» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1159 / 1190
»»

Jebomir ::

Itak, ne moreš enega izmed temeljev gospodarstva obrnit iz danes na jutri zarad populizma.

tomaz- ::

če bo leto 2035 v resnici leto 2045 , bo kar v redu... pa mislim, da tudi to še ne bo

Utk ::

No poglejte si drugo temo, 13 let star z 270 kkm in je ekonomska totalka.
To bi bilo še za električni avto precej bedno...
Tolk še leaf zdrži.

solatjek ::

Kako je z baterijami pri Leafih, so res tako množične odpovedi in draga menjava?

Utk ::

Ni množičnih odpovedi, to je fake news.
Na uradnem servisu ne boš menjal, to pozabi, iz razbitega pride pa 7,8 jurjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

borisk ::

mertseger je izjavil:


Ampak na kitajskem vlada zelo huda konkurenca včeraj sem bral da Xiaomi na kitajskem naredi z SU7 9800$ izgube na avto (ki pri njih stane 32k$) samo zato da ga dajo na trg.
32k€ dam jaz takoj za tak avto pa tudi kaj več. Ampak pri nas bo 50+, toliko pa ne dam za nobenega.

Kitajska je danes drug svet kar se EV tiče, pri nas so pač začeli bremzati ker je EU industrija spet zamudila (tako ko že vse v zadnih 20 letih) in sedaj pač nočejo da jih kondurenca čisto povozi.



Za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD bodo tako uvedli dodatno carino v višini 17,4 odstotka, za avtomobile podjetja Geely 19,9-odstotno (namesto prvotno predvidenih 20 odstotkov) in za avtomobile izdelovalca SAIC 37,6-odstotno (namesto prvotno predvidenih 38,1 odstotka).

https://forbes.n1info.si/novice/znano-j...

se pravi 32k$*1,21(carina)*1,22(ddv)+5k(prevoz) je 52k$. Dobro si ocenil

Nesta ::

Kdo rabi električne avte?
Jaz se jih otepam ko hudič križa. Zdaj že vrabci čivkajo da jih skoraj nihče več ne mara.
V službi nam sedaj po novem eletrični avti samo še stojijo. Vozimo se pa vsi z Dizli in Bencinarji...

Kalavala ::

https://climatechangedispatch.com/germa...

Pokopališče Tesel na starem letališču v Nemčiji. So še vedno el. avtomobili prava stvar?

Jebomir ::

Eni vidimo težavo že od začetka propagande.
Drugi pa kupijo leafa in ozmerjajo ostale za bedake, banajo drugačemisleče iz te teme, ...

PARTyZAN ::

Wow Kalvala, nisem vedu, da ima "Don't look up" folk svoj website.


Zgleda res hud in kredibilen vir. A maš še kej za nas iz Mamice čvekamo facebook skupine?

grimmir3 ::

Kalavala je izjavil:

https://climatechangedispatch.com/germa...

Pokopališče Tesel na starem letališču v Nemčiji. So še vedno el. avtomobili prava stvar?


So.

Elektromotor je superion ICE.
Tudi 400kg baterija je drobiž materiala v primerjavi s tem da vsakih 800km v zrak zmečeš 50kg goriva oz 400kg v ~6500km, kar pomeni da povprečen slovenski voznik zmeče v luft za 2 EV bateriji mase bencina ali dizla v enem letu.

Je pa napačen pristop s pretiranim forsiranjem EV. To pa je.

kow ::

Za perspektivo:

trzni delez BEV v EU, Jan-Jun

2023: 12.9%
2024: 12.5%

Padec je v resnici zelo majhen. Mainstream propaganda hejterjev pa kot da BEV nihce vec ne kupi. Noro.

Kalavala ::

PARTyZAN je izjavil:

Wow Kalvala, nisem vedu, da ima "Don't look up" folk svoj website.


Zgleda res hud in kredibilen vir. A maš še kej za nas iz Mamice čvekamo facebook skupine?


