakup in izračun TCO. To vse daš na mizo pri točno določeni ponudbi, ki se ti zdi zaniamiva in bi jo sprejel pa gledaš tistih 5k EUR več za EV, pa ne veš če je to stroškovno isto kot ICE ali ne... Osnovnošolski izračuni.
Ampak poglej koliko zadev morš it skozi da prideš do te računice... pri ICEju pa samo kupiš in voziš in natankaš v 2 min max...
Za mene je napredek manj ukvarjanja z avtom ne več in manjkar ne vsakodnevno ali vsake 3 dni...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
J.McLane ::
Saj čike tudi kupiš v trafiki in jih skadiš, zakaj bi računal koliko te stanejo, prevelik napor
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
temni_princ ::
Jaz mislim, da prihranim ogromno časa, ker mi ni treba hodit na crpalko. Tam je vedno guzva, eni placujejo poloznice in še bogve kaj. Polnenje doma vzme 2 sekundi in ni treba nic razmisljat. Nikoli niti ne pogledam koliko imam še dometa. Pri ICE moras gledati koliko imas se bencina in potem še najti crpalko, tankati in še cakati v vrsti.
Polnim izkljucno doma, ce rabim iti dlje kot imam dometa, grem z letalom, ker je itak hitreje.
Polnim izkljucno doma, ce rabim iti dlje kot imam dometa, grem z letalom, ker je itak hitreje.
Mato989 ::
temni_princ je izjavil:
Jaz mislim, da prihranim ogromno časa, ker mi ni treba hodit na crpalko. Tam je vedno guzva, eni placujejo poloznice in še bogve kaj. Polnenje doma vzme 2 sekundi in ni treba nic razmisljat. Nikoli niti ne pogledam koliko imam še dometa. Pri ICE moras gledati koliko imas se bencina in potem še najti crpalko, tankati in še cakati v vrsti.
Polnim izkljucno doma, ce rabim iti dlje kot imam dometa, grem z letalom, ker je itak hitreje.
No pol boš pa pokazal kako 2 sekundi vzame polnjenje v bloku kjer moraš kabel napeljat z 3. štuka... 100m stran pa prazna lokalna črpalka...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
BlaY0 ::
Ne bo ti pokazal, ker je povedal svoj primer in njemu se izplača tako ali drugače. Če se tebi ne izplača je pa to tvoja stvar. Zakaj pa živiš v takšnem bloku? A se ti izplača? Če se ti, potem je računica jasna. Zate seveda.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
a_borlak ::
... in smo spet cca 500 strani nazaj, se EV splača ali ne. Če imaš možnost polnit, super, če ne, kupiš kaj drugega, stvar rešena. Samo res, zakaj blokarji nimate vsi vrtičkov na balkonih, ko bi jih lahko imeli? Še ljudje, ki imajo hiše nimajo vsi vrta, ampak le trato in kakšno drevo. Kakšna potrata ...
BlaY0 ::
mehatronik12 je izjavil:
Če je pa -15¨C, pa v avtu zmrzneš, ker si ne upaš vklopit gretja.
Pa zelo uživaš na AC ko te avtodomarji z 120km/h prehitevajo
Še dobro da je v SLO večino cajta -15, da lahko nekdo potem tak pemeten izgovor napiše (ja pa Babno Polje si pozabil omenit). Pa avtodomarji se v bistvu tudi najraje takrat okoli vozijo ko je -15. Pa tudi mentaliteto tipa "Mene pa avtodomar s 120 km/h že ne bo prehiteval!" čisto štekam.
mehatronik12 je izjavil:
Kaj se zgodi če voziš 130km/h, aja nemoreš :D.
No, vsaj tu si zadel... da, ne moreš se, ker ti tega naše ceste in njihova utilizacija itak ne omogočajo. No, verjetno se lahko pelješ 130 ene 5 minut, mogoče se ene 2 celo 150, potem se pa nadaljnje pol ure spet lepo 100 ali manj, bistvo je pa po tvoje itak, da si non-stop napet kot struna, kdaj boš gas pohodil do dile ali se z vsemi štirimo obesil na bremzo. Razen seveda če si nočni tip pa se ponoči, ko ostali spimo, iz veselja malo voziš naokoli.
sparklyslo ::
Novi Citroen e-c3 bo kot kaže imel dobro ceno po odbiti subvenciji.
Meni se zdi lušten mali (drugi) avto...
Kakšna mnenja za ali proti glede na cenovno in velikostno konkurenco ?
Meni se zdi lušten mali (drugi) avto...
Kakšna mnenja za ali proti glede na cenovno in velikostno konkurenco ?
J.McLane ::
Je kar zanimiva zadeva, sploh Aircross varianta, z več prostora, pa TČ nima, da bi crknila, kar se kar dogaja na ostalih iz Stelantisa.
Konfigurator pravi okrog 25k EUR - 7200 EURsubvencije pa si na 18k EUR, torej podobno kot Fabia. Samo za razliko od Springa tu dobiš 45 kWh baterijo, kar bo razveselilo tudi @mehatronik12, pri -15°
Konfigurator pravi okrog 25k EUR - 7200 EURsubvencije pa si na 18k EUR, torej podobno kot Fabia. Samo za razliko od Springa tu dobiš 45 kWh baterijo, kar bo razveselilo tudi @mehatronik12, pri -15°
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()