Bi ti dal reportažo iz Spigla in iz današnjih Financ pa je plačljivo. Tako da ja, kill the messenger če ti novica ni všeč...

kow ::

trzni delez dizlov v EU, Jan-Jun

2023: 14.5%
2024: 12.9%

trzni delez bencinarjev v EU, Jan-Jun

2023: 37.1%
2024: 35.3%

trzni delez hibridov v EU, Jan-Jun

2023: 25.0%
2024: 29.2%

V resnici so zmagovalci zadnjega leta hibridi, najvecji porazenci pa polni fosilci.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Kalavala ::

Za Partizana:

https://www.finance.si/bodo-lizinske-hi...

pa si kupi dostop...

KobayashiM ::

Nove višine subvencij:

do 35k 7,2K, 35-45K 6,5K, 45-65K 4,5K.... Ima se može se...

fikus_ ::

Kalavala je izjavil:

https://climatechangedispatch.com/germa...

Pokopališče Tesel na starem letališču v Nemčiji. So še vedno el. avtomobili prava stvar?


J*b*mt* kitajci, najprej covid, sedaj so pa se še parkirišča neprodanih EV razširila v EU.

https://www.bloomberg.com/features/2023...

EV hype je mimo, kdor ga je kupil zaradi ekologije, ker je bilo moderno,.... ga je kupil, ostali pa gledamo še kaj drugega imampo druge prioritete.

Poleg tega Nemce (oz. kar celo EU) tepe slaba gospodarska rast, ni več denarja za pr*s*r*v*nj*.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

panja003 ::

KobayashiM je izjavil:

Nove višine subvencij:

do 35k 7,2K, 35-45K 6,5K, 45-65K 4,5K.... Ima se može se...


Kaj pa je trenutno best buy do 35k?

KobayashiM ::

Če mene vprašaš VW ID3 v posebni ponudbi za 35k če ga še imajo, ali pa Cupra Born (če so mu res opremo izboljšali pri tej ceni). Ko sem nazaj gledal je imel ID3 tudi toplotno, Born je bil pa precej oskubljen. Ti bodo pa na tem forumu sigurno predlagali tudi MG4 (sam ga nikakor ne bi kupil od kar sem se vsedel v njega...), meni pa nikakor ni všeč.

Utk ::

Če greš na ultra budget, potem OSNOVNI mg4, za tam 22-23 jurjev. Če greš vsaj malo višje, potem pa id3/born za 28. Če greš na dražjega mg4 z več opreme, stane isto kot id3, potem bi tudi jaz raje vzel id3.

Cene po subvenciji...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hojnikb ::

mg4 luxury ma več opreme k id3 pa mičkeno večjo baterijo...
#brezpodpisa

grimmir3 ::

Pa grd je ko pes.

Pa recimo da želimo kar se da minimizirati futranje Kitajcev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: grimmir3 ()

zez ::

Če gledaš ID.3/Born. Če delaš dnevno veliko kilometrov mogoče ID.3, ker ima toplotno črpalko (Born je v osnovnem kompletu nima) in ti prinese lahko kakšen kilometer pozimi. Če ne delaš ravno po 200 km na dan bi jaz vzel Borna. Prenovljen Born ima sedaj po novem ACC, prav tako ima nov infotainment kot ID.3. Za razliko od ID.3 ima še močnejši motor (170 kW), lita platišča, navigacijo, dvojno dno, ful led luči z lučmi za slabo vreme in cornering lučmi, keyless entry, zadnja kamera, ogrevani sedeži, ogrevan volan, dvopodročna klimatska naprava, zvočniki zadaj, osvetljene kljuke, brezžično polnjenje telefona. Za 35k minus 7200 EUR se meni zdi to kar dober nakup. Najbolje bo testna vožnja. Za Borna eni pravijo, da jim je pretrd v primerjavi z ID.3 in da osnovni sedeži pri Bornu niso ravno udobni.

Gregor P ::

KobayashiM je izjavil:

Nove višine subvencij:

do 35k 7,2K, 35-45K 6,5K, 45-65K 4,5K.... Ima se može se...

Slovenija zopet sama proti celemu svetu :D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

recmajkemi ::

V tej državi vsi vedo za vse svinjarije, ki se dogajajo.
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377

kow ::

V medijih tega ne boste prebrali, ampak BYD ima letos negativni denarni tok. Kar pomeni, da bodo skoraj gotovo upocasnili rast prodaje BEV (ali jo celo zmanjsati).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

tomaz- ::

recmajkemi je izjavil:

Še malo FUda na Financah...

Požar električnega avta v garaži vas lahko zapelje v bankrot
Če nastala škoda zaradi požara električnega avtomobila presega kritje škode tretjih oseb, boste razliko plačali sami.


ok, nisem fan štromarjev, ampak tole je pa precej pristransko - popolnoma enako velja, če bi zagorel ICE in posredno požgal pol garaže avtomobilov okoli sebe. Če bo škoda presegla zavarovano kritje tretjih oseb, bo ravno tako "bankrot"...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tomaz- ()

KobayashiM ::

saj ti v članku eksplicitno piše:

"Zakonodaja sicer z vidika izplačila odškodnin ne razlikuje med klasičnimi in električnimi avti, vendar pa je škoda pri električnih zaradi veliko bolj zahtevnega in dolgotrajnega gašenja lahko precej večja."

Požar na ICE zelo verjetno pogasi že avtomatični šprinkler, na EV pač ne.

Utk ::

Prej ko bi bankrotiral od tega, bi bankrotiral od odvetnikov. Mislim da mi potem ne bi imeli več kaj vzet. Je garažna hiša bila zgrajena po vseh pravilih, so pravočasno reagirali, je kriv proizvajalec avta, je sploh res se začel požar v mojem avtu, je moj avto res kriv za škodo, ki jo je povzročil požar, ki se je razširil iz sosednjega avta, ki je morda puščal olje povsod naokoli, itd.

hojnikb ::

grimmir3 je izjavil:

Pa grd je ko pes.

Pa recimo da želimo kar se da minimizirati futranje Kitajcev.

potem ti odpadejo praktično vsi EVji... Kaj misliš da baterije od id3 rastejo na vrtu pr nemcu?
#brezpodpisa

bciciban_ ::

Avto so samo baterije?

hojnikb ::

ne, je pa bistven in en izmed najdrazjih delov EVja...
#brezpodpisa

pegasus ::

Da, na BoM listi so baterije daleč največja postavka. Zato je razvoj vozila tipa Aptera logična smer razvoja vozil.

bciciban_ ::

hojnikb je izjavil:

ne, je pa bistven in en izmed najdrazjih delov EVja...


Ampak kolikor vem vw ne dobiva samo kitajskih baterij.
Tu je še korejski lg chem.

In sami bodo gradili tovarne v Nemčiji in na švedskem.
Ne vem pa kdo bo dal know how in patente. Lg, catl, kdo tretji?

V vsakem primeru bolje kot uvažat kompletni produkt iz kitajske.

pegasus je izjavil:

Da, na BoM listi so baterije daleč največja postavka. Zato je razvoj vozila tipa Aptera logična smer razvoja vozil.


Aptera je DOA, dokler mora na cesti tekmovati z dvotonskiki SUV kravami.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

Vprašaj se od kje korejci dobijo kjučne surovine za izdelavo baterije...
#brezpodpisa

bciciban_ ::

hojnikb je izjavil:

Vprašaj se od kje korejci dobijo kjučne surovine za izdelavo baterije...


Sedaj pa kurimo arabsko nafto.
Tvoj point?

Bolj greš nazaj po verigi, manj je dodane vrednosti.
Bolje uvažat surovine kot pa 100% narejene izdelke.

Matr si trd v glavo.

Idealno bi bilo bilo da se nehamo delat bolj papeske od papeza in tudi sami kaj rudarimo, sam kaj ko povsod raste kaka edinstvena rožica ali leta edinstven metulj.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

Če te skrbi samo proizvodnja; sigurno bo sedaj kitajc s temi carinami začel sestavljat avtomobile tudi v evropi. Torej evropski delavci bojo še vedno mel delo, supply chain podpornih OEMov zna bit tut v večjem delu evropski. Bojo pač nemške fabrike pocrkale, kar pa pomeni zgolj in samo slabo za nemske bogataše, k majo deleze v teh firmah. Menda ja nisi en izmed tistih, k lizes čevlje bogatašem?
#brezpodpisa

Utk ::

Ja, na dolgi rok pač ne bo smiselno uvažat kitajskih avtov iz Kitajske. Kot se tudi danes ne uvaža več iz Japonske ali Koreje (kaj dost). To kar se množično prodaja v Evropi, se kar lepo tu tudi proizvaja.
Tako da raja bo na istem, in raji je vseeno ali dela za BYD ali za audi.

starfotr ::

bciciban_ je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Vprašaj se od kje korejci dobijo kjučne surovine za izdelavo baterije...


Sedaj pa kurimo arabsko nafto.
Tvoj point?

Bolj greš nazaj po verigi, manj je dodane vrednosti.
Bolje uvažat surovine kot pa 100% narejene izdelke.

Matr si trd v glavo.

Idealno bi bilo bilo da se nehamo delat bolj papeske od papeza in tudi sami kaj rudarimo, sam kaj ko povsod raste kaka edinstvena rožica ali leta edinstven metulj.


Še tisto, kar imamo (in imamo enega izmed najboljših in najučinkovitejših obratov na svetu) zapiramo in ugašamo, ker se ne izplača zaradi predrage elektrike. Konkretno Talum.

In potreb po aluminiju je vedno več. Mi (EU) pa bomo odvisni od uvoza iz Azije.

Sami smo si krivi z dragimi energenti. Drugje se ne gredo takih bedarij.

krho ::

Če vprašate mojo ženo, po današnji izkušnji, si električni avto lahko nekam vtaknete.
S službenim avtom so jo poslali iz Ljubljane(Vič) v Koper. Avto je imel polno baterijo in je kazal doseg 300km. Ko je prišla v Koper je porabila 50% energije. V kopru je odšla na sestanek (105km razdalje). Po sestanku se je 45min vozila po Kopru nobena od brezplačnih polnilnice NE dela, ali pa je tam sploh ni več. Potem se je odpravila proti Postojni (Doseg še dobrih 50km, ko je prišla v Postojno). Enak zgodba 45min se vozi in išče polnilnice po Postojni. Na plačljivih ne moreš plačati s debetno viso/ maestrom. Za ta službeni avto nimajo nobenih naročnin na "plačljive polnilne servise", ker ga polnijo v službi. Najde polnilnico, kjer sem se registriral jaz od doma in vnesel svojo plačljivo kartico. Seveda se avto odloči, da ne bo polnil in pravi, da je charged. potem poženem iz aplikacije na računalniku sam še 1x polnjenje, ker iz polnilnice se ga ne da. 15min za 21kWh in 15EUR (se pravi dražje kot 6-7l bencina/dizla). To je stres na 1000% in ne samo stres.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: krho ()

chrush ::

Zato pa naj elektricne avte vozijo zaljubljenci v njih, mi, ki imamo raje Bencin ali Diesel, pa bomo vozili to. Sam sem tudi nekaj casa kalkuliral, da bi si ga nabavil, ampak sem se odločil, da bo se naslednjih N let tako, kot do sedaj.
https://www.facebook.com/OverMuraMuviMejkers

pegasus ::

Zato pa rabite avte, ki se polnijo sami. Samo na soncu ga pustite ...

Gambino ::

pegasus je izjavil:

Zato pa rabite avte, ki se polnijo sami. Samo na soncu ga pustite ...


Aha, tudi ob največji moči polnjena na m2, bi bilo to preeee počasi in to ob idealnih pogojih, če je vmes oblačno oz zima, pa si ga lahko ....
Ne sanjajte o nečem,ki je fizikalno nemogoče! Edino kar bi se dalo, je konkretno boljši izkoristek motorjev, to pa še nekaj časa ne bomo dosegli.
Sanjati sicer ni prepovedano, včasih celo zaželjeno, realnost pa je drugačna!

bciciban_ ::

pegasus je izjavil:

Zato pa rabite avte, ki se polnijo sami. Samo na soncu ga pustite ...


Aptero si vtaknite nekam kamor sonce ne posije ;)
Sej kul avto če bi živeli v neki utopiji kjer se vsi vozijo v malih in lahkih vozilih. V realnosti kjer kraljujejo 2+ tonski SUV-i pa pač ne.

pegasus ::

Gambino je izjavil:

Edino kar bi se dalo, je konkretno boljši izkoristek motorjev,
:))Kaj, iz 95% na 97%?

karafeka ::

krho je izjavil:

Če vprašate mojo ženo, po današnji izkušnji, si električni avto lahko nekam vtaknete.
S službenim avtom so jo poslali iz Ljubljane(Vič) v Koper.


Kako pa to da firma nima naročnine oz. pravih kartic za polnilne postaje, če se že preseravajo z e-avti? To je čista napaka njene firme, ki bi morala imeti natančna navodila, kje in kako lahko zaposleni polnijo. In kontakno osebo na firmi katero se pokliče, če je karkoli narobe z avtom.

bciciban_ ::

krho je izjavil:

Če vprašate mojo ženo, po današnji izkušnji, si električni avto lahko nekam vtaknete.
S službenim avtom so jo poslali iz Ljubljane(Vič) v Koper. Avto je imel polno baterijo in je kazal doseg 300km. Ko je prišla v Koper je porabila 50% energije. V kopru je odšla na sestanek (105km razdalje). Po sestanku se je 45min vozila po Kopru nobena od brezplačnih polnilnice NE dela, ali pa je tam sploh ni več. Potem se je odpravila proti Postojni (Doseg še dobrih 50km, ko je prišla v Postojno). Enak zgodba 45min se vozi in išče polnilnice po Postojni. Na plačljivih ne moreš plačati s debetno viso/ maestrom. Za ta službeni avto nimajo nobenih naročnin na "plačljive polnilne servise", ker ga polnijo v službi. Najde polnilnico, kjer sem se registriral jaz od doma in vnesel svojo plačljivo kartico. Seveda se avto odloči, da ne bo polnil in pravi, da je charged. potem poženem iz aplikacije na računalniku sam še 1x polnjenje, ker iz polnilnice se ga ne da. 15min za 21kWh in 15EUR (se pravi dražje kot 6-7l bencina/dizla). To je stres na 1000% in ne samo stres.


Problem je deloma v nepripravljeni uporabnici avta in službi, ki očitno škartari in nima kake petrolove magme ali efrend kartice s katero lahko plačaš na ogromno polnilnicah. Mislim da te služba pošlje čez pol slovenije in ti reče nafilaj na zastonski polnilnici je tud nekaj posebnega.
Nekoč ko so imeli ICE so zahtevali da ga uporabnik napolni na zastonjski pumpi ?

šalabajzerji.

starfotr ::

krho je izjavil:

Če vprašate mojo ženo, po današnji izkušnji, si električni avto lahko nekam vtaknete.
S službenim avtom so jo poslali iz Ljubljane(Vič) v Koper. Avto je imel polno baterijo in je kazal doseg 300km. Ko je prišla v Koper je porabila 50% energije. V kopru je odšla na sestanek (105km razdalje). Po sestanku se je 45min vozila po Kopru nobena od brezplačnih polnilnice NE dela, ali pa je tam sploh ni več. Potem se je odpravila proti Postojni (Doseg še dobrih 50km, ko je prišla v Postojno). Enak zgodba 45min se vozi in išče polnilnice po Postojni. Na plačljivih ne moreš plačati s debetno viso/ maestrom. Za ta službeni avto nimajo nobenih naročnin na "plačljive polnilne servise", ker ga polnijo v službi. Najde polnilnico, kjer sem se registriral jaz od doma in vnesel svojo plačljivo kartico. Seveda se avto odloči, da ne bo polnil in pravi, da je charged. potem poženem iz aplikacije na računalniku sam še 1x polnjenje, ker iz polnilnice se ga ne da. 15min za 21kWh in 15EUR (se pravi dražje kot 6-7l bencina/dizla). To je stres na 1000% in ne samo stres.


Verjetno imajo tudi asistenco, če gre za službene avte, avto se naloži na avtovleko in odpelje na sedež firme.


Ali pa ga napolnijo na cesti.

https://www.amzs.si/motorevija/v-zarome...

Tako, da absolutno se jaz ne bi sekiral prav nič kot zaposlen v podjetju. Ampak bi samo poklical skrbnika vozil, da naj pokliče asistenco. Case closed.

bciciban_ ::

Manj drastično je da ga napolniš preko svoje aplikacije in v firmi daš račun v stroške da ti povrnejo. Tako kot recimo parkirnino.
Ali to tudi plača iz svojega žepa ?

starfotr ::

Firma ti mora za službene poti nakazati dovolj denarja, dati kartico itd. Vse ostalo je neresno.
««
1159 / 1190
»»